Helmikuun helmet 2017 *syyskuu-marraskuussa*

Okei, pitääpi sitten vaan käydä täällä aktiivisemmin mikäli fb-ryhmään ei enää pääse. :) Kuulun kyllä vauva 2017 fb-ryhmään mutta siellä tosi harvoin tulee kirjoiteltua mitään, mukavampi vähän tiiviimpi ryhmä.

Mulla on aika seesteinen ja rauhallinen mieli ollut koko raskauden, mitään raivokohtauksia ei oo vielä toistaiseksi tullut, tosin väsymyksen takia välillä pinna normaalia kireämmällä. Olen saanut viimeaikoina kuitenkin lähes päivittäin ihme liikuttumisia, viimeksi toissapäivänä olin tokmannissa pyykinpesuainehyllyllä kun alkoi ihan kamalasti itkettämään :cry:

Milläs viikoilla muuten te muut ootte tunteneet esikoisen liikkeet? Mulla alkoi just tänään vk 18-0 enkä oo vielä tuntenut mitään havaittavaa. Innolla odottelen. Parin viime päivän aikana kohtu on alkanut tuntua vaan tosi raskaalta ja melkein koko ajan tuntuu semmoista vaimeaa jomotusta.

Vauvamasu mulla on tässä viimeisen kahden viikon aikana alkanut selkeästi näkymään. kävin viime viikolla yhden ystävän uuden vaateliikkeen avajaisissa (hän ei tiennyt vielä mun raskaudesta) ja heti mut nähdessään katsoi mun mahaa ja totes että jaahas, sulle haetaankin sitten alkoholitonta skumppaa ;)

Mites teillä muilla tuo painonnousu? Viime torstaina neuvolassa oli tullut 4 kiloa lisää, sanoivat että on normaalia kun ennen raskautta olin aika hoikka (nyt tunnen itseni palloksi kun turvotustakin on kivasti :p ). Ennen raskautta kävin 5 kertaa viikossa kuntosalilla ja lenkkeilin, nyt on jäänyt reilusti vähemmälle johtuen pääasiassa siitä että oon tosi rankassa työharjoittelupaikassa. Onneksi harjoittelu loppuu parin viikon päästä niin jaksaa taas enempi liikkuakin.
 
Äh, onko muilla samaa, että aina uuden raskausviikon alkaessa muistaa olevansa pidemmällä kuin on? Mulla vaihtuu viikot aina maanantaisin ja aina olen jo jotenkin mukamas elänyt sen viikon joka vasta alkaa :LOL: Nyt mulla alkoi rv 17 eli viikot 16+. Muistin siis, että nyt numerot olis jo ton 17, mutta eihän ne vielä ole. First world problems! (y)

Mä luulen nyt tunteneeni silloin tällöin pieniä hipaisuja pierukuplien ohella :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Vuohenkello
Voi olla että face tosiaan vähentää jonkin verran tämän palstan aktiivisuutta, mutta itselläni vaikuttaa enemmän se, ettei raskaudessa tällä hetkellä oikein tapahdu mitään. Mutta kuten joku sanoikin, kohta alkaa ru-kuulumisia tulla, ja synnytysten lähestyessä varmaan oikein kuhisee. Facessa kivaa on kuvat, varsinkin hauska katsella miten eri kokoiset raskausmahat kaikilla on.

Itselläni keho huomasi viime viikolla olevansa raskaana: kolme päivää oksensin, päätä särki, mielialat heitteli, ruokahalu oli hillitön ja kaikkia epämääräisiä kolotuksia lantion seudulla. Viimeisenä keho muisti, että mahan pitäisi kasvaa, ja yhtäkkiä oli pieni kumpu. Sen jälkeen kaikki taas tasaantui ja pikku mahaa lukuunottamatta kaikki on kuten ennen raskautta. Liikkeitä ei vielä tunnu eikä supistuksia.

