* Hoidot KYS 2011 *

Voi Ciram, miten huonoa tuuria. Epäonnistuneen hoidon pettymystä ei ainakaan yhtään vähennä tieto pitkästä odotuksesta seuraavaan yritykseen!

Halle::hug: Viime keskiviikkona sain ensin tietää, että ystäväni koira kuoli äkillisesti epämääräisiin oireisiin tehohoidosta huolimatta vain noin 3 vuotiaana. Kyseinen koira oli itsellenikin tärkeä ja oli juuri viettänyt meillä pari viikkoa. Poika meni EVIRAan tutkittavaksi, joten toivottavasti saamme pian tietää, mitä oikeastaan tapahtui. Samaan syssyyn täällä alkoi uusi kierto ja soittelin KYSiin vain kuullakseni, että hoito on sittenkin vasta joulukuussa, soita uudelleen seuraavista kuukautisista. Plaah.

Elämä kuitenkin jatkuu, koska sain pian suru-uutisen jälkeen tietää, että pojan vierailu meille toi tulosta. Meille odotellaan koiravauvoja syntyväksi marraskuun alkupuolella. Tekemistä hoitoa odotellessa siis tulee riittämään:). Nyt ollaan vaan sormet ristissä ja peukalot pystyssä, että mikä ystäväni ihanan uroksen veikään aivan liian aikaisin koirien taivaaseen, olisi se joku ei- perinnöllinen juttu.
 
Kultaa ihanaa, että pentuja on tulossa:heart: onneks mul ei oo nyt saumaa ottaa yhtä niistä :D

on: Kävin eilen ja tänään ultrassa. Tänään pistän Pregnylin. Torstaina on punktio ja toivottavasti perjantaina siirto!
 
Mimmii kyselit limakalvon paksuudesta, ekassa ultrassa mulla kp1 eli ei voitu mitata, tokassa ultrassa 11mm ja siirtopäivänä 15mm. Ekassa ivf-hoidossa siirtopäivänä paksuus oli 14mm ja se oli lääkärin mielestä paksuuden suhteen siinä ja rajalla. Nyt sanoi tuosta 15mm, että on se liian paksu... Tiedä sitten häntä, nyt vaan ootellaan ar- ultraa ja toivotaan, että syke/sykkeet löytyisi ja olisi oikeassa paikassa.

Onnea Kultaa tulevien koiravauvojen johdosta :heart: Toivotaan, että seuraava hoito toisi myös muunlaista perheenlisäystä!

Tsemppiä kaikille hoitojen vaiheesta riippumatta :hug:

Halle erityistsempit uuteen koitokseen! Olen hengessä mukana kaikki sormet ja varpaat pystyssä :)
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB
Lila: kiitos vastauksesta. Mulla limakalvo oli punktiossa joka oli eilen sen 13mm. Huomenna olisi siirto.

Äsken labrasta soiteltiin et 8 solusta vaan 2 oli hedelmöittyny. Toivottavasti ne lähtee jakautuu. Huomenna olis tosiaan siirto jos alkiot siirtokelposia. Täytyykö mun soittaa sinne aamulla viel ja kysyä onko ne lähteny jakautuu vai miten? en oikein ymmärrä siitä viel kun eka hoito.. Ja me asutaan n. tunnin ajomatkan päässä kysistä.

Vähän nyt mieli alakuloinen mut jospa huomenna päästäis siirtoon :/

Tsemppiä kaikille!
 
Mimmii, meidän piti ainakin soittaa PAS:in ollessa kyseessä itse aamulla labraan. Meillä on kans tuota ajomatkaa. ICSI-hoidoissa KYS:istä on soitettu punktion jälkeisenä päivänä miten solut on lähtenyt jakautumaan, mutta onneksi ei ole tullut vielä sellaista vastaan että siirtoon ei oltaisi päästy. Me saatiin PAS-hoidon ohjeessa labran numerot johon soittaa aamulla.
 
Hapsuliini kannattaa soittaa sinne ja kysyä paljon maksaa. Mä kävin siellä joskus nelisen vuotta sitten tommosessa ja tais maksaa jotain 80e. Nyt me ollaan siellä hoidossa.

Mimmii onnea siirtoon pääsyn johdosta! :) Tsemppiä piinailuun!

on: Se perhanan folli kerkes taas karata, kun ei ollu jarrua käytössä. Tekivät sit inssin vaikka meidän kohdalla sen onnistumisprosentti on olematon. Enskierrossa jatketaan edelleen ja yritetään päästä punktioon sekä siirtoon asti. Ei tässä jaksa masentua. Ihan hyvällä fiiliksellä ollaan ja taistelu jatkuu! :)
 
Välillä ehin tännekin kuulumisia laittamaan. Onnea kaikille siirrossa käyneille ja siirtoon meneville. Toki iso peukutus kaikille, jotka näitä raskaita hoitoja jaksaa.

meillä siis alkionsiirrosta noin 3 vkoa ja viime viikolla oli verikoe, jossa hcg olikin 577. en ollut uskoa tulosta ja en usko edelleenkään että olisin raskaana. oli ne kaikki runsaat vuodot ja muut ongelmat. olen melkein varma, et on kohdunulkopuolinen tai kemiallinen tai joku muu mättää. nyt vaan piinaillaan viel pari vkoa ultraan. jotenkin koko ajan olen varuillani, että kaikki muuttuu huonommaksi. päivä kerrallaan kuitenkin. piinaavaa aikaa siis vietetään.
 
Hei! Ilmoittautuisin uutena tähän ketjuun! Meillä siis alkamassa nyt 3. IVF-hoito lyhyellä kaavalla, Primolut-Menopur-Orgalutran lääkityksellä. Takana selittämätön lapsettomuus ja ennen IVF hoitoja kokeilimme muutamaa inssiä ja Clomifenia. 1. IVF onnistui heti, josta nyt 3-vuotias ihana poika. Alkioita jäi monta pakkaseen, mutta viime syksynä yritimme siirtoa muttei mikään selvinnyt. 2. IVF (sekin pitkällä kaavalla) ei onnistunut, eikä alkiot PAS:iin selvinneet sulatuksen jälkeen. Nyt siis 3. yritys, joka ehkä jää viimeiseksi... Jännittää kovasti kun lääkäri on vaihtunut ja hoito-ohjelma pitkästä lyhyeksi.
Ennen pojan syntymää yritimme lasta 4 vuotta, eikä mitään kehossani tapahtunut minkäänlaista yritystä raskautumiseen ennen onnistunutta hoitoa. Nyt yritystä 2 vuotta ja sama juttu. Lääkärit olivat silloin kovin toiveikkaita sen suhteen, että jospa luomuraskaus tapahtuisi kun on synnyttänyt. Mutta ei. KYS:in hoitoon ollaan oltu enemmän kuin tyytyväisiä, henkilökunta on mitä parhainta ja ottautuvat kyllä jokaiseen tapaukseen huolella.
 
Moi! Minäkin ilmoittaudun tällä palstalla... eli meillä l-hoidot aloitettiin joskus 06 insseillä, joista aika nopeasti siirryttiin IVF:ään. Alkiot hedelmöittyi vain ICSI:llä. Ekassa hoidossa yksi alkio siirrettiin ja yhtään ei jäänyt pakkaseen. Nega oli. Toisessa hoidossa siirrettiin kaksi ja yksi jäi pakkaseen. Tästä syntyi poika 08.

Eräs synnytyslääkäri vakuutteli, että yhdesti synnyttäneenä on hyvät mahdollisuudet raskautua uudestaan. Noh, toiveikkaana aloimme yrittämään taas kesällä 2011. Mitään ei kuulunut, joten keväällä 2012 valmistauduttiin sen yhden pakastealkion siirtämiseen, joka sitten ei kestänytkään sulatusta. Pitkään pohdittuamme lähdettiin syksyn IVF-jonoon. Melko varautuneesti suhtauduin tähän hoitoon pettymyksien takia. Mutta yllätyksekseni 13 munasolusta hedelmöittyi peräti 9...mutta...jakaantui vain 3 2-luokan alkiota.

Yritin kertoa lääkärille toiveemme, että siirrettäisiin 2 alkiota nyt kerralla, mutta hän (KR) oli vakuuttunut siitä, että yhdellä lähdetään koska olen jo synnyttänyt ja tehdään nyt yksi lapsi kerrallaan. Oltais me otettu mieluummin kaksi lasta kuin ei yhtään lasta. Nyt tilanne on se, että 19.10. olisi testauspäivä mutta vuoto ja kovat kivut alkoivat jo eilen..joten ei onnistunut tällä kertaa.. :( ei oikein usko riitä siihen, että päästäisiin PAS:iin... ja nyt näyttää siltä että hoidot meidän osalta on tässä.

Luulin silloin kun poika syntyi, ettei tarvitse olla tämän asian edessä enää, mutta kummallista kyllä lapsettomuus sattuu nyt vielä enemmän. Olen enemmän kuin onnellinen yhdestä lapsesta mutta on niin raastavaa ajatella, jos hän ei koskaan saa sisaria. Mutta haluan kuitenkin pitää toivoa yllä kaikille, joilla ei ole vielä tärpännyt, kyllä se on mahdollista vaikka välillä toivo hiipuu, kannattaa jatkaa yrittämistä!!

Onko teillä kokemusta lääkäreiden linjauksista alkionsiirron suhteen eli oletteko huomanneet että joku lääkäri laittaisi herkemmin 2 alkiota? Meillä oli edellisessä hoidossa MH ja kaksi siis laitettiin...

Vauvakuumeilija: En ole ihan vielä heittänyt kaikkea toivoa tämän hoidon suhteen (tai no olen oikeastaan) mutta mitä vuotoja sulla oli ja nyt kuitenkin plussa? Oliko kipuja myös? Onnea kuitenkin kovasti plussasta :)
 
Hapsuliini: Muistelisin, että noin 80-90 euroa maksoi tuollainen ultraus ja tilanteen kartoitus yksityisellä. Kävin kesällä 2010.

Mimmii: Mahtavaa, että pääsitte siirtoon asti ja pakkaseenkin jäi yksi alkio! Onko jo mitään tuntemuksia ollut?

HalleB: Kyselen taas hölmöjä, mutta miksi sinulla ei ollut jarrua käytössä? Eikös viimeksikin ollut jotain ongelmaa juuri tuon asian kanssa?

vauvakuumeilija: Älä turhia murehdi. Noille asioille ei mahda mitään, jos jotain ikävää tapahtuisikin, joten yritä vaan nauttia alkaneesta raskaudesta. Kohtahan sinulla se ultrakin sitten jo on. :)

Tillis: Tervetuloa. Sinä oletkin jo sitten myös konkarikastia näissä hoitojutuissa.

mei23: Tuntuu hassulta, että lääkäri ei suostu siirtämään kahta alkiota, jos potilas itse niin haluaa. Kyse ei kuitenkaan ole sinänsä suuresta riskistä, koska kahta alkiota siirretään kuitenkin suhteellisen usein. Harmi, ettei teillä lääkäri suostunut siihen.

ON: Menkat alkoivat tämän viikon maanantaina. Ensi viikon perjantaina sitten ultrataan ja toivottavasti seuraavalla viikolla sitten saadaan PAS tehtyä. En ole edes uskaltanut toivoa, että se onnistuu, kun näitä epäonnistumisia saa niin paljon lukea... Hieman kyllä ahdistaa se ajatus, jos alkiot ei kestäkään sulatusta ja joudutaan hoitojonoon. Ja itseasiassa meillähän ei ihan 1-luokan alkiota olekaan pakkasessa. Muistaakseni ne oli 2-luokan alkioita... Toivottavasti niistä joku nyt suostuisi kestämään sulatuksen ja tarraamaan sitten kiinni.
 
Anastasija: Ovulaatiotesteillä katsotaan yleensä inssin ajankohta. Kun testi plussaa, soitetaan polille ja seuraavana päivänä tehdään inssi. Sinulla on nyt hieman hankala tuo tilanne kyllä... Jos ovisplussa tulee perjantaina, niin inssiä ei viikonloppuna voi sitten tehdä. :/ Toivottavasti saisit plussan jo torstaina sitten.
Minulla on myös todella hankala järjestää itseäni noihin hoitoihin lyhyellä varoitusajalla. Työvuoroja on joutunut pikaisesti työkavereiden kanssa muuttamaan ja ilmoittamaan sitten, että joutuu lähtemään aiemmin tai tulemaan myöhemmin. Tai jos on töissä ihan Kuopion alueella, niin sittenhän voi käydä kesken päivänkin inssissä. Siinähän ei kauan mene ja palaa sitten takaisin töihin.

ON: Perjantaina pääsisi/joutuisi (miten tämän nyt ottaa) käymään polilla. Ihan pelkkä ultra vaan siis, mutta ehkä saisi lisäinfoa PAS:n suhteen. Toivoisin, että ne pystyisi määrittämään minulle sen ajankohdan ilman, että tarvitsisi ovulaatiotestejä tehdä. Ihan suoraan sanoen on mennyt nyt niin rutosti rahaa tähän projektiin, että pelkästään 35 euron arvoiset ovistikut tuntuu suurelta sijoitukselta... Ja tykkään käyttää noita Clearbluen hymynaamoja näiden hoitojen yhteydessä, että näkee selvästi milloin se plussa on, eikä tarvitse arvailla viivojen vahvuutta.

Mies tuntuu olevan hieman menettänyt uskonsa näihin hoitoihin. Hän ei hirveästi halua puhua, eikä kommentoida mitään näihin asioihin. Yritän pitää oman uskoni yllä edes, vaikka kieltämättä enemmän pelkään jonkin menevän pieleen kuin onnistuvan.

Marjana
 
Marjana: kiitos vastailusta. :)
JA tsemppiä PAS:in suunnitteluun.

Sattuuko se inssi niin kuin aukkari sattui? Sinnehän kuitenkin sujautetaan se katetri.

Mua on alkanut mietityttämään, haluanko sittenkään ryhtyä tähän. Viime kierron alussa ei ollut mitään ongelmaa, oisin silloin voinut vaikka heti lähteä inssiä tekemään. Mutta nyt jotenkin tuli pakitus-fiilis.
 
mei23 kyselit lääkäreiden suhtautumisesta useamman alkion siirtoon. Omakohtainen kokemus kahdesta siirrosta. Nyt tässä hoidossa KR suostui lopulta siirtämään 2 alkiota, mutta kyllä se oli työn takana! Jossakin vaiheessa hän jopa kauhisteli, että kahta siirtäessä raskauden todennäköisyys kasvaa 40 prosenttiin... Sinällään vähän hassusti sanottu kun eikös noitten hoitojen tarkoitus nimenomaan ole kasvattaa onnistumisprosenttia. Eilen juttelin MH:n kanssa ja hän sanoi, että ennen siirrettiin aina 2 alkiota ja tuolloin onnistumisprosentit oli paremmat ja silti kaksosia syntyi suhteessa vähän. Usassa siirretään kuulemma poikkeuksetta 3 ja mikä tietty näkyy prosenteissa, ja silti kolmosia syntyy ani harvoin.

Paljonpaljon voimia kaikille tähän rankkaan prosessiin :hug:
Terkuin taustalla oleva Lila ja Pikkulainen
 
Moikka.
Elikkäs mulla ensimmäinen alkionsiirto oli 11.10 ja tein sit tänään jo testin. Verikoe olis torstaina. Se oli positiiinen!! en kyllä voi uskoo että tosiaan ekalla olis näin hyvin ja mulla viel hirvee stressi ollu. Mahassakin on ollu kyllä nippailuja jo useempia päiviä. Toivotaan nyt vaan et kaikki menee jatkossakin hyvin.

Toivon kyllä koko sydämestä että teille kaikille tulisi plussia tälle raskaalle tielle <3
 
Katoitteko toissapäivänä AVAlta tulleen ohjelman alkion adoptiosta? Mulle oli yllätys tuo, et Usassa on normaalia siirtää kolme kerrallaan. Tuntuu, että täällä on välillä työn ja tuskan takana saada kaks alkiota kerrallaan. Jopa mieluummin annetaan alkion mennä roskiin, kun siirretään kaksi.

Saisinkohan millään meille kahden alkionsiirtoa?:saint: Pitäkää vaan hulluna:D
 
^ En kattonut. Lila just kertoilikin samasta aiheesta.

Onko teidät ultrattu ennen inssiä? Mie soitin hoitajalle eilen, että tähän kiertoon pitäis sitten se inssi toteuttaa niin se sano että pitää soitaa sitten uudestaan kunhan olen saanut ovisplussan. Kysyin ultraamisesta ennen sitä, niin totes vaan että kun joskus on lääkkeitten vaste ultrattu niin nyt ei tarvii.
Onko normi käytäntö, vai ohjeistiko hoitaja väärin?


Muoks. Paljonjo sitä miehen tavaraa pitää olla, että se inssi voidaan toteuttaa? Mulla tuo mies sillon rykäs vain sen 1ml, saako siitä määrästä tehtyä kun se pitäs vielä pestäkkin?
 
Viimeksi muokattu:
hei!
tulinpahan vihdoin tännekkin päivittämään tilanteetn. Eli meille siirrettiin PAS:issa kaksi alkiota, mutta tulos oli negatiivinen. Tässä yrityksessä tykkäsin kyllä zumenon lääkityksestä, kun ne piti menkat poissa niin kauan kun niitä söi. Pelkistä lugeistahan mulla alkaa menkat läpi, Monesti miettinyt, että voiko ne ees ehtiä kiinnittyö kun vuoto alkaa yleensä pp10-11. No joka tapauksessa. Itsellä on ollut sellanen luovuttamisen olotila nyt. Meidät on ilmoitettu jonoon ja hoito olis helmikuulla, mutta vähän on mietitty että jospa pidettäs pidempi tauko ennen viimestä hoitoa.

Nyt ainakin tuntuu, että ei voi kuvitellakkaan mitään hoitokuvioita. hoitaja kysyi, että haluttaisiinko me inssejä hoitoa odotellessa. Ei todellakaan haluta...

aika negatiiviset on mietteet ja muutenkin masentunut olo. Olen yrittänyt pysyä liikkeessä jotta ei liikaa jää ajatukset pyörimään...elämä on...
 
vauvakuumeilija onnea ja toivotaan, että kaikki on hyvin!

Tervetuloa Tills ja Mei23 :flower: K.R. on ainakin kamalan varovainen, eikä mielellään aiheuta kaksoisriskiä.

Marjana mul ei ollu jarrua, kun yritettiin tehdä mahdollisimman luomusti ja Pregnylin olis pitäny pitää se solu siellä ainakin 36h, kun se pistettiin ennen omaa lh-piikkiä. Onnea passiin!

Anastacija kannattaa kuunnella sydäntää miten haluaa hoidoissa edetä. Toisaalta kannattaa myös olla rohkea ja mennä hoitojen syövereihin, koska sitä kautta voi saada helpostikin sen ihanan palkinnon! Mua ei ultrattu kysillä ennen inssiä.

Onnea Mimmii :flower:

Kultaa nyky tutkimusten mukaan yhden alkion siirto on lähes yhtä tehokas, kuin kahden. Kahden alkion siirrossa on aina suurempi km-riski ja myöhemmin se on riski äidille. Toki siinä on vielä paljon muitakin riskejä. Jossain luki fiksusti. Mielummin yksi lapsi kerrallaan kuin kaksi, mutta mielummin kaksi kerrallaan kuin lapsettomuus. Toki monissa tilanteissa kahden alkion siirto on perusteltua. Esim. alkioiden laatu on huonompaa jne..

hertta voimia :hug:

on: Tänään alko uusi kierto. Ens ke ultrataan ja sit tiedetään taas lisää. Luonnollisen kierron icsiä siis taas yritetään..jospa neljäs kerta toden sanois!
 

Yhteistyössä