// Helmivauvat 2015 - tammikuu //

Mua ahistaa myös se että esikon kohta 1v9kk joutuu jättämään hoitoon.. ei ole yöllä ollit hoidossa ja todennäköisyys synnyttää yöllä kuitenkin aika iso :/ nyt pitäs perjantaihin asti pysyä kasassa että mun vanhemmat tulee reissusta, helpottais vähän kun tietää että äiti pääsee eaikon kanssa. Eka synnytys oli niin helppo etten sitä osaa jännittää..tosin loppu avautumisvaihe meni kyllä melkein tajuttomana kivusta. Nyt mukaan tulee tens josko siitä saisi apua, onko kellään ollut aiemmin käytössä?

Seriso ja veikka 37+6.
 
Sadanalle paljon onnea sektioon! Ihanaa, että saat oman nyytin kainaloon jo tänään!

Sulo-sylvia: Voi kuinka ihania uutisia! Paljon onnea odotukseen!

Sinikuu: Mitä sähläystä sun sektioajan kanssa! Ärsyttää varmasti, kun kaikki suunnitelmat menee uusiksi ja joutuu niitä säätämään. Hyvä kuitenkin, että uusi aika löytyi.

Heilanga: Toivottavasti verenpaineesi pysyvät aisoissa.

Pippurihäntä: Toivottavasti vatsakipusi ovat menneet ohi, ettei tarvitse niiden kanssa kärvistellä. Minulla myös mielialat heittelee, ja mieli pahoittuu tosi herkästi. Kärsivällisyyttä ei tahdo löytyä, ja ihan pienetkin (tai olemattomat) asiat ärsyttävät ihan hirveästi. Itku on myös ollut tosi herkässä. Pää ei tahdo enää kestää tätä loppuaikaa, ja pelottaa taas ihan hirveästi, että jotain menee vielä pieleen. Toissayö ja eilisaamu menivät taas itkiessä.

ON: Väsyttää. Makuulla närästää, vasemmalla kyljellä tulevat jalat kipeiksi ja oikealla kyljellä tulee vatsa kipeäksi. Yöt ahdistavat jo etukäteen, kun tietää, ettei taaskaan saa nukuttua.
Vauveliini on onneksi liikkunut taas normaalisti eilisillasta lähtien todella rauhallisen viikonlopun jälkeen. Helpottaa huomattavasti tätä panikointia.

Tsemppiä ja kivaa päivää meille kaikille! Jaksaa, jaksaa... :)

Ry 35+1
 
Onnittelut 1986/13 :flower: TÖTTÖRÖÖ ja tähtisadetta - olette helmikuisten eka synnyttäjä :) Ihanaa kun saatiin tämä putki auki! Sadana tuleekin sitten tänään heti perästä, peukut pystyssä sinnekin, että kaikki menee hyvin!


Ja tulevatkin synnyttäjät - kertokaahan sitten ihmeessä niitä synnytyskokemuksia, kun jaksatte tai haluatte.
Niitä tulee näin loppumetreillä ahmittua, kun aihe on niin ajankohtainen itsellekin.

Nyt pitää vaan keksiä, miten laitetaan syntyneiden osasto näkyviin etusivulle... Huudelkaa ihmeessä, jos ei merkintätapa miellytä! Itse ehdottaisin, että mainittaisiin päivä, nimimerkki, rv:t, mitat ja kumpi tuli.

Möykkyliini: Kiitos, kovasti kallistun (yhdessä neuvolan kanssa keskusteltuani), että tuo oli vääränlaisesta ruoasta johtunut sappikohtaus. Mulla on kerran ollut edellisessä raskaudessa samantyyppinen ja silloinkin seuraavana päivänäkin vielä oli kaikki sisuskalut hellä. Nyt vatsaan ei enää satu, mutta olenkin syönyt lähinnä puuroa :)

Jotain flunssaa se nyt mulle pukkas kuitenkin, kolotusta, kurkkukipua ja limaa. Ei kuitenkaan nuhaa, mutta särkyjä pään limakalvoilla ja noin. Ei jotenkin jaksais nyt tämmöistä, mutta lusitaan sitten flunssa vielä.

Ai niin, onks kellään yöhikoilua? Uusin juttu on myös se, että huulet ja posket ihan turvoksissa ja punaiset ajoittain. Mieskin huomautti eilen asiasta. Yhtäkkiä hän muisti viime kierroksen synnytysjooga-valmennuksesta, että ylähuulen turvotus tarkoittaisi, että synnytys lähenee. No shit, Sherlock. Läheneehän se. Mutta kuinka nopeasti :D

PH rv39
 
Paljon onnea 1986/13 perheineen! :)

Tsemppiä Sadanalle tähän päivään!

Pippurihäntä: täällä kans yöhikoilua. Aamulla herää yöpaita märkänä tissien ja vatsan välistä ja peittokin on tullu usein potkittua ainakin puoliks pois. Outoo kun kun normisti nukun kesät talvet täydessä yöasussa ja villasukissa :D

Mukipukipuu ja Väinö rv 39
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Onnea tosi paljon 1986/13 uudesta perheenjäsenestä:)
Sabanalle kaikkea hyvää sektioon:)
Voi ku sais pian liittyä itsekin tuohon jakautuneisiin:)
Täällä kans ihan samanlaiset tuntemukset ku monilla muillakin. Joka paikkaan särkee ja yöt ei o enään nukkumista varten. Kurkku on kans ollu pari päivää kipee et kai se vielä flunssan pukkaa:(
Maanantaina ois synnytystapa arviointi. Toivottavasti en tälläkään kertaa kerkee sinne:)
Jaksamisia kaikille:)

Raputyttö ja masukki 36
 
Oho, melkonen ylläri jakaantuminen 1986/13! :heart: Hurjasti onnea ihanasta prinsessasta! Eipähän tarvitse ainakaan päätään vaivata enää sektio/käynnistys -pohdinnoilla! (ja jäipä sitten sektioaikakin jollekin muulle kerran niistä niin kamala pula on :kieh: )

Joo yöhikoilua ilmassa, samaten päiväsellaista :D Mulla on kuuma KOKO ajan. Sisälämpötila on 20 °C ja mä hiihdän kotona t-paidassa/yökkärissä kun ei vaan pysty pitämään housuja. Kiva kun ovikello soi ja yrität haalia jostain jotain suojaa alavartalolle, saati repiä niitä pikaisesti jalkaan tällä tasapainolla :LOL: Muistan kanssa miten synnärillä hikoilin kun possu synnytyksen jälkeen. En tiedä oliko siellä oikeasti niin kuuma (kai pitää vastasyntyneitä varten ollakin?), mutta ihan järjetöntä. Suihkussa olisi käynyt mielellään joka tunti :p

TJ 13
 
Paljon onnea 1986/13 uutukaisesta teidän perheelle!

Ja Sadanalle lämpimiä ajatuksia sektiopäivään, toivottavasti jaksat kertoilla kuulumisia nyytin synnyttyä :)

Ihan alkaa tuntua omakin tuleva synnytys aina vaan todellisemmalta, kun lukee teidän alkukuuhun tähtäävien (ja aiempaa syntymää toivovien) juttuja. Täällä on nyt oltu synnytystapa-arvioinnissa, ja vauva on pysynyt pää tulosuuntaan kiltisti sekä laskeutunut jo lähemmäs lähtökuoppia. Lääkäri arveli, että tuskin nyt enää pääsee keikahtamaan väärin puolin, mutta kyllähän se silti jännittää! Paikat on alkaneet pehmitä, mutta ei vielä liikaa.

Mulla ilmeisesti munuaiset falskaa sen verran, että pissassa oli toista kertaa sokeri plussalla. Verikokeessa ei kuitenkaan näy, vaan tulos oli suorastaan priimaa eli 4,4. "Saan" nyt varmuuden vuoksi pistellä muutamana päivänä tällä viikolla kotona, niin saadaan selville loppuviikkojen tilannetta tarkemmin. Ihan hyvä niin, ja onhan noi arvot aika mielenkiintoisiakin nähdä. Jos sokeriplussa johtuu vaan munuaisista, niin ei kai haittaa mitään, vaan "joillain nyt munuaiset vaan loppuraskaudessa päästää läpi". Jaahans.

Yöhikoilua on enemmän ja vähemmän, ja päivisin huomaan hikoilun lisääntyneen etenkin käsien inhasta kosteudesta. Nice. Yöhikoilu ei tosiaan mitenkään helpota muutenkin jo pitkään katkonaisina nukuttuja öitä, ja lisänä on tullut käsien puutuminen ja turvotusta, joka on kuitenkin toistaiseksi melko lievää. Sain revittyä sormukset onneksi pois hyvän sään aikana, niin ei tarvi nähdä painajaisia sormusten saati nimettömän katkaisemisesta.

Vahvaa mieltä ja jaksamista kaikenlaisiin vointeihin!

Toffeetyttö rv 35 tasan
 
1986/13, hirrrrmuisesti onnea! <3 Saatiinhan me eka helmivauva vihdoin maailmaan, nyt vaan muut perästä!

Sadanalle myös onnea jo etukäteen! <3

Huh kun täällä on taas tullu paljon tekstiä viime käynnistä. Kaiken koitan lukea, mutta kommentoimaan en viitsi rueta, kun tulis niin hirveen pitkä teksti ja menis ikuisuus kirjoittaessa. :( Mut kovasti tsemppiä kaikille loppuraskauteen ja synnytykseen! Tuntuis monella olevan semmosia oireita, että taidetaan saada aika monta vauvaa jo tämän kuun puolella. :)

Mä kävin lauantaina synnytysvalmennuksessa ja oli kyllä käymisen arvoinen juttu. Kätilö selosti hyvin synnytyksen etenemisen ja eri kivunlievitysvaihtoehdot ja antoi laput, joissa on asentovaihtoehtoja avautumis- ja ponnistusvaiheeseen. Sitten tehtiin vielä kierros synnytysosastolla. Saatiin kolmessa synnytyssalissakin käydä, kun olivat vapaana. Jokaisessa salissa oli omat erikoisuutensa. Yhdessä oli vauvan pesupiste samassa, toisessa oli hierova(?) sänky, jossa oli myös erilaisia kaiteita, joista voi pitää kiinni ponnistaessa ja kolmannessa oli amme. Ajattelin toivoa ammeellista synnytyssalia, kun voisin kuvitella vedessä lillumisen helpottavan oloa. Lisäksi meinasin toivoa myös perhehuonetta, pelottaa nimittäin, jos pitääkin jäädä vauvan kanssa yöksi yksin sairaalaan ja mies lähtee kotiin. Olettaisin, että kohtuullinen mahdollisuus meillä saadakin perhehuone, koska olen ensisynnyttäjä ja tulemme kuitenkin hieman pidemmän matkan päästä (n. 50km) ja mies todellakin sitten olisi sairaalassa koko ajan, eikä tarviis välillä käydä töissä tms.

Tänään oli sitten synnytystapa-arvio sairaalassa. Eipä tuo sen kummempia tutkimuksia tehnytkään kuin neuvolan lääkäri. Painoarvio vauvalle oli tällä hetkellä 2950g, kuulemma melko pienikokoinen. Viikkoja on nyt 38+2. On kuulemma mulla hyvin tilaa lantiossa eikä pitäis olla mitään ongelmaa alakautta synnyttämisessä. Toisaalta helpottavaa kuulla, mutta toisaalta mietityttää, kun neuvolalääkäri sanoi, ettei tarviis mennä yli lasketun ajan. Sanoin tuolle sairaalalääkärille siitä, ja hän sanoi, että ei haittaa vaikka menisikin yli. Toivotaan, että hän on oikeassa, vähän nimittäin pelottaa, että tuleekin jättivauva ja repeän pahasti. Mut tärkeintä, että saisi vauvan terveenä maailmaan, sen vuoksi oon valmis repeämään ja kärsimään. :D

Vauva oli edelleen pää alaspäin, mutta unohdin kysyä, onko se jo kiinnittinyt ja onko mun paikoissa tapahtunut mitään edistystä. Nyt on pari päivää ollut jotain pientä kipuilua alavatsassa, mut tuskin tämä vielä synnytystä enteilee.

