** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Huono yö takana täälläkin. Taasen.
Alkaa vauva painaa ja tulee tukala ja huono olo... ja hermothan tästä tykkää... :/ Tänään neuvola. Yleensä siellä vähän piristyn kun saa jutella jonkun kanssa. Muuten tämä olo on aika yksinäistä... Äitini kommentoi lähettämääni masukuvaa: eihän tuo kovin iso ole ja ei edes vielä laskeutunut. Vielä on kuulemma aikaa synnytykseen. Meinas ruveta ärsyttämään, kun ei nuo uutiset kamalasti innostanut. Vaikka niinhän tuo asia saattaa hyvinkin olla...
Väsy Pupi ja rv 38+5 (kait)
 
Huomenta vaan kaikille!

Edelleen yhdeskoos, ei auttanut lenkkeilyt eikä peiton heiluttelut, yö vei supistukset mukanaan... :( No taas ollaan yks yö lähempänä synnytystä! :D Nyt vaan kaikki positiivisin mielin uuteen päivään!(helpommin sanottu kuin tehty, tiedän!)

Tuo vessassa käynti on kyllä välillä jo ihan huvittavaa...yltää mihin yltää, ähkimisen ja puhkumisen avulla! On hienoo olla nainen! :LOL:

Pitää taas päivemmällä tulla lukemaan, kuinka moni on päässyt lähtemään! :hug: kaikille!

piiu ja mahaan unohtunut masuasukki 40+4
 
Huomenia myös mun puolesta, täällä siis ollaan... Yö oli kyllä taas yhtä tuskaa ton toispuoleisen alavatsakivun kanssa :'( Valvoin ja ravasin vessassa, kun olo on vähän helpompi hetken tyhjällä rakolla. Ja sit kiva, puol seiskan aikaan tohon naapuritontille tulee työmiehet paalutushommiin |O Siinä metelissä ei sit enää ainakaan nukuta :kieh:

Tänään neuvola, aion kyllä kysyä tosta lihaskivusta, että onko siellä oikeesti joku revähtymä tms., kun tuo vasen vatsanalus näyttääkin erilaiselta kuin toinen puoli.

Ja joo, vessassa käynti on välillä kyllä hankalaa, kun maha on koko ajan tiellä.

Ulkona paistaa sentään aurinko :D

t. Piipi + typykkä 39+5

Ps. Onnittelut Marzulle ja Afulle vauvoista :flower:
 
huomenia :wave:

on joo pino hiljentyny selvästi ku porukka vauvaantunu ja lähteny vauvaantumaan :whistle: =) niin onnittelut vauvan saaneille :flower: =)
mäkin noita päänympäryksiä ihmettelin, 56cm kuulosti hurjalta :eek: mun pojilla 35 ja 36,5cm ja liki nelikilosia oli molemmat. myös se 46cm pienikokosella vauvalla tuntu hurjalta, oisko kuiteski ollu 36cm...

huomenna sitte ystispäivä, kuinkakohan moni saa sillon vauvan :heart: tsemppiä vielä odottaville :hug:

cruella ja peikkis 9 vrk
 
Onhan täällä kuitenkin vielä meitä sinnittelijöitäkin eli ei kaikki helmikuiset ole vielä synnärille asti päässeet.
Samoissa tunnelmissa täälläkin, yöt on mitä on ja turvottaa ja väsyttää... Ja tuntuu niin turvattomalta kun Pikkunen on ihan yksin tuolla massussa, tulis jo pois että tietäis että kaikki on kunnossa.
Mieli on aika maissa unettomuuden ja väsymyksen takia... jospa tämä tästä.
Kaikille vauvautuneille isot onnentoivotukset :hug:
Kaikille meille sinnittelijöille supistusaaltoja
t. kadonneiden supistusten metsästäjä Rosaeh ja Pikkunen 39+1
 
huomenta!

jokohan niisku-neidillä nyytti kainalossa...

täällä ei taaskaan oloissa muutoksia...limaa valuu aina välillä,supistelee mut se iso jyty puuttuu ja säännöllisyys..

ciba meil kans mies tykkää nukkua ihan kiinni...

tiiti79 40+5
 
Afulle ja Marzulle onnittelut vauvoista! :heart: :heart: :flower: :flower:

Mä en jaksa tätä jatkuvaa migreeniä ja pahoinvointia sekä niitä "turhanaikaisia" suppareita. Eilen tuli illalla pikkasen verilimaista vuotoa ja elättelin jo toiveita, turhaan... Ihan oikeesti mä alan olla tosi kypsä tähän iänikuiseen migreeniin ja pahoinvointiin. Yritä siinä sitten seurata sokereita ja pitää sokeridieettiä, kun ei tahdo edes syöminen luonnistua. Ekaa kertaa voin ihan rehellisesti sanoa, että tulis jo vauva...