Tasan viikko seuraavan neuvolaan ja reilu kolme viikkoa ultraan. Rakenneultran jälkeen ajattelin tulla töissä julki raskauden kanssa. Onnistuu varmasti jos maha pysyy sen aikaa näissä mitoissa. Vaakaa ei kotona ole, viime neuvolassa 15+3 oli tullut alle kilo. Viikon päästä tosiaan selviää missä nyt mennään.

Vauvaparalle ei ole vielä mitään hankittuna, eikä nimistä olla puhuttu. Viime aikoina olen tosin alkanut vähitellen uskoa, että raskaudesta saattaa oikeasti seurata vauva. Vuosien lapsettomuus jättää jälkensä.

Metsäminttu 17+2
 
Tervetuloa mukaan teza ja suuret onnittelut pienestä ihmeestä!

Liikkeiden tunteminen on vaihdellut eri raskauksissa. Esikoisesta kuvittelin tuntevani liikkeitä jo tosi varhaisilla viikoilla, toisen kohdalla meni selvästi pidempään, sillä istukka oli edessä. Kolmosen kohdalla, en suoraan sanottuna edes muista milloin alkoivat tuntua. Taisi olla niin haipakkaa elämä kahden vanhemman kanssa, etten oikein ehtinyt fiilistelemään.:whistle: Nyt on tuntunut välillä sellaista muljuamista, että uskallan ne liikkeiksi todeta. Viikkoja 15+.

Painonnousu on ollut rauhallista, ainakin vielä. Edellisessä neuvolassa viikoilla 14+3 oli tullut plussaa 0,9kg. Ennen esikoista olin tosi hoikka ja painoa tuli raskausaikana yhteensä n. 20kg. Silloin hirvitti, vaikka tutut ihmiset kehuivat varsinkin raskauden puolivälin jälkeen, miten terveeltä ja hyvinvoivalta näytin. Rivien välistä osasin lukea, että aiemmin olin näyttänyt nääntyneeltä, vaikka jatkuvasti koitin saada painoa nousemaan normaaleihin lukemiin. Painoa jäi odotusajoilta kymmenisen kiloa ja kun olin tottunut aina olemaan alipainoinen tai niillä rajoilla, oli muutos kyllä suuri. Peilistä tuijotti aivan eri näköinen tyyppi. Kuitenkin kun tilanteeseen tottui, alkoi lisäkilot tuntua omalta ja terveeltä muutokselta. Niitä kiloja kun oli monen monta vuotta koittanut saada kertymään tuloksetta. Muissakin raskauksissa loppupaino on noussut suunnilleen samoihin lukuihin ja palannut samaan kuin esikoisen jälkeen. Raskauden myöstä sain siis heittää alipainolle hyvästit ja hyvä niin!

Harjoitussupparit on tuttu vaiva. Nyt ei vielä ole riesaksi asti, viikkojakin niin vähän. Mutta kaikissa aiemmissa raskauksissa niistä on ollut enemmän tai vähemmän kiusaa. Todella ärsyttäviä ja yleensä iskevät juuri silloin kun ei tarvitsisi. Sopivasti magnesiumia, vettä ja lepoa ovat aiemmin auttaneet jonkin verran. Nyt kyllä toivoisin välttyväni harkkaripommitukselta mahdollisimman pitkään. Fyysisiä hommia pitäisi pystyä tekemään melko paljon navetan suunnalla...
Qwerty_ kuinka paljon sinulla on jo harkkareita? Oletko puhunut niistä neuvolassa; seurataanko tarkemmin kun on tuplaraskaus?
 
Olen ajatellut tehdä esikoiselle ison sisaruksen -pakkauksen. Hän tietää tulevasta äitiyspakkauksesta, joten ajattelin tehdä niin että kun vauva syntyy niin hän saa oman paketin. Mutta mitäs kaikkea sinne laittaisin? Ajattelin laittaa ainakin harsoja ja tutteja joita hän voi tuoda kun tarvitsen. Lisäksi sitten hänelle itselleen kirjoja ja vaatteita ja jotain muuta kivaa, mutta mitä? :D esikoinen on niin kovin innoissaan tulevasta vauvasta, että paketti olisi varmasti mieluinen.

Mä tunnen nyt lähes päivittäin pientä liikettä. Taitaa olla vauhdikas pieni murunen. :D

Täällä nyt rv 16+2(kello on jo noin paljon :eek:). Innolla odotan ultraa johon vielä kuukauden verran. <3 heti ultran jälkeen alkaa hankinnat! En malta odottaa. Olen kylläkin vaunuja ja muuta jo katsellut :D
 
Tervetuloa uusille! Minäkin kirjoittelen vain täällä ja nyt vielä parin kuukauden ajan vähän harvemmin. Teen pitkiä päiviä töissä ja veto on aika poissa... Onneksi olo on ollut koko ajan todella hyvä ja vain väsymys on vaivannut. Marraskuussa alkaa loma, jolta siirryn sitten äitiyslomalle suoraan.
Meillä on tänään lääkäri ja täällä Kreikassa on tapana ultrata joka käynnillä. Jännittää taas toki vähän, mutta rauhallisin mielin mennään!
Me ei olla ostettu vielä MITÄÄN. Osittain varmaan siksi, että tuntuu koko homma vielä epätodelliselta ja osaksi sen takia, että ei ikinä ehditä kauppaan niiden aukioloaikojen puitteissa ja nettikirppiksiä ei täällä harrasteta. Eikä täällä ei ole puoleen yöhän asti auki olevia Prismoja...
Mites teillä muilla, oletteko nähneet outoja unia? Mä olen nyt viikon ajan nähnyt ihan ihmeellisiä ja utospistisia unia. Viime yönä sain unessani kirjeen, jossa kerrottiin vauvan isän nimi ja puhelinnumero. Joku Tero se oli ja perheenisä. :D Herätessä vähän nauratti enkä tiennyt viitsisinkö kertoa miehelle koko unesta. Yksi toinen yö olin Kolumbiassa huumekuriirina ja heräsin kylmään hikeen. Note so self: Ei kannata katsoa Narcosta juuri ennen nukkumaanmenoa.
Tsemppiä kaikille ja terkut täältä helteistä! <3
 
Nyt tosi omanapainen viesti :D

Tänään oli eka lääkärineuvola. Normimittaukset oli ok, pissa puhdas ja verenpaine 120/65. Painoa oli tullut reilusti, mutta samaa kaavaa noudattaen kuin aiemmissakin raskauksissa. Vauvan sykettä saatiin metsästää 10min, kun ei saatu kuuluviin kuin istukka ja mun vatsapörinät :LOL: en ollut kyllä yhtään huolissani, koska satunnaisia liikkeitä on tuntunut kasvavissa määrin. Lääkäri lohdutteli varmaan itseään, että "kyllä siellä elämää on, kun maha heilahtelee siihen malliin. Vielä kun saataisiin joku lukema korttiin". Tasainen ja vahva 145 kirjattiin lopulta ylös (y)

Sitten onkin tasan 5 viikkoa rakenneultraan. Onneksi olo on nyt niin "normaali", että aika kuluu nopeasti kun arki pyörii vauhdikkaaseen tahtiin eikä raskaus vielä hidasta menoa.

Outoja unia on täälläkin. Olen mm. pettänyt miestäni :eek: ja jossain unessa vauva on yhtäkkiä ollut ihan normikokoisena meillä kotona vaikka unessakin viikkoja oli tämän verran :rolleyes: Joo, ja vessanpytystä tuli KAIKKI vedet ylös pesuhuoneeseen. Että tallaisia, en viitsi edes arvuutella merkityksiä :p

Väsymys on etenkin öisin kamalaa. Viime yönä heräsin varmaan kymmenen kertaa varmistamaan, että onko kello varmasti herättämässä. Ja pissalla kävin kaksi kertaa kun aattelin, että varmaan se kohta herättää. Ja äkkiä takaisin sänkyyn ja hillitön väsymys kun tietää, että pian pitää nousta ihan oikeasti.

Jospa ensi yönä piirun verran paremmat ja levollisemmat unet :barefoot:

Boomkaa ja papunen 16+3
 
Nyt tosi omanapainen viesti :D

Tänään oli eka lääkärineuvola. Normimittaukset oli ok, pissa puhdas ja verenpaine 120/65. Painoa oli tullut reilusti, mutta samaa kaavaa noudattaen kuin aiemmissakin raskauksissa. Vauvan sykettä saatiin metsästää 10min, kun ei saatu kuuluviin kuin istukka ja mun vatsapörinät :LOL: en ollut kyllä yhtään huolissani, koska satunnaisia liikkeitä on tuntunut kasvavissa määrin. Lääkäri lohdutteli varmaan itseään, että "kyllä siellä elämää on, kun maha heilahtelee siihen malliin. Vielä kun saataisiin joku lukema korttiin". Tasainen ja vahva 145 kirjattiin lopulta ylös (y)

Sitten onkin tasan 5 viikkoa rakenneultraan. Onneksi olo on nyt niin "normaali", että aika kuluu nopeasti kun arki pyörii vauhdikkaaseen tahtiin eikä raskaus vielä hidasta menoa.

Outoja unia on täälläkin. Olen mm. pettänyt miestäni :eek: ja jossain unessa vauva on yhtäkkiä ollut ihan normikokoisena meillä kotona vaikka unessakin viikkoja oli tämän verran :rolleyes: Joo, ja vessanpytystä tuli KAIKKI vedet ylös pesuhuoneeseen. Että tallaisia, en viitsi edes arvuutella merkityksiä :p

Väsymys on etenkin öisin kamalaa. Viime yönä heräsin varmaan kymmenen kertaa varmistamaan, että onko kello varmasti herättämässä. Ja pissalla kävin kaksi kertaa kun aattelin, että varmaan se kohta herättää. Ja äkkiä takaisin sänkyyn ja hillitön väsymys kun tietää, että pian pitää nousta ihan oikeasti.

Jospa ensi yönä piirun verran paremmat ja levollisemmat unet :barefoot:

Boomkaa ja papunen 16+3
Mie en nähnyt unia tulvivasta vessanpöntöstä, vaan mieheni päänahassa olevasta iilimadosta, kolmesta punkista ja vielä joku kolmas laji, joka irroittamisen jälkeen kasvoi keskikokoisen koiran mittoihin. Samassa unessa oli puheluihin änkeviä operaattorikauppiaita ja kauheasti pelottavia koiria ja koirankakkoja. Miks ihmeessä hormonit pistää meiän näkemään ihan sekoja unia?

Piinamiina ja Pulla 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: teza
Mulla on ollut verenpaine koholla ja lääkäri suositteli ottamaan päivittäin "lasten aspiriinia". Onko teillä muilla kokemuksia tällaisesta? Mitä Suomessa suositellaan kohonneeseen verenpaineeseen? Ruokavalio on kunnossa ja paineet olleet tähän asti normaalit.
 
Ainiin, eilen kuulin ekan kerran "ootko ihan varma ettei ole kaksoset?" :D ja hän ei ensin edes tiennyt mun olevan raskaana. Ensin sanoi että meille taitaa ihan pian syntyä vauva :D kun kerroin että vasta helmikuun lopulla niin ajatteli että pakko olla kaksoset :D on niin iso masu
 
Anteeksi jatkuva omanapailuni ja valitukseni, mutta mie haluaisin vain nukkua ilman että miuta monotetaan vähintään joka toinen tunti hereille. Tottuuko vauvan liikkeisiin jossain vaiheessa vai tuleeko se pitkä uni vasta siinä vaiheessa kun on jo kuolemanväsynyt? Miulle uni on tosi tärkeää, syömisestä voin tinkiä, mutta pienikin univaje on ihan kauheaa. Oon nukkunut kunnolla joskus ennen kuin juniorin liikkeet alkoivat tuntua ja pelkään pahoin, ettei tähän ole odotettavissa helpotusta ennen synnytystä. Sen jälkeen ne univajeet kuulemma vasta alkavat. Voisiko kokemusta omaavat vähän kertoa totuuksia?

Piinamiina ja Pulla 19+4
 
Anteeksi jatkuva omanapailuni ja valitukseni, mutta mie haluaisin vain nukkua ilman että miuta monotetaan vähintään joka toinen tunti hereille. Tottuuko vauvan liikkeisiin jossain vaiheessa vai tuleeko se pitkä uni vasta siinä vaiheessa kun on jo kuolemanväsynyt? Miulle uni on tosi tärkeää, syömisestä voin tinkiä, mutta pienikin univaje on ihan kauheaa. Oon nukkunut kunnolla joskus ennen kuin juniorin liikkeet alkoivat tuntua ja pelkään pahoin, ettei tähän ole odotettavissa helpotusta ennen synnytystä. Sen jälkeen ne univajeet kuulemma vasta alkavat. Voisiko kokemusta omaavat vähän kertoa totuuksia?

Piinamiina ja Pulla 19+4
Kyllä mä ainakin esikoisen kohdalla totuin vaikka oli kova potkimaan :) Ja juu raskausaikana kannattaa nukkua niin paljon kuin vain on mahdollista, syntymän jälkeen muutamaan kuukauteen sitä ei saakkaan nukkua... No riippuu tietysti lapsesta, meidän esikoinen alkoi puolivuotiaana nukkua täysiä öitä, mutta välillä tulee niitä huonompia kausia (hampaat, uudet taidot, kipeänä olemiset...).
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Kyllä mä ainakin esikoisen kohdalla totuin vaikka oli kova potkimaan :) Ja juu raskausaikana kannattaa nukkua niin paljon kuin vain on mahdollista, syntymän jälkeen muutamaan kuukauteen sitä ei saakkaan nukkua... No riippuu tietysti lapsesta, meidän esikoinen alkoi puolivuotiaana nukkua täysiä öitä, mutta välillä tulee niitä huonompia kausia (hampaat, uudet taidot, kipeänä olemiset...).
Toivottavasti noista potkuista tulee sit arkisempia ajan myötä. :) Kiitos vastauksestasi!
 
Unet ovat kyllä lähiaikoina olleet sellaisia, ettei unenlaatu ole kovin kehuttava. Niin sekopäistä settiä oli viime yökin, että aamulla piti hetki tuijotella kattoa ja pohtia mistä ihmeestä nämä jutut oikein kumpuaa!o_O

Korkeista paineista ei ole kokemusta, joten en osaa ottaa mitään kantaa kuinka Suomessa odottajia ohjeistetaan. Minulla tuppaa menemään alakanttiin paineet ja sen takia on heikko olo valitettavan usein. Harmi kun ei näitä paineita voi tasata jonkun kanssa. Mulle olisi muuten voinut pikana lähettää ylimääräisiä paineita. :)

Nukkuminen on muuten, paitsi unien levottomuuden ja öisen vessahädän vuoksi, onnistunut vielä ihan hyvin. Minulla tosin on viikkoja niin vähän kasassa, ettei liikkeet ole vielä kovin voimakkaita. Aiemmissa odotuksissa masussa mullaaminen vaikeutti lähinnä unensaamista illalla. Kaikilla kolmella oli yleensä melko reipas jumppatuokio juuri silloin kun asetuin nukkumaan. Öisin herätti sitten pääasiassa selkä, lonkat ja/tai harjoitussupparit.

Pikkuvauvavaiheessa ei meilläkään ole juuri nukuttu, mutta silloin hormonitoiminta onneksi auttaa jaksamaan. Kokonainen yö puolivuotiaana kuulostaa melkoiselta luksukselta! Näiden erityisten hippuloiden kanssa kokonaisia öitä on saanut aina odotella niin pitkään, että odottamisen on ehtinyt lopettaa ennen sitä ihmettä. ;) Viime yönä kaikki kolme lasta nukkuivat omissa sängyissään koko yön, heräämättä kertaakaan ja vaeltamatta mihinkään ja se on harvinaista herkkua. Itseasiassa niin harvinaista, että miehen kanssa hämmästeltiin asiaa aikamme aamulla.:LOL:

Nimiä on kovasti pohdittu. Aiemmin on ollut tapana miettiä valmiiksi tytölle ja pojalle nimet mahdollista hätäkastetta varten. Niin on nappiin osunut, että jokainen on saanut nimekseen sen, mitä etukäteen on ajateltu. Saa nähdä, osuuko nytkin yhtä hyvin kohdalleen.:)
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Vähän jo pelottaakin, kun ensimmäinen oli niin helppo vauva, että nämä tulevat on sitten ihan päinvastaisia :D Tietääkö kukaan muuten että kun ottaa äitiysavustuksen rahana niin kauanko siinä kestää että se raha tulee? Viimeksi otin paketin ja muistaakseni siinä meni päätöksessä pari viikkoa ja toimituksessa toiset, niin tuleekohan raha sit nopeammin... (n)
 
Piinamiina kyllä siihen unen vähenemiseen vaan tottuu, varsinkin sit kun vauva on syntynyt. Ite olin tosi kova nukkumaan kun aloin esikoista odottaa ja totuttava siihen vaan oli, ettei enää saakaan nukkua :D Loppuraskaudesta en saanut nukuttua juuri yhtään ja sitten syntyi tosi yösyöppö vauva... Kuopuksesta en myöskään loppuraskaudesta saanut nukuttua, mutta tytär alkoi nukkua täydet yöt jo ennen 3 kk ikää :love: Kuopus on ollu maailman helpoin vauva, mitä en olis osannu edes kuvitella esikoisen jälkeen! Saa nähdä minkälainen tapaus syntyy helmikuussa :)

Unet: täällä myös tosi kummallisia unia kateltu jo pitkän aikaa. Toissayönä näin sellaisen unen, että olin yksin kotona ja synnytys käynnistyi... Kaikki tapahtui niin nopeesti etten sit ehtiny soittaa mihinkään vaan synnytin vauvan ihan itekseni kotona sohvalla! Nostin vauvan jalkojeni välistä kasvojeni tasalle ja hymyilin onnellisena, vauva hymyili mulle takaisin ja sillä oli komea rivi hampaita suussa :D Ja oli tyttö :love:

Liikkeet tuntuu edelleen satunnaisesti ja aika vaimeina vielä. Lueskelin taas kuopuksen aikaisia keskusteluja ja silloin näköjään oon alkanu tuntee selvät liikkeet vk 18 eteenpäin. Nyt viikkoja 17+4 ellen ihan sekasin oo menny laskuissa...
Kahden viikon päästä rakenneultra! Miehellä on töitä tuolloin eikä ollu vielä varma pystyykö ottamaan vapaata että pääsisi mukaan. Toivottavasti! Kuopuksen saan jokatapauksessa kummitädilleen hoitoon.
 
Minäkin aktivoidun täällä pitkästä aikaa. Olen painanut koulutehtäviä sellaisella tahdilla, että saisi loppusyksyn keskittyä vain koulun lähitunteihin ja työharjoitteluun + näyttösuunnitelmaan. Aion kyllä aloittaa sen tekemisen mahd pian, niin ei harjoittelun aikana olisi paljon hommaa.

