Helmikuun hippuset 2012

Moikka!
Tuntuu kauheen kiireiseltä tää elämä ja aina kun ehtii koneelle on pikkukaveri vieressä painamassa näppäimiä ja ohjaamassa yleensä firefoxin tukisivulle... Meillä esikoinen on nyt 11kk.

Aluksi osanotto niille, joilla surullisia uutisia: :hug:

Täällä kuuluu hyvää. Raskauteni on oireeton, lukuunottamatta pientä pahoinvointia joskus. Toisaalta edellinen raskaus oli myös melko lailla oireeton. Tuntuu veilä kovin epätodelliselta, mutta toivottavasti kaikki on kunnossa :)

Mukava kuulla muiden kuulumisia. Lueskelen juttuja vaikka itse kirjoittelenkin harvakseltaan...
 
:hug: Tengulle ja Avocadolle!

Meillä on ollut tapahtuma rikas päivä. Mies remontoidessa meinas saada pahan sähköiskun ja äsken oltiin uimassa ja mies hukkasi vihkisormuksensa! Huhhuh. Mitä vielä?
 
Heippa,

Onpas teil Eveny tänään tapahtunut :)

Meilläkin on itketty ja naurettu viimeisen parin päivän aikana. Toissa iltana alkoi ihan järkyttävät krampit vatsassa ja vuoto. (Tässä välissä pahoittelut älllöistä yksityiskohdista :confused:)Suihkussa ulos tuli ISO (n. 4cm) verinen klöntti! No minähän parkumaan ihan hirveesti keskenmenoa. Vuoto jatkui, ja kömmin särkylääkkeen voimin nukkumaan. Meillähän oli varattu seuraavaksi päiväksi varhaisultra ,joten ajattelin, että tuleepahan heti tarkastettua asia. Meillä siis vauva sai alkunsa PAS:lla, niin tulee sitten sekin raportointi kuntoon yhdellä itkulla.

Eilen siis ultraan, ja lääkärikin selostukseni perusteella oli lähes varma keskenmenosta, mutta sanoi, että ultrataan nyt että nähdään onko kaikki tullut ulos. Ensimmäiseksi kuvaan tuli n. 3cm halkaisijaltaan oleva veripussi (tms. hyytymä), ja lääkäri ehti jo todeta ääneen, että kesken on tainnut mennä. Mutta, mutta.. yllätys löytyikin tuon kummallisen hyytymän takaa! Siellä pompotteli täydellinen pieni sikiö, joka vastasi täsmällisesti viikkoja (6+6), sydän löi tasaisesti ja sikiöpussi oli ehyt ja täydellinen. Arvatkaa tuliko itku taas?!:D

Eli siis ed. yön vuoto oli ehkä/mahd. hemotooma, joka oli puhjennut. Ja tuo toinen veripussi ilmeisesti toinen samanlainen.. Näistä ei kuulemma ole sikiölle vaaraa (ehkä hieman kohonnut tulehdusriski), mutta saimme kontrolliultran parin viikon päähän, jollon katsotaan tilannetta.

Arvatkaa vain pelästyttiinkö.. Nyt on kyllä huojentunut olo :)

Parisuhteesta; me ollaan tutustuttu -06, kihloihin -07, koirat -07 ja -09, talo -09, esikoinen syntyi -10, ja tämä toinen toivottavasti ensi helmikuussa :)

Joku kyseli myös aikaisemmistä synnytyksistä; meillähän marraskuussa meni täydellisen "oppikirja -raskauden" jälkeen synnytyksessä vähän kaikki pieleen ("alipainoinen" yliaikainen vauva, ei supisteluja, sydänäänten laskua, väärä tarjonta jota ei huomattu(!!) ja lopulta hätäsektio. Mutta loppuviimeksi tulos oli kuitenkin 10 pisteen tyttönen :)

Mukavaa iltaa arvon ladyt!

