Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

IMN, eiköhän se tapetointi onnistu(y). Mä tapetoin kans yksinkertaista kuviotapettia ja raitatapettia ekaa kertaa elämässäni ja hyvin meni, edelleen pysyy seinässä:D. Meillä mies osais, mut jotenki aina ne koti hommat jää kun tekee työkseen rakennushommia :).
 
Meilläkin hoitoalusta kylppärissä kun mahtui pöydälle. Pissivää poikalasta oli myös helpompi siellä hoitaa

Meil ei vaunuliikkees tyrkytetty, esittelivät mitä kaikkee on saatavilla, tosi hienosti! Toista oli muuten autokaupoilla!

Ja yks juttu kaikille synnärille jo kassiin, LANOLIINI! Ei tartte kätilöiltä tuskissaan kärttää nännivoidetta!

Missäs me mennään Hipon kanssa, 13+6!
 
IMN
tähkä Minä oon vielä sen verran uhkarohkea että kaikista varoituksista huolimatta aion tapetoida suoraan vanhan lasikuitutapetin päälle :D

Lanoliinivoide on kyllä hyvä! Käy moneen muuhunki tarkotukseen, esimerkiksi rohtuneille huulille :)

En muista kuka mainitsi tuntevansa jo kunnolla liikkeet, mutta minäki oon tässä muutaman päivän aikana alkanu tuntea entistä enempi pieniä hipaisuja :) ei voi enää sekoittaa mihinkään mahanmurinoihin.
 
Eipä näköjään heinäkuun puolella kerrotut tiedot listaan päivittyneet, joten tässä uudestaan:

23.2.2016 mannamuu, 28 v., 3. lapsi, kättäri (KOS)

Meillä on lipastoon sellanen hoitopöytä lisäosa, on tosi kätevä, kun voi ottaa sen lisukkeen pois, kun ei enää hoitopöytää tartte.
 
mää taas en oo koskaan kaivannut hoitopöytää.oon sitäpaitsi varma että tiputtaisin vauvan siitä :D parisängyllä on yleensä jonku alustan päällä vaihdettu vaipat.siihen voi vauvan sit hyvillä mielin jättää köllimäänkin hetkeksi ja antaa esim ilmakylpyjä jos on esim.niitä muovitettuja froteita alustana
 
" just luin, että yleensä toka ja kolmas lapsi on samaa sukupuolta ekan kanssa"

mää en tajunnu tätä :D ai että kaikki kolme ekaa olis aina samaa sukupuolta vai täh?

Vähän hassusti se luki, mut voisin aatella, et jos toka on eka s kans samaa sukupuokta, niin tämän tarinan mukaan myös kolmaskin olis samaa sukupuolta :D mulla on muutamia esimerkkejä lähipiirisdä, että ekat kolme onkin sitten samaa sukupuolta. Saas nähä kuin meidän käy, kun kaks ekaa tyttöjä :whistle:
 
Täällä on hyvä aina käyä lukemassa juttuja. Olin tulossa purkamaan taas ärsytystä, mutta tuliki hyvä mieli ku luin nuita listoja tavaroista, joita pitää vauvalle hankkia. :D Vielä en ala ees ajatusta antamaan hankinnoille. Meillä on eka ultra vasta 19.8. eikä kerrota kenellekkään ennen sitä. Katotaan sen jälkeen mitä tarvitaan, jos tarvitaan. Oon niin skeptinen keskenmenon ja vauvan terveyden suhteen etten ala mitään hommaamaan, ennen kuin tiedän että lapsi on terve.
Meiän äiti on säilyttäny mun ja veljen kaikki lapsuudessa käytetyt tavarat niin aika paljon pitäis sieltä saada, jos ovat ehyitä.
Kantoliina on ehdoton, jonka haluan. Vähän niitä jo silmäilin yks päivä.
Meillä kävi eilen reilu 3kk kummipoika kylässä! En ois halunnu päästää lähtemään! Onneksi oma on jo tulollaan :)
Mies tuossa vitsaillutkin, ettei muut saa vauvaa koskaan minulta kun sen syliin saan. :D saapa nähä.
Mulla kans alkanu selkä reistailla. Vanha välipullistuma heräilee ja sitä oonki yrittäny hillitä liikunnalla. Hirvittää jos menee yhtä pahaksi kuin aikaisemmin ollut. Nyt en ala kipulääkkeitä syömään kun on vauva. :)

