**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Onnittelut taasen vauvan saaneille! :flower:

Täällä ei mene kovin hyvin, tai no, nyt jo paremmin. |O Nousi tuossa iltapäivällä TAAS kuume, luulin että tissit ois jo kunnossa kahden viikon imettämisen jälkeen. Vasen nänni on ihan järjettömän kipeä, itkin ja kiroilin kun imetin vauvaa. Oikea rinta on ok. Vauva imi vasemmasta rinnasta kai väärällä tavalla; ote ei ole tarpeeksi iso, vauva löysää imua, välillä vaan nuoleskee nänniä, repii tissiä jne. |O Ihana mieheni kävi hakemassa rintakumit ja voi että, aukesi taivas! Vauvan ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, kun sai kuminännin suuhunsa; "Et oo äiskä tosissas..." :D

Kerho ei jostain syystä päästä mua taaskaan keskusteluihin. :kieh:

Empuuu ja Taapo 2 viikkoa! :heart:
 
Juu kotona ollaan pojan kanssa.. Käynnistykseen lähdettiin 30.päivä ja kun oli 12h kulunut olin 5cm auki, lapsivesi vihreää, tulehdusarvot nousseet ym. Joten päädyttiin kiireelliseen sektioon pysähtyneen synnytyksen vuoksi, kohtutulehduskin sitten vielä tuli.
Pojalla pituutta 52cm ja painoa 4250g.
Sairaalassa menikin sitten useampi päivä.. valittelin että kun haavaa kuumottaa ja kaikki vain sanoivat että hyvältä näyttää ja oikein on siistin näköinen..
No kolme päivää hoitajat puhuivat että voisi crp:n katsoa.. no sitten se lopulta otettiin ja tulos olikin 265!! Lääkäri tuli sanomaan että kyllä sä ihan oikeessa olit, niin ja oli mulla lämpöäkin joka helkkarin päivä. Sitten tajusivat että voisihan sen hb:nkin ottaa, leikkauksessa oli vuotoa 1300ml no sehän näytti sitten niin paljon kuin 80! Että ei muuta kun verta tippumaan..
Kyllä tossa vaiheessa jo itku pääsi että voi jumankauta sentään mitä touhua.. Imetys onnistuu, asennon löytäminen vain välillä vaikeaa ja mun on todella vaikeaa tietää koska vauva on täynnä.. :/ Imee vaikka kuinka ja kauan, sitten kun laskee sänkyyn alkaa itkeä ja selvästi on nälkäinen, kun ottaa takasin tissille imee pari kertaa ja alkaa nukkua :D
Tää on joo ihan ok mutta kun kuumeisena tätä rumbaa koitat jaksaa niin ei kovin hääviä ole! :( Öisinkin menee helposti 1,5-2tuntia siihen että vauva nukkuu uudestaan siitä kun on herännyt.. Itse meinaa istuvilleen nukahtaa..
Mutta on tämä silti sen kaiken arvoista, onnellisempi olen enemmän kuin koskaan!!! <3 <3 <3 :) Onneksi on puoliso kotona vielä kaksi viikkoa niin ei tarvitse yksin kaikkea tehdä..
Antibiootit menee edelleen suoraa suoneen, mutta nyt kotisairaala käy meillä kotona tiputtamassa ne kolme kertaa vuorokaudessa, huomenna poistavat myös tikit tuosta haavasta ja ottavat verikokeen (crp:n) todella sitä tulosta odotan että mitä mahtaa nyt näyttää, että ovatko lääkkeet kuinka tehonneet.. Eilen kun kotiuduttiin sairaalasta näytti vielä 235 mutta ehkäpä se tosiaan pikku hiljaa alkaisi laskea..
Nyt lopettelen, väsyttää niin ja lämpökin tässä noussut jo jonkun aikaa että jospa sitä nukkuisi hetken nyt kun vauvakin nukkuu..


