»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Meillä on alkanut mennä päiväkodissa jo paremmin =)
Aamulla toki tulee itku kun sinne jää, mutta muutoin menee päivät jo mukavasti, syö ja nukkuu hyvin.

Mulla oli tänään eka työpäivä ja :headwall:
Ei kai sitten muuta kun uudelle äippälomalle, että pääsee töistä taas kohta pois :saint: :LOL:
 
Anu-78
Zeena siitä se lähtee sit rullaamaan eteen päin päivä kerrallaan :)

Tänne ei kans mitään kummasta, Sakulla ihottuma alkaa olla parenemaan päin :) siellä täällä enää läiskiä :) mutta kyllä sitä ollaankin rasvailtu :whistle:

Isommilla poijilla alkoi sit viime torstaina koulu ja eilen sit päällystettiin kirjoja ja lisää niitä vielä tulee..Vanhempi poika meni sit seiska luokalle ja tuo keskimmäinen kolmannelle...mammalla nyt päivät sit hiljaisempia kun ei ole ku tuo juniori kotosalla :)...

Anu ja Saku tänään 1v4kk :heart:
 
Kylläpä on hiljasta :whistle:

Toivottavasti teillä Zeena jatkuu tosiaan parammin siellä päiväkodissa :hug:

Mä vaan tulin kurkkimaan, onko täällä käynyt ketään. Onkohan Dooris jo kotiutunut veneeltä?? Ja vuotaraaputin on tosiaan kadonnut myös...ei nyt sentään koko palstaa lopeteta, jooko??
 
Mä vietän täällä sairastupa-päiviä, molemmat lapset kipeenä :snotty:
Johan tässä viikon ehti töissä käydäkin :LOL:

Heti kun elokuu koitti ni alko taas tää sairastelu, kesäkuukaudet meni hyvin ja taas mennään |O
 
Onpa täällä tosiaan hiljaista! Me asumme tällä hetkellä evakossa kosteusvaurion takia, asuntona 20m2 yksiö 5. kerroksessa ilman hissiä... Toivottavasti pääsemme takaisin kotiin muutaman viikon sisällä. Aloitan työt ensi viikolla, mutta meillä mies jää vuodeksi kotiin, joten vielä ei ole tarvinnut miettiä hoitoasioita. Mukavaa loppu
kesää kaikille!
 
:wave:
Käynpä täälläkin välillä kertomassa kuulumisia.
Meillä on tällä viikolla vieroitettu tyttöä tutista ja hyvin on mennyt. Eilen illalla ei enää kysellyt sen perään eikä tullut pois huoneestaan kertaakaan. Pahin päivä oli varmaan keskiviikko, kun maanantaina aloitettiin. Silloin päikkäreillekin käytiin 1,5h... mutta yleisesti ottaen on mennyt tosi helposti ja yöt on saatu nukkua edelleen. Yksi yö tyttö ilmestyi mun sängyn viereen, ihme etten säikähtänyt :D
Mutta joo nyt näyttää hyvältä ja toivon että projekti alkaa olla ohi :) Tässä olis vielä nelisen viikkoa laskettuun aikaan, joten olikin jo aika tehdä toi vieroitus tai muuten se olis menny jonnekin hamaan tulevaisuuteen.

Muuten ei ihmeitä meille. Puistoillaan ahkerasti :) Joka aamu alkaa samalla tavalla "mennään mennään keinumaan" :D
 
Heissan täältäkin piiitkästä aikaa :wave:

Meille ei ihmeitä kuulu. Mies oli kolme viikkoa lomalla ja käytiin reissussa. Käytiin Kiteen eläinpuistossa ym.. Neuvola oli jokunen viikko sitten painoa oli Topilla:11kg,pituutta:84,1cm. ja pipo:48,3.Et solakka poika on :D Ja saatiin samalla rokote. Sit puoltoistavuotiaana lääkäri.

Sanoja tulee jo ihan kivasti. Tutti on vielä käytössä ja vieroitetaan viimeistään kaksvuotiaana en ota siitä mitään stressiä.

Nyt ollaan Topin kanssa flunssassa :snotty:

Mut ei muuta kuin hyvää loppu kesää,sehän lupas tälle viikolle ihan helteitä B)

baby dream ja Topi
 
Lyy
Meillä sairastettiin vauvarokko viime viikolla. Kuumetta oli parhaimmillaan 39,8C, oltiin jo sikainfluenssa seurannassa siten, että soitin maanataina sinne päivystävään puhelimeen ja tiistaina sit lääkäri puhelimitse arvioi tarvitseeko aloittaa tamiflu-lääkitystä. Onneksi siltä vältyttiin, koska kuume oli laskemaan päin ja keskiviikkona sitten ilmaantuikin punaiset "näpyt". Huh mikä alku viikolle silloin... Tosiaan kolmen päivän kuume, kesti melkein tarkalleen sen 3 vrk ja sit näpyt ja kuume poissa....

