HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

J+
Tervetuloa uusille ja osanottoni menetyksen kokeneille :hug:

Äiti maa miten ihmeessä sun aikasi menee nopeasti? Minulla taas aika matelee. Eikä aika sen nopeammin mene...

(.) pahoinvointi hellitti hyvin mutta tuli aamupillereiden ohella takaisin. Sain vitamiinin (odottajalle tarkoitettu) alas mutta omega-3 tabletit jäivät ikävästi puolitiehen. Tänään oli myös pakko saada aamupala heti siihen paikkaan. Muuten menee pasmat sekaisin ja paha/outo olo jää vaivaa.

Eilen ja tänään ollut ajoittain vatsakipuja. Välillä keskellä alavatsaa joskus oikealla puolella. Näin yöllä Painajaista ja Ällövaroitus perään. Keskenmeno sattui suihkussa ja ikävintä oli kun paniikissa halusin saada sikiöstä kiinni etten menetä sitä, karkaamalla veden mukana viemäriin. :'( itkin aamulla ja oli pakko päästä miehen kainaloon.

Tämä on jo kolmas km-uni ja AINA sen jälkeen on vatsa pipi aamulla. Voisiko unessa jännittää masua jotenkin kun pelkää?

RV 10+1 tänään, milloin saa huokaista helpotuksesta ja odotella rauhassa?
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille ja tsemppiä epätietoisuudessa eläville! :hug:

(.) En oo oikeen jaksanu kirjotella... Töissä on ollu niin kiirettä ja iltaisin oon ollu ihan poikki. Keskiviikkona kävin neuvolassa. Katottiin verenpaineet, paino ja pissa. Sit sain lukemista ja höpöteltiin kaikennäköstä. Ihan ok käynti, ehkä vähän turha. Ainakin kun edellisen kerran kävin samalaisen käynnin puoli vuotta sitten. Mutta tiistaina olisi sitten taas ultra! :) Sitä odotan innolla. Mieskin pääsee mukaan kun on lomalla. Samalla käyn myös labrassa verikokeissa niitä sikiöseuloja varten.

Viime yönä näin unta että synnytin pienen pienen tytön rv 25. Tyttö painoi 1100g, oli suht isokokoinen ja virkeä vauva viikkohin nähden. Mutta se oli niiiin pieni ja ihan samannäköinen kuin tuo esikoinen syntyessään. Varmaan rupeen jo alitajunnassa käsittelee jos tässäkin raskaudessa olisi tuo ennenaikaisuuden uhka. Viimeksi tosiaan jouduin sairalaan rv 25 ja sain silloin jo kortisonipiikit. Onneksi oli väärä hälytys.

Tissikipu tuntuu vaan pahenevan päiväpäivältä. Yöllä asentoa vaihtaessa herään tuskaan ku niihin sattuu niin paljon. Repäisykivut mahassa on selkeesti vähentyny nyt tulee enää ehkä pari kertaa viikossa. Sen sijaan menkkajomotteluja ja vihlovaa kipua tuntuu niin alamahassa kuin kyljissäkin. Taitaa olla kohdunkasvukipuja.

Ruokahaluttomuutta on aamupäivisin, vaikka hirveä nälkä olisikin. Saa miettimällä miettiä mitähän pystyisi syömään. Oksentanut en ole kertaakaan vaikka lähellä on ollut. Esikoisen aikaan oksensin kolme kertaa. Ekan kerran rv 11+ ja viimeisen kerran hääaamuna rv 15+. :D Ja joka kerralla olin syönyt aamupalaksi pelkkää tuorekurkkua. Nyt oon vältelly sitä.

Palailen tiistaina kertomaan ultrakuulumiset!

