Helmikuun Helmiäiset 2016 lokakuussa




29.1.2016
Susa75*1.lapsi

1.2.2016
_sanna*2.lapsi*LPKS
Keijunkainen*2.lapsi*30v*tyks poikalupaus
Effemia harmeil*3.lapsi*satks
Yztlas/ensimmäinen lapsi/Satks

2.2.2016
Kiehinen*kolmas*31*OYS
hattisvattis*2. lapsi*EKKS* poikalupaus
Supsu86*toinen*29v.*K-SKS

3.2.2016
rokkimamsuli*2.lapsi*23v*Satks
IMN*3. lapsi*22v*OYS*poikaolo* tyttölupaus
Helmihaave*3. lapsi
Maalla on mukavaa*4. lapsi*TYKS
Minde84*3.lapsi*30*LS

4.2.2016
Helmiäippä*5. lapsi
Laurana*2.lapsi*34v*Sas

5.2.2016
Heba*5.lapsi
Alisa_84*3. lapsi*30v* poikalupaus
makrilli*1. lapsi*24v*EKKS

6.2.2016
kmw2014*1. lapsi*26 v.
Laurelii*4.lapsi*38V*OYS* tyttölupaus

7.2.2016
kirpsakka*4. lapsi
NassuRessu*2.lapsi*25v*KaKs
karhukopla*1. lapsi*30v*TAYS* Poikalupaus
helmijännäri*1. lapsi*26 v.*SeKS
NMN*2Lapsi*28v*Kos
Fanny* 3.raskaus

8.2.2016
helinä30*4. lapsi*28v.*PKKS*poikaolo*
Adalmiina1*2. lapsi*26 v.*Oys
am80*1.lapsi

9.2.2016
Mmamma88*2.lapsi*K-HKS
pirittt*1. lapsi*20v*LKS*poikaolo*

10.2.2016
manskuliini*2. lapsi*26v
Eea*6. lapsi*28v*PKKS*tyttöolo*
Karmaliini*1.lapsi*27v*SeKS poikalupaus

11.2.2016
PikkuRuusunen*1. lapsi*32 v.*TAYS
TuleJo*1. lapsi*28v.* poikalupaus
helmie* 2. lapsi* 26v. *K-SKS

12.2.2016
Jennih__*2. lapsi
surusilmät*2.lapsi*27v*OYS tyttölupaus

13.2.2016
maipel*3. lapsi*25v*OYS

14.2.2016
ankas*3. lapsi*27v*LKS poikalupaus
helmijenni*1. lapsi*25 v.*Seks tyttölupaus

15.2.2016

16.2.2016

avilia*2. lapsi*25v.*KHKS
Ehkä sitttenkin?*1. lapsi*29 v.*KOS
Wendys*1. lapsi*26v*KHKS

17.2.2016
Tuulentavoittelija*3. lapsi*30v*SatKs
Emböy*2. lapsi*22v*KOS
viii*3.lapsi*24 vee
esikoinenhaaveissa*1.lapsi*23v*K-SKS poikalupaus
Fiona-*1. lapsi*26 v. Tyttölupaus
SeInka * 3.lapsi * 31-v. *
shake*1.lapsi*28v*LKS

18.2.2016
Mammi78*3. lapsi*37v*SatKs
Sofi12/ 3.lapsi./ Seks

19.2.2016
Equus*2.lapsi*29v
Monski94*2. lapsi*21v*PS
Velmuliina*1. lapsi
Pikkue*2. lapsi
Lumi<3* 3.lapsi*42v*OYS*poikalupaus
PRS*1.lapsi.*28*tyks poikalupaus

20.2.2016
Äiti74*2.lapsi*41v*Tays

21.2.2016
SaaraD*2.lapsi*VKS
Sniff*2.lapsi*35*HUS

22.2.2016
Emeli-*2.lapsi*24v.*Satks
sitruunapippurina*1. lapsi*PHKS poikalupaus

23.2.2016
Iummph/24/1.lapsi/KYS
Lauriska*1. lapsi*29*OYS
Tähkä94*2.lapsi* TAYS poikalupaus
girahvi*1.lapsi*Oys
mannamuu* 28 v.* 3. lapsi* kättäri (KOS)
Julyah*2.lapsi*33v*SeKs

