»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Anu-78
Joo, taitaa tosiaankin hiljentyä tämä pino täällä...eikä yksikseenkään kehtaa täällä höpöttää..

Tänne ei mitään uutta. Sanoja meillä ei oikeestaan tuu vielä, sillon tällön jotain höpöttää mistä me vanhemmat saadaan selvyyttä esim. jos sanotaan että lähetäänkö kauppaan niin poitsu sanoo "ähetää" eli tarkoittaa että lähetään :)
Ja kuivaksi opettelu ei ole meillä vielä onnistunut, ei malta potalla istua, joten jätettiin hetkeks pottailut ja kokeillaan sitten jonkun ajan päästä uudelleen eikä ole mitään kiirettä, kerkeehän tota vielä :)

Mut nyt pitänee mennä ja kaikille oikein mukavaa syksyn alkua! :)

Anu ja Saku
 
Heippa täältäkin;-)

Meilläkin Väinöllä tarhaelämä alkanut loistavasti, kertaakaan ei ole edes itkenyt viedessä eikä onneksi pois lähtiessäkään :LOL: Viihtyy hyvin, ainoa, mitä tädit ihmettelivät, on ollut, että räkii kiisselit ympäri seiniä, epäilivät pojan olevan kipeä, muut lapset kun about nuolevat lautasensa... Sanoin, että niin käy aina makeaa syötettäessä :LOL: Nyt on saanut sitten vaihtoehtoisen välkkärin ;)

Meillä puhua pulputetaan jo tosiaan uusia sanoja joka päivä, tuntuu, että herra imuroi kaiken kuulemansa, ja toistelee perässä; täytynee vähän alkaa varomaan hissukseen jo omia puheitaan :x

Mutta ei meillekään ihmeitä tällä erin. Ihanaa viikon jatkoa kaikille hipuille, ja ihanaa, että tälläkin palstalla on vaihteeksi ollut elämää :hug:

Dooris ja Väinö
 
Hei pitkästä aikaa!

Lukemassa olen käynyt, mut nyt yritän jotain raapustaakin. Hoito ja työt alkoivat elokuun alussa ja kaikki on mennyt sen suhteen tosi hyvin. Onni jää hoitoon pääosin mielellään ja tuntuu, että on kasvanut ihan kamalasti tuon hoitoon menon myötä. Lähti lopultakin kävelemään, syö itse ja kovasti sanoja tapailee. Muutamia selviä sanoja on ja kaikkea apinoi perässä. Itse teen 75% työaikaa, joten hoitopäiviä tulee kuussa noin 10-12. Kivalta on tuo työajanlyhennys tuntunut itsestäkin.

Pullosta on meillä vieroitettu, unitutti on käytössä ja saa mun puolesta ollakin tuonne lähemmäs kahta vuotta. Yöt nukutaan 20.30-7.30, päikkärit 1,5-2h.

Pottailu sujuu hyvin. Kakat tulee oikeastaan poikkeuksetta pottaan ja pissatkin aina unien jälkeen. Aamuisin on toisinaan läpimärkä ja nyt taas kahtena aamuna peräkkäin herännyt kuivalla vaipalla. Tuossa ei siis ole mitään logiikkaa havaittu.

Terveinä saatiin olla koko kesä, reissussakin käytiin ulkomailla ja oli kaikin puolin onnistunut matka.

Pikkukakkosesta kovasti haaveillaan. Mulla oli tuossa kk sitten keskenmeno 12.viikolla :( , ikävä juttu, mut onneksi Onni oli lohduttamassa. Niin, että tilaus on päällä, toivottavasti onnistuis.
Oisko tämä nyt ollut tällainen pikainen oman pesän päivitys....

Mut mukavaa syksyä hippusille, kirjoitelkaa!

Laylah ja :heart: Onni 1v5kk (unilla)
 
Heissan taas :wave:

Laylah :hug:

Joo on hiljentyny pino :( no eipä sitä itsekkään kerkiä hirveesti täällä purjata :ashamed:

Meillä sanoja tulee jonkin verran ja tuntuu kyl niitä matkivankin.
Potalle ei herra ole vielä tarpeitaan tehnyt. Joskus hakee potan ja istuksii siinä housut jalassa
:D
Mut mukavaa syksyn alkua hippusille :wave:

baby dream ja Topi 1v5kk :heart:
 
olipas taas päivä.. auto ei aamul lähteny käyntiin, eikun taksilla päiväkotiin ja siitä bussiasemalle.. ja sit bussilla töihin. tunnin verran myöhässä. kun olis jääny tappiolle päivästä jos ois taksilla ajellu koko matkan :LOL: onneks työkaveri oli hyvin ymmärtäväinen kun heti soitin ja ilmotin et koitan keksii jotain. takasin onneks tuli bussi hyvin ja kaveri pääs kyyditteen päiväkodille ja sit kotiin :)
nyt on Eerokin ekan taksimatkansa tehny :D
 