Pink 9+3
 
, heippa pitkästä aikaa!
allergialääkkeistä: mäkään en oo kummassakaan raskaudessa käyttänyt mitään, vaikka olo onkin todeöla tukkkoinen ja silmät ja tärykalvot kutiaa ihan hulluna. Onneks mulla ei kuitenkaan oo kun koivun siitepölylle tuo yliherkkyys..

me käytii alkuraskauden ultrassa, joka maksoi toimistokuluineen ja ultrakuvineen 75€. Tuosta summasta saa kelalta vielä takaisin 25 vai oliko se 28€.. ja yksityisessä äitiysneuvolassa käytiin. Hinta oli mun mielestä kohtuullinen, oonkin ihmetelly miten muilla on ollu reippaasti yli 100€.

täällä on pahoinvointi helpottanut, kohan muistaa syödä suht säännöllisesti ees jotain.. Tissit on edelleen turvonnu ja arat. Masu on vielä aika normi kokonen :). Oon yrittäny muutaman kerra kuunnella doplerilla ääniä, muutan kerran oon saanu ihan hetkeks kuulumaan mut kaveri on niin piilossa vielä etten ees oo jaksanu yrittää montaa kertaa kuunnella. Mulla kun on lääkäreitten mukaan harvinaisen voimakkaasti taaksepäin kallellaan oleva kohtu, en siis ole siksikään viittiny itteeni hirveesti kiusata...

tervetuloa kaikki uudet ja pahoittelut surun kohdanneille!

tsemppiä Wiitahevolle ja kukas toinen oli menossa huomenna ultraan, anteeksi huonomuistisuuteni :/
 
J+:Esikoista odottaessa päivät tuntuu viikoilta ja kuukaudet melkein vuosilta. Tsemppiä, kyllä sen rv12 viikon jälkeen uskaltaa jo huokasta. Sillonhan keskenmenot on sitten jo harvinaisempia. :)
Eikä se murehtiminen muutenkaan mitään auta, tosin jos luonteeltaan on semmonen pohtiva niin siihen on toisten ihan turha mennä sanomaan, että älä murehdi. Mutta kyllä me tässä pikku hiljaa aletaan olemaan varmemmilla viikoilla :)

Hiippi81: No täälä ei ole mahdollisuutta muuta kun joko terveystalo tai yksityinen ja ne meilläpäin on ainakin yli 100€ kumpainenkin.. Valitettavasti : /

(.) :kieh: mä kohta sitten menen ja ostan jonkun pirskatin pyssyn.. Helkkari, joka aamu pikkusen ennen kuutta alkaa harakat pyörimään tuossa naapurin isoissa puissa ja voitte arvata kuinka mua ottaa hermoon se niitten raakkuminen. :kieh: Ihan pakko on nukkua ikkuna auki tai muuten tonne läkähtyy.. Tokihan sen voisi laittaa kiinni kun ne pöntöt alottaa kukkoleikkinsä mutta, mutta..Tänäänkin unet karisi välittömästi.

Äiti maa & Usko 10+2
 
Huomenta,

ensinnäkin tsemppiä niille, jotka ovat vielä 'vaiheessa' eli odottelevat varmistavaa ultraa! Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja syke löytyy! Ja menetyksen kokeneille suuri hali :hug:

Itse en oikein tiedä missä mennään. Mahaa juilii omituisesti, lähinnä oikealta puolelta, joten lasken sen olevan normaalia, koska juiliminen ei tule kohdunsuun tienoilta. Lisäksi iltaisin, kun ottaa liivit pois, tuntuu, että tissit painavat tonnin. Sitä paitsi valehtelin suuressa tissikeskustelussa, ostin viime viikolla uudet liivit ja koko olikin jo 75J :LOL:... mutta jotenkin kai sitä alitajuisesti on realisti, että älä vielä ilakoi, voi sattua mitä vain.

Tällä viikolla pitäisi varata ajat verikokeisiin ja sitä myötä sitten np-ultraan sekä sokerirasitukseen, se on jo kolmen viikon päästä :( Mutta TADAAA!!!! en tiedä johtuiko viikon taas täyttymisestä vai siitä, että aloin ottamaan vitskut vasta aamiaisen jälkeen, mutta mulla ei ole enää paha olo juuri lainkaan :) Eilen tosin keksin kitkeä rikkaruohot kasvimaalta ja hääräsin kuin viimeistä päivää ja arvatkaapas, olinko illalla poikki. Se voinee olla sen juilimisenkin alkusyy, samanlaista se oli kuin töissä.