Heltu ja Rymy 38+2
 
Veti mielen aika maahan kun kuulin et serkku oli viety ambulanssilla sairaalaan ja sitä "halvannu" toiselta puolelta. naama, käsi ja jalka ja puhe oli alkanu mennä huonoks ja sekavaks... epäilevät jotain tukosta tai raskausmyrkytystä. :( laskettuaika on vasta kesäkuun alkupäivinä. :'( Toivottavasti kaikki menis hyvin...

Omaa napaa sen verran että yö on nukuttu oikein mainiosti. Muutaman supistuksen bongasin ja aamustakin on ollu ihan hyviä tuntemuksia selässä :D noh eipä viiti hehkutella kun sitten ne pian häipyy ne vähäsetkin jomottelut...

Palsta on käyny hiljaseks joo kun paljon on vauvoja tullu...

Nyt lähetään kattoon joko sähkärit on tehny hommat et alkavat levyttämään seiniä meillä uudessa kotona. :D

Palaan myöhemmin kuulostelemaan....

Jepsu ja Martti 40+1 :heart:
 
Huomenta täältä,

lakanat heilui illalla, mutta ihan sivistyneesti... Ei nyt ihan oltu ruoska ja nahka -linjalla. :snotty:

Ainakaan vielä millään eilisellä toimenpiteellä ei ollut vaikusta, vaan olisiko niillä jokin viivevaikutus? Pitää jatkaa kokeilua tänään. Voisi siivota ja taas lenkkeillä, vaikka tuolla ulkona onkin jostakin yön aikana ilmaantunut voimakas tuuli. Ai niin, jotain epätoivoista pitää tehdä... Minulla on muutenkin testaamatta rintapumppu. Yhä pakkauksessaan. Mies on töissä, joten pitää ihan tulevaisuuttakin varten avata pakkaus ja kokeilla miten se toimii. Sivuvaikutukset otettaisiin kyllä kiitollisena vastaan.

Loppupeleissä alan alistua kohtalooni, että taitaa mennä maanantain käynnistykseen. Eihän sinne pitkä aika ole. Neuvolasta saamani esitteen perusteella synnytyksen käynnistyminen vaikuttaa ihan ok-hommalta, joten en ole sen enempää itseäni vaivanut asialla.
 
Kiva, kun voin yhä osallistua tähän vaikka tulinkin myöhään joukkoon. =)

Mulla ei ole merkkejä tulevasta synnytyksestä. Toivottavasti niitä tulee pian tai jotain! Eilen ollessamme lenkillä sanoin miehelleni olevani surullinen sekä iloinen. Vauva lähtee pian ulos ja mahan kanssa on sit helpompaa, mikä on kivaa! Toisaalta on vähän surullinen, etten ole raskaana enää kauan enkä koe söpöjä potkuja masussa. Mistä tietää tämän olevan viimeinen lapsi?! (toivottavasti ei)

Voimia ja tsemppiä kaikille! :heart:

Rv 38+4
 
Onhan tänne vielä muitakin ilmottautunut =) ajattelin jo aamulla että kaikki muut on synnärillä, kun oli niin hiljaista ollut. :D

Me lähdetään kohta mummolaan, kiva saada jotain muuta ajateltavaa täksi päiväksi kuin tämä synnytyksen odottelu. =)

Niin me ei eilen peittoja heiluteltu, vihloi niin paljon ettei huvittanut edes yrittää... jospa tänä iltana epätoivo riittäisi. :whistle:

Jepsu toivottavasti serkkusi selvisi säikähdyksellä! :hug:

Muoks. sain monta kertaa yrittää että sain tämän viestin läpi, onko muilla samaa ongelmaa? :attn: Tökkiikö tämä meidän pino taas, vai onkohan vika koko palstassa? Varmaan täytyy taas avata uusi ketju ennen loppukuuta... :whistle:
 
Kielo2008 en halua masentaa tms mutta mulla se käynnistäminen ei onnistunu... 4päivää söin cytotekiä ja viimein sanoin et mä lähen kotiin. Meni ihan käämi ku jos käyrällä näky supistuksia joista ei itellä tietookaan niin ei voitu antaa uutta tabua... Ne oli ihan mini luokan suppareita noihin synnytyssupistuskäyriin verrattuna.
Luulen että ne kohdunsuulle laitettavat on tehokkaampia...toivottavasti saat niitä.

Mulla äsken tuntu sellainen ihme lurina tuossa alamahalla ja heti taas olin et vedetkö???mutta pah...mikä lie lurisee...

Olipahan taas talo muuttunu ku käytiin...pistorasiat oli jo paikallaan ja levytys alkaa ihan näillä sekunneilla. Siistiä. Ensviikolla joskus tulee takka. :D

Toivottavasti tää mun pikkuherra nyt alkais tulla.... alkaa olla jo ihan ikävä. :heart: :eek:

Jepsu ja Martti 40+1 :heart:
 
huhhuh...pari pitkää puhelua...

tosiaan huomaa muuten et aktiivisimmat kirjoittajat synnärillä tai kotona pienokaisen kanssa..
mut onneksi en kuitenkaan ainoa joka ylipäivistä kärsiii...kiva huomata etten ole ainoa..
 
voi kun joku tulisi hakemaan mut täältä kotoa ja pakottaisi lähtemään jonnekin..
pitkä päivä edessä...
minne kaikki hävisi? onko kaikki jossain lenkillä,siivoomas yms.
mulla kun ei oikein intoo ny mihinkään..
 
Täällä on ollut nyt toista päivää pahoinvointia. Kertaakaan en oo käynyt oksentamassa, mutta etova olo vaivaa ja mitään muuta kun jäisiä mansikoita ei tee mieli syödä. Menkkakipuihin aamulla heräsin, mutta niitä ja kivuttomia suppareita en osaa pitää arvossa, kun niitä on tullut jo niin monta kuukautta, eikä kuitenkaan ole saanut mitään aikaseksi tuolla alakerrassa. Toiveilenkohan mä nyt vaan, vai oliskohan tuo kuitenkin jotain mahatautia...
 
mullakin täällä vaivaa aloitekyvyn puute. Tekemistä kyllä ois mutta mtn ei jaksa... Toissapäivänä ostin 1000 palan palapelin ja sitä nyt yritän koota ja levittää peffaa niinku se nyt ei ois jo muutenkin tässä 9 kk aikana levennyt :LOL:
Eikä missään tunnu miltään muuta ku turvottaa ja väsyttää ja Pikkunen vaan löhöilee masussa eikä meinaakaan että häntä huvittais sieltä olla tulossa :heart:
 
Hissukka, täällä myös aamullista viestiä yritin monta kertaa laittaa ennenkuin onnistui :kieh: Saas nähdä miten nyt käy. Mukavaa mummolapäivää teille =)

Lammiska, toivotaan että sulla pahoinvointi olisi enne synnytyksestä ;)

Jepsun serkulle enkeleitä paljon :hug:

Mendalle piti jo aiemmin laittaa tervetulotoivotus =)

Nyt pitää mennä laittamaan lapsille murkinaa lautasille ja junnua päikkäreille niin pääsee itsekkin vähän ottamaan huonoa yötä takaisin. Ikävän moni muukin oli nukkunut huonosti :hug: ja jaksamista kaikille =)

Muoks. Miksi mun nikki ei näkyny :kieh:

äitsy ja masu
 
miettiny minkähänlainen tapaus tulos...kun on sit vesimies..(ellei sit ihan oinaaksi asti odotuta)
pari sukuun kuuluvaa vesimiestä,ja jotenkin ei nuo kemiat kovin hyvin pelaa...siis toimeen kyl tullaan,mut joku kuiteski mättää..nyt jo tämä kiusaa minua kun ei tule ulos!
 
minä olen saanu nukuttua ihmeen hyvin..
viime yönäkään ei edes vessaan tarvinnu nousta..aamulla kyllä pissaa tuli pitkä tovi..
eilen jopa nukuin pari tuntia päikkäriä(mitä en yleensä tee) ja menin normisti illal unelle
ennakoisikohan tuo jotain...hmm..
joka asia tuntuu ennakoivan jotain..mut ei vaan sitä synnytystä... :kieh:
 
Menda, tervetuloa vaan joukkoon! Mukava, että tulee lisää kirjoittajia, niin ei ihan hiljene tää palsta.

