Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

merkkiä

tehtiin just pieni vaunulenkki tytön kans ja sain sen vihdoin nukahtaan, nyt nukkuu tossa pihassa vaunuissa, mutta saa nähdä kuinka kauan :whistle: kovin on pätkittäisiä nykyään noi päikkärit.. voi johtua siitäkin että nukkuu niin hyvin yönsä.

lumienkeli :hug:

tapaaminen, olis kyllä tosi kiva juttu! Piristävää vaihtelua olis nähdä teitä kaikkia :) kuinkahan sen sit toteuttais? joku sellanen paikka tosiaan mihin olis kaikkien just helppo päästä tulemaan.

Mulla lääkäri tänään siihen kuukautisasiaan liittyen, nyt riitti mulle tää kärvistely :whistle: toivon et jotain selviäis siellä..
 
Heip taustalta!
Kyssäri: Kun alkaa muillakin olla 4 kk vauvoja, niin onko teillä pulauttelu vähentynyt? Kun meillä vaan jatkuu ja mulla tahtoo mennä hermo siihen (pidän kyllä kiukkuni sisällä ;) ), pahimmillaan vaihdetaan vaatteita useasti päivässä.. Miten kiinteiden aloitus jos pulauttelu vaan jatkuu? Mitähän sieltä sitten tulee ulos.. Neuvola on meillä parin viikon päästä, joten kyselen sielläkin, mutta mites teillä muilla??
 
pur
GLOW Mä oon tollasina sylitys jaksoine sitten kun tyttö on nukahtanu syliin rullannu jonku viltin pötkyläks ja laittanu tytön siihen sit mahalleen niin et kädet ja jalat roikkuu molemmin puolin, siinä sen oon saanu aina joksku aikaa huijattuu nukkuu. Tsemppiä sinne, tietän et raiskaita on noi päivät ja jaksot.

VETTÄ ei mun käsityksen mukaan välttämättä tarvii keittää ees vastasyntyneelle, ellei siinä sit oo muuten jotain epäilystä puhtaudesta. Ainakin tossa mun vauvakirjassa luki myös niin, vaik tietty ei kai se vara venettä kkada ja jäävihän mä oon puhuu kun en oo viel vettä antanukkaa. Ajattelin et jos kuumuuden takia näyttää tarviivan antaisin tota Lentiksen mainitsemaa kamomilla teetä kylmänä kun se sit viilentää muutenki elimistöö.

PÄIKKÄRIT meillä kans menny poikkeuksia lukkuunottamatta melkee kokoajan usemmin ja lyhemmissä pätkissä. Mä en hirveesti kelloo kattele mut noin puolesta tuntiin meillä normisti. Nyt helteillä tosin on nukkunu paremmin, voi olla helteet taikka sit perunan vaikutusta se. Eilenki saatiin liiterin katto pellitettyy kokannan päikkäreitten aikana ja edellisenä paivänä sain huollettu pihasaunen melkee konaan :eek: , ihan uskomattoman hienolta tuntuu saada tehtyy näitä hommia kunnolla. Ikävää tosin on et musta tuntuu et tyttö kuitenki yöunilla vääntelehtii ton vatsansa kanssa turhan paljon ja musta se lisäänty cuplatonin ja perunan myötä, mä en oikeen tiiä kumpaa lähtisin täs veivaamaan nyt kun ollaan lähös ylihuomenna reissuun ja tullaan vast su ni jotenki alkaa nyt reissun päälle muutelemaan asioita kun pikku viiluksilla voi olla yllätävän isotkin seuraukset tän tytön mahan kanssa.....

JEJA Meillä kiinnitettii tohon Moron refleksiin huomiota jo 3kk neuvola, muutkin heijasteet oli talella viel sillon ja saatii ylimääränen lääkärikäynti sitä varten. Lääkäri laitto kirjallisen tiedustelun neurologiselle ja sieltä tuliki jo aika :( . Mä olin jo kerenny toivoo et ne ajattelis juurijkin olenvan yksilöllistä kun ei kuitenkaan oo muuta kehitystä toistaseks ainakaa estöny. Hyvä tietty on et saadaan sit ajoissa tietoo jos jotain on. Fyssaril käytii siit yliojennuksest ja se oli kovasti kyl sitä sitä mieltä et harvinaisen virkeä liikuvainen ja vahva tyttö meillä ja sano et hänen mielestään voi huolestua jos Moron ei puoleen vuoteen mennessä ole kokonaan kadonnut. Tytöllä on onneks tosta 3kk tarkastuksest lähtien heijasteetkin alkanu merkittävästi vähetä mut käydään siel neurol silti. Oon miettiny et tyttö synty pari vko etuajassa et voisko se hiukan myös vaikuttaa refleksien katoamiseen tavallaan jälkijunassa...ööh.

VAATEIDEN KOOSTA Meillä menee noi 62 nytten pääasiallisesti ja juurikin merkki malli kohtasesti vaihtelee. Taitaa olla meijän tytöllä jotenki pitkät raajat kun monet vaatteet niin et vartalon pituus ok leveys hurjan väljä ja sit lahkeet jää kapreiks ja hihat 3/4, varsinainen tyylin näyte :D .

:hug: voimia sitä tarviseville

Pur
 
pur
JONNIINA meillä ollu alust asti oikeestaan selläsia pulauttelu päiviä oikeen ja sit välil ei paljoo. Mut nyt ku asiaa ajattelttelen on tasottunu tässä se. Ja joo tuntuu että vähemmän pulauttelle. Pihla on nyt n.3kk+3vko
 
Jonniina: Pulauttelu väheni jo reilu kuukausi sitten ja on nykyisin enää harvinaista. Tosin aina jos laitan pojun ilman puklurättiä sängylle, se pulauttaa varmasti. :p

Vierastaminen: Ei vielä. Poika katselee vaan silmät suurina kun joutuu vieraan syliin. Monesti myös hymyilee vieraille ja vastailee jutteluun, kohtelias poitsu. :D

Lumienkeli: :hug: Toivottavasti apu löytyy vaivaan.

Hampaista: Meillä myös vaavi kalvaa nyrkkejään ja lupsuttaa peukaloaan minkä ehtii (yleensä kun päästää tissin suustaan, pistää välittömästi peukun tilalle..) Kokeilinkin, että tuntuuko jo hampaita. Mut ei vielä. En kyllä edes muista koska likoille tuli ekat hampit, varmaan puolen vuoden jälkeen.
Tapaaminen: Mukana ollaan, jos vaan pääsen paikalle...

Joo, olipahan tänään reissu terkkariin. :whistle: Kävin laitattamassa kierukan, ja ensin pyörryin siihen pöydälle ja jälkeen päin oksensin lepohuoneeseen. :x Vaikkei se ees sattunut paljoa! Mutta se tunne, kun kohdussa väkerretään, oli suht epämiellyttävä.. Ehdin vaan sanoa, että nyt pyörryttää ja seuraava muistikuva on kun lekuri pitää jalkoja ylhäällä ja huutelee jotain. :ashamed: Oli siis ensimmäinen kierukka mulle. Huh, no nyt onneksi jo kotona ja olo ok.

runnottu Kössi ja poikanen 4 kk+
 
labello , tässä meijän tytön 3kk mitat : 64cm ja 7750g. iso tyttö siis. :heart:

aamulla just mietin että minkähän kokoinen tyttö jo on kun 62cm vaatteet on niin pieniä.. Ja onhan se jo noinkin pitkä. Nyt sitten otan 62:t kaapista pois tilaa viemästä.


Piikki tuli ja itku josta ei meinannut tulla loppua. Nukahti kuitenkin kotimatkalla vaunuihin ja siellä edelleen nukkuu. Terkka sanoi että antaa sitten vaan lääkettä jos vähänkin siltä näyttää, ei kannata antaa pikkuisen "kärsiä" tahalleen aiheutetusta jutusta. joten voi olla että annan yöunille mentäessä joka tapauksessa. Kysyin vielä tuosta vedestä ja sanoi että tosiaan imettäminen riittää helteilläkin. ja ettei se vesi vie masusta tilaa maidolta. sanoi mysö sitä että koska tyttö kasvaa noin hienosti rintamaidolla niin sillä mennään sinne 6kk saakka. Ja niin olin sen itsekkin taas ajatellut. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jonniina:
Heip taustalta!
Kyssäri: Kun alkaa muillakin olla 4 kk vauvoja, niin onko teillä pulauttelu vähentynyt? Kun meillä vaan jatkuu ja mulla tahtoo mennä hermo siihen (pidän kyllä kiukkuni sisällä ;) ), pahimmillaan vaihdetaan vaatteita useasti päivässä.. Miten kiinteiden aloitus jos pulauttelu vaan jatkuu? Mitähän sieltä sitten tulee ulos.. Neuvola on meillä parin viikon päästä, joten kyselen sielläkin, mutta mites teillä muilla??
Meillä pulauteltiin ennen paljon, kolme kertaa päivässä vaihdeltiin vähintään vaatteita. Mutta tuon sakeuttajan jälkeen pulauttelu loppui lähes seinään. Suusta ulos asti tulee ehkä pari kertaa viikossa. Tosin sitten kun sakeuttaja oli hetken aikaa loppu, pulauttelu palasi ihan jokakertaiseksi (siis aina syötön jälkeen jne.).

