Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Merkkiä.

:kieh: No varmaan sapettaa. Toivottavasti se vielä löytyy, ettei tarvis ihan kuukautta odotella.

Viljan uusin taito on kiljuminen. :D Ihan hauskaa, joo, mutta ei sitä tarvis treenata ihan koko aikaa...
 
Multa jäi koko toukokuun loppupino ihan väliin, kun meidän elämästä on tullut yhtä elokuvaa.. Mies sai reilu viikko sitten töissä nimettömän tappouhkauksen ja sen takia ollaan sitten vietetty nyt koko aika maanpaossa ja nukuttu kavereilla sekä väärillä nimillä hotellissa. Aivan hirveää sotkua ja lapsen takia olen ollut aivan kauhuissaan. En ehkä muuten olisi ollut näin peloissaan, mutta tuon pienen takia sydän on aivan mutkallaan. Sillä oli varmaan sitten muutama viikko sitten (kun kyselin niistä safkoista) se 3kk kriisi, kun ne se on muuttunut ihan auringoksi taas. Onneksi ei näytä kärsineen jatkuvasta paikan vaihdosta niin pahasti.

Vloppu oltiin maalla ja mäkin ajoin (miehellä ei ole korttia) ensimmäistä kertaa pitkää matkaaa vauvan kanssa ja hyvin meni.

Nyt ollaan siis kotona ja koitan olla ajattelematta kaikenmaailman mörköjä ja keskittyä arkisiin juttuihin. Pitää pelastaa kaikki parvekkeella kuoleman kielissä olevat kasvit ja sitten tänään on rokotus! :(

Tällaista. Välillä sitä elämä heittää yht'äkkiä volttia ja kaikki on erilaista kuin ennen. Olen kuitenkin tämän pakoilun jälkeen ihme kyllä varmempi äiti ja side lapseen vaan vahvistuu meillä molemmilla.

Unikeko
 
Unikeko Uskomatonta! :eek: Tosi hurjaa ja pelottavaa. Kiva tosiaan vielä pienen vauvan kanssa pakoilla.. Melko positiiviselta vaikutti sun kirjoitus olosuhteisiin nähden. Hyvä, että ootte noin tolkuissanne! :hug:
 
Glow
siis voi !"#¤%&& Mikä ihme on vauvalla?!?! Eilen ja juuri nyt huutaa pää punasena suoraa huutoa |O eilen ihan sama juttu koko aamupäivän, kunnes kai väsyi huutamiseen. Mikään ei ole hyvä. MINÄ EN JAKSA ENÄÄ :headwall: :headwall: :headwall: Aamulla ainut paikka missä oli hiljaa, tietysti syli ja siinä ihan iloinen, eli ei voi olla kipeä. Nyt se huutaa vaunuissa täs vieressä. kun otan syliin, huuto loppuu ku seinään. laitan lattialle tai mihin vaan niin kattoo mua ja hirvee huuto heti :attn: :attn: :attn: Huudan kohta iteki.
 
Huh hellettä!

Poika oli eilen eka kerran mökillä ja kylläpä oli tuskaa! Ei otettu vaunuja mukaan kun oltiin vaan pari tuntia, mut ois vaan kannattanut ottaa.. Sisällä mökissä oli niin kuuma ettei nukkumisesta tullut mitään joten ulkona sit kuljeskelin hiki päässä kitisevä poika sylissä kun mies laittoi appiukon kanssa laituria kuntoon... Illalla oltiin sitten molemmat ihan loppu, äippä ja poika. Viime yön poika nukkuikin sitten 12 tuntia, 8 tunnin jälkeen heräs syömään ja posotti vielä 4 tuntia päälle!
Äsken sain nukkumaan vaunuihin pelkällä vaipalla ja t-paidalla ja hyttysverkko vaan vaunujen päällä.

