Helsinkiläiset teeskentelevät vaikka asumuseroa, jotta lapsi ei joudu lähikouluun, jossa on paljon mamuja.

  • Viestiketjun aloittaja miten tähän on tultu?
  • Ensimmäinen viesti
silloin kun minä
[QUOTE="vieras";23690633]Kerrotko vielä missä kommunismi on tuonut pienelle ihmiselle paremman maailman elää?[/QUOTE]

hmm. minä nyt puhuin vasemmistolaisesta kannastani joka ei ole siis kommunismia.
en pidä äärijärjestelmistä, suuntaan taikka toiseen. olen sitä mieltä ettäv täydellistä ei ole eikä tule. on vain paras mahdollinen.
mutta jos ei kommunismi toimi niin ei toimi se toinen ääripää, kapitalismikaan.
kuten kaikki näemme ja tiedämme.
ja suomessa on kuitenkin asiat, sanoisin nyt, hyvällä tolalla(paremminkin siis saisi olla). ja kyllä siinä yhteydessä saanee minusta mainita vasemmistolaisenkin ajattelumallin yhtenä mukana olevana tekijänä, että kyseinen yhteiskunta on saavutettu.
tosiasia kuitenkin on että pienten tuloerojen maissa kansa on kaiken kaikkiaan tyytyväisintä.
ei ehkä ole Ihan Sika Onnellisia Sika Rikkaita, mutta ei ole myöskään Ihan Sika Onnettomia Sika Köyhiä.
jaettun onni siis pätee tässä ajattelumallissa.
 
"vieras"
[QUOTE="mom";23690695]Monikulttuurisuus on rikkaus jos vanhemmat ja opettajat osaavat ja haluavat työskennellä asennemuutoksen vuoksi. Kumpikaan kasvattaja ei yksin saa ihmeitä aikaan.

Meilläkin shoppaillaan kouluja ja etsitään kuumeisesti perheelle uutta kotia/asuinaluetta. Ainoa kriteeri on homeeton koulu. Liki mahdoton tehtävä.[/QUOTE]

Kenen asenteita pitää muuttaa?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja silloin kun minä;23690724:
hmm. minä nyt puhuin vasemmistolaisesta kannastani joka ei ole siis kommunismia.
en pidä äärijärjestelmistä, suuntaan taikka toiseen. olen sitä mieltä ettäv täydellistä ei ole eikä tule. on vain paras mahdollinen.
mutta jos ei kommunismi toimi niin ei toimi se toinen ääripää, kapitalismikaan.
kuten kaikki näemme ja tiedämme.
ja suomessa on kuitenkin asiat, sanoisin nyt, hyvällä tolalla(paremminkin siis saisi olla). ja kyllä siinä yhteydessä saanee minusta mainita vasemmistolaisenkin ajattelumallin yhtenä mukana olevana tekijänä, että kyseinen yhteiskunta on saavutettu.
tosiasia kuitenkin on että pienten tuloerojen maissa kansa on kaiken kaikkiaan tyytyväisintä.
ei ehkä ole Ihan Sika Onnellisia Sika Rikkaita, mutta ei ole myöskään Ihan Sika Onnettomia Sika Köyhiä.
jaettun onni siis pätee tässä ajattelumallissa.
Vasemmistolaisuus ON äärijärjestelmä! :attn:
 
"just"
"En ollenkaan usko, että opettajien taso vaikuttaisi suurestikaan, tai kuka sattuu vieressä istumaan. Se vaikuttaa, mistä perheestä kakara tulee. tuleeko hän perheestä, jossa haukutaan koulua ja jossa lapselta ei vaadita mitään."

Hohoo. Kyllä se vain joissain tilanteissa vaikuttaa. Tietysti vaikusta on myös oppilailla itsellään, mutta onhan toki olemassa opettajia joiden kurinpito-taidot ovat olemattomat (= luokassa jatkuvasti levotonta), jotka eivät esim. puutu kiusaamiseen jne. Ja sitten on vielä tietysti nämä joilla ei oikeasti edes ole koulutusta ammattiin, tai muuten vaan ei osaa opettaa. Esimerkiksi mulla oli seiska- ja kasiluokilla matikka oikeestaan kokoajan 9 (tai kasi), mutta heti kun opettaja vaihtu, niin kokeista tulikin kutosta. Sama lukiossa huomas eron eri fysiikanopettajien välillä: toinen teki kirjasta tehtäviä ja tarkistutti jokaikisen, toinen jakoi monisteita joihin suuren osaan ei koskaan saatu vastauksia, eikä välillä edes tienny että pitikö tehdä monistetta vai kirjaa, ja mitäköhän tehtävää (koska se sano toista ja teki toista)...
 
"mom"
[QUOTE="vieras";23690731]Kenen asenteita pitää muuttaa?[/QUOTE]

... kenen? Sinun?
No l a s t e n. Eli ei auta jos ope on suvaitsevainen ja kotona on peruspersumeininki. Tai toisin päin.
 
roooo
Koulushoppaisin, jos lapsi ei olisi ruotsinkielinen, todennäköisesti hyvä ja tasokas koulu tulossa.:)
Eikä nyt kyse PELKÄSTÄÄn maahanmuuttajista vaan kyllä niissä kouluissa on paljon eroa. Olin kahdessa eri yläasteessa ja hemmetti mikä ero lapsissa ja koulun tasossa. Toinen keskustassa arvostettu ja toinen kunnon lähiökoulu, "jouduin" itsekin heti ongelmiin toisessa koulussa. Huumeet astuivat kuvaan ja poikaystävänä rikollisneekeri. Kumpaa toivotte lapsille? Kyllä minä ainakin tasokkaan ja suomalaisen koulun.

1/3 oli mamuja joista 95% oli ongelmanuoria, lopuista 2/3 ehkä 50% ongelmanuoria, köyhistä perheistä. Ei kiitos meille.
 
"vieras"
[QUOTE="mom";23690893]... kenen? Sinun?
No l a s t e n. Eli ei auta jos ope on suvaitsevainen ja kotona on peruspersumeininki. Tai toisin päin.[/QUOTE]

Mamujen kotona peruspersumeininkiä?
 
Eräs tuttuni teki Tampereella noin, tai siis muuttivat toiseen paikkaa, pelkästään sen takia että lapsi saatiin siirrettyä toiseen kouluun. Tällä lapsen luokalla (ekaluolla) oli yli puolet mamuja ja he liittoutuivat sitten ihan järjestelmällisesti suomalaisia vastaan ja ei sielä oppimisestakaan tullut mitään kun puolet luokasta ei osaa suomea (tai tahdo osata)
 
"maiju"
Eräs tuttuni teki Tampereella noin, tai siis muuttivat toiseen paikkaa, pelkästään sen takia että lapsi saatiin siirrettyä toiseen kouluun. Tällä lapsen luokalla (ekaluolla) oli yli puolet mamuja ja he liittoutuivat sitten ihan järjestelmällisesti suomalaisia vastaan ja ei sielä oppimisestakaan tullut mitään kun puolet luokasta ei osaa suomea (tai tahdo osata)
Peesaan. Samoja kokemuksia meillä, mut nyt onneksi lapset hyvissä kouluissa.:)
 
"höh"
Omat lapseni olisivat päässeet kyläkouluun, mutta valitsimme toisin. Valitsimme isomman koulun sekä valinnaisten aineiden tarjonnan että moninaisemman oppilasaineksen takia. Nykyisessä koulussa on sekä heikkolahjaisia sopeutetua opetusta saavia että ulkomaalaistaustaisia koululaisia. Katua ei ole tarvinnut.
 
Älykkö
Minunkaan lapsia ei mamukouluun laiteta. Tuttu oli hetken sellaisessa opettajana ja kertoi villistä menosta.

Ei sellaisessa voi oppia kun ei ole työrauhaa.

Vanhemmat eivät välitä lastensa koulumenestyksestä jos laittavat lapsensa mamukouluun.
 
[QUOTE="vieras";23689836]Mun lasten isä on mamu, ollaan kyllä erottu. Lapset eroaa kyllä massasta ulkonäöllään. Mutta mä tunnustan miettiväni tälläistä koulushoppailua, eli ollaan etsimässä uutta asuntoa ja mä mietin hyvin paljon kouluja ensin, että mille alueelle muutetaan, koska en halua lapsiani kouluun, jossa paljon maahanmuuttajaperheiden lapsia. Ja joo, mua voi kutsua rasistiks, myönnän sitä jossain määrin olevani! Esim Hervantaa on kehuttu, mulla asuu siellä joitakin ystäviä, niin suomalais-suomalaisia kuin suomalais-mamutaustasia perheitä. Kaikki tykkäävät ja kehuvat aluetta, mutta mulle siellä on ihan liikaa ulkomaalaisia.[/QUOTE]

Sama täällä. Eli lasteni isä on ulkomaalainen (emme kyllä ole eronneet).

En halunnut laittaa nyt ekaluokkalaista lastamme lähikouluun, joka on levoton ja huonomaineinen, oli sitä jo minun ollessani lapsi. Luokkakoot ovat suuret. Ja kyllä, siellä on myös paljon mamuja nykyään.

En haluaisi asua esim. Varissuolla joka on aina ollut huonomaineinen, levoton alue ja jossa on Suomen suurin ulkomaalaisprosentti. Enkä asuisi nykyisen asuinalueeni niissä taloissa joissa ovissa lukee 85% ulkomaalainen sukunimi.

Kutsukaa rasistiksi, mielestäni olen vaan järkevä. Miksi ihmeessä lapseni menisivät lähimpään, levottomaan kouluun suuriin luokkiin, kun puolisen kilsaa kauempana on oikein kiva koulu? Ja miksi ihmeessä asuisin 12-henkisten irakilais- ja somaliperheiden naapurissa, jos vaihtoehtona on suomalainen mitä mukavin eläkeläismummo? Pitäisikö tehdä huonoja valintoja suvaitsevaisuuden nimissä?
 
??
[QUOTE="vieras";23689911]Kelaa, ihmiset jopa eroavat jotta heidän ei tarvitse panna lapsiansa samaan kouluun sun lapsien kanssa.:D[/QUOTE]

Tässä taas tän p****** ajattelutavan näkee! Jos lapsen toinen vanhempi ei ole suomalainen, "alennetaan" hänet joksikin välteltäväksi avaruusolioksi! :( Minunkin lasteni koulussa on paljon maahanmuuttajia, mutta suurimmat ongelmat (varastelu, kiusaaminen, alkoholi, tupakka jne) aiheuttavat ihan suomalaiset nico-petterit ja janna-jessicat. Kyse kaiken lisäksi ala-asteesta. :( Toiseen kouluun en kuitenkaan lapsiani vaihtaisi, kyseisessä koulussa on PALJON hyvää juuri monipuolisuutensa ja tiukan valvonnan takia.
 
"vieras"
[QUOTE="huom";23691512]Ruotsinkielisiin kouluihin ei muuten oteta somalimamuja! Miksiköhän ?[/QUOTE]

Bättre folk haluaa pyöriä oman sakin parissa sisäsiittoisella ankkalammellaan.:D
 
"Mamuli"
Olen itse nauttinut monikulttuurisesta ilmapiiristä suomalaisessa koulussa ja erityisesti siitä, että olin sen rikastuttavan monikulttuurisuuden edustaja.

Koska olen suorittanut rikastumisen oppimäärän (ja paljon extra opintopisteitä!) koko perheeni puolesta, en tunne velvollisuutta opettaa lapseni oman kulttuurin tavoille. Monia se kovasti järkyttää, mutta he taas eivät olleet mamuja koulussa, heillä on vaan vahvaa teoreettista tietoa asiasta. x)
 
junttisuomalainen
Ymmärrän koulushoppailijoita täysin. Sukulaispoika käy tuollaista "mamukoulua" ja tuli välitunnilla poikkeuksellisen julmasti pahoinpidellyksi isomman mamuoppilaan taholta. Ja koulu jotakuinkin painoi asian villaisella.
 
"miä"
Alkuperäinen kirjoittaja helsinkiläinen;23690084:
Näin. Koulun ilmapiiri ja kulttuuri ratkaisee paljon enemmän kuin materiaalin syntyperä. Joissain kouluissa ongelmat lakaisteen rehtorin johdolla maton alle ja hymyillään, että meillä ei kiusata, meillä ei ole ongelmia ja kaikki menee päin... Jossain on välittämisen ja puuttumisen kulttuuri ja sitä minä arvostan. Sellaisessa koulussa aikuiset pitää homman hanskassa, oppilaiden syntyperästä riippumatta.
Tää oli hyvin kirjoitettu. Tällä hetkellä suomalaisilla lapsilla on niin paljon ongelmia ylivilkkaudesta järkyttävän huonoihin kotioloihin, että maahanmuuttajat jäävät tuntirauhan rikkojina hyvin usein toiseksi. Lisäksi: lapsi oppii kielen lukuvuodessa. Yläkoululaisista mamuista suurin osa on asunut täällä puolet elämästään ja osaa kieltä sujuvasti.

Kyse on koulusta: millaiset säännöt siellä on? Miten asioihin puututaan? Välittävätkö aikuiset? Tätä "koulushoppailijoiden" pitäisi tutkiskella eikä pelkästään tuijottaa mamujen korkeaa määrää. Tiedän Tampereella koulun, jossa työrauhaan panostetaan, vaikka maahanmuuttajaprosentti on korkea. Ja samalla alueella koulun, joka on huomattavasti rauhattomampi. Tiedän myös "hyvämaineisen" koulun, jossa oppilaat käyttäytyvät todella huonosti, mutta opettajia ei kiinnosta, opettajat menevät tunnille 10-15 minuuttia kellonsoiton jälkeen, paneutuvat vain tiettyjen painotusluokkien opetukseen, ym. Tämä ei mene vanhempien korviin.
 
Ymmärrän koulushoppailijoita täysin. Sukulaispoika käy tuollaista "mamukoulua" ja tuli välitunnilla poikkeuksellisen julmasti pahoinpidellyksi isomman mamuoppilaan taholta. Ja koulu jotakuinkin painoi asian villaisella.
Meidän lähikoulussa sama juttu. Kaverini ekaluokkalainen poika sai 2 krt kunnolla turpiinsa 5.-6. lk oppilailta. Eikä rehtoria kiinnostanut, 'nahistelua se vaan on, ei suuri juttu'...ja lapsi oli siis aivan ruhjeilla, otsassakin iso verinen haava jonka koulun terkkari paikkasi. Toinen hakkaaja oli suomalainen läski ja pitkä triplasti ekaluokkalaista suurempi nicopetteri ja toinen joku mohammedi. Mohammedin vanhemmat lupasivat puhua pojalleen mutta puhe oli varmaan turhaa koska sama meno jatkui. Ja nicopetterin äiti oli vaan tuhahtanut että minkäs minä sille voin.
 
"poikia3"
[QUOTE="huom";23691512]Ruotsinkielisiin kouluihin ei muuten oteta somalimamuja! Miksiköhän ?[/QUOTE]

Ruotsinkielisissä kouluissa on jopa somalimamuja suomessa, alueilla, jossa enemmistön kieli on ruotsi, ja ovat oppineet sen ensimmäisenä kielenään suomessa.
 
vierailija
Tuollainen lehtijuttu on vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta kuvaa olemassaolevaa ilmiötä, toisaalta luo ja vahvistaa sitä.. Tarkoitan, että nyt varmaan joidenkin helsinkiläisvanhempien mielessä alkaa raksuttaa, että pitäiskö sittenkin miettiä sen meidän eskarilaisen tulevaa koulua vähän tarkemmin, kun lehdessäkin sanottiin että sitä vältellään.
 

Yhteistyössä