Aamulla huomasin että rinnat on alkaneet roikkua. Ärsyttää niin paljon. Uhosinkin jo, että käyn pienentää jossain vaiheessa. :D
Girahvi 10+5
 
IMN, ei muuta ku kokeileen. Tietty jos sulla on aikaa niin laita joku tasoite sen vanhan tapetin päälle, vois pysyä paremmin jos tuntuu ettei ota kiinni :sneaky:. Mut hyvä siitä varmasti tulee(y)!

Girahvi, meidän oli kans tarkoitus pitää asia ihan hissunkissun vaan omien vanhempieni sekä appivanhempien tiedossa., mutta anoppi on nyt mennyt huutelemaan asiasta koko miehen suvulle.

Tässäkin raskausajassa, anoppi on ihan todella ärsyttävän tuntuinen, vaikka suurimmaksi osaksi onkin erittäin mukava ja kiltti. Ehkä ne on nää hormonit, jotka saa nämä ärsytyksen tunteet aikaan.:eek:
 
Onpas tullut tekstiä, olen ollut laiska kirjoittelua mutta lukemassa olen silloin tällöin käynyt :)

Minäkin taisin tänä aamuna tuntea joitakin hipaisuja kun pötköttelin sängyssä :love:

Äh, en tykkää tabletilla kirjoittaa joten palaan asiaan kuhan avaan koneen :D

Ja taas poksuu 13+0 :love:
 
IMN
Muakin ärsyttää mies, miehen suku, kaikki! En kestä yhtään tyhmää kommenttia kenenkään suusta ja kaikki jää illalla nukkumaan mennessä mieleen pyörimään.

Ainiin, tapetointi onnistuu hyvin! :D lasikuitutapetti lähtikin ihan repäisemällä irti vaikka piti muka olla tiukassa. Ja ei perkele että oon hyvä tässä hommassa! :ROFLMAO:
Nyt pieni tauko kun mies lähti hakemaan muksut mummolasta. Vähän laatuaikaa masukin kanssa, taitaa olla iltavilli menossa :love: inhottava kun nuo liikkeet on vielä tuollaista kutinaa mitä ei pysty raapimaan pois :LOL:
 
Tulejo Mulla on kaikki kolme ollut aina ultrattaessa tosi rauhallisia. Viimeisintä sai aina tökkiä kunnolla että liikkui (y)
Mulla siis kaksi poikaa ja yksi tyttö ja pojat oli paljon rauhallisempia mahassa kun taas tyttö pyöri ja jylläsi aina kunnolla :)
 
Hankinnoista, esikoisen kanssa pähkäilin muutaman tuotteen kanssa pitkään, ostanko etukäteen vai en. Olin jo päättänyt etten osta rintapumppua ennen vauvan syntymää, mutta kirpparilla törmäsin pumppuun joka oli vain 5€ ja ostin sen. Ensimmäisenä yönä kotona vauvan synnyttyä olin sanoinkuvaamattoman onnellinen tuosta investoinnista, sillä kun maito nousi rintoihin, ne oli tosi kipeät ja pakkautui kivikoviksi. Vauva ei jaksanut silloin tyhjentää niitä joten sain helpotusta pumpulla. En jostain syystä osannut (enkä oppinut myöhemminkään) saamaan maitoa virtaamaan käsin, joten en tiedä mitä olisin tehnyt ilman pumppua :eek: kovin montaa kertaa sille ei tullut käyttöä, mutta jos halvalla löytää, suosittelen! :)

Minullakin on onneksi pahoinvointi jo lieventynyt, vaikkei vielä loppunut, mutta olen toiveikas että olo paranee entisestään lähitulevaisuudessa. Enää en joudu oksentamaan päivittäin mutta vähintään joka toinen..