Josko sitä nyt koittaisi vähän siivota. Imurointi on kyllä ollut aika tuskaa viime aikoina selälle, mut tiedän, ettei mies tykkää imuroinnista, niin koitan vielä ite hoitaa sen. :) Mies raukka painaa duunia ihan tarpeeks, niin eipä tarvii kotona rueta heti ahertamaan..

Ihanaa & aurinkoista tammikuuta helmimamit! <3
 
1986/13 ONNEA tosi paljon! Meinas ihan tippa tulla linssiin ja piti käydä lukemassa sun eiliset päivityksesi tänne. Mites se silleen niin yllättäen sitten syntyikin?! Hui! :D

Niin, mistä sen koskaan tietää milloin se oma sieltä tipahtaa myös vaikka laskettuun aikaan on pari päivää päälle 2 viikkoa!

Mä hermoilen täällä vaan sen takia kun en hitto vie saa nukkua öitäni rauhassa! Siis vain ja ainoastaan tämän NUHAN takia hengittäminen on työlästä ja suu on kuiva ja herään 20 kertaa yössä. :(

Sit on tosiaan päiviä jolloin teen kaikenlaista ihan hulluna, siivoan, pyykkään ja teen sellaisia pikkujuttuja mitä normaalisti en varmaan ikinä jaksais tehdä :D Ja sit taas näitä päiviä jolloin menis vaan maatessa sohvalla kun ei jaksa / huvita / kiinnosta... Voi kun olis nämä vikat viikot edes vähän tasaisempia..
 
Onnittelut 1986.

Minun poika syntyi tänään kello 10:24. Painoa oli 2970 g ja pituutta 49 cm.
Ikävä kyllä en saanut poikaa viereeni olemaan hengitysvaikeuksien vuoksi. Joten hän oleskelee tuolla valvontaosastolla. Toivotaan että hänen vointinsa paranee piakkoin ja saan hänet hoiviini huomenna.

Raskausviikot olivat 37+0
 
Ihanaa! Ensimmäiset vauvelit syntyneet. Onnea molemmille! :heart:
Täällä takana synnytystapa arvio. Perjantaista edistystä sen verran, että paikat oli pehmenneet ja sormen verran ollaan auki.
Nyt mua vaan säikäytti tää verenvuoto....mut vissiin normaalia näin loppuraskauden sisätutkimuksen jälkeen??
Jostain luin kyllä että enteilee synnytystä sekin...
Kuulemma verenpaineiden takia ei loppuun asti anneta mennä, mutta ei kyllä sovittu muusta kuin tarkkailusta...
Kaveri on ollu tosi hissuinen pari päivää ja lääkärikin joutu häntä herättelemään. Hän on majoittautunut syvälle mun sisuskaluihin. Kuulemma melkein selkäpuolella asustaa. :)
Sekin vähän huolettaa, mut ei Kai siellä kunnolla mahdu liikkumaan.
Ei tässä tosiaan auta kuin jatkaa odottelua.

Vointeja kaikille.

Heilanga ja jästi 37+4
 
Onnittelut Sadana pienestä miehestä!!!! Toivottavasti hällä lähtee hengitys pian skulaamaan omillaan ja pääsee vierihoitoon :) Pikaista toipumista teille molemmille!

Seriso - mä en myöskään ole hirveän innoissani ajatuksesta, että joudun olemaan päiviä erossa 1,5v tyttärestä, mutta onneksi hän on kyllä hyvässä ja tutussa hoidossa mummulassa tuossa naapurissa. Esim. Tänään vietti siellä päivän kun olen ollut flunssassa.

Heilanga - Mulla tuli veristä limavuotoa päivää ennen kuin homma viimeksi käynnistyi. Ja sitä edelsi juuri sisätutkimus, mutta se oli tarkoituksella rajumpi kun viikotkin olivat 41+3 :)

Köhivä PH
 
Paljon onnea 1986/13 ja Sadana! :heart: Toivotaan Sadana, että pikkumies pääsee äkkiä viereen :)

Hurjaa miten se alkaa jotenkin omaan päähänkin vaikuttaa, kun jo kaksi pientä on syntynyt. Jotenkin vähän vaan sillein mennyt viime ajat, että onhan sinne synnytykseen aikaa ja mitä, 10 päivää laskettuun!

Tänään kävin neuvolassa ja sanoi terkka, että tosi syvällä lantiossa jo pieni on eikä kovasti enää pää heilunut kun kokeili. Tiedä sitten enteilisikö sitä, että sieltä kohta tullaan vai mennäänkö ihan loppuun asti ja ylikin...Voi apua! Toisaalta kaikki on jo valmista, enkä malttaisi odottaa että vauvan tapaan, toisaalta ei vielä, vielä olis ihan hyvin hällä aikaa köllötellä masussa piilossa. On tämä vaan vuoristorataa välillä.
 
Paljon onnea 1986/13 ja Sadana pienistä ihmeistä! <3 Sadanan pikkumiehelle toipumisia. Toivottavasti saat piakkoin viereesi. :)

Heilanga, Mulla tokalta tuli samana päivänä kun synnytys lähti käyntiin niin veristä limatulppaa jonkun verran. En tosin aatellut silloin et mitään ois enteillyt kun pari viikkoa muutenkin tulppa oli jo irtoillut. Toivottavasti joko vuoto loppuu tai synnytys käynnistyy. :) kova kourainen sisätutkimus voi sitä vuotoa tehdä.

Kampiakseli ja heebo rv 37+6 (huomenna poksuu ja se onkin sitten tj 14 LA:n)
 
Onpas tullut tekstiä paljon! JA kaksi vauvaa! :heart: Ihanaa, Onnea molemmille. :)
Kukas sitten seuraavana?

Oli kiva lukea aiempien synnytysten käynnistymisistä ja ennakko-oireista. Omat oireet ehkä hieman lieventyneet, tai sitten näihin tottuu. :LOL: Painetta on ja vessassa käyminen yhtä tuskaa. Menkkajomotus hävinnyt, eikä supistuksiakaan hirveästi tule. Huomenna ostoksille, jospa se johonki vaikuttais. Tosin ei vauvan ihan vielä tarvitsis syntyä, vaikka omat olot onkin tukalat. Jumiutuneet hartiat aiheuttaa jo huonoa oloa ja pää ei tunnu toimivan yhtään.... Hierojalle pääsee vast reilun viikon päästä. :/

Täällä on vauvalla ollut tänään vähän rauhallisempi päivä, mutta liikettä kuitenkin on ollut ihan kipuihin asti, joten kaikki varmasti kunnossa. Muutoin ei rauhaa olekkaan ollut. ;)

Valmistelut ovat yhtä pesukoneellista vaille valmiit, tosin vauvan peitto vielä siinä vaiheessa, ettei taida ajoissa valmistuakaan. Tämänkin hoksasin vasta eilen. Tuntuu vieläkin epätodelliselta, että pian on toinen lapsi kotona....

Nyt ei taas ajatus luista yhtään ja koirat vaatii ulos pääsyä...
Voimia meille kaikille tähän loppuodotteluun ja toivotaan ongelmattomia synnytyksiä. Pian on jo kaikilla vauvat sylissä. ;)

Pihlaja 35+6 ja tyttönen
 
Onnea Sadana ja 1986/13!!!!
Ihania uutisia! <3
Minä oon lapsien kanssa kylpylässä kolme päivää, tarkoitus olisi lillua oikein kunnolla tuolla lämpimässä vedessä, rentoutua ja ollakaan.
Mies vitsaili, että lähdetään sitten perjantaina synnärille kun oon kotiutunut, on kuulemma ihan varma että reissu tekee tehtävänsä. ;)

Mussukkanuppunen 35+0
 
Onnea pienistä vauvoista! :heart:
Minäkin olen nyt ilman ystäväni vertaistukea tämän lopun raskauden kun ystäväni sai sunnuntaina pojan. Tiesin lähdöstä ja soittelimme juuri ennenko hän taksiin hyppäsi lapsiveden valuen. Kyllä minua jännitti.
Nyt valitan yksin näitä loppu raskauden oireita :kieh:

Eilen oli jälleen keskustelu siellä psykiatrian puolella ja mies lähti mukaan. Ihan ok, normaalisti siellä puhutaan pelosta mutta nythän se meni enemmän ku arisuhde keskusteluksi. Mutta sen verran pelosta puhuttiin että soittivat äitipolilta tai siis gravidasta ja nyt olisi uusi aika varattuna perjantaille. Lääkäri ja sype (synnytyspelko) keskustelu. Vauvan kokoarviota koska tuo kohdunpohjan korkeus on niin suuri.. Yli 40cm.. :O Lienee olisi vielä tarkoitus keskustella tulevasta synnytyksestä. Onko se sitten sektio vai mikä..

Tuota gravidan käyntiä ennen on aamusta pariterapia. Paljon asioita nyt tässä vielä ennen synnytystä.
En tiedä mitä ajatella. En tiedä oikein mitä tunnen. En tiedä mitä haluan enkä tiedä miten toivoisin tulevaisuuden tuovan.
Tunteet on aika sekaisin.

Tänään sain pinnasängyn laitettua, vaikka mietin että näinkö jää sänky laittamatta. Mutta mies viikonloppuna toi hänen vanhan sängyn ja positiivisesti yllätti että sänky olikin juuri sellainen minkä toivoin saavani. Sellainen vanha jatkettava pinnasänky. Maali oli heikossa kunnossa mutta saa kelvata. Taitaa olla alkuperäinen maali, miehen vanha pinnasänky ja mies täytti juuri 49vee.. ;)

Menkkamaisia kipuja ollut ja vähän supistuksia. Mahakin mennee ihan kuralle kun tulee supistus.
Kyllä tästä olis aivan valmis jo luopumaan ja ottamaan tilalle se pieni poika. Mutta eipä nämä supistukset mitään työtä te vaikka ne olis kuinka kipeitä.

Nyt vaan loppumetreille tsemppiä kaikille!

Nokkosperhonen & Eikka 35+2
 
Kiitos kaikille!!

Sinikuuko se oli joka yllättävää jakautumista ihmetteli. Niinpä. Yllätyksenä se kyllä tuli :D
Viime viikolla torstaina neuvolan lääkäri teki tutkimukset, eikä merkkiäkään kypsymisistä. Perjantaina sairaalassa lääkäri tutki ja kolme senttiä auki. Siltikään en uskonut mitään tapahtuvan.36+6 meni sitten kahdelta yöllä vedet ja samantien alkoi säännölliset supistukset, jotka kipeytyi kokoajan. Ambulanssilla sairaalaan, miehelle soittoa töihin ja 05.32 pieni oli ulkona. Mies ehti paikalle juuri hiukan ennen.

Onneksi olin vanhemmillani, niin esikoisen hoito järjestyi helposti.

Nyt yritän unta ja tulen päivällä tarkistamaan oltaisiinko saatu lisää helmivauvoja.
Sadanalle onnittelut ja toivottavasti saat pienen pian viereen.

1986/13 ja typy
 
Kuokin teidän pinossa, sori..

Heilangalle tulin tsempit sanomaan. Ei sulla lie enää kaua mene ;). Ihan mahtavaa, te saatte vauvan! Kaikkien piinailujen ja odotusten jälkeen. Kaikkea hyvää <3.) (Oon sun odotusta käynyt välillä seuraamassa).

Ja toki tsemppiä ja onnea muillekin lähestyvään synnytykseen =)

Nelli&Timpsu 16+2
 
Ihania uutisia täällä :wave: ei malta olla kurkkimatta joka päivä...eli onnea 1986/13 ja Sadana !! Perässä tullaan 10 yötä vielä laskettuun jäljellä..:attn: yötä joista puhuttaessa ei voi sanoa levänneensä..varsinkin kun lauantaina iski ihmeellinen flunssa, joka jatkuu edelleen järkyllä nuhalla ja voimattomalla olollla..onkohan tää joku täältä palstalta "viruksena" levinnyt, kun muillakin tuntuu olevan samaa ??:LOL: en edes muista milloin viimeks ollut kipeenä, mutta so "nice" yskiä taikka aivastella tässä "tilassa" :attn: Lisää omaa napaa :) masu on alkanut toimia joka aamu normaalisti, mitä se ei oo mulla tehnyt koko raskausaikana, aikas ihanaa..liekö mitään merkkejä synnytyksestä kuitenkaan ? supistelee päivittäin vaihtelevasti, ja välillä öisinkin, masu on liikkeiltään aika hiljainen paitsi ilallla ja yöllä..mutta mulla on edelliset menneet kaikki yli lasketun ajan, niin en jaksa uskoa että aiemmin syntyis, vaikka toivoisin kyllä =) miestä jännittää, tää on sen ensimmäinen ja se tuijottaa sitä laskettua aikaa, eikä suostu edes siihen kivaan S:n enää kun lääkäri sanoi viime viikolla et oon "sormelle auki" = ei kuulemma halua edesauttaa sen aiemmin ulostulemista sillä keinoin..ja mä tekisin kaikkeni..kokeilinkin sitä hirveesti touhuumista, siivousta ja lenkkeilyä, saunomista ym..ja luultavasti kroppa sanoi ei ja järjesti sen flunssan rauhoittamaan mut =) tiedä näistä sitten ! Mutta synnytyskertomuksia odotellessa :) Rauhallista pakkaspäivää kaikille -18 näyttää meillä lukemat ;)
 
Niin, tämä on kyllä tavallaan ristiriitaista tämä loppupuoli, kun rv 36 eteenpäin on tavallaan valmis itse pääsemään jo vaivoistaan ja saamaan sen vauvan vierelle. Mutta sitten siinä on se aikaisten synnytysten kääntöpuoli mukana eli vauva kehittyy edelleen ja kypsyy kuitenkin siellä kohdun suojissa vikoina viikkoina paljon ja kerää voimia. Kuten kätilökin meille viimeksi sanoi: "Ihania nämä yliaikaiset, kun ovat niin jänteviä ja valmiita ja tietävät heti mitä tehdä". En ollut asiaa tuolta kantilta ajatellutkaan sitä ennen, kun itkua tuhertaen odottelin synnytyksen alkua pari viikkoa lasketun ajan jälkeen edellisen kanssa. Meidät oltaisiin varmaan muuten päästetty vuorokauden sisällä kotiinkin, mutta kun äipän verenpaineet alkoivat nousta, niin niitä sitten ihmeteltiin. Vauva oli kyllä niin nappi paketti.

Mä yritän tän ite muistaa tässä, kun ollaan kuitenkin "vasta" rv38+2 lukemissa, että hyvin voi toinen kehittää itseään siellä kohdussa rauhassa ja tulla sitten kun on oikeasti valmis. Eka oli valmis 39+6, joten ei mulla kaikki oo olleet myöhään syntyneitä kuitenkaan.

Tänään ilmeisesti neuvolaan (jos ei nyt taas oo jotain hässäkkää sen kanssa). Köhäinen olo vieläkin, mutta nukuin silti ihmeen hyvin. Nyt onkin sitten niin pitkästä unesta ihan pöpperöllään :LOL:

PH rv39
 
Onnea hirmuisesti sadana:)täällä viime yö vietetty sairaalassa:(supistukset alko puol yheksältä ja kesti kolmeen asti. Nyt ei enään mitään ja paikat ihan kiinni:( laittavat kotiin odottamaan seuraavaa yritystä. Rupes pelottaan synnytys:(olin niin sairaan kipee yöllä ja ku supistuksista ei ollu ees mitään tehoo:(mitenhän tästä synnytyksestä selviää???
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä