* Hoidot KYS 2011 *

Anastija: Onko sinulla sitten aina tasainen kierto, ettei se voisi luonnostaan heittää? Kysy ihmeessä polilta, että onko sitä kiertoa mahdollista jollain konstilla vähän siirtää.

ON: Negatesti tänäkin aamuna. Siirrosta 13 päivää. Plääh! Turhauttavaa odotella kyllä maanantaihin asti Lugejen kanssa, kun pääsen silloin veritestiin. HalleB:n topakan kommentin jälkeen en kyllä taida omin luvin niitä lopettaa sitten kuitenkaan. :D
 
^ Ei ole tasainen, ovis kyllä heittelee hieman. Soitin eilen, ei se ainakaan mitään sanonut. Totes vaan, että jos tulee plussa perjantaina, niin heti soitto ja inssiin. Jos lauantaina, hoidetaan homma kotona. Ja jos sunnuntaina niin maanantaina soitto.

Ootteko te soittanut sinne labraan, kun ootte saanut ovis plussan?? Vai minne sitä pitää soittaa, jos ei ole hoitajien soittoaika juuri silloin?
 
Marjana :hug:

Anastacija mun käsittääkseni pitää soittaa siihen sihteerille ja jättää hoitajille soittopyyntö. Korjatkaa jos olen väärässä.

on: pp13 ja Pregnyl-viivat senkun haalistuu.. Pp 16 on virallinen testipäivä.
 
Tevehdys!
Kuulumisia taasen... Pakkasessa oli kax huurua, joista toinen selviytyi! Tiistaina siirrettiin ja 4.12 olis testipäivä! Joskus muinoin toivoin et olis edes nelikymppisenä oma nyyti, mut testipäivää edellisenäpäivänä kympit paukkuu... ;)
 
Moikkis! Minulla on ollut vähän ongelmia selaimen kanssa enkä ole saanut tänne viestejäni läpi, mutta ahkerasti on tullut viestejänne luettua!

Itse aloitin viime torstaina (lyhyeen kaavaan) Menopurin, maanantaina folleja oli kymmenkunta puolellaan ja jokunen isoin oli kasvanut 7mm kokoisiksi. Tiistaina aloitin Orgalutranin. Nyt tänään toisessa ultrassa, missä piti punktiokin sopia, isoimmat follit olivat kasvaneet vaan 3mm 4:ssä vuorokaudessa, eli 1cm:n mittaisiksi. Kylläpä veti mielen apeaksi. Punktiota ei voitu sopia, vaan uusi aika maanantaille. JH väläytteli, että jos eivät ole tarpeeksi kasvaneet, hoito mahdollisesti keskeytetään. Nyt en voi muuta ajatella... :/ Mietinkin, miksi Orgalutran aloitettiin jarruttamaan kun follit olivat niin pieniä... olisi pitänyt sanoa siitä...mutta päätin olla tässä hoidossa kyselemättä ja tehdä niinkuin käsketään...
Nyt olisi vain niin tärkeää päästä edes yrittämään, kyllä minä negan kestän mutta en sitä että matto vetäistään alta liian aikaisin. Onkohan tässä mitään toivoa.., onko kellekään käynyt samoin? Jarruttaakohan Orgalutran liikaa kypsymistä? Ei tullut tästä viikonlopusta ihan sellainen kuin kuvittelin...
 
Halle: Pahoittelut! :(

Tilliksen lääkekysymyksiin en osaa vastata kyllä mitään, kun ei noista lääkkeistä ole kokemusta.

ON: MEnkat alkoi sitten viime yönä. Pitää tänään soitella polille ja kysellä mites nyt. Yksi alkio on vielä pakkasessa, että pääsisikö sen siirtämään vielä joulukuussa. Tosin katsoin työvuoroja, että välttämättä en saa järjestettyä vapaata, että pystyisin edes käymään polilla. Tai kyllä ne ultrat järjestyy, mutta kun se PAS on lähinnä iltapäivisin, niin näyttää siltä, että hankalaksi menee. Plääh! Turhauttavaa tämä on.
 
Tillis olikohan se niin, että isoimman folli pitää olla ainaki 10mm, että Orgalutran voidaan aloittaa.:confused: Kävipä ikävästi..:hug: Mitkä ovat tuoreimmat uutiset?

Marjana inhottavaa lisästressiä tulee noista sumplimisista.. :(

on: Mulla otetaan nyt kierron alussa kontrollina FSH+AMH-kokeet. Tulosten tultua lääkäri juttusille.
 
Mikä tilanne Tilliksellä? Toivottavasti saamme kuulla hyviä uutisia...
HalleBlle pahoittelut! Mutta hienoa, että on suunnitelmia jo jatkon suhteen...
Tammuskalle ja pienelle onnea matkaan! Jospa, jospa!

Mä pääsin tänään aloittamaan Menopurin pistelemisen. Tänään, to ja pe 150 ja la & su 112,5. Aloitusultra oli tänään ja kaikki ihan ok. Joku kysta mulla on, kuulemma ollut jo keväällä. Ite sain kuulla vasta nyt... Mut on sellaisessa paikassa, ettei haittaa hoitoa.
Ens maanantaina tsekataan taas tilanne.
 
Heipsan!
HalleBlle kaukosympatiat!

Tilanne on siis se, että maanantain ekstraultrassa oli yksi 15mm follikkeli ja muut 12-13 mm. Yhteensä taisi olla maksimissaan 10 follikkelia. Olin ihan varma että hoito keskeytyy. Tulos vahvisti vain ajatustani siitä, että Orgalutran aloitettiin joko liian aikaisin tai se oli liian voimakas Menopurin annostukseen nähden. Oli miten oli, tämä kaava ei toiminut yhtä hyvin kuin aiemmin (gonal+synarela). Mutta mistä tietää, ehkä laatu korvaa määrän.
Huomenna olisi punktio ja perjantaina siirto. Alkio on siis yhden päivän ikäinen. Aiemmin on käynyt runsas kato siirtopäivänä, viimeksi saatiin muistaakseni 16 munasolua joista hedelmöittyi ehkä 10 ja siirtopäivänä kelpoisia oli vain 2. Nyt mietityttää, valitaanko alkio vain tsäkällä koska eihän se ole ehtinyt edes jakaantua. Hoitajakin puhelimessa kuulosti vähän siltä, että seuraavana päivänä oleva siirto ei ole todellakaan yhtä hyvä...
Vointi on muutenkin nyt epäilyttävä. Kerhosta työnsin rattaita kotiin ja olisin voinut vaikka juosta. Ei sitten mitään tuntemuksia! Vaikka kuinka yritän itseäni kuulostella niin edes Pregnylin vaikutusta ei huomaa. Pelottaa että punktio on pettymys. Mitäs jos ei ole punktoitavaa tai munasolut ovat yhä raakoja? Normaalissa kierrossa follikkeli kasvaa lähelle 25mm...
Oih voih, on tämä kyllä raskasta välillä. Lääkekatto on täysi ja onnistuin saamaan apteekista vanhoilla resepteillä vielä yhden Gonalin kynän kotiin. Kaiken varalta, ehkä se on huonoa karmaa.
Mutta olen ajatellut, että jos siirtoon saakka päästään niin se onnistuu. Liian monta pettymystä takana, nyt on onnistumisten vuoro! Huomenna olen viisaampi, kerron kuulumiset viimeistään perjantaina!
 
Viimeksi muokattu:
Tillis
Toivottavasti pääsette siirtoon. Kurjaa kun tulee ylimääräistä vastusta. Meillä edellinen hoito muuttui inssiksi ja tuntui että koko maailma heitti häränpyllyä. Olin todella pettynyt. Pidetään teille peukkuja että onnistuu!!

Hallelle pahoittelut negasta. Onneksi uudet suunnitelmat on tehty.

Marjana toivotaan että saatte mieluisan joululahjan ja pääsette siirtoon.

Tammuska Jospa se olisi sitten synttärilahja ;) Vauvaliimaa sinne!

Kultaa
Me mennään sitten vähän niinkuin käsikynkkää. Mulla alkoi kanssa pistelyt eilen ja samalla annoksella, lääkkeenä vaan Puregon. Tsempit.

on:
Ollaan lomailtu ja karkotettu kaikki huolet mielistä pois. Lomalta soitin menkat ja hoitaja lupasi laittaa hoitosuunnitelman postissa. Hätäilin jo Primolutista mutta sanoi että alkaa vasta kun olen jo suomessa.
Olin vähän ihmeissäni tuosta Primolutista kun minusta meidän piti aloittaa omaan kiertoon. Mutta, kuten aina, suunnitelmat muuttuu ja näillä ohjeilla menin mitä sain.
Söin Primot ja vuoto alkoi.
Eilen oli eka ultra ja hoidon aloitus. MH oli todella outo kun menin vastaanotolle ja puhui siihen malliin että hoito olisi niinkuin pilalla jo... :O
Kyseli miten vuodon olisi pitänyt tulla ilman siirtämistä jne. Olin vähän ihmeissäni ja sanoin että aloitin primot kun niin käskettiin. Hän ilmeisesti luuli että siirsin loman takia menkkoja. Olisi pitänyt aloittaa hoito ihan omaan kiertoon ilman mitään lääkkeitä kun kierto on minulla "niin lyhyt". Oli kirjoittanut ohjeetkin mutta ne oli sitten mennyt jotenkin ohi siinä vaiheessa kun tekivät hoitosuunnitelman minulle.

Ultrassa kuitenkin näkyi että kaikki on niin hyvin kun voi olla ja voidaan aloittaa hoito hyvillä mielin. Hän pelkäsi että folli on jo valikoitunut mutta ei onneksi ollut.

Jäi taas vähän ristiriitainen fiilis vastaanotosta. Toisaalta hyvä mieli että päästään alkuun ja toisaalta taas sellainen että mitä minun olisi pitänyt tehdä. :confused: Aiemmassa hoidossa jo puhuttiin että mennään omaan kiertoon, mutta silti yhtäkkiä postista tupsahti Primolut resepti kun muut reseptit oli jo tulleet aika päiviä sitten.

Paha tietokatkos on nyt jossain... Mur!

Hups, tulipa pitkä vuodatus! :O
 
Pikaseen kyselen, että tiedättekö tehdäänkö inssi jos on flunssassa? Mulla ei ainakaan vielä ole kuumetta ja toivottavasti ei nousekkaan, mutta kurkku on karheana ja nenä vuotaa.

Hirveesti tsemppiä teille kaikille!
 
No niin, väliaikatietoja. Follikkeleja punktoitiin joku 12 kpl ja soluja oli 4. Punktio, jonka koin kolmannen kerran, oli lähes kivuton. Punktion teki MH. Yhdessä kohtaa tuntui vähän, muutoin nautin vaan kipulääkkeiden tuomasta rauhallisesta tunteesta :D Nyt jo kotona, kipuja on aika koviakin välillä ja eräänlaista painetta tuntuu myöskin. Huomenna soittavat ovatko hedelmöittyneet ja voidaanko tulla päivällä siirtoon. Jännittää.
Vaan olipa taas hyvä ja huolehtiva hoito KYS:lla ei voi muuta sanoa!

Nyt suklaata.
 
Tsemppiä Tillis, toivottavasti pääsette siirtoon.

Kiitos Halle!

Voinko mä syödä jotain särkylääkettä? Mulla on tappava päänsärky. Ilmeisesti toi Puregon tekee sen, kun sama homma oli viimeksikin :'(
Hirveä olo.
 
Ette arvaakkaan kuinka pa**a tuuri tällä mimmillä oli...
CB: digin ovis plus tuli aamulla. Pikaseen aikaa varamaan ja näyte polille.
Päivällä kun menen inssiin, oon haarat levällään ultrattavana, niin mitä siellä näkyy??
Ei yhtään mitään.
Limis n.6, jotain mm, follit 14 ja 15mm ja lisänä kysta 3cm.
CB anto valheellisen :) -naaman.
Tehtiin nyt se inssi sitten kuitenkin ihan vaan sen takia, kun oli se tavara jo pestynä ja tuotuna siihen pöydälle. Ovis ehkä ensi viikolla.
 
Viimeksi muokattu:
Nuppu81: Minulle on käynyt meidän hoitohistorian aikana yhtä jos toista, ja olen oppinut että tarkistutan aina kaikki suunnitelmat ja ehkä vähän kyseenalaistankin. Itse sitä oman kroppansa tuntee ja joistakin lääkkeistä voi kieltäytyäkin mikäli vaihtoehtona esim.PAS-siirto mahdollisimman lääkkeettä.

Anastacija: Tiedän NIIN tunteen!!!!! Meillä siirryttiin insseistä IVF-hoitoon koska ne menivät aina ajoituksellisesti pieleen, en joko osannut tulkita ovistestejä tai ne näyttivät väärin, tai sitten ultrassa juuri huomattiin että eihän täällä ole mitään meneillään! Mutta tsemppinä sen verran, että siittiöt säilyvät sen 5 vrk aika varmasti joten sinulla saattaa ovulaatio ennättää vielä tuohon väliin! Ystävälleni tehtiin viikko liian aikaisin ja hän oli ihan maansa myynyt (tosin oli vasta eka kerta muutenkin hoidoissa) mutta kuinkas kävikään! Raskaushan siitä alkoi! Nyt vaan varmistelemaan kotikonstein, tiedä mitä tapahtuu!
Mutta pahin yllätys on tuo CB:n pettäminen, olen pitänyt sitä satavarmana ja itselläkin ne käytössä..Uskoako nyt vaiko eikö..

Omia kuulumisia: Eilen siirrettiin sitten 2 alkiota. Aamulla soittivat että 3 neljästä oli hedelmöittyneet. Yhden vuorokauden ikäisiä ovat..tiedä mikä on onnistumisprosentti näissä. Pyydettiin varovaisesti torstaina punktiossa tuota kahden alkion siirtoa ja ei siinä kyllä estettä nähneet. MH varmaan näki miten surkeasti meidän pakastetuille alkioille aiemmin käynyt, yhtään ei ole selvinnyt sulatuksesta.
Siirrossa eilen (lääkärinä JH) oli vähän outo tunnelma. Onneksi jäätiin vielä juttelemaan hoitajan kanssa lukuisten kysymyksiemme kera ja se nostatti fiilistä. Hummattiin hetki vielä kaupungilla (ei siis menty makaamaan heti kotiin) ja ajeltiin matka kotiin. Nyt odotetaan ;)
 
Viimeksi muokattu:
Nuppu ole hyvä :)

Anastacija meillä ei menny myöskään ihan putkeen noi inssien tekemiset. Lääkäri oli kirjoittanut "2-3 inseminaatiota ja sitten siirrytään ivf:ään". Meillä oli marraskuussa tuo käynti. Ei voitu tehdä sillon inssiä, kun infektio-verikokeet ei kerennyt siihen valmistua. Sit tuli eteen joulun pyhät sun muut. No tammikuussa saatiin tehtyä inssi. Söin samalla clomeja ja ne teki sen, että seuraava kierto oli vain 19 päivää eli aloitin testailun liian myöhään. Hermot oli noina aikoina riekaleina, kun yritti samalla sumplia kahden vuorotyöläisen vuoroja. Oltiin tuo aika samalla ivf-jonossa. Kun soitin hoitajalle clomien kamalista sivuoireista ja siitä lyhyestä kierrosta, hän antoi luvan lopettaa ja jäädä odottamaan ivf-hoitoa. Huhtikuussa alkoikin ivf-hoito pitkällä kaavalla.
:hug: Voimia!

Tillis onnea kahdesta pikkuisesta! :heart:

on: Tostaina otettiin verikokeet. 11.12 on lääkäri-aika. Silloin tehdään uusi sota-suunnitelma. Taistelu jatkuu! :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä!

Tillis: Oliko kaveris vielä varmistellut kotona oviksen hyödyntelyä?
Toivotaan, että pikkuiset tarraa kiinni!
Moneltakohan kävitte siellä? Väkisinkin miettii omaa aikaa odottaessa, onko joku täältä palstalta ja jos näkee pariskunnan, miettii mitä niille on tehty. Eilen näinkin yhden pariskunnan..
Ite olin siellä 12.45 aikoihin. Ja sain odottaa 15min, ennen kuin pääsin pöydälle. On sekin, kun aina joutuu odottamaan vähintään 10min. ylimääräistä.

HalleB: Ens kerralla onkin sitten ultraääni kp12 ettei näin kävisi. Mutta ensi kerta osuu just välipäiville :D Näinköhän on paikka auki?

Jotain plussaa, nyt tiedän millanen inssi on :)
Ja onneksi ollaan julkisella hoidossa, niin tälle kokeilulle ei tullut hintaa kuin 27,50€.
 
Anastacija: Kyllä todellakin olivat, lisävarmistelua vaan kotona! Me päästiin sisään ehkä juuri noihin aikoihin ja meni sellainen 20minsaa. Minusta se 10 min on ihan asiallinen odotusaika, mutta joskus on ollut myöhässä tunninkin, mikä johtuu niistä ylimääräsistä ajoista jotka heidän on pakko ottaa johonkin väliin. Esimerkiksi juuri inseminaatiot. Itsekin kun olen päässyt inssiin vaikka heillä on ollut täysi päivä, siedän nykyään hyvin itse odottamista siellä. IVF hoitoihin mennessä sinne pääsee yleensä jopa etuajassa.

Kiitokset kaikille tsempistä!!!! Sitä tarvitaan!
 
^ Ok. Se pari oli jo sieltä lähdössä tasan aikoihin :)

Ajattelin nyt jatkaa tikuttamista. CB ei tänään hymyillyt (kah, mikä testi :D). Pitäsköhän sitä nyt sitten taktikoida joka päivä vai joka toinen päivä-tyylillä..?
 
Anastacijalle tsemppiä taktikointiin. Jospa kuitenkin, vaikka kävikin vähän köpelösti.


Ultra taasen takana. Oikealla puolella kuusi 7 mm kokoista rakkulaa ja vasemmalla puolella 8 6-7 mm kokoista. Lisäksi vasemmalla puolella oli vielä pienempiä jonkun verran. Lääkemäärä pysyi samana. Keskiviikkona seuraava ultra ja silloin kai aloitan Orgalutranin. Punktio saattaa kuulemma olla vasta keskiviikkona 12.12.
 

Yhteistyössä