Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

IMN
Tervetuloa uudet ja onnea plussista! :)

Täällä myös aamu alkanut yökkäilyllä. Mulla ei oikeastaan heti herätessä ole mitään ongelmaa, mutta tunti aamupalan jälkeen alkaa etominen :sick: joku nostikin hattua meille joilla on lapsia hoidettavana pahoinvoinnin lomassa. Minä voisin kilistellä niille jotka käy tässä olotilassa töissä :confused: jotain positiivista tässä työttömyydessäkin.. toivon niin kovasti ettei tää pahoinvointi kestäis loppuun asti kuten esikoista odottaessa.

Naisen painoahan ei saisi kysellä, mutta kuinka paljon teillä muilla on paino noussut? Vai onko laskenut? Mulla nimittäin tullut jo +2-3kg ja oon ihan kauhuissani.. oon kyllä normaalipainoinen, joten sinänsä ei ole syytä stressata, mutta en haluaisi paisua taas sitä yli 12 kiloa kun aiemmissakin raskauksissa niistä kiloista on ollut niin vaikea päästä eroon. Oikeastaan kaikki kilot onkin lähteneet vuoden-parin kuluessa itsekseen, ilman että oisin tietoisesti laihduttanut.
Muistelen myös että ainakin esikoista odottaessa paino aluksi nousi, mutta lähti jossain vaiheessa laskuun. Jospa, jospa..

Nyt pitäis alkaa tehdä ruokaa :sick:

IMN 7+6
 
Tervetuloa kaikille uusille (y) :love:
Ja pahoittelut menetyksen kohdanneille :cry::(

Täällä edelleen tissit kipeät ja mahaa ja munasarjoihin juilii ajoittain.
Töissä olo stressaa ihan hirveesti ja heti alkaa koskee mahaan kun
joutuu enempi nostelee ja kiiressä kuormaa purkaa ja juosta eestaas

Vielä pitäis kuitenki se 2 kuukautta jaksaa töissä, jonka sopimus on
voimassa. Mahdollisuus olisi ollut saada vakipaikka, mut meinaan ihan
rehellisesti töihin kertoa että en kyllä pysty. Viime raskaudessakin
jouduin jäämään puolen välin jälkeen pois, niin oon aivan hyödytön työntekijä.

Viikko vielä varhaisultraan enkä jaksais ooottaa enää yhtään!!


miranenn & hippunen 6+0 POKSIS! :p:love:
 
Mulla paino tällä hetkellä sama kuin ennen raskautta, 60 kg. Kuntosalin myötä oon saanut 10 kg lisää painoa lihaksen muodossa lähinnä, toki rasvaakin hiukan enemmän kun oon syönyt aika reippaasti. Viime raskauden viimeisessä neuvolassa painoin 62 kg, ennen ensimmäistä raskautta 58 kg. Eli ruhtinaalliset 4 kg tuli lisää raskauden aikana. :D

niin joo ja sitten mulla on tähän mahan kasvuun liittyen pieni "ongelma" :D Eli meillä on syyskuun 19. päivä häät ja en tiedä mahdunko mun mermaid-malliseen mekkoon! :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei, oon lukenut koko aika tätä palstaa mut nyt vasta liityn mukaan :D

Mulla on takana ikäviä menetyksiä 6 kpl, mutta tällä kertaa niistä en mainitse sen enempää, koska uskon tämän raskauden menevän oppikirjan mukaan.
Olin eilen varhaisultrassa, siellä löytyi viikkoja vastaava alkio 7+2 ja sydän jumpsutti. Minut ultrattiin juuri noiden keskenmenojen takia, koska mut on tutkittu muutenkin perusteellisesti. Nyt mitään muuta en ole tehnyt kuin vaihtanut täysin gluteenittomaan ruokavalioon ja raskauden tukena käytän lugesteron keltarauhashormonia. Ennen ultrissa on löytynyt 5-7 päivää nuorempi alkio... tällä kertaa siis hyvin positiivisesti hän oli juuri sen mittainen mitä pitikin.
Yritystä takana noin 2,5 vuotta. Ikää minulla 26 ja miehellä 25. Synnytän Tyksissä. Olen oksentanut nyt 1,5 viikkoa päivittäin. kahtena viimepäivänä lähinnä yökkäillyt koska jätin maitotuotteet kokonaan pois ja se on auttanut. Myös säännöllinen syöminen auttaa näköjään :D huomaa kyllä kun on ollut tunteja välissä kun heti tulee huono olo.
mulla oli ruskeaa tuhrua silloin kun kuukautisten piti alkaa ja nyt kun on periaatteessa kuukautisten kuuluis tulla niin oon tuhrutellut taas ruskeaa mut tää ei huoleta mua ollenkaan koska tosiaan ultrassa ihan normaalisti kaikki asiat ;D
 
