** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

Onnittelut VanamoBr poitsun syntymän johdosta! Niin mekin vaan hommiin päästiin... :D

Ja onnitteluita tottakai muillekin vauvaantuneille!
Vielä kärvistelijöille jaksamista! Toivottavasti loputkin pääsis nopsaan vauvanhakuun!

On kyllä palsta hiljainen....
Meillä poju vetää unia tuolla....on muuten nimikin valmiina. Tänään päätettiin lopullinen kait sitten mutta en vielä paljasta.

Jepsu ja Martti
 
:wave:

Änkesinpä itseni taas tänne, vaikka olen ollut todella huono kirjoittaja ja peräti kerran tänne kirjoittanut :ashamed:

"Kiva" että on vielä muitakin helmikuun kärvistelijöitä täällä, tuntuu että kaikki muut on jo synnyttänyt paitsi minä :(

Ei minkäänlaisia oireita ole että lähtö olisi lähipäivinäkään, välillä tulee aivan älyttömän voimaton olo, eikä oikein jaksa mitään..Mä olin ihan varma vielä tammikuussa että nyytti on sylissä viimeistään tällä viikolla, mutta heikolta näyttää.

Esikoisen aikaan olin näillä viikoilla jo salissa ja nyt ei tosiaan mitään..Ei yhtään mitään..
Vauvan pää ei ollut laskeutunut vielä rv38 neuvolassa, rv39+0 oli neuvola ja siellä neuvolantäti sanoi että "pää on lähtö valmiudessa" en sitten hoksannut kysyä että tarkoittiko tuolla laskeutumista/kiinnittymistä.

Monet itkut oon jo kerennyt itkeä, ettei tämä synny koskaan..Todellakin sellainen olo että 2 viikkoa tässä pamahtaa yli..Huoh..

Kaikista tressaavinta on ainaiset kyselyt "joko joko joko joko", joka päivä joku soittaa/tekstaa/laittaa meseen viestiä joko sitä ollaan synnytetty, joo no eihän se kyselijöiden vika ole ettei vauva anna merkkejä synnytykseen lähdöstä, mutta on se kyllä välillä ihan hemmetin ärsyttävää..*Laittaa puhelimen kiinni jos ei torstaina viimeistään synny* :whistle:

Kiitos että sain purkautua ja anteeksi että änkesin näin itseni tähän ketjuun :ashamed:

Tsemppiä muille jotka odottaa vielä nyyttiä ja onnea kaikille nyytin saaneille.

KatariinaVaan + Masukki rv39+5
 
supistellu nyt reilun tunnin 8minuutin välein..ukkoa en vielä oo uskaltanu töistä kotiin soittaa.
ZUKU tuu sinäki perään..siis jos tässä nyt mihinkään edes pääsee.
KATARIINAVAAN:mulla on kans tunteet heitelly olo niiiin epätoivoinen ja ärsyttää joko joko kyselyt.mitään ei jaksa eikä huvita tehdä ja nukuttuakaan ei saa mutta ei auta.

väsyttää..
minni ja toivottavasti ulos pyrkivä masukki 40+1
varmasti oon sit aamulla kuitenki täällä..
 
Huomenia vaan taas!

Täällä edelleen. Supistusharjoitukset jatkuvat edelleen, USKOMATONTA :headwall: .
Ja jotain limaa tulee mut se on kyllä ihan kirkasta ja hajutonta. Että eipä taida vauvelilla kiire olla ulos. Täälläkin uni on katkonaista ja erittäin minimaalista, voih kunhan jaksaa sit synnyttää kun se aika joskus tulee.
Mutta ei auta kun yrittää keksiä jotain puuhaa...Paljon jaksuja kaikille ja onnittelut uusille äiteille ja iseille ja koko perheille :flower:

terttu ja veikkopeikko 40+5
 
Täällä sivusta ahkerastikin seuranneena piti tulla mukaan keskusteluihin. LA huomenna ja aika onnetonta tää loppuaika tosiaan on...huh huh :eek: KatariinaVaan: Minä olen kans menossa Oyssiin synnyttää ja esikoisenkin olen siellä saanut. Jospa se lähtö tulis kohta :D Niin ja koittakaahan naiset jaksaa, ei kestä enää kauaa!


Hensu 39+6
 
minni80 tulisinhan mä....:D
..ihmeellisen huono-olo. pahaa tekee ja koko alapää haisee ihmeellisen määnneelle...jottain valuttelee, mut ei kovin runsaasti, et oisko valkkaria..supistellu koko aamun, mut ei mitenkään kippeesti..et taijan lähteä metästeleen taas parempaa tuulta tuolta ulkoa.
zuku ja änkyrä 41+0/39+6
no mä oon alkanu elää asenteella, jokainen yö on lähempänä itse h-hetkeä :D
 
täällä minäkin edelleen....tulin äsken neuvolasta ja kohdunkorkeus edelleen kasvaa ja olo ihan sairaan tukala ja pahoinvointi on tainu tulla takas:x pissassa oli ensimmäistä kertaa plussalla proteiini ja verenpainekki huiteli mutta ei vielä hälyyttävästi.
no kaksi viikkoa niin sitten piäisi olla nyytti sylissä! sen jos jaksaisi vaan vielä :/
jaksamista meille lopun helmikuisille!!!!

julkku 40+0 & poitsu
 
Moikka pitkästä aikaa..
Laitanpa tännekkin viestiä ja tuonne toisaalle..

Peikkotyttö syntyi siis meille 21.2 (rv 39+4) klo 11.54 ja koko oli 3,5kg ja 48cm

Synnytys kesti 7 tuntia, köllin ammeessa, otin ilokaasua ja lopun heikkona hetkenä suostuin kohdunkaulan puuduteeseen. Sitten syntyi sininen tyttö napanuora kaulan ympärille kietoutuneena... Virkosi nopeaa.
Osastolla bilirubiinit kasvoi kasvamistaan ja joutui valohoitoon. Eilen sain ruinattua kotiin pääsyn sillä ehdolla, että itse tarkastellaan kovasti tyttöä ja väriä, syötetään useasti ja käydään tarpeenmukaan ottamassa sairaalassa uudestaan arvot (olivat taas eilen nousseet, muttei hälyyttävästi) ja neuvola puntaroi neitiä useasti.

Isosisko on onnesta soikeena niinkuin vanhemmatkin.


Mumestu ja tyty 6pvää
 
Kumma juttu, että vaikka raskausaika (varsinkin loppuraskaus) alkoi käydä voimille ja kyllästyttää, niin nyt haluaisin masun jo takaisin. :D Oli niin kiva ku voi silitellä ja sieltä tuli potkuja..
No, hyvä että on ulkona meidän pieni.

Jaksuja kaikille odottelijoille vielä, kyllä ne sieltä ulos tulee! :hug: :hug: :hug:
 
tuskallinen yö ja päiväki ollu suppareiden kanssa mutta säännöllisyys loppui aamuun..
väsyttää..kipeä.edistymistä neuvolatädin mukaan tapahtunu muttei tarpeeksi että hohhoijaa.odotellaan ja kärvistellään kotona kipujen kanssa
minni ja masu 40+1
 
Yöllä tuli pari supistusta, mutta ei sen enempää merkkejä vaavin tulosta.

Huomenna olis neuvola ja laskettuaikakin..Jaksais vaan ajatella niin että eihän siihen ole enään kuin n.2viikkoa korkeintaan jos ylimenee, mutta vaikealta se välillä tuntuu ja odottavan aika tosiaankin on pitkä.Miten voikaan 2viikkoa tuntua niin pitkältä ajalta, vaikka sitä ollaan jo 40viikkoa odotettu..Äkkiähän tuo aika on loppujen lopuksi hurahtanut + testin tekemisestä.

Toivottavasti minni80 supistukset siellä päin voimistuu ja pääset jo vauvan haku reissuun.

Millaisia painoarvioita te odottajat olette saaneet? Mulle sanottiin että n.3,5kg jos syntyy laskettunaaikana, pelottaa että yli nelikiloinen möllykkä sieltä tupsahtaa jos paljonkin menee yli.

