Helmikuun hippuset 2012 **tammikuussa**

Helmikuun hippuset

PÄIVITYKSET PUNAISELLA TAI YV:LLÄ!



NIMI * IKÄ * MONES * SAIRAALA

Meitä on 80 odottajaa:

31.1

  • maria-08 - 23 - toinen - SKS

1.2

  • luputupuna - 35 - kuudes - KYS
  • juvileven - ? - viides - ?
  • Miisu11 - 23 - ensimmäinen - SeKs
  • mamma12 - 24 - ensimmäinen - ?

2.2

  • Bonemine - ? - toinen - ?
  • Minnuli_90 - 21 - ? - TYKS tyttölupaus

3.2

  • hohto - 23 - toinen - SAS poikalupaus
  • ilutiak - 25 - ensimmäinen - TAYS poikalupaus
  • Ellu81 - 29 - ensimmäinen - TYKS poikalupaus
  • Abrakadabra - 25 - ensimmäinen - LKS

4.2

  • Nicola81 - 30 - toinen - TYKS
  • s-atu - 25 - ensimmäinen - SATKS poikalupaus

5.2

  • rockamama - 28 - kolmas - KYS
  • Undine - 25 - ensimmäinen - TYKS poikalupaus
  • -Kääk- - 38 - ensimmäinen - MKS
  • Hudjuke - ? - neljäs - ?

6.2

  • miita1969 - 41 - neljäs - TYKS/SAS poikalupaus
  • mursumarsu - ? - toinen - NKL tyttölupaus
  • tkl - 30 - ensimmäinen - KOKS poikalupaus

7.2
8.2

  • Ruttuinen Rusina - 29 - kolmas - KOKS
  • Lili80 - ? - toinen - ?

9.2

  • Terp - 27 - toinen - TYKS
  • Ruisleipä - ? - toinen - ?
  • Jutska - 29 - toinen - KPKS tyttölupaus
  • E-V-A - ? - neljäs - ? tyttölupaus

10.2

  • Riikkunen - 25 - toinen - PKKS poikalupaus
  • Vennie - 32 - toinen - HYS
  • SinunKaveri - ? - neljäs - ?

11.2

  • Giggles - 25 - ensimmäinen - K-SKS tyttölupaus
  • eva-maria - 29 - kolmas - JS poikalupaus
  • Kerttuli_ - 29 - esikoinen - HYS tyttölupaus

12.2

  • Ninni-Ilona - ? - ? - ?
  • tinzu83 - 28 - kolmas - TYKS poikaolo
  • Suffeli-81 - 30 - neljäs - OYS tyttöolo

13.2

  • Skooby - 18 - ensimmäinen - HYS tyttölupaus

14.2

  • Jepulisko - 28 - kuudes - TAYS tyttölupaus
  • lilja86 - 25 - ensimmäinen - TAYS
  • jema - 23 - ensimmäinen - pkks tyttölupaus

15.2

  • Ylläriäippä - 28 - kolmas - TAYS
  • sini77 - 34 - kolmas - PKKS tyttölupaus

16.2

  • öttiskä - 22 - ensimmäinen - OYS
  • Schatzi - 24 - ensimmäinen - ulkomailla
  • iltatähti-12 - 35 - kolmas - ?

17.2

  • tuplis2 - 36 - kolmas - PHKS
  • Eewokki - 26 - ensimmäinen - KOKS tyttölupaus
  • PoxPox - ? - toinen - ?

18.2

  • Katinka - 20 - toinen - SATKS
  • millanen - 24 - toinen - HYS poikalupaus
  • nuusa - 30 - toinen - KYS
  • Syksyn lapsi - 26 - toinen - SEKS
  • Pömps - 24 - toinen - ?

19.2

  • Eveny - 22 - toinen - MKS tyttölupaus
  • Lilu - 26 - ensimmäinen - KYS poikalupaus

20.2

  • Bismil - 39 - kuudes - KOS
  • MöhköMyy - 29 - neljäs - TAYS poikalupaus
  • Tuulikka - 24 - ensimmäinen - SEKS tyttölupaus

21.2

  • Pepe10 - 27 - toinen - PHKS poikalupaus
  • pocahontas82 - ? - kolmas - PHKS poikalupaus

22.2

  • Line - 30 - ensimmäinen - HYS poikalupaus
  • Hemuliini77 - 34 - ensimmäinen - ?