:attn: Mulla meni viime yö vähän pipariks, ku supisteli vähän väliä!! :wave: Siis ne oli varmasti ihan oikeita supistuksia! WOW! En ookaan sellasia ennen kokenut... ehkä.. en ainakaan muista. Mutta siis meni maha ihan kovaks ja kummallisen muotoseks ja sit tuli tuolta alhaalta sellanen kipu ja levis ylös ja joka paikkaan. Jonku ajan päästä se sit meni ohi ja mahaki meni normaaliks. Niiden kans sit valvoskelin koko yön. Tietty heti ku nousee sängystä, niin ne loppuu... Mut ompahan ekan kerran koettu kunnollisia supistuksia ja vielä koko yön ajan! Siis monta peräkkäin! Hienoa! :D Kai tää jotain enteilee... Tais se eilinen kävelylenkki pistää vauhtia tohon vauvaan. :D Nytki ois kiva lähtä lenkille, ku aurinko paistaa, mut on kyllä niin rajuja tuulen puhureita, etten varmasti pääse eteenpäin. (Hyvä keksiä kaikkia tekosyitä, ettei tarvis lähtä lenkille ja sais vaan sisällä mähöttää..)

Täälläkin nimittäin on TODELLA suurta aloitekyvyn puutetta! Roskakaapin vois siivota ja tietty koko talon vois jynssätä katosta lattiaan, mutta ei vaan jaksa. Vauvan juttuja on vielä jotain laittamatta/silittämättä, mut ei jaksa. Ei vaan jaksa tehä muuta ku istua koneella ja lukea teidän juttuja. :) On tääkin elämää... Ja perä tietty levenee entisestään! Kiitos teille! :kieh:

Näin viime yönä aivan ihanaa unta!! Meille synty se pikkunen vauveli ja minä siinä unessa kylvettelin sitä, laitoin vaipan ja puin. Voi että se oli ihana!! Ja niin hirveen pieni! Ja aivan lötkö, ku se reppana ei osannu tukea päätä... Voi ku se ois jo totta!!

Täällä muuten mieski alkanu ihan oikeesti jo oottamaan synnärille lähtöä. Joka ilta kysyy, että "lähetäänkö me ens yönä?" Aamulla ku lähti töihin, niin muistutti, että "käy taas tänäänki lenkillä, että se alkas syntyy." Ja samoin se haluais aina heilutella peittoja, saunoa jne jne, että syntys nopeempaa. :D Reppana mies, ku se oottaa sitä h-hetkeä enemmän ku minä. :D Vaikka se siis pelkää sairaaloita, synnytys tapahtumaa ja kaikkea mitä sairaaloihin liittyy. Mutta ihana ku se on noin mukana. :)

Pitäskö mennä taas pitkäkseen, niin jatkus ne yölliset supistukset... Siinä oiski mukavaa tekemistä, pötkötellä koko päivän! :D

Napsu ja nöpö 39+1
 
Huomenia...aina pitää tulla kurkkaan, joko joku olis päässy matkaan :D :wave:

Tuli muuten ihan mieleen sellanen nyt jälkikäteen...että mulla synnytys käynnistyi sen jälkeen, kun olin 3 päivää ollut TOSI väsynyt ja nukkunut päikkärit ja ollut vaan. En lenkkeillyt, en siivonnut, ELI KANNATTAA KOKEILLA SITÄ RENTOUTUMISTA!!! Lieko se sit mulla auttanu?? :eek: Tosin olihan mulla jo viikkojakin 41+2...mut ei siinä mitään häviä, jos kokeilee =)

Neuvolaan just soitin js th oli saanu hetkee aiemmin mun äitiyskortin, niin sano, et hän just melkeen ääneen naureskeli, kun 2 asiaa oli "hasusti"...eli synnytys käynnistyi kun käynnistyikin itsestään, mitä aina manasin neuvolassa, ettei kuitenkaan lähe itselleen ja se, että en uskonut 3 pojan jälkeen saavani tyttöä :LOL: :LOL:
Ens viikon torstaina tuleepi sitten meitä moikkaamaan =)