Hensu jospa me oyssissa törmäiltäs, kun laskettuaikakin sama =)

KatariinaVaan + masukki 39+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja KatariinaVaan:
Millaisia painoarvioita te odottajat olette saaneet?
Tuosta nelosesta povattiin, että olis n. 3700-4000g, jos laskettuna syntyy. Arvio annettiin rv 36+.
Typy syntyi 41+2 ja painoa oli kokonaiset 3330g =) Ja mullahan oli RD, joten todella yläkantissa oli tuo arvio. No, parempi niin =)

Koittakaa jaksaa!!! :hug: :hug: Viimeisiä viikkoja/päiviä viedään :hug:

Jahvetti
 
Mitjan matka maailmaan.Diary of Mitja's birth.
Hei...

Tässä minun ja mieheni synnytystarinat...ja päivittelen profiiliin uusia kuvia. Tässä hämärässä otettu kuva isästä ja Mitjasta (1 viikko) unten mailla...Toivottavasti pojalla tulee olemaan yhtä hyvät unenlahjat kuin isällään(joka nukahti synnytyksen aikana...)...Aivan ihanaa on ollut lukea tätä palstaa ja olen aina liikuttunut, kun luen uusista vauvoista ja synnytyksistä. Onnea kaikille! Voisiko joku vielä valaista mikä tämä helmikuinen kerho olikaan tai jatkatteko kirjoittelua helmivauvoissa? Olisi ihanaa seurata samanikäisiä vauvoja ja olla vähän aiktiisemmin mukana. Minä olen varmasti vanhin äiti porukassa, 43 v, mutta lapset jo niin isoja, että tässä on paljon uuden opettelua ja ihanaa miten asiat ovat muuttuneet. Vaipatkin ovat superhyviä verrattuna aikaisempiin...hienoa! Sairaalakokemus oli myös aivan toisesta maailmasta kuin 22 vuotta sitten, kun vanhin lapseni syntyi! Paljon onnea uusille vauvoille ja Rosaehin kuulumisia jännittelen, kun olemme tuolla 40+ palstallakin kirjoitelleet....

Mitjan matka maailmaan....

Heräsin maanantaiaamuna kymmeneltä todella kovaan menkkamaiseen vatsakipuun ja supistuksiin. Mitään ennakoivia supistuksia minulla ei ollut koskaan aikaisemmissa raskauksissa eikä tässäkään, joten tunsin heti, että nyt on jotain toisin. Kuuntelin musiikkia ja supistukset jatkuivat ja soitin Shanelle töiden jälkeen, että nyt ehkä taitaa tapahtua, mutta pyysin häntä vielä viemään palkkakuittinsa...vähän myöhemmin soitin, että älä kuitenkaan ole kauan. Kotona supistukset jatkuivat koko päivän eli aamukymmenestä puoli kahdeksaan, jolloin viimein päätin lähteä sairaalaan.

Shane ei koko raskauden aikana pahemmin ole lueskellut raskaus-tai synnytykseen liittyvää kirjallisuutta tai tutkinut nettiä, mutta nyt hän aloitti maanisen pikalukemisen netissä. Pelkäsin koko ajan, että nämä ovat "ennakoivia" supistuksia, joista olin lukenut niin paljon kaks plussan palstalta, mutta kivut yltyivät todella koviksi. En ole koko raskauden aikana ollut niin rauhallinen kuin nyt synnytyspäivänä. Mieli oli yhtäkkiä aivan tyyni ja luottavainen ja vaivuin onnellisuuden tilaan kivuista huolimatta. Halusin ehdottamasti kuunnella lempimusiikkia ennen kuin lähtisimme ja kuuntelin yhä uudelleen Charlie Hadenin "American Dreams" ja Bill Evansin "There will be a spring"cd:eitä. Musiikki kuulosti vieläkin kauniimmalta, olen edellistä varsinkin kuullut lukemattomia kertoja. Istuin uudessa keinutuolissa ja supistusten ajaksi kävin kiemurtelemassa lattialla. Pyysin Shanea kirjoittamaan ylös supistuksia ja pitämään päiväkirjaa. Aloin jo luottaa siihen, että synnytys on käynnissä.

Shane oli todella hermostunut ja olisi halunnut lähteä sairaalaan, minulla ei ollut mitään kiirettä. Hän luki nettiä ja alkoi täyttää sairaalakassia, isoa rinkkaa, täyteen tavaraa. Mitään sairaalakassia emme olleet pakanneet tai suunnitelleet. Yritin vähän hillitä turhaan hänen pakkaamista, itse olen aina minimin kannalla.

Vihdoin suostuin lähtemään sairaalaan ja päätin jo matkalla, että suggeroin itseni olemaan välittämättä kivuista. Supistukset olivat todella kivuliaita taksissa, mutta en päästänyt ääntäkään enkä pahemmin sairaalassakaan. Sairaalassa olin ilmeisesti niin hyväkuntoisen näköinen, että ihmettelivät ensin mitä varten olen tullut....Löysimme vihdon oikean osaston ja mukava kätilö tutki minut. Olin auki 3cm ja pääsin synnytysosastolle. Ihanaa...jo siitäkin ilosta valui kyyneleet. Meillä oli ihanan pehmeästi valaistu privaatti synnytyshuone (voi miten ajat olivat muuttuneet siitä, kun sain 22 vuotta sitten poikani...) ja olo oli hyvin rauhallinen ja onnellinen. Yövuoroon saimme uuden kätilön Jaanan ja paikalla oli myös nuori nainen, lääkäriopiskelija, seuraamassa ensimmäistä synnytystään. Epiduraalin otin lähinnä järkyttävän selkäkivun vuoksi, supistukset olisin voinut kestää hyvin ilokaasun avulla. Pelkäsin miten edes voin synnyttää selkäkivultani. Shane istui vieressä ja kirjoitti tarkempia tietoja ylös, kunnes nukahti autuaasti jossain vaiheessa pää retkollaan. Minulla oli ihanan rauhallinen olo ja sanoin useasti Shanelle kuinka hauskaa synnyttäminen on! Kun olin täysin auki oli aika ponnistaa ja herättää Shane. Shane hyppäsi ilmaan ja oli aivan sekaisin ensin....mutta tajusi sitten mitä on tapahtumassa. Yritin kävellä synnyttämään Shanen syliin lattialle pystyasentoon, mutta kaikki sumeni, kun siihen pääsin ja jalat valahtivat alta. Verenpaineeni on aina ollut todella matala ja nyt se oli aika järkyttävän matalissa lukemissa 75/35 muistaakseni ja tippaa laitettiin tulemaan ja verenpainetta tarkkailtiin intensiivisesti. En tiedä mistä verenpaineen laskeminen johtuu synnytyksessä. Ponnistuvaihe menikin sitten ensin kylkiasennossa ja sitten puoli-istuvasti jalat tuettuina kätilöön ja opiskelijaan. Ponnistin niin lujaa kuin ikinä jaksoin ja noin kahdenkymmenen minuutin jälkeen Mitja tuli nenä edellä maailmaan. Kyyneleet alkoivat valumaan heti, kun sain Mitjan syliin. Synnytys oli kaunein kokemani ja olin äärettömän onnellinen. Kätilö Jaana oli aivan ihana ja myöskin sanoi kokeneensa synnytyksen rauhallisena ja kauniina ja piti Mitjaa todella kauniina pitkinen silmäripsineen. Opiskelija näytti Shanen mukaan välillä pahoinvoivalta ja Shane sanoi, että oli kyllä aikamoinen näky kuinka violetinsininen alapääni oli, kun Mitja oli tuloillaan. Pelkäsinkin, että Shane katsoisi liiankin tarkkaan.....

Muutaman tunnin synnytyksen jälkeen olin aikamoisen horkan vallassa, muistan senkin edelliseltä kerralta. Onneksi se meni ohi ja oli aivan taivaallista saada tarjottimella ihanaa naposteltavaa synnytyshuoneeseen. Kaikki oli rauhallista ja tunnelmallista. Pääsimme perhehuoneeseen Naistenklinikalle ja minä en voinut nukkua ollenkaan, tuijotin vain vauvaa tuntiakausia....Shane nukahti välittömästi. Tuntui, että hänelle synnyttäminen oli rankempaa! Sairaalassa olimme kolme päivää. Toisena päivänä paikalla tuli läheisiä ystäviä ja joimme kuohuviiniä ja vietimme monta tuntia aikaa yhdessä pitkälti yli vierailuajan...onnitteluja tuli valtavasti. Ystävät olivat todella onnellisia puolestamme ja tietävät kuinka tämä vauva oli meille tärkeä niin monen epäonnistumisen jälkeen. Nyt meillä on se yhteinen haaveilemamme vauva ja olemme kiitollisia, että saimme tämän kokea.

Mitja on rauhallinen ja lempeä vauva eikä itke paljon, mutta pitää äidin ja isän kiireisenä. Hän valvoo eniten öisin ja en vielä saa nukuttua kunnolla Mitjan nukkuma-aikoina, päädyn vain tuijottamaan häntä tuntikausiksi ja kun hän nukkuu, odotan hänen heräämistä.

Isosisko tuli Kaliforniasta kotiin seikkailupitoiselta matkaltaan ja lentokenttäsähellyksistä toipuneena ja on ollut äärettömän liikuttunut vauvasta. Isovanhemmat ovat pian tulossa jo Oregonista tapaamaan pojanpoikaansa. Heidän mukaan vauva on ilmetty isänsä ja siinäkin toiveeni täyttyi!

Diary of Mitja's Birth

It started out as a normal workday for me, conversation classes at a company near the airport. We kind of knew that it could happen anytime but were operating under the belief that it might be one more week as Kirsi's other births had both been two weeks late. But this was not to be the case. Unbeknown to me, Kirsi woke to some very strong abdominal pains
that morning and kind of knew immediately that something different was happening. However, she didn't call me 'till 1.30 pm to share the news. And though I was on my way back to Helsinki, she still wanted me to take care of some business in town before rushing home. She did however call me back and mention that I shouldn't take too long.
I arrived home at about 2.30 and found that K was already experiencing pretty strong contractions which I started to time. They stayed about 15 minutes apart, lasting a few minutes each, 'till 16.15. Except for one which occurred after only 5 minutes, the timing seemed to remain 10 minutes between contractions from 16.30 until 19.25. Now, I had
been trying to convince Kirsi that we should go to the hospital for a couple of hours at that point.being slightly nervous and feeling useless in trying to help her deal with surges of pain coming with each contraction. But if the mother is not 'in labour', to the extent of being pretty advanced, then they are sometimes returned home from
the hospital, which Kirsi did not want to happen. She also has a very
high pain threshold.but I was beside myself.

Around 19.30, she finally relented and consented to our leaving for
the hospital. We got a cab and arrived at around 19.50. Because K
looked relaxed, even though she was in intense pain.the nurse who
directed us to the birthing unit warned us that we would be returned
home unless Kirsi was already in labour.such a nice greeting that did
nothing to make Kirsi relax. But once we entered Naisten Kliniikka and
K was examined, they found that she was already 3cm dilated and we
were in! Shortly after, we were set up in a birthing room, and our
first midwife, aided by a medical student, began monitoring K's
belly.heart rate monitor for the baby and sonogram. She also gave
Kirsi a laughing gas breathing apparatus which helped ease some of the
pain during her continuing contractions.


Chronologically, the events happened as follows:


-20.30 Baby's heart rate 136-142, Kirsi very relaxed.
-20.40 Midwife gives Kirsi an IV drip.her blood pressure is still
incredibly low.
-20.45 contractions about 2 to 3 minutes apart, baby's heart rate 134-138.
-20.50 maybe pieces of birth 'plug' falling out
-21.05 Dr Jurkkinen, anaesthesiologist comes in and administers an
epidural to Kirsi, who thankfully has changed her mind and
decided to have it.
-By 21.12 the procedure is completed and baby's pulse is 132-136.
-21.20 Check her blood pressure, it is good and stable..
-21.50baby's pulse all over the place 130-152
-22.00 Relaxed
-22.15 Janna, our second Midwife arrives and notices that we can see
the baby kicking through the stomach.
-22.25 lots of movement visible and audible.
-22.35 lots of kicks,pulse around 140.
-22.45 discomfort
-23.00 K has cold sweats.temperature dropping 36.3.
-23.05 Janna can touch the head, notices that she can lift the head
like a ball(her words).
-23.15 Janna decides to break the membrane releasing the water so
that the baby's head can drop a little lower into the birth canal.
Also attach a heart rate monitor to the baby's head through K's
vagina.
-23.20 Kirsi feels incredible pressure but must resist urge to push We
are in'no push' period..
-23.30 baby's pulse 130, K's blood pressure 75-35.
-23.50 Second epidural should be soon as the effects last around 3 hours.
-Midnight.February 19 th Yaaayyyy! for some reason we both liked this date.
-0.10 It starts.trying to move baby down the canal.but my notes
become scribbles as I fall asleep!
-0.15-1.00 Still sleeping.
-1.15 Kirsi is fully dilated and has decided to move to a sitting
position on a stool so she can deliver upright. We attempt to move her
and sit her on the stool with me supporting her from behind. She feels
incredibly dizzy and nauseous so we decide to move back to the bed.
-1.30 Back in bed, start the pushing steps. Tough part though K is
amazingly strong.her whole pelvic area is purple/blue as she
stretches to allow the baby to exit. Medical student looks pretty
pale.
-1.45 Head comes out nose first(facing forward). seems to have cord
around his neck but loosely.
-1.48 He's out! A healthy boy. Not crying much.seems to have swallowed
some fluid during the birth so some crying and coughing. Janna cleans
and wipes him, we weigh him 3.746, and measure 51cm long.
-The after birth: didn't know that this was worse than the actual
birth: the mother has to actually expulse the placenta which has to be
detached from the wall of the womb.so the Midwife actually presses
hard on her stomach to try and help this process along.OUCH!
-2.15 Very pink and bloody, the placenta is expulsed.
-2.20 First feeding, seems to know what to do.
-3.00 Still trying to feed but no milk. He's not discouraged.
-4.00 A feast of cucumber ham and cheese sandwiches for Mom and Dad
as Mitja seems to rest, tired from his long journey.
-4.30 or so, we made our way upstairs to the 6th floor where we were
lucky enough to have a family room waiting. Amazing thing is that
there are Midwives on duty overnight to help new parents. I think that
even though I was excited and happy, I had no problem falling asleep
feeling kind of exhausted. I think Kirsi was on such a natural high
that she could not.and probably stayed awake contemplating her newborn
baby boy. He is our miracle, the one who made it after many
unsuccessful attempts, the one who makes us whole. Feel very blessed
and thankful. Peaceful.
 
Katariina: mullakin arvioitiin vauvan olevan semmoinen 3,5 kiloo korkeintaan. Se sentään vähän huojentaa mieltä ettei oo mikään jätti. Esikoistyttö oli 3,2 eli ihan hyvin vois pitää paikkaansa että toinen on hieman isompi. Mut no sen näkee sitten...erehtyväisiähän nuo arvioijatkin joskus on!
Mua on ruennu veteleen toiseen nivuseen ihan kunnolla. Välillä ihan oikeesti sattuu mutta ne ei liity supistukseen. Eli tulee ihan millon vaan... ja luulen että issias taas alkaa oireilemaan kun tuikkii niin ilkeesti jalkaan ja lonkkaan.
Mut ny meen syömään isännän tekemää ruokaa :p
PALAILLAAN

terttu ja veikkopeikko 40+5
 
Hei taas!

Tänne ei mitään uutta, kasassa ollaan ja pysytään varmaan vielä kauan! :kieh:
Supistelee mukavasti, ja välillä ihan vartin välein mutta eivät tunnu missään. Masun vetää vaan pinkeäksi ja se on siinä. Alkaa olemaan olo jo melko turhauttava..

Tääkin menossa Oysiin synnyttämään, sinnehän näin loppukuusta ruuhka tulee :D

Voimia meille kaikille kärvistelijöille, hiljaa hyvää tulee :LOL: :kieh:

Saanukka 40+4
 
Joo Oysissa on kuulemma ollukki ruuhkaa nyt helmikuussa, paitsi viime viikko on ollu hiljaisempi. Mulla ei kokoarviota ole edes tehty, mutta kuulemma pienehkö olisi... saapas nähdä sitten. Punnertamista siinä on joka tapauksessa :p
 
Hensu ja Saanukka..

Oysista..
Viime ke/to synnytyspolilla oli pikkanen ruuhka kun me mentiin sinne. Ennen meitä olivat joutuneet aika lailla odottamaan huonetta.. Onneks meidän ei tarvinut.
Ja synnyttäneiden osastolla sitten olivat joutuneet makoilemaan vauvansa kanssa käytävillä kun ei ollut vapaita huoneita. Mun huonetoveri oli esim joutunut olemaan päivän käytävällä vauvan kanssa ja sanoi, että maailman kaameinta hommaa oli ollut.
Mutta tällä viikolla siellä osastolla oli aika hiljaista. Muutama kymmenen äitiä vaan oli ruokailemassa.. ja oli myös tyhjiä huoneita.

Eipä muuta

Tervemenoa synnyttämään loppuporukka Helmikuun helmistä! Hus pois-menkää jo!

Mumetsu
 
:heart: onnea kaikille vauvansa saaneille:heart:

meille syntyi pieni aivan suloinen poika 23.2. mitat 51 cm 3740g ja hattu 36.8 ollaan ihan mykistyneitä tästä pienestä ihmeestä. alkoi itkettää, kun luki muiden synnytyskertomuksia. on niin onnellisen herkkä olo, että kaikki meni hyvin ja saatiin terve vauva. synnytys oli pitkä ja rankka, mutta toisaalta niin kaunis ja rauhallinen, ettei siitä jäänyt kammoa. eilen tultiin kotiin ja arki sujuu hyvin, vaikka yöt poika tykkää roikkua tississä.

vielä vauvaansa masussa kantaville ihan hirveästi VOIMIA :hug: voin sanoa, että itsellä meni viimeiset päivät vaan itkiessä. olin niin ahdistunut, mutta palkka on sen arvoinen. nyt kaikki on ohi ja niin se on kaikilla ihan pian... :heart:

 
No niih, taas parit "eikö vieläkään" puhelut otettu vastaan, kaveri aikoi tulla maanantaina kylään vähän kauempaa ja lupasin olla kotona, niin varma olo että 2viikkoa yli menee että uskallan tuollaisiakin lupailla :D

Mun on nykyään hirveän vaikea saada yöllä unta, saattaa mennä helposti 2-3:kin asti että uni tulee..Nooh onpahan harjoiteltu sitten tulevaa varten jo ajoissa.

opiskelijamamma itku tulee täälläkin vähän väliä, varsinkin tuolloin yöllä kun muu väki nukkuu ja yksin pyörin sängyssä valveilla.

Ihanaa että muillakin on samankaltaisia fiiliksiä tai on ollut, tuntuu että yksin saa olla tunteiden kanssa, kaverin kanssa jännättiin yhdessä loppu raskaudessa, mutta kaverikin pääsi jo 1,5viikkoa sitten toimiin joten nyt ollaan ihan "yksin" odottamassa.

Huomenna tulen kertoilemaan neuvola kuulumisia, puol 2 tais olla aika sinne jos oikein muistan.Pitääpä sanoa että katsoo nuo paikat kumminkin, vaikkei kunnon supistuksia ole ollut..Edes jotain lohtua olis jos edistystä olisi tapahtunut :snotty:

KatariinaVaan + masukki 39+6
 
katariinavaan koita jaksaa... tää pieni syntyi 40+4 ja olinn ihan rikki loppupäivät kun supisteli ja ei supistellut...yöt oli ihan tuskaa mut niiin päivätkin. mut sit se synnytys käynnisty ihan yhtäkkiä lapsivesien menolla.

nyt pientä syöttämään...
 

Yhteistyössä