**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

poks 38+6 eli melkein 39, jee!

Onnea kaikille uusille vauvoille ja äideille! :heart: :hug:

Täällä ei elettäkään mihinkään suuntaan. Ympäristö vaan naureskelee ja luulee mun huijaavan kun sanon että LA on ensviikon pe.

Mut eiköhän se niin mee että kun vauva ei ole vielä syntynyt se olisi saanut syntyä jo 2 viikkoa sitten ja sitten kun se on 2 viikkoa vanha toivotaan että se olisi ollut sen kaksi viikkoa vielä masussa :LOL: :LOL: :LOL:

No ehkäpä mä tänään saisin sen kassin vihdoin ja viimein pakattua....

Tinka ja maha
 
Onnee pikkuisista!!! :flower: =)

Itsellä kans vähä erilainen olo tänää. Ei supistele, mut sellanen paineen tunne tuolla alhaalla ja takapuolessa. Eikä oo ummetusta, kävin jo pöntölläkin. Maha löysällä. :D Josko vauva laskeutuu kunnolla asemiinsa tai jotain. :whistle:

Feles 40+5 <3
 
Eilen oli sitten Naistenklinikan pelkopolilla :wave: . Ja oli kyllä aivan mahtava kokemus. Sain kerrottu kaikki mun pelot.
Sen että olen syöksysynnyttäjä ja pelkän että synnytän kotiin tai autoon. Kätilö sanoi että lähde heti tulemaan kun eka kipeä supistus tulee ( sitä oli mukava kuulla koska edellisellä kerralla mulle sanottiin että ole vielä pari tuntia kotona, onneksi mieheni sanoi että nyt lähetään ja hyvää näin koska sairaalaan saapuessaan olin täysin auki).

Myös kerroin että rintaruokinta ei ole ikinä onnistunut ja edellisellä kerralla kättärillä ne eivät suostuneet antamaan mulle lisämaitoa, niin että itkin ja olo oli surkea. Naistenklinikalla kuulemma eivät ole tuommoisia tiukkiksia.

Mutta parasta oli se että sain lääkäriajan 2 viikon kuluttua, silloin on viikkoja 39+1 ja jos kohdunkaula on kypsä ne voivat käynnistää synnytyksen. Elikkä mulla olisi mahdollisuus kokea normaali synnytys. Saisin kenties jopa puudutuksenkin, aivan mahtava. Jäntskättää aika lailla koska mahdollisesti 28.04 on vauvamme syntymäpäivä.
On kyllä ihana että ne huomioivat äidin toiveet ja pelot.

Ai niin pääsin puhumaan myös lastenlääkärin kanssa kätkytkuolemasta, sekin oli mukava kokemus. Ja lääkäri sanoi että jos haluan joskus puhua lisää niin hän tai kätilö ovat aina valmiita kuuntelemaan. ;)
 
Ei tää masuasukki taida tulla ikinä ulos, hohhoijjaa! Huomenna olisi LA mutta mitään ei taida tapahtua vielä vähään aikaan. Kaivoin tänään fillarin naftaliinista ja olen päivän mittaan polkenut 15-20 km. Koirien kanssa jaksaa vielä lenkkeillä niin metsässä kuin teitä pitkin. Olo on mitä mainioin. Joskus (lue: harvoin) tuntuu menkkamaista jomotusta alavatsalla, mutta sekin menee nopeasti ohi. Vatsa ei ole laskeutunut, eikä tietoakaan minkään sortin limatulpista.
Eli odottelu jatkuu ja jatkuu...

Pöntinen 39+6
 
Onnea Jonsuh ja Katyana :flower: :flower:
Ja tervetuloa mukaan mamiliini!

Meille on mummit tulossa vielä tänä iltana loppuajan vahdeiksi, joskohan sitten uskaltaisi pieni lähteä syntymään... Supistuksia on tullut jo niin monena päivänä ja iltana, että usko meinaa kyllä jo loppua. Ehkä mun oma kroppa silti on ollut se toppuuttelija, sillä tuo lapsenvahtihomma on huolettanut kovasti.

Eilen kävin neuvolassa minäkin, ja kovin alhaalla oli pienen pää jo, ja onhan se tuntunut siellän olleen jo parisen viikkoa ainakin. Kävely on niin hankalaa ja kivuliasta ja yöt menevät asentoa tuskaillessa, mikään ei ole enää helppoa. Huoh. Väsynyt alan olla, mutta nukkumisesta ei silti tule mitään. Toivon etten olisi tällä kertaa yhtä väsynyt kuin edellisessä synnytyksessä kahden vuorokauden valvomisen jälkeen, se oli aika rankkaa, vaikka kestostaan huolimatta synnytys silloin oli aika helppo kuitenkin.

Niin, painoa oli tullut sitten n. 800g/viikko, huh sentään. Tosin ehkä se hieman tasoittaa, että kokonaisuudessaan sitä ei kuitenkaan ole tullut kuin n. 7kg. Ja nyt on aikalailla turvotustakin. Verenpaineet olivat ok (108/80), alapaine kyllä hieman korkeammalla kuin normaalisti, tosin oli jo edellisellä kerralla.

Täytyy nyt vaan toivoa, ettei tässä tarvitsisi enää kauaa kärvistellä, hieman antaa toiveita kyllä tuo vauvan laskeutuminen onneksi.

Bliss ja pikkuinen 39+2
 
Jonsuh, Katyana ja Fantastic4 onnittelut vauvoista!!! :heart:

nasumasunen ihan lupaavalta alkaa kuulostaa sillä suunnalla. ;) Tosin itsellä samaa meininkiä oli viikko sitten perjantaina ja olen edelleen kasassa... Toivotaan, että sinulla nuo merkit tarkottaisivat ihan oikeasti tositoimiin pääsemistä!!

Stockan hullut päivät eivät oikein etäisyys syistä onnistu, mutta ajattelin kurvata huomenna aamulla Reiman tehtaanmyymälän tyhjennysmyyntiin. Jos vaikka ajaisi saman asian!!! :LOL:

Dagger mukava kuulla, että pelkopolireissu onnistui noin hyvin!

Kiinnittymisestä pakko kommentoida sen verran, että tosiaan minulle(kin) neuvolassa sanottiin viimeksi uudelleensynnyttäjien kohdalla olevan niin, ettei välttämättä kiinnity ollenkaan. Kuitenkin tämä masukki on nyt kiinnittynyt, eli sekin yhtälailla mahdollista.
 
synnytystapa-arvio takana. ihan oli ok reissu, mut vähän oli semmosta liukuhihnameininkiä.. :whistle:
vauvan sykkeet hyvät ja painoarvio 2740g. jotenki en tuohon kauheena luota, tuntu et se nainen ei osannu edes sitä konetta käyttää, ja alkuun vauva oli viel pienipainosempi mut otti sit uudelleen mittoja ja sai tuon painon. sano että voi tietenkin heittää vähän suuntaan tai toiseen.

sitä ennen toinen kätilö tunnusteli masun päältä ja sano et ei täällä kovin pieni vauva ainakaan ole.. :whistle: et tiiä sitten =)

mutta kaikki ok mikä on pääasia, kohdunsuu oli vähän pehmentynyt mutta muuta muutosta ei ollut.

ens viikolla sit neuvola taas, viime kerran jälkeen kyl kovasti uhosin et sinne en enää ole menossa, saa nähä.. :kieh:

mulla ei muuten olis vattasta kiire eroon mut olo on käyny tosi tukalaksi.. yöt on tosi hankalat ku nivusia ja lonkkia polttaa ja kävelykin on enimmäkseen aika tuskaa.

vauva on liikkunu nyt muutaman päivän ajan tosi paljon! maha vaan velloo ees taas :LOL:

 
Fantastic4 Onnittelut pojasta! :heart:

Hulluilla Päivillä käyty ja muutenkin juostu kaupungilla ympäriinsä 3,5 tuntia. Vähän on vaikea liikkua, mutta ei mulla kyllä mitään suppareita ole edelleenkään. :p Vauvalle löytyi löytyi onneksi vaatetta useammastakin liikkeestä, jee jee. Oon kyl ihan poikki, vois vallata sohvan ja syödä jotain.

rv39+1
 
Empuuu, käsitin väärin :LOL:
ois kyllä ollukki vähä epäreilua semmoset yöt :)

Nuo pari viime yötä on ollu mulle kyllä melko tuskasia...
Pissalle saa nousta vähän väliä ja sitte alapäätä juilii.. ilmeisesti niitä liitoskipuja..Välillä pitää ihan äännellä ku sattuu niin.. Sitten jo mietin että onko nää niitä supistuksia ku sattuu niin ja tulee "tasasin" väliajoin..ei tiedä...

Onnittelut Katyana-87 ja fantastic4 :flower:
 
Fantastic4, Lämpimät onnittelut pojasta:heart:

Empuu, välillä mullakin on ihan semmonen olo että en oo yhtään valmis että sais mennä sinne laskettuun aikaan kyllä ainakin. Mutta sitten taas välillä malttamattomuus iskee ja toivon että mahdollisimman pian käärön saisi syliin:) Kiva että sait ostoksia tehtyä:) Kaippa minäkin sinne hulluille päiville huomenna uskaltaudun :D saa nähdä miten käy :D

Ostin muuten joku aika sitten kaurapussin. Suosittelen lämpimästi kaikille joilla on selkäkipuja. Itse aina lämmitän sen kun tuntuu että on alaselkä kipeä, etenkin jos on siivoillut, ollu ostoksilla tms. vähänkin raskaampaa tehnyt. Ainakin mulla auttanut :)

Aloitan muuten huomenna äitiysloman :LOL: parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Olen siis käynyt koulussa tähän asti ja huomenna viimeistä päivää. Tässä just viimeistä raporttia teen että saan huomenna palautettua:) Pari viikkoa sitten ennustelin että lauantai oliskin sitten hyvä päivä synnyttää, kun oon saanu opinnot tältä keväältä hoidettua :D Mutta sehän on jo ylihuomenna niin nyt se ajatus kyllä kauhistuttaa :D

Mutta nyt sen raportin pariin että pääsen nukkumaan :wave:
 
HoPe22 Uskaltaudu ihmeessä, olihan siellä hälinää, mutta minkäs teet. :p Onnittelut äitiysloman aloittamisesta, taidat olla viimeinen tästä joukosta. :D

mamiliini Varo, ettet joudu yöllä synnytään, kun piikkimattoa testailet. ;)

Mä taidan kans painua sänkyyn, puhkirikkipoikki! |O
 
Pooooks 39+0, äh, toivotaan että on viimeinen poskuminen. Esikoisen lisäksi kukaan muu muksuista ei ole viihtynyt masussa näin pitkään. Turhauttavaa kun ensin muksu meinaa syntyä aivan liian ajoissa ja sitten venyy ja venyy :( . Nautiskelen kuiten pallomahasta vielä.

Paljon onnea Fantastic4 pojasta :flower: !

Olipa kiva lukea Dagger noinkin positiivisesta kokemuksesta, itselle toivosin samaa. Minullekin sanottiin pelkopolilla viimeksi, että pitää lähteä heti jos vedet menee että ehdin saada lääkettä, enpä kuiten ehtinyt... Sama pelko täällä siis, että synnytän kotiin tai autoon.

Tinka sama täällä, kukaan ei usko että yhä voin olla paksuna :D .

Nyt touhuaan jotain. Onneksi ihana ystävä tulee tänään kylään niin ei ole kovin pitkäveteinen päivä. Mukavaa perjantaita ja kovasti vauvauutisia viikonlopuksi, jookos ? :heart:

-C ja T 39+0 :heart:
 
mamiliini piikkimattoa ei saa käyttää raskausaikana! Prismassa myytävässä matossa luki ettei sais.. syytä miksi näin en tiedä.

Onnittelut vauvaantuneille! :flower: :heart:

Arvatkaas mitä hän tekis tänään jos ei olis mammalomalla? no lakkoilis teitty :D Muita lakkoilijoita?

sinne ne supparit taas loppu eilen :( plaah.

Mä muuten aloin illalla jo panikoimaan kun tissi oli ihan törkeen kipee.. siiis oikean puoleinen vaan. Ihan rintatulehduksen oireita..kuumetta en tiiä oliko mut niin särkynen olo et jaiks. otin panadolin niin helpotti onneks et sai nukuttua.. nytkin on vielä ihan kosketusarka et täytynee seurailla...

nasum ja neiti 38+5 :heart:
 
Luin siitä piikkimaton käyttöohjeesta, että sitä ei saa käyttää raskausaikana, mutta googletin ja löysin tietoa jonka mukaa se voi aiheuttaa supistuksia. Ajattelin että mikäs siinä, tervetuloa supistukset =) No makasin siinä eilen illalla 10 min ja mitään pahaa oloa ei tullut. "Hoidon" jälkeen olo tuntui kevyeltä, nukuin aika hyvin tai en herännyt yöllä moneksi tunniksi niinkuin yleensä. Nyt aamulla vessassa käydessä tuli kellertävää, paksua sitkeää limaa :x Mitä lie limatulppaa, en sitten tiedä oliko maton vaikutuksesta vai muuten vaan. Synnytystapa-arvion jälkeen tuli semmosia kirkkaita sitkeitä limoja ja niissä oli vähän vertakin, tulkitsin sen silloin limatulpaksi mutta varmaksi en menis sanomaan!

Onnea vauvautuneille :flower:

Mukavaa päivää

Mami ja pieni poksuu 38+0 =)
 

Yhteistyössä