Helmikuun helmet 2017 *syyskuu-marraskuussa*

Moikka kaikille. Täällä muuten kaikki Ok, mut ihoa kutittaa ihan törkeästi, sekä toista nänniä. Kutiavasta nännistä lähtee nahka. Myös pikkuisia luomia on tullut lisää. Onko moi oireet ihan normaaleja? Vajaa pari vkoa seuraavaan neuvolaan ja joulukuun alussa kasvukontrolliin jossa tarkistetaan sitä pään kokoa. Vauva potkii päivittäin, mutta ei ole yöunia häirinnyt vaan nukkuu yöt. Mulla ei ole myöskään mitään ummetusta, päinvastoin suoli toimii hyvin joka aamu. :) Nyt on vaunut ja sänky ostettu, sekä vähän neutraalin värisiä vaatteita kun ei ole tietoa kumpi tulee. Ulkoillut olen päivittäin, rakastan lunta ja pikkupakkaslenkkejä, ei vaan meinaa löytää housuja, mitkä menisivät enää kiinni. Mutta nyt siivouksen pariin ja uunin lämmitykseen. Mukavaa sunnuntaita!
Teza ja masuasukki rv 25+2
 
Täälläkin on niin mahdottoman kova potkimaan ja liikuskelemaan. Saas nähä, koska asettuu aloilleen. :ROFLMAO:
Perjantaina oli neuvola, sain influenssarokotteen. Painoa tullu nyt 3,2kg. Tänään huomasin salilla ekan kerran jalkatreenin aikana, että alkaa maha vähän hidastaa menoa tietyissä liikkeissä. Tuntu, että väsyikin helpommin. Hb:ta ei viimeksi mitattu, että en tiiä mitä se tällä hetkellä on. Kuukausi sitten oli vielä 126.

Ostettiin perjantaina kaukalo ja jalusta. Vielä odotellaan sängyn saapumista. :)

rv 27+1
 
Moi kaikille! Täällä käyty neuvolassa tänään ja kaikki kunnossa. Vauvan syke 145 ja tasanen nätti rytmi, ah aina niin ihana sitä kuunnella :love: Sf-mitta 23, paineet hyvät ja hb noussu niinki hienosti että oli nyt 125. Kaikki siis juuri niinku pitääki ja vauveli liikkuu aktiivisesti. Influenssa rokotetta ehoteltiin mutta en ota. En oo koskaan ottanu itelleni enkä lapsille.

Äitiyspakkaus saapui viime viikolla ja kuopuksen kans sitä innolla tutkittiin. Sieviä vaatteita! Kuopus oli aivan haltioissaan kirkkaan keltaisista housuista jotka laatikosta bongasi, ja kun koko oli sen verran iso että neidille ne sopi päälle niin pakko oli antaa sille ihan ikiomaksi :ROFLMAO:

Ulkoiluvaatteet alkaa olla kortilla itellä. .. Ostin äitiystakin talveksi koska mä tykkään käyttää melko vartalonmyötäsiä takkeja joten yhteenkään mun normi takkiin ei mahdu oikein minkäänlaista mahaa :D Housut tuntuu ahdistavilta oikeestaan kaikki paitsi leggingsit ja niillähän ei oikein tarkene enää... Omassa pihassa ulkoilen miehen toppahousuissa :ROFLMAO: muualla käydessä ei vaan meinaa löytyy mitään mukavaa päälle enkä viittis muutaman kuukauden takia ostaa erikseen housuja :(

Oma vointi raskauden osalta kaikin puolin aika hyvä, paitsi että lonkkia /nivusia /alaselkää särkee ajoittain. .. Henkinen jaksaminen on ollu vähä heikoilla kuopuksen kans :oops: Sillä on ihan kamalan raskas kausi nyt päällä, VAIN äiti kelpais eikä kukaan muu, kokoajan haluaa syliin ja jos ei kädet riitä niin huutaa ja roikkuu lahkeessa, vetää kauheet huutoraivarit jos ei saa mitä haluaa ... Siis kiukuttelee lähestulkoon kokoajan jostakin. Monena iltana oon ollu päivän kiukutteluista jo niin väsyny etten enää osaa enkä jaksa muuta ku itkee kilpaa tytön kans :cry:

haasu rv26+3
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Hiphei nyt Suomen talvesta, joskin taitaa lumi sulaa vauhdilla... Kävin viime viikolla sokerirasituksessa ja sitten maanantain neuvolakäynnillä tuli "tuomio": raskausdiabetes. Sokeriarvot olivat vain vähän koholla, mutta diabetes kuin diabetes. Verenpaine on onneksi ihan ok. Joudun kuitenkin loppuraskaudesta mittaamaan sokereita kotoa käsin ja tietenkin tarkkailemaan ruokavaliota. En haluaisi panikoida liikaa kun tiedän, että ruokavalio on kunnossa. Pitää vaan lopettaa hedelmämehujen tekeminen... :(

Kauheeta kun teille joillekin on tullut niin vähän painoa lisää. :D Mulle on tullut 7kg ja tuntuu, että maha on kasvanut tässä parin viikon aikana aika paljon. Olo on ihan ok, mutta nukkuminen alkaa olla epämukavampaa.

