** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Onnea kaikille vauvan saaneille! Nyt on tullut niin monta sivua tekstiä ja uusia vauvoja niin paljon, että en kyllä pysy enää perässä keitä olen jo onnitellut :ashamed:

Meillä on vauva ensi yönä kello 1 tasan viikon ikäinen, hurjaa miten aika rientää =) Huomenna neuvolatäti tulee tekemään kotikäynnin iltapäivällä. Jännää nähdä miten on pikkuisen paino noussut, toivottavasti on jo yli syntymäpainon, se kun oli aika alhainen. Vauvan napa irtosi yöllä, ihan hassua kun vaippaan jäi sellainen rusina vaan jäljelle napanuorasta :D

Tsemppiä paljon teille jotka vielä odotatte tositoimiin pääsyä! Kyllä ne vauvat tulevat sieltä ulos ennenpitkää! Voimahali :hug:

T: Katti
 
Hei taas pitkästä aikaa! :wave:

Kiitos kaikille onnitteluista. :) Omalta osaltani lähetän myös paljon onnentoivotuksia muille vauvautuneille. :hug:

Perjantaina kotiuduimme siis kätilöopistolta, ja hyvin on kotona sujunut. Vauva nukkuu ja syö hyvin, eikä turhia kitise. Yöt menee 3-4 syötöllä ja niiden välissä tyttö nukkuu hyvin. Alussa suostui vain nukkumaan meidän sängyssä vieressäni, mutta nyt nukkuu jo lähes aina syöttöjen välissä omassa sängyssä. Aamulla tulee sitten meidän viereen ja siihen jää kunnes noustaan ylös. Näin on hyvä, sillä itselläni on selkä niin julmetun kipeä, ja yöllä pitäisi päästä pyörimään paljon ettei aivan jumitu ja taju lähde...

Päivisin tyttö jaksaa jo jonkun verran valvoa syöttöjen välissä, ja silloin saakin mammalta (mamma, koska puhun tytölle ruotsia. :) ) ja iskältä paljon hellyyttä ja "lässytystä". :) On se niin ihana. :heart:

Koirammekin suhtautuu pienokaiseen tosi hyvin! Alussa oli kovin ihmeissään ja juoksi kokoajan tutkimassa missä vauva on jos kuului pientäkin ähinää. Nyt ei paljoa välitä, mutta välillä tulee rauhallisesti haistelemaan tyttöä. Makkariin ostimme turvaportin, mutta ei sitä ole vielä paljon tavittu kun koira nukkuu kiltisti ja rauhassa sängyn jalkopäässä eikä häslää. Jos on levoton yö tai jos vauva nukkuu paljon vieressäni niin sitten laitetaan koira olkkariin ja turvaportti kiinni.

Tässä vielä vähän synnytyskertomusta:

Tiistaina 5.2 koitti se kauan odotettu päivä. Kello 6.30 lähdimme ajelemaan kohti kätilöopistoa, sillä tänään oli lapsemme määrä syntyä. Pienokaisemme oli nököttänyt kohdussa pylly alaspäin jo pari kuukautta, eikä suostunut syntymään alakautta ennen laskettua aikaa, siispä saimme sektioajan viikolle 40+2.
Kun saavuimme kätilöopistolle otettiin minulta ensin verikoe, ja sen jälkeen saimme siirtyä potilashuoneeseen odottamaan leikkausta.
Huoneessa vauvasta otettiin käyrää vajaa puoli tuntia ja se näytti hyvältä. Sen jälkeen vain odoteltiin...

Noin 10.30 oli vihdoin vuoromme. Jännitti kovasti kun lähdin kätilöiden saattelemana kävelemään kohti leikkuria. Mies jäi vielä huoneeseen odottelemaan, ja hän tulisi sitten kätilön kanssa perässä leikkuriin.

Leikkaussalissa henkilökunta esitteli itsensä, ja sen jälkeen sain kavuta leikkauspöydälle. Tärisin jännityksestä.
Ensin laitettiin kanyyli käteen ja tippa valumaan. Sitten kyljelleen ja spinaalin laitto. APUA. Selkä pestiin ja sitten pistettiin ihoa puuduttava pikki. Tuntui pieni nipistys. Sitten itse spinaali... Auts ja yök, tuntui inhottavalta! Piikki ei heti löytänyt oikeaa paikkaa ja anestesia lääkäri yritti ainakin kaksi kertaa pistää. Tunsin kun rustot paukkui ja jaloissa tuntui kuin olisi saanut sähköiskun. Lopulta onnistui ja jalat rupesivat puutumaan. No, ei se niin kamalaa ollutkaan.