 
Onnittelut Marjutti86 ja Eepekka tytöistä! :flower: :flower:

Täällä ollaan tänään käyty jo yli tunnin ulkoilulla, kauhean paljon pidempiä lenkkejä ei taida tämän tytön kanssa voida tehdä vielä vähään aikaan, vaunuajelu kun ei vielä taida kuulua suosikkipuuhiin... Välillä oli pakko kaivella vauva vaunun suojista syliin ja jatkaa matkaa vauva toisessa kainalossa, toisella kädellä vaunuja työnnellen. Onneksi on näppärästi ohjattavat vaunut, heh. Ulkona ei siis ole vielä nukuttu ollenkaan, ja jos esikoiseemme tulee, ei nuku koskaan pysäköidyissä vaunuissa... :whistle: No, vielä on turhan aikaista sanoa, ehkäpä Elsa vielä oppii nauttimaan vaunu-unistakin.

Tänään vauva on myös ollut hereillä reilusti pidempiä jaksoja kuin aiempina päivinä, ja ollaan oikein "keskusteltu" pienen kanssa. Ihania hymyjä alkaa myös jo tulla, vielä harvakseltaan, mutta voi kuinka ne sulattavat sydämen! Ensimmäinen hymy suotiin jo alle viikon iässä 3v isosiskolle, ja kyllä isosisko onkin asiasta ylpeä! :D Pikkuhiljaa alkaa myös tulla erilaisia ääniä pienestä suusta, pari "höö":tä on jo päässyt ilmoille, ja selvästikin suu haluaisi muutakin päästä sanomaan, siihen malliin sitä väännellään ja auotaan käsien hulvattoman viittomisen säestyksellä. :D Mikä lie papupata tulevaisuudessa...

Oma olo alkaa olla jo normaalihko, liitoskipuja on vielä jonkin verran, mutta joka päivä parempi ja parempi. Mahakin on kutistunut jo niin, että raskausaikaa edeltävät farkut mahtuvat päälle, eikä suurempaa makkaraa ilmesty housunkauluksen päällekään. Kiinteytystä silti kyllä kaivataan, mutta ihan vielä ei ole ollut jumppaaminen kauheasti mielessä, hoen itselleni mantrana "rantakunnossa ne hylkeetkin on". ;)

Nyt voisi ottaa pienet torkut, sillä Elsa on tainnoksissa ja isommat isänsä kanssa ulkoilemassa, sitten jaksaisikin taas koko pitkän illan isompien nukutusrumban kanssa ja tarvittaessa jutella vauvan kanssa vaikka ihan pikkutunneille... ;)

Bliss ja Elsa 11 päivää
 
Onnea vauvoista,Mrjut,Eepekka ja Jastu :flower: :heart: Jastua oltiinkin kaipailtu kovasti =) Jotenkin haikeaa hyvästellä tämä pino nyt kun kaikki(?) ollaan jakuduttu,kun kuitenkin niin kauan ollaan tänne surut ja ilot ja vaivat jaettu....Kiitos teille kaikille ihanat naiset vertaistuesta,on ollut mukavaa odottaa vauvoja yhdessä :heart: tämä mamma jatkaa tuolla kerhossa,toivottavasti saadaan sinne vielä lisää porukkaa mukaan :D
 
Onnittelut jastulle :flower:

Etusivua on muokattu niin että sellaiset odottajat on poistettu jotka eivät ole kirjoitelleet tänne kesän/syksyn jälkeen :attn: :attn: Joitakin pitää vielä katsoa, mutta suurin osa jo tarkistettu
 
Meidän poika syntyi sitten 2.5. Mitat: 52 cm ja 3790 g. Synnytys kesti 18 h ja ponnitus 22 min siihen päälle. Synnytys meni ihan hyvin, ja äiti on toipunut koetuksesta erinomaisesti. Tänään tultiin kotiin, ja kyllä nyt kelpaa. :) Ollaan ihan innoissamme koko perhe.
 
jastumulla on ihan sama juttu ton imetyksen kanssa. Vauva syö rinta vaikka tunnin verran ja sitten kun laitan sen sänkyyn alkaa hirveä kitinä. Otan sen takaisin rinnalle johon se nukahtaa muutamaan imaisun jälkeen. Yöllä menee 1-2 tuntia ennen kun saan pikkuneidin nukkumaan. Vaikka omat silmät ei pysy enää auki toinen on pirteä kuin peipponen :/
Mutta joo, nyt nukkumaan että jaksan sitten yöllä valvoa.
miten muuten sinne kerhon puolelle pääse???
Öitä :wave:
Dagger ja Ronja 8vrk.
 
Onnea vauvautuneille!! :flower: :flower:
Eipä siellä enään ole kuin muutama odottava jäljellä.. tsemppiä heille!!

Täällä ollaankin sitten flunssassa koko porukka! Mä tulin eka kipeäksi ja sen jälkee tuo esikoinen.. :( Nyt sitten myös pieni mies pärskii ja "turisee", toivottavasti menee nopeasti ohi!
 
Onnea kovasti kaikille vauvan saaneille.. :flower: :flower:

Eipä ole itse tullut juurikaan koneelle istahdettua.. Vaikka hyvin kai ehtis niin on mukamas paljon muuta tekemistä.. :)
No ehkä ihan hyvä vaan..

Täällä kanssa arki lähtenyt ihan mukavasti liikkeelle, imetys sujuu (onneksi) ja poju kasvaa.
Poitsu nukkuukin ihan mukavasti, yöllä eka väli on usein 4-5h eli ehtii itsekin aika hyvin nukkua (jos vaan osaa mennä heti itsekin nukkumaan.. ). Päivällä mennään kyllä selvästi lyhyemmillä väleillä, 3h taitaa olla max.

Mahdetaan olla näky kun kuljetaan tuolla puistoon.. Vauva vaunuissa, pojat valjailla "sidottuna" eripuolille ja neiti juoksee milloin missäkin.. :LOL:
Kaupoilla jos joudun yksin käymään mennään kyllä tuplilla ja vauva liinassa. Onneksi viihtyy hyvin siinäkin, ainoa on nää kelit kun tuntuu että aina tulee hiki sekä itselle että pienelle..
No kohtahan se kesä jo tulee.. eikös?!? :)

Kaipaan kyllä kovasti vauvamasua. Kenties eniten nyt.. Ehkä se kuuluu tähän ajatustyöhön siitä että nyt on viimeinen kyseessä. :/

Ei oikein ajatus taas kulje.. Liian kauan kai pois palstalta ettei osaa mitään kirjoittaa.. :D :LOL:

Fantastic4 ja poju 2vkoa3vrk
(pitäis muuten keksiä kai uus nicci.. :LOL: )
 
Vihdoin täälläkin jakauduttu:D
Meille syntyi ihana pieni poika Vapun päivänä 1.5.2010 :heart: Pituutta 48 cm ja painoa 3260 g.
Synnytys käynnistyi perjantain ja lauantain välisenä yönä vesien menolla ja lauantai aamuna alkoivat kipeät supistukset. Kivut olivat aivan järkyttävät ja joka supistuksen tullessa oksensin. Epiduraalin saatua kuitenkin helpotti. Pikkuinen syntyi lauauntai iltapäivällä. Poika on aivan ihana ja imetyskin lähti pienen alkukankeuden jälkeen hyvin käyntiin ja maitoa tulee paljon:)

Paljon onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Hope ja vauva 6 vrk :heart:
 
vähän synnytyksestä:

eli meillä suppaili oikeestaan jo la aamusta asti, kävin viel kaupoilla kierteleen ja muutenkin 'normaalisti' elin, eli ihan pieniä oli supistelut ja aika pitkillä väleillä, mut säännöllisesti tuli jo kuitenki. iltaa kohden napakoitu ja aloin miettimään et nyt sitä taidetaan mennä..

illalla supistusten tullessa n. 10 min välein jouduin jo nojailemaan sohvaan tai pöytään, pötköttelin myös sohvalla ja supistusten kovetessa ilmekkin alkoi aina vääntyä ja melkeen itku tuli.. mies kyseli et joko alkaisit synnärille soitteleen..