Duunit loppuivat viikko sitten ja nyt on vihdoin aikaa keskittyä tähän raskaan olemiseen. Ah!

Olkaahan varovaisia tuolla teillä, siellä on LIUKASTA! Pyllähdin heti Suomeen tultuani ja kävin heti hankkimassa nastat kenkiin. Nyt voi tepastella kelissä kuin kelissä ilman kaatumispelkoa.
 
Jopa hurahti aikaa viime kirjoituksesta! Mulla tosiaan jatkui opiskelut työn ohessa, joten kiirettä piisaa :D

Pitääpä heti alkuun kommentoida joitakin mitä juttuja.

teza: mulla on raskausaikoina tullut erilaisia iho-oireita. Tuo nännin ihon kuivuminen, kutiaminen sekä hilseily on tuttua. Välillä joudun käyttämään ihan reilusti kortisonia, koska esim. bepanthen on yhtä tyhjän kanssa. Sitten kun iho on parantunut, niin käytän kunnolla rasvaisia voiteita esim. suihkun jälkeen ja ilmakylpyjä kannattaa antaa kun mahdollista. Kannattaa huolhetia myös muun kropan rasvauksesta sekä juomisesta.

Tsemppiä haasu pienen kanssa. Koita ajatella, että nyt on vaan pahempi vaihe menossa ja kohta helpottaa :)
Mun pienimmällä on nyt sellainen ikä, että isille on jatkuvasti tosi herttainen ja mun niskaan tulee kaikki :poop: mitä vaan ikinä keksii. Toivon, että helpottaa siihen mennessä kun vauva syntyy.

Vagabonda: oliko sulla mitään oireita/odotuksia, että olis radi? Mulla ei oo ollut mitään olotiloja tms.mutta papan diabeteksen vuoksi joudun ensi viikolla rasitukseen. Jännittää vähän, että jos onkin "oireeton" radi..

Mites asuntokuviot, joko on selvillä kaikilla jotka on muuttamista suunnitelleet?:)

Hienoa myös, että tosi monella raskaus sujuu tällä hetkellä kivuttomasti, ilman suurempia vaivoja! Leppoisaa loppuraskautta teille (y)

Ja sitten omaa napaa....:X3:
Vauva liikkuu
ihan älyttömästi. Tunneilla istuessa tuntuu, että toinen punkeaa kohta mahasta/haaroista läpi :cautious: Ei oo vissiin tottunut siihe, että oon paikallaan päiväsaikaan, sillä nyt myllää aamusta iltapäivään ja illaksi rauhoittuu, kun pääsee itse liikkeelle.
Harkkasupparit on vähentyneet, mutta samalla muuttuneet napakammiksi. Edelleen ihan hyvä olotila eikä kyykkiessä tee pahaa/painontunnetta.
Rautaa oon ottanut nyt joka toinen päivä. Aamu alkaa kuivatun luumun syömisellä, mikä onkin pitänyt mahan nyt ihan kivasti toiminnassa. Suosittelin mikäli kärsii hitaasti toimivasta vatsasta ;)
Kolme viikkoa olisi seuraavaan neuvolaan. Kaikki on oikeastaan ihan mukavasti. Selkä pysynyt vielä suht ok kunnossa ja vauva ilmottelee itsestään säännöllisin väliajoin. Toivottavasti jatkuu samaan malliin :LOL:

Mukavaa viikon jatkoa kaikille! :)

Boomkaa ja papunen rv 25+5
 
Tsempit pienten kanssa painiville! Kun esikoinen ja keskimmäinen olivat pieniä niin se oli kyllä välillä sellaista vääntöä. :D
Kuopus kun 7v "jo" niin puhumalla saa hänen kanssaan pahimmatkin solmut auki.

Sokerirasitus oli ja meni. Ei ole niissä mitään. Huomenna ultra sairaalassa. Toivottavasti kaikki vieläkin hyvin.

Tuosta liukkaudesta.. Juu u. Eilen meinasin vetästä nurin. Olkaa varovaisia!

Joko kaikki ovat hakeneet äippäpakkauksen? Mä en ole vieläkään.

Kummi asiaa aloin miettimään ja olisin kysynyt molempia mun tyttäriä. Mutta esikoinen kun täytti 18v alkuvuodesta niin erosi kirkosta. Keskimmäinen suostui "marsun" kummiksi. ❤ Saattaa olla että joku vielä kysytään lisäksi.

Supparit täälläkin aika napakoita. Toivotaan ettei ole tehnyt mitään muutoksia. Suursiivoukset ei oikein suju enää ilman kipuja.

Oikein ihanaa "talvea"! Täällä ainakin sataa kaatamalla vettä.

Theran&marsu rv 27+4
 
Jopa hurahti aikaa viime kirjoituksesta! Mulla tosiaan jatkui opiskelut työn ohessa, joten kiirettä piisaa :D

Pitääpä heti alkuun kommentoida joitakin mitä juttuja.

teza: mulla on raskausaikoina tullut erilaisia iho-oireita. Tuo nännin ihon kuivuminen, kutiaminen sekä hilseily on tuttua. Välillä joudun käyttämään ihan reilusti kortisonia, koska esim. bepanthen on yhtä tyhjän kanssa. Sitten kun iho on parantunut, niin käytän kunnolla rasvaisia voiteita esim. suihkun jälkeen ja ilmakylpyjä kannattaa antaa kun mahdollista. Kannattaa huolhetia myös muun kropan rasvauksesta sekä juomisesta.

Tsemppiä haasu pienen kanssa. Koita ajatella, että nyt on vaan pahempi vaihe menossa ja kohta helpottaa :)
Mun pienimmällä on nyt sellainen ikä, että isille on jatkuvasti tosi herttainen ja mun niskaan tulee kaikki :poop: mitä vaan ikinä keksii. Toivon, että helpottaa siihen mennessä kun vauva syntyy.

Vagabonda: oliko sulla mitään oireita/odotuksia, että olis radi? Mulla ei oo ollut mitään olotiloja tms.mutta papan diabeteksen vuoksi joudun ensi viikolla rasitukseen. Jännittää vähän, että jos onkin "oireeton" radi..

Mites asuntokuviot, joko on selvillä kaikilla jotka on muuttamista suunnitelleet?:)

Hienoa myös, että tosi monella raskaus sujuu tällä hetkellä kivuttomasti, ilman suurempia vaivoja! Leppoisaa loppuraskautta teille (y)

Ja sitten omaa napaa....:X3:
Vauva liikkuu
ihan älyttömästi. Tunneilla istuessa tuntuu, että toinen punkeaa kohta mahasta/haaroista läpi :cautious: Ei oo vissiin tottunut siihe, että oon paikallaan päiväsaikaan, sillä nyt myllää aamusta iltapäivään ja illaksi rauhoittuu, kun pääsee itse liikkeelle.
Harkkasupparit on vähentyneet, mutta samalla muuttuneet napakammiksi. Edelleen ihan hyvä olotila eikä kyykkiessä tee pahaa/painontunnetta.
Rautaa oon ottanut nyt joka toinen päivä. Aamu alkaa kuivatun luumun syömisellä, mikä onkin pitänyt mahan nyt ihan kivasti toiminnassa. Suosittelin mikäli kärsii hitaasti toimivasta vatsasta ;)
Kolme viikkoa olisi seuraavaan neuvolaan. Kaikki on oikeastaan ihan mukavasti. Selkä pysynyt vielä suht ok kunnossa ja vauva ilmottelee itsestään säännöllisin väliajoin. Toivottavasti jatkuu samaan malliin :LOL:

Mukavaa viikon jatkoa kaikille! :)

Boomkaa ja papunen rv 25+5
Aamupäivää ja terveiset diabetes-ryhmän tapaamisesta!
Boomkaa: Mulla ei ollut mitään oireita ja nähtävästi niitä ei aina olekaan. Eli siis paino on ollut normaali, painonnousu hallittua, verenpaine normaali, ruokavalio pääpiirteittäin hyvä ja sokerit rajoissa veri- ja virtsakokeissa. Eikä meillä suvussa ole esiintynyt diabetesta. Voi olla, että aamuiset tuorepuristetut hedelmämehut ovat nostaneet arvoja ja muutenkin viime viikolla tuli mässäiltyä tavallista enemmän. :) Mutta sain nyt mittauslaitteen ja sitten katsotaan miten arvot kehittyvät. Kun tätä hoitaa hyvin, ei tarvitse liikaa huolestua.

Voimia sadepäivään!

-Vagabonda 26+1
 
Wuf
Ulkoiluvaatteita ei minulla juurkaan ole tai siis toppahousut puuttuu, mutta toppatakin ostin kuopuksen aikana reilussa koossa jotta menisi loppuun asti.

asuntotilanne on edelleen avoin mutta ensi viikolla pitäisi selvitä... toivon mukaan positiivinen päätös tulisi.

mulla oli eilen pelkopoli käynti, koska haluan käynnistyksen viimeistään laskettunapäivänä edellisten lasten isojen päiden vuoksi. Erittäin positiivinen fiilis jäi käynnistä ja 36 viikolle sain uuden ajan jolloin katsotaan pojun koko ja päätetään, koska käynnistetään. Ehtona käynnistykselle toki on se että paikat on kypsyneet tarpeeksi kalvojen puhkaisua varten. Lisäksi mittailtiin poju ja jo nyt oli pää viikon isompi kuin muut mitat joten oletus on nyt et iso päinen tulee tästäkin.

Ymmärrän Haasu täysin tilanteesi sillä itsellä tuo 1v 8kk kuopus on erittäin energinen ja uhma alkaa tulemaan esiin joten paljon saa juosta perässä kieltämässä tai nostamassa esim pöydältä pois... Lisänä tähän 7v 9kk esikko jolla epäillään nyt addtä ja hänen tekemisiään saa myös vahdata kokoajan ja ohjata milloin mitäkin pitää tehdä.

