Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

H.O.P.E.:lle lämpimät onnittelut pikkuprinssin johdosta!!

Nyppy kiitos vinkeistä =) Mä olen ollut jo pari vuotta suklaalakossa eli suklaan vaikutus ihoon on jo eliminoitu, mutta herkkuja ja hiilareita kyllä syön tasaiseen tahtiin :ashamed: Ei millään haluis luopua noista elämän pienistä iloista... Oon huomannut että oviksen aikaan on iho paljon paremmassa kunnossa kuin muulloin eli aika vahvasti kierron mukaan menee.

Täällä elellään dpo 5 ja aika menee eteenpäin samaa tahtia kuin jalkansa menettänyt etana. Meinaan tulla hulluksi kun en osaa ajatella mitään muuta kuin tätä. Edelleen mulla tuntuu särkyä molempien munasarjojen kohdalla (ei onneksi ihan kokoaikaista särkyä) ja välillä uskon tuntevani keltarauhasen tykytyksen. Eilen ja tänään on tullut niukkaa tuhruvuotoa, mikä taitaa olla huono merkki. Viimeksi kun piinailin ja niukka vuoto alkoi samoihin aikoihin niin vuoto jatkui kunnes muuttui kuukautisiksi. Jos vessakäynnin yhteydessä ei tulekaan tuhrua niin odotukset nousevat kauheesti. Seuraavalla kerralla kun vuotoa taas tulee niin tuntuu että peli on menetetty. Jos siis tää tuhruttaminen tästä vielä jatkuu parikin päivää niin kiinnittymisvuoto taitaa olla poissuljettu vaihtoehto.

Miten muilla menee? :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon Onnea koko perheelle H.O.P.E :)

Mulla menee sellasia kuumia ja kylmiä väreita, mutta ei niin pahasti kuin silloin Clomien aikaan. Itku on herkässä. Tänään luin kaverin postatusta missä oli avaimenperä koira ja siihen kaiverrettu koiran nimi, arvatkaa kuka alko itkee :D
 
Pinkku et ole täällä ainoa, jolla on itku vähän herkässä. Aloin tänään aamujunassa itkemään, kun konduktööri kuulutti "Hyvää naistenpäivää kaikille naisille". Aamun ja yön aikana tuhruvuoto vain lisääntyi ja tiedän kuukautisten kolkuttelevan ovella. Musta tuntuu, että olen niin epäonnistunut naisena, en pysty toteuttamaan naisena olemisen yhtä tärkeimmistä asioista. Ja mitä enemmän naistenpäiväonnitteluja facebookista lukee tai töissä kuulee niin sitä pahemmalta tuntuu :'(
 
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 36v...........esikoinen haaveissa....ilman ehkäisyä vuodesta '07
- metut, 1.ivf 11/11 (ei tuoresiirtoa hyperin takia), 1.PAS 02/2012 nega.
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- 3xOI, 2xOI+IUI ja 1. IVF 3/-12
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä 1.ivf
Hopeainen.....................esikoinen..........Yritystä 3 v. joista AY 1,5v.
- Parlodel, Thyroxin, Menopur
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat) ja femarit, 1. ICSI 10/2011 (1 alkio -> nega), 2. ICSI 02/2012, keskeytetty huonon vasteen takia.
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- 2. IUI (08/11,09/11), 1.ivf 03/2012......
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- Lääkkeenä thyroxin, tauolla toistaiseksi.
Kultapuro, 30v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit, 1.IUI 02/2012
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- 1. IUI (09/11)



:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/hoito/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Kapybara.....Luomu ...1.....??.......21.01.2012
Tunturihilla...Luomu....1......yv 2....12.03.2011
Babies.........metut....1.....yv 2.......LA 27.04.2012
Lumileopardi..1.ivf....1......yv2........LA ???
Tillu79.........1.icsi 2.pas.....yv3.......LA 8.9.2012
Idylli...........clomit....1.......yv3..........LA 4.11.2012??


