Helmikuun Helmiäiset 2016 *Helmikuussa* MEIDÄN KUU!

IMN
Niin ja onnea matkaan heille, joilla h-hetki alkaa olla käsillä! :)

Karmaliinille erityistsempit viimehetkiin! Raskausmyrkytys on ikävä kokemus, mulla ainakin lähti esikoisen aikoihin olo ihan yhtäkkiä huononemaan, vaikkei ennen diagnoosia juuri oireita ollutkaan :(

Täällä on tänään ekaa kertaa lähdetty kunnolla liikenteeseen vauvan kanssa :) Käytiin kirkkoherranvirastossa hoitamassa avioliiton esteettömyystutkinta aluille ja sen jälkeen muutama tunti shoppailemassa (y) Mummolassakin vierailtiin, vaikka siellä tosin on tullut jo viime viikollakin käytyä.
Arki siis rullaa hyvin :) Hassua, etten osaa enää edes kuvitella meitä nelihenkisenä perheenä, vaikkei siitäkään ajasta ole vielä kahta viikkoakaan.
Tää vauva-arki tuntuu muutenkin ihmeen kiireettömältä. Viimeksi synnytyksen jälkeen, itse asiassa jo kotiutumista seuraavana päivänä, lähdettiin kiertämään asuntonäyttöjä, jonka jälkeen hoideltiin asuntolaina-asioita, ostettiin asunto, tehtiin remonttia, muutettiin ja samaan aikaan järjestettiin/vietettiin ristiäisiä ja tehtiin jouluvalmisteluja vanhempieni luona majaillen, joten parit ekaa kuukautta vauvan kanssa meni ihan hujahtaen ohi. Jouluaatonaattona päästiin silloin ekaa kertaa yöksi omaan asuntoon. Silloin oli niin haipakkaa, että tää vauvan kanssa sohvalla makailu tuntuu tosi luksukselta :ROFLMAO: Ehkä siksi imetyskin tuntuu helpommalta kun sille on oikeasti aikaa. Vauvakin on jo kivasti oppinut homman idean (y)

Imetyksestä tulikin mieleen, että löysin tänään maailmanhistorian mukavimmat imetysliivit! Paljon tukevammatkin kuin monet kaarituelliset mallit. http://www.hm.com/fi/product/14331?article=14331-A ;)
 
Oiii, lisää vauvoja! Onnea kaikille nyytin saaneille ja niille paljon tsemppiä, joilla se on jo aivan lähellä! :love:

Meillä tosiaan mies reissussa ja kotiutuu huomenna myöhään illalla, niin istun sit täällä jalat ristissä ja toivon, ettei vielä synny :ROFLMAO: Humisen jälkeen onkin sit vapaa tulemasn milloin vain :sneaky:

Hikoileeko täällä muut? Mää oon joinakin yönä heränny aivan hiestä märkänä. Tälläseen tottunu vain imetyksen aikana, mut mulla tää alkanu jo nyt :sick:

(. ) 39+4
 
IMN
äiti seiskanelonen Mulla ollu aina imetyksen alussa sama ongelma, oisko ollu vielä röörit jotenki tukossa tai jotain.. Eipä siihen oo auttanu muu kuin reipas imetys ja ihan "huvipumppaus", että on lähtenyt maito kunnolla kulkemaan (n) Kannattaa kans tarkastella vauvan imuotetta, että suu on kunnolla auki sillain leuka pitkällä. Mulla ainaki sattuu aivan pirusti tuo neidin naukkailuimu, eli ottaa pelkän nännin huulien väliin.

Mulla ei (tällä kertaa) ollu hikoilua loppuraskaudesta, eikä oikeestaan imettäessäkään, mutta nyt oon alkanu öisin herätä lätäköstä o_O Ihan on paita ja hiukset märkänä hiestä..

Lisäksi päänsäryt on palanneet.. Johan tässä muutama kuukausi olikin hiljaiseloa sillä rintamalla. Mullehan lääkäri ehdotti joskus alkuraskaudessa migreenin estolääkitystä (12 vuoden päänsärkyjen ja vähintään yhtä monen eri lääkärin jälkeen sain vihdoin diagnoosin..) ja nyt taidan jälkitarkastuksessa pyytää kirjoittamaan reseptin. Onko migreeni sellainen, joka oireilee enempi imetysaikana, vai juurikin päinvastoin?
 
Huuuiih täällähän pulpahtelee jo vauvoja tasaseen tahtiin :LOL: Ihan hirmusesti onnea pku nyyteistä:love:

Mulla on kuuma kokoajan. Yöt nukun ilman peittoa ja yökkäriä, ulkona viiletän takki auki. Muistelisin et esikoisesta ois ollu sama loppu raskaudes.

Nyt on kyllä aivan jäätävää tää mun turvotus, jalat on täysin epämuodostuneet. Vettä litkin ja koitin tänäänin makoilla jalat ylhäällä mut ei auta. Aiemmin on aamulla ollut hyvät ja päivän mittaan turvonnu mutta nyt tää on kyl 24/7. Aamulla on sormetki ihan nakit ja kipeät.

Perjantaina ois neukkulääkäri, jänskättää onks noi supistukset saanu mitään aikaseks tuolla alhaalla :rolleyes: Omasta mielestä masu on jo kovasti matkalla alaspäin, mieski sanoi että ois jo alempana.

:cool: 36+3
 
Rintakumia oon yrittänyt tarjota, kerran otti sen jopa suuhun ja yritti imeä, mutta ei saanut mitään. Juuri mietin samaa kuin IMN, olisko vielä niin et vauvan pitää todella imeä, että saa jotain. Pumppuun ei oikeesti tullut pisaraakaan (sähkö). Ja sekin sattui melkeen yhtä paljon. Kun sais noi rinnanpäät rauhoittumaan näissä väleissä. Ja supparit imetyksen aikana...ääks.

Mulla hikoilu ollut jäätävää synnytyksen jälkeen. Kohtu edelleen jalkapallon kokoinen ja jalat tosi turvonneet. Ummetusta. Kai tää tästä. Saa sukat jalkaan itse ja pääsee kyykkyyn, ihanaa.
 
oijoi, paljon onnea NassuRessu ja fanny07 ! :love:

Täällä oli rauhallinen yö supistusten suhteen. Tosin unet jäi vähän lyhkäsiks silti, kun koira oksensi ekan kerran ennen neljää ja uudelleen ennen kuutta (n) Miehen herätyskello soi viiden aikaan, että kerkesin mä vaakatasoon siinä lattioiden kuuraamisen välissä, mutta en nukahtaan. "Hyvin" levänneenä siis päivän koitoksiin.
Toivottavasti toi koira ei voi enempää pahoin, anoppi lupasi sen päivällä täältä hoitoon hakea :ROFLMAO:

Nyt kohti sairaalaa kattoon olisko tää the päivä! :love:
 
Onnea hurjasti kaikille!

Täällä on ihana nyt käydä kurkkimassa kuka on pienen nyytin syliin saanut, tippa linssissä lueskelee vauvauutisia.

Itsellä ois 9 päivää laskettuun aikaan ja alkaa todella jo odottaa että milloin. Kaikki pienet pelot mitä oli mielessä ovat haihtuneet ja odotan oikeastaan synnytystä todella hyvillä mielin. Toivottavasti kaikki menee niinkuin pitää.

Imetys itsellä aikanaan sattui alussa juurikin vauvan väärän imuotteen vuoksi.

Tänään oisi ohjelmassa vihdoin sen kassin pakkaus :ROFLMAO:, kotihommia myös piisaa sekä koulujutut pitää hoitaa.
 
Onnea NassuRessu ja fanny07! Hurjaa miten näitä vauvauutisia nyt satelee, ja aivan ihanaa siis :)

Imetyksestä kun on ollu puhe, niin onko teillä erillisiä imetystoppeja/-paitoja? Onko hm:n valikoimat esimerkiks ihan ok? Mietin vaan täytyiskö tilata etukäteen vai vasta kun näkee, onnistuuko imetys edes jne. Kaupoissa noita näky huonosti, niin ei pääse oikein sovittamaankaan.
 
Huomenta. Oikein paljon onnea kaikille nyytin jo saaneille :)

Huomenna ois äitipolilla käynti taas. Toisaalta haluaisin että käynnistettäisiin kun mulla niin huolettaa että vauva kasvaa liian isoksi ja toisaalta taas haluaisin odottaa vielä lähtisikö itsestään käyntiin. Ja alkanut ressaamaan tuo sairaalassaolo aika että miten tuo nuorempi sen sit ottaa kun joutuu monta päivää olla erossa. Ja kaiken lisäksi täs iski flunssakin, toivottavasti ei nosta kuumetta eikä muutenkaan mene kovin pahaksi.
Vaavisänkykin pitäs tilata jos käykin niin et torstaina käynnistävät.

Ankas 38+3
 
Onnea NassuRessu ja fanny07 :love:

Wendys pidetään peukkuja että tänään alkaa tapahtua :)

Kyllä tulee ihan tippa linssiin noista synnytyskertomuksista :love:

Tänään tulee neuvolantäti kotikäynnille ja tuo mulle rintapumpun lainaan, mulla on niin kipeät tissit kun vauvakaan ei vielä syö niin paljon että edes puoliksi tyhjenisi. Koitan nyt jos jaksaisin jonkun aikaa luovuttaa ylimääräiset maidot :) Ja imetys tekee täälläkin kipeetä, se hetki kun vauva tarraa tissiin on jotain järkkyä, hetken päästä helpottaa. Ja luojan kiitos jälkisupparit on loppunut :)

Imetysliivejä täytyy vielä parit ostaa, mulla ei ole kuin yhdet ja nekin olis kiva välillä pestä, ei voi olla yhtään ilman, muuten on maitoa joka paikassa :LOL:
 
Pieni poikamme syntyi eilen klo 15.16 ja mittaa oli 3578 g ja 51,5 cm.
Käynnistys ajalle mentiin klo10.30 ja heti siinä käyrällä jo supisteli kipeästi. Olin jo kahdelle sormelle auki joten päästiin saliin kalvojen puhkaisuun. Supistuksia oli koko ajan omasta takaa ja kalvojen puhkaisulla vaan hieman joudutettiin hommaa. Vesien menon jälkeen supistukset napakoitui reilusti ja ilokaasusta tuli kiva kaveri. Kahden jälkeen odotin iltavuoron kätilöä kuin kuuta nousevaa katsomaan kohdunsuun tilannetta ja sehän oli sitten jo kokonaan auki. Noin 35min ponnistin eikä tarvinnut yhtään edes tikata.
Nopea, lähes luomu synnytys ja sekä vauva että minä voidaan hyvin. Varmaan oltaisiin eilen joka tapauksessa tultu synnyttämään mutta eipä tuo pieni vauhditus mitään haitannut. Mies pääsi kotiin laittamaan esikoisen nukkumaan ja lapsenvahditkin kävi vaan päiväseltään.
Vauvan sokeriarvot on olleet hyvät ja imee hyvin.

Onnea muillekin tuoreille äideille!
 
terveisiä neuvolasta.paikat on tiukasti kiinni eikä vauva oo kiinnittynyt.hemoglobiini oli onneksi noussut ja on nyt 113. Sf mitta tekee semmoista tasaista laskusuuntaa mutta lääkäri meinas ettei laittais tuon takia varmaan edes ultraan lähetettä.sf oli nyt siis 30. Nyt sit vaan sitä ultraa odottelemaan
 
Miten niin herkillä- parahdin vain parkumaan kun luin tuosta otsikosta, että " meidän kuu"... Tänään tasan 38 viikkoa, huomenna äippäpolille käymään niin tutkivat kuinka iso kölli tuolla oikein on kun maha on niin iso. Öisin ja vähän päivisinkin ollut kivuttomia harkkasupistuksia, jotka on saattaneet kestää monta minuuttia ja tehneet ihan oksettava olon. Epäilen että niiden takia tuo pieni myllääjä on ollut aika hiljakseen, onhan se varmaan rankkaa sillekin. Vaan kyllä se liikkuu aina, kun pysähtyy tarkistelemaan, olen vain tottunut siihen hurjaan vatkaukseen mikä on ollut hällä tapana...
Ihana miten ihmiset on kaikki eri tilanteissa, joillakin jo syntynyt ja joillakin ei merkkiäkään - tsemppiä muille malttamattomille odottajille ja onnea jo jakaantuneille!
 
Onnea hattisvattis! :)

TuleJo, ehei et sä luultavasti viimenen oo. Mulla kans sama olo et huutelen täällä vielä ku muille koko palsta on enää vanha vitsi :D Naureskelin just et vasta 3. helmikuuta ja vissiin puolet jo kerenny synnyttää.

shake, mulla kans paljon nyt noita harkkasupistuksia ollu. Lääkäri vaan totes, että normaalia loppuraskaudesta. Vaikka tosiaan tulee kans aika pitkäkestosiakin ja myös ihan levossa, aikasemmin liitty lähinnä siihen ku oli liikkeellä.
 
IMN
Onnea jälleen nyytin syliin saaneille! :love: Melkosella rytinällä kyllä on alkanut tää meidän kuu ;)

Tänään ois mullakin ollu laskettu aika. Näin nopeaako tääkin päivä ois tullu :eek:

Meillä oli tänään jälleen vauvan painokontrolli. Niiltä osin kaikki oli yllättävänkin hyvin; painoa on tullut maanantaista 110g, eli se maaginen 2,5kg:n raja on nipinnapin rikki :) Nyt käynnit harvenee kertaan viikossa, kunnes painoa on 3kg.

Mulla alkoi aamu tosi kovalla alavatsakivulla, jonka kyllä itse diagnosoin ummetukseksi. Onneksi oli tuo neuvola-aika ja terkka huomaskin heti naamasta että kaikki ei oo hyvin. Pyysi sitten akuuttipäivystyksestä lääkärin konsultoimaan, joka teki sisätutkimuksen ja totesi kohtutulehduksen. Nyt siis kymmenen päivää popsitaan kahta eri antibioottia.. Tulehdusarvot ei olleet (vielä?) edes koholla, eikä nytkään oo enää mitään kipuja, mutta kai tuo kuuri on pakko varalta popsia loppuun.

Fiona Mulla ei oo erillisiä imetyspaitoja, vaikka ehkä yhden tai pari voisin ostaakin, ihan vaan että ois jotain fiksumpaa ja kätevämpääkin päällepantavaa. H&M:n perus narutopit on kovalla käytöllä, ne kun on niin helppo vetäistä tosta alas ja ovat niin halpojakin, ettei haittaa vaikka vähän kaula-aukosta ratkeais :D Imetysliivit on kuitenki ollu melko must. Ainakin mun mielestä tavallisia liivejä on tosi vaikea vetää alas, kun kuppien toppaukset ja kaarituet ottaa vastaan. Parit halvemmat imetysliivit oon aina ostanu valmiiksi ja sitten lisää jos homma lähtee rullaamaan :)
 
hei paidat joissa on napit edessä on kans ihan hyviä imetykseen jos ei ihan virallisia imetyspaitoja halua ostaa.musta osa imetyspaidoista on järkky rumia niine ihme kangaslerpukkeineen..ja onhan ne monesti vähän kalliimpiakin..

imetysliivit on minusta ehdottomat.etukäteen voi ostaa vaikka marketeilta sellaset halvat ja kaarituettomat jotka menee alussa ja ostaa sit vähän paremmat ku alkuturvotuksista selvinnyt ja näkee vähän paremmin sen koonkin.mulla on vaan tuommonen toppityylinen nyt alkuun ostettuna.
 
Äiti seiskanelonen, kannattaa tosiaan tarkistuttaa vauvan imuote. Muistan esikon kanssa tuon ja kauheeta oli, mut ajan kanssa helpotti. Jos oot facessa, niin liity imetystuki ry ryhmään. Sieltä saat apua ja voit imetyskoulutuksen käyneiltä tukiäideiltä pyytää apua ihan vaikka yv:llä, jos et muuten halua. Suosittelen ehdottomasti ryhmää.
Kannattaa nyt alussa olla vauvan kanssa paljon ihokontaktissa, jotta maito nousee kunnolla ja vauvakin saa tilattua sitä tarpeisiinsa oikean määrän. Tsemppiä, älä luovuta! Ja muista, ettei pumpulle heruminen kerro maitomäärästä. Jos pissa ja kakkavaippoja tulee hyvin, nii tietää vauvan saaneen rinnasta jotakin. Onko sulla nännit oikein rikki, ootko kokeillu imetyksen jälkeen sitä lansinoh-voidetta?

Onnea hattis ja muut, joita en oo hoksannu onnitella! :love: Vauvoja vaan satelee, niin jnku onnitteleminen saattaa mennä sivusuun :D

Mulla on huomenna taas kerran kasvukontrolli, hieman jännittää kuin tää on kasvanu kahden viikon aikana. Samalla kiva kuulla onko tuo alapää yhtään kypsempi näiden suppareiden jälkeen. Mies joutu jäämään vielä huomiseks toiseen kaupunkiin töihin, joten kauhulla ootan ettei nyt vielä ennen huomista iltaa käynnistyis. :D
 
Harkkasupparit on normaaleja läpi raskauden, kunhan eivät ole kivuliaita (paitsi nyt saa jo ollakin:ROFLMAO:) Niin normaaleja ovat.
Mulla näitä on ollut puolenvälin tienoilta ihan levonaikana ja rasituksesta johtuen. Molemmat ok, tietääpähän että kohtu toimii niinkuin pitää ja harjoittelee tulevaa varten.

Siis huomenna jo 39+0, nyt alan oikeasti odottaa joka kolotusta ja risahdusta ja supparia että joko nyt :p:ROFLMAO: Tahdon jo vauvan syliin! Hieman hirvittää että mitä jos meneekin yliajalle ja pahimmassa tapauksessa onkin vielä 3 viikkoa jäljellä. En tosiaankaan tässä olotilassa kestä kolmea viikkoa. Kivut alkaa olla niin järkyt että nukkuminen ei luonnistu. Viime yönä kokeilin ottaa särkylääkettä neuvolanohjeiden mukaan vaan tällä kertaa ei auttanut..

Hemoglobiini myös stressaa sillä se oli tosi alhainen (103), mites synnytyksessä jaksaa sitten..

Tylsyyksissäni rupesin katsomaan youtubesta tuota one born every minute, jännitystä ilmaan!
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea jo synnyttäneille! :) <3 En olekkaan hetkeen täälä käynyt, mutta vielä ollaan yhdessä kasassa ja mennään jo rv 38+1, ettei tässä toivottavasti ole enää pitkä aika vauvan syntymään. Sairaalakassin olen suurimmaksi osaksi jo pakannut valmiiksi ja melkein kaikki hankinnat tehty. Supistuksista ei täällä ole juuri tietoakaan, mutta jospa ne lapsivedet menisi lähiviikkoina niin saisi tämän vauvan vihdoin syliin! <3
 
surusilmät syötkö rautaa nyt?mulla ainaki tuo retafer nosti hyvin hemppaa eikä ota mahaan plus Se on edullista.sitä sai ottaa yhden aamulla ja yhden illalla.ota tähän loppuun tehokuuri vielä :) kuitenki synnytyksessä aina Se mahdollisuus että menettää Enemmänkin verta
 

Yhteistyössä