Seuraavaksi laitettiin katetri, verenpainemittari olkavarteen, happisaturaatiomittari sormeen ja ekg(?) lätkät rintaan.
Sitten mies ja kätilö tulivat paikalle, vihdoinkin.

Rintojeni kohdalle kiinnitettiin lakana, ja sitten alkoi leikkaus...
Tunsin kokoajan kun mahaani paineltiin, venyteltiin ja kaivettiin. Tuntui omituiselta mutta ei tietenkään sattunut. Tärisin ja jännitin, kohta näemme lapsemme!

Vihdoinkin kello 11.33 kohdusta nostettiin pieni nyytti. Tyttö. Vauvaa vilautettiin meille kankaan yli ja sen jälkeen hänet vietiin kuivattavaksi. Samassa kuului kova parkaisu ja silmäni täyttyivät kyynelistä.
Pian vauva tuotiin kapalossa rinnalleni, ja siinä saimme sitten miehen kanssa ihastella tätä ihanaa tyttöä. Kyyneleet kiilsivät molemmilla silmissä ja vain tujotimme ja suukotimme tyttöä. Hän on täydellinen!

Sitten mies, kätilö ja vauva lähtivät kohti osastoa ja minä jäin kursittavaksi. Oli kamalaa jäädä ilman vauvaa, mutta oli lohduttavaa tietää että mieheni kanssa hänen on hyvä olla, ja osastolla tyttö pääsisi isänsä iholle köllimään.

Minua ommeltiin kasaan n. 20-30 min, ja sen jälkeen jouduin heräämöön pariksi tunniksi.

Kahden maissa pääsin viimein rakkaitteni luokse, sain tytön rinnalle ja tyttö sai maitoa. Tästä se sitten alkaa, uusi ihana erilainen elämä...
 
Maailman suloisin tyttövauva syntyi meille 3 pojan jatkeeksi jöötä pitämään lauantaina 9.2.08, klo 14.58, kaikille suureksi yllätykseksi itsestään, ilman käynnistelyjä :D
3330g ja 50cm rakkauspakkaus :heart: :heart: :heart:

Synnyttämään lähtö nopeesti:
Perjantaina tosiaan lirahteli jotain...ei vieläkään tiedetä mitä oli. Illalla menin normaalisti nukkumaan ja 4 aikaan heräsin, kun alapää oli tulessa ja silloin tällöi supisteli. Klo 5.00 supistukset muuttui säännöllisiksi, 10min välein ja verestävä vuoto alkoi. Klo 7.00 asti seurailin niitä ja oli tihentunyt 7 minuuttiin ja napakoitunu huomattavasti, sillon tajusin, et nyt pitää herättää mies. Mummo tuli meille lapsenlikaksi 7.30, 7.55 soitin Äitipolin ovikelloa ja pääsin sisälle.
Kohdunsuu tutkittiin heti ja olin 4cm auki-->saliin. Supistukset edelleen n. 7min välein.
Eikä ne siitä napakoitunu eikä nopeutunu, näin mentiin n. klo 13 asti. Ilman kipulääkkeitä selvisin, edes kaasua ei tehnyt mieli, niin laimeita supistukset vaikka säännöllisesti ja napakasti tulikin. 13.30 kätilö alkoi puhua tipan laittamisesta, mut itse olin vastaan. Kalvot puhkastiin siinä sitten ja supistukset tiheni 5minuuttiin.
14.00 supistukset alkoi olla sellasia, et piti turvautua ilkaasuun, sekä olin edelleenkin VAIN 5-6cm auki!!! Siis reilu sentti vasta ja 6h oltu salissa!! Kaasun kun otin, niin ilmeisesti sain rentoututettua itseni NIIN hyvin, että kohdunsuu oli täysin auki 50min kuluttua, klo 14.50 ja ponnistus kesti 8min. Kätilö joutui kääntelemään vauvaa ponnistamisen aikana, kun oli jonkin verran väärässä asennossa tulossa, mutta saatiinhan se sieltä!! =) :heart:

Synnytys oli ihana ja helppo!!! Vaikka kaikista neljästä huomattavasti pisin olikin, mutta ensimmäinen itsestään käynnistynyt :D
Koko synnytyksen ilkein vaihe oli istukan "synnytys", kun ei meinannut irrota ja kätilö lähes seisoi vatsan päällä |O |O
Mut miten ne kaikki tuskat unohtuukin, kun pikkuisen saa syliin :heart: :heart: :heart: :heart:

Tää voi olla vähän epäselvä sepustus, ymmärtänette, kotiuduin tunti sitten ja mies väki jo lähtikin omiin rientoihin =) me tyttöset vaan kotosalla...

Tein juttuja en nyt ehdi lukea, mut Onnittelut kaikille tällä välin pikkuisensa saaneille :heart: :heart: :heart:
Ja tsemppiä vielä odottaville!! Tiedän kuinka tuskaa ne viimeiset päivät on :hug: :hug: :hug:

P.s. Meillä sit tuli ne 2 sarjaa viikon välein...9.2. ja 16.2. sekä 1.4. ja 8.4. :D Eli kaksilla lasten synttäreillä selvitään vaikka 4 lasta onkin :kieh: :kieh:

Nyt pullojen keittoon...

Jahvetti ja Helmi-tyttö 2vrk
 
Nyt alkoi taas tämä armoton vatsan kiristely ja alavatsalla menkkakipujen tyyppinen jomotus. Vauvan liikuttaessa jalkaa sattuu vatsan sivulle ikäänkuin joku venyttäisi vatsalihasta ihan äärimmilleen. Onko kohtu nyt sit supistunut vai mitä hittoa tää on? Mä en kyllä jaksa jos tää nyt taas pahenee ja sit loppuu just kun ehdin ajatella miehen hälyttämistä. :LOL:
 
:hug: :flower: :heart: Jahvetille ja Annalle. Oi, ihania uutisia :hug:

Kyllä me muutkin vielä pääsemme tositoimiin. Jaksamisia ja voimia kaikille meille odottaville ja heille jotka jo ovat synnärille asti päässeet :heart:

t. Rosaeh ja Pikkunen 38+6
 
Onnea vielä annalle ja eritoten Jahvetille. Vautsi tyttö ja vielä itsellään :hug: :heart:

Täällä alkaa toivo hiipumaan jälleen... Pitäisi ruveta ruokaa laittamaan mutta ei kiinnosta sitten hevon *piip* :headwall:

Selkä nyt juilii istuessa ylösnoustessa ja kävellessä alapää tuntuu räjähtävän käsiin ja tulee kivuttomia supistuksia mitään säännöllisyyttä missäään.

Noh kait tää tästä. :kieh:
 
Onnea Jahvetille :flower: ja kiitos babygirl ja Anna86 synnytyskertomuksesta!

Miltä tuntuu kun kalvot puhkaistaan, miten se tehdään? Entä kuuluuko vesien menosa oikeesti joku legendaarinen poksahdus ennen kun valahtaa?
 
Hienoa tytöt!! :hug:
Tuossa selailin tuota odotus osiota, ni on jo lokakuisillakin pitkä listä meneillään..ei ole kuin yks hurahdus, niin on jo uus helmikuistenkin lista aluillaan! niin kunhan me "vanhat" nyt ensin joudumme pois alta!
Tää lähtee kyläileen..wiksuna aloin kyseleen, et oisko kukaan sukulaisista innokas tekemään sukujuhlille kuva esitystä suvun tapahtumista :headwall: :headwall: :headwall: arvatkaa kenelle se nakki lankesi! No onneksi ovat vasta toukokuussa! Aattelin et käyn nyt kuvia selaileen ja skannaan ne koneelle, ni sit ovat valmiina..
onko kukaan käyny vielä hiihtämässä? Ku mulla on alkanu tekeen mieli hiihtämään..oon tässä odotellu sopivaa ts.aurinkoista keliä.. mut vieläkö uskaltaa..tuntus ainaki et jos hissukseen tasamaalla hiihtelee ja ei tunnu pahalta, ni ei siit luulis vaaraakaan olevan..mitä ootta mieltä?
 
Nyt olen palannut "vanhaan" ajatteluuni, siis siihen mikä mulla oli vielä ennen eilistä... Eli lähtöä ei täällä tule vielä pariin viikkoon :) Jonkun aikaa tossa jo oottelin että jokos saatais uudestaan lähteä mutta luovutin kun supistuksia tulee niin harvakseltaan ja toista limaista löydöstäkään ei ole tullut. Joten näillä eväillä eteenpäin :D
 
kiitokset synnärikertomuksista babygirlille, Anna86lle ja Jahvetille! ihanan positiiviset fiilikset tuntuu olevan kaikille tuoreilla äideillä niin synnytyksestä kuin vauva-arjestakin. motivoi kyllä valtavasti lukea teidän "konkareiden" juttuja :)

niin ja myöhäiset tsempit vielä Hilarille sinne synnärille ja Pusuapinan perheelle onnittelut! :flower:

toivottavasti VanamoBrllä jomotukset muuttuu synnytyssuppareiksi ja pääsette pian tositoimiin! ja Niisku-Neidille paljon jaksamista noihin hankaliin olotiloihin! oli muuten mukavaa lukea, että kielo2008lla oli käynnistyspäivä jo tiedossa :). niin se vaan on, että pian kaikilla yliaikaisillakin on nyytit sylissä... :heart:

kivaa illanjatkoa kaikille!
 
Onnittelut täältäkin vauvaantuneille ja lähdössä oleville! :heart:

ihania kuvia ja synnytyskertomuksia on tullu paljon ja luettavaa riitti ihan mukavasti.

Itte oon niin masentunu et en tiiä mitä tekisin. :ashamed: tänään ollu kuitenkin ihan ok energinen päivä. Oon pessy 3 koneellista pyykkiä ja ulkoillu tytön ja ukon kanssa. Risoton pyöräytin ruuaksi joten massukin on nyt ravittu.

Olotilassa ei siis muutoksia. JOnnekin ne lupaavat kovat supistukset aina häipyy...kuka lie käy varastamassa. :/ Niin valmista kauraa mutta ei kuitenkaan. Nyt olen henkisesti yrittänyt itseä saada vakuutettua että loppukuusta on meidän vuoro vasta, että älähän hötkyile vaikka tuo SUURIPÄIVÄ onkin jo huomenna. Toissailtana olin jo satavarma lähdön koittaneen mutta taas jumahti ....

Nyt meen jatkaa touhuja tuonne....
palailen kun saan mielen vähän paremmaks. :/ :ashamed:

Jepsu ja Martti 39+6 :heart:
 
heipä hei taas.

Sain vaatteet jopa päälle. :LOL: En jaksanut vieläkään ruveta ruuanlaittoon eli leivällä mennään. Myöhemmin sitten sitä sapuskaa.

Ajattelin uskaltautua kävelylle ihan tohon pihalle vaan ekaks ja siitä sitten kierrän jonkun pikku lenkin maks kilometri. Laitoin siteenkin että jos kävelyllä jotain lorahtelis niin tulee ainakin talteen eikä valu pitkin kinttuja. Voi kuinka toiveikkaasti ajateltu taas. :LOL:

Noh mies on jo ihan lähössä. Tekee vimmatusti kouluhommia pois alta JOS kuitenkin pitää lähteä yöllä. Miten se oikein pystyy keskittymään. En mä ole aikoihin pystynyt keskittyy mihinkään. :LOL:

Jospa sitä sitten kohta lähtis tuonne ulos.

Niisku-neiti & rinsessa 40+3/40+6 :heart:
 
Aivan ihania kuvia ja onnea vauvan saanneille! :flower: :flower: :flower:

Kuvista puheenollen, osaako joku suositella jotain nettipalvelua, jonne saisi
tallentaa kuvia salasanan taakse? Mietin juuri, että kaikista helpointa olisi varmaan tallentaa kuvia jonnekin, josta sukulaiset/tuttavat voisivat käydä katsomassa kuin alkaa lähetellä jokaiselle maililla erikseen. En kuitenkaan haluaisi, että ne olisi kaiken kansan saatavilla, siksi pitäisi kai olla jokin salattu palvelumuoto.
 
