Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

Onnea hyvistä ultrakuulumisista tasapuolisesti kaikille jotka ovat siellä käyneet (y)
Kuuluuko teillä neuvolan kautta alkuraskauden ultra vai oletteko käyneet yksityisen kautta?

Isompia tissiliivejä ei ole tarvinnut täälläkään miettiä. Esikoisen raskauden aikana tissit kasvoi ihan julmettomasti, josta on arvetkin muistuttamassa. Mutta kahdessa seuraavassa ei muutoksia kuin vasta maidon noustessa laitoksella, eikä tämäkään raskaus näytä vaikuttavan tisseihin ;)

Munki olo on ihmeen epäileväinen tän raskauden suhteen...En jotenki osaa edes neuvolaan soitella (n) Joku varmistus pitäisi saada, että joku tuolla masussa kasvaa :ROFLMAO:
 
Meillä kuuluy alkuraskauden ultra perus neuvolajuttuihin. Yksityiselle ei varmaan olisi ollut vara mennä.

Ja fb-ryhmään pääsee vielä hyvin mukaan, Eea:lle vaan viestiä. :barefoot:

Paha olo vaan täällä vaivaa edelleen, aika raibostuttavaa jo ylkkiä juuri syödyt ruuat pönttöön. :sick:

Dopplerin tilasin juuri itselleni, viimeksi oli kaverissa lainassa ja nyt häneltä se ei jouda lainaan. Mutta parin päivän päästä saan oman. Mieskin oli sitä mieltä, et sen voisi tilata. Yleensä se ei oo samaa mieltä näistä mun ostoksista :LOL:

Nassuressu ja papu 9+2:love:
 
Onnistuu. Eli Eean nimimerkin kohdalta painat ja tulee sellanen laatikko ja siitä "lähetä yksityisviesti" (2. Sivulla viimeksi kirjottanu) Mieluiten jos saat laitettua omaan facebook profiilin linkin, josnon monta samannimistä nii ei tartte hällä alkaa etsimään oikeaa naista. Tai sitten kerrot minkälainen profiilikuva on :rolleyes: ymmärtääköhän tästä nyt mitään? :LOL:
 
Soittelin vielä neuvolaan tuosta ensimmäisestä neuvolakäynnistä. Mieheni tulee sinne mukaan, ja hänenkin terveystietojaan kysellään. Lomakkeet onneksi tuli kotiin etukäteen, niin ei mene aikaa sitten siellä niiden täyttelyyn.

Meilläpäin ekalla neuvolakäynnillä otetaan veri- ja pissanäyte ja mitataan verenpaine, paino, pituus. Ihan perusterveystarkastus siis tulossa. Sydänääniä ei vielä 9.viikolla kuunnella, vaan vasta lääkärikäynnillä, joka on n.13.viikolla. Samoin eka ultra on vasta 13.-14. viikolla. Hieman olen pettynyt, kun ei saa varmuutta, että tuolla joku oikeasti hengaa, enkä vaan ole kipeä.

Toisaalta, jos ei vielä liikaa kiinny mahdolliseen vauva-ajatukseen, voi keskeytys olla helpompaa. Siis siinä tapauksessa, että sikiöseulonnasta ei tule puhtaita papereita. Tämä on vain minun oma mielipiteeni, kukin tekee miten parhaaksi näkee. Hienoa kuitenkin, että niin monia asioita voidaan tutkia ennen syntymää, ei omalla äidilläni ollut mitään mahdollisuutta vastaaviin tutkimuksiin.

Pahoinvointi on tänään onneksi lievempää, kokeilin nukkua aamusta pidempään ja lähteä töihin kaikessa rauhassa, enkä niin kuin normaalisti, eli kiireessä ennen seitsemää. :)

Nyt olen myös kiinnittänyt huomiota rintojen kasvuun, ja onhan nuo nykyiset liivit jäämässä pieniksi. Pitäisiköhän rintojakin rasvata jo nyt kuten mahaa sitten raskauden loppupuolella, josko vaikka raskausarpia tulisi siten vähemmän?:sneaky:
 
Mä aattelin liittyy sitten np-ultran jälkeen fb ryhmään kun siellä on helpompi kirjoitella. Jotenkin vielä en uskalla, vaikka syke onkin jo nähty, haluun oottaa vielä turvallisemmille viikoille. Toivottavasti sitä ryhmää ei nyt suljeta ennen kun kaikki on käyneet np-ultrassa. :)
 