23.2

  • Amilèe - 28 - ensimmäinen - ?
  • nippulanappula - 20 - esimmäinen - NKLtyttölupaus

24.2

  • mwoana - 27 - kolmas - KOS
  • ippe89 - 21 - ensimmäinen - K-SKS poikalupaus
  • Modesti - 31 - ensimmäinen - KOS poikalupaus
  • ÄiteeX - 29 - toinen - TAYS poikalupaus
  • Zerunder - 19 - ensimmäinen - pkkspoikalupaus

25.2

  • Laretzki - 21 - ensimmäinen - K-PKS
  • NeitiCora - 25 - ensimmäinen - OYS
  • mamma-73 - 37 - kolmas - PS poikalupaus

26.2

  • Nomppeli - 21 ensimmäinen - ? poikalupaus

27.2

  • Kikkis - 32 - kolmas - OYS tyttölupaus
  • lurppu - ? - ensimmäinen - ? tyttölupaus
  • Sofiabel - ? - ensimmäinen - ?

28.2

  • Demdsey - 30 - toinen - ? poikalupaus
  • ringaa - 21 - ensimmäinen - TAYS poikalupaus

29.2

  • Cristiina 28 - kolmas - k-hks

LA?

  • Liljakko
  • Eevia
  • evis


**SYNTYNEET PIKKUISET**
3.1 Abrakadabra poika 48,5cm 2590g 35+4
10.1 Äiteex poika 44cm 2275g 33+4
23.1 Skooby tyttö 46cm 2794g 37+0
29.1 miita1969 tyttö 49cm 3230g


Synnytys-sairaaloita ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Surun kohdanneet :hug:

Tengu
Nappi1984
Audrina
Avocado
dibitassu
Talvikki 76
alexsandria
Bebel
Whisky Peat
Muikea Mustikka
heinis1
kilu09


Vanhat pinot:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1975964-helmikuiset-2012-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1992256-helmikuun-hippuset-2012-heinakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2007031-helmikuun-hippuset-2012-elokuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2036837-helmikuun-hippuset-2012-lokakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2050370-helmikuun-hippuset-2012-marraskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2063326-helmikuun-hippuset-2012-joulukuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Eveny kiitos uudesta aloituksesta, taas :flower:!

Abrakadabra taitaa olla ensimmäisenä jakaantumassa, onnea kovasti koitokseen!

Miten toi fb-ryhmä toimii? Onko se salainen, niin, että kukaan mun ystävistä tai kavereiden kavereista ei näe kirjoitettuja tekstejä? Harkitsen liittyväni siihen :)

Omaa napaa taas: nyt on ihan järkyttävä paineen tunne tuolla kellariosastolla. Mun on varmaan pakko soittaa synnärille tai odotella ja soittaa huomenna neuvolaan tai äitipolille ja kysellä ohjeita. Tätä tunnetta ei aiemmissa raskauksissa olekaan tällaisena ollut. On vähän sellainen "kiikun kaakun"- olo: supistaakohan, vai onkohan tämä nyt pelkkää paineentunnetta- sattuu kuitenkin ja tuntuu tosi keljulle? Toisaalta takaraivossa jyskyttää neuvolatädin varoitus nopeasta synnytyksestä. Meiltäkin on sairaalaan matkaa hieman reilu 40km ja aika huonoa tietä osa matkasta. Vauva kuitenkin liikkuu normaalisti, joten sen suhteen ei ole hätää.

Elämä muuttui heti kerralla jännäksi, kun vuosi vaihtui :D

Tsemppiä kovasti kaikille mammoille massuineen :heart: !!! Se on nyt tosiaankin pienten hippusten syntymävuosi!

T: luputupuna & heppuli 35+4 (ultran mukaan 36+0)
 
Hyvää uutta vuotta vaan kaikille!! Jännää, että meistä suurin osa varmaan synnyttää ensi kuussa. Ja loput sitten tässä kuussa tai viimeistään maaliskuussa.

Luputupuna: Joo FB-ryhmä on täysin salainen. Kukaan sun kavereista ei näe, että kuulut edes tuollaiseen ryhmään, teksteistä nyt puhumattakaan. Meillä on aika paljon keskustelua siellä, koska se on niin paljon nopeampaa ja helposti voi kommentoida muiden juttuja.. tänne tulee sitten kirjoiteltua enemmän kerralla, eikä aina muista kaikkien uutisia kommentoida. Puolensa toki molemmissa.

Eilen oli täällä aika tukala olo, ehkä tuli syötyä liikaa :D Nyt voisi lähteä lyllerlys-lenkille kun on niiiin ihana ilma ulkona.

