HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

Voi kurjuus Wiitahepo :( :'( :hug:

Voimia tulevaan, olen hengessä mukana! Toivottavasti asiat etenee nopeasti ja vaivattomasti. Minusta olisi kiva, jos kävisit kurkkailemassa tosiaan täällä, siulla on niin vinkeitä juttujakin ;) Ja ehottomasti tahdomme tietää, jos ja kun onni oikeasti sitten potkaisee!

Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Voi surkeus Wiitahepo minkä teki... :heart::':)hug::(:heart:
Ja tottakai olet tervetullut kommentoimaan. Minä ainakin olen kovasti pitänyt sinun tyylistä ja jutuista enkä varmasti ole ainoa tässä ketjussa!

Toivon sinulle ja miehellesi sydämen täydeltä positiivisempia kokemuksia jatkoon!
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Wiitahevolle suurensuuri hali :hug: Hyvällä asenteella varmasti diagnoosi varmasti paremmin sulateltavissa. Toivottavasti pääsette yrittelemään pian uutta, teille tarkoitettua vauveliinia. Tsemppiä ja älä ihmeessä hylkää meitä. Ei täällä tarvitse raskaana olla voidakseen kommentoida.

Maarit
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
:':)':)'( Wiitahepo Iso halitustsempit sinne! Olipa kurja, että näin kävi. Inhottavan pitkään sait toivoa ja pelätä. Ja iso aukko jää tänne helmikuisiin, käy ihmeessä kommentoimassa. No, saat sitten ensi vuonna jossain muussa kuussa vauvan! :heart:

P-L
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Kiitokset Teille hyvät Ystävät!

Kurjaltahan tämä tuntuu joo, mutta ei tähän maailma kaadu, ei saa kaatua. Toki tekisi mieli haistatella maailmanmenolle keskaria heilutellen, mutta se ei muuta tätä muuksi. Onneksi ollaan kuitenkin molemmat sitä mieltä, että luovuteta ei. Vauva tulee sitten, kun on tullakseen, sitten kun on sen aika. Lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Vaikeuksien kautta voittoon, toivottavasti tosiaan hyvinkin pikaisesti :)

En ole katkera, mutta kuitenkin... Tasan ei käy onnenlahjat.

Wiitahepo
 
Viimeksi muokattu:
:hug:Wiitahepo :hug:. Hirmusesti jaksamista, sulla on kyllä asenne kohdillaan, kamala asia , mutta eteenpäin vaan. Voi kurjuus :'(. Ja ihanaa kertakaikkiaan jos jaksat tulla tänne välillä turisemaan kuulumisia, mustakin tuntuu että pala lähti helmikuisista :(.

Jiiille vielä tsemppiä huomiseen, toivottavasti saatais sulta parempia uutisia, peukut on pystyssä.

Selis ja wotwot 10+0
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Wiitahepo olen todella pahoillani! Ja kuten on monet muutkin sanoneet niin minäkin ihailen sun asennettasi! Toivon että teillä onnistaa pian uudelleen ja että kaikki menee hyvin sillä kertaa, PAKKOHAN se on! Voimia huomiselle! Ja munkin puolesta voit käydä täällä juttelemassa meidän kanssa jos vain siltä tuntuu ;D
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Wiitahepolle iso:hug:

Mie en oo osannu kunnolla nauttia muista ku esikoisen alkuraskaudesta,tää alku on jotenki liian rankkaa,vois olla helpompaa jos ois kunnon oireet...Siihen saakka ku alkaa tuntee liikkeet on jatkuvaan pelko mukana...

Taikamaailmakohan se kysel noista synnytyksistä,meillä isäntä melkein joutu ekan synnytykseen,oli nukkumassa isien huoneessa,mut ku kiirus tuli ja jätkä revittiin väkisin maailmaan,ni kukaan ei sitä muistana sieltä käydä hakemassa.Parempi niin... Kakkosen tein yksin ja kolmosesta oli mun kamu mukana,vaikee ollu järkätä hoitajaa,joten näin o ollu ihan hyvä. Ja toiseks,mie halluun keskittyä olennaiseen,en miettimään et pärjääkö isäntä,on nimittäin tosi kipuherkkä ihminen =)

Vimpula melkein 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
J+
Wiitahepo iso ja voimakas :hug: sinulle! Olisi kiva jos pystyisit seuraamaan palstaa vielä. Olet ollut iso ja näkyvä persoona, hyvässä mielessä :heart:

Vimpula 05 ja 07 En pysty nauttimaan lainkaan, joka päivä tulee vaan enemmän ja enemmän huolia siitä ettei kaikki ole hyvin. Ultrattu x 2 ja rv 6+2 ja 7+2 nähty syke. Pelottaa ja samalla jännittää tuo 20 päivän ultra.