Muuten kuuluu hyvää, pahoinvointia edelleen välillä on ja närästys on jotain ihan kauheaa, viime raskaudessa ei ollut kuin vasta lopussa. Potkuja jo tuntuu silloin tällöin ja nyt viikkoja 16+4. Samoihin aikoihin alkoi tuntua kuin esikoisenkin raskaudessa.

Tänään oli kovimmat potkut tähän mennessä eli siis tuntui monta kertaa pienet tömäykset :love:

Ja vauvauutisiakin kuulin :love:
 
Pikkuisen tosiaan vaimennut meidän ketju, mutta uumoilee sitä että kaikilla asiat suht hyvin siis :)
Tervetuloa uusille!

Tänään käyty neuvolassa ja kaikki hyvin! tasaisella 150 sykkeellä pieni siellä hääräsi (y) Seuraavaksi onkin sitte rakenneultra, johon aikaa vielä 2,5 viikkoa. Aiotaan myöskin kysyä sukupuolta.. jotenkin mulla on niin poikaolo :whistle: (jännää näin kolmen tytön äitinä.. :ROFLMAO: )

Nukkumisen kanssa ei täällä ole ongelmaa, kovin touhukas tuntuu vauva olevan mutta ei häiritse minun nukkumistani. Päin vastoin olen kovin onnellinen ja levollinen kun liikkuu niin tiedän hänellä olevan kaikki hyvin.:love: Mieskin innoissaan joka ilta liikkeitä tunnustelee!

Varsinaisia harjoitussupistuksia en ole vielä huomannut mut sellaista kohdun kovettumista kylläkin jo useamman viikon.. ei kiva.. Samoin ku viiltely tuonne alapäähän.. :cautious:

Äippä ja pirpana rv 18+3
 
Heips pitkästä aika
Itsellänikin ollut kiireitä työn ja koulun kanssa niin ei ole ollut aikaa kirjoitella.

Unet ei ole ollut kuin yksi hyvin outo uni jossa olin parisuhteessa naisen kanssa :rolleyes:o_O
Korkeista paineista ei ole kokemusta kun omani huitelee siinä 95-105/55-65, Ihana suvun perintönä saatu matalaverenpaine :)

Täällä myös koettu varmaan niitä harjoitussuppareita kun joskus menee kohtu kovaksi kuin kivi o_O
Selviä liikkeitä en ole tuntenut vielä, mutta kyseessä onkin ensimmäiseni niin ei vielä hoppua..varmaan tässä 3 viikon sisään alkaa niitäkin tuntemaan:love:

Neuvolassa tuli käytyä tuossa viime keskiviikkona(kolmas kerta ja kolmas neuvolan täti :poop:) Nyt ei pitäisi enään muutua täti vaan pysyä sama. Alkoi jo potuttamaan selittää samoja asioita kolmatta kertaa :mad:.
Saatiin sykkeet kuuluviin ja varailtiin valmennus aikoja joita olisi 4+ laitokseen tutustuminen. Ajattelin perua kaikki paitsi sen missä käsitellään synnytystä ja käynnin synnärillä :whistle::whistle:.

Onko teillä neuvolassa tarjottu mahdollisuutta ottaa influenssarokotetta (sitten viimeiselle kolmakselle)?.
Neuvolassa täti tarjosi mahdollisuutta ja kun sanoin, että harkitsen asiaa ja otan asiasta enemmän selvää ennen kuin vastaan yhtään mitään niin sain semmoisen katseen, että niin kuin olisin antanut kuoleman tuomion syntymättömälle lapselleni....Ja lauseen "tietenkin jos olet rokotevastainen niin silloin merkitsemme tänne papereihin, että tulipa tarjottua, mutta ei kiinnostanut"..:mad::mad:
No kotona otin rokotteesta selvää ja keskustelin asiasta mieheni kanssa (koska myös hänet rokotettaisiin) ja tulimme siihen tulokseen ettemme ota rokotetta..saas nähdä kuinka syyllistävän katseen saan kun kerron seuraavalla kerralla neuvolassa päätöksemme :unsure:.

Oma RU on vasta reilun 4 viikon kuluttua eli vielä aikaa kunnes saa mahdollisesti tietää sukupuolen :)

Toukka Rv 16+5
 
Vagabond - kyselit verenpaineista...
Täällä toinen kohtalotoveri. Eli liian korkeat paineet. Välillä ihan ok 130/80, mutta usein käy liian kovalla. Pääsin tästä asiasta sairaalalääkäriä tapaamaan, kun on epätavanomaista että raskauden alusta paineet nousee, yleensä on tapana että ne laskis easkauden aikana. Lääkäri ei kuitenkaan määrännyt verenpainelääkkeitä (yksi ainoa merkki vain käy raskaana oleville), koska vaarana on, että lääke laskee paineet liian alhaiseksi, jolloin vauva ei saa riittävästi ravintoa. Eli liian alhaisetkaan paineet eivät ole hyvästä. Olen kuullut että aamspiriinia annetaan verenpainetautisille, mutta esim tämä lääkäri ei minulle puhunut mitään. Lääkitykseen joutuu, jos paineet on jatkuvasti yli 140/100. Mutta nyt vaan kotiseurantaa 2x vkossa ja jos paineet kohoaa tai tulee lisää oireita, niin sitten yhteys sairaalalääkäriin uudestaan.
Minkäikäinen muuten olet?
 
Täällä mennään 17+1 enkä vielä ole tuntenut liikkeitä. Lääkäri sanoi että todnäk vasta 20++ koska istukka edessä tiellä. Toisaalta saa nukkua selällään, kun istukka on päällä.

Yöunista... Tää herää joka yl 1-3 x pissalle, vähäks ärsyttävää! Ja tää kans näkee aivan ihmeellisiä unia!

Väsymys on yhä kovaa, väsähdän rosi nopeasti ja töissä ei millään jaksaisi olla 5-6h pidempään. Ans kattoo kuin kauan näillä oireilla jaksaa painaa hommia.

Mitään ei ole tullut ostettua, ehkä sitten ru jälkeen, mihin on vielä 1kk!!! Onko kukaan menossa NIPT testiin? Haluaisin mennä yksityiselle joko siihen tai 4D ultraan ennen ru. Onko kellään tietoa, kummasta näistä saa enemmän tietoa vauvasta? Jotenkin ei osaa rauhoittua, vaikla saikin seuloista hyvän tuloksen. Ja ilman doppleria ei osaa elää, kun tämä on niin epätodellista.

Maha on jo kasvanut, yhdet mammapantsit ja heti kotona löysää päälle ni saa olla rauhassa & puristamattissa vaatteissa. Ans kattoo kuin kauan vielä voi piilotella tätä.

Toivottavasti täällä riittää keskustelijoita, kun fb ei kiinnosta. Hyvää vkl!
 
Mulla on ollut verenpaine koholla ja lääkäri suositteli ottamaan päivittäin "lasten aspiriinia". Onko teillä muilla kokemuksia tällaisesta? Mitä Suomessa suositellaan kohonneeseen verenpaineeseen? Ruokavalio on kunnossa ja paineet olleet tähän asti normaalit.
Mä syön pitkävaikutteista primaspania 100mg pvä. Eli sama kuin aspirin, disperin. Mutta mulla on muusta syystä. Olen syönyt sitä jo huhtikuusta lähtien gynen kehoituksesta. Jotta esim. Mikrotukoksia ei tulisi jotka voi olla syynä toistuviin keskenmenoihin mulla. Nyt sitten syön sitä rv 36 asti.
Mulla on kyllä aina ollut alhaiset paineet. Ja on edelleen.
 

Yhteistyössä