Hitsi, kannatti vähän purnata, ettei täällä ketään käy. Johan tuli tekstiä, Ihanaa ihmiset että olette olemassa vieläkin :heart:

Laylah pahoitteluni :hug: mulla just nuo viikot menossa ja kyllä pisti ajattelemaan, että meneekö kaikki sittenkään hyvin. Mutta olen yrittänyt ottaa asian niin, että se tulee eteen mitä on tullakseen. Kaikkea ei voi ennalta suunnitella....

Essi olipahan tosiaan päivä.

Meilläkin pottailu on vähän sitä ja tätä. Välillä istuu pitkiäkin aikoja potalla, mut yleensä sinne ei tuu mitään. Ja usein ei jäpikkää huvita siinä istua, on kiire muihin hommiin. Itse syömisestä ei meillä vielä oikein voi puhua. Meillä haluttais vaan sotkea, ja mä en jaksa sitä ,joten syötän. Maidon osaa juoda tavallisesta mukista, mutta sitäkin pitää vahtia ihan haukkana, nimittäin kun saa janon tyydytettyä, niin muki käännetään alta aika yksikön ympäri. Tänään jo kahdet maidot oon siivonnut pöydältä, ja siis laitan yleensä tosi vähän mukiin, mut silti vielä ehtii pienen tilkan kääntään pöydällä *huokaus*

Nyt on pakko lähtee nukkumaan. Mä oon niin iloinen kun ei tää kuollutkaan tää palsta!!!! :heart: :heart:


Hysteerinen ja poitsu 1,5veee
 
Huomenta täältäkin;-)

Essi: Olipa siulla vauhdikas ja tapahtumarikas aamu :hug: :LOL:

Pottailusta;
Meillä pottailu on hissukseen lähtenyt taas käyntiin, kakkahädän yllättäessä Väinö on jo pari kertaa lähtenyt vetämään minua kädestä pottaa kohti, yleensä tosin kyllä vielä vahinko on, jos/kun pottaan jotain tulee. Tai tulee yleensä "pissa", eli ellei ole hätä, rutistaa jostain pari tippaa pottaan ja taputtelee itselleen tyytyväisenä :LOL: Mutta hissukseen tämäkin tästä kai käyntiin lähtee;-)

Meillä syödään jo itse, väliin jopa about siististi, väliin sitten taas.... :whistle:

Mutta josko hissukseen lähtisi, ettei myöhästy viimeisenä kurssipäivänä(kin;-). Ihanaa kuulla teidän kuulumisianne, tiiviisti kun kuitenkin ajatuksia vaihdeltiin "vauva-aikana" :hug:

Dooris ja Väinö
 
Joanna tässä hei :wave: Oon vaihtanut siis nimimerkkiä =)

Jospa vähän kertoisin meidän kuulumisista kun en oo moneen kuukauteen kirjoitellut.

Mä aloitin kuukausi sitten työt ja Pinja tarhan. Ekana viikkona vähän mun perään itkeskeli, mutta sekin oli mennyt 2minuutissa ohi kun lähdin. Nyt jää jo iloisesti vilkuttamaan kun aamulla tarhaan vie :wave:

Sanoja tulee jo aika paljon ja tuntuu ymmärtävänkin kaiken mitä puhutaan. Tai no sitä EI sanan merkitystä saa kyllä opetella vielä joka päivä, se tuppaa aina unohtumaan :LOL:

Potalla käydään ja lähes aina sinne pissat tuleekin. Tosin Pinjan pitäis saada itse kaataa ne sen jälkeen pyttyyn ja siitäkös sota välillä syntyy kun äiti ei anna. Muutenkin meidän likasta löytyy kyllä luonnetta ja omaa tahtoa vaikka muille jakaa. Mies väittää että äitiinsä tullut, tiedä sitten :whistle:

Vilkkaus kuuluu myös Pinjan perusluonteeseen. Ei meinaan ole koskaan hetkeäkään paikoillaan vaan juoksee ja hyppii lähestulkoon koko sen ajan kun on hereillä. Tuo on varmaan syy siihen että myös nukkuu tosi hyvin. Yöllä 11-13h ja päivällä 2-3h siihen vielä päälle.

Tuttipullosta/unipullosta meillä luovuttiin kohta 2 viikkoa sitten ja se meni yllättävän hyvin. Ei itkenyt yhtään sen perään. Tutti meillä on edelleen öisin käytössä ja saa nyt vielä ollakin. Katsotaan jos vaikka annettais se sitten Joulupukille :D

Pikkukakkonen meille on tervetullut kun on tullakseen. Ehkäisy lopetettiin kuukausi sitten, joten saa nyt nähdä kuin käy. Pinja tärppäs heti toisesta kierrosta, mutta luulempa että tässä menee kauemmin. Ja toivottavasti toinen olis enemmän isäänsä tullut, eli hiljainen ja rauhallinen :whistle:

Meidän tarjous tontista meni perjantaina läpi joten tässä olis sitten alkamassa myös taloprojekti. Tosin rakentamaan ei itse ruveta vaan ostetaan valmistalo avaimet käteen. Olen kyllä saanut pääni jo ihan pyörälle viikonlopun aikana kun olen yrittänyt selvittää kaikkia luja yms. juttuja. Homma se on niissäkin!!

Tuo Essin aamu on mun painajainen. Olis ihan kamalaa jos auto ei lähtis käymään. Mä joutuisin kans viemään Pinjan taksilla tarhaan ja sen jälkeen menemään myös itse taksilla töihin (55km), ei tulis halvaks ei!!

Mutta tässä nyt vähän meidän kuulumisia. On kyllä kivaa edelleen lukea teidän muiden elämästä ja kuulumisista, joten ei saa kokonaan kadota tää meidän pino.

Joanna ja Pinja 1,5v
 
Oi ihana kuulla teistäkin Joanna pitkästä aikaa :hug: Tsemppiä pikkukakkosen puuhailuun ;)

Mitähän uutta meille....hmmm. Sanoja tuo pikkumies suoltaa vaan kokoajan lisää, mutta sitten kun on oikein paljon asiaa niin japaniksi se taas vaihtuu :LOL: Maitoa on kova vaatimaan... Milloinhan lapset noin keskimäärin oppivat syömään itse. Meillä syödään pieni hetki itse, muutama lusikka, sitten aletaan mättää sormin ruokaa suuhun kun ilmeisesti se on paljon nopeampi tapa. Ja sitä ruokaa on niiiiin ihana litsata nyrkkeihin

Mä nukun nykyisin tosi levottomasti, en tiiä johtuuko raskaudesta vai mistä hitosta, mut tosi ärsyttävää. Heräilen pitkin yötä ja aamulla tuntuu ihan kuolleelta. Vaikka poika ei edes pidä hereillä, niin mä olen jossain ihme valmiustilassa kokoajan....*huokaus*

No kait se on taas töitä tehtävä...

Hysteerinen, poitsu 1,5v ja masutoukka rv 13+1 :heart:
 
Moi!! todella pitkästä aikaa meiltäkin :wave:
Niin menee aika nopeesti ja koko ajan jotain tekemistä, ettei muka mitään kerkee...lueskelen silloin tällöin täällä juttuja mut en saa aikaiseksi kirjoittaa mitään...

Samoja asioita meilläkin neiti tekee ja näköjään samoja asioita täällä pohditte :p
Neiti yrittää kovasti puhua, matkii kaiken ja loput menee ihan siansaksaksi :D mut yritys hyvä kymmenen...potalla istuksii sillon ku haluaa ja tekee jopa joskus sinne jotain.
Maitopullo ja tutti meillä vielä on...vaikka mukista osaakin juoda ja itse syö pääosin. Riisuu koko ajan kotona ollessa vaatteensa ja vaipan ottaa pois..juoksentelee sitten ilkosillaan :D
Tarhassa menee hyvin, jää mielellään kun vien ja viihtyy hyvin. Tosin kerää aina kaikki räkätaudit ja jälleen ollaan korvatulehduksessa kotona tää viikko.
Tässäpä jotain meiltä....

Onnee kauheen paljon kaikille jotka odottavat uusia pienokaisia :hug:

syysterkuin vilijonka ja kasandra :heart:
 
Hei kaikki,

Minä olen ollut nyt kuukauden töissä ja hyvin on mennyt - hiukan kärttyinen poika on välillä, mutta viihtyy kuitenkin enimmäkseen mainiosti isän kanssa kotona. Jää yleensä iloisesti vilkuttamaan aamulla, kun lähden. Minäkin olen viihtynyt töissä, mukavaa saada syödä ja juoda kahvia rauhassa ;)

Itse syöminen on kova sana meilläkin, ja aika paljon ruokaa menee suuhun asti. Aika paljon menee tosin myös lattialle...