Synnytystä en ole edes miettinyt, koen että on liian aikaista. Haluan ensin sen kriittisen kohdan yli prkl! Sitten vasta suunnitellaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Koko päivän olen minäkin Wiitahepon kuulumisia käynyt kurkkimassa, niinkuin moni muu.. Olin aivan varma, että tulet kuvien kera meille näyttämään kuinka pikkuinen sydän siellä paukuttaa, mutta uutisesi olivatkin aivan toisenlaiset. :( :'( :hug:

Itku silmässä minäkin viestiäsi luin.. :'( Sinua vielä muistellaan pitkään, joten käyhän meitä usein "moikkaamassa".. Kaikkea hyvää teille ja tsemppiä ystävä! :heart:

Jiiille tsemppiä huomiseen ultraan! Sekä tsemppiä myös kaikille muillekin jotka odottavat ultraan pääsyä.

Hedy81: Toivottavasti saat huomenna jonkun langan päähän, että asiat edistyisivät. Tsemppiä!

Neiti-81: Tuplaonnea! :)

Nökösellä Ihanat kuulumiset! :)

Liiikuntaa harrastan ja omien tuntemusten mukaan mennään. On tullut huomattua että raitisilma vie "pahan olon" pois. Lenkkeilen ja pyöräilen. :) Olen edellisissäkin raskauksissa lenkkeillyt, pyöräillyt ja jopa hiihtänyt. Nytkin meinaan jatkaa liikunnan harrastamista niin pitkälle kun voin ja se tuntuu hyvälle. :)

Synnytys: Mies tulee mukaan synnytykseen ilman muuta. :)

Kahdessa ensimmäisessä ultrassa mies ei ole ollut mukana, mutta loppuihin tulee jos vaan työkiireiltään pääsee, samoin kun neuvolaan lähtee myös mukaan aina silloin kun pääsee. :)

Tervetuloa uusille :flower:

Sirel ja iltatähtönen :heart: 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
J+
Doppler asiaa taas, taidan olla ainut siitä meuhkaava tällä palstalla :headwall:
Mutta tyhmä kun on, eikä noista käyttöohjeista saa selvää.

- Onko se viuh-viuh ääni 1cm navasta sivulle istukan ääni?

- Tämä kyseinen viuh-viuh ääni, on sama tempoltaan kun nivusissa mitattu. Onko siis istukan tahti/verentulo siis sama kun äidillä?

Läskiä kun on tiellä niin ei hirveästi kuule muuta kun viuh viuh.... : /
 
Wiitahepo: Tasan ei mene, ei todellakaan. :( Mutta todellakin, ei saa sitten mihkään kadota ja hävitä. Toivotaan ihan älyttömän nopeaa uutta plussaa.

J+: Ymmärtääkseni se viuh viuh on tosiaan istukka, tuosta verentulosta minen tiiä mittää. Ja meuhkaa vaan, tarviihan sitä kysyä jos ei tiiä :). Mä en oo nyt muutamaan päivään koittanu ees. Kun ei kuulu, niin ei kuulu. Koetan sitten isommilla viikoilla.

(.) Viime yönä sai jopa nukuttua taas kunnolla. Aamuyöllä tehty vessareissu tuotti niinkin paljon tulosta, että muistin laittaa ikkunan kiinni eikä ne harakat päässy herättämään mua. Tosin lapset sitten nouskin ennen seittemää ja niin sitten tarvii itsekkin. Mulla on aamulla sormet ihan turvoksissa, niin että sormukset puristaa. :mad:

Äiti maa & Usko 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
J+:

Doplerilla löytää sydänäänet tässä vaiheessa todella alhaalta, siitä häpyluun yläpuolelta bikinirajasta vasta. Sen verta kohtu on vielä pieni!!

Huomenta huomenta.
Wiitahepolle suuret sympatiat, olen kokenut tuulimunan, kkm, km ja esikon kuoleman. Suru on jossain vaiheessa ainakin mulla ollu kestämätöntä, oli raskautta takana viikko tai enemmän. Mielikuvat ja asennoituminen on se johon on jo kerinnyt luomaan suhteen "lapseen" masussa..