Unet toivottavasti teidän kaikkien huonot unet eivät pidä paikkaansa! Minä olen ensimmäistä kertaa vuoteen nähnyt yllättäen vauvaunia, ne taas saisivat kyllä pitää paikkansa. Viime yönä masussa meni sellainen pallero ja poukkoili edes takaisin ja kun laitoin käden masulle, tunsin mukamas sykkeen sitä kautta :LOL: kaikenlaista sitä näkeekin... tuudittaudun siihen, että johan tuo olisi ulos tullut, jos ei olisi kaikki hyvin, kai? pari viikkoa, niin sithän sen näkee, siihen np-ultraan pääsee jo 22.7. alkaen eli vk 11:)

Jahas, tukka on kuin kyljyksellä kammattu, joten kasaripunkkari peseytyy nyt ja lähtee lasten kanssa rautakauppaan :) Ja vaikka usein kertaan vain omia tuntemuksiani, niin olen joka päivä useasti käynyt lueskelemassa uusimmat tekstit ja olen kyllä ajan hermolla kaikista asioista :) Minusta meillä on täällä aivan mainio porukka ja jotenkin aivan ihanaa, että mulla on teidät :heart:

Ihanaa, onneksi hieman viileämpää, päivää ihanat naiset!

Viivi+Tiiti 9+1 (piti eilen poksua, mutten yksinkertaisesti jaksanu kirjoittaa edes sitä...)
 
Kylläpä Nökösellä oli ihana lopputulos pahan säikäytyksen jälkeen! :)

Wiitahevolle huhuilen täältä JÄRKYTTÄVÄN PALJON TSEMPPIÄ tämän päivän ultraan! Toivotaan mitä ihaninta vastausta sieltä!!!!! :)

ja Äiti maa mulla on huomenna se ultra, jännittää jo tosi paljon...:O

Kiva kun vieläkin on tullut uusia mukaan! Tervetuloa minunkin puolestani! :) Viivin kans olen kyllä samaa mieltä, että täällä on tosi kiva porukka ja vaikka itse ei joka päivä kirjoittelekaan, niin on mukava käydä lukemassa muiden kuulumisia! :)

Nyt odotellaan Wiitahevon hyviä kuulumisia!:heart:

huominen pelottaa...
 
Huomenta

Wiitahevolle tulin mäkin peukuttamaan!!! Toivon sydämestäni että nyt siellä se pieni syke nähdään!!!! Onnea matkaan!

(.) Oma olo on turvonnut ja väsynyt huonosti nukutun yön jälkeen. Vähän ehkä huonoa oloa, mut ihan super vähän. Aika helpolla olen sen osalta päässyt. Ja en kyllä jaksa uskoa että enää alkaakaan kun huomenna on jo 8+0. Mut hyvä näin.

Mulla on np ultra vasta 2.8, joten vielä pitää monta viikkoa jaksaa odottaa. Eka neuvola on onneksi jo 18.7 ja tällä kertaa paikassa jossa on ultralaite, jossain huoneessa. Ajattelin että sydänäänet ei välttämättä vielä kuulu silloin, mut jos mitenkään täti vois kokeilla sillä ultralla, jos olis vapaana... ainahan sitä toivoa saa ;D

Napsis ja pikkutyyppi 7+6
 
Heippa ystävät!

Tänään siis on klo 12.00, se täällä paljon kohuttu ultra, joten peukut pystyyn! :D Kiitokset tsemppailusta ja myötäelämisestä! Olette kovin tärkeitä!

Mies pääsee nyt mukaan sittenkin, vaikka ensin suunnitelma oli toinen. Hyvällä mielellä mennään, koska ne vähäiset oireet mitä on ollut tähän mennessä, on kestäneet mukana, joskin vaihtelevasti. Myöhäinen teini-ikäkin (oon aina ollut ihan siloposki) on tiensä miun naamaan löytänyt, joten kai hyvä merkki sekin on :LOL:

Mie olen ihan ulalla jutuista perjantaista eteenpäin, mutta selaan ne sit iltapäivällä, kun tulen kertomaan sisäiset kuulumiset ;)

Iltapäivään!

Wiitahepo
 
Wiitahepon ultraan tsemppiä kauheasti! Täällä on sormet ja varpaat pystyssä. Ja tosi kiva, että mies pääsee mukaan.

Allergia ja muista lääkkeistä, niissä pakkausselosteissahan sanotaan yleensä aika hyvin, että ovatko turvallisia raskauden aikana. Minä olen aina lukenut ne litaniat huolella läpi ennen kun ensimmäistäkään tablettia otan. Nyt ei onneksi ole tarvetta millekään lääkkeille.

Pahoinvoimattomuuden hehkutus oli ennen aikaista. Lauantaina oltiin sukulaisia tapaamassa ja siellä kerrottiin kaikille raskaudesta. Ja selväksi olisi tullut muutenkin, kun kävin vessassa laatoittamassa melkoisen kovaäänisesti. Eilen oli hirveä olo ja oksentelin illalla aika kovasti. Yö meni huonosti (lämmönsäätelyjärjestelmäni on rikki ja tuntuu kauhean tukalalta ja mieskään ei saanut nukuttua, se tosin ei kestä yhtään kuumuutta). Jotenkin supervetämätön ja inha olo, ei pelkästään oksettava. Taidan vaan levätä ennen iltavuoroon menoa. Vielä neljä viikkoa kesälomaan...

Ultra-aika saatiin 19. päivä, sehän on jo ensi viikolla. Mukava päästä näkemään kakara uudemman kerran, eikös se ole jo moninkertaistanut kokonsa. :D Joko sen tässä vaiheessa näkee, onko tyttö vai poika?

P-L 10+2
 
Ai niin piti naureskella vähän murresanojen kustannuksella. Piti käydä lukemassa Mansikki82:n kommentti uudestaan, kun ihmettelin mitä muut on oikein kommentoinut omituisesti. vielä en oo kehdannu ostaa äippävaatteita luin sujuvasti, että ei ole viitsinyt käydä ostamassa. Mulle kehtaaminen tarkoittaa ensisijaisesti viitsimistä, että vaikka toki ymmärrän toisenkin tarkoituksen. :LOL:
 
Heipparallaa!

Enpä ole kirjoitellut juuri mitään, mutta lähes joka päivä olen minäkin käynyt lukemassa teidän muiden juttuja. :) Tsemppiä ultraan Wiitahepo! Toivottavasti kaikki on hyvin ja sykkeet kuuluu. Nökösen tarina oli rohkaiseva. Pink89 ja Viivi76, mäkin olen nähnyt todentuntuisia unia nyt raskaana olleessa. Tärppikierrossa näin unta että meillä oli vauva, sitten näin unen jossa tein positiivisen testin ja lisäksi näin unta jossa mulla tihkui tisseistä nestettä eli varmaan maitoa. :D Viimeyön uni olikin sitten paljon masentavampi, sillä unessa olin ultrassa ja ultraaja kirjoitti lappuun että "sikiön koko ei vastaa viikkoja, kehitys pysähtynyt, keskenmeno." Vitsi että oli mieli maassa aamulla herätessä. :'( Toivottavasti ei ollut mikään enneuni.

Joku kyseli ekasta neuvolasta tai siitä että onko muut sen jo varanneet. Minä ainakin varasin vajaan viikon päästä raskaustestin tehtyäni. Ihan sen takia, että aattelin et heinäkuussa saattais olla hiukan vaikeempaa saada neuvola-aikaa kuin muulloin lomien takia. Mut eipä ollut mitään ongelmia, ja mulla siis eka ultra ens ti 17.7. Silloin viikkoja kasassa omien laskujen mukaan 7+5.

Täällä on puhuttu kaiken maailman oireista, mutta mullapa niitä ei juurikaan ole (tai jotenkin en miellä niitä kunnon oireiksi) ja siksi olo on vähän epäileväinen... Finnejä on mullakin otsassa ja hiukan rintakehässä. Yleensä mulla ei siis finnejä ole, mustapäitä muutamia. Lisäks on turvotusta varsinkin iltaisin ja aina syömisen jälkeen. Nännit on ihan aavistuksen arat mut ei tietoakaan mistään tissien kasvusta niinkuin joillain. Oon koittanu itelleni toitottaa, ettei esikoisestakaan mitään kovin vahvoja oireita ollut ja ettei oireettomuuden tarvii tarkottaa mitään negatiivista. Ja niinku monet sanoo, niin niin kauan kun ei oo kipuja eikä vuoda mistään niin sillon ollaan raskaana. Tähän siis pitää uskoa ja tyytyä kunnes pääsee ultraan. :)

Olisko teistä ihan tyhmää ens viikon neuvolassa kysyä terkkarilta jos se yrittäis vatsan päältä kuunnella sydänääniä vaiks viikkoja on tosi vähän kasassa? Olen (vielä toistaiseksi :D) melko laiha, joten aattelin oliskohan se mahdollista vai pitäiskö vaan piinailla ekaan ultraan joka on sit joskus iäisyyden päästä...