Line ja Möyry 32+4 :)
 
Huomenta ja Evenylle jälleen kiitokset uudesta pinkasta! :) Ja ennen kaikkea iloista vuoden alkua kaikille mammoille!! Kohta se on jo meidän kuu ja luulenpa että tässäkin kuussa alkaa jo monella (jopa meillä täällä?!) tapahtua. :heart:

Kirjottelin jo eilen tänne olevinaan viestiä mutta jonnekin bittiavaruuteen on tainnut hukkua... :O Kun luputupunalla on paineen tunnetta, niin täällä mennään jopa pelottavan hentoisella otteella tuossa masussa nyt. Ei oo pikkujätkä kamalasti liikkunut uuden vuoden yön jälkeen; liekkö oli niin rankkaa se valvominen ja meteli (täällä meillä oli muutama kavaveri uv:ta juhlistamassa ja raketteja paukuteltiin yms.) että nyt sitten huilailee ihan urakalla... :) Jostain olen taas tosin itseäni jo pelotellutkin että pitäs niitä liikkeitä nyt viimeisillä viikoilla seurailla ihan eri tavalla ja JOS niitä ei kuulu niin pitäs pikkusen ehkä jopa huolestuakin..? :O Minä kyllä taidan olla sellainen hätähousu nyt muutenkin mutta kuitenkiiii.

Avokki läks äsken töihin joten itsellenikin tuli aikainen herätys, hirveesti ajatuksia päässä; synnytys, tuo alhainen hemppari (kohta lähden apteekkiin rautaa hakemaan!) koulujutut, tämän uuden kodin laitto yms. yms. Ja kaiken lisäksi nyt kun olen jo vuosi-/äitiyslomalla, tänään on aloittanut minun sijainen meidän päiväkotiryhmässä...sekin jännittää miten ne muksut on siellä uuden tätin vastaan ottanut. ;)

Onko täällä ketään muita "stressierkkejä" helmikuun mammoissa? :D Miten olette jatkuvaa stressiä ja näitä valvottavia ajatuksia ns. purkaneet?

- Lilu & "J" 33+1 - :heart:
 
Lilu, täällä myös yksi stressierkki ilmoittautuu. Hankinnat eniten ahdistaa. Tuplarattaat ja sitteri ja kaikki pienet loppu hankinnat edelleen tekemättä. Samoin stressaavaa, kun haettu yli puoli vuotta asuntoa maan tasalta, mutta ei tunnu meille asuntoa löytyvän. Ei huvita siis laittaa nykyistäkää asuntoa valmiiksi perheenlisäystä varten, kun muutto tulossa. Tällähetkellä asutaa 2 kerroksessa ja ulos meno tuplarattaiden, vauvan ja 2 vuotiaan lapsen ja kahden koiran kanssa lähes mahdotonta, kuhan vauvaki syntyy. Pakko tilanne siis vaihtaa asuntoa.
Muuten maha tilanne täällä oireeton.. Ei synnytyksestä tietoakaan eli yli menee varmasti tälläki kertaa.
Tällä viikolla sit se ultra, että kumminka päin vauva majaileekaan:) Onko muilla ultria tulossa?
riikkunen ja asukas 34+3
 
huomenta!
Jossain vaiheessa terkka sanoi, että koska mulla on ollu raskauden aikana kilpirauhaslääkitys, et sais ultran siksi ..Ja sitte vihjaili, että hyvinkin helposti saa jos näyttää että vaavi ei kasva. Onhan se aina kivaa, jos vielä pääsee pientä kattoon :)

Aika väsyny olo on ku kaikkee tässä taas satunu uutena vuotena, kirjottelen sitte tuol toisella puolella...
Jaksuja kaikille! Nyt ei pääs liiku oikee mitää.

sini77 ja vaavi 34+5
 
Hellou ja poks poks 33+0! :)

Neuvolasta justii kotiuduttiin; painoa tullu hillitty kilo lisää kahen viikon takaseen, *jee ei joulukiloja! * mut sitte hemppa oli vaan laskenu ja lisäraudallehan tässä jouduttiin :/ Plus sokerit oli edelleen koholla, en tiiä vaikuttasko se eilinen kauhee suklaanmässäys jotenki asiaan o_O Mut pitää alottaa vissii kituviikot kuitenki. Onneksi tuo maha ei ihan hervottoman kokonen oo, et sf mitta oli 29, pikkasen keskiviivan alapuolella nii jossei se sitä 5 kilon keijukaista mulle povais sitte.. Parin viikon päästä kuulemma sitte lääkärille taas aika, se ois jo kolmas kerta lekurille, et aika tarkkaan ne täällä pitää kirjaa nuista. Oisko sitten synnytystapa-arvio, ei se terkka sen kummemmin siitä sanonu. Ja kuun lopulla terkan kotikäynti sitten, tulee tsekkaileen miten meillä on hommat hanskassa.. Mut mulle ihan hyvä vaan ku tuntuu et on hanskat aika hukassa :D

Mut ei muuta ku hyvää viikon ja vuodenki alkua porukalle! Mä alan henkisesti valmistautumaan lenkille lähtöön ^^
 
Moikka!
Olen seuraillu ketjua alusta lähtien mutta en oo saanu aikaseks kirjotella mitää..

Et jos vielä huolitte mukaan ni täällä olis yksi helmikuinen odottaja lisää..

laskettu aika 21.2, kolmas ja sairaala on PHKS..poikalupaus saatu..
 
