Helmikuun helmiäiset 2016 *Joulukuussa*

IMN
Todellaki ois ihanaa jos ei tarvis/ehdittäis käynnistää :) tää on näillä näkymin mun viimeinen raskaus ja ois mahtavaa kokea se ihan "oikea" synnytys; mies panikoi ja mää penikoin :D no mutta niin pitkälle en uskalla ees ajatella vielä :) pääasia että nyt edes tiedetään missä mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: _Nea_
Jeeeeeeee!! Ultrassa käyty ja vauva oli pää alaspäin!! Ihan huippua.painoarvio nyt 1,2kg ja syntymäpaino tuon perusteella 3100-3200g. Aivan mahtavan selvän kasvokuvankin sai lääkäri meille näkymään,oli ihan mielettömän söpö <3<3 seuraava ultra helmikuun puolivälissä noiden mun laskimovirtausten vuoksi.meinas että sit vois yrittää ärsyttää paikkojakin vähän. Nyt hyvillä mielin joulun viettoon :)
 
Maalis tosi mahtavaa! Toivottavasti saan itsekin ens viikolla samanmoisia uutisia :)

Nyt viimiset joulu shoppailut shoppailtu. Illalla jos alottas paketointi urakan.

Tääl on onneksi lunta niin joulukin tuntuu joululta :)

Ankas 32+1
 
Onnea imn ja maalis hyvistä uutisista! Täällä heiluttaan yhä toivon ja epätoivon välillä vauvan asennon suhteen. Noin kahden päivän välein vauva päättää vaihtaa suuntaa ja muutenkin möyrii mielettömästi varsinkin perätilassa ollessa. Kaikki potkut ja kyljen käännöt tuntuu tulevan ulos vatsan läpi, alkaa vissiin tila jo käydä vähiin.

Tänään neuvolassa kyseli jo tuntoja synnytyksen suhteen. Muuten ei minulla ole huolta kuin tää vauvan jatkuva kääntyily. Ulkokäännöksestäkin puhuttiin tai siitä että jos vauva jatkuvasti myllää niin kääntäminen voi olla turhaa. Peukut ja varpaat pystyyn että asettuisi pian. Sekä paino että verenpaine oli noussut aiemmasta mutta jouluna aion silti herkutella!

Huomenna tulee jo 34 viikkoa täyteen!
 
päivittelempäs minäkin pitkästä aikaa :) tänään 34+2 neuvolassa käyty, vauva raivotarjonnassa ja pää oli tosi alhaalla. Maksa ja sappikokeet otettiin torstaina ja nyt sit katottiin tulokset niin nousemaan päin, sappihapot oli 9 ja 10 saa olla, et veikkasikin että voi olla että ens viikolla pääsee seinäjoella käymäs uusien verikokeiden jälkeen. Tais meidän raskaudesta tulla käynnistetty 38 viikolla jos ei jo aiemmin päätä putkahtaa, sen verran on tujuja suppareita jo. Liitoskivut vaivaa ja nukkuminen on hankalaa kipeytyvien lonkkien takia.
 
Imn, hyviä uutisia siis tulossa ja kiva kun tuon kontrollinkin vielä sait. Nyt on varmasti hyvä viettää joulua ilman sen suurempaa huolta vaavin koosta :)

Maaliskin, saanut hyviä uutisia, onnea! :love:

Hattis, sulla siellä taitaa asustaa aikamoinen myllääjä, jos asentoa vaihtelee paljonkin. Mulla tää tuntuu jämähtäneen, sinakin toistaiseksi, pää alaspäin ja tuntuu olevan paljon samalla kyljelläkin, kun punkee samaan paikkaan lähes aina.

Heba, hui, kuulostaa jännälle. Sulla saattaa olla synnytys edessä jo neljän viikon päästä ellei aikaisemminkin. Niin jännää, kun pian yksitellen aletaan poksahdella :D
 
IMN
Meidän vauva on viihtynyt raivotarjonnassa jo ainakin rv26 lähtien, eli lähes kahdeksan viikkoa, mutta kylkeä kyllä kääntää ahkeraan. Tänään oli ultratessa selkäranka mun napaa vasten, eilen illalla vielä vartalo vasemmalla puolen ja nyt taitaa olla oikealla puolen. Potkut tuntuu aina vastakkaiselle sivulle tai suoraan alas, eli vauva taitaa myös viihtyä varpaat suussa :rolleyes: Hauskinta on kun itse tunnen vauvan hikan nytkähtelynä takapuolessani :ROFLMAO:

Mies ois vielä kaks yötä töissä ja sitten päästään koko porukka rauhoittumaan joulun viettoon :) joulufiilis kyllä vähän laski kun täältä Oulusta meinaa lumet sulaa vesisateen myötä, mutta elättelen vielä toiveita josko sitä sataisi aatoksi lisää..
 
IMN, täällä on myös yks ahkera hikkaaja masussa. Mä oon tuntenu hika eri paikoissa jo ennen rakenneultraa, mutta siellä vasta tajusin mikä se nytkytys, ikään kuin elohiiri on :ROFLMAO:
Nyt kun meilläkin ollaan suurin osa ajasta pää alaspäin, niin tuntuu juurikin mun takapuolessa :D Aluks se oli tosiaan hauskaa ja hellyttävää, kun toisella meni siihen usein hermo ja sit potkittiin ja kääntyiltiin kovasti. :love: Mutta alkaa itteekin ottaan jo pikkuhiljaa päähän, kun hikka voi olla useita kertoja päivässä ja varsinkin iltasin kun haluis ite rauhottua nukkumaan.

Mä ihan vahingossa laitoin osan vauvan vaatteista pesukoneeseen pyöriin, vaikka olin itelleni vannonu että vasta vuodenvaihteen jälkeen :ROFLMAO:

Täällä mies tekee viel tänään ja huomenna yli 10h työpäivät ja sit huomen illalla rauhotutaan joulun viettoon. Mä paistoin tänään piparitaloon elementit ja huomenna, kun mies tuo pojan mukanaan meille kun pääsee töistä, päästään se koristelemaan :) Tänään käyn myös kummilasten lahjat viemässä ja vaihtamassa kuulumiset kahvin merkeissä, huomen aamulla kinkun paistoa, rosollin tekoa ja viimeset imuroinnin, sit saa tosiaan koti olla valmis! Hento toive olis että tulis lunta, vaikkei sääennuste sellasta kyllä ees lupaa (n)

Ainii, POKS 32+0!
 
Kuinkahan paljon sitä uskaltaa syödä panadolia raskausaikanao_O? Perjantaina kävin juurihoidossa ja särky on välillä kovaa, joten pakko ottaa lääkettä. Maanantaina soittelen hammaslääkäriin, jossei sitä ennen mene ohi.:unsure:
 
IMN
Tähkä Eikös sitä voi käyttää ihan sen aikuisten annostelun mukaan, eli olikos 500mg 1-2tbl korkeintaan 3krt vuorokaudessa. En minä ainakaan ois näistä päänsäryistä ja sairasteluista ilmankaan selvinnyt..

Jee, huomiseksi on luvattu koko päiväksi lumisadetta! :) ei tuukkaan niin pimeä joulu. Vaikka kyllähän tuota lunta maassa on, mutta ei puissa ja maakin on kauhean liukas..

Mua on jostakin syystä väsyttänyt tänään kauheasti. Viime yönä tuli nukuttua ruhtinaalliset 11h, mutta jo puolilta päivin oli pakko ottaa tunnin päikkärit. Nyt oottelen taas nukkumaan pääsyä :sleep:
 
Tässä pari päivää sitten kirjoittelin kuulumiset, mutta viesti kai hävis taivaan tuuliin:cautious:
Neuvolassa tuli kävästyä. Sovittiin lääkneuvola aika 7.1 ja sitten vähän tarkastellaan kohdunsuun tilannetta. Vauva oli oikeinpäin ja hänellä tilaa vielä jumppailla. Onneksi olen pitkäselkäinen niin tila ei lopu ihan äkkiä.
Masu on enemmän levinnyt sivuillepäin kuin ylöspäin.
Kerroin tästä kauheasta sydämen tykyttelystä ja korkeasta pulssista sekä hengästymisestä. Hemppari olikin tippunut alle 100 joten siinäpä syy olikin. Yleensä huitelee jossain 150 tienoilla.. Nyt rautakuuria..

Levottomat jalat vaivaa iltaisin ja nukkumaan mennessä..kylmä pyyhe auttaa:geek:

Nyt vielä viimeiset leipomukset valmiiksi ja sitten en tee mitään muutamaan päivään:p
 
Ei meinaa mennä jakeluun, että jouluaatto on jo ylihuomenna :LOL: huomenna pitäis suunnata iltapäivästä jo anoppilaan kinkunpaistajaisiin, kunhan isäntä kotiutuu töistä, en vaan tiedä paljonko musta on siellä iloa, kun meinaan kotonakin nukahtaa istualleen :rolleyes:

Neuvolassa sain positiivisia uutisia tänään, kun viimeviikolla hivenen koholla olleet protskut loisti poissaolollaan ja napero oli edelleen pysyny raivotarjonnas, vaikka sitä aluksi kovasti epäilin (y) Toki löytyhän sieltä myös syy äkilliseen väsymykseen, kun hemoglobiini oli selkeästi laskenut, vaikkakin se on pysyny tähän asti hämmästyttävän hyvänä (2vko sitten oli vielä 132 ja nyt 123...)

Painoa oli myös humpsahtanut parissa viikossa melkein 1,5kg lisää mutta sitä osasin odottaakin jo aamusta alkaen, kun koivet oli jo sängystä noustessa jäätävän turvonneet :confused: todennäkösesti tuo paino on noussut pelkästään viimeisen kolmen päivän aikana, kun tuo turvotus on ilmaantunut riemastuttamaan mun päiviä o_O

Jospa sitä lähtis vaikka kävelyttämään noita koipia, nyt kun vielä mahtuu kengät jalkaan......

Ja jos en enää huomenna kerkiä tänne naputtelemaan; Oikein hyvää joulua kaikille joulupallojen kantajille! :LOL:

Karmaliini 32+6
 
Jännä kun mulla on toi hemoglobiini ollu nyt viime kerrat vaan sen 100 tai vähän päälle, mut en silti huomaa erikoista väsymystä tai hengästymistä. Siis tietty herkemmin hengästyy kun ennen, mut ei mitenkään häiritsevästi ja ajatellukin sen vaan johtuvan tästä olomuodon muutoksesta ja lisäkiloista. Muutenkin tuntuu et vaivoihin suhtautuu kevyemmin kun niille on selkee syy. Jos ihan normaalielämässä olis vaikka tota pahoinvointia silleen niinku nyt on jollain tasolla päivittäin, niin oishan sitä hätääntyneempi et mistä tää oikein johtuu ja se vaivaiskin enemmän.

Oliko täällä niitä muitakin pesuaineen haistelijoita? Meinasin etten lähe tollasiin outouksiin mukaan, mut kun vahingossa satuin menee lähelle sellasta purkkia niin.... :D
 
Hyvä et voi huoletta popsia muutaman särkylääkkeen päivässä, vaikka mielellään ei sitä teekään, mut kivuttomana elämä on huomattavasti valoisampaa:).

Päätin nyt sit kuitenkin alkaa syömään sitä rautaa, vaikka ensin meinasin etten vielä, hemppa oli viimeks neuvolassa 112 :rolleyes:. Ollaan sit ummella joulun aika:ROFLMAO:.
 
IMN
Labratulokset tuli ja puhdas näyte oli :) mistä lie ne ketoaineet, sokerit ja valkuaiset oli siihen edelliseen tullu..

Lähin ennen yheksää hoitamaan ihan vihoviimeiset jouluostokset kun keksin heti herätessä että oon kyllästyny meiä kuusen koristeisiin :D ei kyllä ollu hyvä idea; nyt iski kauhea pahoinvointi kun piti heti aamusta lähtä liikkeelle..

No, mutta nyt kinkun paistoon :) lapset oottaa että isi heräis yövuoron jäljiltä että pääsisivät koristelemaan kuusen :D ihanaa joulun aikaa kaikille! <3
 
Hammaslääkärissä käyty toistamiseen, kun kipu kävi ihan sietämättömäksi. Toivotaan siis että nyt helpottaa.

Täällä tuli vähän aamuyöstä lunta joten ei onneksi ihan musta joulu täälläkään :).

Mutta ihanaa joulun aikaa täältäkin kaikille:love:!
 
Ihanaa joulua kaikille täältäkin! <3

Mä veikkaan et joulun ja vuodenvaihteen jälkeen iskee sellanen todellisuus vasten näköä, et kuin lähellä h-hetkeä tässä jo ollaan. Nyt se vielä unohtuu kaiken hössötyksen alle.
 
Kyllä sitä panadolia voi syödä sen max 1gx3, mut ei yhtään enempää ilman raskauttakaan. Maksalle vasrallisempi kuin esim. Ibusal, burana tms.

Tänään on saatu käydä sara kertaa tossa meidän pikku kaupassa, kun aina huomaa jonkun asian loppuneen. Nyt on koti siinä kunnossa ja ostokset ostettu, että joulu saa tulla :D

Ihanaa ja rauhallista joulunaikaa jokaiselle! :love:
 
Täällä kärsitään pingottuneesta vatsasta, navan seutuvilla tuntuu erityisen kipeältä välillä. Edelleen riesana varsinkin öisin nuo kummalliset krampit, jotka menee ohitse tosiaan vain nousemalla ylös ja kävelemällä. Makuuasento ja istuminen pahentaa asiaa.

Ihanaa kun ei ole enää pitkästi raskautta jäljellä...
 
IMN
Mulla alkaa jo iskeä epätoivo tän raskauden suhteen, että eikö tää lopu ikinä. Ainakin kolme viikkoa pitäisi vielä jaksaa.. sitten saa mun puolesta jo syntyä kun viikkoja on jo 37-38. Just eilen puhuin miehellekin että tuskin tää laskettuun aikaan asti odottelee kun joulun pyhätkin on suppaillut niin napakasti vaikkei mitään oo tullut tehtyäkään. Nyt särkee selkää ja jalkoja ja jalat lähtee alta vähän väliä. Tosi epämukava olo..

Onneksi ei kuitenkaan kauaa ole enää jäljellä :) hankintoja ajatellen ehkä ollaan vähän liiankin lähellä h-hetkeä. Alennusmyyntejä oon jo vähän nettikaupoista kolunnut. Kyllä tää tästä, loppukiri enää jäljellä! :)
 
Onneks joulu oli ja meni. Nyt vielä ens viikonloppuna pitäs järkätä esikoisen synttärit. Huh. Sitten voiki hengailöa loppuraskausajan. :)
Musta on hauska ku ihmiset kyselee, et eikö oo tukalaa tai eikö jo kyllästytä olla raskaana. Ja mitä lähemmäs laskettua mennään, sen enemmän ihmiset kyselee. Hohhoi. Kyllä jossai vaiheessa mulla palaa käpy ja sanon. Mulla ei siis todellakaan ole vielä mitään hätää päästä synnyttää. Viikkoja tänään 34+0 joten maksimissaan 8 viikkoa enää odoteltavana. Liian äkkiä loppu häämöttää.
 
Täällä huokaistaan kans helpotuksesta ku pyhät on ohi ja arki taas alkaa. Meillä koko joulu meni flunssassa, mies kävi tänään tk'ssa ja hänellä on ny sit korvatulehdus. Omalta osalta hammassärky onneks alkoi helpottaa antibiootti-kuurin kun sai.

Raskauden osalta ei mitään ihmeellistä, harjoitussupistuksia tulee edelleen vaikka mitään ei tee, välillä tuntuu niinku selkää särkis supistuksen yhteydessä mut en tiiä, ehkä kuvittelen:D. Vauvan liikkeet alkaa tekemään kipeätä joissain kohtia vatsaa, eniten tuosta navan seutuvillao_O.

Miehen työkaverille ja hänen emännälle syntyi aattona esikoinen:).
Oma synnytys on ollut mielessä jo enemmän, varsinkin sen osalta kun esikoinen tuli reilu pari viikkoa etuajassa ja reilussa 5h. Et mennäänkö samaan vai päättääkö tulla kaksi viikkoa yliajalla:).

Tänään 31+4. Jotenki tuntuu viikot menevän nyt hitaasti:D
 

Yhteistyössä