Hoidot jatkuu 2012

Tiinuli hienoa, että pääsitte siirtoon:) Tsemppiä piinailuun!

Karpalo turhauttavaa tommonen:(

johkunen
, TanZZZku ja Alexandria toivottavasti oireilunne alkaa muuttumaan oikeiksi raskausoireiksi:) ja marianne jospa se oli jotain harmitonta vuotoa..Tsemppiä!

Kaarne ompa mukava, kun hoito aikaistui :)

on: Eilen mulle soiteltiin hedelmöittymisistä ja jäin siitä tiedosta niin suu auki, että en voinu tulla tänne kirjottamaan mitään. IVF:llä ei ollu hedelmöittynyt yksikään ja ICSI:llä yksi. Tämä yksi oli kuitenkin lähtenyt jakautumaan ja tänään se siirrettiin:heart: 1-luokan 4-soluinen:heart:

muoks. testipäivä 11.5.

HB ja Elvi pp0
 
Hienoa Halle että pääsitte siirtoon!! Toivottavasti pikkuinen tarraa tiukasti kiinni ja tämä siirto olisi nyt "se"!! :)

johkunen ja alexsandria kovasti sinne teille tsemppiä d:)b Toivottavasti tuottaisi teille nyt tulosta!!!
ja Marianne toivottavasti vuoto nyt ymmärtää häipyä ja ei olis sitä "mitä kukaan ei toivo"!! :hug:

Itse taidan olla pelistä pois. Tunnen kuitenkin kroppani aika hyvin, ja äsken ihan holahti jo pikkarin suojaan.. vaaleenpunasta se on mutta nyt sitä tuli ihan kunnolla. Eli uskon vahvasti että mun peli tässä kohtaa on menetetty!! Osasin odottaa tätä, eihän se nyt voiskaan nii helposti käydä et heti ekasta siirrosta raskautuisin.. Mutta eteenpäin mennään, tukka takana täysillä kohti uusia pettymyksiä!!!
Jännäilen nyt et onko ne kaksi alkiota selvinny pakkaseen, ma saan tietää.
Teitä muita jännään nyt superina :)
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?

Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Mequ .................. 2. IVF ................. huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Vanil ................... 2.IVF ................... huhti-toukokuu
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas ............ huhti-toukokuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/2.pas .......... toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Moto76 ................ 2.IVF/1.pas .......... Toukokuu
Emma81 .............. 2.IVF ................... toukokuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ... toukokuu
Napsuneiti ............ 2.IVF ................... toukokuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... toukokuu
Almina ................ 4.ICSI .................. touko-kesäkuu
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Hautomo76 ......... 1.ICSI/1.pas ........... Kesä/elokuu
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... elo/syyskuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI................... syksy
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Seline ............... ( 2.IVF) .................. ??
Pioni70 ................ 3.ICSI ................... ??


***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS........... 1 ................... 3.4. (+)
Leppäkerttu-77 .... 3.IVF/ICSI 2.pas ..... 1 ................... 19.4.
Marianne1971....... 2. IVF ................... 2 .................... 30.4.
TanZZZku ............. 1. IVF .................. 1 ..................... 30.4.
Johkunen ............. 3. IVF ................. 1 ..................... 30.4.
Alexsandria ........... 3.IVF ................... 2 ..................... 5.5.
Tiinuli81 ............... 1IVF 1.pas ............ 1 ..................... 6.5.
Miles ................... 3.ICSI................... 2 ...................... 7.5.
HalleB................. 5.ICSI .................... 1 ..................... 11.5.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ........... 20.12.2012
 
ON 2 hyvää vauvan alkua siirretty :heart::heart: ja päätin että tulen raskaaksi tästä hoidosta ja sillä sipuli, nyt riitti nää hoidot.. :p

Verikokeen perusteella olis saanu pakastaa meidän alkioita. Mulla on hepatiitin vasta-aineet niin koholla, eli erittäin pieni todennäköisyys että tauti tulis aktiiviseksi ja infektioriski myös pieni. Eli hyviä uutisia verikokeen suhteen, mutta
pakkaseen ei jää mitään :'( ja se on tosi surullista. Sen kerran kun sinne olis saanu jotain laittaa. Mutta mulle riittää nää kaksi, jospa nyt edes toinen kiinnittyisi.
Ne kaksi alkiota mitä siellä vielä oli niin toinen oli lopettanut kehittymisen jo aikaisemmin ja toisella kehittyminen oli pysähtynyt muistaakseni eilen. Seuraavat vielä sen yhden alkion kehittymistä huomiseen, mutta lääkäri sanoi että todennäköisesti pakkaseen ei mene mitään.

lääkäri sanoi että huomisen aikana pitäs viimestään kiinnittyä, voi kun ne nyt tarrais ja lujasti...

blastot kun siirrettiin niin sain testipäivän "jo" 1,5vkn päähän ma 7.5. Luulen kuitenkin että testaan jo sunnuntaina. antoivat klinikalta raskaustestin ja kävin vielä apteekista ostamassa 2 digitaalista clear bluen testiä valmiiksi. Siellä maassa missä asutaan nyt ei ole näitä clear bluen testejä ja haluan ehdottomasti niitä käyttää..


Mutta nyt tosiaan jännät paikat alkaa...

muoks.
siis alkiot oli 5 päivän alkioita niinkun pitikin eli oikeassa aikataulussa kehittyneet :)

muoks.muoks
pari juttua tehdään nyt erilailla eli olin jo aikaisemmin kysynyt lugeja pidemmäksi aikaa ja niitä on nyt tosi paljon, en muista määrää mut varmaan rv10 asti jos raskaaksi tulen. Lääkäri kyllä sanoi ettei ole mitään näyttöä että pidempi käyttö auttaa mutta haluan nyt sen takia että on ainakin tehty jotain toisin.
toinen juttu on se että sain "jälkipiikin" jonka pistän huomenna. auttaa limakalvoon ja siten kiinnittymiseen. ekaa kertaa sain tosiaan tän lääkkeen, gonapeptylin.
 
Viimeksi muokattu:
Kaarne hieno juttu, että pääsettekin aikasemmin hoitoon! päivitin sun tiedot :)

risto79 kiva juttu että teilläkin hoito lähestyy, pääset kohta "tosi toimiin"..

marianne mulla tuli myös hiukan vuotoa vaikka olin raskaana, joten ei vielä mitään hätää jos vuoto ei muutu runsaammaksi, tsemppiä!!

tanZZZku eikä, voi kökkö, älä menetä vielä kuitenkaan toivoa! :hug:

HalleB mulla melkein sama tilanne kun sulla alkioiden määrän suhteen, mutta jospa laatu korvaa määrän kuten lääkäri tänään mulle sanoi!!! Tsemppiä ja paaaljon tarrasukkia nyt mukaan!!

peppi1981 jokos sulla on ollut eka ultra? toivottavasti se pikku sydän sykkii ja kovaa niin voidaan siirtää sut plussanneisiin!! =)


Meitä on tosi monta piinailemassa, toivotaan nyt tähän ketjuun oikein kunnon plussa myrskyä!!!
 
Viimeksi muokattu:
marianne ja tanZZZku: Oon kans kuullut ja lukenut tältäkin palstalta että alkuraskaudessa voi olla hyvinkin vuotoja..joten jaksaa vielä piinistellä :) ainakin testipäivään saakka.

miles :Kiva juttu että sulle siirrettin 2 alkioo, toivottavasti jompikumpi terraisi tiukasti kiinni tai vaikka molemmat :)

Täällä taas alavatsaa vähän juilii..mutta selkeesti oireet on silloin kun farkun nappi painaa alavatsaan istuessa..hahahhahah :kieh: Mitään oireita ei ole..,tilasin netistä 10 raskaustestiä joten luulen että testailen jo heti kun saan ne testit kotiin :ashamed: Sitten kysymys..ootteko huomanneet että kohdunnupukka olisi jotenkin muuttunut piinapäivinä? e oikeestaan edes tiedä millainen se pitäisi olla silloin kuin on raskaana? sen tiedän että ovulaatiossa se aukee ja pehmenee mutta onko se muut ajat kova ja kiinni? siis normikierrossa ja raskaanakin?
 
Halle ihanaa että saitte hyvän kaverin kyytiin =)
Tosi harmi että hävikkiä oli, mutta pääasia että tuo yksi sinnikäs osoittautui sitten huippuyksilöksi!!

Tanzzzku kyllähän moni meistä jo oman kropan aika hyvin tuntee tässä vaiheessa, jos kuitenkin joku ylläri voisi käydä, tiedä sitä ;)
Mutta toivotaan että saisit maanantaina hyviä uutisia niistä viljelyyn jääneistä!

marianne kiva kuulla että pakkasessa löytyy toivoa jos tämä nyt sitten huonosti päättyy :(

miles onnea myös kyytiläisistä =)
Onhan sulla ihan hyvä tausta saada näistä käärö kainaloon, pidetään peukkuja!

Tiinuli tsemppiä sinnekin piinailuun! En osaa tuohon kysymykseesi vastata kun en ole kiinnittänyt asiaan huomiota, ihan mielenkiintoista.

ON: Piinailu jatkuu ja samoin kaiken maailman tuntemukset, ärsyttävää : /
Välillä fiilis on hyvä että olisi juuri sitä, välillä päättelen taas että johtuu taas siitä ja siitä, onneksi nyt on torstai!!
 
Jepa jee... johkunen en usko oikee ylläriin.. vuoto vain voimistuu ja voimistuu. Tuntuu vähä hölmöltä jatkaa lutinusta mutta kilttinä vaan jatkan, mut jos hanat aukee kunnolla, niinku nyt on merkkejä havaittavissa niin sit lopetan, sano lekuri mitä hyvään!!
Iso kiitos kaikille muillekin positiivisista ajatuksista ja kannustuksesta!! Ootte ihan mahtavii :) :hug:
 
Johkunen, mitä oireita?? (hehkutellaan tässä nyt torstaiaamun kunniaksi) :)

TanZZZku, harmi jos teillä nyt meni plörinäksi tämä hoito.. Mut toivottavasti viljely on onnistunut!

miles ja Halle onnea mukaan kyytiläisille!

Marianne, mikä tilanne, selvittiinkö säikähdyksellä vai alkoiko vuoto?

Tällä ei hirveesti mitään uutta. Luget ilmeisesti tekevät tehtävänsä ja turvottavat aika reippaanlaisesti. Muuten varsin rauhallista =)

alexsis pp7
 
miles kiitos! Huippua, että sait kaksi pikkuista kyytiin :heart: Mulla tuo testipäivä on pp16 ja en todellakaan odottele sinne asti:whistle: Mulla on huomenna ultra, kun hyperi uhkaa. Jos tilanne on rauhoittunut, niin saan alkaa pistää Pregnyliä tukemaan sitä limakalvoa ja kiinnittymistä :)

johkunen mä oon tottunu siihe, että pakkaseen ei mitään saada. Pääasia, että päästiin siirtoon. Sekin tuntuu nyt hyvältä, kun on sitä IVF:ää kokeiltu. Eipähän jää sit mietityttämään sekään.. Meidän ainoa keino on siis ICSI. Hui, hui kun sullakin alkaa olla jännät ajat..tsemppiä! :)

TanZZZku voi rähmä..:( kannattaa kuitenkin jatkaa vielä sitä tukea.. Toivotaan, että pakkaseen meni jotain!

alexsandria kiitti! Jaksuja vielä piinailuun ja luge-oireisiin:)

Tiinuli se napukka elää aika omaa elämää ja seilaa pitkin päivää eri kohdassa, et mitään kovin luotettavaa siitä ei voi tulkita. Raskautuessa sen pitäisi ylhäällä, kovana ja kiinni. Menkkojen lähestyessä se laskeutuu alas ja aukenee..

on: Eilen jäi mainitsematta se, että tää uus lääkäri teki siirron tosi näppärästi ja kivutta. Mulla ollu pari kertaa nuo siirrot tosi kivuliaita, kun siellä on sellanen mutka, johon siirtokatetri tökkää. Jäi tosi hyvä mieli siirron jälkeen sekin takia. Huomenna vielä ultrataan, kun vatsaontelossa oli aika paljon nestettä ja toinen munasarja oli turvoksissa.
 
alexsis en tiedä uskallanko listata kun voi johtua vaikka mistä, mutta...
Paleltaa kovasti koko ajan (tärisyttää ja sormet jäässä) mutta mua paleltaa myös normi loppukierrossa.
Hieman kipeä olo (kurkku välillä kipeä, nuuduttaa ja paleltaa) mutta voi johtua tuosta kun ruumiin lämpö on loppukierrosta ylhäällä niin oireilee siksi.
Koko ajan nälkä ja ajattelen ruokaa :) mutta loppukierrosta muutenkin tekee mieli kovasti suolaista (vedän muuten suolakurkkuja suoraan purkista :p).
Sellanen melkein jatkuva paine alkoi sunnuntaina tuolla hyvin alhaalla vatsassa mutta tämä voi johtua noista suurentuneista munasarjoista kun painaa rakkoon tms.
Yötä en saa nukuttua ilman vessareissua mutta mun kroppa palautuu edelleen punktiosta.
Rinnat hyvin arat ja turvoksissa mutta myös luget aiheuttaa.
Vatsa välillä arka, välillä nipistelee ja välillä vähän ns. viiltää, välillä vaan turvottaa paljon (nytkin olen turvoksissa ylävatsaa myöten) mutta tämän voi auheittaa myös niin endo kuin kiinnikkeet mitä on tullut.
Alaselkä oli hyvin kipeä tuossa vielä vloppuna ja alkuviikosta, nyt on hieman helpottanut mutta tuo kova vatsan turvotus voi myös senkin aiheuttaa.
En siis uskalla usko mihinkään näihin oireisiin vaikka toivoisinkin!

Halle niinhän se menee, moniin asioihin tässä tottuu ajan kanssa. Mutta hyvä tosiaan kun teille selvisi että ICSI on teille se oikea!

Harmi että sulle on kertynyt nestettä! Mulla oli niin vähän, että lääkäri sanoi sen poistuvan itsestään kun juo vaan paljon ja seuraa että juoksuttaa vessakin.
Mulla oli myös molemmat munasarjat hyvin suurentuneet ja siitä sain ohjeen, että tällä hetkellä mm. virtsarakolle tms. ei ole nyt kovasti tilaa joten vessassa juoksuttaa ja saattaa oirehtia (ilmeisesti nuo mulla nosti sen tulehduksen ja kivutkin). Harmi vaan että vessassa juoksen edelleen ja yöllä en saa nukuttua kun herään kovaan paineeseen viimeistään neljän jälkeen!
Toivottavasti ultrassa näkyy että sullakin tasaantuminen on alkanut tapahtua ja kroppa palautuu!!

marianne mulla testipäivä (veritesti) on pp11, eli eikö sulla vähän sama menossa? Luulisi näkyvän jo jotain mutta tietysti täyttä varmuutta et välttämättä vielä saa. Tsemppiä :)
 
Viimeksi muokattu:
Miles: Kyllä minut voi siirtää tuonne plussapinoon. Tänään kävin ultrassa ja kyllä siellä pieni ihmisen alku löytyi ja sydän sykki. :) Vielä en ole oikein osannut nauttia tästä raskaudesta, mutta eiköhän pikku hiljaa voi alkaa nauttimaan, kun yksi etappi on takana.

Tsemppiä piinailijoille, toivottavasti tulee oikein monta plussaa. Ja voimia muillekin, missä hoidon vaiheessa olettekin. :)
 
dodii tehäänpäs taas oma hoitolista..voi sitten ittekkin kurkkia taas yritetään erilaista hoito
PAS tulossa jos alkiot selviää sulatuksesta... 3 pakkasessa...ovat 2+1 oljessa.
1 lähdetään sulattaa
14.4 kp1-5 menkat
25.4 kp12 uä katsotaan johtofollin koko, päätetään koska aletaan tikuttaa ovista.
jos raskaaksi niin aletaan pistoshoito tueksi.......
kp12 ja yks folli oikealla, eli ei luomu mahista,vain vasemmalla munatorvi
folli oli 13,5mm ja limis 6,3mm
ovistestejä perjantaista lähtien......
jos launtaina PLUSSA niin keskiviikkona siirto jos selviävät sulatuksen.....mihin en oikeen usko.....
 
ON: kp 23 aloitin synarela sumuttelut, nyt on kp31(eipä ole ennen näin pitkää kiertoa ollut). Näköjään synarela vaikuttaa tuohonkin, itse tykkäsin suprecurista enemmän kun se ei aiheuttanu mulla kuin kuumia aaltoja mut tämä synarela ja basedowin tauti yhdistettynä ei ole niin mukava, silmät kuivuu ennätys nopeasti ja se on v**tumaista koska yöllä rupeaa silmät vuotaan eikä saa sen takia nukuttua.
ja nyt tosiaan kuukautisetkin myöhässä. prkl.
pitäis varmaan huomenna tai sit maanantaina soittaa varalta hoitajalle ja kysyä mitäs nyt kun keskiviikkona eka ultra. tietty toivon että täti tulee ja pikasesti kylään. onhan noita menkka kipuja ollut melkein joka päivä mutta ei siltikään mitään tapahdu:( argh...
 
Heipparallaa vaan kaikille!
Nyt taas aktivoiduin, kun oma hoito alkoi tänään Puregon pistoksilla. Olen kyllä seuraillut teidän muidenkin taivaltanne täällä ihan melkein päivittäin. Lähdettiin yksityiselle tähän toiseen ICSIin, koska naikkarilla sanoivat jo pariin otteeseen, kun yritin ilmoittautua, että ei mahdu.. Kukkarolle käy vähän enemmän, mutta mielenterveydelle vähemmän.. Pääsee ainakin ennen kesätaukoja hoitoon. Mulla siis nyt pitkän kaavan sijaan mennään lyhyellä, joten parin viikon päästä mullakin ne piinapäivät koittaa. HUI!:eek: Taas toivon kipinä nostaa päätään, vaikka viime hoito meni ihan reisille, kun ei pakkaseen jäänyt mitään ja tuoresiirrosta kemiallinen. Toivottavasti nyt paremmalla onnella.
Kaikille plussanneille onnea:flower: ja piinailijoille pitkää pinnaa:wave:. Täältä tullaan perästä.

Pyykki
 
Mariq: Toivotaan että pääset keskiviikkona siirtoon :)

Peppi1981: Kovasti onnea pikkuisesta ihmisenalusta :heart:

Halle: Harmi kun hävikki oli niinkin suuri mutta toivotaan että tämä yksi alkio olisi niin vahva että kiinnittyisi ja pysyisi matkassa mukana :) Tsempit piinailuun

Johkunen: Kovasti oireet ainakin vaikuttaisi siltä että raskaana olisit :) Jänniä aikoja ..... :)

Itselle ei mitään uutta...ei mitään oireita :) Jotenkin normaalimpi olo kuin aikoihin .. :LOL:no kait toi yhdistelmä luget ja zumenon tukee hormoonitoimintaa sen verran paljon että on kropalle outoa. Yleensä hormoniarvot on päin honkia ja olo sen mukainen :( Jotenkin on vahva tunne että ei ole tärpännyt...plussakierrolla mulla oli tunne että onnistuttiin ja nyt ei ole sitä tunnetta..empä tiiä mistä se johtunee...
 
Viimeksi muokattu:
Halle,
kiinnitin huomiota tuohon sun myöhäiseen testipäivään. Oisko se laskettu sen mahdollisen pregnylin takia noin kauas? Pregnylin poistuminen elimistöstä kun voi kestää jopa 10vrk, niin testaamisajankohdan venyttämisellä vältettäisi aikaisen testaamisen väärät ja toiveita nostattavat positiiviset?
 
Mukavaa perjantaita kaikille, ihanaa kun on pitkä viikonloppu edessä!

Mites meidän piinailujengi, onko tuntemuksia suuntaan tai toiseen?

Täällä menossa pp8, ja olo jotenkin harvinaisen rauhallinen :p Ei ihmeempiä oireita, paitsi hirvee murkkuikä-finni-hyökkäys iskenyt! Yritin etsiä vanhoista viesteistä oireitani 2010 plussanneesta hoidosta (vois vertailla miltä silloin on tuntunut ja mitkä olleet fiilikset), mutta jostain syystä noita vanhoja viestejä ei enää löydy. Ehkä ne on poistettu jo kun siitä on niin kauan.

alexsis pp8
 
marianne kävi aamulla mielessä että oletkohan testannut, mutta voi rähmä :(

alexsis kiva kuulla että joku on sentään rauhallinen ;)
Eli sulla ilmeisesti aika normaali olo?

Mä oon viime yönä nukkunut tosi huonosti joten odottelen että pääsen kotiin päikkäreille ja muutoin koitan pitää itseni pihahommissa koko vlopun niin menee aika mukavammin!

Aurinkoinsta vloppua kaikille =)
 
johkunen, juu aika normifiilis täällä on. Ei mitään suurempia tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Mun kierto on lyhimmillään ollut 26pvää, ja se olisi tänään. Mut pääsääntöisesti kyllä mennään 30 päivän kierrossa. Nyt pidetään vaan pää kylmänä, jos keskiviikkoon saakka selvitään, niin sit ollaan aika hyvillä vesillä (ikinä ei oo ollut kierto yli 30 pv). Testipv mulla on vasta reilun viikon päästä!!

Nyt vielä muutama tunti reippaasti työhommia ja sitten vapun viettoon!

alexsis
 
Tulin vaan kertomaan että kävin tänään varhaisultrassa (6+0) ja siellä näkyi pieni pikselimössö jonka helposti erottuvin piirre oli sykkivä sydän :heart::heart::heart: Eli vielä on kaikki kunnossa, toivottavasti pysyykin! Käyn usein kaikkien kuulumisia lukemassa täältä taustalta, ei muutama viikko raskaanaoloa vielä pysty hävittämään lapsettoman identiteettiä :D

Oikein paljon tsemppiä kaikille ja plussatuulia! ++++++++++++++++:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: miles

Yhteistyössä