** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Kyllä, soisin minäkin jo vauvan kainaloon meille kaikille. Niille ketkä sanoo että "kyllä se sieltä tulee" tai "ei sinne kukaan vielä ole jäänyt" soisin tämmösen tai vielä isomman mahan pariksi kuukaudeksi ja laittaisin himaan istumaan niin katsottaisiin kuin vielä latelis latteuksia!!! :kieh: :kieh:

Joo, se ei tosiaan tunnu millee kun kalvot puhkaistaan, vedet vaan holahtaa eikä nekään tunnu kun on ihon lämpöistä. Ehkä sellanen tyhjentyvä olo tulee, tai se tietty jännitys vatsasta katoaa. Sen tuntee kun kalvot puhkeaa tai puhkaistaan.
 
Kyllähän tämä aikamoinen kestävyyslaji kaikkineen taitaapi olla. Kiva on tietää tämän palstan kautta, että muutkin kärvistelee ja kokee samaa. Itsekseen oleminen ja omien tuntemustensa läpikäynti vois olla aika rankka kokemus. Nyt voi ainakin ajatella että muut käy ihan samanlaisia juttuja läpi ja että nämä erilaiset tuntemukset on normaaleja....

väsy. Yritän ottaa päivätorkkuja. Minä vielä varmaan täällä kärvistelen viikkoja... joten älkää huoliko, ette jää yksin! Itse aikakin olen asioille niiiin hidassytytteinen, että jos vauva saanut minun geenit niin ei se ilman kommervenkkejä ulos tule. Menee varmasti "houkuttelun" puolelle....
 
Kaikenmoiset sukulaisvierailut, soittelevat ja kyselevät tunkeilijat ja postilaatikkojen kautta änkeävät kiinnostuneet ja positiivisten kommenttien kärttäjät ovat meillä pannassa. En vastaa puheluihin. En jaksa jaaritella. Soitelkoot toisilleen, jos niitä niin kovasti jännittää :LOL: :LOL:
Ihastuttavan sosiaalinen Pupi ja Vauva rv 38+ risat
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Jahvetti :hug: Onneksi et sanonut että kyllä se sieltä tulee, tai olis maha humahtanut takaisin. :D

Onnea vielä pikkuisesta tytön tylleröstä. :heart:

Uskotko, että ei todellakaan tee mieli sitä lausetta sanoa kenellekään...ainakaan vähään aikaan :kieh: :kieh:

Ja kiitos vielä =) :heart:
 
Ei..nyt täytyy tehdä jotain muuta jo...mutta mitä ihmettä. Kun esikoinen on kotona nuhaisena ja minä mahaisena!? Jotenkin tekis mieli vauhdittaa vauvan tuloa mut sit en kuitenkaan halua mitään riskiä ottaa että sen sydänäänet stressistä heikkenis. AARGH!!!! :headwall: :LOL:
 
Pikainen ilmoitus vaan, että yhdessä koossa ollaan. =) Neuvolasta varattiin mulle äitipolille aika perjantaille, saa nähdä mitä sieltä sitten sanotaan, käynnistelläänkö vai katsellaanko vielä... mutta sinne on vielä monta päivää, jospa jotain tapahtuisi ennen sitä.

Nyt laittamaan tytölle ruokaa...

Hissukka rv41+1
 
Tosi kiva Jahvetti, kun jaksat meitä käydä täällä vielä tsemppaamassa :D :heart: Jo synnyttäneen kohtalotoverin tsemppaus tuntuu paljon paremmalta, kun tietää toisen oikeasti tietävän, miltä tää odottaminen ja tukala olo lopussa tuntuu =)

Meillä ei oo vielä toi puhelinrumba onneks alkanu, paitsi miehen sukulaiset säännölliseen soittelee. Onneks ne soittaa sit miehelle ;) Omaa äitiäni sit jo varoitin, että niitä jokottelu puheluita ei sit tartte soitella :kieh: Se ei sit uskalla näköjään soitella kauheen useasti. Hyvä vaan, kun mulla menee hermot sen "vanhan kansan viisauksiin" ym.
 
tsempit c81lle!

täällä kans ihan surkee yö takana, joten on kyllä lohdullista lukea muiden vastaavista fiiliksistä. mulla meni viime yöstä taas reilu kolme tuntia valvomiseksi törkeiden suppareiden vuoksi, mutta loppujen lopuks sain ku sainkin nukuttua vähän aamuyöstä ja nyt on enää kivuttomia supistuksia tullut. tää on jo kolmas yö peräkkäin kun noi kipuilut tulee, ja kivut on tosiaan niin voimakkaat että taas kävin oksentamassa heti alkuun. sit ne yltyy nopeesti sellasista aaltomaisista poltoista ihan kestokrampiksi ja loppujen lopuks ei voi olla enää missään asennossa eikä kunnolla edes hengittää. ja tosiaan jalat ei kanna ja koko kroppa tärisee. mies soitti viime yönä 1,5 tunnin kipuilun jälkeen synnärille ja selitti tilannetta kätilölle, ku itse en enää pystyny puhumaan, mutta ne vaan käski ottamaan toisen gramman panadolia ja menemään suihkuun. ja liikkeitä piti kuulemma laskea. tärisin sitten siellä suihkun lattialla konttausasennossa (ainut jossa pysty olemaan) tunnin verran ja jossain vaiheessa olin niin lääketorkkurassa että mies kanto mut meiän vierassänkyyn ja sain ku sainkin nukahdettua, kun oma sänky oli jo ihan litimärkä tuskanhiestä.. en vaan tajua miten niitä liikkeitä pitäis laskea tollasissa kouristuksissa, kun koko maha on vaan ihan kivikova ja kramppaa koko ajan. ens yönä täytyy varmaan lähtee sinne sairaalaan, jos sama rumba toistuu kun noi supistukset on joka yö vaan voimistuneet ja noi kipukohtaukset kestäneet pidempään. jos ei muuta, ni antavat varmaan ainakin jotain tehokkaampaa lääkettä siellä... kun synnytysvalmennuksessahan sanottiin, että "kyllä sen sitte tietää ku pitää lähtee" mutta kun synnäriltä tylysti todetaan että vaan siinä tapauksessa voi tulla jos vauva lakkaa liikkumasta. vaikka ei siis pysyis kivuilta enää jaloillaan eikä pysty puhumaan ja oksentaa ja tärisee vaan...

nojoo, helpottavaa tosiaan lukea muiden vastaavista tuntemuksista, ni ainakin tietää että tää on normaalia ja "kuuluu asiaan". ihmetyttää vaan miten ne kivut sit jääkin aina tohon yöhön, kun ois niin helpottavaa jos supparit jatkuis samanlaisena läpi päivän.. ei ainakaan kahta kertaa miettiä, et onko tää nyt sitä.

jospa nyt lähtis pitkälle lenkille tuulettumaan, ni ehkä nää supparit voimistuis (toiveajattelua :D). ja sen jälkeen vois nukkua päikkärit, kun ajattelin yrittää sinnitellä valveilla ens yön läpi. mua siis ihan pelottaa pelkkä ajatus nukkumaanmenosta, kun tiedän että toi sama törkee kipu tulee takas heti pari tuntia nukahtamisen jälkeen. sinällään oisin mieluummin jatkanut ilman supistuksia sinne ens viikon käynnistykseen asti, kun siinä tapauksessa olis ainakin saanut nukkua ennen synnytystä kunnolla ja kipujen tullessa olis jo sairaalassa, missä on kunnon lääkket.. mutta kai se sit on uskottava, että luonnollinen käynnistyminen ja kivut on parempi juttu.

mä olin jo varman, että Hissukka olis lähtenyt... mutta kiva, että sulla on toi poliaika nyt varattu :)

paljon jaksamista kaikille ja onnea vielä kerran teillä vauvaantuneille! mukavaa että käytte tällä puolella vielä tsemppaamassa :). niin ja kovasti hermoja teille, joita vaivaa noi sukulaisten ja ystävien tiedustelut!

shiva 40+
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
kiva kuulla et jollain muulla samanlaisia ajatuksia.toivottavasti sulla huomenna paineet laskenu.käy ilmoittelemas miten käy..mä viime raskaudessa makasin verenpaineiden ja turvotusten takia 37-39viikot sairaalassa ja sit tyty synty käynnistyksen seurauksena.
Eilen tuli pidettyä netitön päivä.... Eilinen kontrollikäynti neuvolassa meni ihan putkeen. Verenpaineet olivat laskeneet aiemmalle tasolle ja kaikki muutenkin ok. Hermoilin torstaina siis vain sitä lääkärintarkastusta. Mulla turvotusta on onneksi vain jaloissa... eli masu painaa laskimoita nivusissa tai jotain semmoista.