Pottaa meille ei ole vielä edes ostettu, varmaan pitäisi :whistle: Maidon poika juo tuttipullosta päivä- ja iltaunille mennessä ja tuttikin on ahkerassa käytössä. Ei varmaan ruvetakaan vieroitushommiin vielä vähään aikaan, antaa pojan vauvailla rauhassa.

Puhetta tulee jo tosi paljon, ihan tunnistettavia sanoja on useita kymmeniä. Ensimmäisen lauseenkin poika jo sanoi: "kala ui". :)

Onnea kaikille odottajille ja tärppäysonnea uutta vauvaa yrittäville! Meilläkin on jo kakkonen mielessä, mutta uudesta työstä ei viitsi ihan heti jäädä äitiyslomalle. Yritämme siis malttaa vielä jonkin aikaa.

Mukavaa syksyä kaikille,
Viljaliina ja poitsu
 
Laylah :hug:

Varmaan nyt taas syksystä alkaa enempi kaikki kirjoitella. Itsellä usein koneella käynti on jäänyt iltaan, kun pojat menneet nukkumaan. Loma loppui tällä viikolla ja piti palata kotiin itsekseni, kun miesväki jäi vielä mummolaan. Palaavat vasta huomenna, ja minä olen iltavuorossa. Tiistaina vasta näkee poikia hereillä, kun tulen töistä. En ole ennen ollut näin kauaa erossa lapsista. :(
 
:wave:

Tulinpa ilmoittamaan, että meidän tytölle syntyi torstaina pikkusisko, 3480g ja 51cm. Melko nopsaan tuli, kun ehdittiin olla laitoksella vain 5 min ennen kuin aloin ponnistamaan ;) Synnytyksen kokonaisaika oli n. 4h ja varsin samalla tavalla meni kuin esikoisesta eli ilokaasun voimalla :)

Mummi oli meitä auttamassa ja esikoista vahtimassa sen aikaa, kun oltiin miehen kanssa laitoksella. Lähti tänään kotiin ja nyt ollaan tässä ihmeissämme kuinka me täällä pärjätään ja kuka meille tekee ruokaa :D

Tyttö on hyvin ottanut tulokkaan. Hokee "vauva, kokeilee" ja haluaa kokeilla tai sitten "vauva, ottaa" kun haluaa ottaa vauvan syliin. No mikäs tässä ollessa, kun isi on kotona seuraavat 3 viikkoa, mutta saas nähdä sitten kun "oikea" arki alkaa äidin kanssa..

MB ja neidit 1,5v ja 3,5vrk
 
Kiitos kaikille onnitteluista! =)

Aika menee tosi nopeasti, kun vauva on jo viikon vanha. Isosisko on ottanut tulokkaan edelleen hyvin, tosin yksi päivä olisi kovasti halunnut potkia vauvaa sängyllä.. Ja tänään kakkasi vaippaan ekan kerran kesäkuun jälkeen! Nytkö se jo alkaa taantua :eek: Onneksi meillä ei oo enää tutit tms. käytössä, muuten niistä ei varmaan päästäisi ikinä eroon ;)

MB ja tytöt 1,5v ja 1 vkoa
 
Minultakin MB:lle hurjasti onnea! Sulla meni sitten vähän niinkuin mulla kakkosen kanssa, synnärille tulosta kuuden minuutin päästä oli nyytti sylissä! Iskä ei kerennyt mukaan, kun jäi parkkeeraamaan autoa. :LOL:

Laylah :hug:

Mulla nyt pari päivää vapaata. Tosi kiva olla Otson kanssa kotona. Nyt onkin vähän hiljaisempaa, noin neljää päivää teen töitä viikossa, ehtii olla vähän kotonakin. Nyt viikon verran on Otsokin jäänyt hoitoon itkemättä. No eihän siihen mennytkään kun reilu kuukausi! :/ Mutta paljon mukavampi jättää kun ei jää huutamaan.

Mutta nyt taidetaan lähtee vähäksi aikaa ulkoilemaan kun eilen ei päästy ollenkaan tuulen ja sateen vuoksi. Jos vielä löytyis lumiukon verran lunta.

:)
 

Yhteistyössä