Helmikuun helmet 2017 *syyskuu-marraskuussa*

Kiva kuulla Boomkaa, että jollain muullakin paino on lisääntynyt noin kivasti :D Mulla myös tullut sellaset 10 kiloa eli uskon, että samoihin päädytään kuin esikoisen kohdalla (+20kg). En siis brassaile tällä "saavutuksella", vaan ihan toteamuksena.

Tuvotusta on mullakin osa tuosta. Aina on kroppa ollut herkkä reagoimaan hormonaalisiin muutoksiin.

Mites te sokerirasituksessa käyneet, kauanko siihen toimenpiteeseen menee kaikkiaan? Aika labraan on 7.15 ja hammaslääkäri olisi kello 10, samassa rakennuksessa. Ehdinköhän sinne? Kuulisin mielelläni kokemuksia, että kauanko on mennyt.
 
Muistaakseni 2,5 tuntia menee kaikkiaan tuossa sokerirasituksessa ja sen verran kehotti varaamaan tälläkin kertaa.

Ens viikolla pitääkin käydä uudestaan neuvolassa. Soitti perään, että pitää katsoa ne vasta-aineet, joten yrittää saada otettua multa verikokeen.

Palaan vielä itsekin tuohon painoasiaan. Eli mullekin on kaikissa raskauksissa kertynyt 20-28kg (riippuen lähtöpainosta). Lienee sitten aika paljon nestettä tms. koska on lähtenyt aina nopeasti laskuun synnytyksen jälkeen. Mutta en kyllä oo huomannut, että erityisen hyvin jäisi resorien painaumia sukista tms. Painonnousu ei haittaa mua kun tiedän, että on ohimenevää..Harmittaa vaan kun neuvolassa tuijotetaan pelkkiä lukuja ja kauhistellaan asiaa. Vaikka sanon, että liikun, hölkkälenkilläkin pystyn vielä käymään ja syön terveellisesti. Mutta mihin voi olettaa kaiken mun syömisen menevän, kun vatsa toimii 2-3 kertaa viikossa...o_O:poop:
 
Mun kohdalla ne ei taas neuvolassa ole kommentoinut sanallakaan painonnousua! Ei esikoisen kohdalla eikä nytkään. Harrastan liikuntaa ja syön pääsääntöisesti terveellisesti, joten se riittää.
Mullakaan ei sellasta turvotusta, että jäisi painaumia. Kroppa vaan kerää nestettä. Ja paino tippui viimeksi ihan itsestään.
Eli en minäkään ole huolissani :)
 
Onhan tuo painonnousu yksilöllistä eikä kerro mistään mitään. Varsinkin, jos kuitenkin syö normaalisti samalla tavalla kuin ennenkin. Mulle on nyt tullu n.3kg lisää.

Nyt alkanu pikkuhiljaa tulla maha esille, odotan vaa vieläki, et koska ei enää omat farkut mee jalkaan. :D Mittasin eilen iteltäni sf-mitan, oli 21cm. Seuraava neuvola ens viikolla ja otan silloin influenssarokotteenkin.

rv 25+3
 
Ihanaa marraskuuta kaikille! Täällä saatiin lumi maahan, toisen kerran jo. Viikko sitten satoi ensin, pysyi pari päivää ja tänä aamuna oli maa taas valkena :love: Joulua odotellaan ja suunnitellaan esikoisen kans jo ihan hulluna!

Äitiyspakkauksen laitoin "tilaukseen " ja nyt sit vain odotellaan. Minustakin tuo pakkaus on tosi poikamainen, mitä netistä kuvia kattelin.