Nojah, oikeastaan en osaa sanoa. :D Meillä ei pulautella juurikaan tällä hetkellä, mutta en tiiä, johtuuko vain tuosta sakeuttajasta.
 
Me käytiin tänään 4kk lääkärineuvolassa. Mitat 7145g 63,2cm ja pipo 42,2cm. Käyrissä näkyy notkahdus painossa, mut kuulemma yleistä tässä iässä, niinkuin täällä palstalla on jo todettukin. Saatiin "lupa" kiinteille, mut en pidä niiden kanssa mitään hoppua. Labello, mitat saa päivittää, kun kerkeet ja saat nettis toimimaan, kiitos!

Kössi :hug: olipas sulla kokemus!

Unikeko ja KÖ; :hug: teillekin! Aikamoista meininkiä!

Lumienkeli, hyvä, et tutkimus meni ok, mut harmi et tulos oli tollanen, jaksuja :hug:

Jonniina; meillä pulautellaan vaihtelevasti, poitsu siis huomenna 4kk. Mä oon aikalailla yhdistänyt sen siihen, et mitä oon itse syönyt.

JeJa; tänään neuvolalääkäri totes, et heijasteet on hävinneet.

Tosissaan päikkärit on ihan hukassa täällä, mut toivottavasti johtuis helteistä. Tänään kävin taas "turhaan" heittämässä vaunulenkin; poitsu nukkui puolväliin lenkkiä ja sit alkoi kuuluun älämölöä eikä sit enää nukkunu. Tosin punnas äskön ulos mahtikakan mun sylissä, oli sit kakassa poitsun ja mun vaatteet :LOL: Nyt sit nukahti tonne leikkimatolleen, hyvä niin! =)

Vaatteet; mä kävin kans viikonloppuna paniikissa ostelemassa hellevaatteita poitsulle ja nyt totesin, et Lindexin 68cm shortsit mahtuu just (poitsu siis 63,2cm pitkä)!! :headwall: KappAhlin 68 body on kans just sopiva ja HM:n vaatteista täytyy kohta ottaa käyttöön koko 74. Ja Tutan yhden 56 bodyn pistin just äskön vasta pois... Että ei mee mitotukset oikeen kohdilleen noissa :headwall:

Jos nyt menis syömään, kun tuo kiljukaula sammui =)
Tuiskunen ja Alexi, huomenna 4kk
 
Moikka.

tänään oli Ainon 3kk neuvola (Labello saa laittaa tonne ylös :)
6720g
63,3cm
pää: 40,2

On kuulema ikäisiää isokokosempi. :p

Vähä ennen 3kk:den ikää alotin jo antamaa soseita Ainolle, kun tuota maitoo meni niin tuhottoman paljon.Tänään sai myös ensimmäisen rokotteen. :)
Vettä olen antanut tuolle, kun ollaan oltu ulkona.
Ja itse alan tekemään soseita vasta sitten kun tuo on sen 4kk. Nyt syötän vielä noita purkkisoseita. :)
Meillä on vain pelkkä pussilakana ainolla ja meillä on myös ton +27 sisällä. viime yönä nukkui vain pelkällä vaipalla ja peitonkun laittoi, niin aina potki sen pois päältä. :p

mut nyt ruokaa tuolle ja sitte lenkille.

tyttö-nen ja aino 3kk 2vk
 
Glow
heipparallaa.

Mikähän siinä on että kun lasken pojan lattialle niin hirvee rääkäsy heti ja huutaa niin kauan että otan syliin :eek: eihän sitä ole ikuna jätetty yksin huutamaan minnekään! on se aiemmin sen hetken viihtyny että käyn vessassa! Noh, ehkä nyt on vaan sit ollu tämmösiä päiviä, ehkä huomenna jo paremmin. Iltapäivisinhän helpottaa kun on iskä kotona. Tänään oli ihan hyvät päikkärit jo =) että kyllä tää tästä. Ja hiemanko loistavaa, yöunille poju käy tosi nätisti ( no varmaan ei käy enää ku täällä mainostan... kopkop vaan ) mut siis syötän meidän sängyssä, hetki vielä ihmetellään siinä ja kun alkaa silmä luppaamaan niin siirrän omaan sänkyyn. Tänään jäi tosi hyvin ja nukahti melkein heti. Välillä siel saa rampata kymmenen kertaa kun nukahtaa, itkee, nukahtaa, itkee...

muutes, mä oon yrittäny tässä lisäillä kuvia facebookkii mut ei onnistu :headwall: lataa aikasa ja sit "sivua ei voi näyttää" tai jotain muuta.... grrr

kohta alkaa pelinaiset tv viisi...loistavaa =) mamman omaa aikaa, kerrankin!
 
Moikka moi Piiitkästä aikaa! :)

Meillä ukkeli senkun kasvaa :) 3kk neuvolassa oli 7,3kg ja perjantaina olis jo 4kk neuvola! :eek: Miten se aika meneekin...
Jooa on jo pari viikkoa kääntyny selältä mahalleen, tosin vaan vasemmalle. Muutaman kerran on takas selälleen päässyt.

Oli meilläkin tossa helteillä nukkumiset miten sattuu. Sunnuntaina nukkui 2x 15min ja kerran 10min! Siinä oli sen päivän päikyt eikä nuku edelleenkään öisin hyvin. Eka pätkä on n. 20.30-23.30 ja siitä eteenpäin 1,5-2h välein herää syömään. Aamuyöstä 4 aikoihin otan pojan viereen koska muuten pitäis 30min välein nousta antamaan tissiä, nyt vaan työnnän sen tissin suuhun, ja selkä huutaa hoosiannaa!! Ihan kierossa nukun sit sen lopun yötä/aamua.
Hyvin kasvaa täysimetyksellä mut jos ei pian ala nukkua pidempiä pätkiä yöllä, täytyy alkaa harkitsee kiinteitä. Mielelläni olisin sinne 6kk asti vaan imetelly, se kun on niin helppoa ja huoletonta. Tosin aika ahdistavaa välillä. Varsinkin kun on itse väsyny, lapset kiukkusia ja sit parin tunnin välein joku kirjaimellisesti kiinni itsessä... Ja noi yöt kans kun ei hyvin mene, välillä ahdistaa. Onko muilla imettävillä samoja fiiliksiä?

Meillä ei kovin lämmin sisällä ollu kovimmillakaan helteilläkään (onneksi!) niin Jooa nukkuu edelleen tavallisessa yöpuvussa, peitto ei pysy kyllä hetkeäkään päällä. Äsken kävin ekalla ruokinta reissulla ja löysin pojan sängystään kääntyneenä pää jalkopäähän päin!
Vettä annoin ekaa kertaa sunnuntaina, ei oikein pitänyt! Katto vaan mua ihmeissään et mutsi hei, mitä sä oikein yrität! :LOL: Ja kaikki tais valua suupielistä uloskin.
Tuttia lussuttaa enemmän ja vähemmän, joskus ei kelpaa ollenkaan ja joskus saa siitä esim. uni apua. Nyrkkinsä kyllä imeskelee ihan punasiks! Koko ajan nyrkki tai sormet suussa.

Mekin ajateltiin osallistua siihen rokote tutkimukseen. Perjantaina olis sit eka rokote.

On tää niin ihana vaihe lapsen elämässä, vielä on niin pieni mut kuitenkin jo osaa vaikka mitä. Jooakin naureskelee jo kovasti ja leikkii itse leluillaan, suuhun menee kaikki mitä käsiin saa. Näkökin alkaa olla jo aikuisen tasolla, niin ei tarvii ihan vieressä niitä leluja heilutella jos meinaa kyllästyä.