Itsellä on jättimäinen maha, nyt ollaan jossain viikolla 29+3. Vielä pitäis vähän aikaa tätä raahata....

Raikasta syksyä kaikille hipuille!

Lyy ja Jonne 1v 4kk
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Hiljaiseksi on tämä palsta vetänyt, johtunee varmaan osittain siitäkin, että iso osa on taas varmaan odottajissakin?

Meille ei ihmeitä kuulu. Väinö on alkanut puhumaan enempi ja enempi, selviä sanoja on jo useita ja lyhyitä virkkeitäkin, kuten ei oo. Ihan pieni poika se on jo, ei enää yhtään vauva;-/

Mutta ei ihmeitä, tulin vain ilmoittelemaan, että hengissä ollaan, ja nyt jo arkipäivät kotosallakin, veneellä enää vain viikonloppuja;-)

Mukavaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Tänään käytiin neuvolassa 85 cm pituutta ja 12 kg painoo.
viime viikolla käytiin parturissa ekaa kertaa ja mun vauva jäi kyl sen tukan mukana parturiin, tuli niin ison pojan näkönen nyt :)
Huomenna ois ensimmäinen päiväkotipäivä.

Essi- ja Eero 1 v 4kk
 
No niin kaks päiväkotipäivää takana ja nyt vapaalla :)
Eero on jäänyt hienosti, ei itkenyt ja on muutenkin ollu päivät reipas. ensimmäisenä päivänä ei oikein ollu ruoka maittanu, mut eilen oli sit jo syönytkin paremmin. Seuraava hoitopäivä oiskin sit lauantaina, yöksi.. saapi nähä kuin se sujuu :)
 
mä nyt kirjottelen näköjään yksinäni :LOL:
mut jatkan siltikin.. yö hoidossa meni hyvin, oli huutanu pari kertaa.. saman tekee kotonakin, eli n. tunti- kaks siitä ku nukahtaa ja sit puolen yön mais.. ja sit oli koisinu aamuun asti :)

Joten meillä alko siis päiväkotiura tosi hyvin.
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Hieno homma, että Essillä päiväkoti on alkanut mallikkaasti.
Meilläkin alkaa päiväkoti ensi viikolla, josko saisi vielä jonkun koepäivän tälle viikolle, olisi hyvä homma.. Täytyy soitella vielä hetken päästä tarhatädille ja kysyä, onnistuuko millään...

Jätettiin tutti viime yönä pois, vihdoin ja viimein, ja illalla herra oli tosi levoton, nukkuun mennessä huusi tunnin ja hoki vain "ei oo".. Yöllä herättiin aikas monta kertaa, mutta josko tämä tästä helpottaisi parin päivän säteellä.. hope so :whistle:

Muuten ei ihmeitä kuulukaan. Muskari alkoi ja uimahallissakin ollaan käyty kerran viikossa, viimeksikin ukko polskutteli tunnin ja nukkui sitten kolmen tunnin päikkärit :LOL:

Mutta ihanaa alkavaa viikkoa kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Hyvä hyvä Dooris! Meillä meni tuttivieroitukseen sit loppujen lopuksi reilu viikko. Välillä oli tosi hyviä iltoja, ettei tullu huoneestaan pois, mutta sitten saattoi seuraava ilta ollakin vaikeampi. Edelleen kyselee välillä tuttia nukkumaan mennessä, mutta en ole kuulevinani ja tyytyy nalleen ja rättiin (rätti ollut koko ajan, nalle tuli nyt tutin "tilalle" ) ja nukahtaa ilman että tarttee muuta kuin heittää sänkyyn ja yöt nukkuu läpeensä tai jos herää niin jatkaa unia ilman että tarttee mennä silittelemään tms. Oon tosi tyytyväinen :) Niin se vaan meidän neidistä tuli iso tyttö ;) Kun vielä tosta vaipasta pääsis eroon niin sit se olis oikeesti iso tyttö... meillähän pissat tehdään edelleen vaippaan. Kakan on sentään tehnyt pottaan kesäkuun alusta asti.

Muuten ei mitään ihmeitä, odottelen tässä millon sitä poksahtais. Vielä olis kolmisen viikkoa laskettuun aikaan.. Alkanut taas hirvittämään koko synnytys :eek:
 
Moi pitkästä aikaa!