Sit kysymys seksistä eli mulla on jo muutaman kerran tuntunu jossain munasarjojen kohdalla vasemmalla kipua seksin aikana. Kipu on kyllä liventynyt "aktin" aikana eikä jälkeenpäin ole ollut mitän kipua mutta kun sellasta ei oo koskaan ennen ollut niin oon vaan miettinyt et mitäköhän se vois olla. Kokemuksia, anyone?

Sori kun tuli aika ON kirjoitus, mutta kun en oo aktiivisesti kirjoitellut niin unohtuu helposti että kuka oli kirjoittanut mitäkin ja sit on vaikea kommentoida. Mut hengessä olen mukana minäkin, ja tsemppaan kaikkia tasapuolisesti! =)

Nyt gradun kimppuun!

Elsiliini 6+4 (vasta, blaah!)
 
terveisiä ultrasta!
Tarkistettiin siis ettei tuulimunaa olisi ja ei ollut :D todellakaan :D

6+6 saatiin ikämitaksi, joka vastaa kuukautisista 5 päivää vähemmän kuin pitäisi, mutta syykin aikaiselle plussalle löytyi:
Mahassapa oli 2 asukkia :D


paras mahdollinen kaksostilanne näyttäis olevan (erimunaset omissa oloissaan) ja sykkeet näky hyvin. Lääkäri toivotti oikein paljon onnea tuplaodotukseen :heart:

eli mulla Neiti81..... La 22.2....... 4. ja 5.s lapsi :D


T.Neiti + papuPotti 6+6
 
Wiitahepolle ihan kauhean paljon tsemppiä! Täälläkin ollaan peukut pystyssä. Jollakin muulla oli tänään ultra, mutta enpä muista kellä. Tsemppiä kuitenkin sinnekin!

Piia-Liisa Kehtaamisesta: Mua rupes naurattamaan ihan kauheasti tuo sinun kommenttisi näistä murre-eroista. Tutustuin tähän kehdata-sanan monimerkitykseen varsin pienenä, kun hoitopaikkaan tuli uusi lapsi ja hän sanoi johonkin leikkiehdotukseen, ettei kehtaa. Olin ihan hämmentynyt, että mitä hävettävää tässä nyt on, vaikka hän yritti vain sanoa, ettei viitsi leikkiä :D

Oireista Näppylöitä on tullut aivan järkyttävän paljon niskaan ja jostain syystä nimenomaan vasemman olkapään alueelle. Alan näyttää joltain ruttoiselta. Naamassa ei onneksi ole niitä. Tukka rasvottuu päivässä vaikka yleensä kestää parikin päivää ihan helposti. Päivittäin etoo, mutta siihen auttaa pikainen syöminen. Väsymys on aivan järkyttävän kova ja harmitti, kun meni loma nukkuessa. Tunteet on aivan käsittämättömän pinnassa ja lauantaina itkin milloin mistäkin. Eilen taas tirautin mm. Nökösen tarinalle. Unia näen minäkin lähes joka yö, mikä on varsin harvinaista. Toistaiseksi ne ei liity raskauteen. Turvotus on jotain aivan tajutonta. Eilen illalla näytin olevani viimeisilläni ja yritin vatsaa saada jollain teltalla piiloon, kun on vieraita.

Ekassa neuvolassa käytiin viime viikolla (8+4) ja neuvolatäti oli ihana. Siellä otettiin jotkut verikokeet, mikä tuli yllätyksenä, mutta muuten peruskäynti. Ultraan ja seuraavaan neuvolaan mennään 30.7., jolloin on 12+2. Seulontoihin kaiketi osallistutaan.

Sokerirasituksesta: neuvolatäti sanoi, että sinne joutuu nykyään melko lailla kaikki, koska kriteerit on vain 25-vuoden ikä ja painoindeksi 25. Minulla kummatkin ylittyy, joten sinne sitten mennään, vaikkei minulla ole vielä käsitystäkään, mitä se edes on.