Jotenkin oli taas arvattavissa. Heti kun ulos pääsi niin pomppasivat kivuliaat supistukset mukaan ja koko matkan sai keskittyä hengittämiseen. Ja kappas kun tähän koneelle pääsin niin on taas mukava löllöinen vatsa reisien päällä mitään merkkejä et olis edes supistellut. :LOL: :LOL: :LOL:

Taidan mennä sohvalle. Siihenkin kuluu kohta jälki kun makaan aina samassa asennossa. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielo2008:
Kuvista puheenollen, osaako joku suositella jotain nettipalvelua, jonne saisi
tallentaa kuvia salasanan taakse? Mietin juuri, että kaikista helpointa olisi varmaan tallentaa kuvia jonnekin, josta sukulaiset/tuttavat voisivat käydä katsomassa kuin alkaa lähetellä jokaiselle maililla erikseen. En kuitenkaan haluaisi, että ne olisi kaiken kansan saatavilla, siksi pitäisi kai olla jokin salattu palvelumuoto.
Mulla on kuvaboxissa (www.kuvaboxi.fi), ihan oon siihen tyytyväinen :) koklaa sitä! Sinne saat salasanat.

-e
 
Olipa ihania synnytyskertomuksia ilmaantunut sivuille! :heart: Onnittelut vielä kerran vauvan saaneille! :flower:

Nyt on ruvennu mullekin kyselyitä ilmaantumaan, että joko oot lähteny! Ite ois niin valmis lähtemään, mutta sitten kuitenkin välillä kolahtaa, että hetkinen kohta tämä ootus on tosiaan ohi ja uus arki koittaa! :eek: Apuva!

Suppailuja tulee aina välillä, mut ihan siedettäviä ovat. MUllakin iskee joku kestosupistus päälle, kun lenkille lähtee. No täytyy kuitenkin käydä yrittämässä pientä lenksua, kun en muuta keksi! :kieh:

piiu ja masuasukki 40+2
 
Hohhoijaa...

Mitä sitä tekis. Alapää sattuu mut ihan siedettävästi eli ei ole mitenkään erilaista kipua mitä on ollut eilen tai aamulla.

Supistuksia tulee ja ei tule ne sattuu ja ei satu. Vauva tönii välillä mutta liikkeet ovat hitaampia mitä eilinen potkunyrkkeily matsi vatsanahkaani vastaan. :LOL: Mut liikkuu kuitenkin ihan riittävästi.

Toivottavasti pieni ajelulenkki autolla tuo lisää niitä supistuksia ni pääsis yöllä lähtee.

Tisseihin ainakin on noussut jo maitoa. Valuu ihan kiitettävästi ja nännit pistelee/kihelmöi.

Sanoin miehelle et saa luvan katsoo alapäätä illalla et jos tukka näkyy niin sit kyllä lähdemme. Se pää nyt sattuu tuntumaan joka kerta kun pyyhin. Pelottavaa... Mut ei vedet ole menny joten ei se sieltä voi yht´äkkiä plumpsahtaa ja varsinkaan kun kokoakin on povattu sen 4 kilon verran. :whistle: :LOL: :LOL:

Niisku-neiti hassuineen tuntemuksineen & vaikea vuokralainen 40+3/40+6
 
Onnea vauvaantuneille ja oli tosi mukava lukea synnytyskertomuksia..

Ehkä sitä itsekkin joku pvä pääsee tositoimiin.

Käytiin tytön kanssa muskarissa kun mies ei päässyt.. Kunnon jääkalijama keli ja oli tosi vaikea kävellä kun muutenkin tuota painetta tuolla alakerrassa piisaa. Olin varmaan huvittavan näköinen.

Aih mies tuli kotiin, meenpä kyselemään päivän kuulumiset.
Sorge lyhyt viesti

Mumetsu
 
Onnittelut vauvautuneille!
Tsempit nyytin hakuun lähteneille!
Tänään on jo harrastettu seksiä ja siivousta, pitäisiköhän tuo saunakin lämmittää ihan varmuuden vuoksi? Shoppailua ei pääse harrastamaan vasta kuin ylihuomenna, kun on tilipäivä. =)

Heltu ja Rymy 38+0
 

Yhteistyössä