Meillä mennään ainakin iloisin mielin kohti kesää, ainoona toiveena että yöt alkais vähän paremmin sujumaan. Alkaa olla aika krooninen tää väsymys kun ei ole 2-3h pidempää pätkää saanu nukuttua 4 kuukauteen....Mutta kaikki ajallaan, vielä hengissä ollaan ja aiotaan pysyäkin, ei niiiiin väsynyt vielä ole :saint:

En nykyään paljoa ehdi koneella käymään ja vaan satunnaisesti (ikävä kyllä) ehdin teidän kuulumisia lukea. Mukava olis useemmin ehtiä, tokihan kiinnostaa mitä muille saman ikäisille pikkusille kuuluu :)

Mutta oikein mukavaa ja kaunista kesää kaikille helmivauvoille ja mammoille!! :) B)

Bianca ja Jooa ihan kohta 4kk
 
Iltaa,

tänne ei kummempaa. Paitsi kun eilen hehkutin että pottu-porkkanasose meni alaskin, niin tänään ei sitten mennytkään juuri mitään...

Lumienkeli Pidän peukkuja että pääsette vähällä :heart:

Jeja Mä en kans tiedä noista juurikaan hölkäsen pöläystä, mutta meillä oli kans 3 kuisena siel rokotetutkimus-tarkastuksessa noita vielä jäljellä. Ja taasko mun pitää parjata meidän neuvolaa, mutta kun siellä ei ole moisista edes mitään puhuttu, niin en siksi niistä edes tiennyt :eek:

Ostin sit tänään sellaisen korsetin tapaisen kureliivin tohon röllykän ympärille kun lauantaina mennään häihin ja hiukan etukäteen jo ahisti. Sovittelin sitä tossa äsken ja hyvältä vaikuttaa eikä ollut edes Kärkkäisellä suolasen hintainen, 22e.

FB:s mäkää en saanu eilen lisättyy kuvia, tänään sain sit joitakin, mutta osa jäi lisäämättä kun kans jotain 'yritä myöh. uudestaan', yks kamu valitteli samaa, että ehkä siel on jotain häikkää laajemmaltikin.

Jep, mutta muuten tää mun yh viikko on mennyt oikein mallikkaasti tähän saakka, neidiltä on jäänyt pitkät päikkärit jo neljänä päivänä, mutta hyvitykseksi ;) on jäänyt myös yön klo 4 syöminen pois.

Tapaaminen olis oikein kiva, ja mulla kans auto joten sopii tulla kauemmaksikin. Mutta siis josko ajateltais pari jutskaa etukäteen, eli jos meitä olis vaikka 10-15 mammaa vankkureineen, niin mikä olis sellainen paikka missä voitaisiin olla mukavasti ja ajan kanssa? Ehkä jokin tilava ravintola/ kahvila joka on muuten päiväsaikaan hiljainen ja jonne on helppo vaunujen kanssa mennä? Paikassa olisi ehkä hyvä käydä etukäteen varoittelemassa ;) Mikä kaupunki olisi sopivasti keskellä ja hyvillä kulkuyhteyksillä varustettu?

Hyvää yötä!

HM ja neiti n. 3 kk 3 vko
 
Ai niin ja se mun naistentautien polikäynti oli niin läpihuutojuttu, etten edes muista siellä olleeni, paitti että laskukin tuli jo tänään postissa että kyllä on pikaista toimintaa ihan kokonaisuudessaan :eek: Hyvä että sain takamuksen tuolille kun lekuri käski ottaa housut pois, jonka jälkeen nopeasti tutkaisi molemmat aukot ja sanoi että jos ei kerta edes pieru karkaa niin leikkaustulos on erinomainen. Siinä sitten kun valittelin päivittäistä vihlovaa kipua yms, niin se on kuulemma ajan kanssa ohimenevää... Ja sitten jo housut takas jalkaan ja lääkäri vilkutteli mulle että 'morjens' samalla kun saneli siihen koneeseensa että 'erinomainen tulos...' Jassoo, jaahans vai niin...
 
HM Kivan erinomainen ulos. :/ Tosiaanko pitää vaan odotella, että kivut ajan myötä hiipuu. Nice.

