Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

Kiitos Glow =) mä en ollu ite tajunnu tota kesälomaa ollenkaan. oon täällä itkeskellyt paniikkia töihin menosta, kun haluaisin olla kotona vähintään siihen vuoden vaihteeseen, mutta äippäloma loppuu marraskuun alussa. Soitin sitten pomolle samantien ja päädyin samaan ratkaisuun kun sinäkin. Niillä lomarahoilla tosiaan saattaa olla varaa olla kotona joulukuun loppuun saakka
 
Mae
Glow meillä aivan samanlaista, ei nukuta ei ja nukkumaan käydään raivoamalla (nyt kaikille unille, pari päivää huusi vaan yöunille mentäessä ) |O . Ja havahtuu uniltaan jatkuvasti, kuitenkin on väsy, että yritetään nukuttaa sitten kyllä takaisin... Väsynyt on pikkumies, mutta kun hää ei nyt sitten halua nukkua *prkl*

Vinkkejä otetaan vastaan!
 
millipil: :hug: Voi miten rankka tilanne. Itselläni on salaa vauvakuume jo nyt, vaikka oon ihan tööt jo tämän ekankin kanssa, mutta olisi se kova järkytys olla raskaana jo nyt, varsinkin kun sektiosta on vasta pari kuukautta.
Eli en todellakaan ala jeesustella tässä, mutta mieleeni tuli vain, että tuntuuko raskauden keskeytys ainoalta vaihtoehdolta siksi, että olette kerta kaikkiaan niin poikki vauvan valvomisen jne vuoksi? Kun mulle mies toistelee tässä päivittäin, että tämä aika kuluu kuitenkin niin nopsaan eikä näitä yöheräilyjä ikuisesti kestä. Ja lisäksi, että kakkosen kanssa on kuitenkin siinä mielessä helpompaa kuin ekan, että monet asiat hoituu jo rutiinilla.
Varmaan Anno tietää parhaiten, että mitä tarkoittaa tulla raskaaksi näin pian, vaikka tietenkin kaksosten kanssa asia onkin eri juttu.
Täällä voit tietenkin purkaa mieltäsi, oli päätöksenne mikä tahansa. :hug: Mutta nyt kun itse olen innostunut psykologille menosta, niin ehdotan sitä myös sinulle, saisit tukea, oli päätös mikä tahansa.
Toisekseen, jos teillä ei ole sukulaisia auttamassa, niin oletteko ottaneet selvää, saisitteko ihan kunnallista kodinhoitoapua/lastenhoitajaa? Jossain vauvalehdessä oli juttua kolmosten vanhemmista, jotka sai apua myös Mannerheimin Lastensuojeluliitosta.

Glow: ihana, kun saat olla kotona koko loppuvuoden :flower:

Kärppis: onnittelisin, ellen olisi niin saaaaiiiiiiraaaan kateellinen :LOL: Siis miten te kaikki olette saaneet vauvan juomaan tuttipullosta? Onko kellään ollut kokemusta näin ison vauvan opettamiseen tuttipullolle? Kun kyllä tälle edes sitä kamomillaa tai vettä pitää näin kesäkuumalla antaa, täällä on ihan kauhean kuumaa ja kosteaa. Me yritetään joka päivä, on kokeiltua aamulla ja illalla, mutta ei tää kertakaikkiaan hokaa, että miten sitä imetään. Sama juttu tutin kanssa :headwall:

Viime yö oli tosi levoton, ekaa kertaa varmaan kuukausiin Greta heräsi yöllä itkien, eikä meinannut millään asettua makuuasentoon. Kuitenkin on miljoona kertaa parempi, että heräilen jatkuvasti Gretan liikehdintään ja ähinöihin kuin että makaisin valveilla samalla, kun Greta nukkuu. Niin että en valita. on kova väsy edelleen, mutta jonkin verran kuitenkin tulee nukuttua.
Tänään sitten käytiin valokuvaamossa ottaas Gretasta passikuvat, tosiaan haluan pian Suomeen käymään. Ostettiin myös Gretalle uikkarivaippa, kunhan miehelle tulee hiukan vapaita, niin suunnataan kyllä rannalle, meillähän on hiekkarannat tässä 20 kilsan päässä.

Tv. Lentis ja Greta 3,5 kk :heart:
 
millipil :hug: itse olisin kauhuissani, jos saisin nyt kuulla olevani taas raskaana, vaikka toista myöhemmin toivonkin. Toivottavasti rohkaisisit mielesi ja puhuisit jollekin ystävällesi. Tulet kuitenkin tarvitsemaan ystävän tukea, oli lopullinen päätöksesi mikä tahansa, koska edessä on kuitenkin rankkoja aikoja joko kahden pikkuisen menetystä surressa tai kolmea pikkuista hoitaessa. Uskon kuitenkin vahvasti, että päätit sitten keskeyttää raskauden tai jatkaa sitä, niin tulette kuitenkin selviämään.

Minulla on kiukkuväsypäivä. Mikään ei huvita ja kaikki on tyhmää... Onneksi sentään ilma on aurinkoinen, mutta en pääse ulos, kun Konsta teki yllätysnukahtamisen sisälle.

Vaatetuksena vaunuissa body, sukat, pitkäthousut ja lakki. Sisällä poika viihtyy parhaiten pelkkä body päällä.

Taidan mennä Konstan viereen nukkumaan, kun en kerta pääse ulos.

Kuume ja päivää vaille 3kk vanha Konsta
 
Millipil hirmuisesti voimia! Minä sanoisin, että minkä päätöksen teettekin asiassa, se on varmasti teidän perheelle se oikea päätös. :hug: Raskas päätös varmasti!

Meillä on jälleen tissikapina yö ok, mut ei päivällä kelpaa. Kaupan pihal söi hiukan aikaa tissiä, kun on kuuma, varmasti siksi vain. Iskä pelasti herran tarjoustalosta... Kun ei kertakaikkiaan HALUA olla istuimessa EI EI EI... Pystyyn punkee kärryissä ja kun ei pääse menee hermo... |O |O Oli sitten juonut vettäkin pullosta ja vielä 150ml maitoa päälle.. Kun ihan hikiukko oli kotiin päästyään.. Meikä jäi siis kaupoille... :D Ei kyl enää niukemmin voi kulkea, kun tänään oli body ja ohuet puuvillahousut ja sukat. Myssyäkään ei ollu.... Vai täytyykö sitä koht siirtyä lyhythihaisiin?

Niin tuohon tissittelyyn, mulla alkaa oleen mitta täys.... Kun kapinoi niin kapinoi ja en ala kyllä huudattaa moisen vuoksi. Saapi pulloa jollei kelpaa... Tarjoan rintaa aina ensin kuitenkin.
Eilen maisteltiin myös pottua. Hienosti ottaa suuhun, mut nieleminen on tosi vaikeaa.. :whistle: Eikä näyttänyt puistattavankaan. Ihan ohutta muussia tein, melkein velliä. Tänään uusiks :heart:
 
Pikkujätkä taas päikkäreillä (kolmannet unet tänään menossa, aikaisemmat olleet 1t15min ja 45min, saa nähdä miten nyt käy...)

Pyöräytin äsken halloumi-broileripiirakan, nam. Poika jaksoi ihmeesti makoilla sitterissä, viime päivinä on viihtynyt siinä kyllä tosi huonosti. Päätin että saa totutella kuitenkin olemaan, tykkäsi tai ei, mä kun en ala reilu 8kg:n pötikkää koko ajan sylissäkään kanniskelemaan. Oon oppinut erottamaan sen todellisen itkun tekoitkusta, tekoitku kun lakkaa heti kun nostan pojan syliin sitteristä... Ovela osaa olla jo noinkin pienenä :heart: .

Huomasin muuten poitsun alaikenissä kaksi pullistumaa siinä keskellä, hampaatko sieltä jo pukkaa? Ei ois ihme kun niin raivokkaasti lutsuttaa sitä nyrkkiä että meinää välillä ihan oksentaa kun tuuppaa niin syvälle :x . Se vaan että ne pullistumat näkyy ikäänkuin siellä ikenen "kielipuolella", eli niinkuin sisäpinnalla. Oisin kuvitellut että pullistuma tulis siihen ikenen yläreunaan mistä hammaskin sitten ulos pukkaa? Kertokaas kokemuksia..

Meillä ois juhannuksena tarkoitus mennä mökille ehkä kahdeksikin yöksi toisen "vauvapariskunnan" kanssa. Heillä silloin 9kk ikäinen lapsi. Oon miettinyt että mitenköhän siitä selvitään, mökillä kyllä sähköt muttei juoksevaa vettä. Saunassa pitää lämmittää tarvittava pesuvesi joka on siis ihan järvivettä. Eikös HM ollut justiin mökillä typyn kanssa? Menikö teillä ihan hyvin? Joku matkasängyn tapainen sinne varmaan tarvis ottaa ja joku hyttysverkkoviritys myöskin. Hirvee määrä kaikkea tavaraa tulee jo pelkästään vauvan tarvikkeista... Hohhoijjaa, ressi tulee taas siitäkin. No ei maar, kivahan se ois olla järven rannalla jussia vastaanottamassa.

Nyt syömään..
 
Pikaluku takana ja nyt kommentit ennen kuin poika herää...

Meillä kun tuo paino tosiaan on mitä on ollaan aloitettu kiinteät, perunaa, persikkaa ja bataattia listalla tällä hetkellä. Peruna ei niin maistu, muut kyllä. Toivottavasti ei tule 4 kk notkahdusta, lakkaa pian kasvu kokonaan. nyt kun käytiin kontrollissa oli sentään n 10 päivässä tullut noin 170 g mutta silti yhä alle käyrien. Nyt ajattelinkin lisäillä tahtia, siis useammin kiinteitä, kun tähän asti niitä on lähinnä maisteltu ja harjoiteltu.

Lentis, varmaan tosi hyvä idea mennä psykologille. Mua kiinnostaisi ihan yleisesti kanssa jonkinlainen istunto, joutuuhan esim terapeutit itse käymään terapiassa. Ja synnytyksestä toipuminen kun on ollut mitä on, olisi varmaan puhuttavaakin. Mistä puhuen, korjausleikkaustarve on nyt virallisesti todettu ja tapahtuu parin kk sisällä. Kurjaa mutta toisaalta olen todella tyytyväinen että asialle tehdään jotain. Olin niin jännittynyt lääkärillä etten tosin osannut edes kysyä mitä tarkalleenottaen tehdään.
Kiitokset myös suihkutissikommenteista, mulla ongelma ei ole yhtä paha kuin sulla Lentis ja öisin poika syö vaan vaikka heruisi kovastikin maitoa. Päivällä sen sijaan saattaa aika herkästi suuttua jos yhtään liian nopsaan tulee.

Glow, mähän olen menossa tosiaan marraskuussa töihin. eikä sitä voi oikein alkaa peruakaan kun mies on jäämässä kotiin sitten. Pientä paniikkia puskee välillä, töissä tykkään kyllä olla mutta miten kykenen jättämään ihanuuspojan kotiin. Onneksi olen suunnitellut olevani kesän 2010 kokonaan taas lomalla.

Millipilille tsemppiä. Pohtikaa rauhassa älkääkä miettikö mitä muut sanovat, vain te päätätte asiasta ja tiedätte mitä teette.

almaa
 
Voi, kiitos teille kaikille kamalasti. Asiaa mietin ja ratkaisun tein, parempi keskeyttää...älkää minua tuomitko. Varmasti jonakin päivänä asiaa kadun, ennemmin tai myöhemmin. Nyt vaan ei ole oikea hetki uusille tulokkaille. Kiitos vielä suuresti kaikille. Koetan olla itsekäs ja olla miettimättä asiaa perjantain jälkeen enää, muuten pilaan elämäni.

Ystävilleni en siksi kerro koska koen olevani vastuuton ( ja joo, ei oikeasti käytetty ehkäisyä vaikka niin aikaisemmin mainitsin) Olen aikuinen ihminen, minun pitäisi olla esimerkillinen ja vastuullinen äiti, mutta minkäs teet, nyt vain kävi näin ja henkisesti olen pahoinpidellyt itseäni asian takia. Miksi aikuinen ihminen voi olla näin tyhmä ja ajattelematon, en voi käsittää, en voi!

En valitettavasti palaa enää tämän nimimerkin taakse vaan jatkan elämääni normaaliin tapaan, niin itsekkäältä kuin se kuullostaakin...

:ashamed: :'(
 
pur
LENTIS jos Greta ei haluu juoda pullosta niin ootko kokeillu nokkamukia, mä luin et vauvan voi suoraan opataa juomaan siitä ei pitäs olla mitään haittaa kitalaen imun tai muunkaan suhteen...ja sama rumba kai se on pullojen ku mukienki kanssa sitten,meinaan pesuja kuljetuksi ja lämmityksiä
 
millipil :hug: voimia!

Tänään 3kk neuvola ja mitoiksi saatiin 6160g ja 60cm. :D
Piikkikin tuikattiin ja poika tuskin sitä huomaskaan, pienen vinkasun
vaan päästi. Kaikki oli muutenkin mallillaan.

Muuten meillä menee ihan kivasti. Poju nukkuu suht hyvin yönsä
ja maitokin maistuu. Soseitakin jo maistellaan.
Kun ei vaan jaksa ehdi pysty istumaan koneella..
mutta lueskelemassa yritän ainaskin joskus käydä.

iitukka ja veikkavauva 3kk
 
Glow
millipil :hug: :hug: :hug: :hug: En usko että tässä pinossa kukaan sua tuomitsee :)
Kannattaa etsiä jotain keskusteluja netistä tms. asiasta ( oot varmaan tehnykin niin ) voisi löytyä joku muu saman kokenut.

Me käytiin kattomassa uutta mahdollista kotia meille. On juuri semmoinen kun halutaan, ei mitään lisättävää/poistettavaa olis ja hinakin kohallaan. Ainut ongelma on että oma on viel myymättä. Yksi tarjous saatiin, mutta ihan surkea, toinen kuulema on tulossa. No tulis nyt sitten äkkiä!!! Huomenna sitä "unelmataloa" menee kattomaan joku muu ja varmana ostaa sen meidän nenän edestä :kieh: :headwall: Joo, kattokaa nyt kun se työpaniikki helpotti niin nyt keskityn "talopaniikkiin" hah.

Onni taisi just simahtaa yöunille. Luulis jo väsyttävänki kun ei päikkäreitä oo nukkunu kunnolla! Voihan se olla että sillä on ollu kuuma... mä laitoin nyt kevyemmän yöpuvun, mutta varpaille on pakko laittaa peittoa vaikkei se siinä taida kauaa pysyä...
Eikä oo pullomaito meinannu tänään päivällä maistuu yhtään :eek: kai ne soseet sitte mahaa täyttää aika hyvin. Oon antanu vettä nokkamukista ruoankanssa. Välillä pullosta, mut muki kelpaa paremmin... Iltamaidon joi pullosta "kunnolla" äsken, muut ollu ihan pelleilyä tänään.
 
Glow
Nukkumisesta, voisko olla, kun nää alkaa oleen jo aika tarkkaavaisia tapauksia. Me on ulkoiltu nyt tänäänki aamulla niin et onni oli mun sylissä ja katteli tohkeissaan mitä pihalla muut lapset puuhaa ym. että on jotenki vaikea nukahtaa kun on kokoajan kaikkea uutta... en osaa selittää oikeen mitä ajattelen :LOL: vissii vähä väsy itelläni... niin, ja ne hampaat, kumma jos ei ala kohta näkyä. tuo nyrkkien syöminen ja sormien tunkeminen suuhun on ihan uskomatonta, ja se kuolan määrä!
 
Lenttis ootko kokeillu erilaisia pulloja (tai pelkkiä tuttiosia. Ainakin Lovin ja Aventin tutit käy samoihin pulloihin eli ei tarttee ostaa molempiin omia puteleita)? Aikaisemmin kerroin pikkusormi- ja/tai tuttitaktiikasta, ookkona kokeillu auttasko? :) Tai sitten tietty hörppyyttämällä, jos ei muuten? Meillä juodaan parhaiten Aventin pullosta ja tuttiosasta, mutta tuota lovia kattelin vähän aikaa sitten kaupassa. Se on semmoiseta tosi pehmeetä silikonia, vähän kuin nänni (nännikään tuommoinen kova ole ...ainakaan täällä :xmas: ). Meillä on myös Mamin ja Nukin pullot, mutta niistä ei mene yhtä menestyksekkäästi. Siis kyllä niistä imetään, mutta ote on niin erilainen niihin tutteihin kuin Aventiin, että ilmaa menee oikein lahjakkaasti mukana ja siksi ei oikein onnistu sitten loppupelissä se syöminen (röyhtäytystä tarvii vähän väliä ). Eli suosittelen oikeasti tesmaamaan erilaisia tuttiosia.

Joo, ja älkää turhaan kadehtiko meidän yöunta. Tais jäädä kertakokeiluksi se. :LOL: Mutta se hyvä puoli tuossa oli, että rytmi korjaantui vanhaan ainakin viime yöksi eli herätys klo 5 (sitä edellinen klo 00) ja sitten taas aamukasilta. Tosin eilen ja tänään päikkärit meni ihan sekaisin, kun oli neuvolaa sun muuta, joten illalla neiti oli sitten niin väsynyt, että vaan nukkui. Kuten nytkin (raukka on vähän huonovointinen, kun sai tänään ekan rokotusohjelman mukaisen rokotteen + rotan tehosteen). Mutta en siis oleta, että ens yönä nukuttais hyvin, jos koko ilta menee nukkuen eikä syöden.. :whistle:

Mittoja oli tänään (pari päivää yli 3 kk) 62,5 cm ja painoa 6070 g. B)
 
Just ku täällä jotku valitti, että on päikkärit kateissa, niin nyt meiltäkin!!! Ei mee normaalin kaavan mukaan eikä oikeen minkään kaavan. :kieh:

Glow Viljakaan ei nukahda enää päikkäreille kävelyllä jos sitä ei oo pistetty pimentoon. Harson laitan siis eteen. Ei se malta nukkua, jos olis kavaa katseltavaa... Tänään siis ei auttanu aina sekään. Miehen piti nukuttaa Vilja vikoille tirsoille kun olin esikoisen kanssa lääkärissä (josta ei taaskaan muuten saatu apua... :|). Tunnin oli lykkinyt vaunuja eikä tyttö vaan nukkunut. Yöunille olin sit jo pistämässä ja tuli hikka. Nyt vois koittaa uudestaan...
 
Piti tulla vielä takas kysymään, että oikeastiko teillä on vain body ja potkarit, kun pistätte vauvan pihalle? :snotty:

Mä vissiin paistan meidän neitiä, kun ihan pakosti pistän sille vielä tuommosta velour-kankaista takkia ja myssyä ja joo, lapaset oli vielä tänään kanssa. Ja siis body ja nuo velour-kankaiset housut + paksut sukat myös. :D

Uskaltaiskohan sitä vähän vähentää... :xmas:
 
millipil :hug: mulle tuli mieleen,kun joskus oli jossain lehdessä juttua,et suuri määrä abortteja tehdään just äskettäin synnyttäneille naisille,jotka luottavat imetyksen ehkäisevään voimaan. eli etpä ole ensimäinen jolle vahinko on käynyt, etkä varmasti viimeinen. voimia. voit laittaa yv jos haluat. (niin mä jäin miettiin,et ootko yks meistä siis ihan meidän pinolainen toisella nicillä? eihän meitä ainakaan ois tarvinnut "pelätä"!!)

nyt palaan kaaoksen pariin. esikoinen muutti jo mummolle ja me mennään tytön kanssa perässä huomenna, eli päivät pakataan ja yöt ollaan siellä. on tää kamalaa, mut hyvä et alotin ajoissa,niin pätkissä joutuu tekeen ku yksin pakkaa ja vauva ei viihdy enää taas lattialla kun on hereillä ja nukkuu päikkärit pätkissä..

labello ja jasmin 3kk

*muoks* kärppis mä kans grillaan tota neitiä paksujen vaatekerrosten alla :ashamed: ..vaik ei tuo kuumissaan oo vissiin ollut?
 
Lentis, meillä oli sama ongelma pullosta juomisen kanssa. Tai siis meillä homma meni niin, että annettiin kyllä heti pulloa kun neiti oli 2vko, just siksi että osaisi juoda siitä myöhemmin ja hyvin huoli. Annettiin sitten aina kerran-pari viikossa pumpattua maitoa pullosta, että säilyisi taito ja ei ollut ongelmia. Kunnes sitten unohdettiin tyystin koko homma... 2kk-3kk ei annettu kertaakaan pulloa kun ei ollut tarvetta ja jotenkin tyhminä kuviteltiin että kyllä se osaa. Sitten tuli mun synttärit ja äiti lupasi tulla Helmiä hoitamaan illaksi että mentäisiin miehen kanssa kaksin syömään. Koitettiin sitten taas "varmuuden vuoksi" pulloa niin eipäs neiti huolinut sitä enää. Sitten tyrkytettiin sitä useampana iltana, ostettiin erilaisia tutteja ja pulloja, myös nokkamuki. Ei mitään. Peruttiin sitten ravintolailta, mies kävi hakemassa take awayta ja juhlittiin mun kolmekymppisiä kolmisin keittiössä :p

...Ja pitkästä alustuksesta asiaan. Eli sitten kokeilin niin, että kun neiti oli päivällä hyvällä tuulella eikä yhtään nälkäinen niin tarjosin pulloa koko ajan. Mulla oli vesihaude olkkarissa niin että maito pysyi lämpimänä. Heti kun alkoi näkyä tyytymättömyyttä, vedin pullon pois ja lauleskelin yms. että sain tytön taas naureskelemaan. Sitten taas uusi yritys. Yhtäkkiä se sitten toimi! Tyttö joi kaiken 60ml mitä pullossa oli. Illalla mies vielä sitten antoi ja taas kelpasi. Nyt ollaan annettu ainakin joka toinen päivä yksi ateria pullosta ja jos on mennyt kaikki niin tissiä sitten päälle.

Ja yksi ilta mies hoiti tyttöä ja hyvin meni ilta. Ei syönyt kovin paljoa, mutta kuitenkin sen verran ettei itkenyt ja uni tuli. :)

Samaa tekniikkaa oon koittanut tohon peukun imemiseen, jos saisin tutin tilalle, mutta se ei oo valitettavasti ainakaan vielä toiminut. Jatketaan siis harjoituksia.

Kärppis, tänään meilläkin oli neidillä huppari ja ohut myssy kun oli vähän tuulisempi päivä. Eilen kyllä mentiin oikeasti vaan bodylla ja potkareilla :whistle: Peitto siis on kyllä ollut ja vaunukoppa kiinni.
 
Joo se pullolle opettaminen vaati kyllä reenausta, tutille totuttaminen meillä vielä enemmän. Mutta molemmissa luojan kiitos onnistuttiin, tutti tuli käyttöön vasta parisen viikkoa sitte. Meillä on ainoostaan käytössä ne Lovin pullot ja huomattiin yks päivä että ne tuttiosat käy myös esikoisen nokkamukiin :D Hyvät pullot on ollu ja itse asiassa ne tuli meille käyttöön kun ostettiin se Lovin pumppu.

Mäki oon grillannu vauvaani sitte :ashamed: Mulla on kans semmoset collarihousut ja takki bodyn päällä ja ohkaset tumput ja silkkimyssy päässä :whistle: Tosin oon mäki iltapäivällä joskus vähä vähentäny mut silloki miettiny että voiko niitä oikeesti vähentää jo :ashamed: :LOL: Ai nii ja aika usein vielä sukkahousut kun sukat ei pysy jaloissa, paitsi villasukat :xmas:
 
Mä kans oon varmaankin ihan liikaa pukenut tolle neidille päälle,mut meillä saatetaan mennä jo ennen puolta ysiä ulos nukkuun ja sillon vähän viileempää ja sit posotellaan puol yhteen.

Glow:täällä kans aivan mieletöntä tuo kuolan määrä,paidat ihan märkänä koko ajan ja on siis ihan pelkkää kuolaa ei mitään puklauksia.Ja nyrkkiä tungetaan niin kovaa suuhun et välillä yökitään.

labello:kyllä siinä muuttamisessa vaan on puuhaa.Me muutettiin tähän syyskuussa ja voi sitä tavaran määrää vaikka olin jo ennen muuttoa karsinut tavaraa kierrätykseen/kaatopaikalle.tsemppiä sinne!

hemuliina ja nepsu 3kk :heart:
 
Haavemamma: Joo, mäkin ihan suu pyöreenä ootan, et mitäs ne huomenna tuumaa siellä lastenpolilla. =) Meillä on tosiaan Juusolle matkasänky, jossa nukkuu kun on yökylässä tai ollaan käymässä kotipaikkakunnalla isovanhempien luona.

Meillä nukutaan yleensä kahdet päikkärit päivässä. Ekat n. klo 12-13 ja tokat n. klo 16-17. Joskus nukkuu kerrallaan ½ tuntia, joskus yli tunnin. Ja jos ollaan vaunuilemassa niin silloinkin yleensä nukkuu. Mut enää ei jää vaunuihin ulos nukkumaan. :eek:

Käytiin eilen ostamassa Juusolle omat aurinkolasit. Julbo merkkiset. Ihan silmälasiliikkeestä ostettiin ja hintaa tuli 39 euroa. Optikko suositteli noita laseja, ovat kuulema erittäin tykätyt. Niissä on takana kuminauha, joten pysyvät hyvin päässä. Noin vuosikkaaksi asti kuulema voi noita käyttää tai pidempäänkin, jos sopii päähän. :) Toinen näyttää niin söpöltä arskat päässä. Äiti on ihan in love. :heart:

Tinttu & Juuso 4kk
 
millipilille ekaks :hug: Oletkin jo päätöksen tehnyt ja se on varmaan oikea. Varppisti ooot puntaroinut asiaa monelta kantilta ja niistä tärkein juurikin on se ettei tule koskaan katumaan päätöstään, koska sellaisen katumuksen kanssa olisi tosi raskasta elää.

Vauvan grillaaja
myös täällä. Mulla kans body, housut, hattu, sukat, huppari ja ohut peitto. Mutta likka nukkuu hyvin ja ei hikoile, niin näin meinaan pukea edelleen. Hän nukkuu varjossa.

Päikkärei nukutaan kolmet, aamu- ja iltapäikkärit on tunnin ja välipäikkärit sen 4-5 tuntia. Tämä siis silloin kun ollaan kotona. Kun ollaan liikenteessä niin ihan miten sattuu, niinkus tänään niin hyvä jos malttoi tunnin nukkua pariin otteeseen, mutta taisi kyllä nukkua autossa kun oli niin hissuksiin..toisaalta voi myös hyvin olla että oli hereillä, koska perillä oli simmut auki. Mä olen kans sitä mieltä että nää ei malta enää nukkua liikenteessä kun on niin paljon kaikkea. Vaunuissa eri kun sieltä ei nää..

Rosinante Meillä meni mökillä tosi hyvin. Vesikin saatiin vasta toisena päivänä sisään ( putkari kävi vetämässä ) , siihen asti pidin keittiössä kattilassa lämmintä vettä jos kakka olis tullu. Järvestä se vesi tulee sisälle meilläkin. Vähä kyllä arvelutti se pullojen pesu järvivedellä, mut keittelinkin sit useammin. Ja niinkus aiemmin kehuin se itkuhäly on ihan must! Etenkin jos hyvä keli ja aikuiset haluu esim grillaa tai olla ulkona niin vaavi voi nukkua posotella rauhassa ja saunominen toinen.
Mutta kyllä mä kans miettisin kaks kertaa jos yksin pitäs lähtee, kukas se ny kirjottikaan. Hirvee roudaaminen kamoissa ja kuitenkin ku ei sitä vaavia sinne ulkohuussiin viittis mukaan ottaa, saunanlämmityski olis vähä hankalaa ja tosiaan jollei olis sähköjäkään, ni noup. Vaikka mitehä ne on ennenvanhaan...blaa blaa, mut nyt onkin tänä päivä :x

Tinttu kerrohan sit että mitäh?

almaa mul on kans se naistentautien poli käynti ens ma. Saas nähä. Miten sulla siis oireilee SE? ;) Jollet halua vastaa julkisesti niin voitko laittaa yv:tä? Mulla ku edelleen välil tuntuu kuin joku tuikkasis neulalla tonne :/

Elukoista ymmärrän koiran omistajia täysin. Mulla kun on tuo kissa ja kun sanotaan että kissat on itsenäisempiä, mutta toi kissa on niin ihmisläheinen että on vähä koiramainen. Alku oli ihan karseeta, mutta nyt kun on tasaantunut rutiinit niin helpompaa. Iltaisin kun vaavi menee yöunille on kissan vuoro saada halia, mutta aina ei kyllä jaksa sitten enää :ashamed:

Glow Jännät paikat asunnon kanssa, mihinkäs päädytte?

Oon aika poikki, mutta kiva päivä oli siellä Hki. Neiti oli niin kiltti että mun sisko oli ihan et :eek: miten voi olla noin kiltti laps. Eli kiitos yläkertaan taas kerran :heart: Ja vaiks ei malttanu juuri nukkua niin ei silti kiukkuillutkaan, halus vissiin seurustella serkkujensa kanssa vaan =) Kyllä se taas saikin pusua ja paijaamista etenkin siltä pienimmältä 1,5v:ltä :heart: Liikkistä!

Mies on mökillä eli mä menen nautiskelee X asennossa tonne sänkyyn ja kun ei tarvii tuuppia ketään ettei kuorsais. Eli täällä kans yks kuorsauksesta kärsivä :wave: Välil ihan siirryn olkkarin sohvalle ja kyllä mua pistää kiukuks kun mies vaan korisee havahtumatta, ku vaavi herää syömään, vaikka on paljon lähempänä vaavin huonetta kuin minä siellä olkkarin soffalla, dääm!! Mutta nyt siis nauttimaan, hyvää yötä!

reissusta väsähtänyt HM ja kiltti prinsessa 3,5kk
 
pur
Ajattelin vaihteeks tulle kertoilemaan positiivisiaki juttuja ku viimeaikoina oon tainnu vaa valitella. Eilen käytii aamul siel fysioterapiassa yliojennuksesta ja terapeutti oli kanssa sitä mieltä et tytöllä on hiukan yliojennusta sitä toispuoleisuutta (ADRT?tai joku sellanen). Se oli myös mieltä, ettei ne ole mitenkään epätavallisessa mittakaavassa ja menevät kyllä ajallaan ohi, varsinkin kun tyttö on harvinaisen jäntevä ja aktiivinen. Jotain harjoitteita näytti ja miestä nauratti kun mähän niitä kaikkia oon tehny kotiutumisesta asti erilaisten laululeikkien yhteydessä. En usko et sitä neurologista tutkimustakaan on katsottu tarpeelliseks kun ei sielt vieläkää oo kuulunu mitää.
Eile olinki sit kokopäivän kaupungilla tyttö liinassa melkee 12h. Oli tosi mukava mennä ja viipottaa tyttö keikkumassa silmät pyöreinä edessä. Vaik meil tääl kotona tuntuu olevan vähän hankalaa jotenki kokoajan niin se kyl täytyy sanoo et liikenteessä olo sopii sekä tytölle että mulle. Ainut vaan et tottumaton alaselkä huusi hallelujaa joka askeelleella tänään, mut ei välitetä siitä.
Lisäsks mun äiti tuli eile illalla viel tänne ja kävi hakee tytön jo aamuyöstä alakertaan et mä sain nukkuu kunnolla. Eli viimeyönä syötin kerran ja ylös nousin vast ysilt. Ja johan jaksanukki paljon paremmin kitinöitä ja kätinöitä taas. Mutsi oli kutonu tytöllä aivan ihanan setin missä pitkä villatakki, myssy, sukat ja tumput bambulangasta. Tosi hienot ja mielettömän pehmee materiaali. Sain sit aamupäivän aikana vihdoin kasvimaanki kahta penkkii vajaa valmiiks enne ku mutsi lähti. Sain senki stressin jäytämästä.
Äsken valmistin tytölle ekan perunasosesatsin korvikkeesta ja annostelin jääpala-astiaan valmiiks, huomenna alotan syöttää niitä. Jos tää mun olo sit helpottais jos sais vaik kaksi peräkkäistä kokonaista tuntia päivässä olla rauhassa tai edes niin et tyttö olis tyytyväinen. Tänään ainakin kun äiti ruokki tyttöä pullosta maidon ja korvikkeen sekotuksella tyttö nukku kahen tunnin päikkärit (JIHUU), pullosta on varmaan niin paljon helpompi syödä sit maha oikeesti täytee ja mä uskon et se korvike pitää kanssa nälkää eritavalla vaik niinku maitoo onki.

MILLIPI :hug: Jos joku todella on niin juntti, että lähtee sua tuomitsemaan niin koeta jättää omaan arvoonsa sellanen. Itse olen aika jyrkkä ja äkkipikanen omissa mielipiteissäni, mut jo 3kk äitiys on mulle opettanu et sellanen on melko lapsellista. Nyt olen sitä mieltä, että jokaisen äidin on tehtävä omat valintansa omien asioidensa perusteella. Vain itse voi tietää mikä on oikein ja paras ratkaisu kuhunki tilanteeseen. Tosi paljon voimia ja rohkeutta sulle. :hug:
 
millipil :hug:

vaatetus Jos menee päivällä nukkuu ja on aurinkoista ja lämmintä niin pelkkä body housut ja sukat, mutta myös myssy. ja sitten oon laittanut makuupussia vähän kiinni. mutta kun menee välillä ekoille päikkäreille jo ennen aamuysiä niin silloin oon laittanut vielä myös villasukat, tumput ja hupparin päälle. Huomaa kyllä että meillä vaikuttaa aurinko ja lämpö päikkäreihin. viileemmillä keleillä nukkuu 2-3h. nyt kuumilla nukkuu tosi huonosti päikkäreitä. heräilee koko ajan ja saa olla heijailemassa vaunuja..


Mä ostin esikoisen vauva-aikana baby banz- aurinkolasit. Niissä on kanssa sellanen kuminauha että pysyvät päässä. ostin ne lastentarvikeliikkeestä. Muuten hyvät, kun pysyvät päässä, mutta jotenkin se kuminauha niin tiukka että esikoisella jäi aina jäljet päähän niin en sitten tykännyt pitää.. :/

sadee80 & tyttö 3kk :heart:
 
Huhhuijjaa, taas on tämä äippä niiiiin väsynyt :ashamed: ...
Yö meni parin tunnin pätkissä, kuuma oli pojalla vaikka päällä oli vain lyhythihainen body. Peittoa sai olla laittelemassa jalkojen päälle kun kokoajan potkiskeli pois. Näköjään tuo kuuma ilma päivällä tekee taas sen että makkarissa on yöllä kuuma. Viime kesänä meillä oli semmonen pöytätuuletin käytössä, mut eihän semmosta voi nyt sinne ottaa surisemaan, silloin ei ainakaan nukuta...

Vaunuvaatetuksena meillä ollut jo useampana päivänä pitkähihainen body, puolipotkarit ja ohut pipo. Neulepeitto alkuun jalkojen päällä mut lopulta sekin pitänyt ottaa pois. Tosiaan vaunuissa oli yks päivä lämpöä 27 astetta kun mittarilla testasin |O .

Jaaha, kait sitä taas sais valmistautua päivän tohinoihin. Nyt on kyllä jotenkin niiiiin väsy etten saa oikein mistään aloitettua. Ihan zombie olo. Kämppäkin on järkyttävässä kunnossa mut minkäs teet, jos huomenna yritettäis siivota kun ukolla on vapaapäivä...

Jaksuja kaikille!
 

Yhteistyössä