Hitsin etanat

Kaipailis vinkkejä teiltä joilla etanat oikeesti olleet riesana ja olette ongelman jotenkin kuriin saanut.
Netti nyt pursuaa ohjeita tuhkasta oluen juottamiseen, mutta meillä toi etsku kanta lähentelee jo kiinan väkilukua ja mä kaipaan jotain vinkkiä miten niistä eroon pääsisi suht kivuttomasti.

Help!
 
6xäiti
Oisikohan se etanamyrkky mitään? Mikäköhän sen nimi nyt sitten vaan on..? Jotain sinisiä rakeita, joita etanat syövät, kun ne rakeet kostuvat ja menevät sitten joihinkin koloihin kuolemaan, joten raatojakaan ei jää. En ole kokeillut, meilläkin on noita kotiloita ja oon niitä keräillyt ja polttanut sitten. Täällä päin joku oli kerännyt astioihin yli 10000 jo keväällä noita kotiloita...
 
Me ollaan käytetty Ferramolia aika hyvin tuloksin - meillä riesana kotilot, yökh! Pihan huolellinen siistinä pitäminen kans edesauttaa asiassa eli nurmikko siistinä ja jos on puskaa ja pensasta, niin kannattaa puskien juurilta kitkeä pois kaikki ylimääräinen rikkaruoho houkuttelemasta. Ja oon mä niitä kotiloniljakkeita sitten ihan poiminutkin pois urakalla ja kaatanut keitetyt vedet niskaan - yöööök!

Niitä on nyt ihan hiiesti, kiitos mitä ilmeisimmin leudon talven, jotta ovat päässeet talvehtimaan suotuisissa oloissa. Sitkeä työ palkitaan, näin jaksan uskoa. Tsemppiä sinulle taistoon!
 
No yhtä taistelua tää tuntuu olevan.
Ne nyt syö noi mansikatkin mikä mua pännii ihan kauheesti.
Sateen jälkee ku kävelee takapihalla ni kruts kruts vaan kuuluu.

Töikaveri sanoi mulle kans et pitäs vaan jaksaa niitä kerätä johonki kippoon. Mutta kun niitä on niin järjettömän paljon et en mä enää tiiä mitä tehdä.
Kokeillaan siis myrkkyjä, tack.
 
No yhtä taistelua tää tuntuu olevan.
Ne nyt syö noi mansikatkin mikä mua pännii ihan kauheesti.
Sateen jälkee ku kävelee takapihalla ni kruts kruts vaan kuuluu.

Töikaveri sanoi mulle kans et pitäs vaan jaksaa niitä kerätä johonki kippoon. Mutta kun niitä on niin järjettömän paljon et en mä enää tiiä mitä tehdä.
Kokeillaan siis myrkkyjä, tack.
..siitäkin huolimatta, että kuinka kamalan ällöinhohommaa se on, niin mä suosittelen sekä tota myrkkyä että sitä noukkimista, otat jonkun hiekkislapion ja joutavan hiekkisämpärin vaikka ja ryhdyt hommiin. On paljon tehokkaampaa ja saa suuremman otoksen haltuunsa. Ja mansikat on niidenkin suurinta herkkua :kieh:...

Ihanaa ois, jos pihaan tulis kesää viettämään hyvin näkäinen siili sekä pari kolme mustarastasta ja sammakkoperhe - katoais luonnonmukaisesti ja automaattisesti nuo mokomat parempiin suihin.
 
"vieras"
Joku täällä neuvo vastaavaa ku asiaa viimeksi kysyin, vai olikohan et siihen mansikkamaan viereen tuhkaa.
Mutta kun niitä on se miljoona, olisi paljon kätsympää saada myrkytettyä niistä se 3/4 pois, sit ei tarvis nyppii niitä ku se 50 000 :p
Joo muuten kyllä, mutta se myrkky ei myrkytä vaan niitä etanoita. En kyllä käyttäisi minkään syötävän lähellä, enkä jos perheessä on lemmikkielämiä tai pieniä lapsia. No siis henk.koht en käyttäis mitään myrkkyä omassa pihassa :)
 
Henkilökohtaisesti en kyllä enää tiedä mitä noiden kanssa tekis, mansikat nyt on ihan syömäkelvottomia noiden takia.
Ja siilipariskuntakin löytyy, pitää vissiin niitä alkaa kouluttamaan sitten..
 
La Paset
Yks vanha, kokenut puutarhuri neuvoi, että ne on vaan kerättävä pois ja poltettava. Niitä voi yrittää metsästää olutvadein, mutta silloinkin ne on kerättävä. Puutarhuri ehdotti, että järkkäisimme tuttavillemme etanajuhlat ja niissä kilpailun, jonka voittaisi se, joka on kerännyt enemmän etanoita. Sopii lapsillekin. Heille vois maksaa vaikka 10 centtiä per etana.
Kompostiin löydettyjä etanoita ei pidä heittää.
 

Yhteistyössä