Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

Maiscu- Itsellä kans tunne et joko tää raskaus loppuu, mulla tulee sitä ikävä. Voisin hyvinkin jatkaa raskaana olemista MUTTA pienemmän vauvan kanssa. 3,5 -4 kg vauvaa mahassa ni on aika täys olo. Lisäksi turvotukset, istukat jne...

Täällä oli tuo aamunen joku väärä hälyytys. Ois voinu olla.
 
Nyt jotenkin tuntuu, että tässäkö tämä nyt oli :D No kieltämättä odotan sitä, että saan nautiskella muutaman lonkeron ja drinksun tyttöjen kans jossain kuppilassa ;) Ja se, että saa vähä laittautua ja mahtuu taas normaaleihin vaatteisiin. Hyi olenko ihan hirveä äiti ;) Ja joo en todellakaan ole heti sinne baariin menossa :D
 
Onnea EMY! Pikkuhiljaa alkaa meidän pinoon pienokaisia tupsahdella :heart:

Maiscu
ja margareta mustakin tuntuu, että nytkö tää jo loppuu! Hyvin vois vielä jatkaa. Raskausaika on ollut ihanaa aikaa, olen voinut hyvin ja nauttinut jokaisesta päivästä. Mahaa ja liikkeitä tulee ikävä. Mutta, tottakai on ihanaa että ihan pian se oma vauva on sylissä. Ja kroppa alkaa palailla kuosiinsa (toivon mukaan).

Kävin aamulla kokoarvioultrassa, jonne mut passitti neuvolan lääkäri sen jälkeen ku Sf-mitta alkoi huidella yli yläkäyrän ja itse huolestuin vauvan koosta. Mutta no worries. Poika on tällä hetkellä 3200 gr ja lääkärin mukaan aivan normaalin kokoinen viikkoihin nähden. Muutenkin kaikki näytti hyvältä. Oli kiva katsella pikkuista. Pyysin sisätutkimuksen ja sen mukaan kohdunsuu sormelle auki ja kanavaa jäljellä pari senttiä. Lääkärin mukaan alkutekijöissä on, että ei ihan heti ole syntymässä. Lääkäri käski tehdä kävelylenkkejä, että supistelisi. Kerroin, et käyn päivittäin lenkeillä, joskus kahdestikin! No ei auta ku jatkaa. Tänään tunnin lenkki sai aikaan yhden lievästi kivuliaan supistuksen.

38+5
 
Viimeksi muokattu:
Mullaki on vähä haikeus, et nyt tää raskausaika alkaa olla lopullaan. Etenki se, että ku kaikki tapahtuu ekaa kertaa, positiivisesta raskaustestistä, pieniin liikkeisiin, vatsan kohoiluihin ja sit siihe synnytykseen. Elo pelkkänä pariskuntana on ohi ja edessä on perhe-elämä :) Mahaa jää ikävä, mut toisaaltaan oon helpottunu ku vielä joku päivä voi pukeutua normaalisti.. Ja kyllä mäki ootan sitä, että pääsen kunnolla laittautuman ja juomaan ne parit drinksut, sit joskus ku aika on siihen kypsä :)

Nyt mua on alkanu pelottaa, että jos kumminkin menetän tän lapsen ?! Ku kuitenki yliaikaisuus lisää kohtukuoleman riskiä jne, vaikka riskit nyt ei faktatietojen perusteella alunalkaenkaan niin kovin suuret ole. Vaikka kyllähä tätä nyt tarkemmin kontrolloidaan ja itselläkin niitä liikkeitä on syynättävä. Toivoisin, että tää putkahtas ennen rv 41, jotenki ajatus siitä, että menis yli viikolla yli, tuntuu jopa ahistavalta. Ahistaa myös se, että millanen mötikkä tää on sit, jos kauheesti menee yli.
 
Elm
Onnea kaikille jo jakaantuneille! :heart:
Vähän oon kateellinen, kun itsellä tuo kuuluisa LA vasta ihan kuun lopussa, olisin ihan valmis jakaantumaan jo nyt! :p

Kolmas yö meni närästyksen kanssa taistellessa, heräilin kolme kertaa vessaan, ottamaan rennietä ja juomaan maitoa/vischyä. Aamulla sit nukuin pari tuntia kun pahin oli ohi ja herättyäni lompsin suoraan lähimpään apteekkiin, kerroin oireista ja sanoin että nuo renniet on öisin ihan yhtä tyhjän kanssa, päivät kyllä menee niiden avulla. Suosittelivat Galieve-nimistä lääkettä, saa kuulemma käyttää raskauden aikanakin. Sanoi apteekissa, että sen pitäis tehdä jonkinlainen "tukos" tuonne vatsaan niin ettei hapot pääse nousemaan kurkkuun. Sormet ristiin, että ensi yön saisi nukuttua.
Muuten ei kummempaa, maha tasaisen pinkeä joka ilta mutta muuten ei niin mitään merkkejä..

Nyt suunnittelin alkavani siivoamaan, jos vaikka tapahtuis jotain tuolla navan toisella puolella.. Paha helmikuun mamma taas vauhdissa. :LOL:

Margareta minä kyselin koiran muutoksista, tuo on myös ihan kilipää normaalisti, nyt kahta kauheampi kun vahtaa joka liikettä. Hermot menee! :kieh:
 
Meikäläisellä ipana on hillunut mahassa tänään ihan törkeän paljon. Hitto miten pienellä voikin olla voimaa!

Itse olen ihan rättiväsynyt. Voisin vain nukkua. Aamulla nukuin aamupalan ja -kahvin jälkeen n. tunnin tirsat ja äsken meinasin nukahtaa uudelleen. Vaan eipä ehdi kun täytyy lähteä kauppareissulle ostamaan sairaalakassiin evästä mukaan (Trip -mehuja, jotain pikkusuolaista ja -makeaa jne.). Jotenkin mulle tuli sellainen fiilis, että tarvii tänään saada sairaalakassi pakattua valmiiksi.
 
Emy06 hirmuisesti onnea! Ihanaa kun helmivauvoja alkaa tulemaan nyt :). millä viikoilla olitkaan?
Lita onnea matkaan!

Täällä olo on normaalia normaalimpi. Ei lähestyvää synnytystä. Tuttu kätilö yritti sopia synnytystreffejä viikonlopulle kun päivystää joka yö. Voisin hyvinkin synnyttääkin silloin, mutta vauva tuskin on silloin vielä tulossa.

Närästys on vähän helpottanut kun vauva on laskeutunut. Ihanaa.

Sukulaiseton ruvennut kyselemään, että joko nyt. Yritän sanoa, että katsotaan parin viikon päästä, mutta ei tunnu auttavan. taitavat jo muutkin odotella vauvan syntyvän.

38+5
 
Erehdyin eilen syömään hernekeittoa. Ja tulin sitten siihen tulokseen, että vois ehkä loppuajan katsoa vähän tarkemmin, mitä sitä syö. Tulee pian noloja tilanteita, jos lähtö tulee hernekeittopäivänä...

Olo on oikein hyvä, eikä vielä ole merkkejä jakautumisesta. Tosin mullakin la tuolla kuun loppupuoliskolla, joten ei ihmekään. Mä en oikein tiedä, tuleeko tätä raskautta ikävä vai ei. Olo on pääosin ollut hyvä, mutta oma kroppa on oma kroppa :) Ja sitä vauvaa tässä odotellaan niin malttamattomana että voin kyllä mahasta luopua sen takia :)

Merile 38+0
 
Huhhuh, tätä turvotusta! Vaivaako muilla turvotus? Viikossa paino oli noussut 1.4kg, th meinas että nestettä kertyy. Aijaa?! :D ihan hullun piukea olo. Mutta en valita, vähän vain :)

Vauvan pää kiinnittynyt alas ja vauva laskeutunut. Ihanaa kun jotain editystä tapahtuu, vaikkei nuo nyt kerro synnytyksen ajankohdasta mitään. Nyt juilii hieman selkää ja vatsaa, en tiiä johtuuko ummetuksesta vai voisko tää olla jotain muuta? :)

Onnea jo käärön saaneille! <3 ihanaa kun täällä alkaa jo vauvoja syntymään :) olemme jännän äärellä kaikki ;)

Piitu 39+5
 
miss_piggy
Mulla ei kävelylenkit oo saanut ainuttakaan supistusta aikaiseksi... tuo sf-mitta tuntuu kovasti täälläkin vaihtelevan vaikka ollaan moni samoilla viikoilla. Mullahan se oli maanantaina 37cm, eli yläkäyrillä mennään reilusti, mutta silti pitäis ihan normaalin kokoinen vauva olla tulossa. Eli tuo sf-mittakaan ei mun mielestä hirveästi kerro.

Söin äsken puolikkaan tuplan, niin kaverille tuli hikka :) Muuten on tänään möyrinyt ainakin aamusella aika paljon tuolla mahassa, että toivon jotta tuo alkais pikkuhiljaa tajuamaan, että vois tulla uloskin piakkoin.

39+6
 
Terveisiä Kättäriltä ja nyt taas kotona. Kävin 12 tunnin tarkastuksessa ja koska kaikki oli ok (ei tulehdusvaaraa) niin pääsin kotiin odottelemaan supistuksia... Mitään ei edelleenkään kuulu. Huomenna klo 8 sisään ellei aiemmin tule lähtöä. Kanavaa jäljellä sentti ja auki sentin, kätilö tunsi vauvan pään. Nyt sitten vaan odotellaan. Ja odotellaan. Joo ja nythän en ole yhtään malttamaton :)
 
  • Tykkää
Reactions: margareta91
Onnea jakaantuneille :)

Tänään tein parin tunnin ostosreissun, tehokasta tuo ylös alas liikkuminen, matala auto...

Mietoa kireyttä olen havainnut toisinaan alavatsalla, pari hassua supistusta joskus. Lapsi liikkunut vähemmän, lähinnä sellaista käsillä tönimistä havaittavissa.

Löysin tänään kestovaippailun puuttuvan tekijän, eli harsoilu onnistuu ainakin aineellisesti. Tein keittiössä järjestelyä, laitoin lisää laatikkomuoveja (estää pohjaa naarmuuntumasta ja pitää tavarat kivasti paikoillaan). Kokonainen vetolaatikollinen muumimukeja sai kodin.

Nukkumisesta parina edellisenä yönä olen nukkunut paremmin, aiemmin 1h välein pissalla ravausta.
 
Täällä on koko päivän supistellut, mutta kivuttomasti. Menkkamaista jomotusta on ollut nyt koko illan ja selkäänki ottaa välillä tympiästi. Mut ei kuitenkaan kipeää. Jospa tämä vähän kypsyttelis paikkoja :) Reisiinki välillä vihloo ja alapäähän tulee kipeitä juilimisia. Huomenna ultraan heti aamusta... Jännittää :)
 
Täälläkään ei juuri mitää uutta tapahtunut...välillä selkää särkee, mutta saattaahan tuo johtua myös tuosta esikoisen nostelusta. Supistuksia tulee silloin tällöin, mutta ei mitään kipeitä. Mieliala on koko ajan lievästi ärsyyntynyt....ja väsynyt! Voisin nukkua koko ajan! Olenkin ottanut tavaksi vetää päikkärit aina samaan aikaan esikoisen kanssa :LOL:

Mulla ei kyllä varmaan mahaa tule ikävä....se on koko ajan niin pahasti tiellä! Pukeminen vaikeeta ja kenkien laitto...huh,huh...mikä show...

Neuvolassa pari pvää sitten sf mitta pysynyt samana (34cm) ja kaikki muutenkin ok. Painoakaan ei ollut tullut yhtään lisää viimosen kahen viikon aikana :) Mun oma terkkari ei kyllä oo kysellyt mitään ajatuksia synnytyksen suhteen...tai juuri muunkaan. Se on aina jotenkin niinku tervetuloa, verenpaineet, sydänäänet seuraava aika ja moi. Eli vähän semmonen vaisu fiilis noista käynneistä jäänyt. Sinänsä ihan sama...mutta jos olisin ensisynnyttäjä, niin kyllä ehkä vähän olis orpo olo...

Nyt oltais niinkö turvallisella puolella (rv 37+1), joten mun puolesta sais tämä neitonen jo syntyä....saa nähä saadaanko esikoinen hoitoon synnytyksen ajaksi, kun hoitopaikkoja rajoitetusti tarjolla...Yksin ei kyllä olisis välttämättä kiva mennä, mutta sittenhän sen näkee kuin käy...
 
Heips! ONNEA KAIKILLE, JOILLA VAUVA ON JO MAHAN ULKOPUOLELLA! :)

Tänään lääkäri katteli, että vauva edelleen saman painonen kuin viikko sitten, eli 3,1kg. Minun lantio kuulemma hyvän kokonen perätilavauva alakautta synnyttää, ja sitäpä koitetaan sitten. Koitteli myös sormella, että kohdunkaulaa n. 2.5cm jäljellä, sormelle auki ja vähän tuon häntäluun joustavuutta myöskin. Kuulemma on piukat lihakset tiedätte kyllä missä, kysyi oonko harrastanu ratsastusta tms. No en kyllä ole... :D Se vissiinkään vaan ei ole hyvä perätilaa synnyttäessä, jos kovin piukat lihakset on.
Hän oli sitä mieltä, että hyvä tilanne ensisynnyttäjälle, toivotti tervetulleeksi synnyttämään. Epäili, että tuskin ainakaan yliaikaiskontrolliin tarvitsee tulla, kun kysyin mitenkä sitten, jos menee yli la:n.

38+2
 
39+0! Enää viikko laskettuun aikaan. :)
Tässä ollaan siis tosissaan jännän äärellä. Jos tulokas ei vielä ensi viikolla synny, niin eiköhän viimeistään sitten seuraavalla. Hui!