Tervetuloa mukaan pocahontas82! :) Kyllähän tänne kirjoittelemaan aina mahtuu, ja kokemuksia yms. on mukava jakaa isommankin porukan kesken.

Tuulikka paljon sulla on hemppari sitten nyt? Ja paljonko oli lähtöarvot raskauden alkaessa? Mulla ei oo koskaan hemppari ollu yli 125 ja raskauden alussakin n. 120 joka kerta mitattaessa. Nyt se sitten kurja oli laskenu sinne 107 ja kovasti tsemppasivat rautaa popsimaan... Muistaskii popsia!!! :p
Mullakii on masu maltillisesti kasvanut; sf-mitta tais olla 28,5 viimeks ja nyt sitten on viikon päästä taas neuvola.

Riikkunen, ymmärrän kyllä tuon asuntoahdistuksen! Minuakin ahdisti siitä entisessä kämpässä kärvistellä loppuaika (kokonaiset neljä vuotta siinä kaiken kaikkiaan kärvisteltiin, varmaan siksi kun oli niin halpa ja hyvällä paikalla!) kun ei voinut mitään vauvan juttuja laitella kun ei ollut yksinkertaisesti tilaa. Sitten huomas aina että kaapit on täynnä kaiken maailman turhaketta ja mitään motivaatiota ei ollut siivota... Nyt sitten täällä on ihan eri meininki kun on tilaa ja aikaa laitella asiat järjestykseen. :) Pidän kaikki sormet ja varpaat pystyssä teille että saisitte kivan uuden kodin ja pian!! :) Oletteko ihan vuokra-asuntoa katselemassa vai omaa..?

Hieman nyt ahdistaa kun tämä pikkuäijiä ei ole oikein kohta kahteen päivään mönkinyt kunnolla täällä masussa... :O Onko tilaa oikeesti jo niin vähän vai voiko tuollainen mahakyytiläinen olla toisinaan jo niin väsynyt että vaan lepäilee ja sitten taas jossain vaiheessa spurttaa ihan urakalla??! Kokemuksia, anyone!

Taidan minäkin lähteä tuollaiselle lyllerryslenkille kauppaan niin hieman aivot tuulettuu ja mieli virkistyy! :)
 
Viimeksi muokattu:
Maanantaita kaikille!

Kiitos Eveny uudesta pinosta taas!
Tervetuloa joukkoon pocahontas82!

Päätös tuli päivärahoista vihdoin! Ja ei ihan minimillä mennäkkään, kun olivat laskenut sen puolenvuoden työtulojen mukaan :) 9.1 alkaa ä-loma.

"Pallo haarovälissä"-tunne yhä edelleen.. Välillä paineen tuntua, ja vessassa käynnit vähän inhottavia kun koko alapää tuntuis olevan niin hellä, että pyyhkiminenkin tuntuu pahalta..

Yökötysolo tulee ja menee, nenä tukkoilee illasta ja aamuisin on kurkku kipinä.

Supistelee ja kolottaa menkkakipumaisesti päivittäin..

Vauvan liikkeet on rauhoittuneet, ja enimmäkseen tuntuu sellaista pukkailua..
Viikon päästä olis neuvola, ja siellä otettava puheeksi tuo revähdyksen tuntuminen yskiessä/aivastaessa..
Oon alkanu pelätä tyrää ja kaikenlaista..

Synnytys alkanu jänskättään enemmän, ja tarkemmin se lähtö, että pitääkö järkkäillä kovastikkin lapsille vahtia ja itselle kyytiä..
Unia oon nyt nähnyt kaikesta mikä vielä on vauvaa varten laittamatta/hommaamatta..

Välillä tuntuu että tämä vois syntyä ennen laskettua-aikaa, mutta toisaalta uskon että kuitenkin mennään lähelle, tai yli la:n :D

Tänään joulujuttuja vois siivoilla vähän pois, ja tuo kävelylenkillä käynti olis ihanaa, jos ukkokulta mua päästää :p

Suffeli ja masumuru 34+1
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli hemppa 118 nytte.. se on käyny 121 mut sitte nousi vähän mut nyt oli taas laskenu.. Kuitenki alkuraskaudesta mulla oli 145 arvot ja sieltä ollaan tasasesti tultu alaspäin :D Toivon vaan, että tuo rauta ei vetäse mahaa ihan sekasin ><

Ja kyllä meillä ainaki vielä möykätään aika paljo, mutta aika tarkkoihin kellonaikoihin. Tietää justiin millon varautua :) Ja vieraille käsille ei möykätä sitte ollenkaan. Mua aina naurattaa ku tuo menee ihan liikkumattomaksi ku joku muu ku minä tulee käpälöimään :D

Nii ja sitte vauvaohjelmat on vissiin pannassa.. Katoin tuota vauvan tarinaa tuossa aikasemmin ja sitte ku se vauva synty, vaikkei siinä sen kummempaa dramatiikkaa ollukkaa nii vollotin varmaan kymmenen minsaa ><

Ja pocahontas82, tervetuloa mukaan vaan :D
 
Tervehdys ja uudet vuodet kaikille!

Täällä jatketaan vuodepotilaana olemista, ja täytyy myöntää että ei paljon tylsempää voisi ollakaan!! Keskiviikkona taas ultraillaan ja mietitään mikä suunta seuraavaksi otetaan.. ei nyt vielä ihan kuitenkaan tarttisi ipanan tulla. Limatulppaa irronnut nyt eilisestä lähtien, joten kai mä vielä jalat nostan seinälle tätä makuuasentoa tehostamaan.

Kaikki hankinat tehty, mutta mitään vielä viitsitä valmiiksi laittaa. Pinnasänkykin kootaan sitten kun saadaan tietää koska poika pääsee sairaalasta kotiin, siinä kun menee kuitenkin 2vk-6kk niin eiköhän sitä ennätetä sittenkin.

Vähän kyllästynein fiiliksin siis jään jälleen miettimään ja keksimään itselleni tekemistä vaakatasoon

ÄiteeX ja poikanen 32+3
 
Heips ja onnea uuteen vuoteen kaikille! Tästä tuleekin jännittävä vuosi! :heart:

Tänään käyty neuvolassa:

rv 35+1 (32+2)
paino 71,6 (68,4)
muutos +1,120kg/vko
turvotus + (+)
RR 125/75 (110/68)
pissa ok
sf-mitta 34 (31)
rt (rt)
syke ja liikkeet +

Kaikki siis ihan kunnossa, verenpainetta on nyt tullu ekan kerran pikkasen lisää ja kun on tuota turvotustakin hieman, niin varmaan menee suola poikottiin ja vettä vaan juomaan lisää. Terkka ei kyllä ollut vielä huolissaan tästä... Painoa tullut valtavasti!! Yhteensä nyt joku 17kg!! :O Eipä ollut terkka siitäkään huolissaan, eikä myöskään isosta sf-mitasta, joka pomppasit nyt yläkäyrälle... Ei kuulemma silti vaikuta isolta vauvalta, on vaan niin edessä mulla, että vatsa sen takia kasvaa kovasti. Hemppaa ei nyt otettu, ku se oli viimeksi noussu, ens kerralla sit katotaan mikä tilanne.

synnytystapa-arvio on nyt varattu ensi viikolle. Kiva päästä kurkkaamaan pikkuista vielä ultralla ennen kuin tulee syliin asti. Omaa mieltä myös varmasti helpottaa kuulla painoarvio pikkuisesta, kun ite oon pieni ja on tuo maha kasvanut ja painoa kertynyt... En varmasti saa 4kg vauvaa puskettua itestäni ulos... :eek:

Tuulikka vissiin sä kirjotit siitä rannekanavaoireyhtymästä...?? en nyt jaksa tarkistaa... Mut nyt tuntuu, ettei mulla oo tää niin paha onneks!! Muutamia öitä on nyt mennyt ilman puutumisia jne. Uskoisin, et menee nää vähäiset oireet synnytyksen jälkeen ohi. Neuvolassa en muistanut mainita asiasta mitään... :/
Meillä myös poika helposti rauhoittuu, jos joku muu kuin minä koittaa liikkeitä vatsan päältä!! :D Tuleva iskä on sentään melko hyvin saanut liikkeitä tuntea.

Synnytys on täälläkin alkanaut jo jännittämään, kun ei yhtään tiedä mitä se edes voi olla... Miehellä nyttenki jäi puhelin kotiin, ku lähti töihin... :stick: Kiva sitte alkaa soitteleen niille töihin, jos puhelin on synnytyksen käynnistyessäkin kotona. Puhe on ollut myös metsähommiin lähdöstä. Kun siellä ei kovin hyvin huomaa, jos puhelin soi ja traktorilla matkaan menee helposti aikaa ainakin tunti kotiin plus kaikki muu säätö, mitä siihen lähtöön sit voi liittyä. Ei oikein tiedä miten pitkään sen voi päästää pidemmällä reissulle, kun anopin kanssa en haluis synnyttämään lähteä... |O: mad: Ens viikolla ois myös eka perhevalmennus, aiheena just synnytys jne. Ihan kiva, että sellaiseen näin ekakertalaisena ehtii vielä mukaan. Toivottavasti tuo mieskin rohkenis tulla kuuntelemaan... Välillä kun tuntuu, ettei se ota mun juttuja ihan todesta... ;)

Tervetuloa Pocahontas82!

Ja vuodepotilaille jaksamisia!! :hug:

Undine ja poika 35+1
 
Tere taas ja kiva lueskella teidän muidenkin kuulumisia! :) Saman suuntaisia tuntemuksia ja fiiliksiä tuntuu monella olevan kuin täälläkin suunnalla...

Minä nyt sitten hyvän ystävän painostuksesta soitin neuvolaan (meinaan ite olla vähän semmonen että "kyllä se tästä"...) kun tästä pikkuäijästä ei oo oikein nyt mitään kuulunu ja pääsinkin siellä heti käymään. Olisin itse soittanut huomenna jos liikkeitä ei ois vieläkään kunnolla kuulunu mutta soitin nyt sitten ja pääsin äsken käymään. :) Kävikin ilmi että herra istuskelee tuolla mahassa (?) ja torstaille nyt sitten varattiin ultra-aika ja tarkastetaan tarjonnan tilanne. Sydänäänet kuului hyvin ja pientä nyrkkiä puitiin kun kaksi eri neukkutätiä kävi kokeilemassa miten se kyytiläinen siellä majailee. :LOL: Mutta vaavilla kaikki hyvin ja päästään katsomaankin häntä sitten vielä torstaina. Pidetään nyt sitten peukkuja että hän lähtee ihan itse kääntymään tuonne oikeaan asentoon..aiemmin jo oli pää alaspäin mutta tässä kaikessa hulinassa (muutto, uv ym.) on sitten päättänyt mitä ilmeisemmin kääntyä istuskelemaan...
Mutta, torstaina tiedetään sitten taas lisää. :heart:

Meillekin annettiin tuossa samalla noita aikoja tuonne perhevalmennukseen ja mielenkiintoisia aiheita tuntui olevan tulossa. Jospa se tuo ukko malttais lähteä mukaan... :D Kovasti sitä aina kiinnostaa mutta jos jollekin LUENNOLLE pitäs lähteä niin hieman tuntuu nousevan karvat pystyyn... ;)

Puuh, nyt ruuan laittoon ja voi taas huokasta helpotuksesta että murunen voi hyvin tuolla "piilopaikassaan". :) :heart:
 
Moikkelis koikkelis!

Jokohan Abrakadabralla on nyytti kainalossa? :heart:

Lilu edellisessä raskaudessa sain liikelaskentaohjeet: tunnin sisällä pitäisi tuntua 10 liikettä. Piti asettautua itse lepäämään kyljelleen- otollisin aika oli illalla. Kellosta alettiin ottaa aikaa ja tunnin sisällä kaikki vatsa-asukkaan liikkeet huomioidaan. Jos liikkeitä ei ala kuulua, niin vatsalle voi asettaa esim. radion, jonka ääneen vauva todennäköisesti havahtuu tai kannattaa ottaa jotain sokeripitoista esim. lasillinen mehua ja vauva saa poweria. Liikelaskenta aloitetaan alusta, jos liikkeitä ei tunnu. Sen jälkeen, jos liikkeitä ei edelleenkään tunnu, otetaan yhteyttä mahd. neuvolaan, äitipolille tai synnytyssairaalaan, jossa tilanne tarkistetaan.

Mie soitin tänään neuvolaan siitä paineen tunteesta takamuksessa. Se on kuulemma ihan normaalia, vauva vaan painautuu asemiinsa h-hetkeä varten. Luulin bonganneeni limatulppaakin, mutta se nyt on vähän kiikun kaakun- ainakaan siinä ei ollut verta. Edellisissä raskauksissa sitä tuskin on edes huomannut. Käsittääkseni limatulppa on "uusiutuvaa laatua" eli sitä voi muodostua uudelleen suojaksi. Jostain luin tuon edellisessä raskaudessa, kun kesäaikana silloin tykkäsin uida tosi paljon ja epäilin tulpan lähtemistä jossain vaiheessa.

Tänään on ollut huippuhyvä päivä, ei ole supistellutkaan niin kuin parina viime päivänä. Vointi on tosi hyvä. Mulla on kanssa nenussa tukkoisuutta enemmän kuin nomaalisti, johtuu varmaan hormoneista ja niiden vaikutuksista limakalvoille. Mies on ihan täpinöissään kanssa pienestä tulokkaasta :) Huomasin, että ne isoimmatkin äitiysvaatteet tekevät tiukkaa- vatsa ryllähtää aina jostain näkyviin :LOL: Toivottavasti huomenna vatsa pysyy säädyllisesti vaatetuksen alla- ollaan menossa leffaan - toisaalta onhan siellä pimeää, mutta ... :LOL:

Nyt kutsuu sauna, must go!

