** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Onnea taas teille joilla vauva on jo sylissä :flower:

Yhdessä kasassa minäkin vielä :snotty: Mä en pelkää käynnistystä vaan sitä mitä tapahtuu kropalle, mielenterveydelle ja vauvalle jos tässä joutuu vielä pari viikkoa odottamaan :ashamed: Olo alkaa olemaan aika tukala näiden liitoskipujen kanssa ja niin pinnallista kun se on, pelkään kuinka paljon tulee raskausarpia jos maha joutuu vielä paljon venymään :ashamed: Vielä ei ole ainuttakaan tullut. Samoin pelkään jos vauva pääsee kasvamaan vielä pari viikkoa, millaista vahinkoa se saa aikaan kun tulee ulos :ashamed: Kamalan itsekästä, tiedän. Käynnistykseen menisin sen sijaan vaikka heti jos sitä mulle ehdotetaan ;)

Supistuksia ei ole kun niitä kivuttomia harjoitussupistuksia ja niistähän ei ole mitään hyötyä |O Kerran synnytyssupistukset kokeneena, tiedän ettei näistä kannata vielä innostua, saa olla tosi kivuliaita ennen kuin voisin lähtöä suunnitella :whistle: Mullakin tuntuu niitä muutaman sekunnin vihlasuja reisissä mutta mä en osaa niitä supistuksina pitää vaan musta se liittyy siihen et vauva liikuttaa päätään siellä ja se aiheuttaa tuollaista kipua. En usko et supistus voi kestää vaan pari sekunttia. Samoin kipua ja kiristystä tuntuu ylämahassa mutta mulla sekin on selvästi sitä että vauva puskee, alamaha ei nimittäin ole sillon ollenkaan kova
:/

Toivottavasti huomenna on taas tullut lisää vauvauutisia! =) Eiköhän meistä jokainen jossain vaiheessa saa sen ihanan palkinnon :heart:

39+5
 
Onnittelut vauvautuneille :flower: Ja Jadelille synttäreiden johdosta!

Itse en ole kerennyt viime aikoina hirveesti palstailemaan, kun koko aika tuntuu olevan kädet täynnä vauvaa :p Pikkuinen on kunnon sylivauva, eikä malta oikein muualla nukkuakkaan :/ Yöt nukkuu meidän sängyssä ja nyt on kyllä alkanut kaipaamaan sitä omaa tilaa, kun tuntuu että aamuisin on yhtä puutunut kuin raskaana ollessa, tuon pikkuherran vallottaessa koko sängyn! Täytynee varmaan alkaa totuttaa toista omaan sänkyynsä, ni sais itsekkin paremmin nukuttua.

Joku kyseli vauvan vatsavaivoista
Meillä tuntuu kaverilla varsinkin iltaisin nippailemaan mahaa oikein kunnolla ja huuto on myös sen mukaista :( Toinen saa oikein "kramppeja" huutaessaan, kun sattuu niin kamalasti! Kävin apteekista ostamassa Cuplatonta, mutta en osaa kyllä sanoa onko jeesannut yhtään. Eilis ilta ja yö oli taas rauhallisempaa :)

Sain myös haettua tuon kerhon salasanaa, joten sinne sitten jatkossa yritän kirjotella!

Mies oli tämän viikon isyyslomalla ja alkuviikko tais hällekkin olla aika shokki. Ei selkeesti ollut tajunnut millasta se elämä vauvan kanssa on. Hänelle tekee todella pahaa vauvan itku (johtuen pikkuveljensä koliikista lapsuudessa), joten ensimmäiset päivät kotona meni tapellessa ja hampaita kiristellessä :/ Mutta mitä pidemmälle viikko on mennyt, on meillä alkaneet asiat rullaamaan! Enää ei miehellä mene hermot vauvan itkuun ja on opetellut itse "hiljentämään" vauvelin joten mun ei aina tarvitse juosta hätiin, paitsi tissiä antamaan ;) Ei se vaan tuo isyyteen opettelukaan ole helppoa, vinkkinä vaan muillekin joille tulossa ensimmäinen lapsi, pari ensimmäistä viikkoa saattaa olla yhtä helvettiä ja parisuhde joutuu koetukselle :p

Mutta nyt vauvan syöttöpuuhiin!
Mukavaa Ystävänpäivää kaikille ja tsemppiä kaikille mahakkaille :heart:

-Dolly04 ja pikkumiäs 15vrk-
 
Pikaisesti kuulumisia. Pieni mies (2 770g, 48cm, py 34cm) syntyi 2 Cytotecin jälkeen 11.2. klo 1.06. Pisteitä tuli 9. Synnytys oli todella vauhdikas ja raju, kesto alle 4 h, josta ponnistusvaihe 21 min. Imukupilla autettiin yksi veto, kun sydänääniin tuli vähän turhan paljon dippiä. Istukka jouduttiin irrottamaan 2 lääkärin voimin leikkaussalissa, ja menetin 2,5 litraa verta. Sain 2 pussia punasoluja, mutta hb on edelleen alle 100, joten olo on vähän heikko. Tänään kuitenkin kotiuduttiin. Profiilissa kuva nuoresta herrasta.
 
ONNEA Kanella pikkupojasta, suloinen :D
Täälä tänään siivoiltu urakalla, imuroitua tuli ja pestyä lattiat, jospa se sais aikaan jotakin(toiveajattelua :kieh: )lidlissä käytiin tänään kun vauvan bodyt oli tarjouksessa , tosin koossa 50/56 oli enää vaaleanpunaisia jäljellä, jotin ostin sitten ne, jos poika tulee, niin pitää sitten antaa ne lahjaksi jollekin :D tyttöä tosin veikkaan tästä vauvasta...
nanna ja muru 38+5
mukavaa YSTÄVÄNPÄIVÄÄ! :D
 
ONNEA KANELLA :flower: :flower: :hug:

Dolly04 Meillä on vatsavaivoja jo nyt vaikka vauva on vasta 3 vrk vanha :ashamed: En tiedä mistä moinen johtuu, mutta onneksi huomenna on se lastenlääkärin tarkistus niin aion kyllä puhua asiasta. Ensin luulin, että tuo kiukku olis johtunut liian vähästä maidosta, kun maito vasta alkaa nousta, mutta nyt kun annoin lisämaitoa niin itkut vaan jatkuu (juuri alkoi äsken taas...).
Meillähän pojalla oli myös ongelmia tuon vatsan kanssa (oli siis jo syntymästä asti, mutta ei kukaan ei sitä osannut ottaa tosissaan), joten nyt osaan "vaatia vastauksia" vähän helpommin. Itsehän en siedä laktoosia juuri ollenkaan ja olen käytännössä maidottomalla ruokavaliolla (laktoositonta käytän satunaisesti), joten en pysty käsittämään mistä tuo johtuu :ashamed: :ashamed: :ashamed:

suzyco Minulta voi pyytää salasanaa :attn: :attn:

Olisi tosiaan kiva, jos tuolla kerhonkin puolella vois juttua jatkaa, laittaa kuvia yms :wave: Itse en tänne tosiaan kovin henk.koht. tietoja enää laita, koska tästä pinosta on paljastunut huijari , joka kirjoittaa ainakin kahdella eri nikillä sekä muissa pinoissa... :headwall: :headwall:

Nyt suihkuun ja sitten levolle - olo on just sellainen kun kuume nousee eli maito on nousemassa ja samoin kuume :/ Ja tietty just huomiseksi, kun on tosiaan se sairaalalla käynti. No, särkylääkettä vaan - kyllä se siitä.


Develly ja Pikkuneiti 3 vrk :heart: :heart:
 
Voi nyt pirskatti! Kirjoitin tarinaa ja minä hölmö päätin sitten palata edelliselle keskustelusivulle, niin eiköhän mun kirjoittama teksti kadonnut :headwall:

Ihan aluksi: Kanellalle suuret onnittelut! Mukava kuulla, että noinkin hurjasta synnytyksestä ja sun verenhukasta huolimatta olette päässeet pienen tuhisijan kanssa jo kotiin :heart:

Linea negrasta taisi kysellä useampikin: mulla viiva menee ihan alhaalta rintojen alle asti ja meille on 99,9 %:sti tulossa poika. Tiedä sitten, miten tuo viiva kertoo...

Develly: toivottavasti teillä saadaan selvyys heti alkuun noihin mahavaivoihin. Tosi kurjaa, jos pikkanen jo nyt joutuu kärsimään niistä, mutta onneksi sä osaat nyt vaatia tutkimuksia! Kuka muuten on paljastunut ketjussamme huijariksi???

Nyt saunaan, sen jälkeen sitä toista s:sää ;)

Nimbe
 
Kiitos onnitteluista! Onnittelut myös kaikille muille, jotka tässä välillä on ehtineet vauvautua :flower: !

Siisami Joo, 35. viikolla vauva oli arvion mukaan jo 2,9 kg. Kuitenkin 3 viikkoa myöhemmin kävi ilmi, että se oli mittausvirhe. Koska kuitenkin oli jo sovittu, että katsotaan keuhkojen kypsyys ja 37+4 tehdään sektio tai käynnistetään, niin pienen keskustelun jälkeen suunnitelmaa ei muutettu. Mun diabetes oli kuitenkin niin hankala, että en ollut halukas ottamaan hapenpuutteeseen tai muuhun liittyviä riskejä raskauden jatkuessa, kun kerran keuhkot oli kypsät. Ja ilmeisesti poikakin oli aika valmis tulemaan ulos, kun kerran käynnistyi noin helposti.
 
linea negrasta joku kyseli:mulla sitä ei oo ollenkaan tässä raskaudessa, esikoisella se oli tumma ja jatkui yli navan(esikko tyttö) mistä se viiva muuten tulee, hormoneista?, vatsan venymisestä?

kyllä tää odottavan aika on pitkä |O

nanna ja muru 38+5 :heart:
 
Heissan!
Jadel84 Oikein paljon voimia loppuodotukseen, miehet osaa olla välillä tosi ajattelemattomia.

Joku kyseli linea negrasta.. mulla menee se navasta ylöspäin rintoihin asti ja tiedän ,että meille on tulossa tyttö. :) En muista miten se poikien kanssa on ollut :/ Musta tuntuu, etten meinaa muistaa oikein mitään enää, liekö tää raskaus tuhonnut viimeisetkin aivosolut :kieh:

Oikein ihanaa ystävänpäivää kaikille!

pojat3äiti33 ja tyttö 38+2
 
täällähän on innolla jakauduttu! :)

meillekkin syntyi pieni poika 9.2 klo 20.40! kriittiset mitat oli 3575g ja 49.7cm <3
eilen päästiin sairaalasta ja kaikki on menny hyvin, vaikka synnytys oli aika pitkä ja hankala.
kerhon puolelle voisin sitte enemmän kirjotella synnytysturinoita.

pilli ja kirppu, 5vrk :)
 
Onnea kanella ja pilli! :heart: Kirjoitelkaahan tosiaan vaikka tuonne kerhon puolelle synnytyskertomuksia, jos jaksatte ja haluatte.

Jadelille synttärionnittelut! :flower:

Minultakin löytyy linea negra, joka lähtee ihan tuolta alhaalta ja menee navan yli aina rintoihin asti. Ollut jo monen monta viikkoa tuossa olemassa. Ja tummia karvoja kasvatan navasta alaspäin sievässä jonossa. :LOL:

HubaG vietin hupaisia hetkiä tuon ketjun parissa. :D

Ihan hyvä, että Develly perusti tuon suljetun kerhon, niin sinne pääsee laittamaan kuvia ja kirjoittamaan henkilökohtaisempiakin juttuja. Paha mieli tulee noista huijareista...

Taidanpa painua tästä unille. Olo on aivan järkyttävän tukkoinen ja lämpöäkin on vähän, sietää toivoa, että tämä menee ohi ennen synnytystä. Nyt voikin mukavasti köllähtää mahan viereen, kun vatsassa on peräti kolme laskiaispullaa. Huomenna ajattelin varata kampaajan ensi viikolle, että saisi kuontalon ojennukseen vielä ennen synnytystä. Täytyy alkaa tehdä kaikenlaisia kivoja suunnitelmia ja odotella, että milloin joku suunnitelma vihdoin peruuntuu.

Ikuisuus
 
Malinda
Paljon onnea kanella ja pilli- ja paljon suloista vauvan tuoksua!:heart: :heart: Olipas kanellalla tosiaan nopea synnytys ensikertalaiseksi! Itseä hieman jännittää tuo torstainen käynnistys kun ei yhtään tiedä miten se siitä lähtee etenemään. Kuulemma tosi tapauskohtaista, että joillakin on just muutamassa tunnissa vauva sylissä ja toisaalta voi mennä monta päivää ennen kuin tapahtuu mitään...

Kuka täällä on huijari? Ja miten Develly sen hoksasit?
 
Eka valvottu yö takana - tästä se lähtee :kieh:

Jos haluatte tietää enemmän tuosta huijaus-asiasta niin y-viestillä voin laittaa asiasta enemmän. Tässä en asiasta sen enempää - ymmärrätte varmaan :/

Kohta sairaalalle lastenlääkärin tarkastukseen :wave:


Develly ja Pikkuneiti 4vrk :heart:
 
Huomenta! Onnea taas vauvautuneille, noita uutisia tulee nyt kovalla vauhdilla. Synnytyskertomuksia on tosiaan kiva lueskella eli kirjoitelkaa kun jaksatte kerhon puolelle. Niin kovin erilaisia kokemuksia synnytykset ovat, mutta onneksi ihania lopputuloksia on tullut :)

Eilen illalla lenkki + sauna = mainiot yöunet vain yhdellä vessareissulla... Ei tästä taida tulla mitään. Jotenkin on kyllä huono olo ja eilenkin oli koko maha kipeä ja ihan liian kiristävä. Saisipa jostain tietää, mikä on tilanne oikeesti.

Mä soitan kanssa kampaajalle, jos pääsisi hakemaan vähän piristystä peilikuvaan.

Mini 39+3
 
Poks 39+ :heart: :heart:

Linea negrasta joku kyseli: mulla on todella hailu viiva alkaen navasta siihen saakka mihin masu loppuu.. Poika meille tulossa 99 % varmuudella. Esikoinenkin on poika mutta viivasta en muista yhtään mitään :D

Pillille oikein paljon Onnea!! :heart: :heart:

Tääl vaan odotus vaan jatkuu ja jatkuu :headwall: Viikonloppuna menkkakivut jylläs oikein kunnolla, muuten ei mitään kummempia tapahtunu :headwall: tänään aamulla tunsin ku jotain lorahti housuun, valkovuotoo sekin varmaan oli :| en kyll osais edes limatulppaa tunnistaa, esikoisesta synnytys lähti käyntiin kun lapsivettä rupes lorahteleen.

Kiitos kaikille vastauksista ku kyselin hammaslääkärin puudutuksista, sain ajan ja puudutuskin luvattiin.. silti hirvittää koko paikka :x
 
Isosti onnea vauvaantuneille :heart: :flower:

Tosi kurjaa jos joukostamme on löytynyt joku kaksnaamainen huijari :( Mä en kyl tajua mitä ihmettä sillä voittaa jos täällä rupee huijaa..?!? No meitä on moneen junaan... :/

Eilen taas oli sellaset kivut et huh huh. Muksun pää tuntu porautuvan oikeen voimalla ja lisäks selkää juili niin maan kipeesti et meinas itku päästä :'(

Saunan jälkeen alko taasen erittyä verensekaista vuotoa ja näyttipä sieltä verihyytymäkin irronneen :x Mut mitään kipeämpää supistelua ei tuntunut, vain sitä jo normaaliksi muodostunutta menkkavihlontaa :headwall: :headwall: :headwall:

Kaikki oireet puhuis sen puolest et jihaa täältä voitais kohta lähteä syntymään mut ei sit kuitenkaa. :( Pakko täs on saada ajatukset toisaalle. Väsyttäis ihan possuna ku viime yö meni pääasiallisesti valvoessa kipujen ja kisojen kanssa :D Mut mun päivälevot on sellast koiranhorrosta et oksat pois... Kyllä ne yöunet vielä joskus on taas makoisat :p


Voimia kaikille niitä tarvitseville,supistuksia niitä haluaville ja hermoja malttamattomille odottajille..niinku esim.just mulle :LOL: :LOL:


HubaG & alivuokralainen 38+6 :heart: :heart: :heart:
 
39+0 !

Ja olo vaan helpottuu, ihme kyllä. (tyyntä myrskyn edellä?).
Vkonlopun aikaan muutama sukulainen soitteli ja kyseli tilannetta, onko synytys lähellä.
Mies jo toivoisi lapsen syntyvän jotta pääsisi jännityksestään. Nyt sai töitä pariksi pväksi naapurikunnasta ja antoi ohjeet et jos synnytys alkaa, ni sitte meitsi taksilla sairaalaan ja hän hyökkää töistä vasarat ja sahat käsissään paikalle toiselta suunnalta.
Naurettiinkin eilen että mitähän sairaalassa sanoisivat jos hän ottaisi mukaan kahluusaappaat, tällasen sveitsiläisen monityölinkkarin napanuoraa varten, semmosen vaellusilla käytettävän folion näköisen lämpöpeitteen ym. Heittäisivät ulos varmaan.. :)

No, oikeesti hänellä on kokemusta jo kahden synnytyksen verran.

Semmoista, täytyy lähtee mittaamaan mahaa ja painoa kun unohtui.

Tehilla ja E 39+0
 

Yhteistyössä