** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Onnea vauvoista äityli30 ja Leeloo85! :flower:

Kiitos taas synnytyskertomuksista, niitä on aina niin mukava lueskella!

Hei liittykäähän kaikki nyt tuonne huoneeseen, siellä on keskustelut jo alkaneet. :)

Täällä syöty iltapalaksi kokonainen tuore ananas ja nyt odotellaan sen nesteenpoistokykyjen näkymistä - ehkä mulla on huomenna taas kauniit ja sirot nilkat. :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Täällä edelleen.

Mulla siis oli tänään se poli aika ja siellä kaikki ok. Jalmari voi hyvin, liikkuu reippaasti, lapsivettä normaalisti ja virtaukset ok. Painoarvio tänään 3700 g. Kohdunkaulaa edelleen pari senttiä jäljellä ja pehmennyt ja hyvin sormelle auki. Pää tuntui hyvin ja on ilmeisesti kiinnittynyt. Ei sanonut tosta mitään mutta nyt oli eka kerta kun toi pää erikseen mainittiin. Ja sitten taas odotetaan |O |O Seuraava ultra ensi keskiviikkona jolloin harkitaan käynnistystä uudelleen. Nyt rupee oikeesti jo hieman kyrsimään. Ihmetyttää kun ensi sanotaan että yli lasketun ajan ei päästetä ja sitten yhtäkkiä ei olekkaan mikään kiire.

Viime yönä supisteli mutta aamulla taas rauhoittui. Käyrillä kun makoilin niin muutama supistus saatiin siihenkin piirtymään. Mun kaksi vuotias veljen poika oli tänään sanonut, että Siisamin vauva syntyy ylihuomenna. Toivotaan, että sieltä lasten suusta tulee se totuus.

Onnea taas uusille vauvan saaneille. Kateellisena täällä katselen kuvia ja lueskelen synnytyskertomuksia.
 
celia vauva saa olla rauhassa masussa, kunhan ei kasvais enää hirveesti ;) Jotenkin hirvittää ajatus, että miten jaksan neljän kanssa.

Olo on kyllä aika raskas, menkkakipuja on ollut varsinkin öisin. Välillä on tosi vaikee kääntää kylkeä, kun alavatsasta vihlaisee niin järjettömästi. :| En muista, et tällasta olis ollu muiden kanssa. Kai ne raskaudet voi aina vaan olla erilaisia.

oikein paljon onnea vielä kaikille vauvan saaneille!

pojat3äiti33 + vauveli 38+
 
Heipsan, tuun nopsaa kirjottaa ennenkuin menen unten maille..
kävin tyksissä, ku koko päivän tuntunut että jotain lorahtelee.. testasivat onko lapsivettä muttei se paperi muuttunu mustaks joten ei ollut. Käyrällä oltiin ja sydänäänet heittelivät hiukan liikaa joten kätilö meinas jos kuitenkin on tullut vettä, siirryttiin lääkärille ja se ultrasi, vettä oli tarpeeksi joten ainakaan paljoa sitä ei ollut tullut jos edes oli sitä!? se siis jäi epäselväksi. No painoarvio 3544g :O ja tosiaan viikkoja nyt 38+4, pelottaa minkä kokoinen tää sit on jos menee 2 vko yli lasketun. Uudestaan mentiin käyrille ja sitä piti ottaa vaan 10 min, mut lopputulos oli et sitä otettiin 45min koska taas ne äänet oli vinksallaan.. no lopuks sitten kuitenkin piirtyi ihan hienoa käyrää ja säännöllisiä 8 min suppareitakin saatiin käyrälle.
Nyt tiheentyneet 5-6 min. mutten oo vielä niin kipeä et sinne takas menisin :D
sisätutkimuksenkin lääkäri teki kun niitä supistuksia oli, ja oli tilanne muuttunut viime kerrasta niin, että olin 2 sormelle auki.

Nyt tää masukki riehuu ku mikä, ei tykkää ku tutkitaan :D

Tuun aamulla kattomaan muiden jutut

Öitä!

Nemu ja tyttö 38+5
 
Hurjasti onnea vauvaantuneille :heart: :heart: :heart:

Täällä valvoskellaan |O , kun muutakaan ei voi?!
Kun sitten mainitsin tosta liikkumisesta, kostautui se mulle sitten heti ikävällä tavalla :ashamed:
Vaikka kävelin eilen varmaan yhteensä kilometrin! niin matkalla sattui liukas kohta jossa meinasin kaatua.. Onneksi en!
Kotona sitten suihkusta tullessa meinasin liukastua kunnolla märkään lattiaan ja taas sain pidettyä itseni pystyssä, mutta mutta :eek:
Sen verran on nivuset olleet koetuksella, että vasen nivunen ( on ollu kivulias ) sanoi itsensä irti :( Kauhea särky ja liikkuminen mahdotonta. Itkeäkin tirautin, kun meni tämmöseksi :'( Ilmeisesti joku revähdys?!
Nukkua ei voi, kun ei voi mennä makuuasentoon ja istuessa se ei oikein luonnistu.
Nyt tilanne ehkä vähän parempi, mutta väsymys vaivaa... |O |O

Onneksi tulee telkkarista jotain viihdettä ;)

Fi0na

Ps. Onneksi ei synnytys käynnistyny samaan aikaan?! Se olisi ollu kaikenhuippu :kieh:
 
Celia81 täällä sellanen olo että saa olla ohan rauhassa vielä sen muutaman viikon mahassa...lapset nimittäin enterorokossa niin ei hirveästi haluta synnyttämään lähteä.onko muilla ollut kyseistä tautia perheessä?kukaan ei oikein tunnu tietävän tartunta ajoista eikä siitä kuinka helposti tarttuu vauvalle..täällä myös oltu vuodelevossa viikoilta 27 lähtien ja nyt kun lupa olisi tulla niin tuo taudin takia joutuu jarruttelemaan..menkkasärkyä oli taas koko viime yön eli rauhassa otetaan edelleen että lapset ehtii parantua...viikkoja nyt 38+5
 
Alina78 :hug:

Develly :flower: :flower: Onko aivan todella suloinen vauveliini :heart: Taisit kylla tehda ennatyksen tuossa kotiutumisessa!

Helmivaaville ja pojalle onnittelut! :heart: :flower: Olihan sinullakin aika tapahtumarikas kokemus. Eden :LOL: Makin haluisin ammeeseen, mutta Tayssissa ei moista ylellisyytta ole :(

Nimbe, minullakin ylamaha kramppaa koko ajan. Olen ajatellut sen olevan kivuttomia supistuksia.

Aityli30, onnittelut potrasta pojasta :flower: :heart:

Ja Leeloo85 onnittelut sinullekin pojasta :flower: :heart:

Kylla se nyt vauvoja pukkaa :)

Siisami!!! Siis takas kotia taas lahettivat. No, voihan :headwall: Minullekin on joka paikassa sanottu, etta jos rd ei paasteta yliajalle. Just joo!

Itselle ei kummempia. Tanaan kavereille kaffelle. Leivoin eilen pullia ja nyt sitten vaan mantelimassat, kermat ja hillot valiin :p Illalla olisi viela tyopaikan pikkujoulut. Sinnekkin ajattelin ankeytya syomaan. Toi kaikki herkuttelu varmaankin sopii tallaselle diabetikolle. Taidan mitata arvot noiden jalkeen ja nayttaa lekurille tiistaina niin jospa sitten vaikka kaynnistettaisiin.

Sarina ja Sisu 39+1
 
Siisami tiedän tunteen...eka lupaavat toista ja sit päätetäänki et ehei..nyt ootellaan. Juma ..sitähän tässä on jo tehty useampi kuukausi..kyllä tää jo mun puolesta sais riittää :p

Paljon sulla Siisami on nyt vkoja? Mulle lääkäri sano eka et vkolla 39+ käynnistetään ja seuraava tieto on et vkolle 41+ ei anneta mennä. Mulla ei yksikään aiemmista ole yli menny joten tää on sit varmasti se poikkeus vahvistaa säännön- raskaus :LOL:

Eilen taas sattu niin maan perskuleesti tonne alavatsaan ja vihlas kohdunsuun tienoilla sillee ku joku ois puukkoa pyöritelly :eek: Muuta saanu suusta ulos ku liudan kirosanoja erittäin nopealla tahdilla :D Se kipu ei onneks kauaa kestäny mut jotain sellasta se oli mitä ennen en oo kokenu :whistle: Seuraavaa kertaa kauhulla odotellessa :|

Ukko läx messuille taasen joten me tytsyt tänne jäätiin viettää vkl ihan kahelleen. No kohta luistelemaan (siis en minä vaan tyttö) :D

Fiona toihan on ihan kamalaa,onneks et kaatunu..nyt ei oo oikee aika harrastaa extremeurheilua :hug:

Siisami :hug: sulle oikein myötätuntoinen halitus... hakataan päätä seinään ja noidutaan kaikki käynnistyslupaukset alimpaan hornankattilaan :headwall: :LOL: :LOL:


Ja jaksamisia kaikille muille ihan tasapuolisesti
=)



HubaG & alivuokralainen joka meinaa uusia vuokrasopimustaan maaliskuulle :kieh:
 
Huomenta |O Kuudes yö koiranunilla. Nukuin ensin reilun tunnin, sitten hereillä puoli kahdesta puoli kuuteen! Selkää särki niin lujaa, että oli pakko ottaa pitkästä aikaa särkylääkettä. Sitten sainkin unenpäästä kiinni ja nukuin kahdeksaan asti. Olo on kuin humalaisella ja oikeasti vähän pelottaa, kuinka piippuun menen ennen kuin nyytti edes tähän maailmaan saapuu. Mulla kun koskaan ei ole ollut uniongelmia / väsymystä. Kait se tästä...

Mä oon alkanut pelkäämään, ettei mahassa ole kaikki hyvin :'( Poika kyllä potkii ihan normaaliin tapaan, mutta maha on aikas kipeä. Tietyissä kohtaa se on täysin kosketusarka, tuntuu, ettei siellä olisi esim. lapsivettä lainkaan vaimentamassa kipuja. Siinä onkin varmaan yksi syy, miksi en oo saanut nukuttua, kun kyljellään on kuitenkin pakko nukkua, jolloin maha osuu väkisinkin patjaan ja jo se sattuu. Ja jos poika potkii, niin nykyään se sattuu myös tuohon vatsanahkaan (ei siis pelkästään ihoon / sisäelimiin). Kipu on muuttunut parissa päivässä ja pahimpina hetkinä pelkkä masun silittäminen sattuu. Onkohan ihan normaalia vai pitäisikö huolestua?

Tänään on mulla nähtävästi tällainen huoli-päivä, palaan myöhemmin lukemaan muiden juttuja, nyt yritän koota itseni tähän päivään :)
 
Fi0na, mulla revähti toinen nivunen tosin kai pari kuukautta sitten jo. Liukastuin noustessa autoon ja se oikein rusahti. Oli niiin kipeä muutaman päivän ettei pystyny mitään oikein tekemään. Siis koko jalkaa ei voinut liikuttaa. Se pahin kipu meni onneksi sitten muutamassa päivässä ohi, toivotaan että sullakin paranee pian. :hug:

Mä lähden nyt kouluun. Siellä pitäisi jaksaa tämä päivä istuskella. Matkaa pitää tehdä kahdella bussilla ja kävelyä suuntaansa noin kilometri. Toivon, että koulusta voisin suunnata sitten suoraan kättärille. :D

Sitten pitkä valitus, mutta pakko purkautua jonnekin: Pahoitin eilen mieleni tosi pahasti miehen käytöksestä. Meidän oli tarkoitus ottaa vihdoin yhdessä mun masusta valokuva, mutta ennen sitä se pääty sit kommentoimaan mun mahaan tullutta kolmea viirua jotka huomasin vasta sit itsekin. Kattelin tarkemmin, niin raskausarpiahan ne on. Mutta se alko sitten haukkumaan mua siitä miten oon lihonnut, kun reisissäkin on arvet ja miten musta tulee "sellainen läski, joka vaan lihoo eikä välitä yhtään", vaikka oon kuinka puhunu ja odottanut innoissani että pääsen taas kohta liikkumaan. Painoa siis nyt tullut hurjat 13 kg ja lähtöpaino normaali. Jotenkin sitä ei välttämättä välittäisi kuulla tuollaista haukkumista. Se on muutenkin ollut tosi kiukkunen mua kohtaan, tiedän että duunissa mennyt huonosti, joten oon sit yrittänyt antaa tilaa ja tehdä asioita mieliksi. Esimerkiksi olen siivonnut joka päivä, paitsi eilen kun voin niin huonosti niin en pystynytkään imuroimaan. Siitä se sit kans huomautti, että taas jäänyt imuroimatta. Pahinta on, että minkäänlaista hellyyttä ja positiivista huomiota ei ole herunut ollenkaan. Mies itse on kai asennoitunut, että nyt kun ollaan näin pitkään yhdessä oltu, niin ei sitä huomiota tarvii toiselle enää antaa... :'( Tuntuu vaan pahalta, kun tiedän olevani aika muhkeassa kunnossa mahan kohdalta ja sitten toisen pitää siitä ja kaikesta muusta haukkua. Joululahjaa en saanut ja huomenna on synttärit, niin en saa varmasti mitään lahjaa sillonkaan. Ja en siis kaipaisi muuta kuin vaikka halia tai kauniita sanoja lahjaksi, mutta sekin lienee liikaa toivottu. :( Tässä oli pitkästi kerrottu lyhyt asia, joka pitää vielä paljon enemmän tietysti sisällään. On niin kurja elää parisuhteessa ja silti olla "yksin". :(

Voihan nyyhky, mä lähden nyt sinne tunnille masentelemaan,
Jadel 40+2
 
Onkohan Nemu tulossa aamulla lukemaan muiden jutut vai onkohan päässyt lähtemään sairaalaan. :whistle:

Fi0na kuulostaapa hurjalta. Onneksi et kaatunut, ja toivottavasti nivusen kipu helpottaa pian!

Jadel :hug: Onpa miehesi laukonut typeriä asioita. Tässä kun raskaana ollessa oma kroppa tuntuu muutenkin välillä vieraalta ja hankalalta, niin ei kenenkään pitäisi tuollaisia kommentoida. Sitä paitsi 13kg on ihan normaali painon nousu raskaudessa, ei edes mitenkään suuri! Ja sulla on laskettuaika jo mennyt, eli vauva on varmasti maailmassa kahden viikon kuluttua, ja nyt on tärkeintä keskittyä siihen. Miesten pitäisi kyllä kokea edes vuorokausi loppuraskautta, että tietäisivät oikeasti, minkälaisesta olotilasta on kyse. Joka tapauksessa todella suuret tsemppihalaukset täältä.

nimbe mulla on myös vatsa todella kipeä yhdestä kohdin ihan tuosta mahan päältä. Ei auta kovin paljon edes koskea siihen. Ja täällä oli lähiaikoina muutkin puhuneet siitä, kun on alkanut huoli nostaa päätään. Silloin ma-ti yönä kun supisteli, oli vauva yhtäkkiä todella hiljaa. Mä olin todella huolissani ja kaivoin kaapista dopplerin, jota en ole käyttänyt liki 20 viikkoon, ihan vain sen takia, että sain kuulla, että sydän lyö. Mulla on alkanut pyöriä mielessä kohtukuolema ja jostain syystä pelottaa, että jos tää menee yliajalle, niin jotain pahaa tapahtuu. :ashamed:

Kurkussa ihan sellainen olo, että olen tulossa kipeäksi, ja kaiken huipuksi yöllä alkoi särkeä yhtä viisaudenhammasta. Toivottavasti särky loppuu, ei nimittäin huvita nyt lähteä minnekään hammaslääkäripäivystykseen.

Ikuisuus ja tyttö 39+2
 
Jadel :hug: , voi että tuli paha mieli täälläkin :'( . Ihan pääsi itku. Miehesi luvalla sanoen HIEMAN ajattelematon SONTIAINEN! (sorry, mutta oikeesti!) Olisko hänellä jonkin sortin vauvapaniikkiakin joka ilmenee noin??

Toivon kovasti jaksamista! :hug:
Tehilla
 
Jadel Meillä meininki ollut myös samansuuntaista jo pidempään, joten tiedän miten pahalta tuollainen käytös tuntuu :hug: :hug: :hug:
Mun mies ei ole koskenut muhun alkutalven jälkeen kertaakaan "siinä mielessä" ja usein just laukoi noita samansuuntaisia kommentteja mun kropasta... :(

Joidenkin miesten on ilmeisesti todella vaikea suhtautua odottavan naisen ulkoiseen olemukseen :/


Täällä takana ensimmäinen yö kotona ja se meni ihmeen hyvin. Illalla neiti oli todella kärttyinen, mutta sitten tuossa puolenyön jälkeen rauhoituttiin ja herättiin syömään kolme kertaa ennen kahdeksaa :heart: Neidillä on vähän tuo imemisote hakusessa ja ilmaa menee vatsaan, joten se taitaa vähän korventaa :whistle: ...mutta eiköhän tämä tästä - päivä kerrallaan.

Isommat lapset on välillä vähän yli-innokkaita ja niitä joutuu patistamaan pois vauvan kimpusta. Se ei tunnu kovin hyvältä, mutta toisaalta pakko, koska vauvallakin on oikeus omaan rauhaan :/


Develly ja Pikkuneiti 2 vrk :heart: :heart:
 
Jadel voi surku...kyl on ajattelematonta kommenttia miehes suusta. Ei näillä vkoilla tosiaankaa tunnu miltää hehkeältä keijukaiselta ja ku mielialat muutenki heittelee laidasta laitaa sitä oikeesti kaipaa huomiota ja hellyyttä toiselta. Vaikka se vauva on alussa naisen "yksinoikeus" ni se ei tosiaankaa meinaa sitä et vkojen edetes mies voi vaan olla noteeraamatta äitiä ja heitellä ilkeitä kommentteja. Pistää oikeen vihaks tollaset käytökset :headwall: :headwall: :headwall:

Toivottavasti miehesi käytös muuttuu viimeistään sit ku vauva on syntyny. Olla parisuhtees yksin ja vieläpä pienen vauvan kanssa, ei kuulosta kovinkaan houkuttelevalta yhdistelmältä :(

Oikein suuri tsemppivoimahalitus :hug: :hug: :hug:
 
Täällä ilmoittautuu kans yks, jolla menee varmasti maaliskuulle. Onhan tuohon laskettuun muutenkin viel aikaa se 11 vrk:tta, mut tuntuu et yli menee...Käynnistys ois kait sit viikolla 41+3, kun on tuo Rd...

Täällä eilen kävin kaupungissa taas. Kävin sellaisessa ihanassa herkkupuodissa, kuin pussita ja säästä..ostin kauheen kasan kaikkia pähkinöitä ja jogurttipäällysteisiä ja suklaapäällysteisiä herkkuja...Ajattelin, et olis sit laitoksella naposteltavaa :)
Kävin samalla sellaisessa lastentarvikekirppiksellä. Löysin sieltä äitiyspakkauksen toppapuvun+hatun hintaan 2,50e. Ajattelin et ois sit ens syksynä varmaan sopiva ja sit kun alkaa jo tuolla pihalla möyrimään ym. niin säästys se oma toppapuku ja pysyis vähän parempana. Ostin myös toisen äp pakkauksen peiton ja yökkäreitä. Kävin sit viel toisellakin kirppiksellä ja sieltä löysin tossut ja hanskat tohon pukuun, mutta eriväriset, sekä pinnasängyn reunasuojan ja parit lakanat. Kaikkiaan mulla oli kauheen iso pussi vauvatavaraa ja rahaa meni 13e... Mut siitä kaikesta kävelystä olikin sit illalla taas paikat ihan kipeet ja piti ottaa särkylääkettä kun meni nukkuun...

Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:
 
Jadel: :hug: Mullekin tuli todella paha mieli sun puolesta :'( kuinka miehes voikaan olla noin tyhmä.. :kieh: eikä 13 kg oo vielä paha painonnousu raskaudessa ja pitäisi miettiä pari kertaa mitä suustaan pästelee :headwall: toivotaan, että asenne muuttuu kun lapsukainen syntyy.
 
Paljon paljon onnea Develly ja pikku prinsessa! :heart: :flower:
Hurjasti onnea myös helmivaavi, äityli30 ja Leeloo85 ja pikku prinssit. :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower: (muistinko kaikki..)
Kiitoksia synnytyskertomuksista! =)

Jade :hug: , kyllä tuli paha mieli sun puolesta. Prkl noita miehiä välillä! Jaksamista!

Kaikille halaukset :hug: jotka sitä tarvitsevat syystä tai toisesta.

Ja kiitos todella paljon halauksista ja osanotosta. Ehkä helpompi kestää nämä menetykset kun uusi elämä kasvaa sisällä mutta ei se ikävää poista joka varsinkin jäi tämän viimeisen uutisen jälkeen. Kaikki olivat vanhoja ihmisiä ja ihan luonnollinen oli kaikkien poismeno.
Niin tiuhaan tulee suru-uutisia että jo mietinkin tuossa että voiko näihin hautajaisiin ja uutisiin turtua.. pelottava ajatus. Nyt kuitenkin tuntuu sen verran pahalta ettei ole pelkoa siitä ettei tuntuisi missään. Toivotaan tosiaan että seuraavat kyyneleet on onnenkyyneleet. =)

Jokaiselle paljon jaksamista ja hyvää viikonloppua! =)

Alina ja 38+0 =) :heart:
 
Malinda
Viikonloppua!

En oo laitokselle lähtenyt, vaikka yleensä täällä pitkin päivää kommentoin. On vaan ollu kaikenlaista viime hetken puuhaa...

Onnea kovasti Mirjami73, Veeruska -81, Develly, helmivaavi, äityli30 ja Leeloo85! :flower: Toivottavasti muistin mainita kaikki, selvästi synnytystahti kiihtyy. Jännittää millon oma vuoro tulee :whistle:

Devellyllä taitaa kyllä olla kotiutumisen nopeusennätys tällä hetkellä :) Sitä oon ihmetellyt, että aika moni ensisynnyttäjäkin on päässyt tosi nopeesti kotiin, ihan parissa päivässä. Saa nähä kauanko mä siellä sairaalassa makaan, jos vaikka käynnistellessä menee useempi päivä ja sitten vielä vauvan kanssa muutama. Tulee kyllä esikoista ikävä!

Alina78:lle :hug: Minäkin sain loppukesästä ihan liian monta suruviestiä peräjälkeen ja ei ollu kyllä todellakaan kivaa, vaikka vanhoista ihmisistä olikin kysymys. Onneksi sulla iloiset uutiset odottaa ihan nurkan takana :heart:

Jadel84 sulle myös :hug: Todella ajattelematonta kommentointia sun mieheltä! Sun 13kg ei todellakaan oo paljon ja ihan sama vaikka olisit lihony yli 30kg niin mun mielestä kenenkään miehellä ei oo oikeutta siitä valittaa. Kyllä ne kilot sitten aikanaan lähtee ja varsinkin jos sää Jadel oot liikunnallista tyyppiä niin varmasti piankin. Ja muutama raskausarpi ei kyllä mun mielestä haittaa mitään. Sä oot kohta äiti ja voit kantaa niitä ylpeänä! Kai se raskaus nyt hyvänen aika jälkensä jättää naisen kehoon!!! Oon kans sillä kannalla, että miesten pitäis edes yhden päivän kokea miltä tää oikeesti tuntuu niin ehkä tajuaisivat paremmin ottaa vaimonsa/tyttöystävänsä huomioon eivätkä ainakaan valittais turhista! :headwall:

Kaikille malttamattomina odottaville tsemppiä ja malttia ja niille jotka ei ihan vielä välittäis synnyttää niin nautinnollisia loppuodotuksen päiviä! :)

Malinda 38+1
 
Jadel :hug: tuli kurja olo sun puolesta!
Meilläkin mies heiti äsken niin tyhmän kommentin mun turvotuksista, että oksat pois! Mainitsin, että jalat on taas ihan turvoksissa niin hänpä viisaana siihen, että olisko kannattanu käydä punttiksella ennen raskautta??!! Mitä ihmettä ne ajattelee?
Äh en enää jaksa murehtia niiden pään menoa..

Olo alkaa pikkuhiljaa kääntyä voitoksi vaikka unta en edelleenkään saa säryltä. Liikkumaan sentäs pääsee eikä ukon tarvi tulla esim. vessaan mukaan :LOL:
Pelottaa kuitenkin ettei vaan synnytys just nyt ala, kun miten tän könyämisen kanssa vois mitään synnyttää :eek:

Ikuisuus mullakin on tosi kipee kohta ylämassulla. Mutta nyt onneksi on poissa, kun maha laskeutuu alemmas. Mutta pelko täälläkin, että jos yliajalle mennään tarkoittaa se jotain huonoa..

Nuunuu84 halvallapa löysit tosiaan kaiken tuon! Kun musta on esim. väärin, että uudesta ä- pakkauksen puvusta saa ihan uffillakin maksaa peräti 12 e!! Ymmärrän ettei nyt ihan ilmasiksi anneta.Tämä nyt oli mun mielipide ;)

HubaG mä en kohta liiku enää minnekkään etten vaan innostu "urheilemaan liikaa" :LOL:

Nyt ihmettelemään mitä tehdä, kun perhe nukkuu |O

Fi0na
 
Mitä flunssalääkkeitä voi raskaana ollessa käyttää? Ääni alkaa olla painuksissa ja kurkku aivan julmetun kipeä, mutta ei taida Strepsilsejä saada napsia? Pitikin flunssan tulla tässä vaiheessa, kivaa mennä synnyttämään, jos räkätauti ei sitä ennen helpota. :kieh:
 
Jadelille halaus myös täältä. Välillä sitä miettii, että mitä kaikkea sitä pitää jaksaa. Miehesi käyttäytyminen ei ole pelkästään ajattelematonta, vaan myös henkisesti erittäin loukkaavaa. Oma mies ei todellakaan tuollaisia ole sanonut, mutta mies kun on, niin ajattelematon hänkin toisinaan on ja mä olen kokenut hyväksi kirjoittaa hänelle kirjeitä, jos asiat ovat alkaneet painaa liiaksi. Kirjeen muodossa on asiat helpompi sanoa eikä mieskään tavallaan "kuule mäkätystä" sanoissa, on ehkä helpompi lukea neutraalisti asiat. Toivottavasti tulet jatkossa saamaan kaipaamaasi / ansaitsemaasi huomiota ja hellyyttä. Rakkaat syntymäpäiväonnittelut jo etukäteen kuitekin varmasti kaikilta meidän palstalaisilta :heart: :heart: :heart:

Mä laitoin saunan lämpiämään, josko se auttaisi tähän selkäsärkyyn. Yritin nukkua päikkäreitäkin tossa ja jossain vaiheessa taisin vähän nukahtaakin, mutta en niin, että nyt olisin yhtään saanut tuota univelkaa purettua.

Ihana ilma ulkona, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta!!!

Nimbe
 
Jadel: :hug:

HubaG ja Sarina: Täällä viikkoja nyt 40+2 ja seuraavalla poli käynnillä 40+6 eli mun puolesta saisivat kyllä ottaa silloin jo hieman kovemmat keinot käyttöön. Mä olen kyllä viimeiseen asti sektiotakin vastaan jos ei nyt vauvan hyvinvointi ole vaarassa eli saa sitten nähdä. Lähinnä pelkään siis sitä jos esim. kalvot puhkaistaan eikä synnytys lähdekkään käyntiin niin sitten on pakko leikata. No joo, jos tää ymmärtäisi tulla itsekseen ulos. Yöllä taas supisteli joka kerta kun heräsin. Kivuttomina pysyivät mutta nyt taas on ihan mukavia menkkajomotuksia.

 
pikaiset huikkaukset täältäkin :wave:

Vauva arkeen koitetaan taas sopeutua koko perhe ja pikku hiljaa se rupeaa tässä sujumaankin :) . isosisko tietysti jonkin verran mustasukkainen vauvasta on,mutta eiköhän se siitä.
Masuvaivoja itkeskellään jonkin verran ja tissimaidon sekä lisämaidon voimin mennään.
Itsellä mielialat heittelee laidasta laitaan ja itkua tulee tihrustettua joskus useaankin otteeseen päivässä..ne hormoonit :D

Onkos muilla jo ilmennyt masuvaivoja? Miten olette koittaneet vauvan oloa helpottaa?

Jaksamista kaikille vielä masuaan kasvatteleville..kohta se teidänkin vuoro koittaa
:hug: :heart:

Synnytyskertomusta koitan jossain vaiheessa laitella,kunhan jaksan ja kerkiän..mutta kuten jo aikasemmin totesin ei ollut helppo vaan erittäin raskas henkisesti ja fyysisesti ja voinkin todeta,että tämä pieni jää meidän viimeiseksi!

krisu ja pikku jätkä 11vrk
 

Yhteistyössä