Helmikuun Helmiäiset 2016 lokakuussa

IMN
Fiona Käytettynä ostin kympillä, mutta on kyllä ihan uudenveroisessa kunnossa :) Tuota oli vielä vähän aikaa sitten myynnissä ainakin Prismassa ja Netanttilassa hintaan 30e, mutta taitaa olla viime vuoden mallia kun oli koot niin vähissä.

Nyt on pakko kehua Kelaa! Voiko näitä kahta sanaa edes yhdistää samaan lauseeseen.. Viime keskiviikkona laitoin raskaustodistuksen postiin ja netissä hakemukset vetämään ja päätökset on tehty jo tänään :eek: Huomenna pitäis olla päätökset netissäkin näkyvillä.. Tuota varmaan nopeutti se että oon Kelan työmarkkinatuella, joten heillä on tiedot mun tuloista jo valmiina.
 
Ai joo,kaikki ei tosiaan kerro vauvan sukupuolta etukäteen muille. Mää kait soitan kaikki läpi heti ku pääsen ultran ovesta ulos :D
No, meillä nyt ei salaisuuden pitäminen onnistuis muutenkaan jos lapsille kuitenkin haluaa kertoa heti kun tietää.Ne kyllä myös osaltaan pitää huolen siitä että kaikki tarhantätejä ja opettajaa myöten saa tietää :D
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista:).

Täällä on koko päivä menny kuumavesipullo poskella, juurihoidon jälkeinen kipu jotain järkyttävää, särkylääkettäkään ei viitsisi ihan kamalasti syödäo_O.

Tehtiin vähä pihasiivousta ja nyt selkä huutaa hoosiannaa, tai tarkemmin sanottuna iskias :X3:. Toivottavasti yön sais edes nukutta tän selän kanssa:oops:.

Mies on tämän viikon lomalla ja olis tarkoitus pikkuhiljaa saada tuo lastenhuone siihen kuntoon että sinne mahtuu leikkimään ym. Saapi nähdä koska saadaan aikaiseksi siirtää ylimääräiset huonekalut sieltä pois. Hommaa olis, mut ehkä sitä ehtii :p.
 
No mähän kanssa soitin porukkaa läpi heti sairaalan oven ulkopuolella ultran jälkeen, pari viestiä tais lähtee jo sisältä :D Mies on sit laiskempi kertomaan omille sukulaisilleen ja siellä puolella on toisaalta tulossa myös serkkuja meiän vauvalle eikä niistä sukupuolista oo hiiskuttu mitään. Mä oisin niin utelias tietämään kyllä! Mut onko sit siellä suvussa tapana salailla, ehkä..
 
IMN
Ei merkkaa mitään, koska tässä vaiheessa vauvoilla on jo yksilöllisiä kokoeroja :) sitten jos on yli viikon tai kahden heittoja keskiarvosta tai vaikkapa vartalomitta on tosi pieni reisimittaan nähden, niin puhutaan kasvuhidastumista.
 
Meillä oli pari päivää pienempi kyytiläinen mitä piti olla, ei ole mitään merkitystä muutamien päivien heitolla. :)

Ite laittelen lastenhuoneen puoliksi kuntoon nyt lokuussa, ostetaan uus säilytysjärjestelmä, pinnis menee varastoon paketissa jotta saadaan jouluhulinat pois alta. Eli se kasataan vasta ensi vuoden alussa meidän huoneeseen sitten. Sisustustarraa ajattelin lastenhuoneeseen ostaa uutta, päivitetään vähän ilmettä. Vaunut pistetään tilaukseen marraskuunpuolella, eivät tule tielle pyörimään kaiken kiireen keskelle, turvakaukalo käydään hommaamassa varmaan vähän ennen vauvansyntymää.
Itse inhoan kaikkea pyörimässä jaloissa ja kaapeissa tilaa viemässä kun ne eivät ole käytössä, sen vuoksi jätän vähän viimetinkaan..:)
 
helmijenni, samassa veneessä ollaan, täällä kanssa ultra iltapäivällä. :) Tarvii varmaan lopettaa tää kotona toimettomana pyöriminen, ei aika kulu sitten millään!
Mua ei niinkään jännitä se sukupuoli, koska sitä ei olla kysymässä, mutta se että siellä olis kaikki hyvin. Oon myös nähny hirveesti unia kaksosista, vaikka viime ultrassa aika perusteellisesti sekin suljettiin pois. (molempien suvuissa monikoita) Ehkä ne on jotain ennustetta sitten seuraavasta kierroksesta :ROFLMAO:
Itellä on edelleen vahva tyttö olo ja meinan kyllä kytätä monitoria haukkana, jos sais jotain vahvistusta suuntaan tai toiseen ;)

Wendys & booris 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: helmijenni
IMN
Kyllä ne Kelan päätökset tosiaan oli jo eilen tehty, vaikka liitteet oli perillä perjantaina :LOL: Melko ripeää toimintaa. Ja mikä yllättävintä; mun tulot nousee(!?) äitiyspäivärahan myötä, koska sitä maksetaan myös lauantailta o_O En muistanutkaan tollasta.. Äitiysavustus napsahtaa tilille ens viikon torstaina, eli sillon taitaa olla shoppailupäivä ;)

Nyt pitäis alkaa miettiä neidin lauantaisia 3v-synttäreitä :) Frozen-synttärit tulossa, kuten varmaan monen muunkin prinsessan äidillä nykyään :LOL: Mun leipurintaidot pääsee taas koetukselle kun koitan värkätä kolmikerroksisen kakun..
Tänään oli ton pikkuneidin neuvolakin ja jälleen tuli puheeksi raskausajan kasvuhidastuma. Vaikka tyttö onkin suht kirppu (92cm&13kg, -1 käyrällä), niin kasvaa kuitenkin joka vuosi vaan hurjempaa tahtia. Nyt vasta alan käsittää että saan vihdoinkin viettää ihan normaalia raskausaikaa, ilman turhia ultra- ja äitipolikäyntejä, sekä näillä näkymin saan ihan normaalin synnytyksenkin ilman käynnistelyjä :) Ellei sitten yliajalle mene. Ihanaa, ihan tavallinen raskaus! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: helmijenni
Huh, aika menee nopeasti ja samalla niin hitaasti.

Onnea kaikille tasapuolisesti hyvistä ultrauutisista ja tervetuloa uudet! :)

Täällä maha alkaa jo olla niin näkyvä, ettei jää ulkopuolisille enää paljon arvailulle varaa. Oon pari viime viikkoa keskittynyt muihin juttuihin ja lähinnä iltaisin jäänyt kuuntelemaan mahassa tapahtuvaa möyrimistä. Liikkeitä on ja paljon, vaikka istukka taitaa olla vähäsen tuossa etuseinämässä. Mieskin jo malttoi hetken pitää kättä mahalla ja tunsi potkuja. :giggle: Tyypin kuperkeikat ottaa edelleen vatsanpohjasta, ja välillä istuminenkin on erittäin epämukavaa akrobatialiikkeiden takia.

Onko muilla ummetusta tai närästystä? Nämä mukavat oireet ovat viimeisin lisäys omalla kohdallani. Närästystä on ihan päivittäin syömisen/juomisen jälkeen ja päikkäritkin jäävät lyhyiksi kun polttavaan kipuun herää.:confused: Ummetusta on taas välillä enemmän, välillä vähemmän. Siihen ei tosin taida olla sen kummempia apuja saatavilla kuin kotikonstit.(n)

Meillä on huomenna vihdoin rakenneultra.:barefoot: Sitä onkin odoteltu, kun niin monella täällä se on jo ollut. Ja todellakin kysytään sukupuoli. Itselleni oli jo nt-ultrassa pienimuotoinen järkytys, että mahassa saattaa olla poika, kun olin alitajuisesti toivonut tyttöä. Nyt ajatukset ovat kääntyneet positiivisempaan suuntaan, ja kumpi vain kyllä käy. Olisi vaan terve!:X3:

Me halutaan pitää sukupuoli salassa muilta, kun tämä on meidän ensimmäinen. Kun sukulaiset kyselevät, että aiotaanko kysyä tms. niin kerrotaan suoraan, että juu kysytään, mutta muille kerrotaan vasta kun tyyppi syntyy. Jotkut vähän närkästyvät tästä, toisille se on ok. Kai tässäkin asiassa on kaikki tavat oikeita. Meille on tärkeää saada tietää kumpi on tulossa, jotta voidaan "tutustua" paremmin. Muille tuo tieto selvitköön vasta kun tyyppi on onnellisesti saatettu pihalle.:sneaky:

Täälläkin puikot heiluu kovaan tahtiin, sain juuri valmiiksi virkatun vaunupeiton/makuualustan ja toukkapussi on viimeistelyjä vaille valmis. Seuraava vuorossa ovat vauvatöppöset, eli sukat ja peukalottomat lapaset, joita suunnittelin kotiutumisvaatteiksi.:love:

Itselleni ajattelin tehdä huivin/ponchon jostain superlämpöisestä langasta, sillä tissit jäätyvät jo nyt ihan hetkenkin ulkoilulla.:eek: Jo postilaatikolla käynti jäädyttää nämä herkkikset! Onko muuten teillä muilla jo alkanut sellainen kirkas pieni vuoto rinnoista? Onko se jotain esimaitoa vai mistäköhän on kyse?

Oon nyt vihdoin aktivoitunut noissa vaatehankinnoissa, ja koonnut listaa, mitä kaikkea tarvitaan. Ekana käydään lähipiirin vauvavaatteet läpi, sitten kirpparit, ja sitten vaatekaupat. Tuntuu nimittäin, että näin ensikertalaisena sitä hankittavaa riittää ja rahanmeno hirvittää jo nyt. Edelleenkään en ole mitään muuta ostanut kuin sen Eisbärchenin kaukalolämpöpussin (ruskea-valkoinen). :D Onneksi vielä on aikaa, eikö vaan?

Onko muuten vielä liian aikaista joulutortuille ja glögille? Tekisi niin mieli :p

Huomista odotellen, 20+1.
 
Hei täällä närästystä ja tissien vuotelua myös ;) vaivat lisääntyneet nyt. Esikosta närästi vasta loppuraskaudessa. Erhetyksissäni olen juonut kahvia nyt parina päivänä puolisen kuppia. Jätän sen kokonaan ja katon auttaako!

Joulun voi alottaa! Me lauletaa esikon kanssa jo tiptappia :D

Vauvan vaatekaappi on pystyssä ja vaatteet lajiteltu. Loput koon mukaa varastossa. Olin oottanu tota niin. Enää pieniä hankintoja uupuu, pinniksen suojaa,harsoja jne

Neuvolassa oli kaikki hyvin paitsi mun hb!?! Rautalisää sain vaikka 112 arvo. Ollut ennen aina korkea ja esikosta ei näitä ongelmia. Ärsyttävä vaiva tämäkin.
 
Sitruunapippurina, ei tosiaan ole liian aikaista joulutortuille, mä söin niitä jo elokuussa ku niin teki mieli :D. Aiettä, täytyyki pyytää miestä tuomaan kaupasta glögiä, jahka pääsee lähtemään "töistä".

Jouluintoilija ilmoittautuu täältä:LOL:. Odotan jo lunta ja ylipäätään sitä että pääsee joulutunnelmaan.

Mulla on herännyt pesänrakennus vietti, aloitin laittamaan lastenhuonetta:). Tilaa on kylläkin aika rajallisesti, joten täytyy yrittää saada kaikki tarpeellinen mahtumaan samaan huoneeseen jotenki järkevästi(n).

Hmm, eipäkai muuta.. Hauskaa päivää kaikille! :). Ja onnea ultriin!
 
IMN
Mulla on joulutortut olleet ihan eka raskaushimo sieltä toukokuulta asti! :LOL: Kohta, kohta, kohta...

Mullakin tissit vuotaa sellaista vaaleaa nestettä, ei kuitenkaan vielä ensimaitoa vaan sellaista lähes kirkasta. Tää alkoi pari viikkoa sitten samoihin aikoihin kun nännit muuttui eri rotua edustaviksi..

Munkin pitäis saada jonkin näkönen lipasto hommattua vauvan vaatteille, jonka vois sitten myöhemmin jättää meidän huoneeseen vauvan siirtyessä kuopuksen kans yhteiseen soppiin. Löysinkin sellasen kodin1:stä, mutta oottelen (tässäkin) jos tulis joulualessa halvemmalla vastaan. Mulle on iskenyt joku piheys ja ootan esim. sitterin hankintaa joulun jälkeisiin alennuksiin :LOL: Oon kyllä sillon jo viikolla 36-37 niin melko viimetippaan taidan jättää :rolleyes:

Hoitoalusta kotiutui meille tänään! :) Ostin sellasen muotoillun, harmaa-valko tähtikuvioisen alustan, jossa on irroitettava päällinen, jotta saan lyhennettyä alustaa tuohon khh:n tasolle sopivaksi. Keksin kans että mies vois värkätä siihen tason alle sellasen pienen hyllytason vaipoille ja muulle.. Tahon kaiken tavaran piiloon ja pöydät pidettyä mahollisimman tyhjänä :D
 
Ultrassa kaikki hyvin, vastasi viikkoja ja rakenteet kunnossa. Kätilö ei 100 % varmaksi osannut sanoa kumpiko tulee, mutta tyttölupaus saatiin lopulta ♡ oli jalat ristissä suurimman osan ajasta, mutta ei siellä ainakaa kovin isoja kulkusia näkyny. :D
ihanaa, nyt voi alkaa törsäämään!
 
  • Tykkää
Reactions: IMN ja Fiona-
Mikäköhän niissä joulutortuissa on, kun muakin himottais ne :D En vielä oo käyny tekee. Croissantteja oon syöny kyllä ja ne on ihan erikoishyviä nyt rauskausaikana, vähän samaa tavaraahan ne ku tortut.

Ihanaa kun kaikki toistaseks saanu vaan hyviä uutisia ultrasta <3 Oliko teillä pikkuset ollu miten liikkuvaisia tapauksia siellä? Mua harmitti kun oikein vielä ennen ultraa söin, et saisin vauvan liikkeelle, mut ei oikein mihinkään siellä pyöriny. Kätilökin tökki vaikka kuinka. Totes vaan jotain et "ei tää nyt ihan liikkumaton kuitenkaan oo, että tarvis huolestua". Mut silti jäi vähän sellanen hölmö fiilis. Kun niitä liikkeitä muutenkaan mitenkään vilkkaasti tuntunu. Vai onko tässä vaiheessa sitä tilaa jo niin vähän, ettei siellä ultrassa mitään kuperkeikkoja voikaan enää oottaa?
 
IMN
Kyllähän siellä tietenkin tila alkaa käydä sen verran vähiin ettei vauva ihan tunnin välein mitään voltteja heittele :) Mun mielestä meidän vauva näytti melko rauhalliselta tapaukselta rakenneultrassa, mitä nyt sormia heilutteli ja huulet teki makusteluliikettä ja varpaita vähän oikoi. Ultraaja kuitenkin sanoi että melko aktiiviselta vaikuttaa kun koko ajan jotakin touhusi. Eli kai ne suurimmat kuperkeikat on tässä vaiheessa jo heitelty :) Niitä parikiloisen mötkäleen kyljen kääntöjä ootellessa, perhana että ne ottaakin sitten kipeetä :D
 
Selällään nukkumisesta, mulla kans ei oo koskasn ollu mitään ongelmaa, vaikka vauvat olleet normi painoisia. Oon kullä yrittäny välttää selällään nukkumista, mut usein siitä itseni löydän.

Raskauden etapit, mulla ultrat jakaa aika pitkälle. Sen jälkeen odotan kuumeisesti viikkoa 24, jotta vauvalla olis edes pieni mahdollisuus selvitä synnyttyään. Seuraava etappi onkin sit 30 vkon ylitys, sit melkeen rv 35 ja siitä eteenpäin kaikki on pelkkää plussaa :D

Ihana haalari imn! :love:

Onnea kaikille
hyvistä ultra kuulumisista! :love: Meillä vauva oli suht liikkuvainen just uä:n aikaan ja kätilö tuumas, että vielä on hyvin tilaa liikkua. Ehkä rauhallisemmilla oli vain lepohetki menossa :) meillä esikko varsinkin oli jo vatsassa tosi rauhallinen, oikeestaan koskaan ei potkinu, aina vaan venytteki ja ihan terve lapsi on :)

Kauhee ku mulla alko yht'äkkiä kipeet tai napakat supparit :eek: puoli tuntia kesti ja noin kolmen minuutin välein tuntu. Nyt tuntuu, että ehkä helpotti. Tänään just töissä kehuin, että ihanaa, kun ei oo suppaillu kunnolla ollenkaan. Toivottavasti tää ei nyt ala joka päiväseks, muuten saan jäädä kotiin huilimaan :(

Kävin muuten neuvolassa ja rr oli alhanen niinku aina, mut hb oli laskenu 118 ja rautakuurille jouduin. Sitä vähän uumoilinkin, kun oon ollu nii väsyny..
 
Vitsi, kun lukee noita teidän ultrakuulumisia, niin ei millään malttaisi oottaa vielä viikkoa! Tahtoo heti! :D

Ja joulu sais tulla pian, pian! Ostokset kummilapsille ym. oon jo alotellu ja tekis jo mieli leipoakin, vaan kun ei pirskatti voi syödä kuiteskaan. No jouluna aion kyllä syödä kaikkea! :rolleyes:

Huomenna neuvola, jospa sielläkin vähän ultrattais... Mitähän muuta siellä tutkaillaan? Painoasioita ei vaihteeksi tarvi stressata. On tää uus "elämäntapa" ilman hiilareita kääntänyt painon laskuun. (y)

Sellasen talvikaukalopussin löysin kirpparilta. Ja kesämallin aattelin ompeluttaa mummulla. Löytyis vaan passeli malli jostain.

Voisko noita kauheita valkoisia harsoja värjätä pesukoneväreillä?

Ja ei kun nukkumaan (kello 9!!!!) niin on huomenna töissä ihminen eikä zombie... Onneks kohta syysloma :D(y):geek:
 
Täällä kanssa pelkkiä hyviä uutisia ultrasta! :love:
Pikkunen oli aluks niin mytyssä jalat ristissä mahaa vasten ja kädet niskan takana, että ei meinannu oikein mitään nähdä, sitten tökkimisellä alko sellanen jalkojen oikominen ja kääntyily, ettei mittailusta meinannu tulla mitään :ROFLMAO: Raukalla oli viel kova hikka kaiken lisäks.
Mutta siropäinen ja pitkäjalkainen tyyppi siellä oli, vähän koko menee alakäyrällä kuulemma, mutta on kuitenkin kasvanut normaalisti.
Nii ja mies väittää kovaa nähneensä munat, mutta mä en mitään sellasta nähnyt :LOL:

Wendys & booris 21+0
 
Hyi mää inhoon joulutorttuja! Mutta glögiä mullaki alko tekeen mieli kun näin sitä Prismassa:) Tykkään kyllä kovasti joulusta ja itekki aloitan lahjojen tekemisen Ym jo syyskuussa :D
Ihanaa ku tänään oli pakkasta aamulla ja aurinko paistoi.Tosi nätti talvinen keli!

Mun pitää ostaa jotain kuviollisia harsoja ku meillä on siivousrätteinä nuo entiset valkoset harsot niin ei mee sekaisin.tosin nuo nyt on aika kaukana valkoisista nykyisin ainakin suurin osa :D Mutta himoitsin jo viimeksi sellasta ihanaa oranssi-ruskeaa harsopinoa.ja onhan niitä muitakin aivan ihania
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Meillä onkin harsojen kans pieni ongelma kun kuopus käyttää niitä edelleen unirätteinään. Eikä kuulemma aio lainata pikkusiskolle :D saa nähdä omiiko nuo uudetkin rätit itselleen.. :rolleyes:

Täällä taisi olla muitakin astmaatikkoja? Miten teille on raskausaikana käynyt? Oon joka paikasta lukenut että useimmilla astmaoireet helpottaa raskausaikana, mutta mulle on kyllä käynyt ihan päinvastoin (n) mulla on normaaliannostus flixotidea 500mg/pv mutta nyt oon joutunu nostaan tonniin ja silti joudun iltaisin lähes poikkeuksetta ottaan avaavaa ennen nukkumaanmenoa.. mulla tosin diagnoosikin on aika tuore ja tälle syksylle oli sovittu kontrolli, mutta kannattaakohan tota PEFfiä ees raskausaikana tehdä?
 

Yhteistyössä