T: luputupuna & heppuli 35+5 (ultran mukaan 36+1)

Jos jollekin tulee lähtö, niin iso onnenpotku takamukselle täältä! :heart:
 
Luputupuna, minä sain kanssa nuo liikelaskentaohjeet mukaan. Olihan tuo pikkuäijä taas neuvolan jälkeen asentoa vaihtanut että kyllä siellä liikettä on, nyt vaan vähän vähemmänlaisesti kun tilaakin alkaa olla rajoitetusti. :p :) Mutta odotan kyllä torstaita jännityksellä ja innollakin kun pääsee "J":tä näkemään. :heart: Toivotaan että siellä on muutenkin kaikki kunnossa.

Sopivasti alkaa nyt illan leffa joten on aikaa tarkkailla herran liikkeitä tuossa sohvalla pötköillessä. :)
 
Uusi pino, jee! Kiitos Eveny ja hyvää uuttavuotta kaikille muillekkin! :)

Tervetuloa Pocahontas82 meillä on sitten sama synnäri ja laskettuaika, nähdäänköhän sairaalalla? :D

Pepe10 :heart: Papana 33+0 Poks :)
 
Lilu, vuokra asuntoa odotellaan. Ongelma tuntunut olevan se, kun halutaa vaihtaa kolmiosta kolmioon. Erona vain se et halutaa 2 kerroksesta rivitalo asuntoon, juuri tuon ongelmallisen kulkemisen takia:)

Tsemppiä kaikille vuodepotilaille ja toivottavasti vauvat jaksaisi pysyä mahassa vielä vähän aikaa. Saapa nähdä kuka vauvautuu ekana:) Alkaa jännittää ja mietityttää jo milloinka synnytys käynnistyy. Itsellä tosin oireita ei ole mitään mikä viittaisi synnytykseen. Tosin niin se oli esikonki aikaan, olo parani mitä pitemmällä oli. Synnytys käynnistyi pian sen jälkee ku lopetin käynnistys yritykset ja luovutin, ettei se tulekkaa ulos:D
 
Tammikuun pino! Kiitos eveny!

Pian on meijän oma kuukausi. Ensimmäiset hippuset alkaa syntyä jo tässä kuussa... En voi kun ihmetellä ajan kulumista, vasta hetki sitten taivastelin sitä maailmanmullistavaa positiivista raskaustestiä :D Kohta on oma nyytti sylissä :heart:

luputupuna vaatteiden kanssa saa olla melkoisen luova, että saa pötsin lämpimäksi peiteltyä. Nyt kun melkis kaikki hm:n jne peruspaidat on samaa mallia eli piiiiitkä ni ne onki hyviä ku vaan ottaa tarpeeks ison koon. Muutaman tuplaäksällän topin oon ostanu aluspaidaks ginatricotilta, ihanaa ku ei kiristele mistään! Ulkovaatteet on sitte asia erikseen. Nyt alkaa olla farkkujenkin venymiskyky maksimissaan ku peräpää taitaa luulla kanssa kantavansa vauvaa ja on vähä levinny... :stick: Pian pitää vaihtaa housut ihmisten ilmoilla käydessä ihan perus collegeen. Tai ois jo kyl pitäny.

Miten ootte ratkassu takkiongelman? Vai mahtuuko vielä entiset päälle? Sitä kun porukalla pähkäiltiin jossakin aikasemmassa pinoissa. Minä muistan uhonneeni että ostan jonkun nätin talvitakin että ees yrittäs näyttää nätiltä vaikka oliskin valasmainen ja hankala ja iso olo. Niinpä, käytän miehen takkeja :LOL: ja oon tosi nätti :LOL: :LOL:

Tänään oli viimenen lääkärineuvola rv 35+4. Kaikki kunnossa, hb noussu hyvin kun ymmärsin vihdoin lukea ohjeet ja ottaa kaks tablettia yhden sijaan. Vauva on raivotarjonnassa. Sisätutkimus ja "synnytystapa-arvio" oli melko... no, mielenkiintonen kokemus. Pahallehan se tuntu ku koplas ja paineli joka suuntaan mutta ehkä selviän tän asian kanssa. Painoa on tullu reilu kilo/viikko, joulusuklaa tehny osan mutta on myös turvotusta. Silmäluometkin on ku sammakolla! sf-mitta on sama kun kolme viikkoa sitten (29 cm), eli vauva on laskeutunu vähän alemmas. Siltä se kyllä välillä tuntuukin, muttei taida vielä ihan paikallaan alhaalla malttaa pysytellä. Jatkossa neuvola on joka viikko.

Hei Pocahontas, tervetuloa!

Pesänrakennusta taijan alotella, pyykkikone pyörii koko ajan ja suunnittelen kaikkee miten laitetaan ja silityshommiakin vähän touhunnu..

Voikaa hyvin, vuodelepolaisille ekstratsemppiä loppuraskauteen! Ei oo enää pitkä aika.

ilutiak ja kuplisvauvva 35+4
 
Pakko kommentoida tuota takkiongelmaa, ku vähä masensi tänään tuolla kaupoilla. Kiersin huvikseen mammaosaston (keskinen myy mamaliciousin vaatteita) nii melkeen kaikki oli alessa, myös se musta parkatakki minkä alkuperäinen hinta oli 100 e nii nyt 50 e !!!! Sitte ois ollu imetyspaitoja ja kaikkea, mut hitto ku ei ollu rahaa ku pakollisiin. >_> Ittellä on h&m:n villakangasmammatakki, ku äiti halus ostaa sen mulle synttärilahjaksi ja sitte sellasena pihatakkina on hyvin sopinu vielä tuo muutaman vuoden takainen toppis, jonka oon ostanu jonku 4 vaatekokoa isompana ihmisenä :)
 
pepe10..ehkä nähdää laitoksella, tosin luulen että tää vauva syntyy aika paljon ennen laskettua aikaa. On nyt jo pää aika alhaalla ja painetta tuntuu.

Tänää olis 33viikkoa jo täynnä. Jos vauva päättäs nyt syntyä, ni paljonkohan olis painoa? On parina yönä jo supistellu aika paljon.

Takkiongelma alkaa olemaa täälläki. Omaa takkia käyttäny tähän asti, mut tekee tiukkaa saada vetoketju jo kiinni. Kai se pitää vaa kaivaa joku miehen takki ja käyttää loppuaika sitä, ei raaski enää uuttakaa ostaa.

Eilen kävin ostamassa vaunut ja sitterin vauvalle. Vaunuiksi päädyin Emmaljungan citycross rattaisii, joihin ostin paksun lämpöpussin. Lastentarvikkeissa on välipäiväale ja kaikki tuotteet alennettuna, joten muutaman kympin sain säästettyä. Nyt olis vauvalle melkein kaikki hankinnat tehty.

Ei varmaa mee pitkä aika ku eka helmikuinen jo syntyy, näinköhän joku jo tällä viikolla.
 
Moikkelis ja hyvää alkanutta vuotta 2012 kaikille helmikuun mammoille ja masuasukeille. Pocahontasille tervetuloa Evenylle kiitos pinosta.

Täällä ollaan jo mammavapailla ja nautitaan elämästä. Uusi vuosi toi meillekkin lunta tänne etelä-savoon. Kaikki näyttää nyt paljon valoisammalta ja kauniimmalta. Tykkään talvesta. Saa nähdä oonko samaa mieltä sitten helmi-maaliskuussa kun tulee tietysti kauheet pakkaset......

Mun olot on pääasiassa aika ok. Masumurmeli painaa jo sen verran vatsaa, joten istuminen on aika hankalaa varsinkin iltaisin. Paras olotila on omassa sängyssä kyljellään. Tässä koneellakaan ei jaksa pitkiä aikoja könöttää. Selkä väsähtää. Onneksi on tuo mies rullaillut selkää sellasella kivalla hierontarullalla, joka tuli vehnäpussin siivellä joulupukin paketissa. Suosittelen. Oli Anttilasta ostettu ja toivelahja.

Takkiongelmaa mulla ei oo. Mun vanha palvelija villakangastakki menee varmaan loppuun asti, jos ei tuu ihan kauheen kylmiä ilmoja niin ettei sinne alle mahdu villakerroksia. On mulla vielä kaapissa yks vanha untsikka, joka ehkä menee jos tulee paukkupakkaset. Toistaiseksi niitä ei oo ollut vielä näillä leveysasteilla. Mittasin muuten mahan ympäryksen: 117 cm. Mittaväline oli vähän huono kun ei ollut kangasmittaa, mut saahan tosta jotain käsitystä. Mun maha on tossa tissien alla ja loppuu vähän ennen napaa. Saa nähdä pullahtaako napa missä vaiheessa. Takaapäin katsottuna ei ees huomaa raskautta, joten aika pysty ja kapea masu on. Tosin oon 173 pitkäkin, ja noita makkaroita tossa vatsalla oli jo ennestään eli kyllä sinne helposti yks masumurmeli häviää....

Vauvatarvikkeet on melkein kaikki hankittu, ihan pieniä juttuja vajaa. Ittelle imetysliivejä pitäis vielä lähtee metsästään. Ootteko muuten silittäneet vauvanvaatteet? Mä en jaksanu. Pesin ja silitin ne käsin sileiksi, näyttivät tulevan ihan ok. Lakanoita silittelin, kun ne näytti rypistyneen aika paljon.

Mulla on ens maanantaina synnytystapa-arvio äitipolilla. Ultrataan ja tehdään sisätutkimus. Pikkasen jänskättää, että ei kait sieltä mitään yllätyksiä tule.... Mut kiva nähdä taas masumurmeli pitkästä aikaa ja saa tietää tilanteen.

T:Kääk ja masumurmeli 35+2
 

Yhteistyössä