Mites muuten te ketkä ootte antaneet vettä vauvalle, ootteko keittäneet sen ensin vai antaneet suoraan hanasta? Mä keittelin tossa vähän jo valmiks jos yrittäis silläkin vähän saada helpotusta..

Huomenna ois 4kk neuvola ja tutkimusrokote tulossa. Oikeen jännittää paljonko toi poika jo painaa kun tosiaan 3kk nlassa oli jo 8140g... :ashamed:

Unikeolle jaksuja!
 
Glow
pakkohan se oli taas syliin ottaa ja siihen nukahti, siirsin vaunuihin, katotaan kauanko tällä kertaa viitsii siellä nukkua. Ihan väsyksissä on koko äijä! en tiedä, olisko muodostumassa vähän uus rytmi meille voisko johtuu siitä, tai ne hampaat.... kuuma meillä ei sisällä ole, eikä pojalla paljoo päällä, pelkkä lyhythihainen body ja tuntus just sopivalta. Välillä laitan tuon harson sille jaloille peitoksi kun nukkuu. Sitä se tykkää räpeltää aina...

VETTÄ mä oon antanu eka keitettyä ja nyt jo varmaan kuukausi keittämätöntä. Hyvin kelpaa, eikä oo mun mielestä vaikuttanu muuhun syömiseen.

Rytmistä sen verran, et meil on nyt nukuttu jotenkuten aamulla about tunti/puoltoista pitempään kun ennen ja aamu torkut alkaa jäämään pois. Ehkä tuo nyt sitten aamupäivisin on huutanu kun väsyttää mut ei nuku kuitenkaan :eek: en tiiä!! tosi rasittavaa kun ei tiedä mikä sillä on ja huuto kohtauksia vaan saa.. :/
 
Huh hellettä, ihanaa! B)

Kuumalla ilmalla äidinmaito muuttuu laihemmaksi "janojuomaksi", joten täysimetetylle riittää pelkkä mamman maito. Hienosti on luonto suunnitelltu senkin homman. :) Oonkin nyt imettänyt hieman tiheämpään, hyvä senkin vuoksi että saadaan kunnolla märkiä vaippoja. Oon ruvennut epäilemään, että poitsu on vaan kertakaikkiaan niin tyytyväinen tapaus, että ei aina edes kitise nälkäänsä. Varmaan kyllä myös aloitan kiinteät ennen puolta vuotta kuitenkin.

Juuh, eli eilen poika oppi kääntymään mahalleen, ja tänä aamuna mahalta takaisin selälleen, ja nyt se sitten jo liikkuukin kierimällä joka paikkaan. =) Ja sitä saa olla pelastamassa milloin mistäkin sohvan alta jumittamasta. Hyvästi rauhalliset hetket, kun vauva viihtyi leikkimatolla hievahtamatta. :D

Kössi ja poitsu 4kk+
 
Kössi mieletön repäisy tossa liikunnallisessa kehityksessä! Mun esikoisella meni noihin vaiheisiin yhteensä lähemmäs kaks kuukautta. Vilja ei vielä käänny, saa nähdä miten sillä...

Enkä muuten tienny sitä, että maidon koostumus muuttuisi helteellä. Voikohan johtua siitä (jos ei nälkä lähde niinku tavallisesti) vai ihan vaan tästä kuumuudesta, kun Vilja on koko päivän ollu tosi tyytymätön eikä oo nukkunu yksiäkään yli 45 min päikkäreitä. Kolmet lyhyet siis jo nukkunut ja varmaan kahdet sitten vielä tarvitsee ennen yöunille menoa. Eihän se mikään mestarinukkuja ole muutenkaan, eikä se ole niin tavatonta, mutta tämä yleinen tyytymättömyys on outoa, kun se on yleensä niin tyytyväinen. Eilen ei ollu yhtä hankalaa vaikka kuuma olikin. Muuten ihanaa ku on lämmin! Huomenna taitaa olla viileempää. Jospa sit ois pienellä parempi olla.
 
Minäpä se nautiskelen täällä Aino-suklaajäätelöä... :p On tää vaan niin syntisen hyvää. Saas nähdä kuinka nuo kilot alkaa taas kerääntyä kun oon jo oikeastaan lopettanut imettämisen, pienet imut annan enää jos alkaa pakkautua. Imetysaikana tuntui että sai syödä mitä vain herkkuja ja paino senkun putos. Menkatkin alkoi sitten eilen :( . Oisivat saaneet mun puolesta olla kyllä vähän pitempään poissa.

Mulla oli poika äsken mukana takapihalla sitterissä (varjossa terassilla) ja sieltä hän sitten jutskaili mulle kun perkasin rikkaruohoja ja kastelin kukkia. Tosi hyvin tuntui poika viihtyvän vaikka kuumahan tuolla oli.

Ai niin, pojalla oli tänään ensimmäinen kiinteä kakka! Heh, onpa puheenaiheet mullakin... Oiskohan tää kuumuus tehnyt sen, tai voi olla että vaikuttaa sekin kun oon antanut enemmän velliä viime päivinä. Pysyy tuo pikkumies paljon pidempään tyytyväisenä vellin kanssa.

Mites muuten ton rintatulehduken kanssa on, miten pitkään vaara piilee vielä imettämisen lopettamisen jälkeen? Lähinnä tota juhannuksen uimishommaa ajattelen...

Jos nyt lusikois tän jätskin loppuun ennenkuin taas herätään..

 
Huh hellettä,

meillä on kans nukuttu sellasia tunnin pätkiä vaan. Vissiin liian kuumaa.
Syötiin tänään si peruna-porkkanasosetta..siis sinne se hävis..vaikka oli se aikamoista leikkimistä :) Olen antanu kerran päivässä lounasaikaan..jokohan pitäis ruveta lisäilee kertoja vai miten se ny menikään? Tein niitä porkkanasose-nököjä..joten nyt voinkin sitten ottaa pakkasesta kun tarviin :) ...vaikka mä olin ajatellu että purkkimuonalla mennään, mutta ihan vaivatontahan tuo oli ja kun määrät on niin pieniä vielä. Paljon muuten tollasta sosetta menee kerralla esim 4 kuisella?

Voi herranen aika varastettuja pyöriä ja tappouhkauksia :hug:

Veden olen kiehauttanu vedenkeittimellä, vaikka eiköhän tuo kraanavesikin olisi ihan ok.

Kakka on saanut uudenlaisen aromin, johtuiskos soseesta vai kanden päivän kakkaamattomuudesta. Tänään onkin sitten tullut jo pari kertaa..että kakkajutut ne on täälläkin Rosinante ;)

Jaa-a helle uuvuttaa, ehtisinköhän oikasee hetken..
 
heippa! nyt piti tulla äkkiä koneelle kokeileen josko tässä sais olla hetkisen.. tänään ollut taas semmonen päivä ettei ollenkaan viihdytä hetkeekään sitterissä ja muutenki ollut sellasta känkkää, päikkärit ollu sellasia pikkupätkiä vaan.. en tiiä sit tekeekö tää kuumuus nyt kiusaa että on pikkuisella tukala olla :/ epäilen kyllä että tytölle on hampaita tulossa tai sit ainakin ikenet syhyää, koska noi sormet on jatkuvasti suussa ja oikeen lupsuttaa niitä vähän väliä sillai ihan kun yrittäis hieroa niitä ikeniä, olis kyllä tosi aikasessa hampaitten tulo :eek:

Kvartti, tosi törkeetä nykyään kun tullaan röyhkeesti varasteleen pihasta noin vaan! Toivottavasti se pyörä vielä löytyis.

unikeko, onpas teillä aikamoista :hug:

Kuinka ootte aloitelleet noita kiinteitä antaan?? Meillä tuntuu tota tuttelia menevän aika paljon ja tiuhaan, tuntuu vaan niinku se ei oikein riittäis enää. Voiskohan alkaa hiljalleen alotteleen perunaa kun 3kk tulee täyteen..?en tiiä sit onko liian aikasta, mut kyllä aika moni on jo siinä vaiheessa alotellut kiinteitä.

jaahas, nyt se känkkä alkoi taas :whistle: :wave:
 
Heips!
Elias oppi tänään kääntymään selältä mahalleen... torstaina tulee sen 4kk. Kohta se sit ryömii tuo vaavi...!
Vettä kokeilin hieman antaa eilen ekan kerran, mutta sylki ulos kaikki ja naureskeli vaan äitille, että mitä se tuo on :whistle: En viitsinyt keitellä kun noita kaikkia lelujakin jo maistelee...Mutta tissiä hieman useammin kyllä kuumalla otti kun normaalisti!

Isommilla pojilla on ollut kunnon räkätauti nuha ja yskää. No nyt on sit tullu mulle tänäiltana kurkku kipeeks! Toivottavasti ei tule vauvaan, sillon ei taida nukkua kukaan yöllä!

:snotty: :wave:
 
Merkkampas kans.

Ollaan ukkilassa "lomailemassa", tultiin lapsen ammaksi. Saa isompi tyttökin täällä seuraa :)

Vettä oon hörppyyttänyt mukista soseiden jälkeen ja hyvin se maistuu. Ensin tosin kaikki valui suupielistä, mutta nopeesti ne alkoi menemään mahaan saakka.

peitto ei meillä pysy päällä. Iisa-Elina potkii sen melkein heti pois kun sen saa paikoilleen.

Ja unet on täälläkin kateissa :| vaunuja saa lykkiä jatkuvasti, että edes pikkasen aikaa nukkuu. Toivottavasti tää on vaan väliaikainen kausi.

Mutta nyt saunottamaan kalareissulta palaavat isommat lapset =)
 
Heh, "kiva" kuulla, että muillakin nukutaan päikkärit nyt huonosti. :D Yöunet menee tosi hyvin, meillä myös 0-1 herätystä, mutta päikkärit on tosi pätkiä ja maitoa vedetään paaaaljon. Typy tahtoo ruokaa 2 h välein, mikä on meillä nykyisin (ennen) usein.

Vettä en ole antanu, peittona ollu joko pelkkä harso, ohuempi viltti tms. Tai sit ei mitään. Mutta meidän neitokainen nukkuu paremmin, jos on edes jotain. Yökkäriksi vaihdoin lyhytlahkeisen ja lyhythihaisen yöpuvun.

Kiinteetä kakkaa meillä on ollu siitä lähtien, kun alotettiin se Gaviscon. Se kovettaa mahan niin, että meidän maitovauva on tehnyt pökäleitä jo kuukauden päivät. Mutta ei haittoo, ulos tulee silti. :) Ja positiivisena puolena: neiti on oppinu tuon kovan kakan vuoksi ponnistamaan myös pierut tosi tehokkaasti. :LOL:

Mutta nyt taas syömään. Siis en minä, vaan vauva. :D
 
huh,huh ku on lämmintä! B) Ihan kiva,mut kauheen lämpimästä en mäkään tykkää!

peitto meil on ollu ihan tavallinen peitto tai sit vaan pussilakana!
nyt on siirrytty kesäyökkäreihin!

vettä en oo antanu,tisua vaan!

kvart över todella törkeetä kyl!! :kieh:

unikeko hui! :hug:

Glow :hug:

Oon kyl taas tänään ihmetelly ja ihastellu et kuinka rauhallinen tuo meijän pikkanen on!!ihan erilainen ku esikoinen oli! :whistle:

Miro on kyllä hassu kaveri ku hän nauraa sillai että ei tuu ääntä! :LOL: Suu auki hekottaa ja selvästi o hauskaa,mutta ääntä ei tuu!! Välil kyl nauraa ihan äänen kans! :D

Jaahas,menisköhän vähän lukemaan ja sit nukkumaan! :wave:

tyyppien äippä ja Miro 4kk+
 
Mae
Lukemassa oon vaan käyny, nyt pakko vähän kirjoitellakin.

Meillähän on monta viikkoa jo nukahtaminen ollut vaikeaa (nyt se helpottanut) ja unien jatkaminen 40min. jälkeen ei onnistu kovin usein ja tänään taas oli sellainen päivä. Joona nukkui vaan 4x40min, hohhoijaa |O

Niin ja tuohon 40min heräilyihin on syynä useimmiten se, että herra vääntää kakat. :kieh:

peittona meillä on pelkkä lakana ja päällä Joonalla on vaan t-paita.

tyyppien äippä Hyvä että sä voit ihmetellä noin päin. Mä vaan ihmettelen, että miten meille voikin tulla 2 tällaista huutavaa lasta, jotka ei nuku vaunuissa (tai missään) eikä syö kunnolla tuttia/pulloa (Joona kyllä yrittää näitä kaikkia, Leevi ei ikinä edes yrittänyt)

Mae ja Joona ihan kohta 3kk :D
 
Pika pikaa käyn vaan päivttämässä meidän sairaalakuulumisia, kun Joonalla oli tänään se tutkimus sen kuukauden takaisen virtsatieinfektion vuoksi. Tutkimus itsessään meni tosi hyvin, odotin että se olisi ollut Joonalle kurjempi kokemus, mutta ainoat pienet itkaisut tuli siinä alkuvaiheessa, kun katetria laitettiin paikalleen. Muutoin herra keskittyi olennaiseen eli mussuttamaan tuttiaan (jota ei yleensä edes suostu syömään, nyt onneksi kelpasi) ja tutkailemaan röntgenin tutkimuskameraa, joka oli siinä hiukan Joonan yläpuolella.

Lääkärikin sanoi, että ei usein suju tämä tutkimus näin hyvin, kun onhan se vähän tylsä tutkimus lapselle, mutta Joona oli oikein reipas :) Ja eipä näyttänyt kauheasti koko tutkimuksesta kärsivän vanhempien iloksi!

Keskiviikkona pitäisi sitten Joonan lääkärin soitella tarkempia tietoja niistä tutkimustuloksista, mutta kyllä nyt saatiin jo tutkimuksen tehneeltä röntgenlääkäriltä sen verran tietoa, että valitettavasti Joonalla on virtsan takaisinvirtausta virtsarakosta munuaisiin päin :( Eli estolääkitys tulee ainakin jatkumaan ja sitten varmaan tuon lääkärin soiton jälkeen tietää tarkemmin, mitä jatkossa tulee tapahtumaan... Itse ainakin kovasti tietysti toivoo, ettei tarvitsisi mihinkään suuriin kirurgisiin toimenpiteisiin tai muihin vastaaviin joutua, mutta aika näyttää nyt, mitä on vielä edessä...

Eli hieman apeissa tunnelmissa täällä nyt tämänpäiväisen jälkeen, mutta täytyy yrittää olla maalailematta suurempia uhkakuvia ennenkuin kuulee lääkäriltä tarkemmin, mitä sitten jatkossa tapahtuu Joonan kohdalla.

Lumienkeli79 ja Joona 3kk+
 
Ihana hiljaisuus, kun poika on yöunilla.
Hui millaisia tapahtumia Unikeolla ja KÖllä. Varsinkin Unikeolle iso :hug: En osaa edes kuvitella kuinka stressaava tuollaisen tilanteen täytyy olla.

Meillä oli tänään 3kk neuvola. Aikamoinen pikkujätti tuo on; painoa 8240g ja pituutta 66,5cm. Sai samalla rokotusohjelman mukaisen rokotuksen ja rotan. Otetaan tutkimusrokote sitten vasta 4kk neuvolassa, kun en halunnut kolmea rokotetta samalle päivälle. Kuulostaisi hieman rajulta satsilta. Nyt ainakin tuntuu ihan hyvältä ratkaisulta, kun poika on tänään ollut tavallista kiukkuisempi ja hieman lämpöäkin oli illalla. Voisi olla vielä kurjempi olo, jos rokotteita olisi kolme.

Päiväunet meilläkin ollut nyt helteiden aikana hieman hukassa. Hyvin nukkuu, kunhan saa unenpäästä kiinni, mutta nukahtaminen on ollut vaikeaa.

Öisin poika nukkuu peitto jalkojen päällä lyhythihaisessa yöhaalarissa. Paitsi viimeyönä nukkui pelkällä vaipalla, kun oli illalla ihan kuumissaan.

Nostaisin taas esille joskus aiemminkin puheena ollutta isompaa tapaamista. Jos vaikka loppukesälle koittaisi suunnitella jotain, kun vauvat ovat silloin isompia ja matkustaminen varmaan helpompaa, kun päivissä alkaa olla säännöllisempi rytmi. Tapaamispaikka voisi olla sellainen, johon olisi helppo tulla junalla ja bussilla, kun kaikilla ei varmaankaan ole autoa käytettävissä.

Mutta nyt nukkumaan.

Kuume ja Konsta 3kk>
 
No on kyllä tosi kurja juttu toi prätkän varastaminen. Meilläkin miehellä prätkä ja voin kuvitella miten kurja juttu toi on. Just senkin takia että on niin lyhyt aika muutenkin ajella, ja täällä sitä ainakin odotellaan kovasti. :hug:

Unikeko Hui! Voimia paljon teille tuohon kurjaan tilanteeseen :hug:

Vettä en ole antanut kun tosiaan kanssa kuullut että pelkkä tisu kyllä riittää.

päiväunet meilläkin kateissa helteillä. pikkupätkiä vaan nukkui.


lumienkeli
:hug:


Onko muilla vauvoilla luomia? jotenkin mä oon aina aatellut (luullut) että niitä tulee vasta sitten vähän myöhemmällä iällä. Tai sitten että vauvoilla on niitä mansikkaluomia. meillä tytöllä suht iso luomi selässä. Ei mikään jätti mutta kuitenkin.

Meillä tänään vähän myöhässä 3kk neuvola. Tulen sitten ilmottelemaan uudet mitat. =)

sadee80 & tyttö 3kk+ :heart:
 
Moi!

Perjantaina oli neuvola ja neitosen uudet mitat 5690g pituus 61cm.Saa laittaa etusivulle sitten kun labello kerkee =)

Mä kun viimeks sanoin et neiti ei vierasta yhtään niin nyt on sit alkanu ihan mahoton vierastaminen.Oltiin lauantaina miehen serkun yo-juhlilla ja jouduttiin loppujen lopuks lähteen sieltä pois ku neiti vaan huusi ja oli ihan sen olonen että pelkäs.Kahteli aivan ihmeissään koko aika ympärilleen.Ihmisiähän sielä oli paljon ja paljon erillaisia ääniäkin.Ekaks aattelin et on kipee siitä piikistä,mut ku päästiin kotiin oli ihan ok.Ja sama homma alko sunnuntaina ku mentiin uusinta kierrokselle samaan paikkaan niin alko sama huuto.Tosin oli vähän helpompaa mut taas ihan samalla lailla kuikuili ympärilleen.

Eilen neiti nukkui ihan hirveen paljon päikkäreitä.Oli tieten ihan poikki v-lopusta.Ekaks aamu päikkärit 8-12 sit puol 2-puol 3 ja sit vielä meni neljältä ulos nukkuun ja nukkui seiskaan.J a normaalisti meni yöunillekkin :D

Tänään onkin tiedossa päivä yksin muksujen kanssa.Mies lähti tampereelle Brucen keikalle ja tuleepi sitten yöllä/aamuyöstä takasi.

