Helmikuun helmiäiset 2016 *Tammikuussa*

Viii, no tepä ootte saanu kurjan taudin koko perhe! Toivottavasti menee nopsaa ohi (n)

Ei meilläkään nimistä oo vielä mitään hajua, mutta eipä sillä kiirettä. Syntymänkin jälkeen on vielä pari kuukautta aikaa jahkailla ennen ristiäisiä :D Jahkaaminen onkin meille tuttua, kun nimi on lyöty lukkoon edellisenä päivä :LOL:

Sitruunapippuriina, no onpas jääräpäinen kaveri :D Jospa se käännytys ois helpompi, kun on jo vähän niinku puolessa välissä menossa oikeaan paikkaan. Ymmärrän kyllä ahdistuksen (n)

Imn, tuhannesti onnea ja ihana kuulla, että siellä on molemmilla kaikki hyvin! :love: Synnytyskertomusta sitten jahka kerkeet ja jaksat :love: Ihanaa ja vauvantuoksuista arkea teille! <3

Tänne ei ihmeempiä, eilen tuli kaks kipeetä supparia ja yöllä samoin. Eipä paljoa lämmitä :D Viime yö meni valvoessa ihan muuten vain ja nyt ihan järkky väsy.
 
Ei täällä tapahdu enää mitään :X3: Koviakin supistuksia tulee mutta ei säännöllisesti, vuoto on taas loppunu, mikä on toki hyvä. En tiedä onko tuosta tihuttamisesta mitään infektioriskiä(n) Pitää huomenna soittaa neuvolaan muissa asioissa ni kyselen samalla tuosta.

Saa nähä käykö taas että kun tänne laitan että mitään ei tapahdu ni sittehän taas tapahtuu :LOL:

Viikkoja ois jo 35+1, ja ei kyllä jaksais enää odottaa että poju tulis. Ukkokin näki jo unia että vetäs poitsun käsistä ulos :LOL:
 
Voi apua mikä olo ollut eilen ja tänään. Haluaisin irtautua tästä kropasta hetkeksi. Sormet ja varpaat ihan tönkkönä turvotuksesta, toista kylkeä pakottaa, ihan krampissa. ( jääpussi onneksi auttaa tuohon ) Lisäksi nukkuminen ihan mitä sattuu, unilääkkeestä ei olekkaan enää apua. Pistää vaan pään pökkyrääno_O

Jotakin ruskeaa tuhrua tulee alkkareihin, joten pidän itselleni peukkuja, että pian saatais matkalippu synnärille. Eihän tätä kauaa enää VOI kestää. Taidan pyytää pääsyä ensvk vielä kätilön luokse, saa tarkistaa paikat ja jospa antais meille pikalipun! Viikonpäästä maanantaina viimeistään, mutta kestänkö viikkoa :eek::confused:

Jaksan kyllä ihmetellä, miksi raskausaika pahimmillaan on tällaista kärsimystaistelua. Äitiraukka puristetaan ihan kuiviin henkisesti ja fyysisesti, ollakseen sitten onnellinen kun vauva vihdoin syntyy. Uijui.

Anteeksi tämä valituspurkaus, nyt just on pikkusen raskasta..
Tänään 38+0 (y)
 
Huhhuh.

Täällä ollaan vatta sekasin ja tulinen puukko jalkovälissä oltu koko aamun. Nyt onneksi rauhoittui. Olipa ihan hirveen tuntuista.
Eilen illalla vaavi liikkui niin ahkerasti alakerrassa että vihloi kyllä siihen malliin että itku oli tulla. Vaan hyvä että liikkeet tuntuu, meinaa jotenkin aina tässä viimeisillä viikoilla tulla ihme pelkoja ja ahdistusta kohtukuolemasta. :oops:

Lonkka on kipeytynyt nyt myös tosi pahasti, kävely hiukan sattuu. Yöllä myös kylkeä kääntäessä naksuu ja poksuu ja rutisee, luulin jo jonkin menneen sijoiltaan äänten perusteella :ROFLMAO:

Itse kyllä odotan kuin kuuta nousevaa että tämä raskaus saadaan päätökseen, on tämä loppuaika sellaista riesaa, vaivaa ja hirveää oloa että minä en ainakaan jaksa. Valitus vaan lisääntyy mitä lähemmäs la tulee.
 
Tänään mittariin tuli 22 vuotta.

Mä kans odottelen jo että raskausaika päättyy, esikoisesta ei ollut tällaisia vaivoja ollenkaa. Eilen illalla makasin kyljelläni sohvalla kissan ja esikoisen kanssa, mies otti sitten kuvan pyynnöstäni, ja voi taivas oikeesti mikä valas sitä olikaan siinä kuvassa:D:D. Toivotaan että en näytä normaalisti yhtä hirveältä:unsure:.

Kyljen kääntäminen on ihan yhtä tuskaa, ja pitkään jos kävelee niin alaselkää alkaa särkeä. Harjoitussupistukset myös on päivittäisiä enemmän ja vähemmän.
Toisaaltaan mielummin otan nämä "vähäiset" vaivat mitä itsellä nyt on, esikoisesta kun joutu kärsimään migreeniä niin usein, kun taas tässä on selvitty tosi vähällä:).
 
Mä oon päässy loppuraskauden puolesta muuten helpolla, mutta nyt on ollut lapset ja mies todella kipeinä toista viikkoa, ja pääasiassa minä oon täällä hyysännyt muita, kunnes muutama päivä sitten se iski kunnolla muhunkin. Huoh :s kuopuskin joutui olla sairaalassa lastenosastolla vuorokauden, kun ei pystynyt kunnolla hengittämään :/ lapsilla ollut 40 asteen kuumetta (viikon verran), kurkunkannen tulehdus, järkyttävää yskää, oksennustauti, korva-ja silmätulehdukset... En oo paljoa raskautta ehtinyt edes ajatella :D

Tällä hetkellä aika kipeä olo,
 
Äh, viesti karkas...
niin siis itellä on tällä hetkellä aika kipeä olo, pää täynnä räkää ja yskin limaa, yäk : p ja ääni on ihan mennyt!

Nooo, mutta pääasia että ehtisin terveeksi ennen synnytystä! :D oon jo päivissä ja viikoissa ihan sekaisin... Niin nyt on rv 36+5
 
Onnea Tähkä synttäreistä! (piti oikein mainita toi synttärit, ettei joku luule mun viestistä et oisit synnyttäny :D )

Kuulostaa kyllä kurjalta miten monella on hankalaa tää loppuraskaus. Onneks ollaan tai ootte jo niin loppusuoralla! Mulla vasta 36+2 ja ne pahimmat vaivat antaa varmaan oottaa vielä itteään. Olo on vaan parantunu fyysisesti, kun töistä jäi pois, siellä meinas lopuks tehä vähän tiukkaa. Nyt onkin sellanen olo et tuskin tää syntyy ainakaan etuajassa, että vielä ois odoteltavaa kivasti. Pitää keksiä tekemistä, että aika menis nopeesti. Toisaalta ei oikein tiiä mitä uskaltaa tehä tai uskaltaako kohta enää pidemmälle reissuun lähteä tms. Noh, riittäähän sitä siivoushommaa kotona ainakin.. :D
 
Huomenna poksuu rv 37 :)
Sen kunniaks huomasin tänään että rinnoista on alkanut heruun nestettä. o_O Toivottavasti olis merkki siitä että imetys käynnistyis sit kivasti, ensikertalaisena kun ei yhtään voi tietää :rolleyes:
Supistellu on monena päivänä, mutta pari yötä on tullu kohtuullisen hyvin nyt nukuttua. Sain myös jonkun virtapiikin eilen, siivosin keittiön ja lähdin pitkästä aikaa koiralenkille mukaan isännän kanssa, siitä ollut monta viikkoa taukoa, kun piti ottaa iisisti noiden suppareiden takia.
Tänäänkin oon kyllä touhunnu vaikka mitä, vaikka paikat aika hellänä eilisen jäljiltä. Toivomus olis että synnytys käynnistyis nyt itekseen.
Keskiviikkona olis seuraava seuranta ja viimestään ens viikolla käynnistys joka tapauksessa, joten kaikki edistyminen on kai plussaa kuitenkin :D
 
Kiitos fiona. :)

Eihän mullakaan viikkoja oo ku 35+5, mut jotenki tässä toisessa on olot ihan erilaisia mitä esikoisesta. Just kaikki kyljen käännöt ja kivut alapäässä:D.. Ei saisi valittaa, kun tiedän että ihan järkky ikävä tulee raskausaikaa/masua jossain kohtaa taas:LOL:.

Btw, laitoin miehen eilen asialla ostamaan pyykinpesuainetta, no tää pässi osti hajustamatonta, vaikka tietää että mun on päästäva haistelemaan välillä pesuaineita:whistle::LOL:..
 
Onnea syntymäpäivänä Tähkä! :)

Neuvolassa käyty, tuloksena hemoglobiinin lasku ja vauvan kiinnittyminen. Hemoglobiini nyt 104, ilmankos vähän väsyttää. Nytkin nukuin kolmen tunnin päikkärit.. Koko viikonlopun vihloi niin mahdottomasti tuota alakertaa että toiveita oli että tenava olis pikkuhiljaa suunnannut oikeisiin asemiin. Näin onneksi oli! Vaivoja riittää mutta eikö tää tästä etene päivä kerrallaan.:ROFLMAO:

37+1:love:
 
Tähkälle onnittelut -olisinpa itsekin vielä noin nuori!!:)
Viin perheelle pikaista paranemista!

Aamulla sitten soitin äitipolille ja pitikin mennä samantien sinne kun oli vapaa aika. Makoilin hetken kun otettiin käyrää ja kätilö koplasi kohdunsuun tilanteen. Sen verran oli viikonlopun supistelut saaneet aikaseksi, että millon vaan voi synnytys alkaa. Kaulaa 1cm jäljellä väljästi 2 sormelle auki:LOL::p Ruskehtavaa vuotoa ollut koko viikonlopun..

Tuli kauhea kiire alkaa laittaa koti ja jutskat sille mallille että voi "joutua" lähtemään vauhdilla..Pelottaa tuo matka synnärille. Jos alkaa kipeillä suppareilla olen varma että syntyy ambulanssiin jos menee vedet ensin saattaa keretä melkein perille...APUVA! Viikon päästä vasta käynnistys joten ressiä pukkaa..Pystyiski menemään jo valmiiksi lähemmäs oulua..Koko viikoksi tänne luvattu lumisateita eli mies tekee töitä sen mukaan, mä niin toivon että hän kerkeäisi mukaan (y)

Vielä kun jaksais jotenki tämän loppuviikon kärvistellä. Tsemppiä teille muillekin jotka kamppailette olojenne kanssa!
 
Täältäkin synttärionnittelut tähkälle! :)

ja kaikille jotka kärvistelee parhaillaan raskausvaivojen takia, niin tsemppiä! Varmaan kohta itelläkin alkaa kaikki ikävimmät vaivat, saa nähdä :D

Laurelii, sullahan on jännät paikat siellä ;)

Helmijenni, varmasti kiva ja rauhoittava olo
 
Tänään käyty äitipolilla painoarviossa, noh ei siellä mikään pieni vaaveli kasva, 3,5 kiloa nytten. Kohdunsuun tilanne ihan epäkypsä, olikohan et tiukasti sormelle auki ja pari senttiä viel kanavaa jäljellä. Plaah. Ensi viikon torstaina uusi aika. Jos tässä alkas yrittää häätää tuota vaavelia pois. Viimeksi mistään ei ollut hyötyä, meni vain paikat kipeiksi.

Ankas 37+1
 
Kävikös Se ninami tänään lääkärissä/neuvolassa?

mulla on nyt kahtena päivänä ekaa kertaa nivusrt tullu ihan kunnolla kipeiksi.vauvakin on ollut aivan hyperaktiivinen,ehkä Se olis tuolla kaivanut tietään oikeisiin asemiin :)

ei oo enää ku reilu 4 viikkoa maksimissaan,kyllä nää päivät juoksee!
 
Ja taas viesti karkas, ärrh...

Niin siis helmijenni, varmasti kiva ja rauhoittava olo, kun vauva on kiinnittynyt :) mä vielä odottelen... :) torstaina painoarvioultra, pääsen ainakin näkemään onko tää edes oikein päin mahassa :D

Mulla on myös tullut rinnoista jo pieniä tippoja maitoa, kerran ehti jo paitakin vähän kastua, mutta onneksi olin kotona silloin :D
 
Synttäritonnittelut täältäkin!

Oli viimesen päälle jännä kontrollikäynti äitipolilla tänään, kun jo kätilön tapaamisessa sai ekana kuulla, että proteiinit oli kahdella plussalla.. Lääkäri sitten jatko samaa, hyvin huolestuneen oloista linjaa ja meinas, että jos toksemiakokeissa on yhtään mitään poikkeavaa, jään heti osastolle. Minä tuumasi siihen vaan kylmänviileesti "okei" :D jäi lääkäriin hiljaisena ihmettelemään mun rauhallista suhtautumista :p luulin kyllä itekkin, että olisin vetänyt kauhean paniikin asiasta mutta ei.... kummallisen seesteinen olo :ROFLMAO: No toistaseksi kotona ollaan ja aamusta synnärille kontrolliin, jos mikään on menny vähänkään huonommaksi, jään osastolle ja jos proteiinitasot alkaa vielä nousta, aletaan tosissaan suunnitella käynnistämistä..

En tosiaankaan haluaisi osastoseurantaan, enkä käynnistykseen mutta sitä tulee, mitä on tullakseen. Raskausmyrkytykseen kun ei noita hoitokeinoja kauheemmin oo, muuten kun tuo kerrastapoikki -ratkaisu, eli synnytys..... o_O Ja onhan noita viikkoja jo sen 37+5, ettei ainakaan sen takia tartte murehtia (y)
 
Heippa pitkästä aikaa!
Täällä ollaan yhdessä koossa edelleen, vaikka niin olisin ollut jo jonkun tovin valmis synnyttämään. Masukki tosin ei. Neuvolassa käytiin tänään, viikkoja kasassa siis tasan 39, ja pylly heiluu kiinni kylkiluissa. Pää ei oo kiinnittyny mihinkään. Alkuperäinen laskettu aikahan olis siis huomenna, mut samaa linjaa taitaa tämäkin kaveri vetää kuin edellisetkin ja menee reippaasti yli lasketun. Tosin edellisistä laskettua ei siirretty,vaikka syytä ehkä oiskin ollu. Masukki on lääkärin käsikopelo arvion mukaan saman kokoinen kuin edellisetkin, eli n. 4kiloinen. Enkä muuta oikein osannut odottaakkaan.kotona.ois kaikki valmiina vauvaa varten ja sairaalakassikin pakattuna. Sellasen järkytyksen koin tänään, että olin ihan kuvitellut viime synnytyksen kestäneen 6tuntia, mutta sehän kestikin 3tunti, täytyy varmaan ymmärtää ajoissa lähteä.
 
Ja edelleenkin jaksan ihmetellä miten mni meistä meinaa saada etuajassa vaavin syliin. Tuntuu, että yleensä sitä odotellaan pitkästi yli, mut tässä on porukka jakaantumassa hyvissä ajoin (y)

Itelläkin olo periaatteessa hyvä, mutta kun oma asenne on, että nyt riittäis, niin kaikkihan tuntuu vaivalloiselta. Kävely onnistuu edelleen ilman mitään ongelmia reippaasti. Sängystä ylös pääseminen on ollu jo pitkään mummomaista könyämistä ja kyljen kääntö öisin on ihan tuskaa. Sellanen tunne, että maha pitää repuä perästä mukaan :LOL: Mulla myös häpyluu paukkuu ja napsuu kylkeä kääntäessä. Yötkin on ajoittain tosi huonoja, mut niin ne on ollu ennen raskauttakin.

Nyt mulla on flunssa, joka tekee öistä entistä haastavamma. Tää viikko taitaa mennä hujauksessa, kun on niin paljon hommaa, mutta ens viikosta aletaan oleen tulisilla hiilillä. Jotenkin mulla on fiilis, että ei tää kyllä ennen laskettua synny, ehkä 40+5 on realistinen ajatus :D:rolleyes:

Alisa ja (. ) 38+3
 
Tuntuu kyllä siltä, että moni meinaa synnyttää aikasin :) ite en usko lukeutuvani siihen joukkoon, vaan uskon että tämäkin menee reippaasti yli lasketun ajan... Aiemmat on menneet 11 päivää ja 13 päivää yli :D luulen että samalla linjalla mennään nytkin...
 
Mäki oon satavarma että helmikuun viimeisenä viikonloppuna käynnistetään kun ei vauvaa kuulu itestään. Saapahan sitten yllättyä positiivisesti jos tenava tuleekin omatoimisesti aikasemmin... :whistle:

Ettö toivottavasti täällä on populaa vielä helmikuun viimeisinäkin päivinä ettei tarvi yksikseen kärvistellä :ROFLMAO:
 
Onpas tullut tekstiä ihana huomata että en ole vaivoineni yksin

Minä olen osastolla yön yli tarkkailussa kun verenpaine tuppas nousemaan ja lisäksi ihan järkky päänsärky oli. Pissa oli onneks puhdas mutta seuraavat nyt noita paineita. Vauva on myllänny koko ajan ja laimeita supistuksiakin piirty käyrälle. On ne tässä sen verran saanut aikaiseksi että kohdunsuu oli sormelle auki. Se hyvä puoli että jos käynnistävät niin riittää kalvojen puhkaisu. Aamulla tietää taas enempi ku ottavat uudet näytteet. Voipi olla että pääsee kotiin vielä odottelemaan
 

Yhteistyössä