»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

mb: haluisitko laittaa linkkiä mistä tilasitte nuo vaunut? täällä kanssa masu kasvaa, tosin vielä tositosi alussa, mutta kuitenkin. mietinnässä on tarvitseeko nuita sisarrattaita vai ei.

meillä neiti nukkuu hienosti 20.30-8.30. joskus jopa ysiin asti aamulla heräämättä. toki päikkärit on kärsineet, että nukkuu vain sen tunnin tai reilun. menee siinä yhden maissa päikkäreille. perhepäivähoidossa aloittaa elokuun alussa, onneksi tuossa ihan vieressä. muutenkin neiti on hyväntuulinen ja iloinen tapaus. arki sujuu hyvin, joskin äidin raskauspahoinvointi vähän harmittaa :x

athena ja neiti 1v3kk ja pieni nuppu masussa
 
Athena onneksi olkoon! :) Täältä tilasin meidän P&T Vibet: www.mywendyhouse.com. Tilauspäivästä kotiovelle kesti vain nelisen viikkoa. Ja vastasivat nopeasti aina sähköposteihin, kun jouduin kyselemään kaikenlaista, kun en heidän sivuilta kaikkea tarvitsemaani tietoa löytänyt. Että positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan.
Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa, muistan sen kuin eilisen päivän.. mulla se kesti reilu 2kk kokopäiväisenä. En onneksi oksentanut montaa kertaa, mutta jatkuvasti vaan etoi. Uh...
 
Hippoliina sehän oli kiltisti ajateltu lapsilta, että lähtevät vähän ulkoiluttamaan koiraa =)
Athenalle onnittelut :flower:

Täällä ei ihmeempiä, ollaan ulkoiltu kovasti ja nautittu kesästä. Pakkokin on ulkoilla, kun koti on ihan myllerryksessä. Mies vaihtaa muovimattoa parkettiin, mikä on aika hidasta hommaa yksin ja täydessä asunnossa... mutta kai siitä vielä joskus valmista tulee.

Mukavaa heinäkuista viikonloppua kaikille,
Viljaliina ja poju 1v2kk
 
Heippa täältäkin pitkästä aikaa. En oo ainakaan muutamaan kuukauteen kirjotellut mitään, enkä oikeestaan käynyt ees lueskelemassa teidän juttuja. Nyt pikkusen yritin selailla, että mistä ootte viime aikoina puhuneet.
Ollaan lomailtu ylä savossa, ja viime viikolla palailtiin sieltä kotiin. Meillä ei ole kummoisia kesäsuunnitelmia, paitsi että parin viikon päästä lähdetään Naantalin kylpylään pariksi yöksi ja piipahdetaan tietenkin muumimaailmassa. Nooa on ihan hirmuinen muumi fani. Tanssii aivan hurjana kun kuulee muumi laulun. Nooa omistaa tietenkin myös muumi pehmolelun, muumi kirjan ja muumi lautasia ja mukeja... saa nähdä miten poika reagoi oikeisiin muumeihin. :D

Me ei olla myöskään vielä leikelty Nooan hiuksia, vaikka alkaahan niillä jo pituutta olla. Mutta mun mielestä ne on oikeestaan aika söpöt tolleen rehottavina.. :heart:

Eipä mulla nyt muuta. Katellaan jos jaksaisin taas useammin käydä kattelemassa täällä teidän juttuja.
Hyvää kesää kaikille!!! B)
Elzibelzi ja Nooa 1v. 2kk.
 
Anu-78
:wave:

Käytiin tänään Sakun kanssa neuvola/lääkärin luona koska ihottuman takia tilasin ajan sinne. Muuten meillä ei tässä vaiheessa olis neuvolaa. Atooppiselta iholta vaikuttaa. Ruoka-aine allergia ei ole kyseessä, eikä eläin allergia. Joten saatin sitten lähete verikokeisiin jossa otetaan koivu ja heinät. Katotaan niistä et oisko jotain sinnepäin viittavaa. Ja allergia lääke resepti saatiin kanssa joka on AERIUS merkiltään. Painoa ei ollut tullut juuri lainkaan 10715g (10625g) ja pituus 80.5cm (75cm) suluissa siis 1 vee mitat. Pituutta oli painoon nähden tullut reippaasti :) ja sanoi että on niiiiin energinen poika että sillä sitä painoa ei sitten ole tullutkaan :) mutta hyvin kasvaa poitsu :) seuraava neuvola onkin sitten 1½ vuotiaana joka on ihan normaali lääkärineuvola :)
Sitä odotellessa...mukavaa kesän jatkoa kaikille hippusille! =)

Anu&Saku
 
kävin torstaina päiväkodilla selvittelemäs käytännön juttuja, Eero siis menee syyskuun alusta vuoropäiväkotiin. elokuun vikalla viiikolla sit tutustumista sinne. vaikutti musta ihan hyvältä paikalta.
Eniten mua hirvittää se et kuinka pitkiä hoitojaksoja sit tulee kun meiän pomo ei yleensä aattele mitään listaa tehdessään, eikä varmasti kuuuntele toiveita :(
no kahtotaan mitä tuleman pitää ja miettii sit tilannetta.. uutta työpaikkaa..

Me käytiin eilen illalla raveissa ja Eero tykkäs (no se nyt viihtyy aina kun ihmisiä ympärillä ) ja katteli hevosia, hepat kun ravas ohi niin Eero vaan hoki ihhahaa :D

Essi- ja Eero 1v 3 kk (+muutama päivä )
 
Mä en oo taas käynyt täällä aikoihin, mutta hiljaiselta näyttää palsta. Taitaa kaikki olla lomilla ja ulkona, toivottavasti talven aikana vielä vilkastuu. Olis kiva kuitenkin pitää yhteyksiä ja varsinkin lukea muiden kuulumisia, vaikkakin olen itse tosi laiska kirjoittaja.

Oli mulla teille uutisiakin, meille tulee vauva huhtikuussa :heart: jos vaan kaikki menee hyvin, jännittää taas niin pirusti. Ens viikolla on jo alkuraskauden ultra, joten sitten näen, että onko kaikki kunnossa, tai onko ylipäätään ketään kyydissä. Laskettu aika menee tosi lähelle pojan synttäreitä 5.4...kun poika syntyi 3.4 :D Tosi jännää...ja vielä enempi odotan sukulaisille ja ystäville kertomista, että mitä he tuumaavat. Tosin pari parasta ystävää tietää jo :heart:

Me päästään kesäloman aikana pullosta eroon, nukuttaminen vaan on vähän hankalaa, yleensä menee se melkein tunti. Mutta ei se mitään, ei ole vielä rassannut mua. Katsotaan miten käy, aika näyttää miten mun hermo kestää. Työt alkoi tänään kesäloman jälkeen, ja poika jäi taas hienosti hoitoon, ihan kuin ei olisi pois ollutkaan, helpotti mun omaa töihin lähtemistä, kun pelkäsin että neljässä viikossa ehtii jo tottua taas kotona oloon, mutta ei onneksi.

Jokos teillä muilla puhutaan paljon? Meillä vasta tapaillaan sanoja, muutama sana tulee oikeassa yhteydessä esim. Siili ja Tissi. Ei tosin noin selvästi sano, mutta siten että äiti ymmärtää. Ja melkein kaikkia sanoja yrittää matkia. Kait se siitä sitten lähtee.

Mä palaan nyt työn touhuun taas..... :wave:
 
puhuminen.. hmmm.. molottaa koko ajan mut mä en vaan ymmärrä kauheesti ... "selkeitä" on kissa, rilla ( sen kissan nimi) ,hauva, heppa tai sit ihhahaa, lamppu, vaippa, kenkä,kakka, kiitti ja täällä. niin ja kato on semmonen mitä hokee jatkuvasti mut esim äitiä toi ei suostu sanoon :headwall:

hysteerinen onnea :flower:
 
Tuun jatkaan kun ehdin.

Niin, meillä tosiaan Aleksi on ottanu ton päiväkodin tosi huonosti. Viime viikolla ei tehnyt siellä muuta kuin itki ja söi. Ruoka-ajat oli sentään hiljaa ja söi hyvvällä ruokahalulla :LOL: Mutta heti kun ruoka oli loppunu niin alkoi itku taas...
Pidin ensin puolikkaita päiviä ja yhden kokonaisen päivän. Sen jälkeen poika olikin sekaisin kuin seinäkello. Muutenkin alkoi unet kotonakin mennä ihan metsään, ei nukkunut enää yölläkään. Yksi yö nukuttiin vierekkäin kun ei suostunut nukkumaan muuten ja tähän päivään mennessä ei ole koskaan ennen nukkunut vieressä. Perjantaina en sitten voinut enää edes kuvitella vieväni poikaa hoitoon, niin väsynyt ja onneton oli. ja meni ekoille päiväunille klo 8 :eek: Nukkui siiät 10.30 asti ja meni uudelleen nukkumaan klo 13. Eli väsynyt oli.
Nyt viikonloppuna sain A:n toipumaan kohtuu hyvin että sain taas tänään viedä hoitoon :(
Tänään oli jatkanut itkemistä, ehkä vähän parempi päivä kuin aiemmin mutta ei hyvä vieläkään...
Ja minä olen itkenyt vähintään yhtä paljon kuin poika. Suunnittelin jo peruvani töihin menon, sen verran koville ottaa minullakin.

Sen lisäksi saattiin esikoiselle 3 kk aikaa painon nostoon. Jos ei paino nouse niin laitetaan nenä-mahaletku ja ruokitaan siitä...Kun kuulemma on liian pieni. Enpä tiedä siitäkään, tuskin auttaa ja mitäs hyötyä siitä pidemmän päälle on...

Hysteeriselle onnea!

Ja meillä ei sanoja tuu mitään.

Vähän huonoa juttua täältä, mutta onneksi aurinko paistaa =)
 
Onpas täällä tosiaan ollu hiljaista. Oon välillä käyny kurkkaamassa, mutta itsekin kirjoittelen enimmäkseen tonne odotuspuolelle niin tää palsta on ihan jäänyt.

Hysteeriselle onnea ultraan! :)

Zeenalle iso halaus. Eiköhän se siitä pian iloksi muutu, vaikka omakohtaista kokemusta hoitoonviemisestä ei olekaan.

elzibelzi kiva kuulla teistäkin. Välillä oon miettiny mitä teille kuuluu, kun muskarissa kuitenkin nähtiin melkein joka viikko. Me ei päästä enää samaan muskariin (tai no päästäis mut matka on turhan pitkä kun muutettiin kaupungin toiselle laidalle), mut muistaakseni sanoit ettette tekään jatka siellä enää syksyllä?

Sanoja meillä tulee aika paljon mun mielestä. Jotkut selviä, jotkut vähemmän selviä, mutta joka viikko tulee monta uutta. En oo enää pitäny listaa mitä osaa. Ja matkii kovasti sanoja myös.

Meillä ollaan nyt siirrytty vasta muutama viikko sitten pysyvästi yksiin päikkäreihin. Ja yöunet on nyt sit melkein aina sen 12h (20-08)

Poskihampaita on tehty nyt monta viikkoa. Kaikki neljä takaposkihammasta tulee näköjään samaan aikaan, vaikka edelleen alhaalla on vain 2 etuhammasta ja ylhäällä 4. Hauskat raot siinä välissä. Pitäis varmaan kohtapuoliin käydä hammaslääkärissä kun ei vielä olla käyty. Miten ihmeessä ne muuten saa sen suun siellä pysymään auki, kun toi ei avaa suuta sit millään muuta ku ruokailun yhteydessä ;)

Otettiin reunapalakin pois pinnasängystä ja nyt on saanu harjoitella itse sänkyyn menoa ja poistuloa ja hyvin on menny. Väsyttää ilmeisesti aina niin paljon ettei edes yritä tulla pois kun on nukkumaanmenoaika. Itse menee usein sänkyyn ja huutelee sieltä tuttia. Nii-in, meillä on edelleen tutti käytössä unilla enkä oo ajatellu ottaa pois lähiaikoina. Pitäisköhän.. täällä oli joskus juttua siitä, mutta en vaan oo saanu aikaiseksi - vieläkään. :ashamed: No, se on meidän ainoa "pahe" enää ;)

Eipä tässä muuta meiltä. Ite oon aika poikki jo kun rv33 kohta täynnä eikä jaksais kökkiä puistossa tai mitään muutakaan enää ton tytön kanssa. Tuntuu, että on paljon "enemmän raskaana" kuin tytöstä oli, mutta tottakai kun nyt ei pysty lepäämään samalla tavalla. Eiköhän se tästä :)

Hyvät loppukesät kaikille!
 
Meillä on tutti käytössä kans, pääasiassa unille mentäessä (tai sillon pitää olla suussa ja molemmissa käsissä :LOL: )
Joskus on suussa muutenkin :whistle:

Meinasin ensin ottaa pois ennen päiväkodin alotusta, mutta onneks en ottanu, siitä on ollu niin paljon turvaa ja hyötyä nyt siellä. Viimestään sitten 2-vuotiaana otetaan pois.
 
Anu-78
Zeena toivotaan että parantuisi teillä tuo päiväkotihomma :hug:

Hysteerinen paljon onnea :flower:

Essi- sama homma meilläkin Sakulla että ei hirveesti noita sanoja tule, muutama on eli äiti, ei jne..

Meillä kans poitsu nukkuu nykyään yhdet päikkärit, hyvä niin jotta saa sit vaikka aamupäivästä lähtee asioille jos on sen tarve :) eli herää aamulla yleensä siinä 8-9 välillä ja päikkärit sit on siinä 12-16 välillä, illalla rupeaa nukkumaan viimeistään 20.30 :)
Hampaita meillä on 11 ja lisää tekee koko ajan..

Tuttia meillä ei ole käytössä ollenkaan, ei ole ikinä edes ollut, tuttipulloa poitsu saa kaks kertaa päivässä, aamulla ja illalla vellimaitosekoituksen, eikä ole kiire siitä vieroittaa pois, olkaan meidän vauvana vielä :D

Niin, ei Sakulla sitten olekkaan koivu tai heinä allergiaa, saatiin kokeitten tulokset tossa viime perjantaina..en nyt sit tiedä mitä ton ihottuman kanssa tekis, et varaisko yksityiselle ajan, kun ei tuolla neuvolassa tai neuvolalääkäri oikein enään asiaan ottanut :( käskivät vaan käyttämään sitä sipicorttia, mut eihän sitä koko aikaa saa käyttää..plääh..

Mut nyt ei muuta tällä kertaa :)

Aurinkoista päivää kaikille! =)

Anu&Saku
 
Anu: onko ihan varma, ettei olis kuitenkin jotain ruoka-aineallergiaa?? Harvemmin kyllä heinäallergiat ihottumaa tekee vaan tosiaan ruuat. Voisko ruokavaliossa olla joku yeisesti allergisoiva jota menee jatkuvasti: tomaatti jossain muodossa, porkkana, vehnä, maito...??
 
Zeena :hug: Tuo on kyllä karmeeta jättää pientä itkemään.

Anu-78 Otsolla on kans jonkun verran ollut tuommosta atooppisen näköistä ihottumaa. Sormissa kämmenen puolella, ranteissa ja polvitaipeissa. Nyt varsinkin näyttää, että on kesän aikana lisääntynyt. Apteekista neuvoivat kokeilemaan Dexem nimistä voidetta, joka onkin jonkin verran auttanut. Nyt olen kuitenkin laittanut ihan perusvoidetta ja kylvettänyt joka päivä, että pysyy puhtaana ja nyt näyttää tosi hyvältä, melkein kokonaan hävinnyt. Toivottavasti löydät jotain mikä auttaa. :hug:

Hysteerinen onnea! :flower: Ja peukkuja, että kaikki menee hyvin!

Sanoja ei meillä vieläkään tule. Kovasti kyllä höpöttää ja "lukee" kirjoja ääneen, niin että eiköhän ne sanatkin sieltä vielä tule.

Isommat lapset meni tänään kouluun. kyllä on hiljaista olla Otson kanssa kaksin! Mulla alkaa työtkin sitten maanantaina. Kyllä on tosi nopeaan mennyt tämä aika. Pitempäänkin olisin kyllä kotona viihtynyt, mutta ei auta. Tosi paljon hermostuttaa Otson hoitoon vienti, se kun on niin äitin poika. Tutustumassa on jo käyty ja ihan hyvin meni ja perjantaina käydään vielä, mutta saa nähdä miten sitten kun on tosi paikka. Töissäkin tulee muutto heti syyskuussa, eli paljon hommia ja ajattelemista sielläkin. Mutta jospa se tästä!

Mutta hommat oottaa!

Puella ja Otso 1v 3kk ja risat
 
Anu-78
Zeena joo, eihän sitä tosiaankaan tiedä vaikka ois ruoka-aine allergia ku ei ole kokeisiin päästy, ja olen kyllä kovasti yrittänyt seurailla että mitä poika saa suuhunsa eikä mistään ruuasta ole tuo ihottuma lisääntynyt..

Puella kiitos voide vinkistä :) täytyy itekkin ostaa ja kokeilla tuota merkkiä :)

laitan vielä kuvan pojan ihottumasta, en tiedä kuinka se tässä kuvassa näkyy...



Anu&Saku
 
Athena ja Hysteerinen onnea :flower: :hug:

Anu-78: Onko Saku ollut ilman paitaa auringossa? Musta näyttää samanlaiselle kuin oma ihoni auringossa oleilun jälkeen.. Eli vois olla myöskin aurinkoihottumaa..
Koita saada lääkäri laittamaan lähete allergiatestiin, jos kyseessä olisikin Zeenan ehdottama ruoka-allergia.

Meillä laitettiin huonejärjestys uusiksi, kun ei ole nyt mahdollisuutta muuttaa.
Esikoinen, joka aloitti eilen koulun, sai oman huoneen. Keskimmäinen ja Veeti jakavat yhden huoneen. Jaettiin se niin, että molemmilla on oma puoliskonsa. Me muutettiin sit miehen kanssa olohuoneeseen. Näin pärjäillään pari vuotta eteenpäin tässä kolmiossa.

Sanoja ei tuolla pikkumiehellä ole vielä yhtään, mutta molemmat siskonsakin aloittivat puhumisen vasta lähempänä kahta vuotta.

Niinjoo, hiusten leikkauksesta on ollu puhetta.. Meillä mies ajeli pojalle koneella kesätukan tuossa pari kuukautta sitten :)


Faerie ja poika 1v4kk
 
Anu-78
Faerie Saku ei ole ollut ilman paitaa auringossa, aina ollut paita päällä että en usko että siitä se johtus. Ja toi kuva mikä on niin se pari viikkoa sitten otettu, enää ei ole tuo ihottuma noin pahana, voiteita kun käyttää, ja sitten se että tälleen kesällä se on pahempi, talvella ei juurikaan ollenkaan ole ihottumaa. Nyt on aika hyvä Sakun iho :)
 
Anu-78
Niin ja se piti vielä tohon aikasempaan tekstiin lisätä että vaihdettiin pyykinpesuainekkin, ennen oli ariel color ja nyt käytetään LV:tä, huuhteluainetta ei käytetä, muutamia kertoja olen nyt pojan vaatteet LV:llä pessyt, saa nyt sit nähä et oliko tuo pesuaine se mikä sitä ihottumaa tekee koska iho on voinut nyt paremmin :)
 
Atooppinen ihottuma on talvella yleensä pahempana ja kesällä taas parempi.
Näytti kyllä allergiselle ihottumalle mun silmään, se kokemus mitä mulle nyt esikoisen kohdalta on. Ja tosiaan voi olla pyykinpesuainekin.
Allergiatesteissä ei välttämättä näy mikään allergia, meillähän esikoisella ei näkynyt. Ei edes heinät yms. vaikka saa tosi kovat oireet. Eli testeihin ei ole luottaminen. Parhaiten saa tuloksen testaamisella.
 
Heippa täältäkin taas pitkästä aikaa;-)

Hysteeriselle onnittelut :flower:

Meille ei ihmeitä kuulu. Tiiviisti ollaan veneellä oltu, nyt enää varmaan vain viikonloppuja tästä eteenpäin. Väinö on viihtynyt loistavasti, lämpiminä päivinä ollaan uitu tuntitolkulla ja metsissä rämmitty;-) Herra osaa jo loistavasti uida käsipohjaa, ja hyppii erinäisiä sukellushyppyjä rantavesissä, tosi vesipeto koko ukko :LOL:

Sain kanssa osa-aikatöitä, aloitan tosin vasta lokakuun alussa siten, että teen ainakin alkuun kahta päivää viikossa, tulee itselle loiva lasku työelämään eikä tarvitse heti Väinöäkään pitää täyttä viikkoa hoidossa, vaikka hyvää se varmaan ikäisten seurakin vaihteeksi tekee =)

Mutta nyt herra heräilee päikkäreiltä, mukavaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 

Yhteistyössä