***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

Kiitos tsempeistä anuuu ja äitipeikko

Koitan tosiaan nyt jaksaa sinne keskiviikkoon asti. Aika on onneksi jo 10.00 niin ei tarvi kauaa odottaa. Ilmoitan sitten millaisia uutisia! En kyllä osaa edes varautua pahimpaan :( Siskoni muistutti äsken kyllä siitä miten suuri osa syntyy kun sydänäänet on kuultu jo ja niin vasta.
 
Tilsu, täältä kanssa tsempitykset sinne! :hug: On noita dopplereitakin niin monentasoisia, että jos on yhtään epäotollisemmat olosuhteet, ei vältsisti senkään takia kuulu. Kälylläni ei kerran kuulunut sydänäänet, joten sai uuden neuvola-ajan viikon päähän, eikä silloinkaan kuulunut - silloin vasta huomattiin, että kone on rikki eikä siitä kuulu muutenkaan mitään ääniä, jokin mittari vain tiesi kertoa, että syke löytyy ja on oikein hyvä. :heart: Että kaikenlaista nuo vekottimet tekevät. Uskon, että sun pienellä on kaikki hyvin. :)

Mä vähän jännään jo huomista neuvolaa sydänäänineen, mutta typerää kyllä, sitä hammaslääkäriä vielä enemmän :ashamed: Toki kyllä mietin, että jos neuvolassa oliskin jotain pahasti pielessä, hammasasiat menettäisivät merkityksensä siltä seisomalta. Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa (heh, molemmissa).
 
heippa vaan! töistä kotiuduttu ja esikoinenkin tuli mummolta hoidosta..päikkäreille käymässä..sängyssä pitää vaan vähän ensin kölliä ja löytää hyvä asento :)

malttamaton :kun kerkeät niin voisitko laittaa mulle synnäriksi KOKS ,ikäni on 25 ja safariina on nimimerkki ,kiitos paljon jo etukäteen!

jotenkin nämä viikot menee nyt nopeesti,kun on töissä ja sitten lapsen kanssa touhuilee muun ajan..tämä raskaus menee ihan siivellä ja aina ei ihan muista mikä viikko menossa... huh huh..

kerkesin nimittäin just alottaa "vauvaloman" jälkeen työt syyskuun alussa, no kerkeenhän mie täs jokusen kuukauden oleen töissä... tosin viime raskaudessakin jouduin jäämään saikulle 2kk ennen äippäloman alkua (olen meinaan hoitoalalla..)

puhelin pirisee..! hyvää viikon alkua kaikille
 
käyn kyllä lukemassa täällä useemmin kun kirjottelemassa. ei vaan tuu kirjoteltua ainakaan jos ei mitään parempaa sanottavaa...

mulla on oikeestaa etova olo jo lähes loppunut. vieläkin voi välillä yllättää mut ei onneksi usein ei edes päivittäin. mutta uutena tullut nyt päänsärky... Aarghh. Ja myös hampaittenpesu tuottaa oksu olon on tehny koko ajan kyllä.

maha alkaa jo ainakin omasta mielestä näkyä ja huomaa että siellä on joku "ylimääräinen" pallo :D nukkuma asentoa joutuu enemmän hakemaan ja muutenkin voi tulla välillä vähän tukala olo. millaseksikohan se tästä vielä meneekään *pelolla odottaa*

terv Veera ja piipero
 
Hei taas pitkästä aikaa,

Uusi pinokin aloitettu... kiva =) Oon käyny lueskelemassa, mutta oon ollut niin väsynyt, ettei mitään muuta ole tullut tehtyä kuin se mikä on PAKKO

Tervetuloa Tuima vieläkin uusia löytyy :flower:

Tilsu oikein paljon voimahaleja sinne :hug: Ne on pitkät päivät odotella. Ei kuitenkaan kannata vaipua epätoivoon. Ne doppleritkin on niin epäluotettavia ja eritasoisia, saavat aikaan ylimääräistä stressiä. Piilotuta koko laite ja ajattele positiivia ajatuksia.... joo, tiedän että helppohan sitä on neuvoa. Mutta yritä edes. Pidetään sormet ja varpaat ristissä, että pienokaisella on kaikki hyvin. Yleensähän näin on.
 
Sori Tilsu oli tullut niin paljon kirjoituksia, että sekoilin tuossa edellisessä. En tiedä mistä sain päähäni, että olit sellaista kotikäyttöistä käyttänyt :headwall: Pää niin sekaisin, että kumma kun aiemmin en ole täällä sekoillut. :ashamed:
 
Hellurei vaan kaikille pitkästä aikaa! Monesti olen käynyt lukaisemassa teidän kuulumisia mut ei oo ollut aikaa pysähtyä kirjoitteleen..Mikähän kiire mulla muka on :whistle:
Mun tietoja vois sen verran päivittää että synnytyssairaala on OYS.
Täällä kärsitään issiasvaivoista, aamulla kaikki vielä hyvin mut iltaa kohden koko alaselkä tulessa kun on päivän ollut jaloilla.
Np ultra oli pari viikkoa sitten ja vime viikolla oli lääkärineuvola ja hyvin oli kaikki. Kyllä se vaan kummasti helpottaa kun näkee et siellä masussa ihka oikeasti on joku...Vaavin pulssi löi reippaasti yli 150, kun pojalla se oli silloin maxsimissaan 150....Oiskohan tyttö tulossa??? :hug: :whistle:
 
Kiitokset uudesta pinosta, malttamaton :flower:
Minulle voisi vielä päivittää synnäriksi NKL:n.

Marika75, onpa hyvä että sait ultra-ajan hoidettua kuntoon. Meille oli tullut kutsu tänään, eli ei tarvitse soitella perään. Aika on ensi tiistaina, silloin menossa sopivasti rv 11+4.

Noista kirppiksistä kun on ollut puhetta: tietääkö kukaan hyviä lastenvaatekirppiksiä Helsingistä? Mieluiten sellaisia, joihin pääsee kätevästi julkisilla, meillä kun ei ole autoa ollenkaan.
 
Mitäs tää nyt on? Olen tänään tuntenut oikeastaan ekaa kertaa sen missä mun kohtu on! Mut onks se ihan normaalia et sitä silleen "jomottaa"!? Aina välillä se hetken tuntuu ja sitten se tunne taas hetkeksi katoaa! Mä jo luulin et olis liikkeitä mut ei nää nyt vielä taida sitä olla!!!

Joanna ja öttiäinen 13+3
 
joanna en nyt osaa sanoa kun yhen raskauden perusteella et luulisin et toi on ihan normaalia kun se kohtu alkaa nyt nousemaan ylöspäin ja kasvaa kokoa hurjasti niin se sitten jomottelee.. mullakin jomottelee ja viikkoja on 10+2 ainut et jos se alkaa sillain sattumaan niin soittele neuvolaan, mut jos vaan jomotusta niin sanoisin että on ihan normia. ole huoleti :)
 
Huomenia, minäki oon viimeksi kirjoittanut joskus elokuussa, jokohan se olisi taas aika :) Lähes päivittäin täällä tulee muuten kyllä vierailtua :whistle: On tää nimittäin aika kiva juttu, että huomaa kuinka paljon on muitakin, joilla la samassa kuussa =)
Tällainen kuukausipino onkin kiva! Mulla on la muuttunut, eli se olis 8.4.2008 ja ikää on 20v ja synnäri olisi SATKS. Mulla oli nt-ultra pari viikkoa sitten, ja masussa kävi kova huiske. On se niin ihmeellistä tämä ensimmäisen odotus :heart: janessa ja napu 13+0
 
Tuli ihan sellainen olo, että kirjoitinkohan jo vai en..En ilmeisesti. Niin kun eilen jouduin soittamaan neuvolantädille, muissa asioissa, niin juttu lipsahtikin masuvauvaan ja hän kysyi, että jokos ne liikkeet tuntuu. No mie sanoin, että tuntuuhan ne hipsut kyllä.. Ja että jonkun aikaa on tuntunut, niin neuvolatäti osasi kertoa, että jos on useampi raskaus takana niin voi jopa rv 9-10 aikaan tuntua aikaisimmillaan nuo hipsut! Eli totta se on. Ja meillä ainaskin nuo liikkeet koko ajan vaan vahvistuu.. On päiviä, ettei ole ennättänyt kuulostella mitään ja kun tarkoituksella käyn makuulleni ja odotan liikettä, niin eihän se sieltä tule.. Mutta sitten taas seuraavalla kerralla saattaa hyvinkin tuntua. Kuulemma mm. lapsiveden määrä vaikuttaa siihen vauvan liikehdinnän tuntemiseen.


Heili
 
Laitanpa vielä toisenkin; Eli eilen kävin siellä gynen polilla tutkimuksissa ja tänään puhkesi heti aamusta päänsärky ja hiivatulehdus! Todella ärsyttävää..Koko aamu on ihan pilalla.. :kieh: Eikä ole ensimmäinen, eikä varmasti viimeinenkään hiivatulehdus tämän raskauden aikana.. :headwall:


Heili
 
Tilsu: Eilen työkaveri kertoi juuri samanlaisesta tapauksesta eli hänelle oli kanssa käynyt niin, että edellisenä viikolla sydän äänet olivat kuuluneet ja sitten rv 12 ei yhtäkkiä kuulunutkaan, oli päässyt samantien ultraan ja kaikki oli ollut hyvin. Ei ollut edes istukka edessä, lääkäri ei vain ollut löytänyt. Toivotaan, että huomisessa ultrassa kaikki on hyvin!!!

Meilläkin on huomenna np-ultra ja mua pelottaa aivan kamalasti. Valvoin koko viime yön miettien, jos mahassa ei olekaan elämää eli hauska ensi yö varmaan tulossa :(
Nyt ette naura, mutta jouduin eilen lähtemään töistä itkuisuuden takia eli niiskuttelin ilman syytä työpöydän ääressä pitkin päivää, mutta sitten kun työkaveri tuli kysymään, että onko kaikki hyvin niin puhkesin aivan hysteeriseen itkuun. Pomo sitten tuli ehdottaa, että kannattaisi ehkä lähteä kotiin ja kävi jo tänä aamuna varmistamassa, että voin paremmin. Tuntee itsensä vaan ihan sekopäiseksi, kun itkee ilman syytä. Tai siis kyllä mua pelottaa aivan sairaasti, mutta ei se ollut syynä...Nytkin vedet tuppaa tulemaan silmiin eli taitaapa tällä tytöllä olla hormonit hieman sekaisin ;)
 
Ruska-76
Huomenia!

Pikaset kuulumiset täältä töistä kirjoittelen.Eilinen ultra meni hyvin ja "pikku-prinssillä" oli kaikki hyvin! Syke oli 158 ja kuulemma virallisen tutkimuksen mukaan pojan syke on 145 ja tytön 146 eli siitä ei käytännössä vois ennustaa sukupuolta....

Haikara, Gynekossa sille rakenneultralle jäis itselle maksettavaksi kelakorvauksen jälkeen 104? eli me ainakin taidetaan tyytyä ihan siihen kunnalliseen ultraan.Jos menet Gynekoon,niin suosittelen ehdottomasti Ilkka Järvelää! Oli tosi asiantunteva kaveri ja mikä parasta ,niin se jakso selittää kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin asiat juurtajaksain!Kuvia saatiin mukaan iso pino ja mukana myös tosi selviä 3d-kuvia -> on se uskomatonta mihin ne nyky tekniikalla pystyykään....

Mutta nyt takaisin töihin!

Hyviä vointeja kaikille ja nauttikaa kasvavista kummuista!
 
Heissan!
Vieläkö mahtuu Huhtihippuihin!
Odotan neljättä rv14+2 ja laskettu aika 30.3 ja Oulaisissa synnytän!
Meillä 3.v tyttö ja 2.v poika ja Toukokuussa syntyi pieni poika, joka menehtyi kolmen tunnin iässä! :'(
Mulla tämä raskaus ollut henkisesti aika raskasta, alkuraskauden verenvuodon takia ja sitte kun aika vasta meil menehtyi vauva!!!
Mutta tosi toivottu tämä vauva ja toivomme kovasti että kaikki menee tällä kertaa hyvin!
Mulla edelleen pahoinvointia ja muutenkin ollut kaikkia fyysisiä oireita, kuten rytmihäiriöt ym, mut se lääkärin mukaan henkistä pahoinvointia jotka tulee fyysisinä oireina!
Oon lueskellu teidän juttuja, mutten oo aiemmin ite viel uskaltanu kirjotella!
 
malltamatonihan hymy nousi poskille kun luin tuosta sun itkuisuudesta, ihan siksi että täältä löytyy toinen "vollottaja" :D Eilen töissä ei itkusta meinannut tulla loppua kun aloin miettimään kuin yksinäiseltä sitten sairaalassa tuntuukaan..viimeksi kun saimme perhehuoneen. ja mikä pahinta se että mies ja poitsu käy vierailulla mutta joutuvat sitten lähteen... :eek: :eek: Kaikkea sitä kyllä miettii :ashamed:

Topi69 rv 13+5
 
Topi69 & malttamaton täälläkin yksi pillittäjä. Koko ajan itku silmässä niin, ettei meinaa hommista tulla mitään. :'( Ja oikeasti kaiken pitäisi olla ihan kunnossa, mutta silti vain koko ajan itkettää. Olen kyllä aiemminkin ollut kova itkemään, mutta yleensä siihen on tarvittu jokin syy, kuten surullinen elokuva tms. Mutta nyt syyt ovat paljon pienempiä, ja esim. vauvakirjoja en voi lukea kyynelehtimättä. Pitää juoda paljon vettä, että jaksaa itkua tuottaa. :LOL:

Mutta sitten vähän muutakin asiaa. Toissa päivänä kerrottiin miehen perheelle uutisesta (taas itkee) ja kaikki olivat tosi iloisia. Iltaan mennessä asiasta tiesi ilmeisesti jo koko miehen puolen suku, sillä niin tehokas juorukellosysteemi niillä on. Ensi viikolla vasta kerrotaan minun perheelleni, kun ei niitä sitä ennen nähdä.

Ja eilen oli ensimmäinen neuvolakäynti. Täti (vaikka olikin melko nuori) oli oikein mukava ja harmittaa, kun muutto näyttäisi olevan käsillä ja sen vuoksi joutuu heti neuvolaa vaihtamaan. Sydänäänet kuuluivat hyvin (180 jälleen) ja kaikki muukin oli kunnossa. Mutta menin sitten iltapäivällä pöljyyksissäni juomaan väinönputkiteetä ja tuli ihan kauhea pelko, kun löysin netistä, että väinönputkea on joskus käytetty ei-toivotun raskauden keskeyttämiseen. Onneksi en juonut kuin puoli kuppia, mutta silti! Neuvolalääkäri parin viikon päästä.

Tsemppiä kaikille! On se jännää, että vaikka samassa kuussa on meillä LA:t niin silti on niin isot erot viikoissa, kun on noita alkukuun synnyttäjiä ja loppukuun synnyttäjiä. Kateellisena täällä perässä tullaan. :LOL: Mutta tänään on mulla 10+0 eli eikös nyt olla jätetty alkiovaihe taakse ja mahassa on nyt sikiö!!! :D
 
Anteeksi taas omaa napaa: (en pysty ajatteleen muuta)
Soitin neuvolanhoitajalle että oon tosi huolissani ja on huono fiilis mennä sinne niskapoimu-ultraan kun ei kuulunut eilen ne sydänäänet niin sain ajan k.13 että se kokeilee kuuluisiko mitään. Ihanaa mutta pelottavaa! Nyt lähden juoksemaan neuvolaan, ilmoitan sitten löytyikö mitään!

Tilsu 12+4
 
Voi kunpa ne Tilsun sydänäänet kuuluis, uskon että kuuluu!

.... tuli taas ulkoiltua aamun pakolliset vaikka satoi. Ton 1,5-vuotiaan kanssa ei kyl todellakaan vois olla päiviä sisällä vaikka sää olis mikä. Kauhulla odotan talven 20 asteen pakkasia jolloin on pakko olla sisätiloissa ettei keuhkot jäädy.. Ja isommalla kauhulla odotan kevättalven liukkaita kelejä kun saa ison mahan kanssa juosta poikaa kiinni milloin mistäkin.. Täs ei onneksi teitä ole lähellä, mutta tuo saattaa karata leikkipuistosta omakotitalojen pihoille tai muuten vaan liian kauas äitistä. No, onneksi on paljo ihania äiti-ihmisiä siinä aina seurana ja meil on kyllä tapana komentaa muittenki lapsia.. Et jos on liikkuminen hankalaa jossain vaiheessa niin uskon ja tiedän että kyllä mua siellä autetaan.

No joo... Se siitä..
Täällä kans yksi pillittäjä! En ennen ole edes itkenyt elokuvia katsoessa mutta esikoisen raskaudesta saakka neki on itkettänyt ja nyt raskauden myötä taas menee pahemmaksi. Syyksi riittää kaunis laulu perhekerhossa tai radiossa. Kerhossa pillittäminen on tosin nolompaa ku kotona radion ääressä...

Tervetuloa Anri! Varmaan on rankkaa olla nyt uudelleen raskaana. Osanottoni poikanne puolesta. :'( :hug: Saako kysyä, syntyikö teidän poika ihan täysiaikaisena?

.... nyt menen laittamaan pojan päiväunille.

Anu ja rv 12+3
 

Yhteistyössä