** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

fiona kiitoksia vinkistä,kävinkin jo siellä vähän lueskelemassa pariin otteeseen ja on sen verta mielenkiintosia että pitää vielä mennä lukasee,tosin paljon muutakin mielenkiintosta luettavaa sieltä löytyy.

neuvolakuulumisia
300g tullu lisää painoa viikossa,verenpaineet ym hyvät.sf mitta 35.Viikon päästä uusi aika jolloin on 40+0,sitten terveydenhoitaja sano että voisi soittaa kättärille ja kysyä sieltä siitä kalvojen puhkaisusta kun on olleet niin nopeat synnytykset,olisi se nyttenkin soittanut sinne,mutta alko sen verta jännittää että sanoin että soitetaan vaan ensi viikolla ja kyllähän se tietysti itsekkin sieltä varmaan alkaa tulemaan,tosin en halua että vauva hirveesti kasvaa vaikka ei se kuulema mikään hirmu iso olekkaan.Niin ja pää on melkein kiinnittynyt tai sanoi että voisi sanoa että on kiinnittynyt,millin tai pari kuulema liikkuu vielä että hyvissä lähtöasemissa se sielä jo on.

Väsymys on aika kovaa vaikka nyt saanutkin hieman paremmin nukuttua eikä tarvii käydä vessassa kun ehkä sen kerran yössä.

Paljon onnea taas uusille vauvaantujille ja hienoa kuinka hyvin kaikilla on mennyt synnytys ja synnytyksen jälkeen,toivottavasti itsekkin pääsee tän kuun puolella synnyttämään kun en haluaisi esikoiselle ja tälle tulevalle samaa synttäripäivää,esikoinenhan on syntynyt 1.3 (laskettu aika sillä oli 19.2,eli päivää myöhemmin kuin tällä) jos tämä nyt syntyy helmikuussa niin on pojilla sitten synttärit helmikuussa,maaliskuussa ja huhtikuussa.kiva synttäriputki :D

Jaksamisia kaikille!

jontsulii ja poika 39+0
 
...sitä piti vielä tilittää, että menkkajomotusta ollut eilisillasta lähtien. Mutta koska lähes jatkuvaa, ei aaltoilevaa, niin aamusta viemään pissanäytettä, jos se on vaikka pissatulehdus.. Eikös jollain ollut käynyt näin? joskus kauan sitten?

Tehilla ja E
 
Oikein paljon onnea Mirjami! :heart: :heart: :flower:

Tänään ollut oikein tehokas päivä, akvaarion suursiivous, pyykkienpesua ja kaappeja aloin järjestelemään. Nyt vaan on kaikki levällään eikä enää jaksais mitään. Huomenna varmaan olenkin sitten ihan raato. Olis pitänyt imuroidakin mut kun haluais saada kaapit kuntoon ja vauvanvaatteet hyvää järjestykseen.

jontsulii, meilläkin osuu vuoden alusta 2 kuukauden sisään 2 nimipäivät ja 4 syntymäpäivät (+ koirankin syntymäpäivä sattuu samaan haarukkaan). Ja tietty tulee valittua sellainen nimi uudelle tulokkaalle että nimipäivä on samassa putkessa. =)

Alina ja 37+5 :heart: =)
 
Heips!

ONNEA kaikille vauvan saaneille :heart:
Tsemppiä vielä odottajille :hug:

Täälläkin on jakauduttu - pieni tyttömme syntyi 8.2.2010 klo.5.25 :heart: La-su välisenä yönä alkoi tihruta lapsivettä ja lähdimme su aamuna sairaalaan, jonne sitten jäätiinkin. Pikku hiljaa alkoi joitain supistuksia tulemaan, mutta ei todellakaan säännöllisesti. Seuraavana yönä, kun lapsivesien menosta oli mennyt 24 h, alkoi tytön sydänäänet nousta ja lopputulos oli että päädyimme taas kiirelliseen sektioon :ashamed: mutta lopputulos oli hyvä ja itsekin lähdin jo samana päivänä liikenteeseen. eilen päästiin kotiin :)

-veeruska ja peikkotyttö 3 vrk-
 
Onnea kaikille!
Ja kaikille,jotka tarvitsee niin voimia!¨

Ootte ahkeria kirjottajia, joka on aina tietty hyvä asia!
Viime viikolla tais tulla viimeksi käytyä täällä päin.
Tänään oli neuvola ja neitihän täyttää jo 1 kuukauden, se on niin erikoista että itsellä on jo kuukauden ikäinen lapsi ja jotkut odottelee nyyttiä kotiin:)
Syntymä paino oli tuo 2200g, nyt se oli 2909g ja syntymä pituus synt.49cm ja nyt pituus oli 50,9cm, joten hyvin aloittaa ennen aikainen vauva kasvuaan:) Ainakin paino oli hyvin noussut n.700g ja pituutta oli tullut 1,9cm, vaikka normaalistikkin se on n.3cm kaiketi?
Mutta näkyilee:)

SippeSirkku ja ''Valma'' Huomenna 1kk
 
Onnea Mirjami tytöstä ja pojasta! :heart:

Huh huh, kävin neuvolassa ja kaupassa ja raahasin taas kassillisen ostoksia kotiin, ja vaikkei painava ollutkaan, niin kotimatka oli kyllä yhtä tuskaa. Mulla on tasan samanlainen olo kuin mitä Jadel kuvaili, että selkä, nivuset ja häpyluu vetelee viimesiään. Sattuu selkään niin, etten pysty tekemään taas mitään ja kävellessä supistaa jatkuvasti. Taitaa kroppa kiittää, kun aamulla taas voimieni tunnossa imuroin, pyyhin pölyjä ja puistelin petivaatteita. Nyt täytyy mennä juna-asemalle (jonne on matkaa alle kilometri) autolla kaveria vastaan, kun en pysty sinne kävellä. :kieh: Uunissa on sentään pellillinen omenapiirakkaa, niin saa pakkaseen jotakin vierasvaroja.

Nemu mulla tuntuu tuossa häpyluussa just tuolla tavalla jos yrittää jotain tehdä, mutta sattuu kyllä välillä ihan vaan istuessakin.

Neuvolassa ei ollut mitään ihmeitä, sf-mitta lähentelee alakäyrää ja neuvolatäti arvioi vatsan päältä, että vauvalla olisi nyt kokoa sellaiset 3000g. Alapaine oli ensimmäisellä mittauksella hurjat 96, mutta seuraavalla mittauksella laskeneet 86. Minäkin jo kyselin noista yliaikaiskontrolleista, ja niin täälläkin on, että kaksi viikkoa annetaan mennä yli. Mä en tällä hetkellä pysty henkisesti ajatellakaan, että tässä olisi vielä kolme viikkoa edessä. Niin kipeää tekee nyt joka päivä, että alkaa olla vitsit vähissä.

Löysin muuten aivan ihanan nettikaupan, jossa myydään maailman suloisimpia vauvan-/lastenvaatteita: http://www.wilmis.com/index.php Aika hintavia vaatteita täydellä hinnalla, mutta löysin tuolta löytökorista pari bodya hyvässä alennuksessa. Tein tilauksen maanantaina ja tänään tuli paketti postissa. :)

Nyt ruokaa suuhun ja piirakka pois uunista.

Ikuisuus ja tyttö 39+0 :heart:
 
HubaG: :headwall: Toi on tosi syvältä. Mua kanssa yritettiin tiistai aamuna pistää kotiin mutta mä en suostunut lähtemään kun oli kerran käynnistys luvattu. Olis vissiin vaan pitänyt tulla kotiiin. Jaksuja :hug:

Onnea taas vauvan saaneille :heart:
 
Onnea Veeruska ja Mirjami :heart: :heart:

Fiona: :hug: mä olen samanlainen hermoheikko ku sä, jos masussa liian hiljasta rupeen heti epäileen ja miettimään pahinta.. liikehälytyksiä kun on ollu pari kappaletta. Et varmasti ole yksin noiden tuntemusten kanssa :hug:

Tänään kävin neuvolassa, kaikki taas oikein hyvin.. hb on kahden viikon aikana noussu 112 -> 121 !! eli on niistä rautalääkkeistä jotakin hyötyy ollu. Pikkuisen pää oli todella alhaalla jo ja terkan mielestä aivan lähtökuopissa eli si vaan odotellaan koska jotain tapahtuu.. ;)
Ens viikon keskiviikolle sain lääkäriajan, tekee painoarvion ja katsoo alakerran tilanteen :)
Aion myöskin pyytää et tekee sisätutkimuksen reilulla kädellä josko se vähän vauhdittais.. :whistle:
Tuntuu vaan jotenkin siltä ettei mitään tuu tapahtumaan ja mä kökin vielä maaliskuulla näiden vaivojeni kanssa :headwall: :kieh:

Nina ja Oskari 38+3
 
hei. täällä neuvolassa sanottiin että yliaikaiskontrolli tehdään 41+5 ja sit käynnistetään ihan viimeistään 42+2. eli ilmottaudun mukaan maaliskuulle meneviin!
muuten siitä tikkien laitosta synnytyksen yhteydessä, kun sanottiin et aina puudutetaan ensin, niin miten se voi sattua? kun itsekin oon juuri eniten tota leikkaamista/ repeämistä+ tikkejä pelännyt, mut helpotti tieto et ennen leikkaamista puudutetaan, mut eikö sit ennen tikkejä, jos repee itestään? kysyn ja vaadin tota ensimmäisenä kun meen laitokselle, et sit puudutetaan ennen k.o operaatioita.
toivottavasti se vaavi mahtuis vaan suit sait sutjakkaasti sieltä ilman yhtään jälkiä jättämättä, toivoo optimistisesti allekirjoittanut :LOL:
celia ja vaavi 39+4
 

Onnea vauvan saaneille :heart:

En ole kerkenyt kauheesti kirjottelemaan, kun pojan kanssa menee niin paljon aikaa, mutta tähän asti kaikki on mennyt hyvin. Poika haluaa vaan RUOKAA, oikein rohmukone:)
Kirjoittelen viikonloppuna lisää:)

Anniina ja Äijä 1vk2pv
 
Hei vaan kaikille!

Kävin kerhon puolelle kirjoittamassa kuulumisia. Synnytin PHKS:ssä Runebergin päivänä ja kotia pääsimme tiistaina. Jos vaikka joku oli samanaikaisesti siellä niin olin se pienikokoinen silmälasipäinen äiti huoneesta 20.

T: Tuulia79 ja Senni (työnimi Johanna-Veikka)
 
Onpas täällä hiljaista. :whistle: Liekö moni lähtenyt laitokselle ja vauvan jo saaneilla riittää puuhaa tulokkaiden kanssa.

Mun napa on ihan mahdoton. Eilen poltin sen uuniin ja törmään jatkuvasti napa edellä jonnekin, tekee kipeää. Ei ole vielä ihan täysin pullahtanut, mutta on kyllä sellainen pieni uloke tuossa mahassa, ja ero entiseen monttuun on valtava. :D

Taidan tänään pitää lepopäivän ja jättää joka päiväisen pienen kävelyn väliin, kun oli ilta ja yö niin tuskaiset, ettei tee mieli yhtään rasittaa kroppaa. Mies on flunssassa ja toivon todella, etten itse sitä saa. Synnyttäminen tukkoisena kuulostaa kammottavalta.

6 päivää laskettuun aikaan. Kuulostaa ihan hullulta. Vaan yritän henkisesti valmistautua siihenkin, että tässä on vielä 3 viikkoa aikaa odottaa. Taidan liittyä joukon jatkoksi maaliskuussa synnyttäviin.

Onko teillä muilla sellaista menkkajomotusta alavatsalla? Mulla on nyt parina päivänä ollut, iltaa kohden aina pahenee. Ja ne jomotukset on todella kovia särkyjä, niihin ei liity supistusta. Avaavatko paikkoja vai mistä johtuvat?

Ikuisuus ja tyttö 39+1
 
Hiljaista on, toivottavasti saadaan sitten paaaaaljon vauva-uutisia tämän päivän aikana! =) Mä päätin, että synnytän sitten sunnuntaina mun synttäripäivänä. Olin toki niin jo toivonut kun sain kuulla raskaudesta, mutta en oikeastaan uskonut siihen. Nyt se ehkä voisi olla mahdollista... Juu! =)

Tajusin juuri myös sen, että munhan ei tarvitse olla työ/bisnes-elämässä melkein vuoteen! Saan näyttää ihan miltä vaan, siis ei tarvitse enää käyttää siistejä ja asiallisia vaatteita ja olla siisti tukka jne. :D Aionkin tehdä kunnon muodonmuutoksen palkkioksi itselleni ja palata siihen "vanhaan minään" kun kaikki oli vielä helppoa ja vapaata... Tuntuu vapauttavalta ja on pieni asia joka ilahduttaa tällä hetkellä kovasti, varsinkin kun on tälläinen möhköfanttilolo tällä hetkellä. :LOL: Äitini on varmasti tyytyväinen, että tämänkertainen päähänpistoni ei sisällä lävistyksiä tai tatuointeja (ainakaan vielä :p ).

3 h yöunet takana, se on jo tunnin enemmän kuin eilen. Olo on kuin krapulaisella, joten menempä kokeilemaan jos saisin nukuttua edes nyt aamulla. Iloista päivää ja vauvan tuoksua kaikille! :heart:

Jadel 40+1
 
|O Viides yö ilman kunnon yöunia. Aamuyön aamupalan jälkeen nukahdin hetkeksi ja sainkin sitten nukuttua melkein parisen tuntia. Miestä käy sääliksi, kun ei hänkään saa enää nukuttua :( Selkää särkee öisin, ei nyt kovin kovaa, mutta niin, ettei saa kuitenkaan nukuttua. Valivalivali, olo on kuitenkin muuten tosi hyvä!

On tosiaan hiljaista palstalla, taitaapi moni olla samaan aikaan laitoksella :heart: Toivottavasti kaikilla menee synnytys hyvin ja saadaan kuulla mahdollisimman pian hyviä uutisia!

Laskettuun aikaan kaksi päivää, joten mä en ihan sinne maaliskuuhun asti tule :LOL:

Nimbe ja poika 39+5
 
ikuisuus, samanlaista täälläkin eli iltaisin monta tuntia kunnon menkkajomotusta, enemmän kuin mulla yleensä on koskaan menkkojen aikaan. Neuvolassa kommentoi vaan, että toivotaan että se jotain sitten tekee kohdunsuulla. Todellakin...

Nukuttua sain taas yllättävän hyvin, melkolailla heräämättä 7-8 h. Silti on jotenkin veto pois, ei jaksa innostua mistään tai soitella kenellekään, saati kutsua ketään kylään.

Mun vanhemmat kävi eilen ja lähtivät tänään Lappiin viikoksi. Olivat ihan sillä asenteella että vauva on sitten syntynyt kun palaavat :) Toivotaan että on.

POKS 39
 
Ikuisuus mulla kans menkkamaista jomotusta alavatsalla ja siihen on helpottanu kävely vaik sit keskel yötä. Haahuilen ympäri kämppää ku zombie konsanaan :LOL:

Mulla on sitä veristä limatulppaa tullu jo useamman päivän ajan. Tänäkin aamuna kunnon satsi...mistä sitä limaa oikeen riittääkään :LOL: :LOL: :LOL:

Niinhän ne väittää et se vois enteillä synnytystä mut mä taidan ilmoittautua kans suosiolla maaliskuussa pamahtaviin mammoihin :headwall: :headwall: :headwall:

Mies lähti vastahakoisesti niille Venemessuille. Reppana pelkää et mä pullahdan tääl himas yksiksein =) tai sit lähtö laitokselle tulee niin vauhdil ettei hää ehi mukaan :| Mä lupasin ilmoittaa AJOISSA mut eihän näistä koskaan tiiä kui vauhilla lähtevät tulemaan :whistle:

Nyt imurin kanssa heilumaan ja antamaan villakoirille häädöt :D
Jaksamisia kaikille!!!

Ja uusille jakaantuneille taaskin rutkasti onnitteluja :flower: :flower: :flower:


HubaG & alivuokralainen 38+3 :heart: :heart: :heart:
 
Täällä taas! On muutettu niin netin siirtymisessä meni se kaks viikkoa minkäaikana näköjään paljon vauvajoa syntynyt! :)
Mulla sf-mitta kasvanut vain sentin 4viikon aikana(kome eri ottajaa eli satavarma ei voi olla..) mutta nes viikolla sit seinäjoelle tarkastelemaan istukan toimintaa, muuten ei ollut terkkari huolissaan, sykkeet hyvät ja lapsivettä piisaa, kaikki siis muuten hyvin.
Jalkojen kanssa meinaa kyllä jo hajottaa kun mitään ei pysty, mutta ehkä tämä tästä.. olikos täällä vielä jotain joilla synnytys edessä ja seinäjoella?

sanv 38+6
 
Toivottavasti nuo menkkajomotukset jotenkin edistää tilannetta!

nimbe tsemppiä väsymyksen kanssa elämiseen. Saatko päivisin nukuttua päiväunia ja sillä korjattua univelkoja?

HubaG mä oon koittanut tuota limatulppaa etsiskellä, mutta toistaiseksi verta ja limaa tulee vaan nenästä. Mitenhän sen sais siirrettyä tuonne alapäähän. :LOL: :LOL:
 
Mirjamille tuplaonnittelut :heart: :heart: Olipas sinulla hyvan kokoiset kaksoset =)

Veeruskalle onnittelut tyttovauvan johdosta :flower: :heart:

Siisami, tulehan kertomaan miten siella polilla meni. Tai toivottavasti et paase kertomaan, vaan olet tosi toimissa. Taalla peukutellaan sille bd

HubaG :hug: Eika yhtaan tarvitse pyydella anteeksi kiukku-avautumisia taalla. Antaa tulla vaan! Jos mullakaan ei tiistaina kaynnisteta, niin osaan vaan kuvitella millasta tekstia meikalaiselta talle palstalle tulee :kieh: Alkaa jattako sivuja auki, ettei lapset paase lukemaan :whistle:

Fiona ja Nina1, taalla ilmoittautuu kanssa yksi hermoilija :wave: Mieskin viela koko ajan kyselee, etta onko liikkeita tuntunut. Eli mieskin ilmoittautuu hermoilijoihin :wave:

Samoja limatulppa ongelmia kuin Ikuisuudella :D Menkkajomotukset ja muut oireet puuttuvat taysin. Joskin minulle ainakin sanottu, etta ensikertalaiselle useastikaan ei noita polttoja ennen tositoimia tulekkaan. Tai koittivat ehka vaan tsempata meikalaista...

Sarina ja Sisu 39+0 POKS!
 
Minäkin täällä vielä heilun :wave: ja ihmettelen minne kaikki ovat kadonneet ;)
Mä en kyllä jaksa tätä maaliskuuhun saakka joten olenkin alkanut innolla siivoamaan ja yritän käydä myös kävelyllä päivittäin ;)
Kun itseasiassa nuo kivut ovat hiukan helllittäneet ja pystyy jopa kävelemään :LOL: Tosin ei kovaa vauhtia..

Täälläkään ei oo näkyny mitään limaa? Valkovuotoa on kyllä. Esikoisesta limatulppa irtosi vasta supistusten alkaessa.. Mutta eipä tämä nyt muutenkaan ole mennyt samaa kaavaa :/ Pää on vain hiukan kipeä vaikka verenpaine ok eikä turvotustakaan kauheasti?! Josko se on sitä poskiontelontulehdusta edelleen??

Fi0na 40+1
 
Täällä ei mitään. Olo on niin kuin ei raskaana oliskaan :eek: Tai supistuksia tulee, mut niihin on jo tottunut monen viikon ajan. Olisko tyyntä myrskyn edellä :p

Sanv Mä synnytän Seinäjoella :wave:

Limatulppaa ei täälläkään oo näkynyt. Ens maanantaina on neuvola johon ei toivottavasti tarvis enää mennä. Mut jos pitää niin neuvolatäti lupas tehdä kovakouraisen tutkimuksen, jos vaikka sit pääsis jakautuun :D
Edellisen kohdalla ninittäin kävi niin. Samana päivänä synty vauva kun neukkutäti oli tehnyt mahdottoman kipeän tutkimuksen :x

Kerhoon mäkin sit voin tulla jutteleen, mut käyn varmasti myös yleisellä puolella kirjoittelemassa jos sinne joku tekee pinon.

Jaksamisia taas mammoille!!!

Toivottavasti sitä pääsis v-lopun aikana jakaantuun. Varmasti moni muukin ajattelee niin :whistle:

yykaakoo ja pikkuinen 39+5 :heart:
 
Kukas se kirjoittikaan tuossa vatsan "telomisesta".. Eilen kun olin suht tehokkaalla tuulella niin vatsanahka sai oman osansa, myös minä käräytin massukan uunin kulmaan, nirhasin hiukan hedelmäveitsellä ja törmäsin milloin mihinkin. Illalla oli vatsanahka ihan naarmuilla kun en huomannut hommien keskellä että paita nousi ja vatsa oli paljaana. Muutenkin olen alkanut törmäilemään joka kulmaan ja muksutkin saa oman osansa tökkäyksistä kun en huomaa että joku on hiipinyt ihan viereen. Tosi kömpelö olo.

Mietin tuossa juuri että taisi tämän raskauden sisään osua myös kolme isovanhemman kuolemaa.. Elämän kiertokulku on tullut kyllä hyvinkin selväksi tässä kuukausien aikana. Luulin että muutama viikko sitten vietettyjen hautajaisten jälkeen alkais keskittyminen uuteen elämään mutta tänään tuli uusi suruviesti, mutta tätähän tämä elämä on.. :'(

Hyviä vointeja kaikille!

Alina ja 37+6 :heart: =)
 

Yhteistyössä