Sf-mitta oli mulla viime neuvolassa 21, rv.22+3 . Painoa on tullut mullakin se n.10kg ja neuvolassa ei oo siitä kyllä moitittu, päinvastoin th tuumailee aina että "nätin tasasesti nousee" ... Ei tosin itseänikään nousu isommin hirvitä kun tiedän että se myös lähtee nopeasti.
Hb mitataan täällä meillä joka neuvolakäynnillä ihan automaattisesti. Mulla oli reilu kuukausi sitten hb 117 jolloin th antoi mulle mukaan rautalääkkeet. Arvo on nyt pikkuhiljaa nousussa (y)

Varasin ajan hammaslääkäriin torstaiksi. . Nyt jo kauhistuttaa! Ensin on vain tarkastus mutta tiiän että ainakin yks reikä siellä on joten kidutusta tiedossa vielä :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Qwerty_
Miunkin pitäisi varata aika hammaslääkäriin, tai ainakin suuhygienistille. Milloinkohan sen saisi aikaiseksi?

Muksu potkii miut hereille joka aamu ihan pikkutunneilla. Tänään on vielä sokerirasitus, joten voi olla mielenkiintoinen loppupäivä edessä.

Huomasin muuten, että toisesta rinnasta oli jo tullut jotain mitä lie maitoa yön aikana. Hassua.

Piinamiina ja Pulla 26+2
 
Ihan mukava kuulla, että täältä löytyy muitakin joilla tuo paino nousee :) hyvillä mielin jatkan odotusta, eiköhän se oma vointi ole tosiaan tärkein mittapuu tässäkin asiassa (y)

Mun pitäisi myös käydä huollattaan hampaat. Oon lykännyt ajan varaamista sillä verukkeella, että soittoaika on aamulla 8-9, jolloin on töissä niin kiirettä etten ehdi :oops:

Minäkin olisin laittanut äitiyspakkauksen hakemuksen menemään, mutta terkkari soitti siitäkin perään....oli tehnyt jonkun mokan todistukseen, joten pyysi hävittämään sen ja laittaa tulemaan kuulemma uuden postissa. Eli odotellaan sitten sitä.

Täällä ei juurikaan ole vielä lunta. Pikkuisen oli räntää jäätynyt maahan yön aikana, mutta sai sekin hyvällä mielelle kun näytti hieman valoisammalta :) töiden puolesta toivon mahdollisimman pian pakkasta ja lunta. Tämän mahan kanssa kurahousujen ähkiminen lasten päällä on jo aika tuskaista :D

Ensi viikolla alkaa opiskelujen lähitunnit töiden lisäksi. Saapa nähdä kuinka vaikuttaa olotiloihin. Pitkään istuminen tuntuu aiheuttavan enemmän supistuksia kuin töissä pyöriminen. Pitää muistaa jaloitella tasaisin väliajoin.

Ainiin, viime yönä heräsin siihen, että meinasi vetää suonta jalasta :mad: ootteko syönyt raskausvitamiinien lisäksi magnesiumia ja onko auttanut? Se on ihan kamala tunne, kun luulee koko jalan halkeevan :sick:

Selkäkipu muistutti tänään nivelten löytymisestä ja taidan ottaa yöksi extra tyynyn jalkojen väliin. Helpottaa nukkumista kyljellään, kun selkä pysyy paremmassa asennossa.

Nyt kuitenkin suihkuun ja sitten lämmittämään mukillinen glögiä. Ostin jo pakkaseen torttutaikinankin, että tehdään lasten kanssa viikonloppuna koemaistiaiset :X3:

BoomKaa ja papunen rv 23+4

*Muoks*
Aika huimaa, että alkukuun odottajilla alkaa olla pian kolmekymmentä viikkoa kasassa! Ja heinäkuisten odottajien ketjukin oli jo tullut. Aika rientää kyllä uskomattoman nopeasti... :love:
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mukava kuulla, että täältä löytyy muitakin joilla tuo paino nousee :) hyvillä mielin jatkan odotusta, eiköhän se oma vointi ole tosiaan tärkein mittapuu tässäkin asiassa (y)

Mun pitäisi myös käydä huollattaan hampaat. Oon lykännyt ajan varaamista sillä verukkeella, että soittoaika on aamulla 8-9, jolloin on töissä niin kiirettä etten ehdi :oops:

Minäkin olisin laittanut äitiyspakkauksen hakemuksen menemään, mutta terkkari soitti siitäkin perään....oli tehnyt jonkun mokan todistukseen, joten pyysi hävittämään sen ja laittaa tulemaan kuulemma uuden postissa. Eli odotellaan sitten sitä.

