Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

SÖTNOS :wave: Welcome! Ainahan tänne mahtuu vielä yksi joka käytää reksonaa, vai miten se ny meni B)

HAAVEMAMMA: Ei oo palansissa toi Lahti pääkaupunkiseutu mäki muutin sieltä ;) no joo, ehkä ku kello on jo tän verran niin en kommentoi enempäää.... paitsi että BATAATTISOSE pakastui meillä ainaki ihan hyvin! Mikä mikä käy viihteelle mainos missä mitä täh???

Toukka (jonka nukkumaanmeno aika meni jo monta tuntia sitten ja sen kyllä huomaa)
& Rasmus 4kk tänään ( joka vetää sikeitä ja juttelee unissaan)

Öitä... :wave:
 
sötnos tervetuloa. :heart:

meilläkin päikkärit kadoksissa. :p ennen nukkui päivässä kahdet pidemmät päikärit 2-4h. nykyään pikkupätkiä. tai sitten pitäisi olla koko ajan heijaamassa vaunuja mutta en mä siellä ehdi olla niin pitkään kun noi pojatkin ja muutakin tekemistä.. :p joten pikkupätkissä nukutaan ja sitten niitä unia on monet päivän aikana.. eilen illalla olikin sitten pitkästä aikaa kauheet väsykiukkuitkut kun niin väsy kun ei päivällä nuku kunnolla.. :headwall:

Tyttö kans pyrkii istumaan, mutta en ole vielä istuttanut kun mäkin oon kuullut ton 6kk rajan siinä hommassa.

sadee80 & tyttö 3kk+
 
Pikapikaa, poika nukkunut jo 15 min eli herää just...

Meillä kanssa bataatti on mennyt tosi hyvin, peruna ei. Olen pakastanut bataattia ja hyvänä on mielestäni pysynyt mutta nyt on ongelma: pojalla on kamalia ilmavaivoja jotka valvottavat öisin (ja varmaan häiritsevät päiväuniakin) ja mietin, mahtaako johtua siitä että sotkin bataatin sauvasekoittimella - onko siitä nyt mennyt ilmaa mukana? Olen kyllä syönyt ruisleipää mutta mielestäni omassa ruokavaliossa ei ole ollut muutoksia. Osaatteko siis sanoa onko toi sauvasekottimen käyttö pahasta? Ajattelinkin nyt antaa tölkistä maissia, jos se tasaisi hiukan masua. Kamalaa katsottavaa kun selvästi nipistelee hirveästi mahaa, olen yrittänyt 'pumpata' jalkoja ja vähän se auttaa mutta ei kokonaan.

Jos vielä ehtisi pukeakin ennen kuin saadaan lähteä tonne sateeseen kävelylle, kivaa perjantaita

tv
almaa ja poika (sunnuntaina 16 viikkoa!)
 
Huomenta!

Noista kaaleista, meillä eilen kitistiin mahavaivaa ja pukattiin pierua ihan urakalla sen kukkakaali-perunasoseen päälle... Eli taidan siirtyä tänään antamaan perus porkkana-perunasosetta.

Eilen on opittu sitten 4kk-päivän kunniaksi sihisemään! Aamulla heräsin kummaan sihinään ja poikahan siellä pinniksessä suhisteli :LOL: . Mies sanoi että poikahan sihisee kuin suokäärme :LOL: . Hassu tapaus, on selvästi itekkin toimessaan uudesta kyvystään.

Jaahas ja taas sataa vettä, se on terassipäikkärit taas sitten tiedossa... Tekis kyllä niin hyvää tehdä vähän lenkkiä mut taitaa ny jäädä.

Ai nii ja teretulemast sötnös!
 
Poika nukku yhä, tiskasin ja taas täällä...
Tervetuloa sötnos multa kanssa.
Meillä poika on oppinut kirkumaan, aika paljon tykkää harjoitella kaikenlaista älämölöä. Niin ja suupielissä on pientä punaista näppyä, mietin onkohan allergiaa vai kuolaamisen, tutin ja kaiken muun suuhun työntämisen tulosta. Toivottavasti ei allergiaa!
almaa taas
 
Hei miten se fb-ryhmään liittyminen onnistui?

Täällä vauva kävi nukkumaan kymmenen jälkeen illalla, heräsi seiskalta. Annoin maitoa mitä ei juonut kuin 20ml ja pulautti. Halusi myöhemmin lisää (ehkä 40ml) ja nukahti. Nyt pari tuntia nukkunut. Ihanaa kun täälläkin noi päikkärit on ollu pikkasen kadoksissa. Eilen otti n. 3x15minsaa. Sylissä kyllä nukkuisi.
 
Kiitoksia kaikille :flower:

Haavemamma & Toukka : Voin luvata että balanssi säilyy koska mä vastaan näine (edelleen!!!) päällä olevine raskauskiloineni vähintään kahta henkilöä, vois melkein kolmaskin Lahteen muuttaja ilmoittautua :ashamed: Eli röllykkää löytyy, mullehan tuli 30kg joista lähtenyt vasta vähän reilu 10kg. Sokerit oli täysin kunnossa ja vauva meni mahassakin tasan keskikäyrällä, jostain syystä äiti meni vaan yläkäyrällä :kieh: Mutta joo, yritän tehdä koko ajan vanulenkkejä ja katsoa mitä syön...

Meillä toi tyttö on ollut tosi hyvä nukkuja alusta asti mutta muuten on tosi vaativa tapaus, ei viihdy hetkeäkään yksin, ei siis hetkeäkään ja nyt kun ei nuku päivälläkään juurikaan niin en saa mitään kotona tehdyks kun pitää viihdyttää. Kirkuu ja huutaa (ei itke vaan VAATII) tosi lujalla äänellä ja tauotta niin kauan kunnes tuun HETI ottamaan esim lattialta pois, ei siis viihdy lattiallakaan ellen pidä hirveetä showta siinäkin koko ajan, et joskus hieman se väsyttää... Rauhallinen ja tsoi hymyilevä ja nauravainen mutta kuitenkin tosi tempperamenttinen ja nopesti hiiltyvä tapaus (mistä lie periny :whistle: )

Kova se on juttelemaan kaikki omia 'sanoja', euuuvvvoogrrrrr euuuvvooogrrr ja sit kirkumista ja muuta äänen kokeilemista on koko ajan, mies epäili että aikamoinen räpätäti taitaa tulla...

Vierastaminen alotetiin 2,5kk iässä ja huutaa heti jos joku muu kuin äiti tai iskä ottaa syliin, ja väsymys tosiaan lisää sitä vierastamista. Mulla on tasan kaks vaihtoehtoa, olla kotona tytön kanssa tai mennä johonkin TYTÖN kanssa, hoitoon en voi edes mummolle tai famolle sitä jättää kun se vierastaa ihan kaikkia. Iskä on tietty päivät töissä ja illalla kun tulee niin mihin mä nyt sitte enää lähtisin et oon koko ajan vauvan kanssa :p Olis ollut vanhan työpaikan pippalotkin just tossa mut ei jotenkaan tullut sinnekään lähdettyä kun ei jotenkaan osaa olla sen luota pois ja kun on kaks koiraakin niin ajattelen et miten mies pärjää sen ajan vauvan ja koirien kanssa vaikka kyllä se pärjää, tiedän sen, mut tää on tätä :saint: Pitää ruveta vähän pidentämään joo tota napanuoraa.........

Kiinteistä: meillä 4kk lääkärissä lääkäri sano että "kun alotat antamaan mössöjä niin ne saattaa aiheuttaa vauvalla sitten alkuun ilmavaivoja ja muita mahankipristelyitä / mahanpuruja" mut kai siinäkin joku raja pitää olla et mistä huomaa että nyt ei joku ruoka-aine oikeesti sovi... Maha meillä on ainakin ollu tosi kovalla ja kakka kiven takana.

Mulla on jo koko ajan vauvakuume ja mahankaipuu (vaikka tätä mahaa on kyl ilman vauvaakin et vois melkein leikkiä olevansa raskaana :kieh: ) ja halutaan toinen vauva suht pienellä ikäerolla. Sektio kun on tehty niin pitää hetki odottaa, toivuin siitä kyllä tosi hyvin ja nopeesti. Että jos ens vuonna joskus sitten sais raskautua uudelleen.
Mun yhdellä kaverilla on laskettuaika 3.8 ja musta tuntuu et oon koko ajan paniikissa senkin puolesta kaikesta ikäänkuin itse olisin raskaana, ai miten niin kyky eläytyä...

Kierukka: Mulla oli kuparikierukka ennen tätä raskautta koska mulle ei hormonaaliset käy kun lihon niistä (no surprise!) ja sen laitto tuntu hieman inhalta kun ei ole synnyttänyt aiemmin, kuulemma vähemmän sattuu kun on synnyttänyt ja vinkki jonka lääkäri anto jälkikäteen mulle (!!!) oli että olis voinut ottaa särkylääkettä etukäteen pari n. puoli tuntia ennen toimenpidettä... Laitatin sen mehiläisessä synnytyslääkärillä mut nythän sen sais neuvolan kautta jos haluais. Mä tuli muuten raskaaks kaks päivää kierukan pois oton jälkeen silloin viime vuonna :x

Nyt toi kiljukaula vaatii tossa niin lujaa ääneen että korvat ei enää kestä... :wave:

Sötnos & Lilli 4kk+
 
tervetuloa joukkoon iloiseen Sötnos :heart:

tääl oli aika heikko viime yö! :| poitsu vääntelehti koko ajan,tais masua sattua!sit söi kans tosi usein!sama homma on päivisin,syö aika usein ja kauan! :whistle: taitaa ol tiheen imun kausi!

tääl taas sattuu ja tapahtuu...esikoinen leikki niin innokkaasti Miron kans et lopulta kopautti häntä päähän!mut ei tainnu sattua ku ei päästäny ääntäkään! mä aina pelkään sen aukileen puolesta,mut taitaa se aika pali kestää! no sit esikoinen ite putos sängystä päällen! :ashamed: itki aikansa,mut kunnos taitaa hänkin olla!

tääl on noi päikkärit ollu ain kadoksis! :LOL: on nukkunu kerral n. 3h putkeen ehkä kolme kertaa elämänsä aikana!

nyt syömään!
tyyppien äippä ja tississä roikkuva Miro 4kk+
 
lääh.pikaluku suoritettu ja päivitykset vihkossa,vielä ei ne pääse etusivulle asti,mut pian toivon mukaan.

sötnos teretulemast! laitetaanko Lillin nimi etusivulle myös?

moottoripyörävarkauksia ja tappouhkauksia :eek: :eek: ai kamalata

ja on teillä ollut hurjia ja kurjia lääkäri+gynereissujakin :eek:

lumienkeli hyvä et tuli lopulta hyviä uutisia joonan "virtauksista", toivottavasti ei ajan myötä pahene nuo :hug:

moro-heijaste on jasminilla vielä jonkin astreisena. hirmu herkästi muutenkin säpsyy kaikkee kolinoita ja äkkiliikkeitä yms.

jonniina meillä pukluaa vielä aika paljon neiti, melki aina tulee jotain kun on syönyt. täysimetyksellä mennään vielä ja tota maitoo tulee vieläkin joskus suihkulla,et oisko osasyynä en tiä.

audriinan pienelle onnittelut pinon ekasta hampaasta :flower:

virme mikä on tuo teddy-tutkimus?

sit oman navan kimppuun.
muutto on ohi ja muutettiin sitten maailman p**kasimpaan kämppään!!!!! tolu ja juuriharja heilunut kovasti et on saanu osan tavaroista paikalleen,mut ihan vaiheessa on vielä kaikki.taloyhtiö laitto omat "ammatti"siivoojansa tänne maanantaina,mut tein niistä valituksen ku ei todellakaan tullu siitiä.muun muassa uuni näytti ammattilaisten käsittelyn jälkeen tältä http://www.aijaa.com/v.php?i=4311438.jpg teeppä siellä sit ruokaa...YÄKS!!! saunaan ei uskalla vieläkään mennä kun en oo kerenny jynssäämään,siel on lattia ihan läikillä ja seinässä jäljet mihin nojattu.miten ihmiset voi asua semmosessa sonnassa?!
en kyl ihan heti muuta uudestaan ku tän saa kuntoon!! :kieh:

netin sain vasta tänään pelittään ja kirosin jo DNA.nkin maanrakoon ku ei meinannu onnistua mikään.

mä pelästyin ku oltiin viime viikolla ekaa yötä äitin luona ja jasmin sai ihan mielettömän huutokohtuksen.eka se vähän kitisi sylissä,ei huolinu maitoo eikä mitään ja yhtäkkiä alko huutaan pää punasena eikä henkikään meinannu enää kulkee sen huudon takia.kyyneleet valu ja toinen tärisi ja vapisi ja huuti. meinasin jo ite mennä paniikkiin,sit kaapin perältä löyty onneks yks suppo,sen laitoin ni sit rauhottu. puolisen tuntia huuti täysillä nonstop. kamalaa oli :| onneks se oli vaan se yks kerta.

nyt heräs ensimäinen...on kai se lähettävä purkua jatkamaan pikkuhiljaa..huoh..

labello ja jasmin 3kk+

lentis???!!!! missä luuraa??
 
Heippa taas!

Perunaporkkanasosetta syöty hyvällä menestyksellä! Tais olla tuttu maku kun on saanut perunaporkkanavelliä.. Nyt nukkuu ja välillä kitisee, masu ihmettelee sosetta varmaan.

Ihanaa, sain aamusta imuroitua ja mopattua, nyt pesin vessat ja suihkun+kodinhoitohuoneen lattian. Ukko saa ehtoolla pestä saunan, se on perinteisesti ollut hänen hommansa. Petivaatteet on ulkona tuulettumassa ja lakanat koneessa. Tulee niiiiiiin hyvä mieli kun pitkästä aikaa saa siivottua kunnolla.

Eilen muuten opittiin kääntymään vatsalta selälle oikein tarkoituksella (ennen kääntynyt vaan ns. vahingossa). Kyljellään punnaa jo takaisin vatsalleenkin mut ei vielä ihan onnistu. Lelut menee suuhun ja tuska-ahdistus iskee heti jos ei saa tarpeeksi syvälle työnnettyä :LOL: .

Säpsymistä on täälläkin. Pelästyessään säpsähtää ja väsyneenä vielä helpommin. Nopeat liikkeet säpsyttävät välistä.

Mulla retkottaa kokonainen lohi tuolla tiskipöydällä sulamassa. Otin pakkasesta jos vaikka laittais ehtooksi uunilohta.

Poitsu nukkunut jo 1t15min, jäi yöunet vähän lyhkäsemmäks (8tuntia) viime yönä ja nukkuikin sitte aamulla tunnin terassilla ja nyt tosiaan jo noin pitkään, luksusta :) .

Labellolle jaksuja kämpän siivoukseen! Kyllä tosiaan jotkut kehtaa jättää kämpän tosi karmeeseen kuntoon. Mulla tiedossa yks tapaus kun vessassa oli jätetty oikein kuset lattialle (mitkä oli sitten imeytyneet saumasta muovimaton alle kivasti). Vessaremppahan siinä tuli heti alkuunsa...

Nyt meen kattomaan miten toi voi noin kauan nukkua :eek: .

T.R+P 4kk+1pv
 
Mae
Meillä Joona on nyt 4pv nukkunut vaunuissa 2,5-3h :eek: :eek: Olisikohan hää nyt oppinut tuon hienouden? (tosin vaihdoin nukkumispaikan etupihalta takapihalle, kun herää niin herkästi kun naapurit aukoo ovia ym. Ja sitten sillä on sellainen pahanhajuinen puklurätti naamalla) En uskalla vielä hehkuttaa. Muutenkin on ollut TOOOOOOSI hyväntuulinen.

Me käytiin eilen lääkärissä, kun Joonalle on ilmestynyt atopialaikkuja (jippii :( ) ja niinpähän sillä on sitten selkeä atopia ja myös jollekin oli reagoinut mun maidon kautta nyt, mahasta selkään sellainen ihottumakorsetti. Mutta nyt on sitten jos jonkinlaista rasvaa :D

Meillä ei vierasteta, ainakaan vielä. Eilenkin siellä lääkärissä, odotushuoneessa, hymyili ja jutteli vaan kaikille. Muutenkin on tosi sosiaalinen tapaus. Ihana kun Joonasta pystyy lukemaan tuota sen luonnetta ja itkuja paljon paremmin kun esikoiselta (joka siis vaan huusi, miten siinä nyt sitten luet lastas )

Mutta kohta kauppaan, kunhan tuo herra suostuis tuolta pihalta nyt heräämään.... kohta 3,5h menny :eek: Ja yölläkin nukkui 13h!!! 3 syötöllä. Onkohan se tulossa kipeeksi?!

Mae ja Joona huomenna 3kk :heart: :heart:
 
Labello: Onnea Uuteen kotiin! Ei todellakaan vaikuta uuni pestyltä, korkeintaan vähän pyyhkästy kostealla, huh huh.

Joo, voi noi mitat ja nimen Lilli laittaa etusivulle.

Lilli 29.01.2009

synt.3750g - 51cm - 36cm

6vko 4996g - 55.6cm - 40.5cm

3kk 6435g - 61cm - 42cm

4kk 7109g - 64cm - 43cm

Meillä kans päänympärys ollut isohko syntymästä asti mutta johtuu päänmuodosta joka on pyöreä, äitin pieni pallopää =) :heart:
 
Sötnos, tervetuloa :flower: Sulla aikalailla samoin kasvaa tyttö kun mun poitsu =)

Almaa
; mun äiti ties neuvoa ja kieltää sauvasekottimen käytön. Oonkin muussanut perunat haarukalla niin pieneks kun saan. Tosin meilläkin viimeyönä kamalat vatsanväänteet ekan perunasatsi päivän jälkeen, mut onko tuo toisaalta ihme, kun vatsa saa ekan kerran jotain muuta kun tissimaitoo (ja kissankarvoja :LOL: )

Labello; tervetuloa takaisin, jaksuja siivoomisen kanssa :hug: :heart:

Meillä siis edelleen nukutaan yöllä huonosti. Oon nyt taas ihan tööt ja itkettää kaikki, kun viime yönä valvottiin! Päikkäreillä poitsu on nyt kolmatta tuntia tänään :saint: Ihanaa, et päikyt on tulleet takaisin, mut nukkuis yölläkin sit!!

Tuiskunen ja Alexi 4kk+
 
Täällä sosetehtailija kaffepaussilla :wave: ..ja välillä kirmaan hytkyttää vaunuja :p ..olisko nää meitin vaavit sitten siinä iässä että unet vaan lyhenee kun niin monella on samaa probleemia?? Hitsi meillä kun vaikuttaa jo yöuniinkin. 2 yötä olen hypänny antamassa tuttia, tai hypänny ja hypänny, siis kun likka menee nukkuu klo 22 ja yleensä syö klo 7, niin viimeyönäkin klo 3 ja 5 ja viel aamusyötön jälkeenkin 9 maissa öhnöttelee puoliunessa ja sitten mä en saa nukuttua vaikka neito hiljenee, kun jo niinku odotan että koskas se taas kitisee vai onkohan sillä nälkä ja mitenhän se vaippa jne...blaah!..ja mies kuorsaa tyytyväisenä ja kissa luulee saavansa ruokaa kun meikä hyppää :p Missä se Lentis muuten on, niin saatais diagnoosia tästäkin ja muuteski?? Huhuu!!!

Toukka
Ai niin :headwall: ..no mutta kohtahan sä olet Kajaanilainen :( ..ja sötnoshan jo paikkaskin tilanteen :LOL:
Mulla näkyy ainakin välillä mainos tonne 2+ viihde puolelle tossa tekstin seassa...

Labello Onnea uuteen kotiin! :flower: Toivottavasti saat paikat pian kuntoon ja asetut taloksi, nyt onkin hyvät kelit ainakin siivoushommiin :D

Tuiskunen77 Täältä pesee jaksu :hug: ..josko huomenna olis parempi keli niin vois olla sitten parempi mielikin :)

Kiinteistä tai alottelusta lähinnä, me ollaan ny maistettu peruna ( joka siis ei maistunu) ja porkkana ja 1x pvä, likkahan on vasta viikon päästä 4 kk ja kasvaa oikein mallikkaasti, että ihan niinku maistellaan. Esim. tänään meni pelkkää porkkanaa sellanen 25g Huomenna otetaan bataatti ja keittelin myös kukkakaalia ja lisää porkkanaa ( parsakaalia ei meitin kaupassa ollutkaan ). Te jotka siis samassa maisteluvaiheessa niin ootteko antanu 1x pvä vai useammin? Hedelmiä meinasin sit vasta esim viikon päästä.
Miks ei kasvissoseisiin suositella laitettavan esim kasviöljyä??? ..kun nehän rasvahapot on niin terveellisiä ja näköjään tossa Nanissakin on sitä? Ja muutes kukas se sanoi olevansa ihan käsi köksässä, niin ei kantsi sitten keitellä tuntitolkulla koska mitä kauemmin keittää niin sitä enempi vitamiinit haihtuu, eli sen varta vaan kun ovat kypsiä ja soseutuvat.
Ja mä muutes vedin kyllä sauvalla kun tein pienen kattilallisen aina plaatuaan. Potussa on sekin että jos keittäää kiitnteä lajikkeista niin tulee sauvalla liisteriä, eli pikku määrät pottua on paras vetää haarukalla tai sitten isommat määrät jauhoista lajiketta ja mielummin vaikka sähkövatkain ( kun ei ole sitä terää). Tälläsiä tää sosemestari täällä :kieh: ..mua oikein huvittaa taas että kauankohan mulla intoa riittää, alkuunhan olin niin innostunut kestoilustakin..no kunhan kerran roiskautan porkkanat pitkin keittiötä niin eiköhän se into siitä siivoillessa laannu :D

Jaa baby jo 3 tuntia ollu vaunuissa..siis kauppareissu mukaan lukien jossa se oli kyllä hereillä. Ja tosiaan kävin hyssyttää n 5x.

Nyt meen jatkaa soseshowta!

HM ja viikon vaille 4 kuinen typy
 
Huh huh, poika huusi kuin hyeena taas kun päikyille mentiin. Ei auttanut ei niin mikään ennenkuin äippä haki desin maitoa niin pullolle nukahti :ashamed: . Siis mä en tajua kun toi poika syö niin hirveesti että pelkkä maito ei pidä sen nälkää kuin sen 1.5-2tuntia, eli just sen ajan kun on hereillä. Nukkumaan mennessä sillä on taas hirviä nälkä. Noh, onneksi velli pitää kauemmin ja noi soseet. Mut joka väliin kun ei viitteis sitä tuhdinpaakaan olla antamassa, kun pojalla on tota massaa ihan kiitettävästi..

HM mä oon ainakin näin alussa antanut sosetta maisteltavaksi vaan sen kerran päivässä. Jatkossa aattelin antaa kerran kasvissosetta ja kerran hedelmäsosetta ja sit aamuin illoin velliä, muut välit maitoa jos tarvii.

Jaahas, ukko tulee kohta töistä ja mulla on lohi uunissa. Meen tsekkaamaan ettei kokkaukset kärvene.

Se on plikat perjantai, hyvää viikonloppua!
 
Huh mikä määrä tekstiä oli tullut muutamassa päivässä. Laitoin itteni pieneen nettilakkoon, tai siis tarkemmin sanottuna 2+ ja feissarilakkoon... Alkoi vähän liikaa kulumaan aikaa näillä sivuilla niin päätin katkaista hetkeksi. Nyt on kämppä siivottu ja ite nukkunut päiväuniakin, joten nyt saa taas palstailla kohtuudella :) Kun meillä tosiaan neiti kyllä nukkuu hyvin eli aikaa jää kotihommiin ja lepäilyynkin jos vaan tajuaa käyttää sen niihin..

Tervetuloa Sötnos!

Häh, Labello! Noi uunipellit näyttää musta siltä, että niitä on yritetty pestä huolimattomasti ja sit niihin on jätetty pesuaineet kuivumaan. Hyi.

Tuiskunen :hug: Toivottavasti saatte nyt nukkuttua!

Siis oikeesti, missä Lentis on?? Ei näy, ei kuulu? Onhan kaikki kunnossa siellä saapasmaassa??

Meillä on nyt lopetettu näköjään yösyönnit kokonaan :eek: Pelkällä tissillä siis edelleen mennään ja tyttö on nukahtanut jo reilut pari viikkoa 21-22 josta nukkuu yhtä soittoa viiteen tai kuuteen... Parina yönä on herännyt syömään "jo" neljän aikaan. Tästä vielä sitten unille ja herätys on n. klo 08. Ei oo valittamista :) Milloinkohan nää mun tissit vaan tajuaa, ettei tarvi kehittää sitä maitoa niin käsittämätöntä määrää enää yöllä... Aamulla on ihan kun silikonit ja kun on ollut pakko pumpata pahimmat pois niin saalista tulee lähemmäs 2dl.

Nyt kuuluukin kutsuhuuto pinniksestä, meen syöttämään niin päästään kauppaan. Haetaan naperolle matkasänky ensi viikolla alkavaa kesämökkeilyä varten.

:heart: KÖ ja Helmi 3,5kk
 
Rosinante Eli kauanko meinasit antaa vain sen 1 x pvä?
Mäpä annoin maistaa äsken kukkakaalia ihan lusikan kärjellisen raakana ( eli ilman et sotken sekaan maitoa) ja yllättäen sehän meni oikein mallikkaasti alas, pikusen oli outo ilme nassussa vaan :D

Mä pidän kans joskus noita netti breikkejä, mutta se onkin vähän 2 piippunen jutska, kun sitten on hirveesti luettavaa ja meneekin paljon pitempään lukiessa tai fb:s..kun kaikkihan on tietty pakko lukee ettei ole ihan out ;)
No kesä kun tulee ja mökkeily niin eiköhän se siitä vähene automaticly :)

Hyvää viikonloppua!!
 
labello Tuo Teddy-tutkimus tutkii ympäristötekijöiden osuutta tyypin 1 diabeteksen kehittymiseen. Meidän pojalta löytyi riskigeeni diabetekseen, niin nyt tuossa tutkimuksessa tutkitaan, mitkä asiat vois aiheuttaa diabeteksen puhkiamisen. Kolmen ensimmäisen vuoden ajan käydään kolmen kuukauden välein verikokeessa, jossa tutkitaan alkaako muodostumaan vasta-aineita, joita tulee kun diabetes puhkeaa. Neljästä vuodesta eteenpäin käynnit harvenee kahteen vuodessa ja tuo tutkimus kestää viistoistavuotiaaksi asti ellei diabetes puhkea ennen sitä. Toivottavasti ei puhkea ja harva kuulemma diabeteksen saa, vaikka omaisikin tuon riskigeenin...

Mutta nyt takaisin juhlimaan pojan tädin 9-vuotis synttäreitä.
=)

Hyvää viikonloppua!
 
Teil muil on päikkärit hukas ni niin on meilki jotenki outoo käytöst. Tosi väsyny koko ajan ja sammuu mihi vaa ykskaks. On muutaman päivän ollu tosi väsy. Makoilee vaa. Helteil oliki iha normii mutku jatkuu vaa.
Väkevän hajunen pissa on siis todella. Soitin sit jo terv.asemal et oisko virtsatietulehdust tai jotai ku haisee iha hirveest. Aamusin koko makkari lemuu ja kauan ja muutenki vaipat haisee. Huame meen hakee pissapussin et saada näyte. Kuumet ei oo mutku kaikki oirei alkaa kyttää ni onhan toi väsymys ja on heräilly nyt öisin parin tunnin välein ja ja... en tiä. Kuuluuks sen sit haista.
Koko ajan on nenäs se haju. Ja iha rinnal mennää.
 
Kiitos kaikille tsempistä :hug: Ootte niin ihania! Tää palsta on niin mun henkireikä :attn:

Joo, aamulla siis valitin kun ei poika nuku! Heh, no päikkärit sit veti sellasen 5tuntia tänään :LOL: Toivottavasti jaksaa yöllä nukkua samanlaisen pätkän eikä sellasta kahta tuntia ja tuttia-rallia. Just niinku Haavemamma kuvaili. Et jaksuja vaan sinnekin :hug: Muutenkin on parempi olo, kun sain purkaa itteeni miehelle ja itkettyä taas itkuni sen kainalos. Ihana se on se mun ukko :heart: Noitten maratoonipäikkäreiden aikana en vaan saanut mitään tehtyy, kun kokoajan vaan odotin et kohta se herää. Neljän tunnin kohdalla oli pakko käydä kurkkaamas vaunuihin, et onko koko sälli enää hengis...

Soseiden aloittelusta. Mä olen kans antanut sen 1xpv ja ajattelin jatkaa sillain noin viikon verran. Mies kävi kaupassa ja pyysin tuomaan bataatin. Reppana soitti hevi-osastolta, et minkä näkönen se on :LOL: No, osas kuitenkin tuoda oikeen juureksen!

Nyt laitan tavaraa myyntiin huutonettiin! Hyvää viikonloppua naiset!

Parempien yöunien toivossa oleva Tuiskunen ja mahtipäikkyilijä Axu 4kk+
 
Heippa kaikille =)

Täällä yksi taustailija aktivoituisi myös jos vaan mukaan tähän menoon mahtuu.

Meillä on 10 v. poika ja 8 v. tyttö ja nyt pian (7.6.) 4 kk täyttävä ihana tytöntyllerö :heart:. Syntymämitat: paino 3590 g ja pituutta 51 cm. Viimeeksi oli 3,5 kk painokontrollissa 5 kg ja 63 cm. Pitkä keijukainen siis =).. Hyvin samanlaisia juttuja täälläkin: nyrkit suussa, päiväunet lyhentyneet, ilmavaivat vaivaa jne. Kääntyilty on vain kyljelle ja kerran vahingossa vauhdilla vatsalle. Tosin saattaa nuo kestovaipat pulloudellaan estää hurjaa liikkumista.

VIRME: Oikeastaan sinun viestisi sysäsi minutkin aktivoitumaan :D. Kerroit osallistuvanne tuohon Teddy-tutkimukseen. Mistä sait kuulla tutkimuksesta ja miten siihen päädyitte? En vaan itse ollut kuullut moisesta vaikka raskausaikana kyselinkin eri tutkimuksista asian tiimoilta neuvolasta ja Diabetespolilta (meillä on siis yksi diabetesta sairastava, esikoisemme). Viestisi perusteella aloin googlaaman ja löysinkin tietoa. Meidän neiti on siihen kai liian vanha ja minulla ei ole tietoa onko hänestä otettu nuo kyseiset verinäytteet (siitä napanuorasta kun syntyi). Mietin saisikohan sitä tietää synnytyssairaalasta??? No, täytynee miettiä osallistuisiko nyt/kyselisi noista meneillään olevista tutkimuksista.

Fiiu =)
 

Yhteistyössä