:flower::heart:***Syntyneet***:heart::flower:

Thaikatti..........24.10.2011.....1.ivf.......tyttö
Isla79..............21.11.2011.....1.ivf.......poika
Viola30............13.2.2012.......clomit.....tyttö
Imoen..............1.3.2012........luomu.....poika
H.o.p.e............5.3.2012.....................poika
 
En muistanut päivittäessäni, oliko Hopella mitä hoitoja vai miten meni? :ashamed:

Pinkku voooi :hug: Toivotaan, että sivuoireet jää sitten ainakin tuohon, eikä lisäänny, voimia :hug:

Kultapuro :hug:Äitiys ei ole sama ku naiseus ja lapsetonkin voi olla oikea RotuNainen! Tottahan se tuo tuhruvuoto vetää mielen matalaksi ja surulliseksi :( mutta vielä on pieni toivo, että on alkuraskauden vuotoa, joka on hoidoissa varsinkin tavallista? Jaksuja Murunen :heart:


Täällä kp30 ja huoh..... mä tilaisin sen tätin tänne muita kiusaamasta! Tervetuloa vaan, keittelen oikee kaffet ku nyt vaan tuuuuut..... :p
 
Kultapuro Miten se jo noin aikasin rupee turhuttamaan? Voihan kökkö jos ne nyt sitte enteileekin vuotoa :(
Komppaan Nyppyä tuossa ettei se naiseus ole yhtäkuin äitiys, eikai sitä muuten olisi omaa päivää naisille! Ja onhan niitä tarinoitakin kun jotkut on kokeneet että äitiys on pilannut heidän naiseutensa. Hienoja naisia me kaikki ollaan ja jokaisen pitäisi arvostaa itseään naisena kaikesta huolimatta :)

Nyppy Tais se täti tullakin tänne :D Mutta minua se ei haittaa, ihan odotettu ja toivottu olikin :LOL: Mutta viskaan sen sinulle päin tulemaan, jos aivan varmasti tartteet?

Pinkku Onko olot ja tuntemukset pahentuneet? Kuulostaa melko mielenkiintoiselta tuo herkkyys :D
 
Onnittelut Melargia kun sait tätin visiitille ja ihan aikanaan sumuja ajatellen :p Täällä sitä ei sitten vieläkää ole näkyny, vaikka kovasti enteili taas aamupäivän... huoh.. tottahan mä en sitä normisti kaipailiskaan, mutta en voi olla raskaanakaan, kun oviksen aikaan oli petirintamalla aikas hiljasta :ashamed: Että pistäs se eukko tänne päin sitten pikimmiten ;) Kylläpä jänskättää teidän kahden nollaultra ens viikolla :D

Hyvää viikonloopu kaikille :heart: ja Voimahalaus sitä tarvitseville :hug:
 
Täällä ei menkkoja mut laskelmien mukaan pitäs huomenna alkaa. Ei tuntemuksia :) Mä oon muutenkin itkuherkkä mut tää menee jo yli :D

Tänä viikon loppuna on miehestä vapaata ( se lähti bestmanin kanssa mökille ) mä oon koiran kanssa kotona, hain pizzaa ja ostin bridesmaids leffan, mikä muuten on todella hauska :)

Hyvää v.loppua kaikille :)
 
Kp32 :headwall: Olisha tää pitäny arvata, että taas päivät venyy ja paukkuu, kun ei pitäis...

Mukavalta kuulosti Pinkun perjantai- ilta... oikeinki rentouttavalta, pitänee ottaa tälle iltaa mallia ;)

Me käytiin tänää keilaamassa pitkästä aikaa ja kivaa oli... nyt kai voi luvan kanssa löhötä illan ;)

Kultapuro :hug:

Rentoa lauantaita kaikille muillekkin :wave:
 
Pinkku joko täti tuli? Mikä muuten olo?

Mites Melargialla? Täti jo kohta lähdössä? Mitkä fiilikset?

Miten Kultapurolla?

Kohtahan se on Idyllin ultrakin.... varmasti on ollut odottavan aika pitkä? Onko oireita ilmestynyt lisää?

