* Hoidot KYS 2011 *

Päin prinkkalaahan se sitten meni... Alkio kesti sulatuksen, mutta ei lähtenyt jakaantumaan. Eli se PAS oli sitten siinä. Pakkanen on tyhjä ja meidät laitetaan ivf-jonon hännille... Ja hoito olisi sitten toukokuussa. Aika tyhjä olo tällä hetkellä.
 
Marjanalle isot sympatiahalit, tiedän miltä tuntuu saada se inhottava puhelu labrasta ( meidän yksikään hoitohistorian aikana 9:stä alkiosta ei ole sulanut), olen ollut jo ajamassa siirtoon ja saanut tiedon kesken matkan. Auto vaan sivuun ja itkut siinä. Sulkaalevy kaupan kautta ja kotiin peiton alle sitä syömään ja itkemään. :( Nykyään inhoan niitä labran puheluita todella paljon, heti tulee mieleen että soittaa huonoja uutisia...
HalleB: Jospa tämä The Jokeri olisi se yllättäjä! Pidän peukut pystyssä!

Katsokaapa muuten kaikki Teemalta tullut jakso (yle arkistosta), jossa nyt on tutkittu mielen vaikutuksesta solujen käyttäytymiseen. Itse ainakin uskon että tällä on paljon vaikutusta, käytän tätä tekniikkaa itsekin työssäni ja olen huomannut että se toimii!
 
Nuppu: Tosi hieno saalis!

Marjana: Voi itku!

ON: Punktio oli eilen. Kotiinlähtiessä tuumasin miehelle, että sainpas aamupalan ja hirveen hyvän humalan (joka meni ohi liian äkkiä), mutta tais muuten olla täysin turha reissu. Punktio meni ihan super äkkiä ohi, enkä muista siitä ihan kaikkea (se lääke siis todella toimi vieläkin paremmin kuin viimeks). Annoin vielä luvan hoitajaopiskelijan auttaa, joten varmasti oikeasti kaikki ei mennyt niin vauhdilla ohi;). Oltiin yksin lepohuoneessa, joten nukuin jonkun aikaa punktion jälkeen. Herätessä söin oikeastaan heti aamupalan ja kävin vessassa. Kipuja ei ollut nimeksikään ja oisin lähtenyt vaikka heti kotiin, mutta piti odottaa tietoja jne.
Noh, soluja löytyi vaan kolme ja sen jälkeen olin kyllä mieli niin maassa. Itkussa oli pitelemistä, kun tieto kerrottiin. Olin varma, että saan puhelun, että kaikki raakoja. Kotimatkalla valitin miehelle miten epäreilua on, että minua hoidetaan ylivarovasti toistamiseen, vaikka edelliselläkin kerralla lopputulos oli täysi epäonnistuminen. Et en pelkää fyysistä kipua niin paljon, kuin lapsettomuuden aiheuttamaa henkistä kipua. Jotain taisin mainita, että jos oisin vaikka 10v vanhempi, niin meidät ois otettu alusta asti tosissaan hoitoon.:ashamed: Iltapäivä ja ilta meni yhden kipulääkkeen ja hyvän ystävän seuran avulla hyvin, ajatellen ihan muita asioita. Heräilin tuossa seitsemän aikaan ja sain heti puhelun labrasta. Sydänm löi ehkä miljoonaa. Onneksi uutiset ihan hyviä: kaksi kypsää solua, yksi raaka. Kypsät hedelmöittyneet. Jospa ees toinen jaksais tällä kertaa huomiselle:heart:
 
Marjana :hug:

Kultaa ja Nuppu pidän teille peukkuja!:)

on: Mä taidan jäädä taustalle tästä keskustelusta. Ei saatu eilen sitä solua, kun oli kerennyt jo karata. Nyt surraan jonkin aikaa, käydään Psykologilla ja jonotetaan lahjamunasoluja. Kiitos kaikille tsempeistä ja voimia kaikille! :)
 
Kultaa: Toivotaan, että pääsisitte siirtoon!

HalleB. Vo harmitus. Kaikkea hyvää teille! Toivottavasti onnistutte ja saatte vielä sen oman nyytin!
En tiedä teidän matkaanne, mutta jospa tuo irronnut munasolu tärppäisikin!?! :)
 
Tillis: Huh, tuo 9 pakastetun alkion menettäminen on jo kyllä todella hurjaa... Ja siihen tuskaan tuskin koskaan tottuu. :(

Kultaa: Harmi, ettei niitä soluja ollut enempää, mutta ollaan iloisia niistä kahdesta, jotka hedelmöittyivät. Hurjasti tsemppiä!!

Halle: No voi itku, ettei tämä Jokeri nyt onnistunutkaan. Miten pitkät nuo lahjamunasolujonot on? Tulehan kertomaan kuitenkin välillä kuulumisia?

ON: Kiitos kaikille tuesta. Nyt sitten ahkerasti yritämme ensi toukokuuhun asti luomuylläriä. Turhauttavaahan se on, kun kerran ei ole tähän mennessäkään tärpännyt ja pian 3 vuotta yritystä takana, mutta mahdollistahan se on. Ja onhan meillä siitä todisteena yksi haamu raskaustestissä, vaikka se menikin kesken ihan alkuunsa sitten. Mutta joka tapauksessa ihan omin voimin siellä oli hedelmöittyminen tapahtunut, joten kyllä se mahdollista olisi.

Joulun aika hieman ahdistaa jo etukäteen, että alkaako taas sukulaisten puolelta se kysely, että "eikös se teidänkin olisi aika hankkia lapsia jo". Sillä hetkellä tekisi mieli vaan ruveta huutamaan, että ihan niin kuin tässä ei yrittäisikin täysi höyry päällä, mutta kun niitä lapsia ei niin vain hankitakaan. Toivottavasti suku tajuaisi olla kyselemättä yhtään mitään.
 
HalleB :hug: Voimia!

Marjanalle tsemppiä luomuiluun. Toivotaan että tärpää. Joulun aika onkin vähän ristiriitaista mutta hyvää joulun odotusta kaikesta huolimatta.

Kultaa
Hurjaa että saalis kutistui matkalla niin paljon. Nyt sitten vaan toivotaan, että saatte pienokaisen matkaan.

on:
Meidän yhdeksästä kuusi oli hedelmöittynyt. Yksi oli raaka. Munasarjat on tällä hetkellä valtavat ja vatsaontelossa on nestettä niin että ahdistaa. Hyperin riski on nyt todellinen, mutta koitan vaan levätä ja köllötellä. Parin päivän sisällä nähdään onko vaara ohi.
Pakkaseen saatiin kolme pienokaista ja kyydissäkin on kaksi sillä K.R. teki punktiossa viime hetken päätöksen, että kaksi laitetaan jos saadaan. Ja siellä ne nyt köllöttää...

Nuppu ja Tähdenlennot :heart: :heart:
 
Täällä on harmillisia uutisia joten kerron nopeasti kuin irroittaisin laastarin että...
plussa tuli tänä aamuna ja aivan puskista. Minusta tuntuu hirveän pahalta kertoa tätä koska vaikka sitä on iloinen muiden puolesta, muiden raskautuminen muistuttaa vaan aina siitä omasta tilanteesta...

Huomenna olisi ollut testipäivä, ei mitään oireita, ei pientäkään! Viikon päästä siirrosta alkoivat ne yöhikoilut, kuten negakierrossakin, lämmöt eivät olleet edes erityisemmin koholla, mahassa ei tuntunut mitään muuta kuin suolisto-oireita (arvelin johtuvan laktoosista koska tuntuivat ihan samalta), paleli hetken iltaisin mutta lämpö ei noussut edes silloinkaan, väsytti ehkä enemmän mutta pari viikkoa töissä on olleet fyysisesti ja henkisesti tosi raskaitakin. Olen ollut tosi alakuloinen koska olin ihan varma epäonnistumisesta ja lykännyt testin tekoa. Kun ei tee negatestiä, on toivoakin..jotenkin näin.
Nyt jännätään, mikä on hcg arvo (clearblue viikkonäytöllä näytti aika nopeasti raskaana 2-3), onko kaikki kunnossa ja onko siellä nyt yksi vai kaksi...?
 
Tässä vielä tämä ohjelma josta puhuin: Mielen salattu voima: 04.12.2012 17.00 | Tv | Areena | yle.fi

Ohjelma on "mielen salattu voima" ja jakso 1/3 "usko niin paranet". Ammattihenkilönä sanon että täyttä tavaraa, ja meidän tilanteessa uskon entistä vakaammin että tällä jos millä on vaikutusta enemmän kuin sillä, onko yhdynnän jälkeen jalat ylhäällä, juoko greippimehua tai punaviiniä kierron aikana. Huomatkaa myös negatiivisen ajattelun voima paranemisessa ja kehon hallinnassa.
 
Voi onnea Tillis plussasta! :heart:

Näissä hoitohommissa on se lohtu että ei toisten plussat ole omista pois. Ihanaa että positiivisia uutisia saadaan tähän pinoon. Onnea vielä :flower:

Ainahan sitä toivoo että se joskus sattuu omallekin kohdalle ;)

muoks. Katsoin tänään tuon dokkarin ja se toi kyllä paljon ajattelemisen aihetta itselle.
 
Viimeksi muokattu:
Nuppu: Hienoa!

Tillis: Onnea!

Pohjalla taas. Kumpikin alkio tyssäsi heti alkuunsa, kuten viimeksikin se ainokainen. KR jo kysyi, että haluammeko lopettaa hoidot. En kyllä pysty luovuttamaan! En millään. Kyllä tää vaan on sellainen asia, että pakko kääntää jokaikinen kivi ennen kuin voin ajatella kohtalooni tyytymistä.

Nyt sitten ohjelmassa taas verikokeita, kromosomitutkimukset ja uusi hoito onneksi jo maaliskuussa.
 
Voi Kultaa, olen pahoillani :hug:


Toistan ihteeni, mutta onko kenelläkään edelleenkään tietoa miten poli on joulun välipäivinä auki??
Alko tänään vuoto, en kerennyt soittaa polille. Sunnuntaina pitäis aloittaa taas Letrozolet, mutta onkohan siinä mitään järkeä..

Muoks. Niin siis onkohan siellä hoitajat silloin paikalla, voiko inssiä tuolloin tehdä?
 
Viimeksi muokattu:
Nuppu: Hienoa! Nyt vaan yrität ottaa rennosti ja huolehtia itsestäsi. Mites ne hyperioireet? Onko helpottanut olo jo?

Tillis: Ja höpöhöpö, tuollaiset uutiset saa tulla kertomaan innosta hihkuen! Älyttömän paljon onnea! :) Millainen tämä teidän hoitohistoria nyt oli? Kerrohan meille muille vielä kannustukseksi kuinka monen mutkan kautta pääsit plussatestiin saakka. :)

Kultaa: Tsemppihalaus täältäkin suunnalta! Miten pitkä tausta teillä on näistä hoidoista jo, kun K.R. kyseli hoitojen lopettamisestakin? Jotenkin tuntuu oudolta tuollainen kysely. Olitteko te muuten jossain jonossa jo valmiiksi, kun maaliskuulle saitte jo hoitoajan?

Anastasija: Kannattaa varmaan maanantaina soittaa sinne polille ja varmistaa niiden aukioloaika. Milläs annoksella se Letrozole menee? Jos se on pieni annos, niin liekkö tuosta haittaa, vaikka alottaisi sen sunnuntaina ja lopettaisi maanantaina, jos poli ei olekaan auki? Mietin vaan, kun aloitin itsekin sen Lugesteronin ja ehdin käyttää 2 päivää ja lopetin, kun siirtoon ei päästykään.

ON: Odottelen KYS:n kirjettä, jos ne siinä kertoisivat vaikka jo valmiiksi mille viikolle sitten toukokuussa meidän hoito ajoittuu. Voisi pyytää lomaa sitten sille viikolle, ettei tarvitse sairaslomalappuja viedä. Ärsyttää, kun työnantaja kyllä näkee siitä, minkä takia saikku on kirjoitettu. Vai onko joku saanut sen lapun jollain muulla aiheella kuin "tahaton lapsettomuus"? Miehelle kirjoitettiin silloin edellisen punktion aikaan saikku ja siinä oli juuri tuon koodi.
 
Anastacija, Nuppu ja Marjana: :hug:

Marjana: En tiiä miksi kysyi. Jos se ajatteli, ettei ehkä jakseta enää yrittää, kun jokainen hoitoyritys on jäänyt kesken. Takana siis inssi (jouduttiin perumaan) ja kaksi samoin päättynyttä ICSIä. Ei oltu missään jonossa. Päästiin jonon ohi siksi, koska ei olla saatu vietyä yhtään hoitoa loppuun asti.

Seuraavassa hoidossa ois sit sama lääke (Menopur), mutta isompi annostus. Taisi puhua jopa 225?
 
Anastacija mahdollisuus luomu-raskauteen on suurin piirtein promillen luokkaa. Meillä takana 3 inseminaatiota, 7 ivf-stimulaatiota, 6 icsiä, 8 kertaa mua on puhkottu tuolta alapäästä jne.. Toinen munajohdin on leikattu pois KU:n yhteydessä. IVF:llä ei hedelmöittynyt yhtään, kun kokeiltiin. Meillä molemmissa vikaa. Mulla endo ja hiipuvat munasarjat. Nyt sit kokeillaan lahjamunasoluja, josko pahin vika olisi niissä. :)
Tsemppiä sulle hoitoihin!

Marjana toki käyn täällä välillä kirjoittamassa, mutta pysyttelen kuitenkin enemmän taustalla. Jono on puol vuotta - vuosi, mutta jos sopivan näköinen luovuttaja löytyy aiemmin, niin sit voi olla jo keväällä hoito.

Onnea Tillis

Nuppu ihanaa, kun sait noin hyvän tuloksen ja kaksi murua kyytiin! :heart:

Kultaa oon tosi pahoillani:hug: Onneksi olet noin sisukas mimmi! :)
 
Nuppu: Hienoa! Nyt vaan yrität ottaa rennosti ja huolehtia itsestäsi. Mites ne hyperioireet? Onko helpottanut olo jo?
Kiitos. Perjantai oli jo parempi päivä ja lauantaina jäljellä pöhötys vatsassa. Järkyttävä vesipöhövatsa on siis jo laskeutunut ja munasarjatkaan ei tunnu enää niin valtavilta, joten hyperivaara on selätetty. Huh. :)

Ja hei, nainen voi siihen lappuun saada toisen koodin kun pyytää ;)

Kultaa
Onko sinulla aina ollut sama lääke vai onko kokeiltu muitakin?

HalleB
Kiitos paljon. Toivottavasti löydätte pian sen sopivan luovuttajan.
 
Nuppu: Hienoa, että hyperivaara ohi!

Eka ICSI tehtiin pitkällä kaavalla Synarelan ja Gonal Fn avulla. Tää toinen ICSI tehtiin lyhyellä kaavalla ja Menopur oli lääkkeenä. Sitä inssiä varten mulla oli vaan Clomeja.... Kotiin on siis kertynyt repullinen lääkkeitä. Pitäiskin viedä noita vanhaks menneitä jämiä pois.

Aika tuntuu taas matelevan. Kaikenlaisia ajatuksia liikkuu päässä. Mutta yritän nyt vain toivoa, että ensi kerralla suurempi lääkemäärä sais aikaan paremman tuloksen. Mullahan on käytetty aina niin pieniä määriä kuin mahdollista.
 
Onnea Tillis!

Mä sain ihme kyllä reseptit maaliskuun hoitoa varten jo postissa. Saanpahan hyödynnettyä vielä tän vuoden täyttynyttä maksukattoa. Aiemmin on tehty hoitoja Gonal-F:llä ja Puregonilla. Soluja on saatu ihan hyvin, tosin hyperin poikasta on ollut kahdesti. Lepäilemällä on mennyt ohi, mut olo oli viimeisimmässä hoidossa aika karsea. Nyt oli lääkkeeksi määrätty Menopur. Onko teillä kokemuksia siitä? Pitääkö se jotenkin itse sekoittaa?

Joulutauosta tiedän sen verran että kolmannella viikolla alkaa hoidot, mut hoitajille voi soittaa jo oliks se nyt eka vai toka päivä tammikuuta alkaen.

Hyvä ystäväni sai juuri tietää olevansa vahingossa raskaana jo yli kahdeksatta viikkoa. En vaan pysty iloitsemaan, joten pahoitan varmaan oman mieleni lisäksi myös hänen mielensä. Niin ne vaan toiset on tietämättään raskaana ja toiset ei sit millään... Odottavan aika on pitkä.
 
Ciram: Menopur pitää sekoittaa itse, mutta on tosi helppo kuitenkin. Ei tartte läträtä joka päivä, koko määrän saa sekoittaa kerralla. Pakkauskokoja taitaa olla ainaskin 600 ja 1200 IU. Mulla toi 1200 riitti melkein koko ajalle.

Vahinkoraskauksiin on kyllä vaikeaa suhtautua, varsinkin jos raskaus on ollut erittäin epätoivottu. Toivon aina, että vauvauutiset tulis tekstarilla. Helppo kirjoittaa se "Onnea". Eikä onnittelujen vastaanottaja huomaa, kuinka vaikea paikka asia mulle on.
 

Yhteistyössä