Jonniina meillä pulautellaan edelleen joka ruokailun jälkeen (paitsi yöllä). Ehkä pienempiä määriä kuin ennen, mutta kuitenkin. Viikon päästä tulee 4 kk täyteen. On aika tympeetä kyllä, kun mä onneton en edelleenkään osaa varautua niihin, (kun ei pulauta välttämättä heti syönnin päätteeks vaan voi mennä tovi) ja on usein vauvan vaatteet sekä omat vaatteet puklussa. Ja lattialta saa siivota lätäköitä monta kertaa päivässä ja matotkin saaneet osansa. Meillä taidetaan pestä ne kunnolla vasta loppukesästä.. Mä en oo ajatellu, että se ei ois normaalia (kun ei tunnu muuten haittaavan). Kai se kiinteiden myötä sit vähenee...

Tapaaminen olis hauskaa! En kyllä pysty sanomaan, millä todennäköisyydellä pääsisin mukaan.. Sopivan paikan löytäminen voi tosiaan olla aika haasteellista.
 
jonniina meil ei oo pulauttelu vähentyny :D joskus kirjotinki siit et se on ihan mahdotont välil ja useit kertoi päiväs tulee ja paaaaljon. Ja kaares välil. Jos on nukahtanu mun viereen aamusyötön jälkee ni herään yleensä siihe et lentää soosikaari mun kainaloon.

haavemamma73 :LOL:

Mul oli eile se papa ja samal valitin ettei mikää määrä liukkarii riitä ja totes kyl et on paikat kuivahkon näkösetki. Ja puhelinaika parin viikon päähän. Sitä katotaa sitku papavastaus on tullu ja tietää et mikä operointi täytyy tehdä. Toivottavast ei oo papa pahentunu :/ Jos se on se kolmonen taas ni toimenpiteeseen siitäki si joutuu.

Noist heijasteist piti sit neuvolas eile samal kysästä et haittaaks et niit on viäl ja meiän neukkutäti sano et kuuluuki olla viäl ja kattoo ne sit taas 4kk neuvolas ja sit tarttis jo alkaa vähentyy. En tiä si...
 
Huomentapäivää!

4kk neuvola oli eilen ja jässikkä senkun kasvaa ja komistuu :) ; pituus 64.3cm ja paino 9110g!!! Pipo 43.3cm. Kaikki kulkee tasaisesti omilla käyrillään, paino tosin yli yläkäyrän mut ei terkan mukaan haittaa, kun poika on ns. isoluinen ja vanttera rungoltaan. Heijasteista askellusta ei oo ollut enää 3kk neuvolassakaan mut moron tuli eilen vielä. Ihmettelin vaan kun terkka pudotti pojan aika ylhäältä siihen hoitopöydälle (irrotti oman otteensa pojan käsistä ) ja siinä se moron tuli ja päälle hirmuinen itku. Raukka pelästyi oikein kunnolla :ashamed: . Aattelin vaan mielessäni että liekö se sitten ollut se moron vai säpsähtikö pelästymistään. No, tiedä häntä. Rokotetutukimuspiikkiä ei tullut vieläkään kun kuulema varsinaissuomi on vielä ilman rokoteaineita (!) eli ens kerralla tulee sitten kaksi piikkiä... Joo ja soseita saadaan alkaa maistelemaan, ensin pari viikkoa kasvissoseita ja sitten hedelmäsoseet mukaan. Saatiin semmonen ohjeistus että muuten maitoa tai velliä, mutta lounasaikaan peruna/kasvissosetta sen verran kun menee ja iltapäivällä sittten se hedelmäsosevälipala. Maitoa lisänä molemmilla kiinteillä aterioilla sen verran kuin menee. Vuorokaudessa NANia pitäis mennä 700-800ml. Veden keittämisestä kysyin ja kuulema ei tarvii keittää kunhan ottaa aina kylmää vettä ja jättää sen ensin lämpiämään huoneenlämpöiseksi ennenkuin antaa, vuorokauden säilyy hyvänä.

Pojalla toinen silmä rähmii. Epäilen että se otti nokkiinsa kun poika oli maanantaina mun kanssa takapihalla sitterissä. Putsailin pihakalusteita siitepölystä ja siinä tuulessa sitä pöllysi varmaan pojankin silmiin.. Sain neuvolasta ohjeen pyyhkiä keittosuolalla monta kertaa päivässä, saa nähdä auttaako vai tarvitaanko tipat. Mä oo ite aika kuivasilmäinen eikä mun tarvii kuin nähdä että jollain on silmätulehdus, niin se on jo mullakin :LOL: . Toivottavasti poju ei oo äidin taipumusta perinyt.

