**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Noniin, nyt sitä sitten ollaan jo huhtikuussa =) Ainakin omalla kohdalla vauva syntyy nyt sitten varmasti tän kuun aikana, en ainakaan usko että päästäsivät paljoa 2 viikkoa enempää yli lasketun.

Kiitos Poppeliinille uudesta pinosta! :)

Onnittelut Torrestiinalle :flower:

Parit kyselyt on jo tullu että eikö yhtään tuntus vielä että synnyttämään pitäs lähtiä ja vastaus on ollut ei.
Mies lähtee ensviikolla muutamaksi päiväksi melkeen 200km päähän tekemään työkeikan niin toivottavasti ei silloin ainakaan päätä syntyä. Tai kyllä uskon että ehtisi silti synnytykseen mukaan mutta jotenkin silti olisi varmempi olo jos ei olisi niin kaukana.

Nekkunen ja Iita 38+1
 
kultasydän tsempit täältäkin! =)

Supistukset ovat mulla jo hieman laantumaan päin, joskin niitä edelleen tulee. Ei kyllä haittaa yhtään, nyt kun tosiaan olisi ollut pakko mennä synnyttämään ilman miestä...
 
Mun piti tulla infoamaan että mulla on synnytys supparit alkaneet,päivän ajan oli kivuttomia harkka suppareita ja kuuden aikaan illalla alkoi tulla pientä kipua mukaan.Nyt supistaa 2-5 min välein,suht napakasti ja kipeesti.

Lähetään tästä viemään pian nuorinta hoitoon,viis muuta muksua lähti just illalla isänsä luokse pääsiäislomaa viettämään.Sitten tuun vielä kotiin,pakkaan tavarat ja käyn suihkussa ja lähetään varmaan ajelemaan sairaalaa kohti.

Uskomatonta että mä oikeasti pääsen nyt tosi toimiin. :heart:

40+1
 
kultasydän ja AnnaBuu tsempit vauvanhakureissulle! :wave:

Me ostettiin viimein vauvalle hoitopöytä ja jopa kasattiin se jo. :) Koko päivä tullut oltua liikkeessä, ulkona kävelyä yli 7km ja sisällä huoneesta toiseen. Väsyttää, mutta en usko että uni tulisi, ei tullut viime yönäkään. :/

rv37+1
 
Huomenta !

Oi, jokohan kultasydän ja AnnaBuu ovat saaneet pienokaiset syliinsä :heart: .

Täällä poksutaan täysaikaiseksi 37+0, huisia että näille viikoille päästy kun sairaslomalla oltu yli puolet raskaudesta.

Empuuu luin että vauvalle hoitopöytä ja jopa kastettiin se jo... Hieman mietin että mitenhän nuo hoitopöydät ruukataan kastaa :D

Mukavaa perjantaita, nauttikaa te joilla mies kotona pyhät.

-C ja T ja vielä tuo ihana luku 37+0
 
Tulipa tuossa mieleen yksi vinkki kaikille, kun tuolla listan alussa lukee mitä kaikkea vauva tarvitsee ja siellä tuo muovifrotee (joka siis estää pisut menemästä patjaan asti) niin hengittävämpi vaihtoehto on fleece kaksinkerroin . Fleece yksinkertaisena päästää kaiken hujauksessa läpi, mutta kaksinkertaisena toimii kosteussulkuna.

-C-
 
Limabongari ilmoittautuu... :whistle: :x olipahan "mönjät" heti näin aamusta...ja sitä oli sellanen ihan mukava määrä :X
Sori kun ihania juttuja heti alkuunsa!
Muutenkin olotila on jotenkin outo...hiukka meinaa olla huonoa oloa ja alamaha särkyä..

Mullahan laskettuaika oli menkkojen mukaan 12.4. mut siirrettiin sillo eteenpäin niin oon alkanu miettiä et josko se sittenkin pitäs tuo vanha paikkaansa...ultrakin näyttää la:ksi 17.4. et otappa siitä sitte selvää...

Munia ;) lapsukaiset on ihan innoissaan näin aamusella kun pääsiäispupu oli heille tuonut suklaamunat yön aikana :) on ne niin rakkaita :heart:
Saapas nähdä saako mamma munaa ollenkaan?! :LOL:

kahvittelemaan paha olo pois ...

nasum ja neiti 36+5 :heart: :heart:
 
Heti kun ei täällä illalla roiku niin johan tapahtuu!
kultasydän ja AnnaBuu :flower: :flower: Jokohan ovat saaneet pienet syliinsä?

Mullekin on nyt tullut paljon ihmettelyjä, etteikö vielä olla päästy tositoimiin. Kaikki (kuten itsekin) oletti että tämäkin syntyy paljon ennen la:ta..

Mulle on nyt tullut sellanen olo ettei kaikki ole hyvin. Että jos menee yli la:n niin mistä sitä voi tietää toimiiko istukka yms.. :(

Meillä päin ei ole aurinkoista viikonloppua tiedossa. :|

Greddy ja Piksu 39+2
 
Merkkailen ja mietin että jokohan siellä kultasydän ja Annabuu ovat nyyttinsä syliinsä saaneet... :heart:

Täällä on alkanu kanssa supistuksia tulemaan päivittäin. Osa on ihan kivuttomia, mutta osa on sellasia, että saa ihan pysähtyä ja sattuu ihan selkään, mahaan ja reisiin repii. Mutta ei haittaa sitten pätkääkään.
Nyt alkaa oma jaksaminen olemaan jo niin kortilla näiden unien kanssa, että aion kyllä puhua äitipolilla ensi viikolla että jotain pitää kyllä tapahtua nyt.
Enhän mä jaksa synnyttää mitenkään jos mun yöt on aina tällasia. Viime yön sain kumma kyllä nukuttua niin, että vessassa ei tarvinnu laukata, mutta nuo lonkkien ja issias kipujen kanssa menee valvomiseksi.
Viimeisten 5:den yön aikana unta on yhteensä sen 6-7 tuntia!
Onhan nuo aiemminkin mennyt valvoessa, mutta silloin olen saanut päivällä korjattua tilannetta, vaan nyt ei enää päikkäritkään onnistu...Sama juttu päiväunien aikaan, ei vaan enää saa asentoa missä voi nukkua.
Viime yönä siirryin jo sohvalle kokeilemaan unta, vaan ei siinäkään löytyny mitään missä vois olla hyvä...
No, onneksi torstaina on se äitipoli, ni jospa ne keksis siellä jotain. Vaikka sitähän nyt ei tiedä että käynnistävätkö vauvan koon puolesta muutenkin...

Monella onkin tosiaan jo jännät ajat käsillä, kaikille suppareita haluaville niitä kovasti *puuuuuh* (osa myös tänne =) )

buam
 
kultasydämmellä ja Annabuulla on varmaan jo kääröt sylissä :heart:

Onnittelut pienestä pojasta Jäänkyynel!! =) :flower: Tosi pikkuruinen kyllä =)

Suppailuja aina välillä, sellaisia nipistäviä vain joten ei vieläkään merkkiä mistään suuremmasta....
Meillä pääsiäispupu käy tytöille munia piilottamassa sunnuntaiaamuna ( tai siis mä piilotan ne lauantai-iltana :D ) ja saavat sit etsiä...Ihan intona odottavat :heart:

:heart: Lanfear 38+2
 
Chiq Joo ei me sentään kastettu tuota hoitopöytää, ei olla vielä ihan niin hörhöjä. ;) Vaan eikös ne kasta veneitäkin, vai miksi sitä oikein sanotaan? :D

Jääkyynel Ooh, onnittelut sinnekin pikkuisesta pojasta! :heart:

buam No et oo kyllä hirveesti saanut nukuttua. :/ Toivottavasti ennen synnytystä saisit nukuttua pari yötä kuin tukki, jaksaa sitten punnertaa.

Tänään ei ole mitään menoja, ihanaa! Saa rauhassa laitella kotona paikkoja kuntoon.

rv37+2
 
Jääkyynel onnittelut pienestä pojasta :hug: :heart:
Kultasydän ja AnnaBuu ovat varmaan saaneet jo pienet tuhisevat nyytit kainaloon :D

(.) Taitaa olla niin että huomenna sinne käynnistykseen :D Verilimaista vuotoa on tullut ja joitain supistuksiakin ajoittain, mutta ei noilla vielä ole mitään suurta merkitystä synnytystä ajatellen. Olisihan se hienoa jos käynnistyisi luonnollisesti, sillä minulla on hieman huonoja kokemuksia noista oksitosiinilla avustetuista synnytyksistä.. No jos ei ihmettä tapahdu niin huomenna heti aamusta synnärille..

MaMa ja pullero-kutonen 38+2 :heart:
 
Onnea Jääkyynel! :flower:
Kultasydän ja AnnaBuu varmaan "nunnuttelevat" jo omia pienokaisiaan.. :)

Omaa napaa..
Eilen oli neuvola ja kaikki ok. =)
Terveydenhoitaja laittoi lähetteen koks:iin, mulla siis toiveena polikliininen synnytys, ja siitä hiukan juteltiin.
Nyt vaan toivon että tää ei tulis ens viikolla (mun tuurilla tietysti käy just toisinpäin..), kun oma terkkari on lomalla (silloin tuo polikliininen synnytys ei onnistu) ja mul ois kampaaja! :LOL:

Wentti + weijari 37+3
 
Onnea Jääkyynel :flower: :heart: Kylläpäs on pikkuinen poju :)

Wentti Mitä sulle on sanottu tuosta polikliinisestä synnytyksestä? Mä kun siitä aikoja sitten puhuin terkalle, niin sain vähän huonon käsityksen koksin asenteesta.. Ja olen kuullut monilta ettei siellä sitä "anneta". Sut siis otettiin ihan positiivisesti ko. asiassa?
 

Onnea vauvan jo saaneille :heart:

Täällä poksuis täysaikaisuusviikot, eli 37 :heart: Ei merkkejä synnytyksestä. Kahdesta edellisestä ei ole ollut mitään merkkejä ennenkuin synnytyssupistukset on alkaneet, ekasta ei edes harjoitussupistuksia ja tokastakin paljon vähemmän kuin nyt. Ihanaa ja jännittävää ajatella, että eipä tässä enää montaa viikkoa ole missään tapauksessa (vaikka menis yliaikaiseksikin) jäljellä. Vointi on hyvä ja maha ihana :heart:

Lääkäreiden saatavuus Päivystysaikana synn.sairaalassa pitäisi olla saatavilla synnytyslääkäri, lastenlääkäri ja anestesialääkäri, mutta heitä on kutakin 1-2 (yliopistosairaaloissa voi olla enempikin) päivystysaikana töissä, ja päivystysaika tarkoittaa virka-ajan ulkopuolista aikaa, eli ei pelkästään öitä, vaan iltoja, vknlp:ja ja pyhiä. Ja ainahan voi olla se tilanne, että esim. anest.lääkäri ei pääse, jos on isoja leikkauksia, kolaripotilaita tmv.

Chiq täältä löytyy myöskin yksi, joka kiertää aletangot ja kirppikset :wave: Keskiviikkoja juuri tein hyviä löytöjä, hoitoalustan (tosi hyväkuntoinen PikkuPiian) löysin lastenkirppikseltä 8 eurolla ja kuopukselle farkut 2 eurolla. Lastenvaateliikkeen alekorista löysin ihanan NameItin vihreäruudullisen ulkohaalarin vauvalla puoleen hintaan ja esikoiselle pillifarkut puoleen hintaan. Koitan myös aina ostaa valmiiksi alennuksista kummilapsille sopivia lahjoja ja muillekin kavereiden lapsille, aina ei tietystikään onnistu.

Onkos muille tehty mahakipsejä tässä raskaudessa tai edellisissä? Mä olin keskiviikkona kipsattavana, kipsi tosin tulee meille töihin. Oli hauskaa hommaa, eikä kestänyt kauan kuivua, niin että sai päältä otettua pois, mutta kolmessa päivässä kuivuu vasta kokonaan :D Näen sitten lopullisen version myöhemmin.

Nyt ruoanlaittoon ja sitten ulkoilemaan. Tännekin luvattiin auringonpaistetta, mutta eipä ainakaan vielä ole näkynyt.

Ihanaa huhtikuuta kaikille =)

siru 37+0 :heart:
 
Tosi positiivisesti! =)
Oman lääkärin kanssa keskustelin siitä viime viikolla neuvolassa ja se "puolsi" sitä, eilen tosiaan juttelin oman terkkarin kanssa ja eikä silläkään ollut mitään sitä vastaan, ainut miinus se että hän on lomalla ensi viikon.

Ns. ohjeet (A4 jossa tekstiä) sain eilen samalla kotiin. Lääkäri sanoi sillon viime viikolla että tämä polikliininen synnytys on nyt ollut kovassa suosiossa ja hänen korviin ei ainakaan mitään ihmeellisyyksiä ole kuulunut. =)
Ja toki terkkarin kanssa juteltiin, että jos tunnen itseni väsyneeksi tai muuten huonovointiseksi niin en ehdointahdoin sinne kotia lähde vaan ilmoitan kätilölle että haluasin jäädä. Ei kuulemma ole mikään ongelma.. =)
 
Taas on ehtinyt vauvoja syntymään.. :) Ihanaa ja ISOT onnittelut uusille äideille, isille ja vauvoille (sekä mahdollisille isosisaruksille.. ) :) :hug: :flower: :heart:

Itsellä vaan niiiin huono olo koko aamun, meillä lievä vatsatauti jyllännyt viikolla.. Toivottavasti ei osu mulle, ja tää olo johtuu vaan liian raskaasta aamupalasta.. :x
Vauva ollut kyllä kanssa jotenkin hiljainen, ehkä tilat alkaa olla ahtaat jo..?

Hyvää pääsiäistä taas kaikille!

Fantastic4 *poks* 39
 
Vauvoja satelee! Onnee! :flower:

Musta tuntuu niinku PMS olis päällä. :snotty: Hermot kireellä kokoajan ja välillä masentaa. Mielialat vaihtuu salamana yhdestä toiseen. Eikä johdu stressistä, tunnistan nää kyllä hormoneista johtuviks. Ihan samanlainen olo kuin yleensä ennen menkkoja! Maha on myös löysällä samanlailla kuin yleensä just ennen kuin eka kk-vuoto tulee. Ei kellää muulla oo mielialat ruvennu heitteleen? Mä ymmärsin, että hormonimyrsky tulee vasta synnytyksen jälkeen. :kieh:
Kyllä huomaa, että keho tietää ajan olevan pian käsillä ja valmistautuu. :)
Pelottaa yliaikaisuus. Sitä on lukenu surullisia tarinoita kuinka vauva onkin kuollu kohtuun kun ei oo "tajunnu" tulla ajoissa pihalle! :'( Alussa pelkäs, että tulee liian aikaisin ja nyt pelkää, että liian myöhään. |O



Feles 38+6 <3
 

Yhteistyössä