**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Onnea uusille vauvoille!

ihana lukea vauvakuulumisia ja synnytys kuulumisia.

Mites se meni jos sanotaan et on sormelle auki niin paljonko se on sit senteissä?

täällä selän kanssa ollut paha päivä särkee ihan urakalla.

Unico ja Toukka 38+4
 
Täällä käyty vikaa kertaa neuvolassa sitten raskausaikana.. Ensi viikolla sitten yliaikaiskontrolli keskiviikkona, jos ei ennen sitä ole syntynyt..
Että ei muuta kuin supistuksia odotellessa ja toivoessa!! :)


jastu ja vilperi 40+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
Onnea uusille vauvoille!

ihana lukea vauvakuulumisia ja synnytys kuulumisia.

Mites se meni jos sanotaan et on sormelle auki niin paljonko se on sit senteissä?

täällä selän kanssa ollut paha päivä särkee ihan urakalla.

Unico ja Toukka 38+4
Eikös yksi sormi ollut 1,5 senttiä...

 
Kiva lukee noita synnytyskertomuksia. :) Varmaa kaikki netistä löytyneet jo lukenu. :D

Eilisestä asti on tullu epäsäännöllisiä supistuksia. Tuntuu poltteena selässä. Varmaan jotain saavat aikaan vaikkeivat vauvaa ulos työnnäkään. ;) Nytkin tulee taas yks.. Auh. Ei oo kyl hirveen pitkäkestoisia noi.
Huomenna yliaik.kontr. Saa nähdä mitä ne sanovat. Kiva tietää kuinka kypsät paikat on ja millon käynnistellään. Mulla kun vaihtuu viikot lauantaisin niin voi olla, että antavat käynnistysajan vasta maanantaille. |O Mutta ei siihenkään ole enää kauaa! Ja kuka tietää vaikka nää supistukset tihenis ja pitkittyis vielä. B)

Feles 41+3 <3

 
Taas on tullut vauvoja lisää! Onnittelut Chiq ja Niiskuneiti! :flower:

Poppeliinilla ja Sun Risella taitaa olla jo nyytit sylissä tai jos ei vielä, niin tuskinpa kauaa voimainkoetus enää kestää, toivottavasti!!

mimmukka tervetuloa!

(.) Neuvolassa käyty ja eipä siitä reissusta paljoa käteen jäänyt. Sf-mitta on kasvanut taas sentillä ollen nyt 34cm, hb on huono (116) vaikkakin hiukan parempi kuin pari viikkoa sitten, painoa oli tullut tällä kertaa maltillisesti 300g, mikä johtunee suureksi osaksi siitä etten oikein pysty syömään kun vatsassa ei ole tilaa. Verenpaine oli noussut edelliskerran 100/50 120/72! Eli jotain vaikutusta tällä huonosta nukkumisesta ja turhanpäiväisestä supistelusta johtuvalla ketutuksella sentään on! :LOL:

Kunnollisia supistuksia toivon jälleen kaikille meille kärvistelijöille! Onneksi tämä olo tila ei kestä loputtomasti (vaikka minusta ainakin tuntuu tällä hetkellä siltä )!

Donu 40+0 POKS!!!
 
Onnea taas kaikille vauvan syliinsä saaneille! :flower:

Täällä ei näy ei kuulu..välillä unohdan että olisi vauva tulossa ja alan suunnitella kaiken maailman heppatouhuja ja reissuja ja sitten taas herään ihan epätodelliseen olotilaan, että; Hei, eipä nyt mitään suunnitelmia, tännehän on kohta perheenlisäystä tulossa!

Tänään kävin neuvolassa ja terkkari siellä totesi että olisikohan sittenkin alunperin määritetty lasketu aika 22.4 se oikea, se kun vaihdettiin 15.4:ksi ultran perusteella kun menkkani olivat niin epäsäännölliset ja terojen avulla aikaansaadut että niiden perusteella saatuun LA:n ei ollut luottamista. Vauvaahan on kokoajan sanottu hieman pieneksi, eli noin "viikon verran", pieneksi, eli sen perusteellahan oikea LA voisiki todellakin olla vasta ylihuomenna! Itseasiassa jos minä ja mieheni olemme kovasti sitä mieltä että hedelmöitys on tapahtunut 1.8., jolloin laskettu aika olisi 24.4., joten tähdätään nyt sitten vaikka siihen :LOL:
No, joka tapauksessa 27. päivä on äippäpolille aika ya-kontrolliin, katsotaan "päästäänkö" sinne asti.

Ja nyt saunaan ku mies tuli juuri pelaamasta :)

Tinami 40+5 ...tai ihan jotain muuta :whistle:
 
Mulla myös koko ajan sellainen olo että alan sit suunnitella kaikenlaista kun on pitkä aika kunnes tajuan että eipä tässä nyt kannata mitään ihmeellisiä suunnitelmia tehdä.
Kipeitä supistuksia, mutta ei edes säännöllisiä. Odottelen torstai aamua kun pääsen vyöhyketerapiaan jos alkais taas supistuksia tulla =) Huomenna neuvolaan ihmettelemään :whistle:
 
Vielä ollaan yhtenä kappaleena. Supistaa tosin 2-4min välein jo melko kipeästi noin minuutin verran, kaurapussin meen kohta lämmittämään. Ja veikkaan että kipupiikkiäkin vielä tarvitaan. Toivottavasti auttais saman verran kuin esikoisesta ja pääsis sen jälkeen saliin =) tätä kirjottaessa (puhelimella) on tullut ainakin 5 supistusta, että ehkä tää on menoa..
 
Ja laskettu aika meni sitten... Nyt täällä supistuksia laskeskelen taas, mutta välit edelleen sen 10 minuuttia, niin kuin muinakin iltoina/öinä, jolloin kadonneet kahden maissa ties minne. :/ Saisi kyllä nyt lähteä oikeasti syntymään, niin kovin kipeä olo on ollut jo monta päivää, eilen ja tänään en ole voinut pohjesäryn ja nivuskivun vuoksi kävellä oikein askeltakaan irvistelemättä pelottavasti. Ja olisivatpa ne kivut vain nuo äsken mainitut, mutta eipä riitä. Huoh. :|

Onnittelut Chiq ja Niiskuneiti82! :flower: :flower: Kyllä täältäkin vielä perässä tullaan, vaikka alkaa olla jo epätoivoa ilmassa... ;)

Bliss ja pikkuinen 40+1
 
Onnea vauvaantuneille!!! :heart: :heart: :heart: :heart:

Se voipi olla synnytys lähellä täällä myös...maha on ihan samanlainen jännän tuntonen kun muissakin synnytyksissä :eek: ja suppareita on tullu nyt ihan tujujakin...
noh, katsellaan...kovasti kuitenkin on eilisen jälkeen juilinu ja painetta ollu ja nyt supistelee...
mahaakin täytynee mennä tyhjäämään kun on kaamea paineen tunne...
mä oon kuitenkin sata varma että nää jyssää tähän ku nyt mainitsin...
noh ootellaan vaan...

nyt vessan kautta aamukahveelle!

nasum ja neiti 39+3 :heart:
 
Täällä monella jännät paikat, supistuksia kaikille!

tänne ei kummempaa, hirveet limat tullu joten kai tää sit kolmessa viikossa syntyy :LOL: Ei siis minkään sortin supistuksia näköpiirissä.

Unico ja Toukka 38+5
 
Kasassa ollaan yhä! eilen kyl suppaili koko illan kivuttomasti ja välillä ihan tuntuviakin. yöki tuli nukuttuu hyvin.

perjantaina jo laskettu aika, kauheeta ei ole näin lähelle päästy et esikko synty tosiaa 38+5. JOspa ei menis kovin lA yli. maanantaina ku ois neukku ni vois jo vloppuna syntyy!
eilinen touhuaminen sai suppailuja aikaan mut ei käynnistänyt |O saa nähä jaksaako tänää lisää touhuilla vai meneeks huomiseen.

Onks kellään ollu pissatulehdusta? onko oireettomana tai oireita ollut? onko miten hoidettu? tässä jo pähkäilee et onkohan mulla sitä vai ei..! neukkusta ei vielä oo vastattu.

nyt ryhdyttävä ruokaa taikomaan et pääsee syömäänki joskus ;)


arska äippä+ typy 39+5
 
nasumasunen toivottavasti pääset kohta sairaalaan tosihommiin :), peukut pystyssä!!!! Mitäkö Empuule kuuluu, toivottavasti kaikki hyvin.
Eilen illalla kokeiltiin sitä parasta ässä, ja kyllä sai tuloksia aikaiseksi. Kipeitä supistuksia tuli kolmisen tuntia. Ja sen jälkeen koko yön supisteli inhottavasti ja vatsa oli inhottavasti kipeä. Valkovuoto on runsas ja vetinen mutta sitten joukossa on sellaista limakin (mitä sekin meinaa). Mutta kuidenkin sovitti miehen kanssa että nyt joka ilta seksiä ja sitten jalat kattoon :kieh: :p
Niin että kun ensi keskiviikkona menen sairaalaan ne eivät saa lähettää mua kotiin yksin vaan vaavin kanssa!!! :D
Dagger ja Papu 38+1
 
Onnea matkaan lähteneille ja onnea vauvaantuneille :flower: :flower:

Maanantaina oli neuvolassa aika ok mut verenpaine oli pikkasen koholla et sain mittarin kotiin.. Ei mitää supistuksia tai muutakaan huomenna olis la. ja onneks ens maanantaina on sitte äippäpoli.. Saan nykyään nukuttua aivan mielettömän hyvin..herään vessaan 1-2 kertaa mut nukahdan heti uusiks.. tänäki aamulla ku heräs nii olin ihn sekasin ja aivan et öö oonko edes raskaana :LOL: mut juu ei tää synny koskaan ;)
 
Synnytyskertomusta tässä:
Muistutuksena ensin, että minun piti päästä pelkopolille kun pelkäsin tuota synnytystä niin.
Kävin vessassa (turhaan!) 17.4. kello 23.45 ja nukahdin sitten heti uudestaan. Heräsin säpsähtäen kun vedet meni ja katsoin kelloa 0.01 -oli mieheni syntymäpäivä siis :heart: -.
Herästin miehen ja soitin äidille ja isälle, supistukset alkoi jo ja lähdettiin samantien matkaan. Matkalla alkoi jo ponnistuttaa ja sanoin miehelle, että nyt saat ajaa ylinopeutta, en napise :D . Sairaalassa oltiin jo 0.30 olin 3cm auki ja supistuksista johtuen pääsin heti saliin. Ilokaasulla mentiin ensin, sitten sain kipupiikin ja lopulta spinaalin kello 1.32 joka oli juuri niin ihana kun muistelinkin (supistukset oli rajuja ja tuli 3 min välein tuota ennen). Supistukset tuntui enää paineena enkä tarvinut ilokaasua. Sitten alkoi ponnistuttaa ja pieni syntyi kello 2.28. synnytys kesti siis 2h 34min josta ponnistusvaihe 13min.
Nopeasta synnytyksestä johtuen tai lääkkeestä olin aika väsy, en jaksanut edes ottaa pientä heti syliin, pidin vain silmiä kiinni :ashamed: .
Kätilö oli aivan ihana. Joka välissä muistutti, että tämä on minun juttu ja minä saan päättää asennon ja jopa sen että haluanko jo kokeilla ponnistamista. Ajattelinkin laittaa positiivista palautetta sairaalalle,kun maine ei aivan hyvä ole, että on siellä hyviäkin kätilöjä ja minun onnekseni kohdalleni sellainen osui.
Itse jaksan normaalia paremmin, koskaan ennen en ole synnytyksen jälkeen ollut näin pirteä, vaikka on tässä jo ehditty itkeäkin (tiedättehän, jos sitteri on likainen niin se ON itkun aihe :LOL: )
Maitoa tulee ihan hirmu paljon ja ajattelin alkaa sitä luovuttaa jossain vaiheessa kun maidosta on huutava pula ja sitähän varsinkin pienet keskoset ja sairaat tarvitsisivat.

Hurjasti jaksamista vielä omaa nyyttiä odottaville ja onnea vauvan saaneille :heart: :heart:

-C ja T 3vrk-
 
Mielettömästi onnea uusille vauvautuneille :heart:
Täällä vielä yhdessä koossa... ei auttanut hullut päivät, siivous, lenkkeily eikä oikein mikään muukaan. Kyllä se on vaan niin totta että odottavan aika on pitkä! |O

Empuuu, tulethan kertomaan heti kuulumisesi kun voit:)
Poppeliini, hurjasti tsemppiä, vaikka jo tosi toimissa varmasti oletkin tai kenties jo pikkuinen sylissä :)

Neuvolassa tänään käyty ja siellä ei mitään uutta. Paino se vaan nousee:/ no, terkka oli kyllä sitä mieltä että näytän ihan siltä että pian lähden synnyttämään :D yritän siis varmaan lohduttautua sillä.

Kaikkien synnytystarinoita on aivan ihana lukea :heart:

Meille odottaville jaksamisia ja kärsivällisyyttä:)

Huomenna LA!!! en voi uskoa!!

Hope 39+6 :heart:
 
edelleen kotona ...plaah..

suppailee silloin tällöin vaan enää...mut ei näin liikkeelle lähetä :headwall:

Aattelin lähteä lenkille ja sitte saunaan..pientä avitusta siis koitan :D
kassellaan...maha kuitenkin roikkuu jo polvissa et saapa nähä miten kävely ulkosalla onnistuu...
 
:heart: Meidän pikkuinen kulta syntyi:17.4.2010 Kello:4.50 Hän painoi:3070g ja oli 52cm pitkä. :heart: Pikkuinen pirnsessa syntyi hätä sektiolla.... Kaikki meni kuitenkin hyvin....



Koitan käydä täällä aina välillä juttelemassa ja lukemassa juttuja... =)

Heippa kaikille ja onnea muillekin vauvan saanneille... :hug: :flower:
 

Yhteistyössä