aksu ja pikkuihme 7+0
 
Tengulle ja Avocadolle pahoittelut ja suuren suuri hali!!!c: Tapahtunut on kyllä vaikka mitä ja jos olisin sinun kengissäsi alexsandria,olisin taatusti ollut jo helisemässä! :D Onneksi ei ollut kyse vakavemmasta vaan selvisit(te) pelkällä säikähdyksellä!! =) Täälläkin kerkes tapahtua tänään yhtä sun toista; soitin varhaisultran ajan varatakseni tänään yksityiselle ja pääsinkin samoin tein. Noh,ajattelin että samapa tuo on nyt mennä kun viikkoja on se 6+3 kasassa ja että eiköhän siellä jo sydän tykyttele. Tulos oli nyt sitten kuitenkin se että "joku" eli sikiö siellä on ja aivan oikeassa paikassa (myös ruskuaispussit,munasarjat yms. kunnossa) mutta nakeroisen koko ei vastannut tuota 6+3 ikää. Jopa se hienoinen sydämen tykytyskin siellä näkyi..uskalsi lääkärikin sen sitten loppujen lopuks todeta. Mutta,tilanne on nyt siis se että viikkoja on mitä ilmeisemmin nyt vain 5+jotain kasassa(koko oli vain 2.8-3mm). Toivon nyt sitten ihan todenteolla että nuo laskut on menneet pieleen epäsäännöllisen kierron takia! Kaikki muu kun kuitenkin oli ok ja sillä onnettoman kokoisella rääpäleellä jo se sydänkin lepatti!<3 Nyt joudun siis toden teolla vaan odottelemaan ja kuulostelemaan mitä aika tuo tullessaan. Toivotaan että kyytiläinen pysyttelee juuri siellä missä tänään hänet näinkin. :') Taidan vetäytyä hieman taka-alalle nyt tätä tilannetta seurailemaan ja ihmettelemään ennen kaikkea noita "nakeron" kuvia jotka mukaani sain...<3 Kovasti tsemppiä teille kaikille ja nauttikaahan kesästä vielä kun sitä on jäljellä! =) -Lilu& "sisukas sissi" 5+?-
 
Ai niin ja tuohon parisuhdetilanteeseen että tätä menoa ja meininkiä ihmettelee ja pää pyörällä kummastelee avokki jonka kanssa on pidetty yhtä jo vuodesta 2001. Sitä ennen oltiin kolme vuotta samalla luokallakin. -03 muutto yhteen ja -09 kihlat (hiljaa hyvä tulee,heh..). =) Häät joskus kun on tarpeeksi aikaa ajatella niiden järjestämistä ja TOIVOTTAVASTI tämä ensimmäinen yhteinen "nakero" nyt sitten ilmeisesti maaliskuun puolella 2012. <3
 
Lilu, Meillä oli sama tilanne ultrassa. Vastasi viikkoa nuorempaa ja tosi pieni sikiö vain 2,9mm. Ei lääkäri kyllä huolissaan ollut tai ei meille ainakaa huolestaan kertonut:) On vain sit hedelmöittynyt myöhemmi.
Pahoittelut ikäviä uutisia saaneille:hug:
Itsekkää ei pysty vielä yhtään rentoutua, kun saa pelätä miten tässä raskaudes tulee käymää. Jokainen mahan kipu tai vihlasu saa miettii tuleeko kesken.
 
Laretzki
En sen suuremmin lueskellut noita alkusivuja tässä vielä, tulinpahan huutelemaan, että täällä minunkin olisi ilmeisesti aikomus kirjoitella. Tai ainakin omien laskujen mukaan LA tulis olemaan 26.2. Ainoa mitä toivon jo valmiiksi jos kaikki menee hyvin loppuun asti on se, ettei karkauspäivänä syntyisi. :D Neuvolassa käynti vasta ensi tiistaina niin siellä sitten saisi varmistuksen asialle. Vähän keikkuu siinä rajoilla että on se toi helmikuu vai maaliskuu, mutta jos mä nyt täällä hetken aikaa koettaisin kurkkia muidenkin meininkiä.

Lare ja Spyro 5+4(?)
 