soitinkin sit puolen yön jälkeen, kätilö tuumasi vain et hengittelet ja tulet näytille kun siltä tuntuu. ei kauheena mun epävarmaa oloa helpottanut, mut nyt jälkikäteen helppo sanoa et kyllä sen tietää ku pitää mennä =)

n. kahdelta yöllä lähettiin ajamaan ja supistukset oli jo aika kovia 5-7 min välein.

synnärillä sormelle auki (!) jota siis olin jo syn.tapa-arviossa, hohhoi että ketutti!
tuosta muutama tunti maattiin osastolla ja sain pari kipupiikkiä, supistukset oli välillä tosi kovia ja suihkussa koitin käydä lieventämässä mutta luulin että sieltä en pois selviä, oli niin hankala olla!

su aamulla tarkastuksessa n. 6 cm auki, odoteltiin saliin pääsyä kun kaikki salit täynnä..
sain kohdunkaulan puudutteen joka tehos mahtavasti! eikä sen laitto sattunu, mitä pelkäsin.
10 aikaan päästiin saliin ja siellä sit kärvisteltiin useampi tunti eikä edistystä meinannu tapahtua.. sain tipan vauhdittamaan ja sitten alkoi pahimmat supistukset. uus puudute kohdunkaulaan, laitto sattu vähän enemmän eikä mitään vaikutusta! ilokaasua koitin hönkiä mut ei sopinu mulle, menin ihan pöllyyn :LOL: otin sit vaan happea.

kivut alko oleen TOSI kovat, olin aikasemmin kuullu kun hoitajat jutteli et epiduraalia ei ehitä antamaan, olin kauhuissaan ja kyselin muutamaan kertaan puudutetta ponnistusvaiheeseen. kätilö tuumasi että spinaalia ei yleensä anneta ensisynnyttäjille, ja että anestesialääkäri ei varmaan ehi paikalle. luulin että kuolen koko synnytykseen..

anestesialekuri pyyhälsi kuitenkin (onnaksi!!!) paikalle ja pari min niin spinaali oli paikallaan, huh mikä helpotus. olin ihan taivaassa kun se alko heti tehota =) =)

sitten katottiin missä mennään niin kaula melkeen täysin auki, sais alkaa ponnistelemaan. jalkatuet paikoilleen ja pikkuhiljaa alettiin ponnistelemaan. supistukset tunsin, mutta ei ollu kipeitä, ponnistamisen tarvetta en tuntenu missään välissä.. ponnistelin vaan menemään ku kovaa kakkaa :LOL:

ei menny kauaa, noin 20 min niin alko tuntumaan aikamoista painetta ja taisin sanoa jotenki niin että 'nyt muuten tuntuuuu!!!' kätilö että varmasti kun vauvan pää on tässä just tulossa ulos! :D

sieltä se sitten putkahti ja aika mahtava tunne saada oma vauva rinnalle, se näytti niin heiveröiseltä vaikka olikin 3,5 kiloa melkeen =)

heti silmät auki tarkkaili äitiä ja iskää :heart:

eppari tehtiin ja tikkejä useampi, en tiiä kuin monta mut istuminen on aika hankalaa, toispuoleisesti ja varovasti kuitenkin onnistuu jo.
 
Hope22 onnea :flower:

Täällä on pieniä uniongelmia. Toukkis ei meinaa nukahtaa päikkäreille ollenkaan ja on yliväsynyt. ja ylläri sit ei tuuillallakaan uni kun on niin väsy. Ja yöt ei oo mitenkään pitkiä.
 
Mulla on nyt ilmennyt sellanen ongelma että mä en yksinkertaisesti herää kun toi vauva itkee jos mä itse nukun!! :eek: Mikä on mun mielestä jo oikeesti aika huolestuttavaa.. Nyt on kolme kertaa käynyt niin että olen nukkunut samaan aikaan vauvan kanssa ja toinen on itkenyt ihan kunnolla enkä ole siihen herännyt. Puoliso on sitten tullut katsomaan että mikä on ja vaihdellut vaippaa vauvalle jne. ja mä olen vain nukkunut kunnes sitten havahtunut hereille.
Ja siis pinnasänky ja hoitopöytä on todellakin aivan meidän sängyn vieressä että ei ole mitenkään toisessa huoneessa tms. että sen takia ei heräisi..

Tänään soittelin neuvolaan, terveydenhoitaja tulee maanantaina käymään :)
Eilen illalla mulla sitten oma olo paheni niin että lämpöä nousi jo 38,8 asti, no soittelin sitten sinne kotisairaalaan ja he tulivat ottamaan veriviljelyn ja kun antibiootteja menee kaksi niin nyt menee sitten molemmat suoraan suoneen kun toinen meni ensin suun kautta..
Tänä aamuna poistetiin tikit haavasta ja otettiin verikokeita, niiden tuloksia kovasti odottelen että tietää mihin suuntaan ollaan menty! :)



jastu ja vilperi 1 vko
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille :hug: :flower: :heart:

Jastu toivotaan että antibiootit alkaa pian purra :hug: Varmasti tuo että olet kipeänä vaikuttaa siihen ettet tahdo herätä vauvan itkuun. Jos on itse puolikuntoinen niin eihän sitä voi olla niin herkkä heräämään edes itkuun. Ja onhan sitä varmasti univelkaakin kertynyt joten nuo kaikki yhdessä väsyttää aivan varmasti :hug: Kunhan saat itsesi kuntoon niin varmasti olet herkempi heräämään vauvan itkuun. Onneksi puolisosi on kotona apuna, anna nyt itsellesi aikaa toipua..

Meilläkin yöt vaihtelee kovasti, välillä mennään kahdella herätyksellä ja toisinaan taas neljällä tai viidelläkin.. Usein on niin että ensimmäinen pätkä on 3-4 tuntia ja sitten syödään 1-3 tunnin välein ja aamuyöstä saattaa olla tunnin tai kahden sessio jolloin syödään ja torkutaan vuorotellen. Usein olenkin nostanut tytön viereen aamuyöstä niin siinä on helppo tissitellä vaikka hieman tiheämmin. Nimi asia on edelleenkin vaiheessa :whistle:

MaMa ja tyttö 4vkoa 1pv :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!! :flower: :flower:

Täälläkin arki lähtenyt sujumaan ihan hyvin, tänään käytiin ensimmäisen kerran ulkonakin.
Torstaina kävi terkka neuvolasta kotikäynnillä ja hyvin oli lähteny paino nousuun kun 5 päivässä oli noussut paino n.400g. Näkee kyllä tytön kasvoistakin kun on posket pyöristyneet. Eli toisin sanoen maitoa riittää ja muutenkin imetys tuntuisi sujuvan hyvin.
Täällä nukutaan öisin myös semmosta 2-4h ihan hyvin saa nukuttua, päivisinkin kun ottaa vielä itsekin päikkärit kun vauva nukkuu. Niin se vaan tuntuu jotenkin hieman kiireiseltä tämä elämä tällä hetkellä kun näyttää että mitään ylimäärästä ei ehi tehä enää. =) =)
Semmosta tänne, nyt pitääkin taas mennä.

Nekkunen ja Iita 1vko 3pvää
 
Meille syntyi pikkuveikka ihan laskettuna päivänä, eli 24.4.2010 klo 4.40. Pojan mitat olivat: 53cm, 3690g ja py. 35,5cm.

Syynnytys alkoi iltapäivällä supistuksilla ja laitokselle mennessä oli supistellut 2 min välein reilut neljä tuntia,mutta olin silti vain kahdelle sormelle auki. Supistukset olivat sen verran kivuliaita, että sain petidiinipiikin,joka vauhdittkin avautumista hyvin ja siitä tunnin päästä sain epiduraalin. Sain lisäsatsin puudutetta vielä ponnistusvaiheeseen, jonka tuloksena sain ihan itse ponnistettua, ilman mitään avusteita maailmaan pienen poikamme.

Niin, ja pojan nimi on Niklas. =)
 
tässäpä hiukkasen mun synnytystarinaa :

menin 8:00 käynnistykseen ja paikat oli auki "ei ihan kahelle sormelle" :) ja kaulaa 2cm. Cytotekit alotettiin 9:30 ja sain päivän aikaan 3 x1/4 murusta ja käyriä ajeltiin pitkin päivää... supisteluita oli pieniä pitkin päivää mutta tuskastuin illalla ja sanoin miehelleni että tekis mieli kotio lähteä kun tympäsee. Onneks kuitenkin maltoin mieleni ja jäin sinne :D yöllä nimittäin heräsin kahden kieppeillä kipeisiin supisteluihin ja siitä se sitten lähti...

Käyrää ajeltiin ja kävin suihkussa. Lämpötyynyä myös kokeilin ja se oli hetken aikaa ihan jees. Miehelle laitoin viestiä aamu kuuden maissa et alkaa pikku hiljaa olemaan tujuja suppareita et kyllä se tästä syntyy tänään :)
kaheksan maissa soitin että nyt vauhdillä tännepäin et lähetään kohta saliin päin...olin 4cm auki. mies tuli 9 maissa saliin ja meikä imeskeli ilokaasua.Tosin ekalla kerralla sain vain nenäni turraksi kun oli uusi maski enkä yhtään hoksannu sitä..viimeks oli vaan pelkkä suulake tms mistä imeä :whistle:
ilokaasu jelppi hyvin mutta pyysin sitten epiduraalia tai spinaalia ja sain spinaalin siinä 9:45 kun paikat oli 6cm auki.
sitten alkoikin kauhea kutina ja raapiminen. jaiks.
huilailin hetken siinä ja spinaalin teho tuntu hiipuvan tuossa 11:15 ja pyysin et laittavat kohdun kaulan ppudutetta mut ei enää kerenny mitään kun oli kaula poissa ja ponnistutti...kääk mikä kipu selässä.
mikään asento ei ollu hyvä. Jakkaralla en pystyny istua ja puoli istuva ei passannu . en voinu olla kyljellään enkä mitenkään päin :'( kätilö oli onneksi ihana ja kannustava ja keksi hyvän asennon minulle. eli olin kontallaan sängyllä ja nojasin käsillä ylösnostettuun sängyn laitaan.. ihana harjottelija tyttö hieroi mun lantiota ja selkää ja siitä sain voimaa ponnistaa mimmin ulos. Ponnistusvaihe kesti 19min. 12:09 syntyi iihana pieni prinsessa mitoilla 3900g ja 52cm. py 36cm. synnytys oli loppujen lopuksi helppo eikä siitä jäänyt kammoa niinkuin edellisestä hiukan jäi :(

Neiti hengitteli hiukan huonosti ja veti "kuopalle" niin neiti laitettiin happikaappiin. n. 2h iässä neiti vietiin lastenosastolle seurantaan ja hänellä epäiltiin keuhkokuumetta jonka takia alotettiin sitten 2 erilaiset antibiootit ja 2 päivän iässä sain neitin vasta omaan huoneeseeni. tiistai-sunnuntai väisen ajan "iitu" sai antibiootteja ja sunnuntai aamuna päästiin kotiin.

nyt vauva on ollut todella rauhallinen. syö ja nukkuu ja kakkaa :D
mahanpuruja on ollut muutamina päivinä, mutta muuten kaikki ok. maitoa tulee hyvin mutta lissää joudun antamaan kun tottui siihen sairaalassa kun omaa en saanu l.os..lle vietyä...
Pikku hiljaa oon lisämaitoa kyllä vähentäny eikä sitä enää usein tarvii antaa..

nasum ja neiti 13 vrk
 
Nyt on sitten perustettu tuonne yleiselle vauvapuolelle meidän oma pino. Löytyy täältä: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1727362#m20430271 :wave: . Haikea mieli kun tämä odotuspuoli pitää jättää, vielä ei ole varma onko meidän lapsiluku täynnä vai pääsenkö vielä joskus nauttimaan niistä ihanista potkuista masusta :ashamed: .

Päivittelen kyllä tämän (ja tuon vauvapuolenkin) listan loppuun asti, eli jos/kun vielä tulee vauvailmoituksia niin ne kyllä laitan etusivulle :wave: .
 

Yhteistyössä