Täällä ei juurikaan ole vielä lunta. Pikkuisen oli räntää jäätynyt maahan yön aikana, mutta sai sekin hyvällä mielelle kun näytti hieman valoisammalta :) töiden puolesta toivon mahdollisimman pian pakkasta ja lunta. Tämän mahan kanssa kurahousujen ähkiminen lasten päällä on jo aika tuskaista :D

Ensi viikolla alkaa opiskelujen lähitunnit töiden lisäksi. Saapa nähdä kuinka vaikuttaa olotiloihin. Pitkään istuminen tuntuu aiheuttavan enemmän supistuksia kuin töissä pyöriminen. Pitää muistaa jaloitella tasaisin väliajoin.

Ainiin, viime yönä heräsin siihen, että meinasi vetää suonta jalasta :mad: ootteko syönyt raskausvitamiinien lisäksi magnesiumia ja onko auttanut? Se on ihan kamala tunne, kun luulee koko jalan halkeevan :sick:

Selkäkipu muistutti tänään nivelten löytymisestä ja taidan ottaa yöksi extra tyynyn jalkojen väliin. Helpottaa nukkumista kyljellään, kun selkä pysyy paremmassa asennossa.

Nyt kuitenkin suihkuun ja sitten lämmittämään mukillinen glögiä. Ostin jo pakkaseen torttutaikinankin, että tehdään lasten kanssa viikonloppuna koemaistiaiset :X3:

BoomKaa ja papunen rv 23+4

*Muoks*
Aika huimaa, että alkukuun odottajilla alkaa olla pian kolmekymmentä viikkoa kasassa! Ja heinäkuisten odottajien ketjukin oli jo tullut. Aika rientää kyllä uskomattoman nopeasti... :love:
Kyllä tää tosiaankin tuntuu huimalta, että viimeistä kolmannesta viedään ihan oikeasti. Koti on vielä ihan vaiheessa, työhuone on täynnä tavaraa, vaikka sen pitäisi tyhjentyä lastenhuoneen tavaroita varten. Mut jos tässä käy niin, että pääsen aloittamaan oikeasti työkyvyttömänä sairasloman ensi viikolla, niin onpahan hyviksi päiviksi jotain tekemistä.
Töissä on ollut pakko siirtyä toimistohommiin. Paha vaan, kun kaikki rästihommat alkaa olemaan tehtynä, eikä enää oikein ole sitä vaihtoehtoa että voisi jatkaa kevyemmissä työtehtävissä. Eilisen sokerirasituksen jälkeen tuli yhtäkkiä hetkeksi hurjat tärinät. Onneksi se meni nopeasti ohi.

BoomKaa, mie oon nukkunut jo monta kuukautta pitkän Lidlin tyynyn kanssa. Jos niitä vielä jossain vaiheessa tulee myyntiin, niin suosittelen ostamaan. Ihan huippuhyvä edullisesti. Mieskin tykkää nukkua tuon kanssa silloin kun minä en sitä tarvitse.

Piinamiina ja potkiva Pulla 26+3
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Kyllä noita kipuja on ollut vaikka minkälaisia. Etenkin liitoskivut häpyliitoksessa ovat jo tuttuja...Ja tänään tuo liitos muistutti itsestään koko rahan edestä..Olin hakemassa liiteristä puita ja heilautin puukoria sivuttain (oli puolillaa puita) joka aiheutti lantiossani sivuttaisliikeen, joka iski häpyliitokseen sellaisen kivun, että meinasi lähteä jalat alta:eek::mad: Pahimmasta kivusta päästyäni kinkkasin takaisiin sisälle ja jonkin aikaa jo mietin, että pitääkö soittaa äitiyspolille,että mitä teen kun tuntui etten pääse kävelemään..mutta mitä olisin sanonut..öö anteeksi, mutta mulla revähti pillu mitä teen??:LOL::LOL::LOL::whistle: No nyt 3-4 tuntia levättyäni alkaa kipu hellittään..onneksi..Eli kai näihin ihaniin särkyihin ja muihin kolotuksiin on vain sopeuduttava..

Oi tosiaankin joillain teillä alkaa rv 30 koputtelemaan ovella ja viimeinen kolmannes :love:

Toukka rv 23+3
 
  • Tykkää
Reactions: teza
Heippa pitkästä aikaa. Tuntuu että viikot menee niin hurjaa vauhtia,täälläkään ei ole ehtinyt kuin yhden kerran käydä viime kirjoituksen jälkeen,menikin tovi että luin kaikkien kirjoitukset. Kiva että on suht aktiivinen ryhmä ja tykkään lukea muiden kuulumisia. Tänne kuuluu hyvää,viime perjantaina rv 23+2 kävin neuvolassa. Painoa on nyt tullut 4,5kg alusta,sf-mitta oli 21,hb 128 ja verenpaine 104/65. Kaikki oli mainiosti mutta tuosta hb:sta terkkari sanoi että katotaan seuraavan kerran mitä näyttää ja jos on laskenut alle 120 niin rautaa pitäis kuulemma alkaa sitten syömään. :/ Kelan paperitkin sain,nyt tiistaina laitoin iltapäivästä kelalle ne menemään ja jo eilen keskiviikkona oli tullut päätös äitiyspakkauksesta joka tulee parin viikon sisällä Että nopeaa on toiminta siellä! Influenssarokotteen otin samalla,rokotutin myös 1ja 4 vuotiaan samalla.Kuinka moni täällä aikoo ottaa/on ottanut rokotteen? Hannaval ja vauva 24+1
 
Täällä poksuu rv24 & voidaan paksusti. Pallomaha näkyy jo kaikille - vaatteiden kanssa ongelmia - ei tahdo löytyä kaupoista takkia, joten ans kattoo mitä netistä tulee ensi vkolla. Olen tosi pettynyt vaateliikkeiden vähäiseen tarjontaan.

Liikkeet on tuntuneet rt ultrasta lähtien ja nyt yhä vaan selvemmin. Se on ihana tunne, enkä oikein muuhun pystykään silloin keskittymään.

Täällä radeillaan edelleen, eli ikäviä mittauksia tehdään. Uuteen sokerirasitukseen mentävä 2vkon sisällö. Paino noussut ihan raskauden alusta n. 6kg tähän mennessä. Hb on 125 ollut koko ajan, joten ei rautalisään tarvetta. Ikävä oire on selkäkipu, johon sain tukivyön - katsotaan nyt jeesaako se. Turvotus on ihan törkeetä ja kädet ihan puuduksissa ja voimattomat. Ja kovasti haluaisinukkua pitkät yöunet ja lepäillä pitkin päivää. Harjoitussuppareitakin on jo ollut. Lääkäri tarjosi jo saikkua, mutta kahtellaan nyt..

Mä en oikein tiedä pitäisikö sitä influenssarokotetta ottaa vai ei? Yhtenä vuotena otin ja muina en olekaan. Kiva kuulla muiden aatoksia.

Kelan äitiyspakkauskin tilattu, joten ei kun odottelemaan.

Kauhiaa kun Marialla on tehnyt kipiää.. Mä en edes tiedä miltä liitoskivut pitäisi tuntua?

Samaa mieltö Piinamiinan kanssa - Lidlin tyyny rules ja mueskin tykkää siitä:) täällä kans alkanut kamojen siivoys, tosin vasta lajitellut kaikki ne vaatteet, mitkä ei itselle mahdu varastoon. Lapselle ei ole vieläkään hyllyissä tilaa. Eikä suurempia hankintoja tehtynä. Vain vaatteita kirpparilta... Kauhea se sun tärinä sokerirasituksessa... Toivottavasti saat paremman vastauksen kuin itse.

Mulla meni sokerirasituksessa se 2h.

Hyvää vkl kaikille!
 
Mukavia taas nuo neuvolakuulumiset kaikilla:) Itsellä maanantaina edessä :barefoot:

Olisiko kukaan innostunut päivittelemään marraskuulle pinoa..? Katselin, että elellään vielä lokakuussa täällä :X3:

Influenssarokotetta en ota, en ole ottanut koskaan aiemminkaan vaikka työn puolesta riskiryhmään kuulunkin.

äippä ja pirpana 25+3
 
Moikka pitkästä aikaa! Tulin nyt tänne takaisin, koska fb-ryhmässä uhkailtiin heittää ryhmästä ulos kun ei ole ollut tarpeeksi aktiivinen. Mulla on sokerirasitus ens tiistaina ja jännittää vähän että miten huono olo siinä tulee. Tänään otin influenssarokotteen kun töissä niitä annettiin. En ole aiemmin ottanut sitä, mutta ajattelin että nyt voisi olla hyödyllinen.

Mukavaa, että täällä on edelleen vilkasta keskustelua ja kaikilla raskaus sujuu hyvin!
 
Kiitti tuosta tyynyvinkistä, pitää laittaa korvan taakse (y)

Liitoskivut voi tosiaan olla äärimmäisen ikäviä. Ne yhdistettynä nivelten löystymiseen, niin on varmasti ikävät olotilat kun paikat prakaa edestä ja takaa :rolleyes:

Mä en taida ottaa tuota influenssarokotetta. Ymmärrän, että suoja voi olla tehokkaampi nyt kun vastutuskyky on alentunut raskauden myötä..Mutta toisaalta tulin todella kipeäksi influenssarokotteesta, että se oli ainoa kerta kun sen olen ottanut.

Tervetuloa vain Farnilla, voihan sitä rupatella molemmissakin paikoissa! :) Sitä en tiennyt, että naamakirjan ryhmistä saatetaan potkia pois mikäli ei ole tarpeeksi aktiivinen. Eihän sitä aina ehdi/jaksa kirjoittelemaan ;)

Vauvan liikkeet on alkaneet väliin jo tuntua hieman ahdistavilta. Myllää erittäin mielellään ihan tuolla kohdunsuun tienoilla ja hikottelee siellä pitkin päivää. Pieni on alkanut pitämään huolta myös siitä, että miehen kanssa vietetyt kahdenkeskiset hetket eivät ole enää niin kahdenkeskisiä :oops:

Vaatteet tuntuu pienenevän silmissä. Syksyllä ostettu (REILU!) toppatakki menee enää nippa nappa päälle fleecen kanssa. Mitenhän sitä tarkenee kylmemmillä ilmoilla kun jää tuo fleece pois alta. Ei tosiaan huvittaisi enää uutta ostaa muutamalle kuukaudelle. Toppahousut menee onneksi vaikka aukinaisina kun lainaa miehen henkseleitä ;)

Nyt iltapalaa muksuille (ja itelle :p)

Boomkaa ja papunen rv 23+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Farnilla
Mitäs mieltä olette; muutanko vain tuonne viestiketjun nimeen lokakuun tilalle marraskuun vai haluaako joku laittaa ihan uuden pinon pystyyn?
Muuta vaan otsikkoa. Pääset vähemmällä. :)

Täällä kaikki hyvin. Huomenna olisi 26+0. Vauva on tosi vilkas ja siitä syystä ilmeisesti nyt supistelee herkemmin. Ja terkkari/kätilön mukaan nämä rv on myös supistelu herkkää aikaa.
Sokerirasitus olisi ti. Ärsyttäähän se istua siellä monta tuntia nälkäisenä ja tökittävänä mutta onneksi ei joka aamu tarvitse. :)

En ole vielä hakenut äitiyspakkausta. Ehtiihän tuon. Kunhan nyt 2kk ennen laittaa hakemuksen niin hyvä. :D

Mä just sanoin neuvolassa että en oo vieläkään tajunnut et vauva on tällä kertaa kovasti tulossa. Kun alkoi kyselee synnytyssairaalaa kumpaan haluan. "Nytkö jo se pitäisi alkaa miettiä"
Uskon varmaan että vauva selviää kun saan syliin asti..