Wuf ja poju 26+0
 
Meillä kodin uusi huonejärjestys alkaa vihdoin hahmottumaan kunnolla. Hoitopöydälle ei vain ole tilaa. Ehkä siihenkin keksii jonkin ratkaisun ennen vauvan syntymää.

Illalla supisteli pienestäkin asennon vaihdoksesta niin kovasti, että pelkäsin jo et viikonloppuna lähdetään synnyttämään ihan ilman pelkopolin käyntiä. Onneksi nyt on rauhallisemman oloinen tilanne.

Meillä ollaan vihdoin päästy sen verran kriisien yli, että illalla päästiin taas pussailemaan. Tuskin paljon sitä edemmäs päästään supistuksienkaan takia ennen synnytystä, mutta onhan tuokin jo hyvä merkki siitä, että pahin kriisi taitaa olla jo takanapäin.

Miten olette aikoneet käydä synnytysvalmennuksessa? Mie aloitin jo yksityisellä puolella, seuraavalla kerralla tehdään meditaatio ja erilaisia rentoutusharjoituksia. Vaikka aion vaatia suunnitellun sektion aiempien isojen vatsan/lantion alueen leikkausten jättäminen arpikudosten vuoksi, sektio tehdään niin lähellä laskettua aikaa, että synnytys voi hyvin käynnistyä luomuna (mikä olisi hyvä, koska se auttaisi imetyksessä) ja silloin miusta on hyvä hallita lantion seudun rentouttamisen menetelmät. Ja nuo meditaatiotkin on varmasti hyödyllisiä, jotta pystyy pysymään rauhallisena tilanteesta ja tapahtumista riippumatta.

Käytiin muuten katsomassa Luokkakokous 2. Mie nauroin niin hirvittävästi elokuvan aikana, et vauvakin innostuksissaan potki melkein ittensä vatsanpeitteiden läpi.

Piinamiina ja Pulla 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: Wuf
Hei kaikille, en ole hetkeen täällä käynyt mutta päivittelen tietojani eli laskettuaika muuttui 16.2.2017 ja synnytyssairaala vaihtui Lahteen eli

16.2/emja/36/P-HKS/5.

Tai en siis vielä ole Lahdessa käynyt aika on 28.11, joten sitä kovasti odottelen. Jyväskylässä ei kirurgi suostunut tekemään tikkejä edelliseen haavatyrään joten kun sain tietää jotta voin valita sairaalan niin vaihdoin sen sitten Lahteen. Edellinen sektioni olikin juuri Lahdessa joten tuttu sairaala.

Vointi meinaa olla todella huono, saas katsoa jaksanko olla töissä loppuun asti. Ylävatsa on todella kipeä eikä lääkärit oikein osaa sanoa mistä johtuu, pahimpina päivinä liikkuminen tapahtuu kumarassa ja hammasta purren. Magnesium mukamas tuntui auttavan hiukan ja en viittisi koko aikaa syödä särkylääkkeitä kun niistäkään ei tunnu olevan kauheasti apua eikä renniestä yms. Onko muilla ollut ylävatsa kipuja?
 
Kiitos vagabonda vastauksesta, kohtahan tuo omakin kohtalo selviää. On kyllä tullut herkuteltua lähes joka päivä jotain pientä vaikka muuten tuleekin syötyä terveellisesti :oops:

Mulle tulee välillä aivan morkkis kun tuntuu, etten kerkeä vauvaa kuulostelemaan koko päivänä. Illalla havahtuu siihen, että onkohan vauva liikkunut koko päivänä kun on ite pyörinyt koko päivän pää kolmantena jalkana :(
Jotenkin tuntuu, että muutenkin vauva on hiljentynyt. Aiemmin mylläsi tosi tuntuvasti, mutta nyt liikkeet on vaimeampia. Toki muutoksia tulee liikkeisiin, mutta kummasti sitä saa revittyä huolta vähän joka asiasta. Toisaalta sitä ei haluais "turhaan" soitella ja kysellä neuvolasta/äippäpolilta, että onko aihetta käydä näytillä. Aargh, on tämä vaan tämmöstä.. :mad:

Onneksi mulla ei ole tarvetta noille pelkopolikäynneille tms. Tsemppiä teille, jotka niissä käyvät ja toivottavasti saatte riittävästi apuja tulevaa varten (y)

Nyt pitää palata töiden ääreen ja kuulostella hetken vauvaa, josko heräilisi näin lounaan jälkeen :love:

BoomKaa ja papunen rv 26+3
 
  • Tykkää
Reactions: Qwerty_
Heippa taas!
Lääkärineuvola tänään käytynä ja kaikki hyvin (y) Viikon kuluttua pääseekin sitte taas ultraan pimatsua katselemaan :love: Kovin liikkuvaista sorttia vauva on ja sen verran jo kokoakin, että toisinaan tuntuu kuin olisi koko vatsa vauvaa täynnä :D Vointi on hyvä, joten saattaa jopa pystyä töissä käymään ihan äippälomaan saakka:):)

Ja taloasia !!, kyllä, se on meidän(y) Vuodenvaihteessa muutto, pääsen kuin pääsenkin omaan rauhaan, hevosten keskelle asustamaan :love: Vanha omistaja meinasi, että olisimme päässeet jo jouluksi uuteen kotiin, mutta koin että tulee liian kiire.. Laitetaan joulu valmiiksi "vanhaan" kotiin, ja sitten heti välipäivinä muuttohommiin :)

äippä ja pirpana rv 28+0:barefoot:
 
Heippa taas!
Lääkärineuvola tänään käytynä ja kaikki hyvin (y) Viikon kuluttua pääseekin sitte taas ultraan pimatsua katselemaan :love: Kovin liikkuvaista sorttia vauva on ja sen verran jo kokoakin, että toisinaan tuntuu kuin olisi koko vatsa vauvaa täynnä :D Vointi on hyvä, joten saattaa jopa pystyä töissä käymään ihan äippälomaan saakka:):)

Ja taloasia !!, kyllä, se on meidän(y) Vuodenvaihteessa muutto, pääsen kuin pääsenkin omaan rauhaan, hevosten keskelle asustamaan :love: Vanha omistaja meinasi, että olisimme päässeet jo jouluksi uuteen kotiin, mutta koin että tulee liian kiire.. Laitetaan joulu valmiiksi "vanhaan" kotiin, ja sitten heti välipäivinä muuttohommiin :)

äippä ja pirpana rv 28+0:barefoot:
Oikein paljon onnea!!
 
  • Tykkää
Reactions: äippä 84
Pimeää tiistai-iltapäivää! Olin aamulla neuvolan perhevalmennuksessa kuuntelemassa synnytysinfoa. Videota ei ehditty katsomaan eli se pitää sitten tsekata kotona, jos uskaltaa. :D Paljon tuli tietoa, tuttua ja uutta, mutta jotenkin on vielä outoa ajatella, että kohta on edessä mietintöjä synnytystapaan ja esim. toivottuun kivunlievitykseen liittyen. Mulla ei ole vielä mitään käsitystä miten homma toimii Kreikassa!

Mulla on nyt vajaa viikkoa sokerimittauksia takana raskausdiabetesdiagnoosin takia. Paastoarvot ovat olleet hyviä ja alle viitearvojen (siis aamulla mitattavat). Ensi viikolla on sitten vuorossa päivä, jolloin mitataan sokerit ennen ja jälkeen jokaisen aterian. Kellään muulla ei täällä taida olla raskausdiabetesta?

äippä 84 onnea uuteen kotiin! Älähän sitten liikaa rehki muuton parissa :)

- Vagabonda 26 + 6
 
Heippa taas pitkästä aikaa. Tosi kovan stressijakson otti tuo top-jakso + näytöt, että kaikki aika meni vaan koulujuttuihin ja lepäämiseen aina kun mahdollista.

Lapsen synttäritkin meni osittain sinnepäin, piti enemmän koristella, mutta ne jäi. Nyt onneksi kaikki takanapäin ja viikon verran olen kotosalla saanut olla. Stressasin ihan turhaan näytöistä, sillä H2 sieltä tuli palkintona kotiin ja tänään saapui koulun puolesta todistus, vielä tutkintolautakunnalta tulee tutkintotodistus. Juhlapäivä on 21.12, jolloin tulee 6v taivalta yhdessä miehen kanssa ja siitä seuraavana pvänä 5v siitä kun valmistuin lähihoitajaksi. Pian on myös meidän 2v hääpäivä, kummipojan 8v pvä, appiukon synttärit ja äidin synttärit ja joulut yms. Todellista juhlan aikaa meillä tämä joulu ja jatkuu vielä helmikuun loppuun :ROFLMAO: . Tammikuussa on kolme synttärisankaria ja helmikuussa myös, sitten neljä jos vauva syntyy helmikuun puolella eikä vedä yliaikaa. Hauska ois jos syntyisi serkkutytön synttärinä 28.2 :)

Vauva potkii kovasti ja esikoinenkin päässyt kokeilemaan potkuja :love:. Oli haltioissaan. Vähän olo käy raskaaksi, vatsa jo painaa kovin. Niin minulla oli sokerit plussalla, vs oon mittaillut vähän väliä, huomenna olisi sokerirasitus eli tää loppuilta paastoillaan, vaikka nälkä olis :( . Hemoglobiinikin oli laskenut 93, rautaa syödään. Närästykseen sain Omepratzolia, auttaa vähäsen. Suussa maistuu lähes koko ajan kuplaveden ja soodaveden yhdistelmä :sick::sick::sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Hei täältäkin!
Onnea iinasandralle valmistumisesta, todella hienoa! Ja muillekin onnea muutoista ja muista kivoista uutisista :)

Oliko vagabonda sinulla mitään oireita jotka viittasivat radiin ennen testiä? Itse sain puhtaan paperit, arvot olivat onneksi todella hyvät, vaikka täälläkin sukurasite siihen on :/

Täällä raskaus tuntuu toisinaan ylivoimaiselta, on turvotusta, närästystä, flunssa joka on jatkunut jo neljä viikkoa, migreeniä ja myös vatsakipuja. Ai niin unohdin mainita kamalat liitoskivut :( Onneksi joka päivä kaikkia vaivoja ei ole mutta on turhauttavaa huomata kropan olevan vähemmän toimintakykyinen tai muuten vain muuttunut:/ tietysti kaikki oireet ovat normaaleja ja kaikki vaiva on näkemisen arvoista, mutta välissä mieli on kyllä maassa muutosten ja kipujen takia.Onko muilla ollut tällaista? Noloa oli kun löysin alapäästäni "patin" jonka diagnisoin itse tyräksi, mutta lääkärin tunnusteltua sitä erilaisissa asennossa hän naurahti ja tuumasi että ihan normaali turvotusta :D Ajattelin ennen lääkäriä, että tuskin sentään ainakaan on turvotusta,ei esikoisestakaan moista temppua tehnyt mutta tästä näemmä tekikin.. No, onneksi alapää ei muuten ole kipeä. Tai onneksi ei sentään ollut sellainen kuuluisa suonikohju. :)

Täällä on muuten vauvalle kaikki valmiina,paitsi vaunuihin pitäisi ostaa uusi koppa. Muutenkin koko ajan kutkuttaa jo mielessä se, kun pääsee pian synnärille synnyttämään :) Esikoisen synnytyksestä jäi hyvä kokemus joten odotan jo innolla seuraavaa, jospa sekin onnistuisi yhtä hyvin! :)

VarrTi +poika 29+1
 
Kiitos onnittelijoille ja kaikille joille saa ilouutisia täällä jakaa :)

Vagabonda; Pitää ottaa rauhallisesti... Onneksi on näin monta viikkoa aikaa, niin ehtii pikku hiljaa tavaroita kuskaamaan(y)
VarrTi: Kaikenmoista kolotusta ja suppailuja on täälläkin, muttei tunnu mitenkään ylivoimaiselta onneksi. Synnytystä odotan myöskin levollisena ja hyvillä mielin. Takana kolme, helppoa syöksysynnytystä, joten samanlaista laitan tilaukseen nytkin :D
 
Onnea talo uutisista! Rauhaksiin muuttelette etkä mitään kamalan painavia kantele. ❤

Sairaalassa ultrassa viime viikolla käytiin. Pieni on vajaa 1300g. Sellaista 4kg about lääkäri syntymäpainoksi arvioi. Vielä on yksi ultra rv 36. Hänellä on siellä kaikki hyvin. ❤
Tyttöä tämä lääkäri veikkaili. :)

Neuvolakin oli tänään. Sielläkin kaikki hyvin. Kohdun korkeus 27cm. Kovasti liikkuu pieni.
Ja tänne kanssa kaikkea raskausvaivaa ilmaantunut. Onneksi ei ole pysyviä!

Ihana lukea että kaikilla tuntuu menevän hyvin raskaus joitakin vaivoja lukuunottamatta. ❤

Theran&rinsessa rv 28+3
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi
Itsellä oli tänään sokerirasitus, oli viime neuvolassa yhdellä plussalla sokerit ja nyt paastosokeriarvo koholla sokerirasituksessa. Pitää siis mitata säännöllisesti nyt kotona.

Kotimittarilla paastoarvot olleet 4.9-5.2 luokkaa ja kirjasen mukaan siis ihan tavoitearvoissa. Kumpa nyt ei vaikuttaisi mitenkään kovasti vauveliin.
 
Täälläkin tuntuu raskauden vaivat välillä ihan ylivoimaisilta vaikka ei liene kenellekään yllätys kun mulla on läpi raskauden ollu se "vali vali" asenne :unsure: Saan nukuttua vain pikku pätkissä kun lonkkia ja kylkiä särkee, koko yö menee siedettävää asentoa etsiessä /vessassa ravatessa ym.. Vatsa tuntuu painavan tonnin!!! Hengästyttää, ahdistaa, suoraan sanottuna vi*#!taa. .. Just niinkuin tuolla varrtTi mainitsi niin se toimintakyvyn lasku ja ylipäätään kun mikään ei oikeastaan oo niinku normaalisti, se masentaa :( Mä niin ootan että pääsen synnyttään! !! Puhuin jo miehelle, että pääsen kohta synnärille lomalle kun ei tarvii muuta ku hoitaa pikkuvauvaa, ei muita lapsia/lemmikkejä /miestä, ei kotitöitä tai ruuan laittoa eikä mitään mikä nyt just tuntuu ihan kauheen raskaalta :p

Ja todellakin ootan kovasti synnyttämään pääsyä ihan senkin takia että mulle se on kahdella aikaisemmalla kerralla ollu tosi voimaannuttava ja positiivinen kokemus kaikin puolin. Toivon kans että tämä kolmas ja näillä näkymin viimenen synnytys menee yhtä hyvin ja nopeesti kuin aikaisemmin :)

ONNEA äippä84 uudesta kodista ja voimia muuttoon! Maltillisesti vain niin hyvä tulee. Ja tiiän kyllä ettei oo helppoa. .. Me muutettiin silloin kun odotin viimesillään kuopusta ja eihän sitä malttanu höllätä yhtään! Kaikki painavat kantamukset jätin kyllä miesväelle mutta väsytin itteni pakkaamisella, siivoomisella, purkamisella ja kaiken maailman hääräämisellä kun oli vaan muka ihan pakko heti saada kaikki järjestykseen jne. Elä ota minusta mallia ;)(y)
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi ja Boomkaa
Heippa piitkästä aikaa,

Oon kyll käyny täällä lueskelemassa mutta en oo saanu aikaseksi kirjottaa mitään

Kiva kuulla kaikkien kuulumisia ja onnea äippä84 uudesta kodista, muista ottaa rauhallisesti

Kävin tänään taas lääkärillä ja nyt ei olli paiakat onneks edelliskerrasta muuttunu mihinkää!:) mutta töihin ei lääkäri enää luvannu palata joten saikkua tuli tammikuulle asti et jään sit suoraan mammalomalle..:)

Meän tyttö kasvaa tasasesti ja on vähän pieni kokonen mutta ei huolta ku lasvu on tasasta:) turvotusta mulla on ihan älyttömästi ja lääkäriki siitä mainitsi. Hb oli tippunu 111 vaikka syön rautaa mutta eiköhän se siitä viel nouse.

Nyt saa alkaa jo pikku hiljaa nauttimaan joululauluista ja oottamaan uuttavuotta ku töihin ei pääse niin kerkiää joulustaki nauttia iha erilailla:) lahjoja oon alkanu jo ostelemaan:)

Vauvalle vaaatteita on nyt tullu ostettua ja joulun aleists sit loput mitä puuttuu:) muita tarvikkeita (tutteja, pulloja, harsoja, vaippoja tms) aattelin ostella vasta sit alkuvuojesta:) tarkotus ois käyä nyt ennen joulua viel ikeassa et ostamassa vauvanvaatteille lipasto ainaki ja saa nähä mitä muuta kivaa sieltä löytyy:)

Mami94 + sintti rv 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi ja Boomkaa
Hei täältäkin!
Onnea iinasandralle valmistumisesta, todella hienoa! Ja muillekin onnea muutoista ja muista kivoista uutisista :)

Oliko vagabonda sinulla mitään oireita jotka viittasivat radiin ennen testiä? Itse sain puhtaan paperit, arvot olivat onneksi todella hyvät, vaikka täälläkin sukurasite siihen on :/

Täällä raskaus tuntuu toisinaan ylivoimaiselta, on turvotusta, närästystä, flunssa joka on jatkunut jo neljä viikkoa, migreeniä ja myös vatsakipuja. Ai niin unohdin mainita kamalat liitoskivut :( Onneksi joka päivä kaikkia vaivoja ei ole mutta on turhauttavaa huomata kropan olevan vähemmän toimintakykyinen tai muuten vain muuttunut:/ tietysti kaikki oireet ovat normaaleja ja kaikki vaiva on näkemisen arvoista, mutta välissä mieli on kyllä maassa muutosten ja kipujen takia.Onko muilla ollut tällaista? Noloa oli kun löysin alapäästäni "patin" jonka diagnisoin itse tyräksi, mutta lääkärin tunnusteltua sitä erilaisissa asennossa hän naurahti ja tuumasi että ihan normaali turvotusta :D Ajattelin ennen lääkäriä, että tuskin sentään ainakaan on turvotusta,ei esikoisestakaan moista temppua tehnyt mutta tästä näemmä tekikin.. No, onneksi alapää ei muuten ole kipeä. Tai onneksi ei sentään ollut sellainen kuuluisa suonikohju. :)

Täällä on muuten vauvalle kaikki valmiina,paitsi vaunuihin pitäisi ostaa uusi koppa. Muutenkin koko ajan kutkuttaa jo mielessä se, kun pääsee pian synnärille synnyttämään :) Esikoisen synnytyksestä jäi hyvä kokemus joten odotan jo innolla seuraavaa, jospa sekin onnistuisi yhtä hyvin! :)

VarrTi +poika 29+1
Moi! Oireita ei ollut eikä niitä yleensä kai olekaan. Nyt kun olen viikon mittaillut aamuisin paastoarvoja ja useana päivänä myös ennen ja jälkeen aterian-arvoja niin kaikki ovat olleet normaaleja. Joudun kuitenkin menemään äitiyspolille muutaman viikon päästä. Itse uskon, että sokerirasitusta edeltävä syömiseni aiheutti heittävät arvot. :D Olin juuri muutamaa päivää aikaisemmin tullut takaisin Suomeen ja mässäillyt Fazerinalla, pullalla yms.
On kuitenkin nyt kiinnostavaa seurata sokereja ja ihan terveellistä seurata syömisiä. Ongelmia tulee lähinnä siinä, että muutaman tunnin välein pitäisi syödä ja vielä myöhään illalla ennen nukkumaanmenoa olisi hyvä vetäistä leipää ja vaikka rahkaa.

-Vagabonga 27+0
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi
Hirmuisen paljon onnea äippä 84 talokauppojen johdosta! Tosiaan muuttohommia sitten omien vointien mukaan ;)

Mua kyllä jännittäis olla sun pöksyissä Vagabonda! Jo synnytys itsessään on jännää, kun ei tiedä mitä tulee tapahtumaan ja mua suorastaan hirvittäis synnyttää jossain muualla kuin Suomessa :LOL:

Onnea iinasadralle! Kannattaa sitä juhliakin kun oot jaksanut tuossa vaiheessa pakertaa loppuun asti. Mulla itellä jää vielä kesken opinnot, joita jatkan kun vauvalle tulee tarpeeksi ikää. Tsemppiä sokereiden mittaukseen; tuskin kovasti vaikuttavat kun ei ollut tuon pahempaa ylitystä ja, jos kotimittaukset ovat nyt olleet ok (y)

varrTti: oli piristävä lukea tuosta sun lääkärikäynnistä vaikka eihän tuo asia itsessään mitenkään naurettava ollut :D

Ihanania kuulumisia Theran :love: Hirmu kyytiä kasvaa nämä pienet, eihän siitä ole kuin pieni tovi kun olivat puoli kiloisia!

Paljon tsemppiä ja jaksamista teille, joilla raskaus alkaa tehdä olon tukalaksi ja vaivalloiseksi. Eihän tässä onneksi enää loputtoman pitkään mene, että alkaa vauvoja tupsahdella!:LOL:


Sitten pikaisesti omaa napaa ennen kuin pitää lähteä käyttää esikoista treeneissä..
Sokerirasitus takana ja arvot oli hyvät mitä kävin nettipalvelusta kurkkimassa. Eli 0h 4,7mmol/l, 1h 5,6mmol/l ja 2h 4,8mmol/l. Turhaan tuli stressattua asiaa :) Huonoa oloa ei tullut ja selkäkin oikutteli vain hieman, kun joutui paikoillaan olemaan.
Samalla otettiin työterveyden labrat ja näin paljon tuo hemoglobiini oikeasti on. Eli suoninäytteenä hb oli 127 (sormesta pari viikkoa sitten 106). Lisärautaa oon ottanut 2-3*/vko. Sormenpäästä mitattuna arvo saattaa vaihdella kovastikin, joten jos mietityttää oma hemoglobiini, niin kannattaa pyytää lähete labraan.

Vauva on edelleen aika hiljainen. Tästä nyt en enää stressaa, kun liikkeitä kuitenkin tuntuu, vaikkakin hieman vaimeina. Jospa tosiaan on vain kääntynyt toisin päin ja suurin osa liikkeistä menee selän puolelle.

Lasten kans ollaan laitettu jouluvaloja ja muutkin joulukoristeet voisi pikkuhiljaa kaivaa kaapista. On se vaan niin lyhyt aika loppujen lopuksi, niin otetaan kaikki ilo irti :X3:

Tänään pitää käydä katsomassa jotain kivaa keskimmäiselle, kun vietetään hänen 5v. synttäreitä viikonloppuna. On sen verran täpinöissään, että on piirtänyt mulle kuvia mitä kaikkea pitää yhdessä leipoa ja laittaa valmiiksi :p

Ja ihanaa, tänne tuli viime yönä maahan uusi kerros lunta! Oli jo niin ällö rapakeli, että meinasi epätoivo iskeä lasten kuravaatteiden ja koirien rapatassujen kanssa :rolleyes: Pysyisi vaan pienesti pakkasella, että ei tulis sisälle kaikki rapakko....

Ihanaa marraskuun loppua kaikille!! :)

BoomKaa ja papunen rv 26+5
 
Piti tulla ihan vaan nostelemaan pinoa :D

Ja samalla höpöttelemään kaikkea turhanpäivästä (aivan kuin ei olis noita koulutöitä vieressä oottamassa :rolleyes:......).

Meillä sairastellaan vaihteeksi. Viime viikolla oli nuorimmalla kuumetta, nyt on vanhin kuumeessa. Keskimmäisen yskä on onneksi pikkuhiljaa helpottamassa. Kunhan ei jouluna olla sairaana (y)

Vauva on vilkastunut hiljaisen loppuviikon jälkeen. Mukava, niin ei tartte huolehtia että onko kaikki kunnossa :love:

Vasta-aineverikokeessa selvisi, että vauva on rh-positiivinen, joten mulle pistetään jälleen anti-D-immunoglobuliinia. Oliko muita, joilla sama edessä?

BoomKaa ja papunen 27+3
 
Boomkaa, kiva kun tulit keskustelemaan! Täällä toinen rh-negat äiti. Mitenkäs sen vauvalta saa selville tässä vaiheessa? Mitä vaikutusta sillä om synnytykseen? Samoja vkoja mennään sun kanssa:)

Tällä on masu alkanut painaa, kun taitaa kaikki kasvaa ulospäin eikä lantion sisässä ole juuri mitään... tahti hidastunut, niin kävelyssä kuin muissakin toimissa.

Mitäs vaunuja ootte hankkineet/hankkimassa ja miksi juuri ne? Mistä on hyviä kokemuksia? Tää täällä tuskailee, että mihin päätyisi.

Tsemppiä sairastelun keskelle Boomkaa!

Babez74 rv 27+4
 

Yhteistyössä