Tänään taas tarkoituksena viettää mahdollisimman puuhakas päivä, siivoilua ja ulkoilua. Josko saisi tyyppiin vähän vauhtia. :kieh:
 
ONNEA vauvan saaneille! :heart:

Täällä 38+0 2viikkoa laskettuun ja viimeistään viikon päästä meillä on vauva! eli sektioon viikko :D

Supistellut nyt vajaan viikon päivittäin,kovia vihlontojakin on ollut. Jännä nähdä pysyykö vielä viikon massussa. Kuitenkin joutuu tuon pikkutenavan kans päivittäin aika paljon liikkumaan ja nostamaan tuota 14kg punnusta :)

Neuvolaan en enää jaksanut mennä....mitäpä sinne. Vointi ok,ja synnärillehän sitä suoraan mennään jos jotain tulee.

Hyviä vointeja kaikille!!

Bluebaby-
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
40+0 ja laskettu aika.

Ei mitään oloja edelleenkään.

Vatutuskäyrä on aika lailla huipussaan ja olo on todella turhautunut. Aamulla kun nousin sängystä, oikea lonkka sanoi sopimuksen irti ja kramppasi niin että meinasin romahtaa lattialle. Sain itseni raahattua istuma-asentoon pienempään makkariin jossa oli pakko sängyn reunalla aikansa puhista ennen kuin pääsi liikkeelle.

Kävelylenkit ei oo saaneet aikaiseksi supistuksia, ei myöskään jumppapallon päällä keinuminen, seksi, eikä tulinen ruoka. Eikä myöskään siivous. Olo on siis mitäänsanomattoman normaali.
 
Aiheesta poiketen, kuinkas moni seuraa olympialaisia ? Itse aattelin varmaan seurata mäkihyppyä vähän tiiviimmin ja sormet syyhyten ootan ens torstaina alkavaa miesten jääkiekkoa ! Jos tuo tyyppi ei oo sillon vielä älynny ulostautua, nii sillon viimestään, ihan vaan pelkästä säikähyksestä, minä kun suhtaudun ko. lajiin aika....intohimosesti :D

40+2, ei supistele eikä mitään muutakaan. Nivuset edelleen kipeät. Hurjaa, miten selkeesti tunnen ton lapsen jalat mahan päältä tunnustelemalla. Liikelaskennan ajankohdaksi otin 22-23 välin, kun sillon rupeen itekki vähä jo rauhottuu nii huomaan liikkeet paremmin. Ei oo nyt parina iltana paljo tarvinnu laskee, eilenki möngersi tuolla 21-01 koko ajan. Mulla kuuluu kummaa napsahtelua tuolta alakerrasta, pelottavaa :D
 
Mullekki sano neuvolantäti tästä mun "oireettomuudesta", että "sinä lähet luultavasti sitte iha rytinällä". Joten jospa me miss_piggy päästäs vähä vähemmällä ja homma ois kerrasta poikki, ei tartteis luulotella päivittäin kotona, että joko nyt, joko nyt :D vaikka sitä toiveilua se kyllä on kummiski, mut eipähä oo mitää suppareita liikoja toiveita elättelemässä ;D

käytän tätä puhelimella enkä saa lihavoitua noita tekstejä, esim. että kelle niitä osotan :(
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Moiks! 38+6 viikoilla poika synty. Tässä vielä sokeriseurannat molemmilla tänään, pojalla bilirubiini kokeet ja huomenna sitten lääkärin kautta kotiin hyvällä onnella.

Mulla on ihan hiton kipeä lantio ja selkä. Varsinkin oikeapuoli on semmonen ettei ees imettään pysty makuultaan ja istuessa alakerta sen verta hellä että hyvin pikaset sessiot vaan tissillä käyty. Tiiä sitten mikä hemmetin hermopinne tuolla on ku ei ees kipulääkkeet auta. Oon yrittäny venytellä tässä vaikka mihin suuntaan mutta ei laukia... :(
 
Täällä on jos jonkinlaista kipua ja oiretta (alavatsan kipua ja nivuset aina välillä niin tulessa, että ei voi kävellä) ollut, mutta epäilen silti, että menee maaliskuulle lapsen syntymä. Ja saa mennäkin, ei ole kiire tai hoppu :) Laittelen rauhassa kaikkea valmiiksi ja nautin näistä omista päivistä.

Neuvola on kyllä täälläkin sisällöltään muutama mittaus ja sitten kiitos hei. Ja ei se kyllä tällä tavalla ensisynnyttäjänä ole niin mukavaa. Olenkin yrittänyt itse hankkia lisätietoa kaikkialta.

Onko teillä muilla ollut muuten tunteet pinnassa ja hermo kireällä? Täällä on hermoiltu ja itketty lähes joka päivä ja miehen kanssa ei tosiaan mene ajatukset ihan yksiin. Tuntuu siltä, että ei tämä nyt pelkästään ole mitään onnellista odotusta, vaan aika paljon on kaikkia ikäviäkin tunteita pinnassa. :(
 

Yhteistyössä