Ai niin ja Niiskunenä, kysyin toispuoleisuudesta ja kenotuksesta (mikä meilläkin jäänyt jo melkein kokonaan pois), samat ohjeet sain että virikkeitä enemmän siltä huonommalta puolelta. Meillä toi pää kanssa vähän tasaisempi nukkumapuolelta, se kuulema muuttuu ensimmäisen elinvuoden aikana jatkuvasti niin kauan kuin aukileet on avonaiset. Tarvii vaan yrittää saada nukkumaan toisellakin puolella.

Nyt laittamaan jotain sapuskaa..

T.R+P huomenna 4kk
 
pur
:eek: no nyt se vasta huonosti nukuttu yö on takana. Tyttö nimittäin nukku ilta puoli kaista ja sarastukseen eka syöttö, seuraava ysiltä ja vasta kympiltä alko heräilee. :eek: Minä tietysti heräilin pitkin yötä et mikä nyt on kun ei tartte muka herätä. Ei ollu tavallisen aurinkoinen tyttö aamusta mut kyl kaikki tuntuu kohillaan olevan. Tästä varmaa pitäs nauttii vaan kun on niin ihmeissään ettei taida enää osata :LOL:

Lueskelen myöh
 
hoh hoijaa, mutta tää mamma on aikas väsynyt tällä hetkellä |O on noi hemoglobiinit varmaan mennyt tosi alas, on sellanen itku-kiukku-väsyolo.. eilen kävin gynellä, oli ensin aika yleislääkärillä mut se ei osannut sanoo asiaan mitään, halooo!! onhan se lääkäri kuiteskin :headwall: no ne juoksutti mua ja menin parin tunnin päästä gynelle uudestaan :whistle: määräs keltarauhashormonia viikon kuurin ja ultras kohdun. Sai siitäkin maksaa 150? :eek: meinasin perseelleni lentää kun kuulin summan! kyllä tulee kalliiks tollaset käynnit, mut minkäs teet :/ tulipas taas vali valia :ashamed: jospa tää olo alkais pikku hiljaa paraneen ja keksis jotain piristävää, mut nyt vaipanvaihtoon :)
 
Glow,voisko teidän poitsulla olla ns. eroahdistus äidistä, kun noin itkee ja haluaa vaan syliin. Eikös ne vauvat tuon ikäisenä ala tajuamaan olevansa erillisiä olentoja äidistä ja se pistää itkettämään. Pitäis mennä ohi parissa viikossa. Ei varmaan lohduta yhtään silti...

Rosinante; onpas tökerö terkka. Musta ainakin kuullostais enemmän pelästykseltä kun moronilta.

Joo, täällä olen ihan zompina. Poitsu heräili aamu neljän syötön jälkeen tunnin välein ja pitää sellasta ihme narinaa. Ei itke, mutta narisee :headwall: Viimeset kolme tuntia nukuin sormet korvissa, kun ei sillä mikään hätä siellä ollut. Kuiva vaippa, just ruokittu jne, mutkun narisee. Olisko nyt sit hammas tulossa tosissaan?? :eek: Voi kun nukkuis tänään edes päikkärit :( Kämppäkin alkaa olemaan villakoirien valloittama, kun en pääse ollenkaan imuroimaan, kun ei se nuku päivällä!!

Tuiskunen ja nukkumisen unohtanut Alexi 4kk tasan
 
Päiviä

Kössi, olipa aika reissu ton kierukan laitto, alkoi itseäkin hiukan jännityttää kun olen aika pyörtyväistä sorttia. Veri, lima jne saa heikotusta aikaan välittömästi. Huh.

Pulautteluun en osaa sanoa kun poika ei ole pulautellut lainkaan, mutta muuten tuli ruuan vaikutuksista mieleen: meillä nyt kolmatta viikkoa mukana kiinteät ja ilmavaivoja on tosiaan vaivaksi asti (viime yönä oikein valvottiin niidne kanssa, suostui nukkumaan vain sylissä eli tosi merkillisiä asentoja mulla ja nyt väsy ja kramppi) ja kakka tulee 3-4 päivän välein mutta ihan hirveitä määriä, vaippa ei tosiaan riitä niille millään. Isompa vaippaakaan ei voi käyttää tai tulee lahkeensuista heti ulos, pitäisi varmaan ottaa vaatteet ja vaippa heti pois kun kakkaa aletaan ähistä ja käyttää pottaa.

HM, olipa tosiaan käynti! Hienoa tietty jos kaikki on erinomaisesti mutta kurja jos tuntuu siltä että ei kunnolla tutkittu. Kaipa se sitten ajan kanssa, tai sitten menet uusiksi lääkäriin vaan?

Heijasteet, siis tarkoittaako vauva-ajan refleksejä? Meillä ei kanssa nlassa ole mitään niistä puhuttu, siis testattu joo mutta ei muuta. Täytynee surffata jotta löydän lisätietoja.

Haukotus
almaa
 
:hug: kaikille tarvitsijoille!!

Päiväunet täälläkin kadoksissa olleet jo jonninaikaa, ja kiukkua on koko ajan.. mutta selvisipä syykin sitten.. päivällä rupesin antaa ruokaa ni lusikka kolahti suussa.. hammashan siellä törötti!! |O

meillä ollaan jo n.kk annettu peruna-porkkana sosetta, hyvin maistuu ja kakka irtoo sitten monta kertaa päivässä. mitäköhän hedelmäsoseita uskaltais antaa mitkä ei ole mahalle arkoja. kun en niitä ole vielä uskaltanu antaa ja neuvolaankin on vielä parisen viikkoa..

Pulauttelua on jonkin verran, mutta huomattavasti vähentynyt kun vaihdettu tutteli nanniin ja kiinteät alotettu..

nii ja en tosiaan saanutkaan sitä kierukkaa parisen viikkoo sitten, kun oli kuulemma niin ohuet nuo seinämät tuolla alhaalla.. ni cerazettea syödään nyt kesä sitten.. menkat alkokin melkein saman tien kun alotin ne ja ei näy loppua.. oon kuullu että vuotoa saattaa kestää pitkäänkin... :headwall:

ääh.. mä haluun nää röllykät pois mun vartalosta..ahdistaa!!!!!
 
Audriina oho! Taitaa olla ketjun eka hammas, vai oonko väärässä? :D
Neuvolassa oli eilen juttua noista soseista ja terkka oli sitä mieltä että marjasoseet ois hyviä aloitukseen (mut ei välttämättä mansikka kun saattaa allergisoida). Banaania voi kans antaa mut sitten kannattaa antaa luumusosetta rinnalla kun bansku kovettaa mahan.

Poju on taas päikkäreillä. Ootteko muut huomanneet että kun noi päikkärit on jääneet vähemmälle, niin vauva on selkeesti jotenkin väsyneempi koko ajan? Ennen kun poika nukkui 2 tunninkin päikkäreitä, niin hän oli jonkin aikaa selkeästi pirteämpi. Mut nyt kun nukkuu sen 30-45min ja valvoo 2 tuntia, niin on mun mielestä jotenkin väsynyt koko ajan :eek: . En tiedä vaikuttaisko se että valvoo niin kauan ja kun viimein nukahtaa, niin nälkä herättää taas suht nopeasti. Eli ei tavallaan ehdi nukkumaan pidempään vaikka ois väsynytkin, kun jo taas nälkä herättää. Tulipas taas monimutkainen sepustus, höh.

Mulla on hirvee jysäri. Hohhoijjaa, en tiedä liittyykö menkkoihin vai oisko ukkosta ilmassa. Tarvii ottaa joku tabu.

Ai nii, poika on aika huvittava kun on kopsannut multa ton hohhoijjaan. Mä taidan huokailla aika useesti kun poikakin hönkäisee sillain samalla nuotilla. Ei nyt sano "hohhoijjaa" mut ihan selvästi yrittää... :LOL:
 
Muutto suoritettu ja kamalan rankkaa oli! En muuta enää ikinä!!! :D

Vettä olen antanut helteillä ja ihmettelinkin kun niin hyvin maistui.

Peitto on välillä lakana ja välillä äp:n peitto, mutta ei se pysy enää päällä kun jalat jo kovin touhuaa.

Palailen taas paremmalla aikaa!

Jospi ja Henni kohta 4kk
 

Yhteistyössä