Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

voimia kaikille menetyksen kokeneille :hug:
mäki syön noita multivitan raskaus ja imetys monivitamiineja, oon ollu laiska miettimää mitä vitamiineja erityisesti pitäis saada ni toi on ollu helppo ratkasu ku siinä on vähän kaikkea :D
Mulla oli kanssa ekassa raskaudessa noin niinku mariiella että eka paino vähän tippuki ja pitkää olinki ns. pienessä koossa mut loppuraskaudesta painoa tuliki ihan humahtamalla (osasyynä myös älytön turvotus). 62 kg painoin alussa ja 80 kg lukee neuvolakortissa paripäivää ennen synnytystä. Tällä kertaa ei kiitos niin paljon kiloja niin pitkälle ku se musta on kiinni :D
 
Sweetpearl kuulin tänään just töissä, että Vammalass aloppuu synnytyksen vuoden loppuun. Missä päin sä asut? Liatan yv:tä jos et halua tässä paljastaa. Jos sattuisit asuun vaikka liki niin voitais treffata joskus :)
 
Pikaisesti taas päivittelin kun palatiin tänään Suomeen. Toivottavasti kaikki meni oikein, oli niin paljon tullut tekstiä :)

Pahoittelut surun kohdanneille :hug:
ja tervetuloa uusille!

Palaan paremmalla ajalla!
 
Kävin ultrassa tänään. Alakautta ei saatu oikein mitään esille mutta mahan päältä saatiin raskausonteloa näkyviin..

En ole todellakaan mikään laiheliini vaan on tätä lihaa luiden päällä ja nauratti kun kätilö tokasi " Kun oot noin hoikka tyttö niin katselleenpas masun päältä ennemmin!" :D tosin viikkoja taitaakin olla vähemmän mitä ollaan ajateltu, ei vielä osannut sanoa juuta ja jaata. Ei millään olisi halunnut kokeilla vanhalla koneella sillä uusi oli erityislääkärin käytössä valitettavasti koko illan. Kun hänen mielestään hän ei saanut kunnon tutkimusta mulle ees tehtyä, ei veloittanut ultrasta sitten mitään ! :D Lohdutti myös ettei tosin ettei tarkota vielä mitään vaikka vain hieman onteloa näimmekin. Maksoi n. 60 e vähän päälle tunnin tapaaminen lääkäritalossa.

Mutta jos jotain hyvää etsitään niin ainakin raskaana ollaan. Ensi kuun alkupäivinä uudestaan katsomaan mitä tuleman pitää.

Täällä ei olla lihottu.. eikä laihduttu. Ei oireita mutta ei vuotojakaan.

-Emeli- 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Onpas meitä plussaneita jo piiiitkä lista! Lisäilin taas uudet fb-hen, kuitatkaa kaveruus niin saan teidät ryhmään :) Sielläkin jo kohta 30 tulee täyteen sitten :)

Täällä ei olla lihottu eikä laihduttu. Viimeks oli muistaakseni + 3 kiloa jo ekaan neuvolaan!! Et nyt on paremmin lähdetty liikenteeseen ;D

MIELETÖN väsymys piinaa :/

Tsemppiä surun kohdanneille :'(
 
Moikka!

Minäkin liityn joukkoon.
18.2/leafy/25/2 lapsi/kotona?

Takana 2kkm ja yksi kemiallinen raskaus, joten ihan vielä en facen puolelle uskaltaudu.. Koitan saada neuvolan kautta varhaisultraa, jospa sen jälkeen. Oloja ei ole kauheasti ollut, mitä nyt pientä nippailua ja närästystä.
Kamalasti jännittää!
Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin ja päästään nauttimaan pikkusesta.
Kaikille paljon tarrasukkia!
 
miss_piggy
Täällä roiskastu tänäaamuna kusinäytteet putkiloihin ja kiikutettu labraan :D Mullaki oireettomuus vaan jatkuu. Jotenki oonki vakuuttanu itelleni että en raskaana oo ellei ultrassa toisin todisteta. Ku vaan tuntuu siltä, niinku tuolla mahassa ei ois kertakaikkiaan mitään...
Kuinkahan suuri todennäköisyys on, että tulee heti perään toinen kkm tai ku tai tm.... :x
 
Saako kysyä tuosta työasiasta lisää? Itsellä vähän samanlainen tilanne mutta en oikein tiedä miten asian kanssa toimisin. Meinaat itse kertoa jo aika pian? Ilmeisesti siellä uhka poistetaan esim. työtehtävän muutoksella koh köh?

Jos työnantajalla ei ole mahdollisuutta siirtää muihin tehtäviin yms. niin mitäköhän sitten mullekin tapahtuisi jos asiasta kertoisin ja vaatisin muutosta. Olisikohan silloin jo erityisäitiyspäiväraha mahdollinen :confused: Kun ei haluaisi missään nimessä vaarantaa raskausaikaa.. mutta ei tietenkään ylireagoidakkaan heti alkuvaiheessa. Tajuaisikohan työnantaja koko asiaa. :O

Olen menossa tosiaan neuvolaan yksityiselle tiistaina ja siellä asiasta tulen esittämään monia kysymyksiä..

Emeli- ja ensmääänen tuloillaa :p

Hei Emeli! Kyselit tuosta työssä olevan väkivallanuhan käsittelystä.
Aikaisemmin olin sitä mieltä, että kerron pomolleni vasta lain vaatiman kaksi kuukautta ennen äitiyslomaa raskaudestani (jos siis mahdollista niin pitkälle peitellä), mutta myöhemmin aloin ajattelemaan että mitä jos todellakin tapahtuu jotain.

Työskentelen siis laitoksessa, jossa asiakkaat saattavat olla äärimmäisen väkivaltaisia (puremista, potkemista, kuristamista, lyömistä, päin sylkemistä ja virtsaamista jne.) ja kukin vuorollaan kannamme kaulassamme hälytyspuhelinta. Kun puhelin soi on jossain päin väkivaltatilanne eikä paikalla oleva henkilömäärä riitä rauhoittamaan tilannetta. Näissä hälytystilanteissa väkivallan uhka on todella suuri, vielä kun mietitään, että minä olen pieni nainen ja asiakkaat usein isokokoisia miehiä.

Jos kerron työnantajalleni raskaudesta katoaa kohdallani vastuu hälytyspuhelimen kantamisesta ja kiinnipitotilanteista omalla osastollani. Eli kaikki uhkaavat tilanteet kohdaltani suljetaan pois.

Luultavasti kerron työnantajalleni raskaudesta ensimmäisen neuvolakäynnin ja varhaisultran jälkeen. En halua saada yhtäkään iskua mahaani ja nyt kun joudun väkivaltatilanteisssa olemaan läsnä voi jotain tapahtua jo vaikka tänään. Mielestäni tämä ei ole ylireagointia : ).

Elsa90 & Käpy 4+5
 
Eipäs oo hetkeen kerenny kirjotteleen..
Alkuturvotus on kaikonnut ja paino ennallaan :) Onneksi neljä kiloa vähemmän kuin
kahden aiemman kohdalla niin pysyn normaalipainoisten joukossa :D Jotta että voin hyvällä omalla tunnolla olla menemättä sokerirasituskokeeseen alkuvaiheessa.

Miesraukka kärsii kaikista samoista oireista kuin minäkin, taitaa olla kemiat kohdallaan kun hällekin raskausoireet tulee :heart: Elikkä siis alaselkä- ja lonkkakivuista. Niin ja iltapahoivoinnista.

Eka neuvola ois 8.7., sillon pitäs olla viikkoja 8+6. Yhtä tuskaa ja kärsimystä koko neuvolassa käynti kun en tykkää siitä "tätistä" siellä. Mutta jospa syksyllä pääsisin yksityiselle sitten.
 
Täälläkin neuvola varattu ajalle 4.7 :) .. Kylläpäs jännittää, hyvällä tavalla!

Taas heräsin yöllä kolmen aikaan tähän jalkojen pakotukseen..ja ei muuta kuin jalat kylmään suihkuun! Pakko alkaa miettimään, mikä tuohon auttaisi :( Aamukuvotusta on.. eli oireilta en ole päässyt välttymään.

Ilmoittakaa nyt ehdottomasti sinne töihin raskaudesta, jos siellä jotain vaaratekijöitä raskauden etenemisen kannalta! Itse sosiaali- ja terveysalalla, ja nyt en todennäköisesti mene edes sijaisuuksia tekemään enää, koska samoja riskejä itsellänikin, ja myös nostoja jatkuvasti.. kaikkialla ei nostolaitteita käytössä, joten on riski lähteä siirtämään isokokoisia henkilöitä edes muutamia kymmeniä senttejä.

Mukavaa keskiviikkoa teille kaikille :) !!
 
miss_piggy
Ite oon turvallisuusalalla ja ennen tätä ekaa raskautta ja keskenmenoa, kerroin jo aika aikaisessa vaiheessa, vaikka lähinnä teinkin silloin valvomotyötä. Mutta ku tää valvomotyö piti sisällään aika paljon yövuoroja jotka on aina ollu mulle fyysisesti raskaita, niin näin parhaaksi kertoa. Vaikka sitte oliki inhottava kertoa sekin,että ei sitä vauvaa tuukkaan, että laittakaa mitä vuoroja tykkäätte.
Mutta jos olisin terveydenhuolto-alalla tai edelleen turvallisuusalalla jossa on mahdollista joutua vaaratilanteisiin, niin tottakai kertoisin heti. Samoin tein silloin ennen kkm:ää koulussa kun opiskelin vielä tuota turvallisuus-alaa. Koska en voinut osallistua näihin fyysisiin, raskaisiin ja potkuja ja lyöntejä sisältäviin harjoituksiin.
 
Pahoittelut Kukkuruu ja pippuri tuli ihan itku kun luin teidän päivityksiä.

Tervetuloa uusille

Töissä oli pakko sanoa meidän tiiminvetäjälle tänään kun suunniteltiin talvea ja olen tosi vastuullisesta osassa eräässä projektissa. Hän suhtautui ihanasti.

Täällä on olo ollut hiukan pahoinvoiva eilen illalla. Muuten vain väsyttää. Ei pahemmin mitään mahatuntemuksiakaan. Jalkakivut on vaihtuneet kutinaan. Höh.

Osaako joku sanoa inusolmukkeista tuntuuko teillä muilla imusolmukkeet kaulalla tai niskassa. Mulla on pari tuntuvaa ja mietin onkohan normaalia. Ovat siis 0,5-1 cm liikkuvia herneitä ihon alla.
 
Yli 2 senttiset aiheuttaa syytä tutkimukseen meni muistaakseni ohje sääntö imusolmukkeilla.. ne nousee tuntuvaks herkästi esim. jos on ollut flunssa. tai on tulossa flunssa.. sillo ku mul oli joskus nuorena pusutauti mul oli ihan hirveeeeesti imusolmukkeita ympäriinsä. eli ei huolta :) mun poitsullaki tuntuu tosi hyvin takaraivolla niitä oon välil ihmetelly, mut neki on kuulema normaaleja!
 
Katrinainen, noi kuulostaa ihan tavallisilta. Mulla tuntuu imusolmukkeita aina ja kuulemma alle sentin kokoset on tavallisia. Jos kasvaa nopeesti, kipeytyy, niitä tulee paljon tai ei häviä viikon aikana, kannattaa näyttää lekurille. Usein syynä on ihna joku flunssa tai vastaava jota vastaan elimistö puolustautuu ja suurentaa imusolmukkeet.

ON: eipä ole juurikaan oireita... Väsyttää ja huimaa, mahaa vihloo eikä sitten muuta. No ehkä tää tästä kuitenkin. :)

Mrs Mäc ja Nimetön 5+1
 
Kiitos bambu ja mrs mcMaiden ajattelinkin, että ovat normaaleja. Olen joskus näyttänyt lääkärille kun mulla on kova liikkumaton noin 4mm pattikorvan takana ja ei ollutsiitä yhtään huolissaan. Joten ajattelin etteivät nämäkin ole niin vakavia. Mulla on siis ollut kova flunssa ja pikku hiljaa paranemaan päin.

Ihanaa, loma alkaa ensi viikon lopussa. Päästään koko perhe tuulettumaan. Toivon vaan, että olo säilyy hyvänä koko loman.
 
Mä olen vanhusten parissa töissä ja väkivalta mietityttää myös paljon :| Meillä on päivittäinen väkivallan uhka ja muutenkin raskas työ.Ajattelin kertoa esimiehelle raskaudesta kun palaan kesälomalta heinäkuun lopussa.Jo nyt töissä on raskasta kun väsyttää niin kovasti.Pahoinvointia ei onneksi ole ollut vielä lievää etomista lukuunottamatta.Vielä pitää viikko jaksaa töitä ennekuin loma alkaa :)
 
EX4
Surun kohdanneille :hug:

Ultrassa oli hyviä kuulumusia!
Siellä pikkuinen voi hyvin ja sydän lyö normaalisti! :)

Oireita on ilmennyt vähäsen mutta vain väsymystä. 11h yöunet alkaa olla tarpeeksi :D
TÖIHIN PALUU sujui hyvin. Oli ihana päästä taas töihin ja nähdä työkavereita. Mutta hyvin alko ja mukavaa on!
Kuopus aloitti tänä maanantaina päiväkodin oli viihtynyt tosi hyvin. Poika kerkee olee 2vko ennen kuin menee kii onneksi mies sai sovittuu lomansa!

Onko muilla juhannus suunnitelmia?
Me lähdetään huomen iltapäivällä mökille ja sinne tulee läheisiä.. Syödään ja ollaan vaan :)

Ellu ja Katkis 7+2
 
Täällä kanssa tosi oireetonta. Ehkä vielä vähemmän oireita mitä esikoisesta oli näihin aikoihin. Ajoittaista väsymystä, vähän näppyjä ja nyt on välillä tullut ihan aavistuksen kuvottava olo, jos ei syö pitkään aikaan. Mitään pahoinvointia ei ollut viimeksi, toivottavasti ei tule nytkään.
Mulla on ens viikolla varhaisultra ja eka neuvola. Np-ultrankin uskalsin varata. Joku harmitteli, ettei esikoista saa ultraan mukaan. Onhan se hankala järjestää lastenhoidot siksi aikaa, mutta toisaalta ymmärtää, että niiden ultraajien on saatava ihan täydellinen työrauha, että voivat keskittyä kunnolla ja joskus lapset voi pelästyä sitä tilannetta tai varsinkin, jos tulee ikäviä uutisia niin lapsen voi olla vaikea käsittää mitä tapahtuu.

Mies meni jo parille kaverille möläyttämään uutiset, vaikka piti odottaa ainakin nyt siihen ens viikon ultraan.. Molempien porukat tietää myös.

Minäkin oon sairaanhoitajana, mutta lasten puolella, niin harvemmin tulee sellasia vaaratilanteita, mihin raskaus vaikuttais. Viimeks kerroin kuitenkin esimiehelle ihan alussa, kun ajattelin, että jos tulee sairaspoissaoloja esim. pahoinvoinnin takia tms niin helpompi sitten järjestää. Nythän mä meen töihin syyskuun alusta eli en kovin kauan ehdi siellä olla, jos kaikki menee hyvin.

Paino mulla on toistaseks pysyny aika samoissa kai, tosin tuolla reissussa tuli kyllä mässättyä ;) Toivon kovasti ettei tässä raskaudessa paino kauheasti nousis, sillä mulla on edelleen melkein kaikki viime raskauden kilot tallella..huoh. Vaikka sillon tulikin suht kohtuullisesti painoa, niin olis ne saanut kyllä pois lähteä. Aina sanotaan, että imetys laihduttaa, niin mulla ei ainakaan. Päinvastoin, vasta kun imetys loppui vauvan ollessa 10kk, alkoi paino vähän pudota..

Eltsu ja viel nimetön 6+5
 
Pahoitteluni kaikille surun kohdanneille :(

Ai niin, pitäiskö sinne neuvolaankin soittaa? Ekan raskauden kohdalla kun tikku näytti kahta viivaa, samantien oli neuvolat sovittu, verikokeet varattu ja hyvä ettei pinnasänky jo koottu. Molemmat raskaudet on ivf:n tuotoksia ja siis todellakin toivottuja. Mutta nyt ei oikein järki lähde mukaan tähän raskaana olemiseen. Pelko kuitenkin vähän jyllää takaraivossa. Eka ultra on sairaalan puolesta 3.7. (7+0) eli ihan kohta, jaksaa, jaksaa!

Oireita kyllä piisaa, on joko "kaikki kehiin"-päiviä tai "unohdan olotilani"-päiviä. Kaikkea kokoaikaisesta nälästä, jatkuvaan pissahätään. Pistävistä nivuskivuista, aristaviin tisseihin. Jäätävistä mahakivuist, mahan melkoiseen turvotukseen. Ainoa mikä on ja pysyy on väsymys. Okei, otan tämän vaivan paaaaljon mielummin kuin pää edellä pöntöllä ravaamisen.

Rumba ja "toistaiseksi nimetön" 5+0
 

Yhteistyössä