Voimia kovasti ikäviä uutisia saaneille perheineen :hug:

Täällä on ajoittain pahoinvointia, mutta ei mitään aiempiin raskauksiin verrattuna. Olisikin ollut aina näin vähän ykä-oireita =)

Parisuhteesta Tänä kesänä tulee 15-vuotis hääpäivämme :heart:

Lasten syntymäpainosta Meillä lasten syntymäpaino on kasvanut aina kolmanteen lapseen asti, jonka jälkeen paino on aavistuksen notkahtanut alemmas. Pojat on olleet isokokoisempia kuin tytöt. Mutta noin se kuulemma yleensä meneekin, jos terkkaria ja lääkäriä on uskominen :)

Nyt on nuorimmaisellakin ensimmäinen maidoton yö takana-rinnalta vieroitusta siis. Vain yksi ½ tunnin huutokohtaus yöllä ja muuten posotteli ehjät unet aamu 10:een asti. I´m so proud!!! Vielä kun oppisi nukkumaan omassa sängyssään. Onhan tässä tullut heräiltyä 11 kuukautta useamman kerran yöllä.
 
pahoittelut ja halaus Tengu ja Avocado :(
Minullakin tammikuussa keskenmeno viidennella viikolla, nyt vessaan mennessa monesti pelkaan vuodon alkaneen....
Onko teilla varhaisultra tehty alakautta tai vatsan paalta? Taalla tehtiin vatsan paalta, sita ihmettelin, ehka siksi ei sikiön sydanta nakynyt, vaikka viikkoja on n.6.
 
Sattui aika hauskasti ulkona tänään, kun naapuri sanoi minulle, että taidat odottaa vauvaa:D En voinut, kun myöntää. Oli kuulema huomannut vatsasta, että on selvä vauvamaha. Olen niin hoikka niin pullahtaa helpolla esiin, eikä enää mene lihomisen piikkiin. Varmaan turvotusta se näin alussa. Mites muiden vatsat? Joko näkyvissä?
Esikoisen odotusaikaan terveydenhoitajat aina sanoi, että pieni vauva tulee joku 2,5kg. Mutta lopulta syntyiki toi poika 3845g/51cm:) Eli oliki iha keskikokoinen. Eivät vaa jotenki osannut tunnustella tota mun vatsaa:)
 
Hei vaan kaikille!!Eka neuvolalääkärikäynti takana(kävin eilen)Kaikki oli toistaiseksi hyvin!!Viikkoja nyt eilen siis 9+1 ja dopplerilla löytyi sydänääniä 155-163.mutta neuvolalääkäri ei voinut kuulemma vahvistaa sitä koska hän ei saanut niitä sydänääniä kuulumaan tarpeeksi kauan!!Sitten hän otti sellaisen ikivanhan ultralaitteen käyttöön ja siellä näkyi se ruskuaispussi ja pieni sikiö,mutta kuva oli niin huono ettei siinä pystynyt näkemään sydämenlyöntiä!!Mulla on np-ultra 19.7,joten pitäkää peukkuja että meidän pikkuisella on kaikki hyvin!!Kuin moni tulee synnyttää Tylsissä helmikuussa mun lisäksi??

Miita1969 + Lilliputti 9+2
 
Hei vaan ja pahoitteluni ikäviä uutisia saaneille!!

Täällä kärvistellään helteissä hiukan huonovointisena koko ajan. Koko ajan pitää napostella jotakin, että olo pysyisi kohtuullisena.

Riikkunen: Minäkin olen hoikka ja vatsa näkyy helposti. Tässä alkuvaiheessa tuntuu olevan enemmänkin turvotusta ennen kuin maha oikeasti pullahtaa esiin. Minä olin koko viime raskauden suht.koht. pienimahainen ja kätilöt luulivat, että siro vauva on tulossa. Loppuraskauden ultrassa painoarvio oli n.3500g. Vauva syntyi ja painoikin 4260g! :)
 
Avocado ja Tengu :hug:

Jännityksentäyteinen viikko ollut täälläkin... Maanantaina olin ekassa ultrassa ja järkytys oli aika valtava kun kuvassa ammotti vain mustaa tyhjyyttä huokuva kohtu eikä asukista jälkeäkään.. Lääkäri tosin näki yhdessä kulmassa jotain pientä sykehdintää mutta ei uskaltanut sanoa siitä juuta eikä jaata, saattaisi olla syke mutta voisi olla jotain muutakin. Tuulimunaa lähdettiin vahvasti epäilemään, olihan raskausviikot jo 8+1 ja jotain pitäisi jo näilla viikoilla näkyä.