Doorikselle ja Väinölle tsemppiä tuttivierotukseen!

MB voimia viimeisiin päiviin ja synnytykseen!

Minäkin aloitin työt kolme viikkoa sitten( miten tuo aika kuluukin niin nopeesti?). Meillä ei tuo hoidon aloitus ole sujunut ihan yhtä hyvin kuin Essillä, onnea teille siitä. Otso itkee yhä joka aamu hoitoon mennessä. Pihalle kun pääsen, niin huuto alkaa. Tosi raskasta jättä aina itkevä lapsi taakseen! :'( Kauan ei kuulemma itke ja päivät menee muutenkin ihan hyvin, nuo aamut on vaan surkeita. Muutenkin tuntuu ettei enää ehdi mitään. Liian vähän tuntuu jäävän aikaa olla pojan kanssa. Jospa se tästä vähitellen alkaisi sujumaan.

Värikylpyryhmäänkin päästiin taas, eilen aloitettiin. Se oli kivaa ja vaatteet ainakin tuli hyvin maalattua. :D

Muuten ei meille mitään ihmeellistä. Miten muuten teillä muilla, onko kaikilla tässä välissä neuvolakäynti? Kun meillä on vasta puolitoistavuotiskäynti seuraava.

Mutta hyvää alkusyksyä kaikille ja älkäähän kokonaan tätä pinoa unohtako, minäkin yritän aktivoitua. :ashamed:

Puella ja Otso
 
Anu-78
Iltoja!

Meillekkään ei mitään uutta kuulu, mitä nyt koko perheellä vaan on nyt flunssa, mut paranemaan päin kaikilla se jo on...

Meillä noi neuvola käynnit on silleen et 1-v ja sit seuraava on 1½-v mut me käytiin poitsun kanssa 1v3kk sen ihottuman takia ylimääräinen käynti jota ei normisti kuuluis.

Tsempit kaikille vieroituksiin sekä hoitopaikkarutiineihin! :)

Anu ja Saku
 
Heissan!

Tulin minäkin ilmoittautumaan :) Oon käyny lähes päivittäin kurkkimassa kuulumisia, ei oo vaan ite saanu aikaiseksi kirjoitella..
Eipä tänne mitään ihmeitä kuulu. Veeti täytti just 1v5kk :) Kuukauden päästä olis sitten neuvola. Täällä siis on 1v ja seuraavaks 1,5v.

Jätkä ei vielä puhu mitään, mutta ymmärtää kyllä puhetta.

Tissistä on vieroitettu jokin aika sitten, ehkä noin kuukausi sitten. Siitäkin kuukauden päivät oli kerran-kaks päivässä tissillä. Pari kertaa tässä välissä saanut huikat. Mutta ihan hienosti on loppunut tisuttelut. Joskus aamuyöstä on herännyt ja yritetty saada viereen nukkumaan. Itkee vaan tissiä, eikä lopulta oo auttanu muu kuin se, et mies vie pojan takas omaan sänkyyn nukkumaan. Sitten rauhoittuu.

Mä oon katsellut itelleni iltatöitä, mut ei oo vielä tärpänny. Kokopäiväiseksi en vielä haluais mennä vaikka pirun tiukkaa koko ajan onkin taloudellisesti.

Tsemppiä kaikille tutista/tissistä vieroitukseen ja hoidon alottaneille/aloittaville! Sekä tietysti odottajille :)


-Faerie-
 
Onnea kaikille plussanneille!

En ole pitkään aikaan "kerennyt" tänne palstalle. Koneella tulee nykyisin käytyä vain poikien mentyä yöunilleen. Harvoin enää näin päivällä.

Me muutettiin elokuun lopussa omakotitaloon ja puuhaa on sitten muuton tiimoilta ollut. Eilen minulla alkoi loma, mutta pojat on nyt tällä ja ensi viikolla hoidossa 3 pv viikossa. Saa laitella paikkoja rauhassa. Maksaahan pitäisi vaikka pojat oliä sivat kotona.

Meillä ei tule vielä sanoja. tätättely on paljon. Vauhtia löytyy ja joka paikkaan kiivetään.
 
Heippa jälleen;-)

Kaksi tutitonta yötä takana. Eilen illalla ei enää itketty, tunti tosin meni siinä, että poika haroi rinnuksiaan, sitä kohtaa missä tuttinaru on yleensä ollut kiinni ja hoki vain "ei oo".. Halailtiin vain ja selittelin yhä uudelleen ja uudelleen, että Väinö on jo niin iso poika, että tuttia ei enää tarvita.. Ja sitten taas sama uudelleen.. ja uudelleen.. Itkemättä meni sitten lopulta sänkyyn, vähän levoton oli koko yön, mutta muuten meni hyvin :whistle:

Huomenna mennään tutustumiskäynnille päiväkotiin. Ensi viikosta alkaen Väinö on sitten seuraavat kaksi viikkoa 3pv/vk hoidossa, ja siitä eteenpäin ainakin hetken aikaa 2pv/vk, saa itse loivan laskun takaisin työelämään ja Väinö kevyen totuttelun elämänmuutokseen =) Jos sitten jossain välissä raaskii kokoaikatöihin palata, ihan vielä ei kuitenkaan

=)

Mutta ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö



P.S. Viilin syönti sujuu jo tosi "hienosti" :LOL:
 
OI, ihanaa kun täällä käy taas ihmisiä :D Tosin osa ilmeisesti kokonaan kadonneet, mutta niin kait välillä käy.

MB:lle hurjasti voimia loppuraskauteen ja synnytykseen. Itse huitelevan vasta rv 10+3 joten tosi alussa...ens viikolla on sentään jo np-ultra.

Ihana kuva Dooris teidän väinöstä

Jaahas, nyt tulikin kutsu kotiin töistä, joten se on mentävä, palaan paremmalla ajalla :wave:
 
Kiitos tsempityksistä! Vielä kun tässä pari viikkoa jaksais sinnitellä.. Kyllä jänskättää, vaikka tietää mitä se on. Huh. Tytön hoitojärjestelytkin on vähän hakusessa, mummi kun joutuu lähtemään tuolta 300km päästä. Saas nähdä miten ehtii... tulee kyllä meille ennen laskettua aikaa, mutta eihän sitä tiedä millon mä poksahdan.

Onko muuten kenenkään lapsi vielä oppinut kuivaksi? Meillä kun on tässä vähän yritetty (tosin ei kovin aktiivisesti), että pisutkin tulis pottaan. Kakka tulee pottaan, mutta pisua toi ei hiffaa samalla tavalla. Olis kiva, kun oppisi pian, mutta joo kai siihen vielä menee aikaa...
 
MB: Toivottavasti mummi kerkee lapsenvahdiksi. Mutta ei se niin kamalaa ole yksin mennä, tietysti jos kestää niin onhan siinä toisesta apua. Itse kävin synnyttämässä nuoremman yksin, mutta en kerennyt olla ehkä vartin kun toinen jo syntyi.

Meillä ei olla vielä opittu kuivaksi. Esikoisella on nyt meneillään harjottelu, vahinkoja sattuu edelleen, ei aina malta lähteä vessaan. Nuorempa en ole vielä edes potattanut sillä merkityksellä että pitäis oppia kuivaksi. Välillä malttaa istua paremmin ja välillä huonommin. Jospa ensi kesänä.
 
MB ei meillä ainakaan ole vielä edes toivoa kuivaksi opettelusta. Ei poika malta istua potalla...joskus saattaa vahingossa tehdä jotain pottaa, silloin on kyllä kovasti innoissaan itsekkin, mutta ei varmaan riittävästi, että ymmärtäisi opetella kuivaksi... :whistle:
 
No onpas täällä ollut todella hiljaista. Meillä on ollut töissä muutto ja tehty viime viikolla ympäripyöreitä päiviä ja muutenkin yhdentoista päivän työputki. En ole konetta ehtinyt edes avaamaan ja joinakin päivinä en Otsoa juurikaan ehtinyt näkemään, mutta nyt pitäisi onneksi helpottaa. Muuten ei meillä mitään uutta, hoitoon mennessä itketään yhä. Saa nähdä tottuukohan tuo ikinä? Viikonloppuna olen ensimmäistä kertaa lähdössä yksin reissuun, pelimatkalle Jyväskylään. Jännittää jo nyt, miten ikävä iskee. En ole vielä yhtään yötä ollut Otsosta erossa, pitääköhän tulla maitojunalla kotiin? :LOL:

Mutta syksynjatkoa kaikille, minä tästä lähden taas töihin.
 
Puella minä sitkeästi käyn päivittäin kurkkimasa olisiko kukaan käynyt kirjoittamassa mitään. Taitaa kohta hiljentyä koko meidän pino :'( tylsää.

Meillä kovasti poitsu harjoittelee puhumista :heart: ihana höpöttelijä. Ei siis mitään sanoja yhdistä vielä, mutta yrittää kovasti opetella uusia sanoja jatkuvasti, ihanaaa... :heart:

Mut nyt kone kiinni ja kotiin :wave:
 

Yhteistyössä