Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

siitä vuodosta en osaa sanoa sen enempää kuin että jokapuolella lukee alkuraskauden vuotojen voivan myös olevan normaalia. Tosin kirkas veri ei liene hyvä jos sitä tulee runsaasti. Oletko testannut sen jälkeen? Onko viiva vahvistunut ts. Hcg nousussa?
 
mulla kans 4+5. Jos olis omalla kohdallani noin käynyt, voi olla että vaatisin neuvolan kautta ultraa tai jotain tarkistusta. Yhdellä mun työkaverin naisella vuoti koko raskauden alusta loppuun, raskaus muuten meni hyvin. Eteisistukka.
 
Joo olen testannut toisen kerran ja viiva tuli.nopeammin ja oli vahvempi kuin ekassa testissä. Eipä se auta sinne ultraan hötkyillä, eipä se sillä muutu miksikään, jos ei siellä mitään olekaan. Nyt on kuitenkin luottavainen olo vointini puolesta ja toki vahvan plussankin vuoksi :) odottelen vielä jonkun tovin ennenkuin alan soitella neuvolaan.
 
Rita toivotaan että harmitonta vuotoa!

Täällä oottelen et mies tuo pitsaa. :rolleyes: Nam. Nyt ens viikolla alkaa taas kunnon treeni kun on tästä flunssasta päästy. Aion jatkaa kuntosalilla niin kauan kun kykenen! En pysty jättää painoja. ainakaan vielä. :D

Mietin että mitenhän tällä kertaa käy, pojasta kun olin raskaana niin se pari viikkoa oksensin joka aamu ja en usein edes kerennyt vessaan keittiöstä kun tuli niin vauhdilla... Lavuaariin sitte monesti oksensin. :sick: Nyt ei vielä mitään semmosta. Mut onhan toisaalta aikaistakin kun viikkoja vasta ilmeisesti 4+0. :)
 
Lisää ihmisiä, kivaa. Tervetuloa. :rolleyes:

Huhhuh, onneksi meillä äiti ja isä tietää raskaudesta. Oltiin pojan kans siellä tänään, niin kylläpä lahjakkaasti alko oksettaa kesken touhujen :sick: Jospa muutaman viikon päästä viimeistään helpottaisi, eikä kestäisi sinne 20 viikon tietämille, niinku viimeks. Ja tuntuu, että tuon ipanan pierutki haisee niin karmeelle :poop: , että yököttää seki. :LOL:

puuuhhh... Väsyttääki jo. Onneks kohta pääsee nukkumaan :X3::sleep:
 
Minea, sen takia vain ihmettelin, että joko se helmikuu alkaa ollu lopuillaan noiden laskettujen aikojen kanssa. Ite oon alkukuun ja tuntuu, ettei aika voi mennä näin nopsaa :D mää ajattelin kyllä turista tällä puolella, jotenkin se face ei nappaa, ku sitä tulee selattua muutenkin :rolleyes:

Tervetuloa pikkuRuusunen! :)

Toivottavasti Rita sun vuoto olis harmitonta. Hyvä, että testi ainakin vahvistunut.

Onkos täällä muita siitepölyallergikkoja? Onko mitään allergialääkettä mitä sais käyttää? Mulla nenä vuotaa vettä ja silmät sekä nenä kutiaa niin, että järki lähtee :D toki asiaa vielä lääkäriltä kysyn. Rasittavaa vaan jatkuva niistäminen.

Tunteiden heittely ei oo vaivannu aikaisemmissa raskauksissa ja toivon mukaan pysyy kurissa myös tässä. Aika vähä oireisia mun raskaudet on ollu ja oon aina miehelle sanonu, että se on päässy ihan liian helpolla mun kans, kun ei oo tarvinnu hormoonihirviötä katsella :D:p

Nyt nälkä yllättää mut selkeesti nopeammin kuin ennen. Oksettavaa oloa ei tuu, mut olo menee heikoks. Turvotustakin on, kokoajan on tunne, että maha olis täynnä, vaikka välillä heikottaakin. Nännejä myös aristaa jonkin verran. Tänään sain jalisreeneissä pallon tisseihin ja voi vimpula, ku tuntu :confused:

Ihanaa, kun nyt ollu niin lämmin ja aurinkoinen päivä. Näitä toivon lisää!
 
  • Tykkää
Reactions: minea__
Heheh Alisa_84 näin on! :D Nopeeta menee. Vaikka tuntuu että näin alkuviikoilla turhan hitaasti. Kunnon oireita odotellessa.

Tänään soitan jossain välissä töiden lomasta neuvolaan. Iik, en kestä <3 Vihdoin tää on totta!

Oli kyllä täälläkin ihana keli eilen! Nyt taas pilvistä. Ihan järkyttävää että vieläkin pitää pojalle pistää kuorihaalari päälle tarhaan :D Kyllähän siellä tarkenis pelkällä takillakin mutta kun siellä remuavat pihalla.

Mun sisko ja sen 4 v. poika sekä 5kk ikäinen tyttö tuli Lahdesta kylään! <3 Se tyttövauva on niin ihana, niin iloinen ja hymyileväinen ja söpö ja pullea ja ja ja... <3 :D

Mulla ois kaino toive tytöstä, vaikka ihan samahan se kumpi tulee kunhan oisi terve.

Minea ja muru 4+1
 
Eea
Miekin olen aiemmissa raskauksissa ollut miehen mukaan todela leppoisa. :D Ei siis mitään kummempia kilahteluja tai mielialan vaihteluita. Nyt oon kyllä ollut paljon normaalia kiukkuisempi. Tää ärsyttää jo itseäkin. Johtunee kyllä varmaan väsymyksestä. :sleep:

Kahden viikon päästä olis eka neuvola. :) Jippii.

Eea&Owe 6+1
 
Onpas tänne tullut uusia :) Tervetuloa :)

Mä olen laiska kirjoittaja mutta lukemassa olen kaikkien kuulumisia käynyt :whistle:

Tänään oli aamusella eka neuvola, kauheeta lippujen ja lappujen täyttämistä, siinä se sitten olikin. Verikokeissa täytyy käydä ennen seuraavaa neuvolaa joka onkin vasta rv14 lääkärineuvola.

Sitä ennen on onneksi nt-ultra jokusen viikon päästä, täytyykin varailla aikaa :)

Kerroin sitten työnanatajallekkin, hän terveydenhoitajana ja naisen kuudennen vaiston kanssa olikin jo aavistellut :D

En oikein tiedä onko mulla huonoa oloa vaiko ei, aamuisin on sellaista krapulaista oloa mutta ei varsinaista etomista. Hajut eikä maut tee pahaa. Rinnat on kipeät, kauankohan sitä kestää. Yölläkin saatan herätä kun käntyy tissin päälle niin kyllä sattuu. Mutta mukavan kimmoisat niistä on kyllä tullut :D

Näin tänään rv 7+1
 
Varasin neuvolan, eka käynti 17.7 perjantaina klo. 12.30 :) Huippua! Esitietolomakkeen ja päihdekyselyn sai tulostaa itse ja täyttää valmiiksi, innokkaana jo täytin. :D

Päänsärky on kyllä kova, joutui ottaa yhden parasetamolin kyllä. Ja KOKO ajan pissattaa!
 
Viimeksi muokattu:
Olipas tänne tullut monta sivua tekstiä juhannuksen aikana! (y)Tervetuloa uusille! Teitä olikin monta. :)

Meillä oli koko juhannuksen vieraita, joten ei tullut ollenkaan käytyä tietokoneella. Kivat univelat jäi, kun tuli valvottua myöhään eikä voinut nukkua päikkäreitä. Enkä edes jäänyt vielä kiinni raskaudesta. Yhden alkoholittoman siiderin join hämäykseksi. ;)

Tuli kyllä juhannuksena mieleen, että kuinkahan sitä jaksaa taas yövalvomisia, kun nyt on saanut olla jo useamman vuoden pääsääntöisesti täysillä yöunilla. Kaverin reilu yksivuotias heräili yöllä useamman kerran ja aamullakin nousivat ennen kuutta. Mutta yritän ajatella, että kyllähän sitä taas eri mielellä yöllä heräilee, kun se on oma pallero, jota pitää hoidella. :love:

Kiehinen 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: minea__
Tänään tuli tämmönen ja nyt loppui testailu. Nyt oottelen sitä ultraa että nään pikkuisen ja toivottavasti sydän sykkii. <3

Olo on väsynyt ja pientä hedaria. Onneksi pahoinvointi on pysynyt poissa.

Muoks. Raskausviikko 6. poksahti käyntiin.

Sniff ja herneen verso 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: minea__
Onpas tänne tullut paljon uutta porukkaa! Lämpimästi tervetuloa kaikille!! :)

Alisa täällä toinen allerginen. Itselläni on käytössä reseptilääke nimeltä rinomar. Siihen olen saanut lääkäriltä siunauksen myös odotus ja imetys ajalle. Ja tuota samaa olen syönyt jokaista lasta odottaessa, ja kaikki ovat ihan kunnossa. ;) En kyllä yhtään tiedä noista resepti vapaista, että mitä voi syödä ja mitä ei, kun tuota samaa lääkettä olen itse syönyt kohta kymmenen vuotta. Mutta varmasti se lekuri jotain lääkettä sinullekin keksii oloa helpottamaan. :)

ON. Väsymystä on vielä hieman ja pahaa oloa vaihtelevasti. Pahimmillaan se on aamuyöllä ja monesti silloin pitääkin nousta jotain haukkaamaan. :D Tekisi mieli kertoa vauvasta jo koko maailmalle, mutta pakkohan se on vielä malttaa. Nyt kun turvotuskin hieman helpottaa, niin tuntuu, että masu ei ole vielä näkyvissä lainkaan. Perjantaina olisi ensimmäinen neuvola, ja tasan viikon päästä ultra, ihanaa!!! :love: hain äskettäin serkultani äitiysvaatteita ja sain mukaan myös sen himotun dopplerin. Nyt vain pähkäilen, että milloin uskaltaisin alkaa sydänääniä etsimään... :whistle:

(toivottavasti) lämpöisempää ja aurinkoisempaa viikkoa kaikille!!

Helinä ja Tahvo 7+0
 
Heippa! Haluaisin liittyä helmikuun odottajiin :) Vasta hetki sitten olin vauvakuumeilijoiden puolella, eikä toista lasta oltu vielä varsinaisesti suunniteltu, mutta teinpä noin puolitoista viikkoa sitten kesäloman alkajaisiksi positiivisen testituloksen. Nyt ollaan iloisia tästä pikku "vahingosta". Vielä viime viikolla oli joitain raskausoireita, mutta ne ovat hieman hälvenneet. Muistan viime raskaudesta, että pahoinvointi alkoi noin viikolla 6. Ensi viikkoa odotellessa :D Tänään olen viikolla 5+1.

21.2 / SaaraD / 2.lapsi / VKS
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Oi pitääpä töissä kysyä joltain meidän lääkäriltä reseptiä allergialääkkeeseen! En kyllä heinä-elokuuta pärjää ilman... Nyt jo silmiä,kurkkua ja suun ympärystää kutisee :s

oon täällä sängyssä,vellova ja etova olo alkoi iltapäivällä ja nyt viimein pääsin ekaa kertaa tänään makaaman. Väsyttää aivan kauheesti!

hyvät yöt kaikille odottajille! :)
 
Tervetuloa joukkoon uudet! :)

Tää aamu alkoi etovalla ololla, pystyin kyllä jopa yhden jälkiuuniruisleivän syömään ennen töihin lähtöä. Mahakin on sekaisin. Mahtavaa, tuntee ainakin olevansa raskaana :D

Töissä yritän nyt jotenkin selvitä :D Eilen olin puhelimessa koko päivän mut nyt joutuu olla luukulla. Innolla odotan niitä aamuja kun oksennus tulee! Toivottavasti ei töissä! :sick:


Minea ja muru 4+2
 
Täällä ei vielä etovaa oloa olla päästy kokemaan, mutta vihlomisia alavatsassa kylläkin. Outoa tuntea jo tässä vaiheessa, että jotain muuttuu <3
Eilen olin todella väsynyt. Tiedä sitten, johtuuko juhannuksesta, mutta miehestäni olen kuitenkin nukkunut ihan hyvin (jopa normaalia paremmin) :)
 
Tervetuloa Velmuliina, Helmikuunhippu ja SaaraD!

Täälläkin edelleen väsyttää. Nukuin viime yönä kymmenen tunnin yöunet enkä siltikään meinannut jaksaa nousta. Toivottavasti tämä väsymys hellittää jossakin vaiheessa. Esikoisesta varsinkin olin väsynyt koko raskauden, joten sitä ei haluttaisi enää kokea, kun on jo tätä perhettä pyöritettävänä.

Kiehinen 8+0 *poks*
 
Hei kaikki. Viikonlopun yli seuraillut teidän keskusteluja ja nyt uskaltauduin itsekin rekisteröitymään. Vuosi yritystä takana ja viime torstaina tein ensimmäisen positiivisen testin (tai oikeastaan kolme.. Ja viikonloppuna kaksi lisää). Niin monta negatiivista tehty tässä vuoden aikana että ei meinaa millään uskoa todeksi. Muita oireita ei ole kuin arat nännit ja finnittömyys (yleensä viikko ennen menkkoja alkanut dekoltee kukkimaan). Ongelmana oli minun pitkä kierto (yli 100 pvää, vuoden vaihteessa söin 3kk terolut kuurin jonka jälkeen tasaantunut), miestä ei ehditty tutkimaan kun nyt oli päätetty jatkaa vielä puoli vuotta lisää ennen tutkimuksia, mutta ei tarvinnutkaan :) La menkkojen mukaan 23.2

Iummph & pieni 5+0
 
Tervetuloa uusille vielä kerran! :)

Kiva kun porukka kasvaa. Saas nähdä kuinka monta odottajaa saadaan mukaan! :) Voi kun joku menee jo viikolla 8, uskomatonta :) mäkin haluun! :D no onneks aika menee niin nopeesti. Varsinkin näin kesällä kun oon joka päivä töissä ja viikonloput meneekin sitten perheen kanssa touhutessa.

Minea ja muru 4+2 <3
 

Yhteistyössä