Vauvan liikkeistä, olen tuntenut muutamana päivänä kevyttä liikehdintää alavatsalla, mutta en oikein tiedä uskallanko oikeasti väittää niiden olevan vauvasta lähtöisin. Toiset sanoo ettei niitä voi vielä tuntea ja näin olisin itsekin taipuvainen sanomaan mutta voiko suoliston murinat tuntua näin epäilyttävästi vauvan liikkeiltä?? En tiedä.. o_O

manskuliini 12+3
 
Myö ei varmaan hoitopöytää hankita. Vie tilaa ja toisaalta melko lyhytikäinen.. Ostetaan alusta kodinhoitohuoneen pöydälle. Mietin jo sitä pinnasängyn päälle laitettavaa tasoa, mutta sekin aika epäkäytännöllinen kun sänky alkuun meidän makkarissa ja vauvan huone toisessa päässä taloa :3
 
Manskuliini, ja muutkin, mäkin olin epäileväinen näistä vauvan liikkeistä. Tunsin muka selvästi ja oli erilaista kuin mahan kurniminen ja eri kohdassakin. Sitten meni pari kolme päivää kunnei tuntunut. Tänään taas aamulla ihan kuin muljahteli, pienesti sirosti mutta kuitenkin. Menin googlettamaan ja luin aiemmin avattuja ketjuja aiheesta ja tulin siihen tulokseen että kyllä ne voi tuntea. Ihmisethän ovat eri tavalla myös herkkiä tuntemaan kehonsa sekä esim. kivun tuntemuskin on aina yksilöllistä. Miksei siis tämäkin. On myös erimallisia ihmisiä ja kenellä kohtu mihinkin suuntaan vinksallaan, en tosin tiedä vaikuttaako se tunto aistiin mutta ehkäpä. Ja kolmantena vielä se kun naiset tuntevat ovuloimisen. Myös joitakin hedelm.hoitoja saaneet kertovat tuntevansa kuinka munarakkula ja munasolun liike alkavat ja milloin kiinnittyminen tapahtuu. Jos sellaiseen herkistyy ja haluaa keskittyen tunnustella niin miksei sitten sikiön liikkeitä tuntisi...
 
Manskuliini, ja muutkin, mäkin olin epäileväinen näistä vauvan liikkeistä. Tunsin muka selvästi ja oli erilaista kuin mahan kurniminen ja eri kohdassakin. Sitten meni pari kolme päivää kunnei tuntunut. Tänään taas aamulla ihan kuin muljahteli, pienesti sirosti mutta kuitenkin. Menin googlettamaan ja luin aiemmin avattuja ketjuja aiheesta ja tulin siihen tulokseen että kyllä ne voi tuntea. Ihmisethän ovat eri tavalla myös herkkiä tuntemaan kehonsa sekä esim. kivun tuntemuskin on aina yksilöllistä. Miksei siis tämäkin. On myös erimallisia ihmisiä ja kenellä kohtu mihinkin suuntaan vinksallaan, en tosin tiedä vaikuttaako se tunto aistiin mutta ehkäpä. Ja kolmantena vielä se kun naiset tuntevat ovuloimisen. Myös joitakin hedelm.hoitoja saaneet kertovat tuntevansa kuinka munarakkula ja munasolun liike alkavat ja milloin kiinnittyminen tapahtuu. Jos sellaiseen herkistyy ja haluaa keskittyen tunnustella niin miksei sitten sikiön liikkeitä tuntisi...
Hyviä pointteja. Näin kyllä myös haluaisin uskoa :)
 