Otin influenssarokotuksen kun luin ettei eläviä viruksia rokoteta raskaana oleviin. Koko perhe saa koska riski sairastua vakavaan influenssaan on moninkertainen minulla. Ja ei tuo happi kulje nytkään kunnolla niin saati jos röörit täynnä räkää ja kauhea yskä. :)

Kaikille oikein hyvää marraskuun alkua!
Joilla vaivoja niin tsempit! ❤

Theran & vauva rv25+6
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikille!

Itse pääsin tänne taas piitkästä aikaa, olisin halunnut käydä useammin mutta työharjoittelu ja kirjalliset hommat on vieny niin paljon voimia ja aikaa etten oo jotenkin kyennyt.

Täällä mennään Tirrin kanssa nyt rv 26+1 ja vatsani on "räjähtänyt" kuten isän naisystävä tokaisi heti mut nähdessään viikko sitten kun olin vierailulla :D

Tää masu on ihana mutta on tuonut kyllä jo monenlaisia vaivoja johtuen pääasiassa pitkistä ja raskaista päivistä työharjoittelussa. Oon lounaskahvilassa harjoittelussa ja tauot on tosi tiukilla (pomo tekee väärin ja käyttää opiskelijoita työvoimana niin että mun kanssa on samassa vuorossa vaan 1 työntekijä kun normaalisti on 2), yhtenäkin päivänä olin 6 tuntia putkeen jalkojen päällä ennenkuin pääsin istumaan. Viime viikolla alkoi tulla suppareita ja vaikka ne normaaleita onkin näillä viikoilla niin niitä tuli monta putkeen lyhyen ajan sisällä joten on ollut pakko ottaa rennommin vaikka toinen työntekijä siitä kärsiikin. Mä olen kuitenkin palkaton enkä voi riskeerata vauvaa joten pirautan huomenna opettajalle ja keskustelen tilanteesta. Onneksi itse työ on kivaa ja työpaikka muuten, se antaa voimia.

Tänään olin neuvolassa ja sain tulokset sokerirasitustestistä, arvoni ovat kuulemma loistavat :) Samoin hemoglobiini on ollut koko ajan niin hyvä ettei meinannut sitä ottaa tänään mutta pyysin kuitenkin, oli 130. Mulla tuo sokerirasituskoe kesti tasan 2 tuntia.

Painon otin huvikseni tänään aamulla ja oli 58,6 ja iltapäivällä neuvolassa vaatteet päällä ja syöneenä tasan 60 (lähtömitat 158/50) joten jonkun verran tullut kiloja. Sanoin kyllä neuvolatädille että mikäli tuun äitiin ja tätiin voi kiloja tulla 20 ja niillä ne tippuikin nopeasti imetysaikana :D että ehtii niitä kiloja ressata elämässä vaikka kuinka jos haluaa mutta raskausaika on sen verran lyhyt että keskityn nyt siitä nauttimiseen enkä kilojen kyttäämiseen. Se kyllä harmittaa että intohimoisena treenaajana on ikävä salille, työpäivien jälkeen oon niin väsynyt ja paikat kipeena ettei kykene ja vapaapäivinä en oikein uskalla kun paikat kipeytyvät niin helposti että työpäivistä ei sitten tulis yhtään mitään. Huomasin tämän kun syyslomalla innostuin treenaamaan kahtena päivänä enkä sen jälkeen meinannut päästä pariin päivään sängystä ylös xD

Tänään oli niin söpöä neuvolassa kun täti kokeili käsillä vatsaa ja kertoi että täällä tuntuu kädet ja täällä jalat :D Siinä taas miehen kanssa herkistyttiin.