En ole ikinä nauttinut alkuraskauksista, hirveä pelko aina.. Miten ne jotkut siihen pystyy, nostan hattua. Pahoinvointien ja muun olon seassa siitä ei paljon nauti.

Onko jollain raskausoireena välillä aalloittain tuleva ahdistus tunne? Muuten olo on päänsärkyä lukuun ottamatta, ainiin nälkä koko ajan, ok.

Mihin autoon mahtuu kolme lasta takapenkille?? tai minkä ikäisen saa siirtää etupenkille kasvot menosuuntaan?

Kengu
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Huomenta!:wave:


Liikunnasta oli puhe. Mä olen harrastanut paljonkin ennen raskautta ja raskauden aikanakin. Nyt kun tuplauutinen tuli, aion ottaa rauhallisesti enkä salille enää mene, kun on tuota km historiaa kuitenkin. Omaa kehoa kuunnellen siis:heart:
Huonoa oloa on tosiaan alkanut ilmaantua, ja kahvikaan ei uppoa, ei oikein mikään maistu. Mut ei silti nyt ihan mahdotonta, ärsyttävää lähinnä.

oon huomannu että mun KYNNET on muuttuneet aaltoileviksi? Kielikö jostain puutoksesta? Täytyy suunnata apteekkiin, mitäs vitamiineja te syötte?


Nyt aamupalaa :heart:

T. Neiti+ papuset 7+4 (meen nyt noilla kuukautisten mukaan annetuilla viikoilla kun la:ta ei muutettu)
 
Huomenta!

Tulin vaan nopeesti lukemaan Wiitahevon kuulumiset ja voi surku...:'( Harmittaa niiiin paljon siun puolesta :hug: Voimia jaksamiseen ja tosiaan niin kuin totesitkin, niin uutta matoa vaan koukkuun! Mukavaa olisi, jos kävisit täällä kuulumisia kertomassa :heart: vaikka joka päivä! Ja etenkin sitten ne plussauutiset :D

Mie lähden nyt sinne verikokeisiin...
Tsempppiä Jiii ultraan!
Neiti-81 tuplasti onnea :)

Mansikki
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Kengumamma: Meillä on tommonen vanha rohjo, opel vectra vm.98. Takapenkillä maxi cosi priori istuin ja 2 oran selkänojallista turvavyö istuinta. Liikenneturva.fi löydät tietoa ainakin noista suosituksista. :)

Neiti-81: Multivita raskaus ja imetys vitamiinit käytössä täälä. :)
 
Huomenta!

Kengumamma onpas sinua koeteltu! Tuollaista ei toivoisi kenenkään joutuvan kokemaan, ei tietenkään minkäänlaisia menetyksiä. Itsellä on mennyt tämä alkuraskaus lähinnä 'realistin' silmin; hienoa, että syke on löytynyt vielä 7+1, mutta en tuuleta vieläkään, vaikka tissit on ajoittain kipeät, mahaa juilii ja on huono olokin välillä vielä. Jotenkin olen vain valmistautunut siihen, että tyhjennys on kuitenkin taas edessä :/ toivottavasti olen väärässä.

Neiti-81 mulla on sellainen muistikuva, että se kynsihomma johtuu kalsiumista? Käytätkö paljon maitotuotteita? Nyt, kun masussa on kaksi, sitä menee tietenkin tuplana kaikkea vitamiiniakin, joten jos et käytä maitotuotteita paljoa, suosittelen jotain kalkkivalmistetta ehkäpä. Neuvolassahan ei kannateta mitään yrtti- tai luontaistuotteita, mutta totuus on, että ne olisivat aina parempia kuin täysin teolliset valmisteet, joissa on usein lisäaineita. Kuitenkin niistä täytyy tietää jotain, ettei nyt ala syömään vaikka kilotolkulla persiljaa, koska se voi aiheuttaa ihan oikeastikin keskenmenon suurina määrinä syötynä, että sillä en lähtisi esim. hemppaa nostelemaan, vaikka siinä paljon rautaa onkin. Normaalisti ruoassa käytettynä sekään ei aiheuta yhtikäs mitään :)

Kun ostatte vitamiineja katsokaa, että vitamiinit on kelaatti tai sitraattimuodossa, ei oksidina, koska se oksidi on sama asia kuin rahastus tyhjällä. Oksidi ei imeydy elimistöön juurikaan eikä siitä ole siis oikein muuta hyötyä, kuin valmistajalle tulevat mammonat. Nuo muut muodot ovat hieman kalliimpia, mutta on kyllä hintansa väärtiäkin :) Itse käytän tällä hetkellä BerexProta, jossa sinkki, b-vitskuja sekä c-vitskuja ja hyvin foolihappoa sekä helokkiöljyä ja vahvaa kalaöljyvalmistetta. Syön kuitenkin sen verran terveellisesti, etten ihan joka päivä noita öljyjä käytä. Lisänä silloin tällöin ph-balance sekä aamuisin regulat-valmiste. Kaikki muut siiis luonnonantimia paitsi tuo berexpro.

Verenpaineeni oli lähes loistava jälleen eilen (heti kun ei ole tietokaan töihinmenosta :D ) eli 117/77, tosin yläpaine on hieman alhainen ehkä? Noh, tämän viikon vietän kesälomaa ja sitten ensi tiistaina taasen sorvin ääreen ihmettelemään, tuleeko siitä mitään. Toissailtana kitkin kasvimaata ja heti alkoi juilimaan, että voi olla, että työnteon saa unohtaa.

Ihanaa, kun on välillä viileämpiäkin säitä :) Huomenna on mansikkasouvi edessä, tilasin 6 laatikkoa lähikauppaan, jotta saan pakastaa talveksi :p Ensi vuonna saa toivottavasti ostaa jo 7 :D

Minä en ajatellut valmistella vauvan tuloa vielä mitenkään. Sitten pari kk ennen synnytystä, jos sinne asti selviydyn, pesen jälleen äitiyspakkauksen sisällön ja tuon pinnasängyn varastosta sisälle. Vaunut ja muut ehdin ostaa sitten, kun ipana on maailmassa ja pikkuveljeltäni varmaan joutaa kaukalo siinä vaiheessa, vaikka taitaa tuolla joku ikivanha vielä olla jemmassakin. Joka tapauksessa ostan vain kierrätyskeskuksesta tai kirpparilta, koskapa en näe itselläni täällä maalla mitään järkeä kääntöaisoille taikka pienille pyörille, joilla ei sohjossa paljon mitään tee. Pidän eniten vanhoista emmaljungista, joissa on isot renkaat, jotka eivät voi puhjeta mihinkään ja koppa toimii mukavasti matkasänkynä, jos lähtee reissuun, toivottavasti joku sellaisista vielä joskus aikoo luopua hyväkseni ;) Jos asuisin kaupungissa, arvostaisin juuri tuota kääntöaisaa ja ehkä sitä, että vaunut muuntuvat ajan myötä rattaiksi ja olisi paljon tilaa ostoksille.

Jahans, sellaisia ajatuksia tämä aamu sai aikaan :D

Hauskaa päivää toivoo Viivi+Tiiti 9+2
 
Wiitahepolle :hug:

Tänään verikokeeseen joka liittyy siihen np-ultraan. Saa sen pois alta kun kestää meillä ainakin viikon että saa tulokset ja ne täytyy olla utrassa mukana. Np-ultra onkin sitten 2 viikon päästä -jaiks.

Olo on hyvä, hutera aina silloin tällöin ja varsinkin iltaisin on todella väsynyt pitkistä päivistä. Huomaan että jos ei ole kunnolla syönyt niin etova olo hiipii nopeasti.

Päivittäin dopplerilla olen kuullut pienen sykkeet. Nyt alkaa tietämään mistä lähtee metsästämään nopeaa sykettä. Alkuun oli aika metsästämistä. Kyllä sielä masussa siis joku on kasvamassa :)

LOVE 9+5 (ihan mielettömän nopeasti menee nämä viikot)
 
Sateista huomenta kaikille!

Wiitahepo: :hug: Sinulla on todella ihana asenne tulevaa kohtaa! Toivon sinulle ja miehellesi plussatuulta heti kun siihen on mahdollisuus :) Jaksamista surussa :heart:
Synnytys: mies tulee mukaan ehdottomasti ja ultriin kanssa mikäli töiltään pääsee :)
Vitamiinit: syön Multi-Tabs raskaus ja imetys vitskuja. Lienee riittävä paketti. Neuvolassapa sitten neuvoovat jos jotain pitää lisää syödä. Söin tota samaa vitamiinia siitä asti kun alettiin lasta yrittämään.
Hankintoja: eilen taas sorruin kaupassa alennusmyynneistä ostamaan kahdet housut ja yhden haalarin vauvalle :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo

Yhteistyössä