***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

24.3.
Elviira-76: 1. lapsi, TYKS, enkelivauva

27.3.
Kellukka: 1. lapsi, ?

28.3.
Suppis76: 2. lapsi, MKS, poika
Marya: 2. lapsi, SEKS

29.3.
Pupu76: 1. lapsi, K-HKS, ?
Piitsi82: 2. lapsi, KOKS

30.3.
Sarastas: 2. lapsi
mussu81: 2. lapsi, Oulainen, ?
angel08: 1. lapsi, TYKS, tyttö
anri82: 4. lapsi, Oulainen, ?

31.3.
Minttu mamma: 2. lapsi, JS, tyttö

1.4.
Dee: 2. lapsi
delfiini74: 2. lapsi, poika
Janette: 3. lapsi

2.4.
Dacapo: 2. lapsi, OYS, tyttö
pikkumyy2007: ?
rakastava äiti: 3. lapsi, OYS, poika
kosmos: 2. lapsi, HYS
Dooris-71: 1. lapsi, TAYS, poika
Lilja76 : 3.lapsi, KOS, ?

3.4.
Tiitsu: 2. lapsi, K-SKS, ?
Huvikummun Vääpeli: 2. lapsi, K-SKS
noorap: 2. lapsi, KOS

4.4.
Kalenteri: 2. lapsi, HYS, poika
Aavatuuli: 1. lapsi
Athena: 1. lapsi, SEKS, ?
Joanna: 1. lapsi, K-HKS, tyttö
Jo-an: 2. lapsi, P-HKS
Vishy: 4. lapsi, SAS, ?
Hjördis: 1. lapsi NKL
KMaria: 1.lapsi NKL

5.4.
dodo: 2. lapsi
Haikara: 1. lapsi, OYS, poika

6.4.
tyttimaaria: 2. lapsi, enkelipoika syntyi 4.12.07
Aina-Ilona: 2. lapsi, KOKS, ?
Faerie: 3. lapsi, LS, poika

7.4.
nuppu1976: 4. lapsi
veera80: 1. lapsi, SATKS, ?
Hysteerinen: 1. lapsi, KOKS

8.4.
Heili Karjalasta: 3. lapsi, EKKS, poika
janessa: 1. lapsi, SATKS

9.4.
Hepe80: 2. lapsi
Moona78: 1. lapsi
Mavi: 1. lapsi, KYS
Myttö: 1.lapsi, LKS

10.4
polle80: 2. lapsi
NIINA -73: 2. lapsi, NKL

11.4.
Tilsu: 1. lapsi, KOS/H, poika
Tanja72: 7. lapsi
Ruska-76: 2. lapsi, OYS, poika
amalia77: 2. lapsi, poika

12.4.
anuuu: 2. lapsi, TAYS, poika
Jo-hanna: 3. lapsi, E-KKS, poika
Viola78: 4.lapsi, MKS

13.4.
NewMoon: 2. lapsi
aippa3: 4. lapsi, Oulainen
tanya1984: 4. lapsi
omenainen-84 :2. lapsi, poika

14.4.
Hämy71: 3. lapsi, OYS, poika
PikkuNöpönen: 5. lapsi, LS, tyttö
Marika75: 1. lapsi, poika
Aniviisu: 1. lapsi, E-KKS
vilppa83: 3. lapsi

15.4.
vuotaraaputin: 2. lapsi, TAYS, poika

16.4.
Mariaana: 1. lapsi, RAS, poika
sanzkuliinos: 2. lapsi, LPKS

17.4.
Heikko-Peikko: 2. lapsi, TAYS
Liinos: 2. lapsi, TYKS
pikkumyy84: 1.lapsi, KOKS

18.4.
Ellen83: 2. lapsi
maarikki: 2. lapsi
Lillukka76: 2. lapsi
Katariina-81:1.lapsi, NKL

19.4.
SatuA79: 2. lapsi, K-HKS
Tuima: 1. lapsi, SAS, tyttö
sähköhellaElla: 3. lapsi, K-SKS

20.4.
kuunsillalla: 4. lapsi
Mimmu-1981: 1. lapsi
Tirlitii:
Lumikki -80:
Pian 6: 6.lapsi, SEKS

21.4.
welhotar: 2. lapsi
tao3: 3. lapsi
essi-: 1.lapsi, P-HKS

22.4.
Viljaliina: 1. lapsi, NKL, poika
Hölömö: 2. lapsi
Taika-79: 3. lapsi, OYS, poika
stiinatar: 2. lapsi
Puella: 4. lapsi, OYS, poika
Tiikeri82: 1. lapsi, LKS
sofku: 1. lapsi, LKS, tyttö
Elzibelzi: 1.lapsi, NKL

23.4.
malttamaton: 1. lapsi, NKL, tyttö
Nasuliini: 3. lapsi
Saniaisneiti: 1. lapsi
sisukasmami: 3. lapsi
Lyy: 1. lapsi, KYS, poika
baby dream: 3. lapsi, MKS, tyttö?
Tyyne-Täti: 5. lapsi
Anli68: 1. lapsi, NKL

24.4.
tinka84: 3. lapsi
kuukatri: LKS
pinaatti: 2. lapsi, HYS
juu: 2. lapsi, LKS, tyttö
sh07: 1. lapsi, SEKS
tinka84: 3. lapsi, SEKS, tyttö
Sally Carrera: 2.lapsi, KYS
Laylah:1.lapsi,

25.4.
Elisha: 2. lapsi, TYKS, tyttö

26.4.
PulttiBois: 3. lapsi, NKL, tyttö
mimmuli82: 2. lapsi, SEKS
Hippoliina: 2. lapsi, KHKS

27.4.
norppa75: 3. lapsi

28.4.
Hexuli: 4. lapsi
juuri: 1. lapsi, OYS, ?

29.4
vemu76: 1.lapsi, K-HKS, tyttö

30.4.
safariina: 2. lapsi, KOKS
Tikru77: 1. lapsi, KOS, poika

115 Huhtihippusta odotamme syntyväksi


E-KKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
L-PKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
P-HKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
P-KKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SAS = Salon Aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen keskussairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Maaliskuu 1.ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/t984821

Helmikuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t959099,675#m10083933

Tammikuu http://keskustelu.kaksplus.fi/t934089

Joulukuu http://keskustelu.kaksplus.fi/t912629

Marraskuu http://keskustelu.kaksplus.fi/t891319

Lokakuu http://keskustelu.kaksplus.fi/t870063

Ensimmäiseen ketju http://keskustelu.kaksplus.fi/t822841

MITÄ PAKATA SAIRAALAKASSIIN:

-neuvolakortti
-siteitä (yömallisia)
-hiuslenksut+harja
-shampoo+hoitoaine
-säärystimet
-imetysliivit+liivinsuojia (jos käy niin hyvin et alkaa maitoa tuleen kunnolla jo sairaalassa)
-kamera+laturi
-oloasu
-aamutossut
-meikit
-dödö
-lukemista
-korvatulpat
-vauvalle tutti (joissain sairaaloissa pihejä )
-kännylaturi
-hammasharja ja -tahna
-sukkia
-huulirasva
-kasvojen pesuaine
-kosteusvoide
-kukkaro mahdollisia kanttiinikäyntejä varten
-kynä
-höylä karvojen ajoa varten
-Lääkkeet (jos on jokin sairaus)
-SYNNYTYSKARKIT
-Evästä miehelle (??)
-Mahdollisesti miehelle vaatetta (??)

-kotiutumisvaatteet, jos ei sairaalaan mukaan, niin ainakin miehelle tiedoksi mitä ottaa mukaan kun hakee sinut pois =D (itse mainaan varata jotain, jos matkalla sattuukin ohivuotoa housuihin tms, niin on sitten puhtaat vaatteet ainakin kotimatkaa varten)
-vauvalle kotiutumisvaatteet, ei näitäkään ehkä heti mukaan, mies kyllä voi sitten tuoda ne, kunhan ohjeistaa valmiiksi =D
-Ja kotiin sitten siteitä jälkivuotoa ajatellen

:heart: :heart: :heart: SYNTYNEET :heart: :heart: :heart:

13.3. Hämy71(rv 35+4) klo 4:29, 2500g ja 48cm poika[color]

15.3. Kellukka klo 21:48, 3470g ja 51cm[color] poika[color]

19.3. Anri82 klo 8:01, 3290g ja 51 cm[color] poika[color]

23.3. Amalia77(rv 37+2) klo 3:35, 3335g ja 49cm [color]poika[color]

24.3. mavi(rv 37+5) klo 18:00, 3740 g ja 49 cm [color]poika[color]

25.3. Vishy(rv ) klo 03:44, 3332 g ja 48 cm [color]tyttö[color]

26.3 delfiini74(rv 39+1) klo 15:06, 3890 g ja 50 cm [color] poika[color]

27.3. Heili Karjalasta(rv 38+0/38+2) klo 11:39, 3780 g ja 49 cm [color]poika[color]

 
Hysteeriselle kiitos uudesta pinosta!
Tää tiitiäinen on ruvennu kyllä melskaa ihan kauheesti :D Aikasemmin ollu niin rauhallinen...

Isäntä ei anna mun tehdä MITÄÄN!Ei vaikka se tuntuis ihan hyvältäkin..

Limatulpasta minäkin kyselisin;Mistä tietää et se sit on sitä limatulppaa??
 
kiitti hysteerinen! Senkä takia uusi pino, kun tuo vanhan vipa sivu jumittui? Mä en ainakaan ole päässyt sinne aamupäivän jälkeen.

Hassu olo, ihan kuin menkat olis alkamassa! Joskohan tämä olisi merkki siitä, että pikkuhiljaa alkaa paikat valmistautumaan tulevaan.... :wave:
 
Kiitos hysteeriselle! =)

Täältä taas neuvolakuulumisia:
Paino noussu viikossa yli kilon, turvotusta tosi paljon!
RR 120/90
sf-mitta: 32 cm, viikko sit oli 33cm
Vauvan syke: 154
liikkeet: +
Terveydenh. kokeili myös kohdunsuun tilanteen: oli pehmeä ja kahdelle sormelle auki, kanava vähän lyhentynyt 3 sentistä!Ja vauva oli ihan alas laskeutunut!!!'
Mulla nivuset kipeenä ja jalkoja särkee, kävely välillä yhtä tuskaa, kuulemma tuokin lisää niitä kun vauva niin alhaalla!OOnko ainoa jolla näitä vaivoja?

SähköhellaElla: Mulla viime raskaudessa tuli limatulppa osina ja oli kyllä niin venyvää ja limaista, että tiesi heti mitä se on, osassa oli veriviiruja!
Täällä myös mies ei antaisi tehä enää paljo mitään, imuroidakaan ei saisi, mutta äsken kyllä imuroin, kun isäntä meni lasten kanssa ulos!Ajattelin jospa tässä kävis pienen lenkin, vaik sit taas jalkoja kolottaa sen jälkeen!

anri&vauveli rv 37+2
 
:LOL: :LOL: Kannattaa tarkastaa minkäkoinen mitta on kädessä kun tekee vispipuuroa. Vähän ihmettelin "et tuleepa jotenkin paksua" No ei mikään ihme kun luulin et kädessä oleva mitta on 0,5dl ja se olikin 1dl. Äkkiä soitto miehelle kun oli just kaupassa käymässä, et tuo puolukoita :whistle: Uusiks meni :LOL:

Anri82 Mä olen kärsinyt kamalista nivuskivuista jo kohta 10 viikkoa :kieh: Tiedän todella miltä susta tuntuu :hug:

Nyt uusinta yritys sen puuron kanssa =)
 
Kiitokset Hysteeriselle taas uudesta pinosta :flower:

Mulla menee jo hermot ton meidän läppärin kans :headwall: On ihan uus ja tänään tulu huollosta, no mä laittamaan sitä päälle, ni eihän siellä ole mitään ohjelmia, ei virus ohjelmaa eikä vindous vista ohjelmaa. No soitin sit fujitsulle, ni sano et ku siihe on vaihdettu se kovalevy huollossa ni siellä ei niitä ohjelmia ole, mut hän tilaa sulle ne okjelmat (kolme levyä) saksasta, mut siinä menee hyvinkin pari viikkoa :kieh: Ja kone oli melkein kolme viikkoa huollossa. Mä sanoinkin miehelle, et jos sitkään ei pelitä, ni mä otan masinan kainaloon ja marssin sinne liikkeeseen mistä se ostettiin ja #¤"¤%& :kieh: :kieh:
Sori taas valituksesta, mut pakko oli purkaa jonnekkin :ashamed:

Joanna onnea sen puuron teon kanssa ;) mun rupes kans tekemään mieli vispipuuroa, pitää varmaan kaivaa puolukoita pakkasesta ja tehdä :p

Mut illan jatkoja.

Baby dream ja "Topi" 34+1
 
Kiitos Hysteerinen uudesta pinosta!! =)

Marika75 minulla on myös ollut tässä pari päivää sellainen menkkojen alkamis tyylinen kipu. Ilmeisesti on sitten ihan normaalia...

Anri82 Täällä myös ollaan nivuskipujen kanssa tuskailtu. Nyt tosin nuo kivut ovat helpottaneet hiukan viimeisen viikon aikana.

Ärsyttää niin kovin kun öisin joutuu ravaamaan vessassa, yhtenä yönä jouduin nousemaan jopa 6 kertaa vessaan!! Ja kun tuo sängystä nouseminen ei onnistu niin helposti!! :headwall:

Tuima ja masu 34+3
 
Kiitos Hysteerinen :flower:

Mä oon selvinny yhdellä vessakäynnillä/yö. Joskus menee koko yö ilman pissalla käymistä. Se on sinänsä aika uskomatonta, koska päiväsaikaan juoksen alvariinsa veskissä :whistle:

Mulla tuota alapään kipuilua on ollut pitkään. Nyt taas pahentunut, kun poika on niin alhaalla.
Että kyllä ne mun pari viikkoa kestäneet kipeät supistelut ja vihlonnat tuolla alakerrassa johtui paikkojen kypsymisestä ja vauvan laskeutumisesta.
Täytyy varmaan alkaa laittaa sänkyä kuntoon, jos vaikka tuliskin äkkilähtö tässä lähiaikoina.
Pääsiäisenä olis oikeastaan hyvä lähteä synnyttämään ;) Silloin mieskin olis varmasti kotona ja tytöt sais helposti hoitoon mummilaan :D


Faerie ja poju 36+2
 
Hei taasen pitkästä aikaa ja kiitoksia Hysteeriselle säntillisestä pinon ylläpidosta =)

Itsellä kaikki on edelleen hyvin eikä oikeastaan mitään vaivojakaan ole vielä ilmaantunut. Maha tuntuu myös pienentyneen tai sitten sen kasvu on vähentynyt. Pieni kuitenkin möngertää kiitettävästi, joten kaikki on hyvin.

Muutenkin kaikki alkaa olla valmista vauvan tuloa varten, mutta nyt olen ruvennut stressaamaan vauvan hoitopöydästä. Meillä kun ei sitä ole, ja nyt olen ruvennut sitten miettimään että mihin ihmeeseen oikein laitan kaikki pyllyn puhdistuspyyhkeet, vaipat yms. tarvikkeet. Vaatteille on kyllä olemassa oikein oma vaatekaappi, mutta haluaisin kuitenkin että vauvan hoitotarvikkeet olisivat suunnilleenkaan samassa makuuhuoneessa. Miten te muut, joilla ei ole hoitopöytää olette ratkaisseet ko. pulman? Kiitollisena otan hyviä vinkkejä vastaan kun eihän se tuo oma pää tee muuta kuin pyörittele niitä samoja ratkaisuja ees taas :ashamed: Uusia näkökulmia...jep. Niitä kaivataan. Hoitopöydätkin tuntuvat maksavan vähintään sen satasen ja jos hoitopöydän ostaisin, tahtoisin sellaisen missä olisi laatikoita ja hoitotason alla sellainen tyhjä tila. Tuntuu että sellaisia ei löydy oikein mistään. Onko kellään tietoa mistä sellaisia "perushoitopöytiä" voisi ostaa suhteellisen halvalla? HuutoNetissähän niitä kyllä olisi, mutta kun kaikki varteen otettavat on tuolla Etelä-Suomessa ja me kuitenkin täällä pohjoisessa...

Myttö ja pieni 35+6
 
Mulla on varmaan joku tyyntä myrskyn edellä aika menossa:
Yli viikko ilman tukivyötä ja ihan vain olemattoman vähän iltaisin selkä kipeä.
(ennen itketti kun pisti sohvalle illalla maate, niin kipeää teki)
Pystyn käveleen pitkiä matkoja, oon viikon nukkunut yöt heräämättä vessaan kertaakaan. Ja jos yöllä herään niin saan kohtuu nopeaa takas unesta kiinni. mitäs muuta.. Ei närästä.
Niin ja sit oon jaksanut ihan loistavasti hoitaa nää kaksi päivää kahta vähän vajaa 2-vuotiasta. Ja mikä oudointa, tänään, siinä heti puol viisi ku tyttö haettiin hoidosta mä pesin kaikki ikkunat! :whistle:
Saas nähä miten kostautuu, vielä ei ees selkä valita vaikka ikkunatki tuli pestyä. Kumma homma.

Ja ulkonaki oltiin lasten kanssa noin 2 tuntia... niin ja ulkoa tullessa lapset oli läpimärkiä joten pistin ne kylpyyn ettei tuu kipeeksi ja sit sainki täyttää koneen muksujen vaatteilla ku ne oli ihan kuravedessä. kevät tuli, lumet suli. ja sen kyllä huomaa, 20cm syviä kuralätäköitä puistossa.. koita siinä sit pitää kaks taaperoa pois vedestä. ei tuu mitää.

Niin joo sittenki mieheltä saan kyytin neuvolaan, ei tarvi ku takas kävellä.

...pojan huoneesta kuuluu "äitiii, ääiiitiiiii" ei vieläkää nukahtanut. tai no, 5min sit laitettiin että ehkä toi vieläkään ei kuulu tähän lausahdukseen ku toisilla voi mennä nukahtamiseen tunti. toi on kyl helppo heppu toi meidän poika, ainaki ku on terve ja päivä mennyt rutiinien mukaan. reissut ja erikoisuudet elämässä aina vähä verottaa pientä..... no, nyt taitaa nukkua. jos sitä menis suihkuun ja sohvalle makaamaan.

 
Myttö, meillä on sellanen irrallinen pinnasängyn päälle laitettava hoitotaso. Se oli halpa eikä vie tilaa. Ikeasta ostettiin sellanen kapea (40cm) laatikosto, joka maksoi vaan jotain neljäkymppiä. Sinne mahtuu hyvin kaikki nöttösen vaipat, harsot ja tilpehöörit. Meilläkään kun tota tilaa ei ole liikaa makkarissa... (eikä ole kyllä liikaa rahaakaan) :snotty: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Marika75 mulla kans jossain määrin ollut menkkamaista juilintaa muutaman päivän ajan. Neuvolassahan tosiaan eilen jo käskivät pakkaamaan kassin, et voi tulla lähtö piankin, mut itellä ei ole yhtään sellainen olo. Valtsun aikaan oli jo useampia päiviä sellaset "lätöfiilikset" ennenkuin synnytys alkoi. Varmaan kolme päivää supisteli heti reilummin ja sit meni limatulppa. SähköhellaEllalle mulla oli tuo limatulppa sellaista epämääräisen näköistä hieman punertavaa ja tosi sitkeää limaa, eli ei kyllä jäänyt mitään epäilyksiä. Ja ihan kunnon klöntti tuli. Jääköön tarkempi kuvailu, alkaa kuulostaa äklöltä :whistle:

Tein tuossa just myssyn ja kolme sisävaippaa muikkuselle. Tässä kovasti odottelen että posti tois lisää villaa ja pääsis vielä kutomaan (tosin olen kyllä kutonut tuossa odotellessa pökät ja huppari alkaa olla loppusuoralla). Ajattelin vielä tehdä hahtuvasta säilytyspussin käytetyille kestoille... Toivottavasti muikkunen pysyy sisällä vielä ainakin pääsiäisen yli, niin ehdin tehdä kaiken :D

Jep, mutta nyt sohva ja kudelma kutsuvat :wave:
 
Kiitokset Hysteeriselle :flower:

Eilinen olotila jatkuu... :| Toivottavasti en oo kipeäksi tulossa..Supistelee ja NÄRÄSTÄÄ!!!Kävin heti aamulla ostaan tukkupakkauksen rennietä mutta ei ne auta ei...Mä en kestä tätä :headwall:
Pelottaa mennä nukkumaankin niiden kauheiden nivuskipujen takia. Pitäiskö vaan valvoa? :kieh:

Vali vali vali... :ashamed: anteeksi ihan hirveästi. Ottaa vaan niin päähän tämä olotila

ja anopit :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Poistun takavasemmalle

Dacapo ja Aino 36+6
 
no ni... nyt on sitten tän raskauden toinen itku itketty :( Katsoiko joku muu todistettavasti syyllisen? Mä en voinut kuin itkeä sen koko lopun :snotty: Se oli jotenkin niin koskettava ja surullinen :'( :'(

Mulla tuota menkkajuilimista on ollut jo pari viikkoa ja siihen liitettynä supistukset ja sukkapuikko pistokset niin vois kuvitella ettei menis laskettuun aikaan asti. Mut jotenkin musta tuntuu et olen siellä yliaikaiskontrollissa 14.4 (täällä se on 10 päivää LA jälkeen)... se olis niin mun tuuriani :headwall:

Joanna ja tiltiäinen 36+4
 
piti tulla mainitsemaan vielä että vaikka mulla siis "ei mitään vaivoja" niin kyllä mullaki on noita alakerran tuntemuksia (vihlontaa, sukkapuikkokipuja, menkkaoloja) ja supistelee kivuttomasti joka päivä "kokoajan" ja uutena tunne häntäluulla, vauva painaa.. MUTTA viime odotuksen olotilat muistaen en ainakaan omalla kohdallani edelleenkään usko sen vievän asiaa mitenkään eteenpäin. katotaan niin laskettuun aikaan menee ja ylikin.

...no nyt huomenna lääkärissä sit näkee vähä. Nii ja mies pääseeki koko toimitukseen mukaan!! :D (ja siis autokyyti molempiin suuntiin) on se kiva, ei olekaan ollu ku ekassa neuvolassa ja sit kaikis ultris, mut muutoin olen koko raskauden käynyt pojan kanssa kaksin neuvolassa.
 
huomenna jo rv37 =) täytys kai pikkuhiljaa alkaa miettiin mitä pakkaan sairaalakassiin.vauvalle oon kyllä o vatteet miettinytkin mut itellekki pitäs kattoo jotain. piti taas äsken käydä ihailemassa lipastosta pikkunuttuja :heart: ei voi uskoo että noin viiden viikon päästä meillä viimestään on VAUVA!! kolme viikkoa huomenna enään laskettuun.jännittää kauheena se ylihuominen lääkärineuvola...pettymys on kyllä kova jos mitään kohdunsuulla ei oo tapahtunut tai jos vauva ei oo laskeutunut :eek: meidän pikkuneiti on nyt kolmena iltana nukahtanut itekseen omaan sänkyynsä.toivottavasti ei takapakkeja tuukkaan.viimeyönä ei edes herännyt kertaakaan.yleensä ei kyl yöllä heräilekkään.esikoinen taas valvotti viimeyönä.alkanu näkeen kauheena painajaisia ja yöllä kömpiiki yleensä aina meidän sänkyyn.no viimeyönä ku olin majoittunut "vahtimaan"pienemmän nukkumista patjalle tyttöjen sänkyjen väliin,esikoinen alko yöllä kömpiä viereen.ehotin et menee isin viereen parisänkyyn jossa ois enempi tilaa ku isomahasen äidin kans kapeella patjalla tai jäis omaan sänkyyn ku oon kuitenki siinä vieressä.itkuhan siinä melkein tuli kun ei saanu tulla äidin viereen(muuten oisin ottanu mut esikoinen kova pyörimään ja mulla maha kovettuu hankalaks heti jos joku siihen painaa) ja vastahakosesti kömpi takas omaan sänkyynsä jossa mun mielestä valvo monta tuntia.mun piti olla naama häneen päin ja vähän hankalaa nukkua samas asennossa ku joka paikka puutuu.neiti sit vähän väliä tarkisti oonko vielä siinä.vähän aamulla väsytti |O säälittää kuitenki toinen ku näkee pahoja unia! nyt nukuskeleen et jaksaa viedä neidin aamulla kerhoon pariksi tunniksi.toivottavasti tää yö nukutaan hyvin.
 
Heipsan =)

Tohon sairaalakassiin pakkasin vielä itse lisäksi yhden pienen jutun kuin kynä :D , ainakaan tuos seks sairaalas ei ole kyniä kun hoitajilla, ja sitä ois tarvinnu esikoisen hakureissulla esim niitten lappujen täyttämiseen missä saa ilmaiseksi ilmoittaa lehtiin vauvan syntymästä. Kävin n.kk sitten katsomassa kaveria ja hänen vauvaansa samassa paikassa eikä sielä edelleenkään ollu kyniä joen mä ainakin otan kotoa mukaan:) Saa jättää laput sitten suoraan sairaalaan postitettavaksi kun saa ne jo sielä täyttää. Ei nyt kovin olennainen asia toi kynä mut aattelimpa tänne laittaa kuiteski:)

Hysteerinen
kiitti uudesta pinosta:)

Marika 75 ja muut joilla tuota menkkasärkyä. No niin on ollut tääläkin!!! Ja koko viikon ajan. Oon ollut muutaman päivän kauheessa ripuli/ oxutaudis :x ja ilmeisesti ne aiheutti sitten viimeyönä aivan kauheita supistuksia. Oikein jo säikähdin että lapsi syntyy ennen aikojaan. Semmosta hirveetä paineen tunnetta ihan alavatsalla ja sitten hirmunen särky siihen päälle, semmonen kestosupistus joka ei menny pois ollenkaan. Tulikuuma suihku vähän helppas mut aamuun sai odottaa että kipu lähti pois kokonaan. Nytkin jos vähänkin liikkuu heti alkaa vatsaa toisi ilkeästi kiristelemään. Toivottavasti huomenna jo parempi. Muuten ei mulla tommosia kipeitä suppareita oo ollutkaan mutta mä luulen että toi kouristelu oksentaes jne. jotenki aiheutti sen. Muuten kyllä tuota menkkasärkyä on ollut jo muutenkin. Mulla se on yöllä yleensä kovinta.

Anri 82 kuulostaa hyvältä että paikat alkaa oleen noin hyvin kypsät vauvaa varten. Onko sulla enemmän lapsia, millä viikoilla syntyivät? Kipujen kanssa jaksuja :hug: jaksa vielä hetken :hug:

Joanna :LOL: Tuota taidetaan kutsua mammataudiksi :LOL: Mulla alkaa oleen niin " pehmeä" pää kun synnytys alkaa lähenemään...esim. jos autolla lähen johonkin niin ajan ohi...unohdan vaan totaalisesti minne piti mennä. Tai ajatus katkeaa aivan yhtäkkiä..jääkaapistakin voi löytää vaikka hammasharjan :LOL: ja kokemuksesta tiedän että tämä vain pahenee kun vauva syntyy.. :ashamed: Esikoisenkin aikana kun kävin kaupassa ostin ison pussillisen tavaraa ja 6kk vanha tyttöseni istui rattaissa. Maksoin kiltisti ruoat ja lähin kaupasta pois...ulkona tuli semmonen olo että kuin jotain olisi unohtunut...no niin unohtuikin :ashamed: kaikki ruoat jotka olin maksanut olin jättänyt tiskille...oli siinä myyjällä hymy herkässä. ( siis en ollut laittanut ruokia ees pussiin vaan olivat tiskillä aivan levällään ) :xmas: onko muilla havaittavissa huolimattomuutta tai huonomuistisuutta?

Baby Dream
|O pikkasen hermoja raastavaa grrr!! Aina näiden laitteiden kans saa hermoilla eikä ne koskaan pelitä niinkuin pitäis.

Anuu
no toivottavasti olis tyyntä myrskyn edellä. Mukavaa että ei enää oo niin kipuja:) saa kerätä voimia koitosta varten :hug:

Tuima mulla sama homma...veesees ramppaaminen yöllä on samaa luokkaa kun sulla. Rasittavaa. Sänkyyn kun pääsee niin samantien saa mennä uudelleen. Tuntuu että tuo rakkokaan ei tyhjene kunnolla vaikka kuinka punnaa..

Mussu 81 mä niin kadehdin, mä kun en osaa kutoa yhtään mitään. Haluaisin kyllä osata. Joskus kudon vain pitkää kaulahuivia uudelleen ja uudelleen kun kutominen on niin kivaa ja se puikkojen ääni kun ne kopsahtelee yhteen rauhoittaa jotenkin. Oon yrittäny kaikkia helppoja neuleohjeita etsiä mutta en tajua niistä mitään :ashamed:

DaCapo tääläkin närästää. Öisin kurkuun vaan hulahtaa sappinesteitä :x hyi että..ja anopeista.. mäkin oon tuos niitä niin kiitelly.... :kieh: Toinen lähtee kauas reissuun ja pitkäksi aikaa kun on meidän vauvan laskettu aika. SIIS SAMANA PÄIVÄNÄ. |O Ei siis näytä lapsen lapsi kiinnostavan ja mun äiti jonka pitäs tulla sitten hoitamaan esikoista kun lähtö tulee.. voi voi..en jaksa selittää edes rasittaa niin..ei siihen ikään oo ollut mitään luottamista koskaan, tuskin on nytkään. Pakko hommata joku varalle tulemaan tänne koska olen varma, A: se ei vastaa puh. kun pitäis tulla. B: se on pöhönäs että kun rasittaa. Tämmösis asiois kun sitä noihin mummoihin mielellään luottais.

Rakastava äiti voi että mä oon noista sun viikoista kateellinen...pian tekin saatte jo nyytin :heart: Mäkin käyn aina välillä viikaamassa uudelleen lipastossa vauvan vaatteita. Niitä on vaan niin ihana hypistellä.

Hyvää yötä kaikille :wave: mä meen pukkimaan mun miestä kylkeen..kuorsaa tuola jo valmiiksi...voi että voi olla ärsyttävä ääni!!! :kieh:
 
Huomenta täältäkin;-)

Dacapo:
Sain eilen itse tuolta lapsettomienpuolelta närästyksen lääkkeen , joka tehoaa loistavasti;
puoli lasillista vettä, johon sekoitat teelusikallisen ruokasoodaa. Maku ei ole häävi, eli kannattaa kulauttaa alas sen isommin maistelematta, mutta ensimmäinen yö, kun sain närästykseltä nukuttua pitkästä aikaa loistavasti. Suosittelen =) Itsellänikin kun tuo närästys oli sitä luokkaa, että aina kun pään tyynyyn laittoi, sappinesteet nousivat kurkkuun...

BabyDream:
Mie olisin jo teinä vaatinut kaupan purkua ja uutta konetta, ei tuo koneen kuntoonlaitto saa noin kauaa kestää! Miullakin olisi taatusti hermot heikossa kunnossa :/

Tänään on täälläkin tuo viimeinen neuvolalääkäri =) Vielä pidän peukkuja itsellenikin, että jotain olisi tapahtunut, tosin olen varma, että täti sanoo tämän antavan odottaa itseään vielä viikkokaupalla :/ Mä en oo koskaan ollut mikään järin kärsivällinen ihminen, tää odottaminen käy hermoille. Ja vielä kun tietää, että mitä kauemmin täytyy odottaa, sen isompi tästä vaavista tulee.. Eksyin eilen lukemaan noita synnytyskertomuksia... Olisi pitänyt pysyä pois... Joillakin tullut ihan järkyttäviä repeämiä, ja tikkejä sellaiset määrät, että tällaista hermoheikkoa alkoi oikein tosissaan pelottamaan koko operaatio... :whistle:

Semmotteita tällä erin. Mukavaa aamua kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö, jo rv37 =)


P.S. Hysteerinen;
Kiitos täältäkin jälleen, tuo aiempi ei tosiaan enää auennutkaan, liian ahkeria kirjoittelijoita näemmä ollaan :LOL: :(
 
Dooris joo pysy pois lukemasta juttuja netistä.. Ne kun ne huonot kokemukset pakkaa monistumaan, tai siis tarkoitan että hyvin menneestä normaalista synnytyksestä kukaan ei jaksa kirjoittaa ku siinä ei oo mitää draamaa. Tää sama varmaan pätee siihen perätilasynnytykseenki ja kaikkeen, et nettiin pakkaa tuleen iso osa huonoista kokemuksista ihan siksi ku se on jotenki terapeuttista kirjoittaa huonoista kokemuksista ja sit taas ihmiset jaksaa lukea jos jollain joku on mennyt huonosti. Semmosia me vaan ollaan. Draamaa draamaa..

Joo hyvää huomenta siis!
Meillä tosiaan vähä spesiaali päivä ku mies pääseeki neuvolaan mukaan.. Lähti hetki sit puku päällä toimistolle suhaamaan mutta lupas olla tasan 09 oven edessä ja sit nokka nopeaa kohti neuvolaa.

Niin joo ja se vauvapop-lastentarvikekauppa kalevan Prisman vieressä avaa tänään, mä siitä jo kirjoitinki eilen mut se on sillä vimpalla sivulla mitä ei pääse lukemaan. Aamulehdessä oli mainos ja vaikutti olevan tosi hyviä avajaistarjouksia!
 
Ruokasoodasta: se on tehokas vanhanajan konsti mutta jostain syystä sitä ei suositella. En muista nyt miksi. Kannattaa varmistaa nvlasta saako sitä turvallisesti käyttää. Sen tideän että sitä ei ainakaan säännöllisesti saa käyttää, on järjettömän huonoa hampaille, ja suolistollekkin se on huono. ( Miehelläni on krooninen suolistotulehdus ja ei saa tuota soodaa käyttää missään tapaukses koska tuhoaa jotain kalvoja sieltä suolen pinnasta ) turha tätä mun kirjotusta on ottaa niin vakavasti mutta kannattaa silti kysyä varuuksi nvlasta. :hug:
 

Yhteistyössä