24.2.2016
helmikuunhippu*3. (5.) lapsi

25.2.2016
minema*4.lapsi*30v*lks

26.2.2016

27.2.2016

Mymmeli/88*3. lapsi*K-SKS
tamapi*3. lapsi*OYS
San-ttu83*3.lapsi*32v*TYKS
Helmimammuli*4.lapsi*33 v*LKS
Meekku*1.lapsi*

28.2.2016
minea__*2. lapsi*24v.*KPSHP
ninami*32v.*Kätilöopisto poikalupaus
Ainiina*3. lapsi*35v*KOS
Satuh83*1.
Raparperimehu*4.lapsi*

29.2.2016

4.3.2016
Maalis15*3. lapsi*OYS*tyttöolo* Tyttölupaus





Ilman laskettua aikaa:
tikis*4. lapsi*38 v.
Rita*2. lapsi*tyttöolo*
sarppi82*3.lapsi*32v.*KOKS
Bubblemachine*3. lapsi
jennimarika*2.lapsi*LPKS
VeraS*3. lapsi

Meitä on 79 onnellista odottajaa!

Poikalupauksia: 13
Tyttölupauksia: 6

Menetyksen kohdanneet:
dicey*3. lapsi*32*kaks
miranenn * 2. lapsi * 25v * EKKS
Frid*2. lapsi*31 v.*TAYS

Aikaisemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-touko-kesaekuussa.2448865/
http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-heinaekuussa.2451244/

http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-elokuussa.2455389/
http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-syyskuussa.2457879/





SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Ilmoittakaa muutokset punaisella tai muuten erottuvalla tekstillä.
 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa käyty aamulla ja kaikki oli hyvin :) istukka on takaseinän puolella alhaalla mutta onneksi kaukana kohdunsuusta. Vasta lähtiessä tajusin edes kysyä sukupuolesta ja kyllä siinä niin käytiin, että toive täytty ja saatiin poikalupaus :love: poitsu vastas kooltaan viikkoja ja huomasin tuossa listaa katsellessa, että la olikin vielä se ensimmäinen oletettu, joten sen voisi vaihtaa samalla, eli la 10.2. :)

Tuosta aamuyön heräilystä oli puhetta ja täältä löytyy aivan samaa vaivaa. Todella rasittavaa heräillä puolen tunnin välein neljästä eteenpäin ja valvoa x aika joka kerta ja kuitenkin, kun pitäis sängystä nousta töihin, on ihan jäätävä väsy :confused:

Sunnuntaina "joutuu" mennä siskon luo penkomaan vaatepussukoista mieluisia pikkuvaatteita ja kaukalokin saadaan samalla reissulla mukaan :p mun mummu on luvannut tehdä kaukaloon uuden päällisenkin, kun eihän sitä poikaa voi (ainakaan mummun sanojen mukaan) pinkissä kaukalossa resuuttaa kylillä :D

Huh ja hei, jopas oli hyvä päivä tänään, työkiireistä huolimatta! Ihanaa viikonloppua kaikille, älkää antako tuulen pyyhkästä jalkoja alta! :ROFLMAO:
 
Eteisistukasta, mulla on ja otkut on viime aikoina koventunut. Nyt alkaa tuntua kädelle, mutta sekin harvinaista herkkua. Ihan varmasti miehesikin pääsee vielä liikkeet tuntemaan imn, mutta saattaa siihen vielä aikaa mennä.

Laurelii, osasit niin hyvin kuvailla, mulla sama juttu, että jos teen jotain "akrobaattista", niin vauva antaa kyllä kunnon säpsyn ja "plums"-liikkeen :D

Vakuutuksista, meidän lapset ja koira on vakuutettu kaikista kattavimmalla vakuutuksella. Lapsille se on ollut onni, koska molemmat olleet korvakierrelapsia. Ollaan päästy aina lastenlääkärille tai korvaspesialistille, kun siltä tuntunut. Turhiakin käyntejä on voinu käydä, kun rahat tulleet takaisin. Ensiavun ja tk:n lääkäreihin en luota. Meillä kävi myös niin, että sairaalan puolella joku lääkäri katsoi nuoremman korvat ja tuumas, että puhtaat ovat. Siirsi meidän putkitusajan kuukauden päähän. Ab-kuureja oli syöty jo niin monta, että varasin samantien ajan yksityiselle putkitukseen ja päästiinkin muutaman päivän varoajalla. Putkituksen jälkeen yksityisen lääkäri tuumas, että paksu ja märkänen korvatulehdus oli päällä, putket oli aiheelliset. Toki niitä jossain vaiheessa makselee turhaan, kuten me nyt vanhemmalla lapsella, mutta en oo uskaltanu vielä luopua siitä. Koiran vakuutus jätetään nyt vauvan synnyttyä :D

Hui, ajatelkaa, ens kuun jälkeen on jo joulukuu! Kuinka nopsaa se meneekin ja siitä on ihan lyhyt aika helmikuuhun. Ite toivon voivani olla töissä joulukuun puoliväliin, joten enää ei oo montaa kuukautta töitäkään jäljellä
 
Uniongelmat täällä kärsitään kans, en nukahda sitten millään, onneksi on netflix jota voi tuijotella sängyssä.

Pahoinvointi jatkuu..

Rakenneultraan 2 päivää :love: Vitsit en malta enää odottaa.

Äitiysloma alkoihan se 1kk ennen laskettua aikaa? :D:p
 
Hyvä tietää ettei ole yksin näiden hankalien öiden kanssa, täällä siis myös yksi joka nukkuu aivan liian vähän.
Meillä ollaan alku illasta masussa rauhassa, niin että mä yleensä nukahdan sohvalle miehen kainaloon yheksän aikaan. Sitten kun siitä nousee vessaan ja hammaspesulle ja kömpii sänkyyn niin alottaa toinen mahassa hullun pyörimisen ja jumppaamisen, valvottua tulee helposti tuntikin ja kuunneltua miehen kuorsausta. Muutenkin vaikea löytää hyvää asentoa nukkua kun aijemmin nukuin mahallani ja se ei tosiaan enää tunnu mukavalta :unsure: Kunnolla nukun sitten ehkä 23-03 ja kolmen jälkeen herään joko muksun venkulointiin tai siihen että niskas on jumissa nukkuma asennon takia. ja loppuaamu on sitten vaan sellasta torkahtelua siihen asti että kello soi. Tollon aamusta mä nään just ihan ihmeellisiä unia, kun ajattelen siinä hereillä ollessa kaikkee ja nukahdan sitten niin että ajatukset jää "päälle".

Nyt on mullakin vaunut :love: Löysin Torista itseä miellyttävät emmaljungat (en kuitenkaan niitä petrolin värisiä) ja ajettiin sitten eilen illalla miehen kanssa 1,5h suuntaansa, vaan ollaksemme perillä 5 min, vaunut kyytiin ja 1,5h takasin kotiin :ROFLMAO: mutta olihan noi halvat vaikka bensatkin laskis mukaan, eikä kyllä uutta häpeä vaikka ikää onkin jo useampi vuosi (y)

Wendys & booris 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Maalis15
Mä oon fb Emmaljunga kirppikseltä kattonu vaunuja, mut kaikki ku on jossai etelässä niin eipä paljoo voi lähtee kattelee. Ja jos emmaljungat meille tulee niin ne on tietyt ja niitä ei oikeen oo ku Helsinki-Vantaa akselilla. Pöh... noooo... onneks on vielä aikaa.
Just joku kerto, ku oli käyny kattoo halpoja emmaljungia vajaan 2h matkan päässä ja torin ilmoituksessa ei ollu mitään epäilyttävää. Istuin osan turvakaari oli ollu homeessa ja myyjä oli vaan sanonu "En aatellu sen haittaavan, ku ei pesussa lähteny" ööm... niiii. Että kun on mahis mennä kattoo niin syynätkää tarkkaan :)
 
IMN
Hain tossa äsken reunapehmusteen postista, niin on mullakin jotain hypisteltävää taas :D En kyllä oo varma tykkäänkö tosta hiekan värisestä vai vaihtasinko sittenki harmaaseen.. Materialistin päivän pulma (y)
 
Heip. Mä oon tääl taas. Pidin vähän hiljaiseloa. Täs on ollu kaikkee esikoisen kuumekouristelua ja itel veren vuotoo mut nyt kaikki hyvin! Ultras kölli pieni poika kuten arvattiin. <3

