** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

tais minni80 päästä nyytin hakuun....tai taitaa olla jo nyytti sylissä..hyvästikki :D
Tääl ei mitään ihmeempiä, villi tunne yöllä herätä siihen et maha ihan kova ja ite on ihan hiestä märkänä, ja tuskanen olo, mut silti ei "kippee". viimeyönä oli taas muutamaan otteeseen tällasia herätyksiä..no nyt alan siivoileen tulee vieraita :D
zuku ja änkyrä 40+1/41+2
Tääl taijetaan paukkua hyvästikki 4kg päälle, ku jo 1.5vk sitten painoarvio oli 3700g...no mä olen jo luovuttanu..kyl se sielt ulos saahaan tavalla tai toisella... hirvittää vain kuinkahan pahasti sitä näin ensikertalaisena repeää..
 
Zuku samoja ikäviä yöherätyksiä täälläkin. Huono olo ja tuska, viime yönä kaupan päällisinä vihlova kipu... Kuinkakohan sitä jaksaa synnyttää sitten, kun on yöt valvonut ja tuskaillut ja odottanut monta viikkoa??? :headwall:

Mulla ei ole tehty minkäänlaista painoarviota. Jännittää tosissaan millainen mötikkä sieltä on tulossa ja kuinka riekaleina on paikat sitten... No, pääasia tosiaan että saadaan kaveri jotenkin tulemaan pois tuolta.

Nyt siivoamaan, jos se vaikka saisi aikaan supistuksia........... hah hah, toiveajattelua. Täällä ei muuten taida kovin montaa odottavaa mammaa enää pyöriä? Toisaalta johan se on melkein maaliskuu.

Skog 40+4.

 
hyvää karkauspäivää tänne! onkohan monetki täältä tosi toimissa tämän päivän aikana =)

zuku kävin synnytyksen läpi kätilön ja vielä hoitajankin kanssa ja sanoin molemmille että kokemus oli sen verran kauhea että en enää ikinä halua tuommosta joutua kokemaan. hoitaja kannusteli että ajattelen joskus asian vielä positiivisemmin. ja molemmat kanustivat ja kehuivat minua suorituksestani. se tosin jäi vähän kaivelemaan kun tuota minun "luomu operaatiota" kutsutaan lempeäksi synnytykseksi vaikka minun mielestä siitä oli lempeys kaukana.. :eek: parin kymmenen minuutin päästä poika on jo tasan viikon :heart:

piipero86 & poeka 1vko :saint:
 
:wave: moi vaan kaikille!onnea vauvan saaneille ja ISO :hug: vielä odottaville...
Lopultakin koitti se ihana hetki, 21.2.2008 klo 20.45 meni vedet ja alkoi armoton tuska,,ei mitään verrattuna niihin joita podin kaksi kuukautta,kyllä sen vaan tietää kun se oikea hetki koittaa. Juu minut laitettiin siis käyrään ja alkoi armoton hyysääminen,koska kätilöt tiesivät etttä olen nopea synnyttäjä,kaikki piti laittaa valmiiksi. olin niin kipeä että tärisin ja kuulemma itkin :whistle: ...noh,kipupelkoisena sain tosi pian spinaali puudutuksen ,mikä oli kuin taivaanlahja =) ,oi sitä autuutta kun kipu hävisi kertaheitolla ja yhdellä ähkäisyllä ponnistin ihanan POJAN maailmaan klo 22.21 =) olin niin kovaa pelännyt synnytystä ja kipua,edellisten syöksyjen takia ja tuo spinaali oli kaiken helpotus.en ole tiennyt tuollaisesta ihanuudesta =) kiittelin kätilöä ripeästä toiminnasta,koska avauduin niin nopiaan että jos ois hetki odotettu niin puudutusta ei olisi ehditty laittaa. vaikka synnytys oli lyhyt,en olisi hetkeäkään kestänyt enää sitä kipua :| ,kaikenkaikkiaan synnytys meni hyvin,olin hyvässä kunnossa heti ja kaksi päivää vietimme vain osastolla. viikon vanha poju on nyt tyytyväinen vauva,ei ole itkenyt yhtään vielä ja siskojen ihailun kohteena =) tsemeä kaikille ja suosittelen spinaalia,oli kivuton laittaa ja heti helpotus.Minulle ainakin positiivinen kokemus,helpompi ja parempi kuin epiduraali =) :wave:
 
Onnea vauvautuneille! Täällä väki vaan vähenee... Tänään käytiin ultrassa ja katsomassa kohdunsuun tilanne. Ei mitään tapahtunut! Kaulaa jäljellä vielä 3 cm ja ei oikein pehmennytkään. Mä taidan olla täällä vielä pitkään... Seuraavan kerran pääsee kontrolliin 41+5 ja sit vielä odotellaan pari päivää. Näinköhän tässä sitten käy.

Mua jännittää toi epiduraali kamalasti: miten spinaali eroaa epiduraalista? Varmaan paljonkin, mutta ensikertalaiselle kaikki on niin epäselvää.

Rv 40+2
 
Moi! Onkohan tosiaan Katariina lähtenyt jo hommiin? Tsemppiä vaan!!!

Ja onnea synnyttäneille !!!

Tänään neuvolassa käyty ja vauva on kyllä niin alhaalla, kuin vaan voi olla ja kanava melkein hävinny. Mut eipä niistä voi sanoa mitään, koska toka synnyttäjänä paikat voi aueta nopeastikin.

Liziska:pohdittiin miehen kanssa noita puudutuksia ja en sitten ihan varma ole näistä, mutta epiduraali laitetaan ainakin selkäytimen päälliseen tilaan ja se voidaan laittaa miltä tasolta vaan(siis selkärangan) ja spinaali ruiskutetaan selkäytimeen lannenikamien kohdalta, koska siellä ei voi hermoja vahingoittaa. Epiduraalia käytetään ensisijaisesti raskaana oleville, koska se ei laske verenpainetta samanlailla, kuin spinaali. Eli jos on odotettavissa runsasta verenvuotoa spinaali on silloin huono vaihtoehto. Ja epiduraali on yleensä tehokkaampi.

Itse voin sanoa edellisestä synnytyksestä, että epiduraalin laitto ei sattunut yhtään, vaikka kolme kertaa lääkäri sitä yritti laittaa, koska ei osunut oikeaan. Ja olihan se taivas =)

Hensu 40+1
 
Meille syntyi 25.2. klo 21.07 Poika, Pikku-Mies :heart: 3.320 kg, 50 cm ja päänympärys 36 cm.

Tunti sitten kotiuduttiin, Pikku-Mies vaihdettu kuiviin ja syötetty ja nukkuu onnellisena :heart:

Kovaksi meni urakka, kerron kun jaksan ja ehdin mutta nyt elämä voittaa.

t. Rosaeh ja Onnellinen Isä ja Pikku-Mies

P.S. Onnittelut vauvautuneille ja tsemiä jos joku täällä vielä sinnittelee :hug:
 
Pupi ilmoittelee olemassaolostaan!
Pieni kuutamoprinsessa syntyi 20.2. klo 22.21. Painoa 3700 gr ja pituutta 51 cm. Vauva voi oikein hyvin. Synnytys oli pitkä ja väsyttävä ja päätyi lopulta sektioon. Tämä synnytyksen jälkeinen aika on vetänyt mieleni matalaksi ja baby blues iski oikein olan takaa. Nyt kuitenkin kotona ja ihmettelemme uutta arkea.
Kirjoittelen myöhemmin lisää kun jaksan.

Halit kaikille
 
kuinkahan monta helmeä on tarkalleen ottaen jäljellä? =) onkohan karkauspäivän vaaveja tullu? minä olin ite ihan varma että olisin karkauspäivänä synnytyspöydällä mutta toisin kävi :D

piipero86 & poeka 1vko 1pvä
 
Ja minäkin. Kiitos Hensulle noista puudutusjutuista: paras ehkä, että antaa tilanteen viedä mukanaan, mitä kätilöt ikinä ehdottavatkin. Jotain mömmöjä ehdottomasti haluan, sillä viime raskaus päättyi rv 24 käytännössä synnytykseen ilman minkäänlaista lievitystä. Sitä helvettiä en todella halua enää kokea. Tsemppiä kaikille kipuileville ja odottaville!!
 
Heipä hei! Täällä vielä. Joo kyllä ne kätilöt ammattilaisina osaa katsoa tilanteen ja ehdottaa oikeanlaista kivunlievitystä. Harmi, että sulla Liziska päättyi edellinen raskaus noin :ashamed:

Mutta nyt vaan kaikki innolla synnyttämään!!! On se myös niin jännääkin, vaikka tiedän, että kun ne oikeat supistukset alkaa, sitä toivoo, että voiskohan tätä kenties perua vielä :LOL:

Täällä ei muuta kuulu, kuin nivusten vihlontaa, auts. Ja noita kivuttomia suppareita on aika lailla. Niistähän ei mitään "iloa" ole.

Hensu 40+2
 
Vierailija maaliskuisista :wave:
Vitsi et menee aika nopeesti,vasthan mun piti tääl käydä seurailees et joko tuo jahvetti on synnyttämään päässyt :D ja nyt on vauva jo 3viikkonen :whistle:

Tsemppiä vaan teille kärvisteleville :heart:
 
Meille syntyi täydellinen pieni mies tasan viikko sitten. :heart: 3490g, 51cm rv 42+0

Heräsin yöllä neljän maissa 24.2. pienoiseen verenvuotoon. Lähes saman tien alkoivat säännölliset supistukset. Meillä oli yliaikaiskontrolli varattu aamupäivälle klo 9.15.
Herätin miehen viideltä, ja vähän ennen puoli seitsemää olimme sairaalassa.

Paikat olivat pari senttiä auki, pääsimme suoraan synnytyssaliin. Siinä vaiheessa kivut olivat jo aikamoiset (tuntuivat lähinnä selässä ), joten aloittelin ilokaasulla.
Siitä ei "iloa" pitkäksi aikaa riittänyt, lähinnä koin sen maskin ahdistavaksi.

Ah, epiduraali veikin sitten kaikki kivut pois, tunsin vain pientä paineen tunnetta alhaalla.

Vedet olivat vielä tallella, joten kalvot puhkaistiin. Lapsivesi oli paksua vihreää. Lisäksi alkoi verinen vuoto, ja vauvan sydänäänet laskivat.

Meidät sitten kiidätettiin hätäsektioon, isi jäi kuin nalli kalliolle.
Kaikki kävi tosi nopeasti, 6.30 olimme siis sairaalassa, ja poika syntyi sektiolla 9.41.

Pojalla kaikki hyvin, 9 pistettä :heart:

Oltiin sairaalassa 5 yötä. Haava on parantunut tosi hyvin *kop kop*. Isohan se tietysti on, pystysuorassa... Luulin sen olevan kipeämpi. Ihan hyvin pystyy liikkumaan, istumaan jne. Särkylääkkeitä tietysti joutuu napsimaan.

Eniten tuskaa ja pohdintaa on tuottanut imetys. Maito alkoi nousta rintoihin 3pv synnytyksestä, voi sitä kipua! Toinen rinta oli ihan tukossa, jäätiin sen takia yhdeksi lisäyöksi sairaalaankin. Kokeiltiin kaalinlehdet (nytkin paidan alla), maitorahka, pumppaukset..
Nyt näyttäisi imetys alkavan sujua. Maitoa tulee runsaasti, eikä kipujakaan enää ole. Muutaman tunnin välein kun imettelee, niin ei ehdi pakkautua.

Poika on valloittanut meidät kokonaan B) Tyytyväinen tapaus, kunhan masu on täynnä. Viime yö meni uskomattoman hyvin, pieni nukkui omassa sängyssään, ja herättiin parin kolmen tunnin välein tissille.
Tuolla se nyt tuhisee isin kainalossa :heart:

Omat mielialat heittelee sujuvasti laidasta laitaan. Olo on niin onnellinen, että voisi pakahtua, ja sitten heti perään tulee mietteitä omasta pärjäämisestä. Ihan normaalia kai..?

Onnea muillekin nyytinhakijoille ja jaksamisia vielä odottaville! Pian odotus palkitaan...

D-kuppinen pessi
 
kiitos pessi synnytyskertomuksesta..mahtavaa, että kaikki meni loppupeleissä hyvin ja vauvan kanssa voitte mainiosti!
Tääl oli taas viimeyönä yks tuskien yö.kahelta heräsin huonoon oloon ja siihen et koko roppa kippee, polvista palleaan asti. Ihmeellistä poltetta piti. Välistä supistiki, mut tuo polte ja huono-olo ei hävinny supistusten välissä. Otin 1g panadolin, ni onneksi sen verran helpotti, et sain nukuttua. Sit välistä heräsin kipeisiin supistuksiin, mut ei mitään säännöllisyyttä yms.
Päin vastoin toivoinki, et ei tartteis lähteä :ashamed: joskus näinkin..
nimittäin meil isäntä eilen illalla loukkas selkäänsä kelkankanssa. Panacodin avulla sit on nukkunu..istumaan ei juuri pysty, nyt paremminkin jo kävelee..jos "lähtö" olis tullu ni olis pitäny keksiä jokin vaihtoehtoinen kulkuneuvo, ku ei tuota voi päästää panacodin alaisena rattiin..on ihan pönttö sekasi! Just tultiin lenkiltä..ei meinaa itelläkään jalat oikein kantaa...no levähellään ja kuulostellaan..huomenna olis taas neuvola, et eiköhän sitä sinne sit...huomena oils kyl mitä MAINION syntymäpäivä (meidän hääpäivä) :D
 
Nostoa, nostoa...

Ei mitään tuntemuksia tänään...jospa tää oli välipäivä ja huomenna rysähtäis oikeen kunnolla. Nii toivoa sopii! No eipä tässä kauaa tarvi oikeesti enää kärvistellä..viikot on jo kumminki 41+2. Ihan uskomatonta että tääkin meni yli. Sairaslomalle kun kumminki jäin supistusten takia viikolta 27->

Jakselemisia kaikille
 
eli jättivauva syntyi 28.2 klo 7.26 painoa huimat 4850g pituutta 54cm. synnytyksestä jäi kammo, spinaali ja muut kivunlievitykset ei onnistunut.joten luomuna ja tuskaa oli todellakin. tänään koituduttiiin. tulos on kyllä ihana mutta painajsia olen synntyksestä nähnyt.. ZUKU odottelinkin sua toivottavasti pääset yön aikaan tosi toimiin..
paremmalla ajalla lisää

minni80 ja tyty 3vuorokautta
 

Yhteistyössä