Hoitoalan huonot palkat???

  • Viestiketjun aloittaja mä vaan
  • Ensimmäinen viesti
XZX
Leikkurissa töissä ja peruspalkka 2067?. Päälle kokemuslisä, henk.koht.lisä ja vuorotyölisät. Keskimääräinen kk palkka viime vuodelta 2700? ja mainittakoon että teen paljon yötyötä.
 
miuku
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Lähihoitaja vajaa 2300e, en mun mielestä se nyt mikää älyttömän huono ole etenkään sillä koulutuksella
http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2009/06/26/katso-mita-hoitaja-tienaa-nyt/200915180/12
Niin en mä kyllä saa tuota, mulla on 2 kokemuslisää ja kunta-alalla olen 3 vuorotyössä. Onko kyse bruttopalkasta? Lisineen menee tuohon kun peruspalkka on 1845e mulla.

Kumma juttu ettei hoitoala vedä jos tuo on hyvä palkka...? Mä voisin heti ottaa pari käsiparia tänne kroonikko-osastolle lisää juoksemaan.
 
*Pia
Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Meillä perus/lähihoitajan peruspalkka 1940 euroa ja siihen vuoro-/ikälisät päälle eli hyvinkin tuo summa tulee täyteen.
Missä olet töissä? Itse olen muutama vuosi sitten valmistunut lähihoitaja, eikä peruspalkkani yltä edes 1800 euroon ja ihan sairaalassa työskentelen. Kyllä mullekin tollanen parin sadan euron korotus peruspalkkaan kelpaisi :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Helposti tulee 2300e. Peruspalkka melkein 1800e, plus lisät. Riippuu tietysti työpaikasta, minkä verran on viikonlopputöitä. Mulla keskimäärin 1/3 vkonloppu vapaa. Mahdolliset yötyöt vielä. Juhannuskin kun oli kivasti, jää ensi kuussa käteen paritonnia.
Sä olet siis ihan täyspäiväisesti töissä? Miten sulla on lastenhoito järjestetty työvuorojen ajan?
 

Yhteistyössä