Helmikuun Helmet 2014 *Lokakuussa*

Ihanaa kun liikkeitä tuntuu jo joka päivä ja ne ovat niin voimakkaita, että tuntuu päältäkin päin! :) Tosissaan rupeaa tuntumaan siltä, että kannan pikkukaveria mukanani. Hän kyllä antoi kuulua itsestään myös yöllä ihan niinkin vauhdikkasti, että en saanut nukuttua...

Nukkumisesta puheen ollen, miten teillä on mennyt yöt? Heräilettekö paljon? Meillä on futonpatja ja yöt ovat olleet aika hankalia. Patja on ruvennut tuntumaan todella kovalta. Yritän keksiä joitain ratkaisuja helpottamaan yöunia.

Ja vielä vaunuista. Onko joku ostanut jo vaunut? Entä mitä vaunuja olette suunnitelleet? Meillä tällä hetkellä kriteereinä se, että ovat laadukkaat ja toimivat vaunut, joilla pääsee hyvin etenemään myös lumikinoksissa. Ollaan katseltu Bugaboon, Brion ja Emmaljungan vaunuja.
 
Ostin meidän sällille siskoltani ABC Designin käytetyt, mutta uutta vastaavat yhdistelmävaunut. Jos noi ei olisi olleet tarjolla, oltaisiin kaiketi päädytty Brion tai Emmaljungan yhdistelmävaunuihin.

Ootteko muuten jo kovasti pohtineet nimiä tulokkaille?
Meillä olis ollut tytölle nimi jo valmiiksi mietittynä, mutta pojalle ei vaan nimeä tunnu löytyvän. Muutama vaihtoehto ollaan sentään saatu mietittyä, mutta mikään ei oikein kolahda kuitenkaan... Tätä nimiasiaa varmaan jahkaillaan niin pitkään kunnes on pakko valita joku. :D
 
Nukkumisesta Mä ainakin oon viime aikoina heräilly öisin. Luulis, että kun on ihan hirveen väsynyt niin uni maistuis, mut jostain syystä yöt on levottomia. Ehkäpä stressi muutosta ja töissä jaksamisesta vaikuttaa yöuniin. Onneks ei mitkään kivut tai muut vaivat (vielä ainakaan) valvota.

Vaikka mun maha ei kauheen iso vielä oo, niin huomaa että alkaa ruumiin painopiste siirtyy eteenpäin. Tänään huomasin kun seisoin pitkään, että selkä pyrki menee kaarelle ja siihen alko sattuu. Pitää huomenna ottaa tukivyö käyttöön.

Meillä ei oo vielä hajuakaan millaiset vaunut hankitaan..käytetyt olis kiva löytää, sen verran kauhistutti uusien hinnat..

Nimiä ollaan jonkin verran mietitty, mutta ei olla montaa keksitty. Yhet etunimet on tytölle/pojalle harkinnassa. Onhan täs vielä aikaa miettiä :)

Jotain hyviä uutisia kaikkien vaivojen ja stressin tasapainoks oon saanu tällä viikolla. Eilen selvis sydämen ultraäänitutkimuksessa, ettei mun sydämes oo mitään vikaa vaan tykytys johtuu "hyvänlaatuisista lisälyönneistä". Ja tänään esimies sanoi, että töitä riittäis äippälomaan asti :)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Vaunuista,serkulta ostettiin vähän käytetyt TAKO-merkkiset yhdistelmävaunut, malli fast rider. Väri tollanen turkoosi. Saa muunneltua sitten rattaiksi kun ei enää vaunuina tartte.

Nukkumisesta,Mun unet on katkonaisia, hankala löytää hyvää asentoa, ja nukkuminen ei oo enää yhtä miellyttävää ku ennen. Välillä kinnaa mahasta tai sitte herää ku tyyppi potkii tms...

Nimistä ei oo vielä keskusteltu, ite oon kyllä suosikkeja kirjotellu paperille. Pitäs näyttää kaiketi miehellekin.
 
Enpäs oo taas pitkään aikaan käynyt täällä mitään kirjoittelemassa lukemassa kylläkin lähes päivittäin.

Tänään oltiin rakenneultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Tyttöä lupailivat meille. :heart: On kyllä niin helpottunut olo, kun koko viikon jännitin tämän aamuista ultraa. Ultra tosin kesti hieman pidempään, kun ensin hoitaja ultras ja mittailia pikkuisen ja sen jälkeen vielä harjoittelija. Mikäs siinä ollessa, oli todella kiva seurailla ruudulta, kun pikkuista mittailtiin. :)

Nukkumisesta, mä oon nukkunut suhteellisen hyvin, mutta joka yö kyllä heräilen. Välillä on ollut vaikea saada unta, jos oon herännyt ja käynyt vessassa. Saatan olla hereillä jopa tunnin ajan..

Vaunuista, netistä oon tutkaillut hieman vaunuja, mutta en oo päättäny vielä millaiset ostetaan. Aiotaan kyllä ostaa uudet, kun äitee on luvannut maksaa ja mitään hintakattoa ei oo asettanut. Ei tietenkään kaupan kalleinta mallia osteta vaan tärkeintä on, että löydetään laadukkaat ja toimivat vaunut.

Nimiä ollaan kyllä jonkin verran pohdittu tosin enimmäkseen minä. :) Vähän oon miettinyt joitakin kauniita nimiä, joita suvussa esiintyy. Pitänee kuitenkin neuvotella kumppanin kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy ja Ninzi
Brion yhdistelmät tulee meille, tai on jo tuolla odottamassa :) Hintalaatusuhteeltaan hyvät, vanhana sain ne (pari vuotta vanhat) ja jos ostaisin niin varmaan silloinin niihin päätyisin.
Ihanaa viikonloppuvapaa, saa ottaa rennosti :)
 
Vaunuista Niitä olen kokeillut ja miettinyt alusta lähtien, jotenkin mulle tosi tärkee asia. Päätin viime tiistaina mitkä ostetaan. Emmaljungan uudesta mallistosta ( oli tullut ed pvä:nä kauppoihin) sellaset tummansiniset missä valkoista keinonahkaa koristeena. Turvakaukalo on kans emmaljungan, first class white leterette. Näin ois ainakin suunnitelma, ajattelin ensi kuussa ostaa.

Sitteristä Menen ensi ke katsomaan käytettyä emma nallesitteriä, toiv ois siisti niinkun myyjä lupaili. Tietyistä aisoisa on pakko säästää.

Menen tänään anopilla käymään, miehen veljen vaimo on tuonut sinne kuulemma paljon vauvaroinaa jotka saadaan ilmaiseksi, toivottavasti ois mieleisiä. Meillä on kyllä toisaalta vatteita jo riittävästi, ei sillee puutu ku jokune pipo ja sisätuppuja vois olla muutama enemmän. Työkaveri tuo maanantaina töihin kuulemma muutaman ikea säkillisen tavaraa (leuluja jne) joista haluaa kans eroon.

Mahan kasvusta Kylläpä tuntu kivalta, työpaikalle tuli käymään vanha työkaveri joka heti mut nähtyään tokas, ootko sä raskaana! Kyllä oli hymy herkässä loppupäivän kun maha näkyy muiden mielestä jo kamalan työteltan alta : )

Liikkeistä Tuntu joka pvä useaan otteeseen, mutta aina alhaalla kohdunsuuta tms potkii.

Nyt kelan paruja vihdoin täyttelemään.
 
Huomentapäivää!!
Täällä elo on seesteistä, ei mitään raportoitavaa olojen suhteen eli olo/fiilis on normi.
Liikkeitä tuntuu päivittäin vai sanoisinko tunneittain, koko aika, yötä päivää, kauhee on sätkimään. Nukkuukohan hän ikinä?!? Ilmeisesti ainakin silloin ku mä raadan töissä, ni hän lepää. Tasan ei mee onnen lahjat!
Maha on suurehko...tai no, iso!
Rakenneultrassa kaikki oli ok. Pääsen extraultraan vkolla 27 kun lääkärikandit opettelee ultrausta, aikaa menee ja tutkivat kaiken tarkkaan, myös kuulemma 4D:nä. Joten olen kovin iloinen ehdotuksesta olla koekaniini!

Puhelimella en onnistu saamaan päivityspyyntöä punaisella, mutta huomataan tai ei niin tässä päivitettyä tietoa:

18.2./Rumba/2.lapsi/poikalupaus
 
Uusi tulokas ilmoittautuisi mukaan ryhmään. Huomenna vaihtuu 23+0.

Alkurauskaus meni etovan olon ja väsymyksen kera, mutta onneksi pahemmalta pahoinvoinnilta vältyin.
Pahemmin kärsin henkisestä huolesta, kun alkuraskaudessa esiintyi erittäin paljon verenvuotoa, mikä ei selittynyt vaikka ultralla asia tutkittiin. Viikon 12 ultrassa sain vähän helpotusta kun todettiin kaiken olevan kunnossa. Pitkän yrittämisen jälkeen (4,5.v) ja yhden keskenmenon jälkeen on ollut vaikeaa nauttia täysin alkuraskaudesta, kun on koko ajan pelännyt pahinta.
Ensimmäiset liikkeet tunsin jo viikolla 18, mikä oli ihanaa, varsinkin kun on ensimmäisestä raskaudesta kyse, ja sai vähän helpotusta painavaan huoleen.

Mutta nyt siis nautin raskaudesta jo enemmän ja olen saanut hiljennettyä sen pirun olkapäältä, joka povaa koko ajan pahinta. Rakenneultra on takana ja pikkuinen potkii jo kovasti. Selkeästi on oma päivärytmi ja tuntuu olevan aikamoinen iltavirkku. Mitään mielitekoja en ole kokenut ja paino onkin pysynyt sen myötä hyvin kurissa. Rautaa määrättiin joten Obsidania olen syönyt, mutta tuntuu tekevän mahalle hallaa, kun se menee täysin jumiin kun sitä syön. Täytyisi varmaankin kokeilla sitä nestemäistä valmistetta, mistä sain lukea juurikin tässä ryhmässä.

Tässäpä vähän tietoja päivityksiä varten.

10.2, Iitu1810, 31 vuotta, 1. lapsi, K-SKS. Tyttölupaus. =)
 
Hei taas pitkästä aikaan! Oltiin viikko syyslomalla lasten kanssa ja en päässyt nettiin teitä tapaamaan :). Oli jo vieroitusoireita kun eilen päästiin kotiin. Luin koko ketjun kahteen kertaan :).

Tervetuloa uusille! Kylläpä tänne on helmikuussa poikia tulossa. Mikäs siinä ihania ovat sekä pikkuiset pojat ja tytöt :). Meidän tyttölupaus pitää hirveitä bileitä mun vatsassa. Potkut ovat välillä jo tukaliakin. Vaikka ihanaan se on että toinen liikkuu.

Mullahan oli toissa viikolla se outo turvonnut pahkura oikean rinnan sivulla. Nännin vieressä. Muutenkin rinnat olivat jumalattoman kipeät. No lääkäri otti tulehdusarvot ja ne olivat ylhäällä. Sain antibiootit mutta patti laski samana päivänä itsestään, joten en syönyt kuuria. No nyt sitten perjantaina patti nousi uudelleen. Kävin saunassa ja hoidin lämpöisellä ja patti laski samana iltana itsestään. Nyt on siinä kohdalla hiukan punoitusta ja lievää kipuilua. Ajattelin tänään hoitaa lämpöisellä lisää ja mennä huomenna lääkäriin jos pahenee tai ei mene pois. Mutta on tämä nyt tylsää kun jo rinnat oireilevat näin. Aloin jo pohtia kaikennäköisiä syöpiäkin, mutta eipä niissä kai patit laskisi pois ja tulisi takaisin viikkojen jälkeen? Eikö oireet olisi jatkuvia. Kai raskaus voi näin myös oireilla?

Muillakin on kipuja ja vaivoja näköjään täällä. Jaksamista kaikille.

Nimiä on pohdittu ja yksi melko varma voittajasuosikki on ;).

22+0
 
miss_piggy
Miehen kanssa keskusteltiin nimistä sen verran, että toinen ja kolmas nimi tulee olemaan meidän kummankin tutan/pappan nimistä sovellettu :) Kumpikin siis kuollut aikoja sitten. Ja eiköhän tuo etunimikin kohta ratkea.
Kastejuhlasta äitini kanssa puhuttiin ja suunniteltiin että se pidetään mun lapsuuden kodissani, jossa enemmän tilaa kuin meillä, ja kasteen suorittaisi tuttu naispappi siitä naapurista.
Eipä sitten oikein muuta raportoitavaa. Huomista neuvolaa odotellessa.

23+2
 
Nimistä. Meillä tällä hetkellä kolme vahvaa etunimiehdokasta. Vaikea on valita näistä mitään "parasta", joten ehkäpä jätämme päätöksen syntymän jälkeen tehtäväksi. Katsotaan, miltä vauva eniten näyttää :)
Oltiin viikko esikoisen kanssa reissussa ja tuntuu, että maha on sillä aikaa kasvanut ihan silmissä, mieskin myönsi, että isommalta näyttää taas :) Ja eilen mies tokaisi suihkussa, että ovatpa tissitkin isommaksi muuttuneet :D Täällä joku aika sitten just sanoin, ettei rinnoissa ole tapahtunut muutoksia, mutta on ne näemmä turvonneet ainakin.
Ja liikkeet näkyy jo mahan päällekin :) Maha siis tärähtää, kun pikkuinen sille puolen potkaisee. Täällä myöskin tuntuu, että nukkuuko tuo ollenkaan, kun koko ajan myllää ja potkii :D
Huomenna vihdoin tämän raskauden toinen neuvola. Ei tarvii kyllä toissynnyttäjien ainakaan täälläpäin ravata neuvolassa.. Täytyy vaan koittaa muistaa ottaa puheeksi kaikki mielessä olevat asiat, kun seuraava mahdollisuus kysymyksille on taas kaukana tulevaisuudessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Angelica-
Vaunut ostettiin kolmella lapsella olleet Brion yhdistelmät

Nimiä olen suunnitellu melkein plussasta asti, viikkoa ennen RU se tyttö nimi rupes tuntumaan niin pöljältä (olikohan enne?) että poikanimet vaan pyöriny mielessä ja yks ehoton ekanimi suosikki on, pohdiskelussa toinen ja kolmas vielä mutta suvun vanhoja tulee olemaan...

Kivuista onko jollain muulla tuo luu kipeä jonka reunasta ne mittaa kohdunpohjan? En ollu ees tajunnu että se on noin kipeä mutta meinasin hypätä tännään neuvolassa pöyvältä ku täti vähän paino sitä :O Nytkö oon möykkämakkaraa (isoveli nimes :D) aamun seurannu se ihan selvästi sitä vasten takoo tuossa...

Muutempa neuvolakuulumiset meni surunaaman puolelle kun hemoglobiini taas laskenu 100 pintaan, ennestään alhainen verenpaine oli laskenu ja pissassa oli protskut ja sokerit... huomenna labraan katsomaan tarkempia lukuja :| Vaavi itsessään oli liikkuvainen ja yhteistyökyvytön itsensä kun sydänäänten ottamiseen meni puoli tuntia :LOL:

EMY06 ja Möykkämakkara 22+4
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultra takana ja siinä kaikki hyvin. 362g paino arvio :heart:
seuraava kontrolli ultra onkin marraskuun alussa.
Ja ei sieltä jalkovälistä mitään saatu näkymään, joten aika varma rinsessa sieltä on tulossa.
Ja synäriksi voisi vaihtaa MKS, kun sulkevat tuon lähimmän lafkan joulukuun alusta..

vaunuista brion yhdistelmät ovat varastossa olleet odottamassa jo jonkin aikaan. Ostettiin sukulaisilta ne, olleet vaan sisäkäytössä...Ne onkin sit ainoat hankinnat mitä ollaan tähän mennessä tehty..
Kaveri on luvannut antaa paljon kaikkea kiertoon, joten ei varmaan paljoa tarvita itse hankkia.
Ja meinaan kyllä hyödyntää joulupukkia jos(ja kun) joudutaan jotain hankkimaan :D

Nimiä ollaan mietitty ja jopa päästy jonkinlaiseen yksimielisyyteen isännän kanssa. Männessä näkee mikä on mieli sit ensi keväänä :)

arya & mötnikkä 20+4
 
Kävin lisäämässä kuvan tuonne loppupuoliskon masukuviin. Vähän tahtoo nykyään vaatteet pingottaa. Tuokin kuvan yöpaita oli aiemmin helmastaan reilusti löysä. Vaan eipä ole enää. :LOL:

Huomenna on neuvola ja tarvii valitella selkä-/pakara-/lonkkakivusta. Oli suht tuskainen loppupäivä töissä tänään. Viikonloppuna tuli harjoitussupistuksia muutamaan otteseen ja jotenkin tuntuu, että alkaa työ käydä kropalle turhan raskaaksi. Nytkin taitaa loppupäivä kulua sohvalla leväten, kun seisoskelu ja kävely tuottaa tuskaa. :/
 
miss_piggy
Mulla tänään mittailtiin neuvolassa mahaa, ja se luu ei ollut yhtään arka. Tosin terkka sanoi, että toisilla voi olla kovinkin kipeä/arka. Kaikki oli ihan mallikkaasti, sokerirasitukseen varasin aikaa ja se on nyt 7.11. Kelalle viety kaikki paprut, onneksi saan äippärahan vuoden 2013 tulojen mukaan kun oon tienannu tänä vuonna enemmän mitä 2012 :) Entisille työnantajille piti vielä kiikuttaa sellaset kelan lomakkeet jotka niiden pitää täyttää, ja mun pitää vielä viedä sitten hakemusten liitteeksi.
Kuukauden päästä eka neuvolalääkäri. Hemppa oli 120.

23+3
 
Kävin lääkärille näyttämässä niitä rinnan patteja ja eihän niitä tietenkään ollut kun esittelin rintaa. Lääkäri sanoi, että kyse on melko todennäköisesti tiehyetukoksista ja, että syöpää se nyt ainakaan ei ole sillä silloin patit eivät poistuisi ja muutaisi paikkaa ja muotoa. kaikkea tämä raskaus tuottaakin.

Ensi viikolla neuvola. Kovasti pikkuinen potkii ainakin :)!
 
Ai tiehyttukoksia voi tulla jo ennen synnytystä? Imetysaikana niitä kyllä tulee. Ei tarvitse kun kerran jäädä imetysväli normaalia pidemmäksi niin johan ilmaantuu kipeää myhkyrää rintoihin. Muutaman kerran pukkasi kuumettakin tuollaisen tukoksen takia, mutta ei ne sen vaarallisempia ollut. Hoitokeinona ainakin imetysaikana oli muhkuran hierominen, mieluusti lämpimän suihkun alla, jotta pakkaantunut maito lähtee liikkeelle. En sitten tiiä onko siitä apua tässä vaiheessa kun ei imetä vielä.
 
Muistakaahan naiset jo suojata puskurinne, kun kylmät ilmat on jo tullu ja rintatulehduksien mahdollisuus suurenee. ;)
Se on inha tauti, jos joku...

Kuulumiset: Elo on seesteistä. Ei muuta kun odotellaan neuvolaa ja sitten äippäpakkausta. Tänään tein hakemukset Kelaan :)

Ninzi&Papu 24+3
 
miss_piggy
Mulla on pitkät kalsaritki ollu jalassa jo useamman viikon, en halua mitään kusitulehdusta :D Mulle terkka naureskeli, etä jännä kun vauva on vastannu ultrienkin perusteella just tasan tarkkaan mitoiltaan niitä viikkoja mitä on alun alkaenkin sanottu :) Tuumasi vain että kyllä on jämäkkä kaveri.
 
Täällä kasvatellaan mahaa eikä mikään mahu enää päälle :D sairaslomaa sain 10päivää kun ollut niin kipee tuo selkä/lonkka/takapuoli alue..eikä tuollainen seisomatyö oikein tunnu mukavalta. Töihin kyllä aattelin mennä ens viikosta taas ihan normaalisti, saikulla en haluis koko ajan olla. Supisteluja ja menkkakipuja on päivittäin mut ei oo tuolla alapäässä mitään muutoksia tapahtunu ;)

23+6 - huomenna poks 24+0 --jännää :D
 

Yhteistyössä