Eilen olin kontrolliultrassa ja sama homma, ei näkynyt asukasta. Kohtu kyllä suht vastasi kooltaan raskausviikkoja. Olin jo täysin alistunut tuulimunatuomioon ja tämän toisen ultran tehnyt lääkäri oli samoilla linjoilla.. Sitten tuli vielä kolmas lääkäri ultraamaan ja ultrasi nyt jollain toisella asetuksella ja kappas vain, siellä se kuurupiiloa leikkivä pikkuinen toden totta oli! Ja syke näkyi hyvin ja vahvana. Hiukan oli pienempi viikkoihin nähden mutta ehkäpä kaikki silti ok. Ainakin lääkäri piti vahvaa sykettä hyvänä merkkinä.

Nyt tehdään taas paljon kaikkia mahdollisia testejä aikaisempien keskenmenojen vuoksi (on kyllä tehty jo sen kolmannen keskenmenon jälkeenkin eikä mitään syytä ole löytynyt) ja tilannetta seurataan nyt viikottaisilla ultrilla ainakin nämä lähiviikot. Ja taas alkoi hepariinin piikitys ja keltarauhashormoonilisä "varmuuden vuoksi". Aikaisempi raskaus meni näistä huolimatta kesken, mutta kokeillaan nyt taas kaikkea mahdollista.

Parisuhteesta: Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 9,5 vuotta, naimisissa reilu 8 vuotta. Häitä juhlittiin muutama viikko ennen esikoisen syntymää :)

Bebel *hermot riekaleina* ja Helmi piilopirtissään 8+4
 
:hug: huonoja uutisia saaneille.

Bebel jotenkin voin ehkä ymmärtää fiiliksiäsi. Mutta ilmeisesti siis kaikki kuitenkin hyvin loppujen lopuksi. :) Tuossa näkee senkin, että kuinka paljon on merkitystä myös ultraajalla! Että on oikeasti ammattitaitoinen ja osaa etsiä piilottelevaa kyytiläistä. Mulla on ollut vaan odottelua viime viikon keskiviikosta lähtien. Huomenna vihdoinkin on uusi ultra yksityisellä. En tiedä että miten sitä saa itsensä pidettyä kasassa sinne mennessä. Kun edellisellä kerralla lääkäri ei siis nähnyt muuta kuin ruskuaispussin. Ja nyt pitäis näkyä, jos on jotain mitä näkyä. Mullakin viikot huomenna jo 8+5 (menkkojen mukaan). Mukava on ollut kuitenkin kuulla ja lukea tarinoita joissa sikiö onkin löytynyt kontrolliultrassa. Sitä nyt tässä kai kuitenkin ensi kädessä toivotaan. :) Huomenna sen sitten näkee.

Talvikki ja *tuskallinen odotus*
 
Tengu ja Avocado :hug:

Miita1969: Mä olen tulossa Tyks:n synnyttämään helmikuun alussa, jos kaikki menee hyvin. :wave:

Mulla on niin iso vatsa jo, etten oikein edes ymmärrä... :O Turvotustahan sen pitäisi tässä vaiheessa vielä olla, mutta kyllä sen selkeästi huomaa. Omalle äidille olen jo kertonu tulevasta lapsenlapsesta ja hänkin sanoi, että kyllä ihmetteli tota mun mahaa. Kuvitteli kyllä, että oisin lihonnut... :whistle: Kukaan ei oo siitä kehdannu suoraan kysyä, mutta kyllä sen huomaa, että jotkut vähän salaa koittaa vilkuilla, että mikäs maha tuo oiken mahtaa olla.... :D

Kovasti odotan kolmen viikon päästä olevaa ultraa, että vois sitte vapaammin jo kertoa useammallekkin.
 
Talvikki: Paljon tsemppia ja onnea matkaan huomiseen ultraan! Toivottavasti pikkuinen nyt näyttäytyy!! Monta piinaavaa päivää olet joutunut olemaan epätietoisuudessa.. Mulla tilanne selvisi sentään vain parin päivän hermoilun jälkeen.
Huomasin, että meillähän on raskaus päivälleen yhtä pitkällä (menkoista laskettuna) :)

Tosiaan ultraajalla (ja vehkeelläkin kaiketi) on merkitystä ja mullakin saman päivän aikana kaksi täysin erilaista ultraustulosta... Olen lueskellut netistä vastaavien "piilovauvojen" odottajien kokemuksia ja monella on vasta rv 10 jälkeen näkynyt ultrassa! Eli epäselvissä tilanteissa kannattaa aina hakea toisenkin ultraajan näkemys tai vaatia vielä sitä kolmattakin kontrolliultraa!

Bebel ja Helmi 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: Talvikki 76
hei.

meidät voi sitten poistaa listasta :(
tänään ultra, ruskuaispussi 6mm löytyi mutta ei lainkaan sikiökaikuja, tyly tuomio: kesken on mennyt.
polille aika jo huomiseksi, lamaantuneena sitä odotellessa.

nää kaksi peräkkäistä nyt taisi osoittaa ettei meille ollut neljättä tarkoitettu :'(

paljon tsemppiä muille ihanaan matkaan ja tarrasukkia pienille!

db ja pöpö
 
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :(

).( Samat oireet jatkuu eli paineen tunne mahassa ja outo maku suussa. Myös tietyt hajut etoo. Maha on pömppö ja vaikea kohta olla paljastamatta asiaa...en kuitenkaan halua, että porukka luulee mun lihonneen. Mä oon kertonu jo parille kaverille, työkavereille, äitille ja siskolle. En ota stressiä keskenmenosta, jos sellainen tulee niin kertoisin senkin... Muutenkaan en juuri reagoi mihinkään suuntaan nippailuista tai niitten vähyydestä. Mahassa tapahtuu mitä tapahtuu ja mä en jaksa miettiä sen sisältöä koko aikaa...Eka nla vasta elokuussa ja sit perään np-ultra, missä sit ekan kerran saan varmistuksen asiasta, ellei sit jotain radikaalia tapahdu ennen sitä. Mä oon kahessa edellisessä raskaudessa ollu niin "hullu" ja stressaantunut, että tää ei jollain tapaa "tunnu missään". Hyvä jos uskalsin ottaa juoksuaskeltakaan kun luulin alkion tulevan pois jne. Pahoinvointi ja kuvotus odotettavissa muutamien viikkojen päästä ja se ei ole kivaa...Mulla ollu myös loppuajasta valtavat suonikohjut, joten nekin sieltä sitten pullahtavat. Synnytyksestä: eka oli aika katastrofaalinen ensikertalaiselle, mut siitä selvittiin. Painoarvio oli n.3,5kg(ite oon pieni), mut poika oli yli 4kg. Toka oli kuin oppikirjasta ja ekaan synnytykseen verrattuna huippu ja niitä vois tehä vaik viikottain :) Täytyy jossain vaiheessa alkaa kattelee hieman tarvikkeita(turvakaukalo, vaunut ainakin) kun ollaan jo myyty kaikki pois----->lapsiluvun piti olla jo täys 110% varmuudella. Huutiksesta varmaan ostelen, mut en nyt ihan vielä kuitenkaan. Pinnasänky ja syöttötuoli on sentään.
"Huonoja" vointeja kaikille :D
Mamma 5+3
 
dibitassu :hug:

Omaa napaa: Itselläni oli vähä yli viikko melkein oireetonta ja välillä meinas jo iskeä paniikki. Tänään palasin takas todellisuuteen. Lihakset ihan jumissa, huonosti nukuttu yö takana (nukuin huonosti esikon odotuksessakin) hyvä kun pystyy 3 askelta ottamaan kun huippa, oksettaa kuvottaa ja kerta kaikkiaan mahdoton olotila. Onneks poika meni jo päikyille. Toivoa sopii et nukkuu 3h niinku muutamana aamuna.

Eveny ja M11/10 sekö Myyskä 6+5
 
Hei!
Saisinko minäkin liittyä mukaan kirjoittelemaan. Olen seuraillut ketjua "salaa" jo alusta asti, mutten ole uskaltanut kirjoittaa kun edellisissä raskauksissa on ollut ongelmia. Esikoistani yksin odottelen ja LA 27.2.2012 :))
 

Yhteistyössä