Vauvan pää ei ollut vielä kiinnittynyt, joten eiköhän tässä vielä ainakin muutama päivä mene ennen kuin ketään on odotettavissa pihalle. Itse olen ainakin nyt sillä kannalla, ettei tässä tällä viikolla vielä lähdetä sairaalaan.... Mutta tiedä häntä, kun kolmas on tulossa, että kuinka nopeasti paikat ovat valmiina?

Aamulla tuli supistuksiakin melko tiuhaan, mutta sitten kun ajattelin tarkistaa, että mikäköhän mahtaa olla väli klo 7:06, niin sen jälkeen ei sitten olekaan suppaillut. Oikein huvitti, kun siinä ennen seitsemää tuli ainakin neljä putkeen ja sitten, kun olis tsekannut väliä, niin ei mitään. Nooh, odotellaan, odotellaan.

Seuraava neuvola-aika menikin yllättävän pitkälle... eli se olis rv 38+6... mahdankohan tuohon neuvolaan enää mennä?

Kaikkea hyvää kaikille ja tosi paljon onnea kaikille vauvan jo saaneille!

Laa Laa rv 37+5
 
shiva :hug: Ei voi muuta sanoa!
Ens yönä että soittele, ku menettä vain..

Teki kyllä HYVVÄÄ kävästä vähän pihalla..käväsin tunnin potkurilenkillä, tuolla pellolla (kelkan jälkiä ) ..aurinko paistaa ja 5 astetta pakkasta..voiko enään loivammin olla :D
Nyt pitää alkaa valmistautuun kangaskaupan kautta neuvolaan, kirjastoon ja ruokakauppaan.. :p
tyytyväinen zuku ja pieni 37+5/38+6
 
heips vaan!

kiva kun nämä nyyttinsä saaneet käyvät kertoilemas kuulumisia ja jaksavat tsempata meitä kärvistelijöitä :)

enpä sit vieläkään saanu aikaseks lattian jynssäämistä..kaikkee muuta pientä hommaa..

tulipa kutsu äippäpolillekin ensi viikon perjantaille jolloin olisi se 42vkoa..
kunpa ei tosiaan tarvitsisi sinne asti...

äippä soitellu pariin otteeseen,mut en ole vastannu...
ei jaksa niitä samoja...eipä sil mitää asiaa ole..

 
onkos niisku-neiti siellä neuvolas jo?

olis kyl kiva tietää mikä itellä tuo kohdunsuun tilanne tällä hetkellä..
viimeksi lääkäri katsonu kun viikkoja tasan 36..silloin vielä napakasti kiinni..sen jälkeen aika lailla supisteluja päivittäin,luulis kyllä et ois jonkin verran auennu..

tiiti40+4
 
Neuvolassa ei ihmeitä. Paino tippunu 467g/viikko ja turvotuksia/prot/gluk juttuja ei ole. Paineet 124/91 ja toinen 125/95. Sf oli 31.5. Hyvin kuulemma vauva täyttää mahan, ei juuri ylimäärästä tilaa ole ja lapsivettäkään ei kauheasti. Pää ei juurikaan enää liikkunu. Kovasti koitti mua uudelleen synnärille jo patistaa, vaikka lupasi kyllä että saa sinnekin vielä mennä :D

Nyt päikkäreille niin jaksaa lähteä autoon istumaan iltapäivällä!

Vinja ja Urmi 38+1
 
Hei!

Eilen kotiuduttiin laitokselta. 7.2 meille syntyi ihana pikkupoika, mitat 50cm ja 3065g :heart: :heart:

Kaikki sujui hyvin, synnytyksestä jäi tosi positiivinen olo, takamus vaan ei kestä vielä istumista, joten lisää kuulumisia myöhemmin. Nyt imettämään pikkukaveria!