Kuume ehdotteli tapaamista,kuulostais kyllä tosi kivalta :D

Vettä oon neidille antanut välillä ja ihan oon vielä keitellyt.

Nyt mä lähden laittaan kämpän kuntoon,et päästään ajoissa kauppaan :wave:

hemuliina ja nepsu neiti pian 4kk :heart:
 
Vierastamisesta mä oon huomannut, että jos joku vieras menee nopeasti liian lähelle niin naama menee kaksinkerroin ja itku tulee. Varsinkin jos tyttö on just herännyt ja vielä vähän pöpperössä tai muuten väsynyt. Mutta jos saa rauhassa katsella äidin tai isän sylistä niin hetken päästä viihtyy oikein hyvin kaikkien sylissä. Meidän äiti on kyllä pahin, kun se aina menee heti juttelemaan johonkin sentin päähän tytön naamasta kun se herää... Sit se ihmettelee että miksi Helmi alkaa aina itkemään kun näkee mummin :headwall: No nyt viikonloppuna äiti kyllä tajus itsekin että mistä johtuu ja antoi tytön rauhassa herätä. Sitten olikin kiva naureskella mummin sylissä.

Moottoripyörästä oli poliisilla muutama mahdollinen näköhavainto. Toisaalta toivotaan ettei löytyisi kun ei tiedetä mitä sille on sitten tehty. Kuulemma käynyt sellaisiakin, että pyörä on varastettu ja löytynyt ja viikon päästä hajonnut. Ja vakuutusyhtiöt ei näe yhteyttä näiden välillä...

Ihana päivä oli eilen! Tälle päivälle luvattu viileämpää, ihan hyvä toisaalta, täällä oli aika rikkonainen yö kun ei neiti ilmeisesti kuumuuden takia oikein saanut nukuttua. Heräsi kakkaamaankin 3.30 ja oli ihan virkeä. Mietittiin silloin miehen kanssa, että saako vauvan jättää puuhamatolle yöksi itsekseen... ;) Nyt aamulla heräsi myös aikaisin iloisena ja virkeänä, äiti ei tosiaan ollut parhaimmillaan. Sain just kahvit keitettyä ja revittyä silmäni kunnolla auki niin eiköhän toi ipana nukahtanut. :p Ja mua ei enää nukuta vaikka väsyttääkin. No, menen suihkuun, saanpahan rauhassa suihkutella.

Mukavaa päivää!
Kvartti ja Helmi 3,5kk
 
täällä nukuttiin taas koko yö heräämät! =) se on kyl ihme ku poika on kuitenkin viel aika räkänen!äskenkin syömisen jälkeen tuli puklun joukos keltasta(limaa?) voi pikkusta! :/

Mae :hug:

lumienkeli hienoa että tutkimus meni hyvin!ikävä juttu että sieltä löyty sellanen juttu!
:( toivottavasti ei tarvita mitään isoa toimenpidettä! iso :hug: sinne!

tapaaminen ois kyl todella kiva tavata! =)

kuume hyvän kokonen poitsu teilläkin! =) meil on kans tällänen pikkujätti! :LOL:

vierastaminen viel ei oo poitsu vierastanu

tyyppien äippä ja Miro 4kk +
 
Kyl oli kuumat kelit. Noil helteil ei Jadennakaa jaksanu pal hereil olla. Nukku tosi paljon.
Ja nukku sängys ilman peittoo vaipan kaa.

Heijasteet tää on tätä turhaa kyttäämist mut onks teiän vauvoil viäl heijasteet tallel? Meil tulee viäl moro-refleksi tosi vahvana vaikkei "ohjeitten" mukaa sais enää tulla. Ja sit tietty luin mihi vaikuttaa jne :ashamed: (varmasti yksilöllistä tääki ehkä) ja sama toi askellus-refleksi...en tiä onks sitä vai ottaaks askelii muuten vaa ku pitää pystys. Onhan toi vaavi ny iha normaalist kehuíttyny mut kaikkee sitä sit tarkkailee ja miettii.

Mul on tänä papa-koe :snotty: mälsää. Pakko mennä ku ennen raskaut mul oli papa3 ja piti ottaa uus näytepala mut tulinki raskaaks ja nyt on sit jo vuos menny ku on viimeks katottu. Toivottavast ei oo pahentunu.

Vettä en oo antanu mut täysimetän ja siks en oo antanu ku muistelin et imetys ajaa saman asian ja vesi täyttää tai jotain.

Unikeko :eek:

Laitoin tänää sit kaik 62cm vaatteet pois. Turha niit vaa on väkisin rykii pääl ku ei mahu :D Name it vaatteet kyl menee 62cm:nä. Oon ostanu nyt kyl suoraan 74cm ettei iha heti jää taas miniks mut kumman pienii kokoi on mones liikkees. Lindexin 74cm on tooosi pieni.

J+J 14vko
 
Pakko sanoa, että onpa teillä parilla hyvänkokoisia vauveleita jo! :D Meillä oli viime viikolla 3 kk neuvola ja mittoina 6 070 g ja 62,5 cm.

Jeja mua on alkanu oikeen ärsyttää tuo kokojen vaihtelevuus, kun yhdestä liikkeestä menee 62 vielä hyvin päälle ja toisaalla ei meinaa 68:kaan enää mahtua. Kiva arpoa, että onkos tämä nyt verrattuna tuohon isompi vai itse asiassa samankokoinen kokolappusestaan huolimatta... :xmas: Nyt ostin neidille kesävaatteita ja otin 68:ja. Tulos on, että suurin osa on nyt sopivia, yks on valmiiks vähän pieni (vaikka on kooltaan 70!) ja kahdet henkkamaukan housut on niin isot, ettei ne meinaa pysyä päällä...

Juu ja tsemppiä papa-kokeeseen. :) Heijasteet on meillä kuulemma kadonneet (enpä ole osannu niitä ees itse tesmailla, mutta terkka sanoi niin viime viikolla neuvolassa).

...mä lähden taas aamupumpulle. Jospa ehtis pumpata ja maalata itsensä siihen mennessä, kun typy herää ja päästäis sitten lenkille. =)

P.s. piti vielä lisätä, että luomia en ole typyllä huomannu. Eikä vierastustakaan ole toistaiseksi ainakaan esiintynyt.
 
Merkki ja pikakommentit. Onpa ollut hurjia tapahtumia teillä, toivottavasti kaikki kunnossa jo! Vauvassa tuntuu riittävän ihan hyvin jännitystä, enempää haasteita ei nyt kaipaisi.
Ja tosiaan reippaan kokoisiakin ovat vauvat :) Meillä kesäkuun puolivälissä seuraava neuvola, toivottavasti ollaan hiukan kurottu sitä painokäyrää kiinni - mun silmissä kyllä ollaan.

Vettä en ole antanut kun yritän imettää & antaa kinnteitä, pelkään että vesi pois muusta syödystä / juodusta ja sillä ei taas sitten kasva.
¨
Vierastamista täälläkin ainakin heti unien jälkeen tai kun tulee väsy. Kunhan olo on OK ei juurikaan vierasta kyllä.

Olen alkanut kopsailla vanhoja kirjoituksia vanhoista pinkoista, voi sitä ihanaa jännitystä(joka silloin oli kyllä hermoilua), sitä tulee ikävä vaikka ei varsinaisesti muuta tulisikaan.

Nyt on niin tyhjä pää että paras lopettaa ja yrittää siivota

tv
almaa
 

Yhteistyössä