Me koottiin jo vaatekaappi vauvalle. Pinnasänky on maalaamatta. Ens viikol saan tilata kelapakkauksen. Jes :)
 
Minullakin on etuseinä istukka mutta siitä huolimatta tunsin itse liikkeet jo viikolla 14 ja tällä viikolla (22) on tuntuneet miehellekin. Välillä tuntuu että koko maha heiluu kun viuhtoo menemään! Mitään tietoa ei ole vauvan asennosta mutta liikkeet tuntuu vuoronperään ylhäällä, alhaalla, oikealla ja vasemmalla eli jonkinlaista kaikkien raajojen heiluttelua harrastaa kuten esikoinenkin.

Te ketkä suunnittelette isomman lämpöpussin ostamista rattaisiin, niin kai muistitte että äitiyspakkauksessa on hyvä iso makuupussi joka on sopiva rattaisiin. Ei tarvitse turhaan ostaa toista kallista kun se käy.

Itse ostin juuri Reiman lämpöpussin kaukaloon. Musta, vettä ja tuulta pitävä päälinen ja sisäpuoli valkoinen fleece. Aiemmin mietin onko se liiankin lämmin, mutta nyt oli (hieman) alennuksessa niin pakko oli ostaa kun on parhaimman näköinen mitä olen katsellut. :D
Hintaa oli siltikin 64e mutta eiköhän jotain saa takaisin kun myy pois. Käyttöaikaa ei kuitenkaan ole kuin muutama kuukausi niin varmaan säilyy hyvänä. En haaveilekaan käytäväni lämpöpussia enää ensi syksynä. 8-9 kk lapsi+ kaukalo painaa niin paljon että sitä ei kanna kuin ihan pakolliset siirtymät. Ja sen ikäinen istuu jo kaupassakin ostoskärryssä ja ulkoilee muutenkin kuin nukkuessaan, niin toppapuku on kätevämpi kaukalossakin.

hattisvattis ja pieni potkija 22+4
 
Heips kaikille! Halusin myös tulla tänne kirjoittelemaan, kun teillä niin ihanan aktiivinen ryhmä täällä. Itselläni on la 29.1, mutta alusta asti seuraillut teidän helmikuisten ryhmää. Ensimmäistä lasta odottelen miesystäväni kanssa.:)

Itselläni on myös istukka etuseinämässä ja liikkeitä tunnen lähes päivittäin, mutta tosi hentona. Haluaisin tuntea jo paaaljon paremmin, kun kaikki juttelevat kuinka ihanaa se on. Ulospäin liikkeet eivät siis myöskään tunnu.:(

Rakenneultra oli syyskuun puolessa välissä ja tyttölupaus saatiin. :love:
Mulla on mitattu taas hemoglobiini joka neuvola käynnillä. Kylläpä on vaihtelevat käytännöt paikkakunnittain.

Mukavaa odotusta kaikille! (y)

Rv 23+1
 
Hattisvattis, meinaatko sitä lämpöpussia joka on uudessa äitiyspakkauksessa sellanen vihree kuviollinen? Eikö se oo kuitenkin aika ohut? Ite meinasin jotain kunnon untuvapussia tms. Ja toisekseen en tykkää oikein ton äitiyspussin ulkonäöstä, joo oon turhamainen :D Täytyy tinkiä sit joistain muista ostoksista.

Mä oon nyt selvemmin tuntenu välillä liikkeitä, ihan tehny ilkeetä kun kova potku tulee :D Mut samalla jotenkin tosi hauskaa ja ihanaa. Usein ne tilanteet on just sellasia, missä on hetki sitten syöny jotain (erityisesti makeempaa) ja sen jälkeen on rauhassa istunu paikallaan.

Mites muuten selällään nukkuminen, virläkö nukutte ja pitääkö sitä oikeesti vältellä? Tuntuu et siitä(kin) niin ristiriitasta tietoa. Oon nyt heränny välillä öisin tosi huonoon oloon ja aina ollu sillon selälläni.. Tietty heti vaihtanu asentoa sit.
 
Me mentiin 2014 tammi-> sillä äp pakkauksen makuupussilla ja vanupuvulla. Ja tarkeni hyvin.

Mä en voi enää nukkua selällään, ku tulee paha olo. Oikeestaa oikeella kylellään ja puolimahallaan on enää ainoat nukkuma-asennot joissa onnistuu nukkua
 
Pakko oli tulla vielä kertomaan, että kun tossa kolmisen tuntia sitten harmittelin liikkeiden vähäisyyttä ja ulospäin tuntemattomuutta, niin eiköhän just tuntunut kunnon liikettä, että miekkonenkin pääsi ne myös vihdoin tuntemaan. :love:
 
Kiitos uudesta pinosta! Kuulun kans siihen porukkaan, joka ei edes tajunnut kuun vaihtuneen... Joko tosiaan on lokakuu? Tää kuu ja 2 kuukautta äippälomaan. Itellä loppu työsopimus just loman alkuun sattumalta niin taitaa loma pari päivää virallista alkuajankohtaa aiemmin alkaa. Nyt taas tuntuu, että jo odottaa lomaa. Mutta pystyyköhän silloin enää varsinaisesti lomailemaan ja mitään hyödyllistä tekemään...

Oon raskauden jakanut etappeihin, jotta odotus ei tuntuisi niin pitkältä. Rakenneultran jälkeen seuraava on viikko 23 (vauva voi selvitä elossa, vaikka syntyisi), äitiysloman alku, ja sit viikko 36 (ei haittaa vaikka sen jäleken syntyy). 1,5 viikkoa seuraavan etappiin :). Vaan oikeastihan tähän asti on raskaus edennyt vauhdilla. Viikot vierii eteenpäin, kun on töissä. Viikonloppuisin enemmän ehtii näitä miettiä.

Fiona Selällään nukkumisen välttely liittyy just tuohon huonoon oloon. Eli kannattaa välttää, jos tulee huono olo. Ei siitä muuten mitään haittaa ole. Huono olo tulee, kun kohtu painaa suuria verisuonia ja veri ei kierrä kunnolla. Itellä huono olo tuli jo viikolla 16 ja sen jälkeen olen vältellyt makuuasentoa. Ihan siksi, että se ei ole
mukava.

Rakastuin kaupassa Villervallan fleecehaalariin http://www.skidi.fi/topattu-fleecehaalari-london-6280-p-4234.html Mutta eipä tuota taida oikein mihinkään ajankohtaan varsinaisesti tarvita. Keväällä voisi käytää pari viikkoa ja syksyllä taas lapsi konttailee menemään niin eipä tuosta oo hyötyä. Nyyh! Pitääkö aina olla liian järkevä?!
 
äitiyspakkauksen makuupussi on niin ohkanen eikä myöskään pidä tuulta.meillä ei oo oikein missään tilanteessa osattu käyttää sitä vaikka sellanen löytyykin..Tuolla eisbärchenillä on meillä ollut käyttöä yli 2 vuotiaaksi,tosi hyvä esim.matkarattaissa sit myöhemmin.ja tosiaan noita saa käytettynä 10-20€ niin ei oo kallitakaan :)

mää oon nyt sit kuitenki päätyny sen 56cm toppapuvun sijaan ostamaan semmosen paksumman fleecepuvun kokoa 56.esikoisella oli Sellanen Sillon reilu puolivuotiaana ja Se oli kyllä lämmin.siis Sellanen missä on puuvillavuori sisällä.esim.lindex joskus myi.
tän tyyppinen siis: http://3.bp.blogspot.com/-BRmHQz1weJE/T_H34wDsWsI/AAAAAAAAAHE/ozkf59BV0ds/s1600/2012-07-02+12.56.30.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ei hitto, edellisyönä herätin mieheni, koska halusin antaa hänelle hyvän yön pusun, näin myös ihan hirveen sekavaa unta. No viimeyönä sanoin normaalia kovemmalla äänellä että tuo minulle lämpöpeiton. Ja näin painajaisunta.
Mulla itsellä ei mitään havaintoa miks yhtäkkiä oon halunnu antaa pusun tai pyytäny tuomaan lämpöpeiton, jota meillä ei edes ole :D.. Varmistaako mun alitajunta jotenki että mies on siinä vieressä ku vielä itse ollessa unessa teen tollasia ihmeellisyyksiä. :LOL:

Onko muilla mitään tällaista? :whistle:
 

Yhteistyössä