  • Tykkää
Reactions: Sniff
Pahoinvointirannekkeista..
Kävin sunnuntaina ostamassa ne rannekkeet, koska etova olo oli ihan jatkuvaa. Sunnuntaina en vielä apua niistä saanut, mutta eilinen päivä oli jo huomattavasti parempi. Olen välillä vaihtanut niiden paikkaa ja yönkin ne olivat ranteissa. Hieman meinaa kupla olla kurkussa edelleen, mutta nyt töissäkin pystyy olemaan suht normaalisti JES!!
Kannattaa kokeilla(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Sniff
Mukava että täällä on paljon väkeä!:)

Minulla oireet on vielä vähäisiä. Lähinnä väsyttää ja nälättää enemmän ja satunnaisia muljahteluja alavatsalla. Pikkuisen etova olo tulee aina illalla tähän aikaan kun syömisväli on pitempi mutta se menee ohi kunhan syö jotain. Tissit on kasvaneet ja tänään töissä kun vähän kurkotin selän taakse niin kuului yhtäkkiä kova poks jostain rintamuksen alueelta. Vaivihkaa kokeilin onko rintsikat vielä kiinni mutta mitään erikoista ei tuntunut. Nyt illalla tutkin tarkemmin ja kaarituki oli katkennut keskeltä poikki. Isommat rintsikat lienee tarpeen!:whistle:

Pojalle on puhuttu vauvasta sen verran että on kielletty pahimmat hyppimiset äidin sylissä. Hän jo muistaakin sen ja kieltämisen jälkeen hokee vauva, vauva ja ehdottaa että vauva on neuvolassa. :LOL: Kävimme nimittäin viime viikolla hänen 2v tarkastuksessa ja siellä jo sanottiin vauvasta ja puhuttiin minun neuvola-ajasta.

Huomenna alkaa jo viikko 8!!(y)
 
Waaauu, miten kivasti meitä odottajia jo on. :rolleyes:

Mä en oo käyny vaa'alla. Mutta voisin luulla että on tullu jo 1-2kg.
Yritän pitää tätä pahaa oloa loitolla syömällä, mutta usein se ruoka löytyy pöntöstä. Hyyyhhh:sick: Ja väsy painaa.

Mä kyllä arvostan teitä, jotka käy töissä näillä oloilla. Olikohan se edellisessäkin raskaudessa näin karmeeta? :eek:

En enää muista mitä piti sanomani. :oops: Viikon päästä tähän aikaan on käyty jo ekassa ultrassa, jolloin viikkoja kasassa 8+3 :D Jännittää enemmän kuin viine raskaudessa.

Palailen huomenna kirjoittelemaan lisää.

Nassuressu ja pikkunen 7+3 :love:
 
Heip! Uusi ilmoittautuu mukaan. Täällä LA kai helmikuun alkupuolella. Ihan varma en ole edellisten kuukautisten alkamisajasta, muistaakseni toukokuun alkupuolella. Toukokuun loppupuolella oli tosi niukkaa vuotoa.

Meillä ennestään kaksi poikaa, 07/09 ja 09/11. Esikoinen lähtee siis syksyllä eskariin.