Ei malttaisi oottaa että saa oman poitsun jo syliin, toisaalta tuntuu jo vähän haikealtakin että kohta tuota raskausmasua ei enää oo eikä vauvan potkuja tunne :) 3kk menee nopeasti.

Ihanaa odotusaikaa kaikille <3
 
  • Tykkää
Reactions: äippä 84
Sokerirasituksesta terve. Taas voin vaan todeta, että ei pitäis kuunnella muiden kokemuksia mistään (tai no joskus niistä on apua). Siis tämähän on ihan peace of cake! Litkua juodaan kerran eikä se todellakaan ollut niin pahaa, kun olin luullut. Ykkösellä vedin! :LOL: Ja nyt istuskelen odottelemassa viimeistä verikoetta. Työläppäri mukana niin voi tehdä töitäkin odotellessa. Kympiltä sit hammaslääkäriin niin on koko paketti hoidossa (y)

Influenssarokotetta en usko ottavani.

Rosuliina ja Helminen 24+1
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Eiliseltä neuvolakuulumisia eli kaikki loistavasti! Painoakin tullut huimat 750g raskauden alusta :D Paineet ok, samoin pissa. Hb rautakuurilla hyvin noussut. Kovin vauva liikuskeli, joten tovi sydänääniä metsästettiin, mutta siellä se jumpsutteli :love: Sf-mitta 24cm! Lääkärineuvolaan parin viikon päästä ja siitä viikon kuluttua ultraan sitten. Nopeasti menee viikot tällä tahdilla:eek: Laskin että n. 13 raskausviikkoa jäljellä!! :barefoot:

Täällä odotellaan kiinteistövälittäjän puhelua, eilen käytiin katsomassa ex- tempore taloa, joka osoittautui unelmaksi, peukut pystyssä että kaupat syntyy (y) Meillähän ei siis ole ollut mitenkään aikomuksena muuttaa, mutta joskus näköjään asiat vain tapahtuu. Tokihan tässä nyt vielä ensi vuoden alkuun ehtii yhden muuton hoitaa, ennen kuin tyttönen syntyy :rolleyes::ROFLMAO:

äippä ja pirpana rv 26+0
 
Neuvolakäynti takana (rv 23+3). Käteen jäi kasa Kelan papereita ja rautakuurille patistus. Hb oli pudonnut 120 -> 109. Sitä vastoin paino on lähtenyt nousuun. Odotuksen alusta on tullut lisäkiloja 5,7. En kyllä toivoisi nousevan enää montaa kiloa, muuten on kroppa turhan kovilla yliliikkuvine osineen. Kokonaisnousu 10-11kg on jo niillä rajoilla, mitä minun fysiikka kestää. Täytyy siis katsoa vähän tarkemmin mitä suuhunsa laittaa ja toivoa selän pysyvän vähän paremmassa kunnossa, jotta liikkuminen helpottuisi. Sf-mitta oli 20cm. Pikku-ukko on kovin liikkuvaista sorttia ja sydänääniä saatiin metsästää aikansa, kun tykkäsi siirtyä alta pois. Taitaa olla samanlaista vikkelää sakkia kuin sisaruksensakin. ;)
 
Wuf
Mullakin oli rauta laskenut viimeksi neuvolassa , mutta koska mulle ei sovi mikään rauta tabletti niin ruokavalion avulla yritän nostaa.

Painoa mulle on lähtöpainosta tullut vain 1kg mutta ekan käynnin jälkeen kuitenkin 4kg. Pahoinvointi aivan alussa oli syynä alun laskuun...

Meillä on asunnon suhteen jännät paikat nyt kun noin viikon päästä pitäisi saada selville päästäänkö muuttaa naapuripihaan neliöön. Tää kolmio kun alkaa käydä ahtaaksi eikä täällä ole edes säilytystilaa kunnolla.

Vauvavakuutuksen sain tänään vihdoin aikaseksi hakea ja hyväksytty päätös tuli heti joten nyt on pienikin vakuutettu :love:

Wuf ja Poju 24+5
 
Rautavalmisteista tabletit ei käy minullekaan, joten marssin suorinta tietä luontaistuotekauppaan ja noukin sieltä nestemäistä helpotusta rautavaivaan Ferronolin muodossa. Aiemmissa raskauksissa on raudan kanssa ollut myös haasteita, se kun tuppaa muutenkin sukuperintönä olemaan matalaa sorttia. Nyt kuitenkin jo pitempään jatkunut kuormittava tilanne arjessa on taatusti osatekijänä hb:n laskussa, eikä raudan saanti ruokien kautta riittä tehostettunakaan korjaamaan arvoja. Harmi, että tänä vuonna ei kertynyt mustaherukoita juurikaan pakkaseen. Ne yhdessä rautapitoisen ruoan kanssa ovat aiemmin olleet hyvä combo.

Tsemppiä asuntokuvioihin! Meilläkin on isommat neliöt kiikarissa ennen tämän masukin syntymää. Remppa loppusuoralla ja minä elättelen toiveita, että pääsisin pakkaamaan muuttolaatikoita vielä tämän vuoden puolella. :)
 
Vuohenkello ja wuf:Lykkyä myös teille asuntokuvioissa! Ja kaikille muillekkin mahdollisille muuttajille tietty! Meidän kuvio on vielä kesken.. ei ole mitään uutta sitten tiistain :(
Melko napakoita supistuksia on alkanut täällä ilmaantua :cautious:.. saattavat kestää tunninkin. Kai maar ne ihan vaarattomia ennakoivia on, mutta mukava päästä lääkäriin silloin vajaa parin viikon päästä tarkistelemaan, ettei ole mitään tapahtunut alakerrassa..:whistle:

Huh hei! Se on tänään tasan 2kk äippälomaan:barefoot: :love:
äippä ja pirpana 26+2
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Hei taas kaikille
Onnea talon metsästykseen..meillä ei onneksi ole tarvetta vaihtaa isompaan ( inhoan siivoamista :whistle:).

Täällä on käyty tällä viikolla sokerirasituksessa ja helppo homma. Minusta se litku oli jopa hyvää nam nam :LOL: Mulla meni rasituksessa lähemmäs 3 tuntia kun lääkärini oli unohtanut tehdä lähetteen :mad:. Näytteen ottaja oli kyllä pikkuisen huonompi tapaus kun 3 putkiloa verta vaati 6 pistosta :cry:.

Tänään oli minulla vuorossa kela neuvola ja raskaustodistuksen kirjoittaminen. Pääsee maanantaina laittamaan lappuja ja lippuja kelalle.
Sain kuulla myös, että sokerit olivat ok..jes..sf-mitta oli ottanut pienen hyppäyksen edellisestä 18cm -> 23cm o_O(rv 21-> rv 24). Epäili kun kohtuni oli jo niin ylhäällä, että minulla on anatomisesti poikkeava kohtu, joka nyt tykkää kasvaa ylöspäin. Minulla on mahassani kaksi kumpua nykyään ..alamaha ja navan jälkeen ylämaha joka on alamahaa isompi :LOL::p Tai sitten jumbo vauvaa pukkaa :confused:.

Nyt alkavat seuraamaan sf-mittaa kun suvussani naisilla rasitteena istukan toiminnan loppuminen rv 30 jälkeen. Varmaan tulee yksi ylimääräinen ultra noilla viikoilla jolloin tarkistetaan istukan virtaukset. Nyt ei onneksi ole kasvussa hiipumista näkyvissä :).

Rauta-arvot
ovat olleet tasaiset nytkin 133 eli ei onneksi tarvetta lisäraudalle. Painoa tullut noin 6 kg eli odotettavissa 10-15 kg painon lisäystä.

Eli rauhallisin mielin saan onneksi olla tän raskauden aikana (ainakin vielä) :love:

Hauskaa viikonloppua kaikille

Toukka Rv 24+4
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa

Yhteistyössä