Onnea vielä muillekin vauvaantuneille! :flower:
 
Hissukka: Tavataankohan me perjantaina? Mulla on silloin kans äitipoli klo 9.30...

Mä en jaksa tätä migreeniä, pahoinvointia ja "turhanpäiväistä" suppailua... Plääh, takaisin sohvalle lepäämään...

Heltu 38+1
 
Palsta tökkii taas... täytyy vähän kerrallaan tekstiä lisäillä, ettei katoa kaikki kerralla.

Kiitos synnytyskertomuksista Babygirl, Anna ja Jahvetti, ihan positiivisen kuuloisia kokemuksia teillä ja ihania vauvoja! =)

Hedukalle onnittelut! :flower:

Ja c81 tsemppiä koitokseen! =)

Jepsu jaksamista, sulla vaikutti niin hyvälle jo! :hug:

Emmie kiva kuulla, että alatietä pääset yrittämään! =) Toivotaan nyt että käynnistyy nopeaan, ettei paljon enää vauva ehdi painoa keräämään! =)

Shiva hurjalta kuulosti nuo sinun kipusi... :eek: seuraavalla kerralla lähde vaan laitokselle ilman muuta, pakko niitten on jotenkin tuollaiseen reagoida! :kieh:

Niisku-Neitikin vielä täällä... :hug: mulla on sama juttu, että eniten oikeastaan pelkään koko synnytyksessä sitä että tulee toinen sektio. Mieluummin mitä tahansa muuta... mutta vauvan turvallisuus on tietysti pääasia!

Heltu mulla on perjantaina polille aika 12.15, voi olla että nähdäänkin =) Riippuu ihan siitä, millaiset "tuomiot" saadaan. Voihan se olla, että treffataan siellä jo paljon aikaisemminkin :D

Nämä liitoskivut alkaa olla ihan omaa luokkaansa... käveleminen tapahtuu muutaman sentin askelein jalat tukevasti harallaan, ihan kuin olisi p****t housuissa. :LOL: Yläkerran raput alkaa tuottaa todellisia vaikeuksia, kun ei jalat nousisi... no kyllä nämä kestetään kun tietää että loppu häämöttää kuitenkin. Toivon vaan hartaasti että lähtisi itsellään käyntiin, ja mahdollisimman pian...

Hissukka rv41+1
 
minuakin kiinnostais tietää tuo kohdunsuun tilanne. On nimittäin viimeksi katsottu 28+5. Täällä ei uudelleen synnyttäjillä ole sitä viimeistä lääkärikäyntiä, jos ei ole erityistä tarvetta.

Kävin tuossa aamusella neuvolassa. Verenpaine huiteli omia menojaan parilla eka mittauksella, mutta laski hetken päästä. Turvotusta on toooosi paljon, mutta pissa kuitenkin puhdas. Ei siis syytä huoleen. Paineet kotiseurannassa.
Vauva on laskeutunu asemiin ja voipi tulla millon tahansa. Tervetuloa, vaikka heti!! Neukkutäti uhkaili syöksysynnytyksellä, ei kannata jäädä kotiin, jos alkaa supistelee ihan säännöllisesti. Jotenki vaan tuntuu, ettei tämä kaveri tule ihan heti.
Alkaa jo olla aika tuskainen olo. Nivuset huutaa hoosiannaa, selkä taitaa napsahtaa poikki kohta, puhumattakaan suppareista, joita tulee aika välillä. :headwall:

Pallukka 38+2
 
Shiva, kun luin sinun jutun, en valita enää. Saan sentään nukuttua kunnolla. Sanon samaa kuin zuku, jos tuo toistuu ensi yönä, menkää käymään näytillä. Jospa sinut voitaisiin ottaa vaikka osastolle ja antaa kunnon kipulääkkeet, että saisit edes kunnolla nukuttua... (En tosin ole mikään lääketieteen asiantuntija.)

Onnea Hedukalle!

Ja lounasta loihtimaan.
 

Yhteistyössä