:hug: :hug: :hug: IHAN KAIKILLE!!!! Kuukauden päästä alkaa viimeisetkin meistä jo jakaantua viimeistään =)

Jahvetti ja tyttö 4vrk
 
Oli kyllä aivan mahtavaa jahvetti kun teille nyt tuli tyttö. :heart:

Supistellut muutamaan otteeseen täällä pieniä supistuksia ja alaselkää jomottaa mut ei kummempia.... mitään ei oo tekemistä ja sit ku jotain keksii niin ei jaksa/huvita. plaah. :headwall:
Menis ne vedet niin loppus tääkin tähän... :(

Taas on puhelin pirissy tänään...jokojokojoko...vittu ku alkaa tympiä. Sanoinkin jo yhelle että heitän tän puhelimen kohta seinään. prkl :headwall: :headwall: :headwall:
Ja kun oon sanonu et kun vauva syntyy niin laitan kyllä viestiä, mut ei helkkari ku se ei tunnu uppoavan kaaliin...

Meinaa olla vähän kireellä taas tänään...sorry! :snotty:

Noh, illalla mennään saunaan ja äsken käytiin kävelemässä.

Jepsu ja Martti 40+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiiti79:
miettiny minkähänlainen tapaus tulos...kun on sit vesimies..(ellei sit ihan oinaaksi asti odotuta)
pari sukuun kuuluvaa vesimiestä,ja jotenkin ei nuo kemiat kovin hyvin pelaa...siis toimeen kyl tullaan,mut joku kuiteski mättää..nyt jo tämä kiusaa minua kun ei tule ulos!

Täälläkin ollaan mietitty tuota tulevan horoskooppia. Tosin vesimiehen jälkeen tulee kalat.
Meillä LA on 20.2 jolloin tulee kalat, mutta jos syntyy päivääkin aikaisemmin niin on vesimies. Miehen suvussa taas on noita kaloja yllin kyllin. Ne on sellaisia "ei huolta, ei murheita" ja kaikki tapahtuu viimetipassa, sellaisella hiukan huonolla tapaa(ei millään pahalla jos joku on kalat). Tai sitten miehen suvun kalat on vaan siitä pahimmasta ääripäästä.
Mutta eihän sillä ole väliä!
 
Moi!

Myös täällä siis roikutaan edelleen. =) Aamusella ei ehtinyt käydä teitä moikkaa kun tuli kiirus kaupunkiin, shivan kans käytiin buffet-aamupalalla... ja 2,5 h sit santsailtiinkin :D uuh mikä fiilis on nyt mahassa =) (voi kun jotain tulis välillä uloskin... enkä meinaa nyt vauvaa) :D

Unohdin siis aivan ilmoittaa eiliset neuvolakuulumiset ku nauroin niin paljon niitä kakka- ja lenkeily-juttuja :D
Eli ne siis täsä:
(eilen) rv 39+1
muksu pt:ssä (mihin se sieltä enää kiepsahtaisikaan...)
paino -1,8 kg!! (olen siis kussut =) ulos kaikki lapsivedet varmaan... kokoajan vessahätä)
rr 116/73
sf 34,5
syke 133
liikkeet ++
ja mikä parasta, mun hemppa 154!!! :D (neuvolatätinen kyseli jotta millä korkeanpaikanleirillä oon ollu ja vastasin etten millään, paitsi että asun 7. kerroksessa :D ) lisä-raudansyönnin voinen siis lopettaa =)

Ei siis sen kummoisempia tänne. Meen päikkäreille. Kokeilen nyt sitten sitä lepäämistä synnytyksen käynnistämiseksi. Mulla usein kyllä alkaakin tulla ainakin niitä harkkasuppareita makuuasennossa, että ehkä siitä lepäilystä tosiaan voi olla jotain hyötyä! Testataan nyt sitten! =) ...peittojenheiluttelusta ei tosin eilen aiheutunut yhtään supparia ja viimisetkin selkäsärytkin hävisi, joten en nyt sit tiedä siitä, että hidastaako se tuota prosessia...vaikka vastainen sen vaikutuksen pitäis olla... ?

Mut siis, päikkäreille, ja sitten laittamaan jotain sapuskaa illaksi kun kutsuttiin mun sisko miehineen kylään... Hyvää yötä! =)

emmie 39+2
 

Yhteistyössä