IMN
Sitruunapippurina Minä oon rasvaillu tässä ja edellisessä raskaudessa kaikkia "arpiherkkiä alueita" kuten mahaa, rintoja, reisiä ja peppua jo alusta asti :) on sitten varmasti iho valmiina venymään kun sen aika tulee. Esikoisesta olin laiska rasvaamaan ja myöhäistähän se sitten oli kun iho oli jo äärirajoilla. Ja siitä muistona maailmankartta vatsalla ja seepraraidat reisillä.. :cautious: ovat kyllä jo niin haalistuneet ja tasoittuneet etten itse niitä edes muista. Tokasta raskaudesta ei sitten tullutkaan enää yhtään arpia kun rasvailin vähintään pari kertaa viikossa. Rasvana oon käyttäny Nivea Cremea, eli sitä klassista paksua peltipurkkirasvaa :)

Tänään on kyllä ollut niin kuolemaolo. Väsymys on kauheinta mitä tähän mennessä on ollut ja oon noussut sohvalta vaan laittamaan lapsille ruokaa. Onneksi esikoinen on sen verran reipas että passaa pikkusiskoa mun puolesta ja auttoi aamulla tälle vaatteetkin päälle :love:
Miehelläkin alkaa kuukauden loma kolmen viikon päästä, eli sillon viimistään saa levähtää. Ainakin sen pari viikkoa ennen kuin poitsu aloittaa eskarin ja alkaa joka syksyiset neuvola- ja hammaslääkärirumbat :rolleyes:

IMN 9+6
 
Liityn varovasti mukaan... La 28.2, kolmas tulossa. Oli yllätys, joten sulatellaan vähän vielä. Eka neuvola perjantaina, ultrasta ei vielä tietoa, menisinkö yksityiselle vai odottaisinko (ikuisuuden...) np-ultraan. Tuntuu niin epätodelliselta! Edellisestä raskaudesta on 5 vuotta, kaikki kamat on myyty ja neuvot unohdettu. Huomasin heti ekoina viikkoina rikkoneeni melkeen jokaista ruokasääntöä. Pikku pahoinvointia ja vatsakipuja on, muuten vointi vielä aika hyvä. Jännittää.
 
Imn, hui, kyllä tuo sunkin km kuulostaa aika kurjalta :( täällä kans väsymys ollu jotain ihan järkyttävää. Tänään ollu ekaa kertaa niin vit*uuntunut olo, ettei toista. Lasten kans pinna ollu millin mittainen, vaikka ihan nätisti ovatkin olleet. Tää väsymys saa mut ihan hulluuden partaalle. Tänään nukuin 2h päikkärit ja silti koko loppupäivä ollu kuin unessa. Sais pikkusen jo piristyä tää olotila :mad:

Onnea kaikille hyvistä uä-kuulumisista ja uudet tervetuloa mukaan! :love:
 
Tervetuloa Ainiina! Samassa veneessä ollaan, meilläkin kolmas tulossa ja voi sanoa että oli yllätys. Kaikki vauvakamat myös myyty. Meidän nuorimmainen täyttää kohta neljä.

Olin ar-ultrassa yksityisellä, koska täällä sitä ei neuvolassa tehdä.
 
En ollukkaan vielä kerennyt tänne ilmoitella. Kävin siellä varhaisultrassa viime viikolla, alkio ei vastannut viikkoja eikä sydän lyönyt. Kontrollikäynnillä tilanne oli edelleen sama. Viikonloppuna oli sitten keskeytyneen keskenmenon tyhjennys :( Uutta yritystä kohden nyt.

Miut saa poistaa listoilta
 
Eea
Heippa kaikille ja tervetuloa kaikki uudet. (y)

Voimia kaikille menetyksen kohdanneille. :cry:

Maanantaina oli eka neuvola. Siellä kaikki oli ihan ok. Aika meni lähinnä esitietoja täyttäessä. NYt sitten odottelen kutsua np-ultraan.

Väsymys on vieäkin ajoittain aivan kamalaa ja iltaisin vaivaa pahaolo ja ällötys. Vatsa on myös sekaisin. :confused:

Ensi viikolla olis tarkoitus lähteä kesälomareissulle Kuusamoon. Se tietää montaa tuntia autossa. Saa nähdä miten selviän hommasta kunnialla. :)

Minulle voi tosiaan laitella viestiä, jos haluaa päästä fb-ryhmään.

Eea&Owe 8+3
 
Jaksamista kaikille menetyksen kokeneille. :cry:

Kyselisin, oletteko löytäneet mitään kivoja appseja puhelimeen? Itse latasin pregnancy plus:an ja olen tykännyt siitä kovasti. Paljon saa tietoa vauvan kasvusta, oman kehon muutoksista yms. Lisäksi pidän siitä, että sinne saa tallennettua paljon tietoa. Mm. nimiehdotuksia (hieman aikaista vielä juu..), neuvola-aikoja yms. :)

Entä, onko kenelläkään kokemusta dopplereista? Tilasin tänään itselleni angel soundin kotidopplerin ja nyt innolla odotan sitä saapuvaksi. Millähän viikolla uskaltaisi alkaa etsiä sydänääniä? :rolleyes:
 
Täällä ollaan saatu varailtua ekaa neuvolaa, se sattui ensi viikon perjantaille jolloin viikkoja on jo 10+0. Eli myöhäseen menee lomien takia :( Joutuu odottelemaan turkasen kauan. Sydänääniä päästään kuuntelemaan vasta sitten.

Ultra-aikaa yritin katsella mutta kaikki ovat lomalla tällä hetkellä, eli eletään sitten epävarmuuden rotkossa miettien että onko siellä mitään vai ei. En tiedä ottaisiko naistentautienpoli uudestaan vastaan.

Raskausoireet Ei ole oikeastaan mitään, aika samaa kaavaa noudattaa kuin pojankin raskaudessa, repäisykipuja toisinaan, rinnat tuntuu välistä liivit poisotettaessa kummilta ja pahoinvointia on ollut hetkellisesti muutaman kerran. Toivoisin oireita olevan hiukan enemmän, tuntuisi että olen raskaana, eikä olisi näin neutraali olo.

Vatsa tosin on turvonnut, kyllä tästä parin viikon sisään huomaa jo että paksuna ollaan, pitää yrittää pitää löysiä vaatteita ettei sukulaiset huomaa. Oma äitini tietää ainoastaan, muille ollaan ajateltu kerrottavan vasta +15 viikoilla ettei joku tajua asiaa aikaisemmin.

Keskenmenon ja kehityksen pysähtymisenpelko on ihan järjetön, varsinkin kun mihikään ei pääse varmistamaan asiaa.
Kotidoppler Mistä kannattaa tilata?

SS ja Piilokas rv 8+5
 
Tervetuloa Ainiina!

Voimia miranenn! Onnea uuteen yritykseen.

Me lähdetään tänään Kuusamoon reissuun, joten todennäköisesti en loppuviikosta ehdi päivittämään listaa. Mutta ensi viikolla sitten taas back in business. :)

Toivottavasti pahin väsymys ja kivut pysyvät reissun ajan pois. Eilen, kun kumartelin, alkoi sattumaan alamahaan ja -päähän enkä sitten uskaltanut enää kumarrella. Niin ikävästi tuntui. Onneksi rauhoittui, kun levähteli.

Kiehinen 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
IMN
Miranenn Voimia ja onnea uuteen yritykseen <3

Minä käytän tota Pregnancy Pro -appia :) siihenkin saa lääkäriajat ja nimivaihtoehdot, sekå lisäksi on liikelaskenta- ja supistusajastin. Lähinnä oireita ja painonnousua tolla seurailen :)

Viime yönä jouduin ekan kerran nousemaan pissalle, kun aiemmin siis oon kärvistelly aamuun asti jalat ristissä :D tällä kertaa tuntui että tulee jo housuun..
Muutenkin tää virtsaamistiheys on aivan hirveää! Kävin eilen ennen sänkyyn menoa vessassa ja kun olin valvoskellut siinä jonkin vartin verran niin piti lähteä vielä uudestaan.. toimis toi suolikin yhtä hyvin :LOL:

Jee, tänään poksuu jo 10+0! Miten nää raskausajat tuntuukin kuluvan joka kerta vaan nopeempaa..
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn

Yhteistyössä