Eilen aloin huvikseen mittailla lämpöjäkin, jos siitä vaikka näkis aikooko täti koska tänne... pöh, yhtä turhan kanssa; eilen aamulla 37.0, illalla 37.2 ja tänää aamulla 37.1. Ilmeisesti ovis ei ollut silloin ku luulin sen olevan... ei kai sitten irronnu olleskaan, koska nyt olis muka jo dpo17-18. Saamarin pco :| No... ei se auta, josko sitä lähtis nauttiin tuosta ihanasta auringosta :cool:
 
Nyppy On tullut hiukan oireita, jee :D Vatsaa nippailee/vihloo melko usein, vatsa on sekaisin, palelee, tissit on vähän kipeet ja turvonneet ja tänään on ekaa kertaa ollut lähes koko päivän etova olo. Ilolla otan kaikki oireet vastaan, koska ne huojentaa mieltä ja keskenmenon pelkoa. Mies naureskeli tänään aamulla, kun onnellisena sanoin sille, että ihanaa kun on kipeet tissit ja tekee pahaa :) Onhan se vähän huvittavaa iloita sellaisista asioista ja mieli voi muuttua, jos tästä nyt alkaa jatkuva pahoinvoinninkierre. Ja varhaisultra tosiaan lähestyy. Reilu viikko pitäisi vielä jaksaa odotella. Onneksi viikot tuntuu kuluvan melko nopeasti.

Tsemppiä teille kaikille tilanteisiinne! Käyn lähes päivittäin lukemassa teidän kirjoituksia ja pidän peukkuja pystyssä :heart:

idylli 6+0
 
Idylli hienoa kuulla, että sulla on kaikki hyvin ja ultra tulossa pian! Tulehan sitten kertomaan tänne, mitä siellä näkyi :)

Iso rutistus Nyppyselle kun ei menkkoja kuulu! Ne tosiaan tulee aina silloin milloin niitä ei toivo ja toisinpäin... se on niin väärin! Miten muuten mittaat menkkojen tuloa lämmöistä? En oo kuullu siitä muuten kuin oviksen yhteydessä.

Pinkku hienoa, että ne menkat sulla alkoivat! Aika tarkalleen osasitkin laskea niiden alun.

Tänne ei kuulu mitään uutta. Tuhruvuoto jatkuu edelleen ja mäkin olen jo siirtynyt oottelemaan kuukautisia. Perjantaina kävin verikokeessa missä katottiin progesteroniarvoja, kun oli viikko inssistä. Jos se tulos on alhainen, niin eikös se voisi selittää sen tuhrunkin?! On multa kerran ennenkin otettu se sama verikoe mut sillon ei muistaakseni ollu tuhrua ja sillon ne arvot olivatkin ihan normaalit.

Ja hei ootte ihan oikeassa, että eihän naiseus ole sama juttu kuin äiteys. Tuntu vaan just sillon kurjalta kun oli just se turhuvuoto vaan lisäätynyt ja mieli oli maassa. Onneks kuitenkin piinaviikkojen jälkeen alkaa taas aina uusi kierros ja uusi yritys. Vielä taitaa olla sen verran puhtia tallella, että jaksaa lähteä kohti seuraavaa yritystä. :)
 
Ihana oli kuulla Idyllin kuulumisia :heart: Hyvä että oireita on, niin äippä on tyytyväinen ;) Käyhän viimeistään ultrakuulumiset kertomassa sitten? :hug:

Kultapuro kuulostaa, että sun mieli vähän parempi, Hyvä! :) Koska saat ne tulokset?vai joko sait? Kyllähän se kai tuhruvuoto on just progesteronivajeen merkki :confused: Jospa se selviäis mistä johtuu. Oliko sulla luget? (anteeks ku en muista :ashamed:) ilmeisesti ei, mutta niiden ohjeissahan lukee, että saattavat aiheuttaa pientä vuotoa kans. Kyllä sussa Nainen on voimaa ku pienessä kylässä :heart: ja sitten jos joskus tuntuu ettei ole, niin ystävät kantaa, kun ei itse jaksa :) Nii se menee. Jaksuja sulle :hug:
Mä tunnen tätä kroppaani sillei, että kun oviksen jälkeen lämmöt koholla, siitä ne tippuu tai alkaa sahaan ylös-alas ja sitten kohta tulee täti. Itseasiassa nyt lämmöt oli äsken 36.65, eli saattais täti tullakki pian :whistle:

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :kiss:
Täälä alkaa huomen sellanen työrupeama, ettei ehkä ehdi kirjoitella paljoa, mutta hengessä ollaan mukana! :) Odotan innolla niitä nollaultria ;)
 
Viimeksi muokattu:
Mitä kuuluu Melargialle? Entä miten on Pinkku jaksellut? Tosiaan meitä ei täällä enää kovin montaa taida ollakaan..

Tänne semmoista, että nyt olis sitten taas kp 1. Osasin kyllä jo sitä odottaakin kuten jo aiemmin kirjoittelinkin, mutta kyllähän se silti aina vetää mielen matalaksi. Mieskin oli ehtinyt jo ajatella, että sen inssin jälkeen tärppäsi varmasti :attn: Mutta jos nyt jotain hyvää pitää tässä yrittää nähdä niin onneks mulla on oviksen jälkeen ollut aina vain noin 10 päivää kuukautisten alkamiseen niin ei tartte ihan kahta viikkoa piinailla. Mielenterveyden kannalta oikein hyvä. Vaikka muuten tuo lyhyt luteaalivaihe ei kai mikään hyvä asia ole..

Niin ja Nyppy: mulla ei ollu nyt lugeja käytössä. Soittelen huomenna klinikalle niistä verikokeista josko sieltä jotain selviäisi. Jokos sulla täti tullut?
 
MegaNegaPahoittelut Kultapurolle :heart: :hug: Käyhän huomenna sitten kertoilemassa mitä polilta sanoivat?

Mitäs tosiaan meidän ivf:läisille kuuluu? :)

ON: Täällä täti viimeinkin riensi paikalle :whistle: Vajun parin viikon päästä oliskin sitten ultra, satuin vielä ajankin saamaan d:)
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapuro
Hello :)

Mulla kaikki niinku pitikin, eli huomenna alkaa piikitys ensin kolme päivää 175 IU ja sitten vähennetään kolmen päivän jälkeen 150IU ja sumuttelu vähennetään huomisesta alkaen 1+1, kontrolli olis ensi tiistaina 20.3 ja verikoe kans.

Nyt ei ees jännittäny ku mentiin :D eikä ees piikitys jännitä (vielä)
 
kolmatta päivää yliaikaa hermoilee kotona tämä lyyli. no ei vaan, huumoria tässä vielä viljellään mutta sais jo tulla! eilen illalla oli ihan hurjan kipeä supistus, ensimmäinen sellainen, ja tunnistin sen jo sellaiseksi "ihan oikeaksi", mutta eipä sitten tullutkaan enempää moisia vaan yhteen jäi.
maanantaina neuvola, toivottavasti ei enää sinne tarttisi mennä.

Nyppy, toivotaan että teillä alkais nyt sitten tapahtua kun tätikin päätti saapua! peukutan ultralle ja jatkolle! :heart: :)

pinkku hyvä ettei toi piikitys jännitä! muistan kun ite mietin ennen plussaa, että jos piikittää joutuu, niin mies saa hoitaa sen. ja sehän sanoi ettei varmasti aio, vähän tuli pelko että mites sitten, tyssääkö hommat siihen. onneks ei sitten piikitystä kuitenkaan tarvittu, ja toivotaan siis että teillä se auttaa!! :) ja ettei tosiaan alakaan jännittää!

kultapuro äitiys ei tosiaan oo yhtä kuin naiseus. ärsyttää ja surettaa miten jotkut joilla lisääntyminen on itsestäänselvyys hehkuttaa tuota. ja harmittaa miten lapsettomat monesti ajattelee noin.ei se niin ole, itestä tuntuu että tän pallomahan kanssa on tasan yhtä nainen kuin ennen tätä. ja suoraansanottuna, naisellisempi olo on ollut sillon kun ei ollut raskaana. en tarkoita vähätellä raskautta, tai sen toivomista, mutta tää loppuraskaus on jotain ei niin hehkeetä. nainen on nainen ilman lapsiakin. mutta, toivotaan ja uskotaan siihen sinunki plussaan kuitenkin kympillä!! :heart: :)
 
Hienoa Nyppy että hommat lähti taas käyntiin ja sait ajan varattua! Me mennäänkin aika samassa tahdissa tässä kierrossa!

Pinkku onnittelut hyvin menneestä pistämisestä! Kyllä se muakin aluksi jännitti mut nykyään menee ihan rutiinilla.

Tunturihillalle tosi paljon tsemppiä näille viimeisille raskauspäiville! Pidetään peukkuja, että synnytys alkaisi pian ihan itsestään! Tule tosiaan heti kertomaan ensimmäiset fiilikset kun nyytti on sylissä ja tietysti miten synnytys meni! :)

Mä soitin eilen klinikalle ja sain taas samat lääkkeet (Puregon + Pregnyl) eli lauantaina alkaa piikittely ja viikon päästä ultraan. Verikoetulokset ei vielä ollu ehtinyt tulla eli siitä kuulen sitten vasta ultrakäynnin yhteydessä.

Ootteko muuten kukaan käyny akupunktiossa samaan aikaan kun on hoidot päällä? Mä olin aatellu mennä akupunktioon mut onkohan se huono tehdä samaan aikaan ku noita piikkejä laittelee?! En oo kysynyt, mut uskoisin että ainakaan lääkärit ei sitä varmaankaan suosittele..
 
Huomenta. olen alkanu epäilee että olen piikittäntyt väärään kohtaa. Lääkärissä eivät sanonu mihin piikittää ja katsoin siitä opetusvideosta sitten. Voinko oikeesti olla tehny tän ainoon tärkeen asian väärin? Eilen kyllä olin itkuherkässä. aloin itkee ihan yhtäkkiä eikä mulla ollut mitään syytä, toisella kertaa itkin toisen piikin jälkeen pari tuntia myöhempää kun mies haluaa kertoa vanhemmilleen missä mennään. Siinä vaiheessa itkin ihan hirveesti kun tuli sellanen olo että olen pettänyt heidät.
 
^Mihin kohtaan Pinkku-84olet pistänyt? Käsittääkseni (3 hoitoa läpikäyneenä) riittää, että pistät vatsamakkaroihin (eli otat vatsanahkaa/-makkaroita sormien väliin vasemmalla kädellä ja siihen sitten pistät). Itse olen vaihdellut päivittäin sitä, kummalle puolelle napaa pistän. Ja joidenkin olen kuullut pistävän reiteen (ei käsittääkseni yleisesti käytössä). En oikein usko, että voisit pistää väärään kohtaan/lääke ei imeytyisi pistoskohdastasi elimistöösi. Mutta en ole terveydenhuoltoalalta, joten en voi sanoa asiaa varmasti. Maallikkona ajattelen asian näin. Joten kehoittaisin sinua rauhoittumaan tämän huolen suhteen. ;) Voimia hoitoihin!

Meillä on aina klinikalla lääkärin jälkeen käynti hoitajalla, jos hoidoissa on jotain uutta tulossa. Ja ennen pistoshoitoja hoitaja näytti, miten pistetään (millaisella neulalla,mitä tehdään ensin jne.) ja pisti neulalla vatsaani. Sitten perään se sama piti tehdä itse. Samoin, jos käytettävä lääke (Gonal F -> Menopur tms.) vaihtuu tai tulee uusi lääke, katsotaan, miten se pistetään tai otetaan (Synarelan). Lisäksi saa kotiin lääkevalmistajan esitteet, joissa on kohta kohdalta kuvattu pistoksen ottaminen. Ja julkisella puollella olemme.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä