Helmikuun helmiäiset 2016 *marraskuu*

Kiitos pinnisvinkeistä! :) Taidan päätyä siis kokonaan pinnoilla olevana sänkyyn ja irroitettavaan laitaan. Pohjaa sais säädettyä kahteen eri tasoon, sen luulis riittävän? Ihan Ikean halpissänkyä ollaan siis meinattu. Ehkä ens viikolla ostoksille :) (tää on puhelimella typerää kun ei saa noita kivoja hymiöitä, vai osaako joku? Tähän ois kuulunu sellanen paljon innostuneempi!)
 
Minäki oon just pinnasänkyä metsästämässä.on ne minusta myös sirompia ne missä on pinnoja kaikki reunat ja itekki aion sellasen hankkia.mielellään myös niin että laidan Sais pois/alas.
mää en tiiä yhtään paljonko mulla on viikkoja mutta nytpä näen ku pistän Tän postauksen :D
 
IMN
Taitaa ne uimahallien käytännöt sitten vaihdella jonkin verran.. ainakin oulun ja lähikuntien uimahalleissa, kylpylöissä ja vauvauinneissa on uimavaipat pakollisia :)

Puhelimella saa kaikki hymiöt näkyviin kun painaa tuosta tekstikentän yläpuolelta hymiö-kuvaketta :)

Meille ainakin on hyvin riittänyt pinnasängyn pohjan laskeminen kahteen tasoon. Sitten kun vauva on alkanut nousta tukea vasten polvilleen, ollaan laskettu pohja alas.
Hitto kun mullakin tekis nyt mieli ostaa uus pinnasänky, vaikka aiemmin oon aatellu tuon vanhan perintösängyn ajavan asiansa :D tahtosin valkosen.. enkä jaksa alkaa tota vanhaa maalaamaankaan.

Olosuhteitten pakosta jouduin uhmaamaan vuodelepoa ja vein pojan kävellen eskariin ja jatkettiin siitä vielä matkaa mummolaan. Supparithan sillä sai aikaiseksi.. saan varmaan kuulla tästä torstain kohdunsuunkontrollissa.
 
Heip! Ihan alkuun rv 29+0 poksautetaan nyt!!! :)

Meil eka pinnis on kyl päädyillä, en kokenut mitään ongelmaa, 3 tasoon laskettava, ryömintäaukolla taaperolle ja muuntuu viel juniorisängyksi myöhemmin ilman laitoja. Vauval sain pinniksen jonka tosiaan hioin ja maalasin valkoiseksi. Siinä pelkät pinnat mut muuten samat säädöt.

Täällä uimahallis on kielletty uimavaipat! Vauvat oppii kuulemma luontasesti pidättämään. Kaikki uimakoulut ja vauvauinnit vedetään ihan uikkareissa. Kertaakaan ei oo kakkavahinkoa sattunu. Jos tuliskin niin koko allas tyhjennetään ja myrkytetään jollakin puhtaaksi.
 
Hoksasin, että patja pitäis ostaa pinnikseen ja yhtä jos toistakin tavaraa etsiä. Nyt kuitenkin saikulla jouluun asti. Hyvä niin, vaikka tällä luonteel tekee tiukkaa. Miten niin ne voi pärjätä ilman mua töissä? :ROFLMAO:

Parin päivän päästä se ultra. Ja jo taas jännittää, ryökäles.
 
IMN
Uimavaipoista vielä :) Mun äiti vastaa erään lähikunnan puhtaanapito-asioista ja hänen mukaansa uimavaipat ovat heidän kohteissaan pakollisia juurikin siksi, että nuo altaiden tyhjentämiset ja putsaamiset tulisi kunnalle tosi kalliiksi. Uimavaippaan tullut vahinko on vähän kiikunkaakun, että tarviiko alkaa edes putsaamaan. On kuulemma kyllä tosi harvassa ne äidit/isät, jotka viitsivät edes tulla kertomaan, että lapsella (isolla tai pienellä) sattui vahinko, ja juurikin siksi siellä saattaa joskus kakkoja kellua altaissakin.

Meidän pitäis kans hommata pinnasänkyyn patja. Ois ehkä viiden minuutin homma tarkistaa, että onko petari, tyyny ja peitto vielä tallessa, mutta en vaan saa aikaiseksi. Tuota patjaakin on pitänyt jo moneen otteeseen lähtä ostamaan, mutta en oo jaksanu pelkästään sen takia lähtä kaupoille.. Ehkä sitten kun on mahdollista pinnis yleensäkään kasata.

Mistäköhän tuo johtuu kun noista raskausajan vitamiineista tulee niin huono olo? Lopetin niiden päivittäisen syömisen jo silloin rv9 ummetuksen takia ja sen jälkeen oon satunnaisesti ottanu sillon tällön. Aina menee 10-15min tabletin ottamisesta kun alkaa hikeä puskea ja oksettaa.. Onneksi syön kuitenkin sen verran monipuolisesti, ettei noiden vitamiinien syöminen ehkä ookkaan niin justiinsa.

Atooppinen ihottuma on taas palannu kuvioihin ja aiempaa pahempana :mad: Leukaa kutittaa kaikista eniten! Naama kukkii muutenkin, joten tosi hehkeänä ollaan. No, onneksi mennään jo rv28+5, ei enää kauaa jäljellä :love:

Missä vaiheessa teillä on jouluvalmistelut? Enää viisi viikkoa siihenkään.. Kuulostaa niin vähältä. Muutaman lahjan oon lapsille ostanut, mutta isommat on vielä hankkimatta. Pitää kai lähtä taas veronpalautuspäivänä shoppailemaan Toys'R'Us tyhjäksi :rolleyes:
 
mulla on täällä puikot viuhunu eli osa lahjoista on tehty ja lapsille ne isoimmat lahjat on tilattu netistä ja Pitäis vaan käydä hakeen postista. Ensimmäisenä adventtina me laitetaan jouluvalot ja koristeita ja niillämain kait sitä tulee sit kierreltyä lahjaostoksilla.naistenmessutkin on tuossa kuun viimeinen vkloppu,yleensä oon jollekin ostanut lahjan sieltäkin. En oo mikään joulustressaaja,aina nuo omalla painollaan ja hyvissä tunnelmissa hoituu.viikkoa ennen joulua ku on kaikki valmista niin hyvä on :) en oo niitä jotka vielä aatonaattona metsästää lahjoja kaupungilla :D on kyllä ihanaa et tulee joulu taas! Sit siitä onkin enää vaan muutama hassu viikko että teistä ekat saa vauvat :) minähän täällä kärvistelen vielä pienen ikuisuuden :D
 
IMN
Maalis Hui kauhea, tosiaan viis viikkoa jouluun ja uuden vuoden jälkeen alkaakin tapahtua :D
Määkään en jaksa stressaamalla stressata joulusta, vaan juurikin omalla painollaan kaikki tuntuu aina järjestyvän. Ainakin sen jälkeen kun oon saanu kaikilta isommiltakin joululahjatoiveet lypsettyä :rolleyes: Mikä siinä on ku ihmiset aina kysyttäessä vastaa "etteivät tarvii mitään" :LOL: Kaikki tarvii aina jotain! Sanosivat suoraan nii ei tarttis arvailla :D Vaikeimpia on just isän ja isoveljen lahjat.. ideoita otetaan vastaan.
Aattelin tänä vuonna kokeilla sellaista "pikkuhiljaa koristelua", että lapset sais joulukuun ekasta päivästä lähtien laittaa yhdet koristeet paikoilleen. Saattaa kyllä olla että joudun hommaamaan lisää koristeita :D Sitten 23. päivä koristellaan kuusi :)
 
Mä oon kanssa viime viikolla askarrellu joulukortteja, vielä muutama pitäis tehdä ja sit pitäis alkaa se osoitteiden kirjottelu rumba, että ne saa sitten ajallaan postiin :) Myös koriste puolta oon miettiny, ja niitä laitellaan ehkä joulukuun alusta.
Lahjoja oon hankkinu pikkuhiljaa jo ainakin kuukauden ajan, pelkästään kummilapsia kun on siunaantunut useampi. Itellä on näistä ollut vähän stressi, kun nyt jo kauppareissu tuntuu raskaalta, niin en todellakaan jouluviikolla aijo mitään lahjoja enää ostella ja jonotella kassalle. :confused:

Mä oon töissä ihan zombina, ennen kolmea alkoi yöllä taas kivuliaat supistukset ja sitä ennen tuskailin jo puutuvan käden takia (johtuu nukkuma-asennosta) eipä paljoa tullut nukuttua enää ennen kellon soittoa :(
Kyllähän sen illalla vähän olosta jo arvas, eilen oli kuitenkin työpäivä, jonka jälkeen tein ruokaostokset ja ulkoilutin koiran, kun mies oli kotona kipeän pojan kanssa. Hetkittäin meinaa kyllä epätoivo iskeä että millä tässä muka pystyy normaalia arkea pyörittään viel muutaman kuukauden ennen pikkusen syntymää (n)
 
Joululahjoista, täälläkin osa hommattu. Listaa oon jo tehny pitkän aikaa mitä kaikille ajettelin hommata, samalla myös kaittanu omia ja lasten toiveita ylös, nii sieltä voi luntata, kun joku kysyy. :)

Radista onkin se hyvä puoli, että pääsee ylimääräiseen ultraan, olikohan rv 37 paikkeilla. Toivon, että lääkäri tekee myös samalla sisätutkimuksen, nii tietää sitten vähän senkin tilanteen.

Mites muilla on nuo sokeriarvot pysyneet? Mulla kaikki arvot pysyny hyvin eli alle sallitun. Mitään ruokavaliossa en oo muuttanu. Syön samallalailla kuin ennenkin. Jännä, kun puuro on se, joka nostaa arvon korkeimmalle( vaikkei lähellekään ylärajaa) tunnin ruuan jälkeen.,eilen illalla söin iltapalaa ja vetäsin pitkästä aikaa kunnon satsin karkkeja, mut aamun paasto oli silti aivan hyvä. Mitään naposteluahan ei sokerit siedä aterioiden välissä, mut ilmeisesti täällä terkkoha ohjeistettukin, että ruokailujen välillä pitää olla väh. Se 3h, muuten arvo ei ole luotettava.

Minkälaisia arvoja teillä on ennen ruokaa? Mulla pyörii siinä 4.0-4.3 hujakoilla.
 
Meillä on pinnasängyssä pinnat, ja niitä pinnoja saa otettua irti, niin ollaan pojalle saatu pidettyä sitä vielä sänkynä. Pääsee ite sänkyyn ja sieltä pois. En tiedä vielä miten tehdään vauvan nukkumisen kanssa, nukkuuko meidän sängyssä alkuun vai tarviiko pinnasängyn, jolloin pojalle pitää ostaa isompi sänky. Siinä on aina iso homma kun ostaa huonekaluja, varsinkin kun ei ole omaa autoa :D

Mä oon jo laittanut jouluvalot, pihallakin kun tuppaa olemaan niin pimeetä jo. Jouluvalot piristää kummasti :)

Kahessa aiemmassa raskaudessa mulla pysy sokeriarvot ok:na, vaikka mitä söi, mutta tällä kertaa pitää jo oikeasti katsoa mitä syö. (silti olen nyt muutaman päivän syönyt mitä sattuu, kun en oo mittaillut sokereita... Aivan pakko skarpata taas!) aamun paastoarvot on tavallisesti 4.8-5.1. Ruuan jälkeiset 4.jotain-5.jotain. Ennen ruokaa yleensä 4.jotain, en muista nyt ihan tarkkoja lukuja. Paastoarvossa näkyy heti jos oon edellisenä päivänä syönyt esim paljon suklaata :s eli aika tarkkaa tää syöminen tässä raskaudessa on :)
 
Viimeksi muokattu:
Listalle saa lisätä :) La 17.2 (poikaa täälläkin odotellaan :D) Tyks, eka lapsi tulossa
Nyt olis se 3kk jäljellä laskettuun aikaan, ja alkaa tuntua niin konkreettiselta tää maha että oikein naurattaa oma kömpelyys ja etanan vauhdilla eteneminen :LOL: Kaikki on muuten sujunut raskaudessa hyvin ja ei ole kipuja tai vaivoja suuremmin vielä ollut. Närästys on uusi tuttavuus mutta jotain aivan järkyttävää :mad: Välillä yöllä herää siihen ja sitten pitää raahautua ottamaan lääkettä, sitten onkin jo niin hereillä ettei tarvitse enää ees yrittää nukkua...


Hirveesti olen pikkuisia vaatteita jo hankkinut, kun ei oikein ensikertalaisena tiedä mitä tarvitsee. Mietiskelin että mitä kotiinlähtö vaatetta synnärille mukaan...ehkä otan nuo kaikki :LOL::LOL:

Ensi viikolla olisi ultra, katsellaan miten pikkuinen on kasvanut. Mulla on klexane ollut alusta asti, ja näitä ylimääräisiä ultria sitten siitä johtuen. Kivaa päästä taas ruudulta katsomaan :) Ja ainainen pelko, että mitä jos onkin jotain...:unsure:
 
Mulla on iltainsuliini, kun aamupaastot ei suostunut laskemaan. Ruuan jälkeiset arvot ollu ihan ok, mutta aika tarkka pitää olla syömisissä. Jonku pienen herkun kärsii ottaa silloin tällöin, kun karsii muuten hiilarit silloin minimiin. Puurot on ollu pahimmat. Ompahan ainakin paino pysynyt kurissa, laskenut noin 4-5kg. Tosin nyt pysynyt samana useamman viikon. Ruisleipään oon tosi kyllästynyt. :mad:
 
Viimeinen sairauslomapäivä. Huomenna menen taas töihin yrittämään. Kuukausi pitäisi vielä jaksaa. Nyt on ollut niin hyvä olo kotona että ehkä hetken selviää, riippuu työtehtävistä...

Meillä soi jo joululaulut. Valoja ei nyt vielä laiteta, vaikka pimeetä onkin. Kummilasten ja oman pojan lahjat on valmiina. Pasteijoita on tehty, glögiä ja pipareita vedin jo lokakuussa. Etelästä puuttuu siis se lumi että pääsis tunnelmaan kunnolla! :)

Mulla kans atopia on lisääntyny, raskaushormonit pitää pahinta tulehduslehahdusta loitolla. Esikko on kesällä syntynyt ja kevät ja kesäaurinko sai ihon hehkumaan. Nyt on aivan toista. Se on aina tähän aikaan vuodesta pahimmillaan tuo iho. Eniten harmittaa kasvot kun muutenkin on niin punkero olo. Sitten ei voi edes meikata nätiksi.

Eilen kävin ylim. ultrassa. Vauva oli pää alaspäin ja vastas viikkoja (rv29+1) ja painoa oli n.1200g. Kaikki hyvin töiden aloituksen kannalta.
 
Heipparallaa :)

Sokereista sen verran että mulla ei missään raskaudessa ole ollut mitään häikkää, mutta nyt oli sokerirasituksessa sitten paastoarvo koholla :confused: siitähän sitten paukahti radi diagnoosi.. En jaksais yhtään tota mittailua montaa kertaa päivässä. Eilen alotin mittailun ja ihan on hyvät ollu tähän mennessä lukemat. Mulla on tota painoa tullut ihan kiitettävästi tähän mennessä, joten ihan hyvä toi niin tulee vähän himmattua tuota karkin ja makean syömistä. Ne kun ennen ei ole niin maistunut, mutta nyt olen vähän turhan useasti syönyt :rolleyes:

Saikulla olen minäkin nyt pari viikkoa, eilen lääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen kun koko viikonlopun ja eilisen päivän supistellut, ei kipeästi mutta inhottavasti kun tuli niin taajaan. Vauvan liikkuminenkin sai supisteluja aikaan, saati sitten kun käänsi kylkeä tai touhusi jotain. Toivottavasti lepo taas auttaa. Kanavaa oli jäljellä ja paikat kiinni mutta pehmennyt viime kerrasta. Eipä sitten ole kuin kuukausi töitä, jospa sitä sitten menisi vielä hetkeksi töihin :)

Olo on muuten kyllä tukala, vatsa on niin suuri jo että istuminenkin ahdistaa ja vauva punkee kylkiluihin niin että tuntuu niin kuin joku puristaisi siellä välissä :) On kyllä ihanaa kun liikkeet tuntee niin hyvin.

Pinnasänky on vielä hankkimatta, pitäisi käydä joku päivä hakemassa :)

Maksa- arvot ovat ilmeisesti pysyneet kurissa kun kutina on rauhoittunut, onneksi.. Eipä ole näin vaivaista raskautta ollutkaan vielä :D Kaksikymppisenä oli paljon helpompaa :D

Tänään ollaankin jo rv 28+5 :love:
 
Eilen neuvolassa kaikki oli ok, sf-mitta pompsahti noin 3 viikossa 5cm, eli nyt oli 24cm :D.
Ens viikon tiistaina neuvolalääkäri, käyn myös kuuntelemassa vauvan sydänäänet uudelleen, eilen hän oli niin kova liikkumaan ettei saatu mitään kunnon lukemia tulemaan.
Sit keskiviikkona se ultra äippäpolilla, toivottavasti sielläkin olis kaikki normaalisti:). Torstaina miehen terveystarkastus, vihdoin ja viimein hän sellaiseen menee:p, osittain mun pakottamana:rolleyes::D. Eli kiireinen ens viikko tulossa!

-Tähkä ja papu 26+0:love:
 
Mulla ois tänään fysioterapiaan aika, lonkka on ollut siis käyttökelvoton jo kaksi viikkoa eikä kävely onnistu. Eilen sain raahattua itseni lääkärille joka määräsi tuonne, jospa saisin jotain apua vaivaan. Olisi kiva liikkuakin kunnolla ilman puujalkaa. Sairaslomalle olisin joutunut vaan eipä ole mahkuja nyt pitää, töissä ei ole ketään muuta. :ROFLMAO: Perjantain sain vapaaksi jotta saan levätä, sitten pitääkin rutistaa seuraavat 3 päivää.

Pinnis ite tykkään enemmän näistä umpipäätyisistä, ovat omaan simään kauniimman näköisiä. Ostettiin Ikeastan ihan se perus edullinen satasen sänky. Hensvik tai joku.

Vauvanliikkeet ja vatsankoko Siis pieni massuhan mullakin on mutta silti iso. Ja on niin pinkeä pallo että ei oikeesti veny enää mihinkään suuntaan. Vaavi puskee välillä vatsanahasta ulos ja potkii niin lujaa että ihan sattuu. Tuntuu todella ikävältä tuolla keskivatsanseudulla ja sivustalla. Mieluummin otan ne potkut tuonne kylkyluihin, vielä ei sinnekään onneksi yllä. Niitä odotellessa..

Olo on muuten ihan jees, kovasti odottelen että saisi tämän raskauden jo päätökseen, tukalimmat kuukaudet ne vasta on edessä. Voi sitä riemua. Onneksi äippäloma alkaa 8.1! Enää pikkuhetki töitä.
 
Tervetuloa Katsu! Lisäsin sut listaan.

Neuvolassa käyty ja viikkoja tänään 28+2. Paino noussut 283g viikossa, kokonaisnousu päälle 7kg. Ohjo :whistle: Esikoisesta tähän mennessä oli tullu 4kg..
Hb laskenut 133->129, joten ei paha (y) sf mitta oli 26cm
Influenssarokotteen otin itelle ja tolle esikoiselle.
 
IMN
Kattsu Tervetuloa mukaan! :) Kiva että uusia tulee vielä tässäkin vaiheessa :)

Meilläkin on ulkovaloja jo laitettu, ois muuten niin kauhean pimeän näköistä. Lunta on kyllä tullut useampina päivinä ihan kunnon kerroskin, mutta aina se tuppaa yön/aamun aikana sulamaan pois o_O Mulle nuo ulkovalot on henki ja elämä, vielä pitäis muutamat ostaa lisää pensaisiin ja etuovelle niin ois melko bueno :D

Keijunkainen Mulla ei ees "kesäraskaus" auttanu atopiaan, vaan oli ehkä kahta kauheampi. Mulla siitepölyallergiat laukaisee myös ihottuman ja se yhdistettynä siihen kauheaan hikoiluun.. taipeet oli ihan rikki ja tulehtuneet :sick: Mutta kyllä tää kuiva ilmakin on yks riesa ihon kanssa. Kuivaa näppyä selkä, rinta ja naama täys (n)

Huomenna ois taas lääkärille kohdunsuunkontrolli. Melkeen toivon että ois jotain pienenpientä muutosta niin saisi ultrassa varmuuden siihen kasvuasiaankin.. En kyllä luota yhtään siihen että vain rakenneultran perusteella sanotaan kaiken olevan ok, kun aiemmissakaan raskauksissa ei ole niin ollut. Ja jos sinne ultraan pääsen niin pyydän kyllä toista ultraajaa. Tämä joka mun asioita on tässä raskaudessa hoitanut (ts. käännyttänyt lähetteitä takaisin neuvolaan), ei tunnu tajuavan koko kasvuhidastuma-asiasta mitään.. ainakaan sen perusteella mitä oon hänen kans puhunut.
Toinen stressattava asia huomisessa neuvolassa on punnitus.. Mulle on siis 13 viikossa (rv16 jälkeen) tullut painoa vain 1,5kg. Yhteensä kyllä tullut 6kg, joka on ihan ok. Edellisissä raskauksissa on tähän mennessä tullut jo 10kg :rolleyes: Toivottavasti täti uskoo, että syön kyllä ihan tarpeeksi, mutta aineenvaihdunta vaan on vähän turhan nopeaa :ROFLMAO:
Niin, ja korvatulehduksenkin pukkasi päälle. Monta päivää oikea korva on tinnittänyt ja aamulla sängystä noustessa siitä kuului iso POKS. En viittiny tänään lähtä lääkäriin, vaan aattelin panadolin voimalla kestää huomiseen asti. Mulla oli elämäni eka korvatulehdus tammi-helmikuussa ja nyt sitten toinen. Putkitukseenko sitä vielä tällä iällä joutuu :ROFLMAO:

Mulle on tainnu jo iskeä se loppuraskauden väsymys.. Vaan olihan ne alku- ja keskiraskaudenkin väsymykset jossakin vaiheessa :LOL: Yhtä väsymystä ja kolotusta tää kolmas raskaus.. Eka raskaus meni oksentaessa, toinen finnejä puristellessa ja kortisonivoiteen kans läträtessä. Neljättä kertaa en taida uskaltaa tähän leikkiin lähtäkkään :D Oon niin kyllästyny koko raskaana olemiseen ja tahon vaan synnyttämään! Jännä nähä miten tällä kertaa menee, kun aiemmatkin oli niin erilaisia kokemuksia :) Uskoisin että nopeaa ainakin tulee..
Siitä tulikin mieleen että näin viime yönä unta, jossa kirjoitin tänne tosi pitkää viestiä, joka alkoi suurinpiirtein näin; "Viime viikolla, rv33, meille syntyi pieni tyttö". Vaikea ollu unohtaa tuo uni :cautious:

Ai niin, tänään poksuu jo 29+0! Iik, esikoinen syntyi 38+3 ja kuopus 39+4. Saa nähhä vieläkö ollaan kymmenen viikon päästä yhtenä kappaleena :) Paitsi noihin viikkoihinhan looginen jatkumo ois 40+5... :ROFLMAO:
 
IMN
Kiitos jättiläisolosta Maalis :D en ollu hoksannu ees mitata ympärysmittaa ja 110cm näyttäisi olevan (y) ylimääräistäkään mulla ei vyötäröllä kauheasti ole, joten ihan on sitä itseään.. oon kyllä melko lyhyt, eikä kohdulla oo pystysuunnassa enää tilaa vallata lääniä. Lääkärinkin mukaan yläreuna on jo niin ylhäällä kuin saattaa, eli eteenpäin enää vain kasvetaan :whistle:

Edit: niin ja viikkoja tosiaan 29
 
Täälläkin poksuu tänään, 27+0! Raskaus etenee nopeasti, mutta silti niin hitaasti... Mulle riittäis jo! :D

Alkanut aivan jäätävä väsymys, en meinaa enää päivisinkään pysyä hereillä. Vaikka nukun päiväunet niin ei auta, koko ilta menee silmät ristissä :p mies iltasin aina töissä, niin on vaan pakko jaksaa hoitaa muksut ite :D onneksi enää kolmisen kuukautta jäljellä! :) jee :D
 

Yhteistyössä