Mahtavaa viikon alkua kaikille!
9+2
 
Wiitahepo: Oireiden oleminen kuulostaa hyvälle, samoin ne finnit vaikkei ne kivoje olekkaan! Mukava, et mies pääsee mukaan. :) Voi että, ihan hirveesti nyt peukkuja ja kaikenmaailman muut onnen kalut mukaan! :)

P-L: haha, mun ei muuten tullu ees mieleen toi, et kehdata tarkoittaa jotain muutakin kun kehtaamista :D Oon mä sen kuullu, mutta viitsiminen on viitsimistä ja kehtaaminen kehtaamista täälä :D
Voi harmitus tota sun pahoinvointias. Toivotaan, et helppaa pian sitten ihan oikeasti.
Vielä ei vissiin pitäs sukupuolta nähdä, ainakaan mun tietääkseni. Rakenne ultrassa sitten :)

Elsiliini: Kohdun asento vaikuttaa enemmän kun se, että oletko hoikka vai isompi. Minä en lätis noilla viikoilla vielä koittamaan, varsinkin kun tiedän ettei mulla ainakaan kuulu. Eikä ne kovin suopeasti niitä ihan alkuviikoilla kuuntele, mutta tokihan kysyä aina voi :)

Neiti-81: No voi sun! :D Ihanaa, onnea tuplalupauksesta! :flower:
 
Wiitahevolle hirveet sempitykset tän päivän ultraan!!!

Ja olikos niin että Jiii menee huomenna, eli tsemppiä sinnekkin!!!

Tervetuloa uusille :wave:!

Hedy81 Itellä tullut jo pariin otteeseen verta ja ollaan käyty päivystyksessä tarkistaas että kaikki oli ok. Että toivoa on vaikka vähän vuotoa tulisikin. Neuvolaan soitin varmaan melkolailla heti kun plussasin. Tiesin että on jäämässä heinäkuun alussa lomalle ja halusin ehdottomasti keretä käymään vakkaritädillä ekalla kertaa kun meillä on niin ihana neuvolatäti. Nyt oon siis jo ekan kerran neuvolassa käynyt, olisko niin että eka neuvola kerta ajottuu siihen viikkoihin 8-9.

Neiti81 Aivan ihanat ultrakuulumiset, tuplasti ONNEA :heart:!! Teille tulee kirjaimellisesti suurperhe nyt =).

Nökönen ihanaa että pääsit päivystykseen ja näit sykkeen :heart:. Mulla on myös se kokemus että kyllä sinne aikast helposti lähetetään ja tarkistetaan tilanne missä mennään.

helmiodottaja85 me ei kyllä raaskittu käydä alkuraskauden ultrassa, täällä ois halvimmillaan päässy noin 75€ hinnalla, mutta meinattiin mennä 4D ultraan sitten myöhemmin. Meillä kuitenkin kävi tavallaan tuuri kun ollaan masuasukki jo nähty kun olin verenvuodon takia päivystyksessä tarkistuksessa, polimaksu tietty siitä tuli 27,50 mutta helpotti teitää että kaikki oli kunnossa.

mammis92 Mun neuvola täti sanoi että pahoinvointi voi loppua kun seinään ja se on ihan normaalia. Sitä aikaa odotellessa ;).

Piia-Liisa, meillä on samana päivänä ultra kun teilläkin. Reilu viikko enää!!

Elsiliini eipä ne kovin mielellään vielä kuuntele sydänääniä noilla viikoilla. Haluuvat pelata varman päälle ettei äidit turhaan hermostu. Kohdun asentohan vaikuttaa hirveesti ja jos istukka on vielä etuseinässä niin sekin vaikuttaa.

(.) Huh hellettä. Tässä mä istun koneella ja hiki valuu... Odoteltiin eilen koko päivän että se ukkonen tulis ja raitistais ilman, mutta jyrisi kaukana ja yhtä ahistava keli on edelleen... Viime yönä sain pitkästä aikaan oikeen kunnolla nukutuks jes. Ei ees kuumuus häirinny ja vain kerran jouduin käydä pissalla. Kummasti on energisempi olo kun saa nukutuks kunnolla!
Tissit on kyllä hirmusesti turvoksissa ja jo mietein että pitäiskö ostaa jemmaan jo isot imetysliivit ja välillä käyttää kun tuntuu ettei oo kun kahet sopivat enää ja toiset niistäkin ahistaa. Ei taida 75J enää riittää....
Ens viikolla ois se odotettu np-ultra. Viedään lapset hoitoon ja mennään miehen kanssa ultran jälkeen yhdessä syömään. Se on jo oikeen traditio :D.

Selis ja wotwot 10+0 poks
 
Löytypäs mun vanha profiili =)

Perjantaina tuli ultrassa pyörähettyä,kaikki oli ok ja sykekin löyty...Mulla on ollu kaks km 1. ja 2. lapsen välissä,joten hirveesti ei kehtaa huudella...Oon 37-vuotias kolmen tenavan mamma savonmualta. Viikkoja kasassa nyt 7+0 väsymystä lukuunottamatta ei sen kummempia oireita oo.

Vimpula 05 ja 07, ....LA 25.2.....4.lapsi....KYS
 
Heipparallaa piiitkästä aikaa kaikille helmimammoille :)
Onnittelut uusille tulijoille ja< pahoittelut km kohdanneille :heart:

Paljon on taas tekstiä tullu, luin kyllä kaikki, mutta en varmaankaan muista kommentoida puoliinkaan :D
Onnea ultraan menijöille, jännäillään kuulumisia! Ja onnittelut neiti81 tuplista, vau!
eka neuvola on nyt torstaina, alkaa jänskättää pikkuhiljaa! Onks teillä ollu miehet mukana neuvolassa?? Meillä sitä suositeltiin, joten mieheni tulee mukaan :)
Oireita: pahaoinvointia ei enää oo ollu, kun muistaa syödä säännöllisesti. Etovaa oloa kuitenkin on päivittäin. Rinnat on todella kipeet ja turvonneet, nännipihat alkaa "levitä". Itku herkkä olen muutenkin, mutta nyt tää on jo jotain niin huvittavaa, kun mainoksetkin saattaa alkaa itkettää :D Ja väsymys! Voisin vaan olla sohvalla ja nukkua... Koti alkaa olla kun sikolätti, mutta ei jaksa tehdä mitään. Taidanpa tästä kauppaan lähtee ja käydä hakemassa postiin tulleet äippähousut :) aurinkoista päivän jatkoa kaikille! Vaikka aurinko pilven takana meinaakin olla :)
 
Heidukka: Meillä nuo neuvolassa käymiset menee niin, että mies on sen aikaa lasten kans kotona, et mä saan käydä siellä rauhassa :) Lstenvahteja ei todellakaan saada keskellä päivää enkä mä uskalla noita odotustilaankaan jättää kolmin odottelemaan, tiiä mitä pöhköjä liikenteessä on : /

Selis: Samat suunnitelmat täälä, äiti ottaa lapset (ihme!) ja me kans käydään syömässä, jos vaan kaikki ok :) Tulispa se maanantai pian :)
 
Allergialääkkeistä, mulle sanoivat neuvolassa, että cetiriziniä saa käyttää, samoin reseptivapaita nenäsuihkeita. Apteekissa eivät myy mitään, mikäli kuulevat, että on raskaana, mutta neuvolantäti tosiaan lääkäriltä noista kysyi. Samalla sanoi, että on parempi, että äiti saa hengitettyä hyvin, kuin että olisi tukkoisena ja tuskaisena kokoajan. Itsellä on nenä aivan tukossa ja silmät kutiavat. Nenäsuihkeilla olen kuitenkin nyt toistaiseksi pärjännyt ja yritänkin pärjätä. Nenäkannu on myös kova sana.

Wiitahevon ultraa jännätään täälläkin, tulisi nyt jo kertomaan kuulumiset! Peukut on pystyssä :)

Neiti-81 Onnea paljon, tuplasti :) :heart:

(.) Vilu-hikoilukohtaukset ovat menneet onneksi ohi. Se oli järkyttävää, kun saattoi muutaman minuutin välein vaihtua olotila ihan päinvastaiseksi.

Eilen meinasi tulla paha olo, kun oltiin anoppilassa syömässä. Esikoisestahan minulla oli etovaa oloa lämmintä ruokaa kohtaan, joten eiköhän se tässäkin tule.

Vatsaa turvottaa edelleen, lisäksi tuohon dekolteen alueelle on tullut jonkinlaista hormoninäppyä(?), samaa oli esikoisestakin.

Muutamana yönä olen nähnyt mitä kummallisempia unia, yhdessä sairastin rintasyöpää. Herätin miehenkin yöllä monta kertaa katsomaan rinnassani olevaa "pattia". :LOL:

Neuvola-aika on vasta loppukuusta ja ultra sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, elokuun puolella. Koita tässä nyt sitten jaksaa odottaa sinne asti, blaah :attn:

Tige 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: Talvicci
Tulin tänne vaan omaa napaani hämmästelemään. Hirrrmuisesti olette kirjoitelleet, itse olen vähän laiskemmin käynyt koneella

Pieni säikäytti mut torstaina, kun aloin kipuilla ja vuotaa vaalenpunaista ja ruskeaa, verta muistuttavaa höttöä. Valvoin koko yön ja mietin, pelkäsin. Soitin pe-aamuna neuvolaan ja vaadin, että ottaisivat minut sinne jo aikaisemmin kuin kuun lopulla, koska mun on pakko saada tietää onko mulla vauvaa kohdussa lainkaan. En päässyt minkäänlaisiin tutkimuksiin, koska kaikki ovat lomalla. :(

Soitin sitten yksityiselle ja sain ajan samalle aamupäivälle. Ultrassa kävin ja siellä näkyi, että masussa kellii kuin kelliikin yksi elävä sikiö :heart: Laskettu aika siirtyi, se on nyt 27.2. .

Olin ihan varma, että oon jotenkin "kironnut" itseni hehkuttamalla, etten ole koskaan saanut keskenmenoa ja vakuuttunut siitä, että tämä raskaus menisi kesken. Ei vielä ainakaan. Helpotus ja onnellisuus! :) Tosin vieläkin elää pieni pelko. Kun nyt pääsisi sinne 12+ viikoille,niin alkaisi helpottaa. Moni muukin täällä varmasti painii ihan samojen pelkojen kanssa.
 
PÄivää!

Kyllä täällä on hormoneissa pitäminen =D Jestas että voi olla kiukkunen aamulla.. Olo on ihan normi vieläkin. Toivon että pysyykin normina.

Äitysvaatteet
On vanhoja tallessa ja uusiakin on tilattu, siis ei suoranaisesti äitiys vaatteita vaan tilattu sillä silmällä että venymis tilaa on!

Varasin nyt vasta neuvola-ajan, ei ole pystynyt pohdinnoilta aijemmin. Tää arveluttaa vieläkin..

Muutto sekottaa mun tahtia lukea teitin kuulumisia, mutta joka päivä luen ja yritän pysyä mukana =)

Neiti 81!!!
Onnea!!! Olen monesti nähnyt saavani unessa kaksoset, vielä ei ole tärpännyt! Onnea odotukseen!!

Kengu rv 7-8??
 
Täälläkin ultrassa saatu esiin yksi sikiö ja sen syke <3

Oireettomuus voi siis olla the oire ;)

onko teillä aina mies mukana ultrissa? meillä ei ollu ku ekan kanssa np-ultrassa, muissa kävin yksin ja nyt en ota mukaan edes np-ultraan. Kuvia sit näytän kotona. Mä jotenkin tykkään käydä itekseni rauhassa ja synnyttämäänkin harkitsen meneväni yksin, edellisellä kerralla en kokenu et miehestä ois ollu mitään apua ja synnytyksessä halusin vaan olla rauhassa ja keskittyä musiikin kuunteluun. Ällöttikin ajatus et toinen ois hieronu tai ees koskenu muhun kun mulla oli homma kesken :LOL: Onks kukaan muu synnyttänyt ilman miestään?
 
Täälä vähän sama juttu kun taikamaailmalla mä en halua jutella, en halua, että kukaan koskaa millään lailla (lääkäri/kätilö on eriasia) mä haluan vaan olla rauhassa sen ilokaasun kanssa :D Mutta sitten taas, haluan että isä pesee ja pukee vauvan ja ottaa valokuvia. Ja vaikka hänkin ehkä itsensä kokee tarpeettomaksi, kun joutuu huoneen nurkkaan istumaan moneksi tunniksi, niin ehkä silti jotenkin koen tärkeänä, että osallistuu. Ja onhan se maailman ihanin hetki jakaa oman rakkaan kanssa kun sen käärön kainaloon saa.
Voisin synnyttää yksin, mutten ehkä kuitenkaan halua. Mutta jos vaikka kävisi niin ettei saataisi ketään lasten kanssa niin ei se minulle ongelma olisi jos mies sitten ei mukana olisi.
 

Yhteistyössä