Tammikuussa jätin pillerit pois ja lapselle annettiin lupa tulla jos on tullakseen. Aiemmissa yritystä vähintään vuosi kummassakin. En olis uskonu, että tärppää näinkin nopeasti. Viime viikolla havahduin oireisiin, että voisinko olla kuitenkin raskaana. Ostin kaupasta halvimpia testejä, koska olin aika varma negasta. Ettei menis rahat hukkaan. Ja sit perjantaina testiin ilmestyi heti vahva viiva. Se toukokuun loppupuolella ollut niukka vuoto ei siis ollutkaan menkkavuotoa. Eilen digitesti näytti raskaana 3+.

Viikon päästä neuvolaan. Siellä onneks tuttu täti.

sarppi82, 32v., 3.lapsi, KOKS
 
Maha kipeä. Samanlaista jomotusta kuin esikoisesta. Kärsin alkuraskaudessa noin viikon ajan iltaisin tosi pahoista kivuista, ei voinut muuta kuin maata sohvalla hiestä märkänä. Toivottavasti nyt ei Tuu niin pahat kivut! Luulen että ne oli kohdun kasvukipuja.

väsymys vaivaa kovasti. Meinasin taas miehen vanhemmilla nukahtaa sohvalle, mut en ehtinyt kun piti mennä syömään :D voisin nukkua ihan koko ajan mut yleensä vasta illalla kun poika menee nukkumaan kerkeen levätä. En jaksa yhtään valvoa, taas mies jäi raukka yksin katsomaan leffaa :D ekassa raskaudessa valvoin usein myöhempään kuin mies.

menis nyt päivät nopeeta, ekaa neuvolaa odotellessa :) nyt alkaa silmät painua kiinni, öitä!
 
Helinä, määpäs laitan tuon lääkkeen korvan taakse (y) kiitos muistutuksesta, multakin löytyy doppleri :D pitäspä jostain etsiä tieto, et missä vaiheessa sain edellisessä raskaudessa äänet kuuluviin, muistaakseni yllättävän aikasin. Ehkä ennen ekaa neuvolaa :)

Kiehinen hui, kun tuo 8+0 kuulostaa jo paljolta :D kohta 10 viikkoa täynnä :love:

Iummph, täällä toinen jolla kierto yli 100 pv, tosin siitä sitten plussasinkin. Hieman myöhäinen ovis mulla..:D

Imn, mulla paino noussu ehkä vajaan kilon. Nyt vaan on pakko syödä tihempään ja reilumpia annoksia ettei heikotus iske heti. Ehkäpä se siitä tasaantuu, kun paha olokin rauhottuu :) mullakin tavoitteena max 10-12kg, niinkuin edellisissä raskauksissa.

Miranen, eihän raskaus saa olla este vakkaripaikalle eikä millekkään muullekaan työn saannille. Tottakai odotat sen saavas, hommatkoon sijaisen, jos et pysty töissä olla :sneaky:

Kmw, onnea ja erityisen paljon tsemppiä tähän odotukseen:love:


Tervetuloa uudet ja onnea plussauksista! :love: Kiva, että meitä on paljon ja lisää saadaan vielä mukaan :)

ON: täällä heikotus iskenyt oikein päälle. Syödä pitää parin tunnin välein, ettei tuu heikkoa/krapulaista oloa. Väsymys tulee herkemmin. Viime yönä nukuin melkein 11h yöunet ja päivällä päikkäritkin. Nyt sit toivon saavani pian unenpäästä kiinni. Vatsan turvotuskin alkaa olla jo aika huomiota herättävää:whistle:

Ylihuomenna ultra ja sekös vasta jännittää! :confused:

Alisa & Hippu 7+1
 
Täällä pystyin jopa aamulla syömään yhden kuivan leivän jossa oli pelkkää voita päällä :D Olo on kyllä vähän huono, mut ei okseta. Allergiaoireet on pahimmat, sain eilen meidän tiimin lääkäriltä reseptin mutta otin kotona olevia Heinixejä kun setiritsiini käy raskaana olevalle. Meillä on meidän tietokannassa tosi kätevä sovellus, imetys ja raskaus niin sieltä näkee hyvin mitkä sopii :)

Kurkkua kutittaa, naamaa kutittaa, silmiä kutittaa :D Ihanaa. Mahaa juili sillon illalla mut nyt ei enää.

minea ja muru 4+3
 
IMN
Tervetuloa uudet! :)

Olinkin jo unohtanut tän raskausoireen; lisääntynyt karvankasvu :LOL: no, saanpahan taas paksummat hiukset..

Oiskohan mahdollista että itikoiden pistot kutisis voimakkaammin raskausaikana? Tai että iho olisi jotenkin herkempi niille.. mua nimittäin perjantaina pääs mökillä mäkäräiset syömään n. kymmenestä eri kohtaa nilkoista ja tää kutina on vieläki aivan helvetillistä! :mad: Pitää kokeilla jos kortisoni auttais kun mistään muusta ei oo hyötyä..

Meillä on ihanan rauhallinen aamu tänään :) tyttö heräsi juuri pikku kakkosen alkaessa ja tuli meidän sänkyyn katsomaan lastenohjelmia. Sitten oli ilmeisesti väsähtänyt uudestaan kun kahdeksalta kömpi takaisin sänkyynsä :D pojan kans tässä nyt jutellaan vauvajuttuja :love:

Alle kaks viikkoa ekaan neuvolaan!! :) aika monella muullakin taisi olla neuvola 6.7.

IMN 8+0 POKS! <3 (apua mihin tää aika menee??)
 
Voi IMN ku oot jo pitkällä! :)

Me ei olla pojalle vielä sanottu mitään, on niin pieni vielä (3v) ja rupeais vaan turhaan odottamaan. :D Sillä on kyllä kauhee vauvakuume, rakastaa vauvoja ihan yli kaiken. <3 :D Hassu poika.

Nyt tää etova olo iski oikein rytinällä vaikka aamulla vähän söin!
 
Täältä tulee yksi lisää! Viikkoja omien laskujen mukaan 5+5, neuvolassa ilmeisesti laskivat menkoista eli jtn 7+, neuvola jo ensiviikolla ja eka ultra (lääkärineuvola siis) 14.7 :) Mulla siis kiertp pisimmillään 44, sanoi että lääkärin aikoihin olisin 10+ viikolla tai vähän vähemmän pitkänkierron takia.. Lasketusta ei vielä tietoa mutta helmikuussa :)

OIreina vaan turvonneet rinnat (ei haittaa yhtään, kahen edellisen jäljiltä on aika pussit XD) ja ehkä pientä mahakipua plus että oon välillä niin äree! Mulle siis kolmas mutta miehelle ensimmäinen, ja se on niin iloinen :) 10kk yritetty ja ehdin jo luopua toivosta kun miehellä aikoinaan todettu vikaa näissä asioissa..

Tein testin sillä fiiliksellä että no tehdään nyt vaikka ei siinä mitään näy ja voitte uskoa minkä kohtauksen sain kun näyttikin plussaa. Sitten piti ostaa vielä kaksi digitestiä ja nekin näytti plussaa ja sitten ostin vielä kaksi halppistestiä joista toinen vielä odottaa :) On sitä ihminen hullu! Ja kamalasti on kaikkia pelkoja, edellisten kohdalla en hetkeekään miettinyt onko kaikki kunnossa mutta nytten en muuta tekiskään kun googleen vaan hakusanoja "5+5 ei oireita " "keskenmenon oireet" jne.. netti on kyllä kamala asia.. Ihan pientä tuhruvuotoa on ollut ja eiku masentumaan kaikista jutuista..
 
  • Tykkää
Reactions: Sniff ja minea__
Bubblemachine, sama juttu, googlettelen kaikkea ja hirmu epäusko voinko muka olla raskaana (niistä 5 plussasta huolimatta) kun ei yhtään tunnu siltä. Tosin mulla ei edes ole vertailukohtaa kun tää on eka kerta. Kuinka muut, ootteko joutunu tahtomattanne joillekin jo kertomaan? Mulla on huono työpaikan puolesta, kun oon leikkaussalissa töissä, niin ei saa olla läpivalaisussa, sementoinneissa tai eristyspotilaiden hoidossa. Maanantaina jouduin jo ensimmäisille kertomaan ku joutu juoksee salista ulos kuvien oton aikaan. Ja sama juttu jatkuu koko viikon. Kohta tietää kaikki -.-

Iummph + pieni 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: minea__
Mulla tietää töissä pari kollegaa ja neljä kaveria tietää. Ei oo suunnitelmissa kertoa vielä porukoille tai muille. Ootetaan ehkä neuvolaan tai nt-ultraan asti. Vannotettiin että kaikki pitää suunsa supussa :D
 
Mä kerroin parille parhaalle ystävälle heti ku plussasin vaikka päätin etten kerro.. Tuntuu että pää posahtaa kun onhan tää niin hienoutta :) mies kerto kans ja siskoilleen ja kaikki on niin iloisia.. Toivotaan että ollaan iloisia vielä helmikuussa :)
 
Tervetuloa uusille. :)
IMN munkin neuvola on 6.7.
Laurelii hyvä että rannekkeet auttoivat.

ON: Maha on turvonnut palloksi ja omituisia jomotuksia tmv. tuntemuksia välillä (en muista että esikoisesta olis ollut tämmöistä). Vaikee peitellä vaatteilla. En halua kertoa töissä ennen kun on pakko eikä muutkaan saa tietää vasta kun np-ultran jälkeen. Ajattelin varata ens viikolle varhaisultran kun en saakaan julkiselta. :devil: Onkohan 6+3 liian aikaisin? En muista milloin viimeks kävin. Haluisin käydä ennen ekaa neuvolaa että en mee turhaan jos siellä ei olekaan ketään. (n)
 
IMN
Sniff 6+3 ei välttämättä (laitteista riippuen) vielä sykettä näy, mutta ruskuaispussin varmasti jo erottaa :) mulle sanoi viime viikolla ultraaja että jos ruskuaispussi näkyy niin suurella todennäköisyydellä kaikki on ok, vaikkei sykettä vielä näkyisi. Ja sykekin näkyi loppujen lopuksi vaikka oli vasta rv 7+1.
 
Minäkin voisin liittyä rinkiin :)

16.2/ Wendys /26.v/ KHKS

Odotamme siis miehen kanssa ensimmäistä, hänellä ennestään 2,5 v poika, joka meillä joka toisen viikon. Vuodenvaihteen jälkeen lopetin pillerit ja sen jälkeen on yksi tosi aikainen keskenmeno ja nyt pari viikkoa sitten plussa.
Kaikki on uutta ja jännää, jo ennen plussaa oli oikeanpuoleisia munasarjakipuja, mitkä huolestuttivat kovasti, mutta hävisivät viimeviikon aikana kokonaan. Pahoinvointi on tullut kuvioihin, täytyy tarkkaan muistaa syödä säännöllisesti, vaatii totuttelua.

Työnantajalle pitäisi kertoa jo lähi aikoina, koska työnkuvani täytyy muuttua aika huomattavasti. Työskentelen vartijana kauppakeskuksessa, työhön kuuluu mm. kärryletkojen työntelyä ja myös väkivallan riski on ilmeinen. Lisäksi työvuorot ovat pää-asiassa 12 tuntisia, mikä saattaisi käydä raskaaksi.

Muuten ei olla vielä juuri kenellekään kerrottu, parasta tyttökaveria konsultoin noista kivuista, kun hänellä jo kolme lasta. Mies haluaisi että ihmiset saavat tietää siihen tahtiin kun itse arvaavat, mutta sovimme että äidilleni (jolle tämä on ensimmäinen lapsenlapsi) kerromme viimeistään hänen syntymäpäivänään elokuussa, jolloin viikkoja jo 14+2. :)
Meillä on myös vielä vääntöä siitä että selvitetäänkö sukupuolta ennen syntymää, minä haluaisin tietää ja mies ei. Mies haluaisi ehdottomasti pojan, ja vitsaili aikaisemmin, että hän lähee lätkimään sairaalasta jos tulee tyttö :p (plussan jälkeen ei kyllä ole enää vitsaillut) Itse näin pari yötä ennen plussaa unen, jossa meillä oli tyttövauva. Saapa siis nähdä mihin ratkaisuun päädytään..

Onko muilla muuten vielä, tai ollenkaan "työnimeä" masuasukille?
Meidän masukki on Booris :love:
 
  • Tykkää
Reactions: minea__

Yhteistyössä