IMN
Kuten jo aiemminkin kerroin, niin minä ainakin olen herkistynyt keholleni esikoisen syntymän jälkeen. Tunnen oviksen lähestyvän (itse ovis onkin jo kipua) ja tunnen kun menkat lähestyy. Myös kaikki sairastumiset jotenkin havaitsen kehossani jo etukäteen. Tässä ja tokassa raskaudessa oon tuntenut liikkeet rv13+ eikä niitä voi miksikään muuksi luullakaan. Tunteehan sitä hyttysenkin iholla, joten miksei sitten viisisenttistä elävää olentoa sisällään :)

Väliaikaraportti: tapetointi loppusuoralla, en malta lopettaa! :LOL:
 
Surusilmät Mulla on ollut persauksessa jotain kipua kans ja oon miettiny onko nää nyt niitä iskiaskipuja. Ikinä ennen ei oo ollut niin en osaa tunnistaa.. sellaisia vihlovia kipuja pakaran sivulla jotka kulkee kuin salamaniskuna ylhäältä alas. Kuulostaako iskiakseen liittyvältä? :D

Ja nyt kun ahteriasiat tuli puheeksi niin onko kellään muulla tuntunut jossain peräaukon seutuvilla vihlovaa kipua? Mulla on ollut alusta asti ja tuntuu että muuttuu vain kipeämmäksi.. monesti iskee samaan aikaan kun kohdunsuun vihlonnatkin, joita tulee myös päivittäin (n)

Tähän hätään ei tuu mieleen muita kiusallisia vaivoja :LOL:
Mulla on ollut tuollasia ihan samanlaisia kipuja. Juurikin, kuin salamanisku tuossa pakaran sivulla ja menee jonnekin polvitaipeen kohdille asti. Jalalla astuminen on tällöin hankalaa. En kyllä ole edes osannut yhdistää iskiakseen :D

Mulla on tuntunut kipua myös tuolla jossakin häntäluun kohdilla. Samantyylisiä kipuja on kuitenkin ollut myös aiemmin menkkojen yhteydessä joten olen ajatellut, että liittyisi jotenkin tuohon taaksepäin kallistuneeseen kohtuun.
 
Täällä on aamu aloitettu vadelmanmakuisella sokerilitkulla. Onneks labran kello on pysähtyny, niin ei tartte sitäkään kytätä, milloin kaksi tuntia on ohi. Ihan on vaan pikkusen ruuhkaa näin maanantai aamuna täällä.
 
Mullakin on edessä tuo sokerirasitus, voi kääk, en jaksa sitä istumista :confused:

Tarvikkeista sen verran että meillä on aina aikaisemmin ollut hoitopöytä mutta nyt taidan jättää sen ostamatta, uudessa vessassa on niin paljon pöytätasoa että vaipanvaihto onnistuu siinä :) Voi kun pääsisi jo ostoksille, tai kukas sen kieltää :D

Ensiviikolla on lääkärineuvola, pääsee vähän näkemään mitä noi hemoglobiinit sun muut on ja saa niitä seulontojen tuloksia :)
 
IMN
Mää aattelin lähtee keskiviikkona osteleen vähän pikkuvaatteita, ees sukkia :D pakko saada jotain aikaiseksi. Oon semmonen ihminen että tahon kaiken olevan tiptop ajallaan valmiina enkä tahdo jättää mitään viimetippaan. Ja koska kaiken ostaminen kerrallakaan ei oo mahdollista, niin pikkuhiljaa hankin kaikkea.. :)

Onneksi ite olin osastolla kun esikoista odottaessa tehtiin sokerirasitus.. ei tarvinnut istua missään odottelemassa vaan sai olla omien tavaroiden keskellä "omassa huoneessa" oksentamassa :D mutta kidutusta se kyllä oli rv30 kauhean pahoinvoinnin kanssa..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä